Madame van Dam

Gasthuisstraat 11 6411 EV Heerlen Nederland Kaart

Over restaurant Madame van Dam

Liefde voor de Franse keuken

Hier eet je gerechten uit de traditionele Franse volkskeuken. Hierbij worden sublieme wijnen en speciaalbieren geschonken. Op de daktuin kweekt Madame haar eigen groenten en kruiden en het fruit komt uit haar eigen tuin thuis. Je merkt het al, hier wordt met grote passie gekookt!
Geniet ook van de kleine gerechtjes van Madame van Dam, vlees, vis of vega met een passend glas wijn. Lekker om samen van een tafel vol smaken te proeven.

Meer informatie over restaurant Madame van Dam

5 minuten lopen van trein- en busstation
  • : 2 minuten lopen van twee parkeergarages, vrije parkeerplaatsen in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 23:00
keuken 17.00-21.00

Vroon .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Leuke, vriendelijke bediening, heerlijk gegeten en een heel leuk ingericht restaurantje. Gezellig, nostalgisch en veel boeken, die ook te koop zijn. Een aanrader!
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Prima en leuke bistro in het centrum van Heerlen. Je waant je meteen in Parijs als je binnen zit. Op het eten was niks aan te merken, dat was allemaal prima in orde. We begonnen met een voorgerecht van verschillende tapas.
Als hoofd gerecht koos ik de Coq au Vin, maar deze was helaas op, maar de Poussin die ik daarvoor in de plaats kreeg was goed mals en lekker op smaak gebracht. Geen standaard frietjes gelukkig, maar in de oven gebakken aardappeltjes met schil. Ook werd er wat gestoofde witlof en een appelsalade bij geserveerd.
Als nagerecht had ik een flesje met sinaasappel.
De bediening was wel vriendelijk maar oogde wel een beetje amateuristisch en we moesten ook redelijk lang wachten op elke gang.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We hadden gekozen voor een drie gangen menu. De gerechten waren vers maar erg basic. De vlees gerechten waren goed maar de forel uit de oven was te aangebrand waardoor het vlees wit en vezelig was, jammer.
Jchorbons .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Je moet je de tijd nemen.Niet verwachten dat je in anderhalf uur buiten staat. Maar het was wel gezelllig. Het eten was de prijs ruim schoots waardt. complimenten.
Offermansglobetrotter .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
De hele entourage geeft je een gevoel van een avondje op je gemak lekker tafelen.
Het zal je die avond aan niets ontbreken.......
Anneke.omloo .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Verrassend was de service, de menukaart, echt eens anders, echt frans! En heerlijk het menu dat voorgesteld wordt is heerlijk, met verse producten, en als je je ogen sluit en proeft waan je je in La douche France. Compliment!
Anniya .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Met de AH restaurant actie de keuze gemaakt om bij Madam van Dam te gaan dineren met mijn vriendin. Het was voor mij en haar de eerste keer in dit restaurant. Mijn rede omdat ik gewoon van de kaart kan kiezen en niet maar twee keuzes heb. Ze hielden zeer goed rekening met wat mijn vriendin niet kan eten ivm allergieën. Het eten was zeer lekker en voldoende. Het bedienend personeel was vriendelijk, omgeving gezellig en authentiek. Wel prijzig maar om jezelf eens te verwennen een aanrader. Wij hadden voor 19 uur gereserveerd en gingen tegen sluitingstijd 23 uur naar huis, dit zegt dus al genoeg!
Jolanda.sinkovec .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
De wijn en de soep waren lekker, het rundvlees van het stoofpotje had in verhouding redelijk wat vette stukken, jammer... De sfeer was prettig, huiselijk.
Cjmj .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Madame van Dam is een heel knus, gezellig restaurant zonder teveel poespas. Goede wijn en lekker eten! De wisselende menukaart en de gerechten van de dag maken het heel huiselijk. Het dagmenu was deze keer brie-fondue en panna cotta toe, heerlijk!
EliesZenden .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het decor en de inrichtingen brachten bij mijn man en ik herinneringen terug aan de tijd, dat wij wel eens bij het Duuvelke kwamen, gezellig. Wij vonden dat de smaakbeleving van de gerechten wat aan de zure kant was, de tapas werden door de tafelgenoten niet echt smakelijk gevonden en het dessert was wel lekker, maar te klein...
Al met al hebben we niet echt slecht gegeten, maar was het voor ons geen ervaring om nog eens over te doen.

Oasevanrust .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Heerlijk genoten in huiskamersfeer. Er werd heel goed meegedacht met mijn vrouw inzake haar lactose en glutenbeperking. De eigenaresse maakt alle gerechten zelf. Het duurt iets langer maar dan heb je ook wat. Bovendien is het wachten in deze sfeer geen straf met een heerlijk speciaal bier, goed glas wijn of ander lekker drankje.
Een aanrader dus!
Terry1974 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Lekker informeel, lang tafelen onder het genot van een goede wijn in een rustieke ambiance. Je waant je even op Montmartre terwijl herkenbare chansons worden gespeeld. De steak de Paris en de Boulettes Liegoise zijn heerlijk. Vergezeld met gestoofde witlof, appeltjessalade of spruitjes en gebakken aardappeltjes met zelfgemaakte mayonaise. Ik ga zeker weer terug!!!
Frenskew .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Prima gegeten. De wachttijden tussen de gangen ietwat lang..... Voor het overige waren we behoorlijk tevreden. Aangename ambiance.
Hannie.hanssen .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
We hebben met 4 personen hier gegeten. Geen 'aangepast' menu vanwege de spaaractie zoals we al eerder hebben meegemaakt. Heerlijk gegeten: super malse steak en de coq au vin smaakte erg lekker volgens tafelgenoot. Een verassing was de salade, deze bestond uit appel en oa venkel. Omdat de salade zo lekker was ging het schaaltje jammer genoeg snel leeg. Gebakken aardappels werden geserveerd met huisgemaakte mayonaise en dat proef je.
Verse groente, lekker op smaak gebracht.
Ondanks dat het restaurant redelijk vol zat en de bediening door 1 persoon gedaan werd liep alles op rolletjes.
Gezellige ongedwongen sfeer.
Een echte aanrader.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Eten prima. Alles wordt vers gemaakt. Je moet daarom wel rekenen op een langere wachttijd maar de kwaliteit maakt dat helemaal goed.
Jos L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Madame van Dam is gespecialiseerd in de Franse keuken. Er wordt "doucement" gekookt en het resultaat is heerlijke gerechten met verrassende combinaties. Ik had gekozen voor Choucroute met vlees, dit houdt in 5 verschillende vleessoorten, die allemaal goed combineren met de zuurkool.
De kaart is niet uitgebreid, maar voor elk wat wils. Doordat er "doucement " wordt gekookt kan het enige tijd duren eer het volgende gerecht wordt opgediend.
De prijs/kwaliteit-verhouding is uitstekend. Het is dus voor herhaling vatbaar.
Plak .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Het eten was erg lekker. De service was goed, maar het verloop van het etentje was een beetje te traag, Nogal lang met lege borden gezeten. De serveerster was alleen in de zaak. Ze was goed op de hoogte en attent, maar het duurde allemaal wat te lang. Het eten was echter erg lekker en verzorgd.
Audrey79 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Knusse authentieke locatie, die uitzonderlijk is voor Heerlen. Het eten is vers, goed gecombineerd en goede hoeveelheid. Bijgerechten zijn ook zeer smaakvol. Absolute aanrader!
Marloukobus .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Wildstoofpot heerlijk, forel voortrekkelijk. Zuurkool iets minder! Bijgerechten goed en voldoende. Leuk dat er achtergrond muziek was! Zeker aan te bevelen voor een gezellig avondje uiteten.
Janenmargretcoenen .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heel ontspannen sfeer, .... lekker rustig aan, ....je waande je even niet in Heerlen maar ergens ver weg, ... misschien wel terug in de tijd .... de aangelopen dochter van de bazin maakte de entourage compleet .... en daarbij, en het niet onbelangrijks .... eten wat super !