Mahanakorn

Oudegracht aan de Werf 140 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 30€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
  • Hoofdgerechten
  • Nagerecht

Over het restaurant Mahanakorn

Traditionele Thaise gerechten

Al sinds 1990 de plek waar je naartoe gaat voor traditioneel Thaise gerechten. Met verse ingrediënten en Thaise kruiden doen ze hier wat de Thai als geen ander kunnen: dat perfecte samenspel tussen zoet, zout, zuur en pittig creëren waar onze smaakpapillen zo dol op zijn. Exotisch genieten aan de Oudegracht.

Meer informatie over restaurant Mahanakorn

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Lodewijk G.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Mahanakorn is een Thais restaurant gelegen aan de Oudegracht, in de werfkelders en heeft naast een leuk terras ook een modern en chicque binnengelegenheid met Thaise moderne muziek.

De vegetarische pompoenblokjes smaakten heerlijk en had een nette portiegrootte. Het menu waarschuwde dat het erg pittig zou zijn, maar dat viel reuze mee - ik zou het eerder mild noemen. De gerechten zijn betaalbaar maar niet spotgoedkoop - reken tussen de 15 en 25 euro voor een hoofdgerecht. Er is een uitgebreid assortiment aan vruchtensappen beschikbaar.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Ik en mijn vriend aten hier op een zonnige maandag met onze groupon! Voor 40 euro hadden we een menu van 80 euro, met z'n tweetjes.

Helaas was er in het begin een beetje gedoe met onze groupon die niet wilde scannen, heel raar en nog nooit eerder meegemaakt. Bovendien bleek ook dat onze reservering niet goed was doorgekomen.. allemaal erg ongemakkelijk en duurde een kwartier voordat dit verholpen was.. geen fijne start dus.

Het eten begon veelbelovend met overheerlijke kippensoep, daarna lekkere maiskoekjes als tussengerecht, een hoofdgerecht van biefstuk in oestersaus en een toetje van ijs. Helaas vind ik maiskoekjes niet echt een volwaardige gang, de biefstuk smaakte alsof ik het zelf ook had kunnen maken (met een beetje hulp van maggi), en ijs als toetje.. dat vind ik altijd zo jammer bij dit soort dingen. Liever een lekker gebakje! Had niet het gevoel alsof het menu echt 40 euro per persoon waard was, dus gelukkig hebben we dat ook niet betaald.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Via Groupon zijn wij voor een viergangenmenu bij Mahanakorn beland, een sfeervol ingericht Thais restaurant aan de werfkelders in Utrecht. We begonnen met een meer dan voortreffelijke kippen/kokossoep waarin de verschillende smaken elkaar goed aanvulden: beetje zuur, beetje zoet, lekker pittig. Let er wel op dat er nog stukjes gember en blaadje djoeroek poeroet in zitten, maar dat is in Thailand volstrekt normaal (hoezo niet authentiek?). Mijn tweede gang was kipsate, mijn partner koos voor de springrolls. Met de springrolls was niets mis, maar de sate was ongekend goed. Prima gegaard vlees met een ontzettend lekkere satesaus, het absolute hoogtepunt van deze maaltijd! Soms gebeurt het dat je onverwacht aangenaam verrast wordt, dit was zo'n moment. Als hoofdgerecht kozen wij de rundvleesschotel en de schotel met varkensvlees; niet verrassend, wel gewoon lekker. Ongevraagd kregen we ijs toe hoewel ik liever koffie had gehad, maar goed. Voor ijs ga je niet naar een Thai.
De bediening was bijzonder vriendelijk, de witte wijn lekker en na in eerste instantie wat lang op het eerste gerecht te hebben gewacht, was het tempo daarna prima. Wij komen terug.
proevert123 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
We kwamen uit Rotterdam een dagje winkelen en hebben in Utrecht bij de Thai gegeten. God, wat was het verrukkelijk. Ik ben in Thailand op vakantie geweest daarna nooit meer ECHTE thai kunnen vinden. Eindelijk is de zoektocht afgelopen! Wij zullen geregeld heen en weer rijden om bij deze Authentieke Thai te komen eten!
Niet alleen het eten was zalig maar de bediening was ook zeer vriendelijk. Sfeer is zeer Thais afgestemd.

Dit restaurant is zeker het proberen waard!
Sri K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
De ober had me de gele kerrie met kokosmelk en koeng sushi aanbevolen. Voor mijn kinderen had ik Phad Thai genomen. Ik vond het heerlijk en mijn kinderen vonden het ook erg lekker. De obers waren erg vriendenlijk naar mij toe en de sfeer was erg gezellig, maar de muziek die er wordt gedraait is niet mijn smaak. Het restaurant zelf is erg mooi door de vele beelden.
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Gisteren bij Mahanakorn gegeten tijdens de Iens dinerdagen. We waanden ons even terug in Thailand, waar we een paar maanden gewoond hebben. Heerlijke smaken, en lekker pittig. De bediening is attent en vriendelijk en het restaurant ziet er prachtig uit. Een aanrader!
Gemma L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Ik had een tafel gereserveerd aan het water maar moesten gewoon wachten tot er een tafel vrij kwam ,dus reseveren heeft geen zin.Het eten was matig .De vis genaamd phrik kaeng zat totaal geen smaak aan na een paar hapjes laten staan .Ook het gerecht Kaeng Phed nua was niet goed .Het rundvlees was niet vers de saus was maakte veel goed. Maar ja je komt om lekker te eten en niet alleen voor saus .Dus hier ga ik nooit meer eten !
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Sluit me aan bij een aantal andere recensies. De kip met cashewnoten is smaakvol maar absoluut niet scherp. Groene curry is lekker. Het lijkt er inderdaad op dat er een paar basis sauzen zijn waaruit gekozen kan worden (voor vis, kip, rundvlees/varkensvlees en vegetarisch). Personeel maakt veel goed, erg aardig (alleen wel erg lang wachten voordat er gevraagd werd naar tweede drankje)
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Tijdens een borrel in de middag op het buitenterras in gesprek geraakt met de eigenaar van dit restaurant. Trots vertelde hij over zijn restaurant, dat recent verbouwd is tot een zeer smaakvol ingericht restaurant! (foto's op IENS svp gauw aanpassen!). Een rondleiding volgde en de Thaise keukenbrigade was al druk bezig met de voorbereidingen voor het diner. Wij reserveerden meteen voor dezelfde avond en tijdens het diner werden wij door deze gerechten meegenomen op een culinaire reis van overheerlijke Thaise geuren en smaken zoals we in Thailand hebben ervaren. We werden aangenaam verrast door het hoge niveau! De bediening is olv de Thaise gastheer al even voorkomend en vriendelijk. Wij hebben hier heerlijk gegeten en de wijnkaart is eveneens verrassend! Een echte aanrader voor wie gewend is goed Thais te eten, of voor wie wil kennismaken met deze fantastische keuken. We komen hier gauw weer terug!
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Restaurants aan de gracht zijn vaak gericht op snelle en uniforme gerechten omdat het publiek meestal maar 1x langskomt.
Maar de recencies van Thais restaurant Mahanakorn maakte mij nieuwsgierig en dus een tafel geboekt op een zomerse dag.
Al snel bleek dat door de grote terrasdrukte de bediening het te druk had. De bediening is wel vriendelijk maar meer dan 20 minuten wachten op het eerste drankje is wat veel.
Tevens werden gerechten vergeten of verkeerd gebracht of op het verkeerde moment geserveerd. Helaas kon ik weinig waardering opbrengen voor het eten. De vissoep smaakte als een waterig flesje vissaus met een verdwaalde garnaal erin en een klein blaadje koreander. De salade daarna was een wat dorre groengarnituur met een overmatige hoeveelheid sweet chilisaus.
De hoofdgerechten lijken te bestaan uit een rode of groene basissaus met daarin al naar gelang de bestelling vlees,vis of tofu. Een vergeten gerecht kon dan ook binnen enkele momenten worden bijgeleverd en dat geeft te denken.
Elk gerecht kent één tot drie sterren die aangeven hoe scherp een gerecht is. Vreemd genoeg waren de hoofdgerecht met drie sterren absoluut niet scherp en bijna flauw te noemen in dit opzicht. Jammer want Thais eten kan zo lekker zijn. Wel extra puntje omdat het tapwater gratis is en de cocktail 'Mai Thai' wel de moeite waard was.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
vrijdag hier gegeten. Hebben niet gebruik gemaakt van IENS dinner deal maar A La Carte gegeten. Verschillende hapjes vooraf. Hoofdgerecht Kip Rode Curry en de Kip met Chili. Smaak prima, maar voor Thais eten redelijk mild. Had voor ons pittiger gemogen. Gebruik van Lemongrass en Koriander is minimaal. Jammer.
Bediening en eigenaar zeer attent en vriendelijk.
Absoluut de moeite waard om hier nog eens te gaan eten.
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Zeer vriendelijke en lieve bediening in dit authentiek Thais restaurant. Heerlijk diner met o.a. gekruide kip en mooi lamsvlees, begeleid met een uitstekend glas wijn sauvignon blanc Limited Montes.
Als klap op de vuurpijl een superlekker dessert. Bolletje lauwwarm sticky rice met kokossaus en verse mango. Deze hemelse afsluiting werd gepresenteerd - met de saus apart - op fraai tableau. Toppie!

Ton D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Wij komen al jaren bij dit gezellige Thaise restaurant. We worden altijd hartelijk ontvangen en niets is teveel.
De gerechten zijn allemaal vers bereid en de kaart is uitgebreid zodat er volop keus is. Soms laten we het gewoon aan de kok over en dat is ook geweldig. De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. Ook als het druk is blijft de kwaliteit op hoog niveau. De Manager Duante is voor het vak geboren!
Het restaurant heeft ook een geweldig buiten terras aan het water. Je zit daar echt heerlijk.
Kortom, wil je eens iets anders dan kunnen wij dit restaurant van harte aanbevelen.
Jacqueline & Ton
J
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2012
Regelmatig kom ik hier terug voor het vegetarische menu. Erg smaakvol en gevarieerd. De schotel met pompoen is niet te versmaden. Bediening attent, inrichting wat oubollig.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Goed restaurant, heerlijk gegeten. Alleen het citroengras in de Tom Kha soep moeten ze eruit halen, het hoort meegekookt te worden bij deze oep maar haal het daarna eruit. Dit is irritant eten. Jammer dat er geen verse sappen zijn
Mendel V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
prima gegeten, lekker van smaak en samenstelling, sfeer was voor mijn gevoel authentiek en passend. Bediening was netjes en aardig
heerlijke gerechten