Madame van Dam

Gasthuisstraat 11 6411 KD Heerlen Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Menu's

3 gangen menu 26.50€

Als u dit menu reserveert, kunt u ter plaatse dit menu bestellen of, als u van gedachten verandert, à la carte bestellen.

Dit menu bestaat uit: soep naar keuze + hoofdgerecht naar keuze en dessert naar keuze

Over het restaurant Madame van Dam

Madame van Dam kookt gerechten uit de rustieke Franse keuken: la cuisine ancienne, lekkere eenvoudige, maar goedgemaakte gerechten. Daarbij is tijd een ingrediënt. Huiswijn is er niet: U kiest uit de vijfentwintig verschillende Franse of Italiaanse wijnen. Allemaal aan dezelfde prijs, per glas èn per fles beschikbaar. Let wel, hier is het sleutelwoord doucement, rustig aan, zachtjes. Als U weinig tijd heeft of graag snel eet, is Madame van Dam misschien niet het juiste adres voor U.

Meer informatie over restaurant Madame van Dam

5 minuten lopen van trein- en busstation
    • Kom je met de auto?
      In een zijstraat van het Pancratiusplein.
    • : 2 minuten lopen van twee parkeergarages, vrije parkeerplaatsen in de buurt

Yvette A.
    • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
    M S.
    • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
    We hebben heerlijk gegeten! Verse producten en ongedwongen sfeer. Compleet met een lekkere wijn en heel schappelijke prijzen.
    L S.
    • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
    Prima eten, beperkte keuze, vriendelijke bediening!
    W N.
    • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
    geweldig restaurant met franse keuken waar alles vers en zelfgemaakt is ( bijv mayonaise zelfgemaakt ).Alleen de bodem van de crème brulee was niet helemaal gaar (enig minpuntje ). Men neemt de tijd en daarom duurt het lang tussen de gangen. Wijn per glas of verschillende rode of witte per fles allen 20 euro . Aller vriendelijkste bediening. Blij dat we dit restaurantje via de AH actie hebben mogen ontdekken en wij komen zeker terug.
    Johanna M.
    • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
    Het restaurant heeft een verrassende en gezellige sfeer. Omgeven door een keur van schrijvers werd ons de ene naar de andere lekkere gang ons voor gezet.
    vroon .
    • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
    Leuke, vriendelijke bediening, heerlijk gegeten en een heel leuk ingericht restaurantje. Gezellig, nostalgisch en veel boeken, die ook te koop zijn. Een aanrader!
    Christiaan V.
    • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
    Prima en leuke bistro in het centrum van Heerlen. Je waant je meteen in Parijs als je binnen zit. Op het eten was niks aan te merken, dat was allemaal prima in orde. We begonnen met een voorgerecht van verschillende tapas.
    Als hoofd gerecht koos ik de Coq au Vin, maar deze was helaas op, maar de Poussin die ik daarvoor in de plaats kreeg was goed mals en lekker op smaak gebracht. Geen standaard frietjes gelukkig, maar in de oven gebakken aardappeltjes met schil. Ook werd er wat gestoofde witlof en een appelsalade bij geserveerd.
    Als nagerecht had ik een flesje met sinaasappel.
    De bediening was wel vriendelijk maar oogde wel een beetje amateuristisch en we moesten ook redelijk lang wachten op elke gang.
    Astrid S.
    • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
    We hadden gekozen voor een drie gangen menu. De gerechten waren vers maar erg basic. De vlees gerechten waren goed maar de forel uit de oven was te aangebrand waardoor het vlees wit en vezelig was, jammer.
    jchorbons .
    • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
    Je moet je de tijd nemen.Niet verwachten dat je in anderhalf uur buiten staat. Maar het was wel gezelllig. Het eten was de prijs ruim schoots waardt. complimenten.
    offermansglobetrotter .
    • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
    De hele entourage geeft je een gevoel van een avondje op je gemak lekker tafelen.
    Het zal je die avond aan niets ontbreken.......
    anneke.omloo .
    • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
    Verrassend was de service, de menukaart, echt eens anders, echt frans! En heerlijk het menu dat voorgesteld wordt is heerlijk, met verse producten, en als je je ogen sluit en proeft waan je je in La douche France. Compliment!
    Anniya .
    • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
    Met de AH restaurant actie de keuze gemaakt om bij Madam van Dam te gaan dineren met mijn vriendin. Het was voor mij en haar de eerste keer in dit restaurant. Mijn rede omdat ik gewoon van de kaart kan kiezen en niet maar twee keuzes heb. Ze hielden zeer goed rekening met wat mijn vriendin niet kan eten ivm allergieën. Het eten was zeer lekker en voldoende. Het bedienend personeel was vriendelijk, omgeving gezellig en authentiek. Wel prijzig maar om jezelf eens te verwennen een aanrader. Wij hadden voor 19 uur gereserveerd en gingen tegen sluitingstijd 23 uur naar huis, dit zegt dus al genoeg!
    jolanda.sinkovec .
    • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
    De wijn en de soep waren lekker, het rundvlees van het stoofpotje had in verhouding redelijk wat vette stukken, jammer... De sfeer was prettig, huiselijk.
    cjmj .
    • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
    Madame van Dam is een heel knus, gezellig restaurant zonder teveel poespas. Goede wijn en lekker eten! De wisselende menukaart en de gerechten van de dag maken het heel huiselijk. Het dagmenu was deze keer brie-fondue en panna cotta toe, heerlijk!
    EliesZenden .
    • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
    Het decor en de inrichtingen brachten bij mijn man en ik herinneringen terug aan de tijd, dat wij wel eens bij het Duuvelke kwamen, gezellig. Wij vonden dat de smaakbeleving van de gerechten wat aan de zure kant was, de tapas werden door de tafelgenoten niet echt smakelijk gevonden en het dessert was wel lekker, maar te klein...
    Al met al hebben we niet echt slecht gegeten, maar was het voor ons geen ervaring om nog eens over te doen.

Oasevanrust .
    • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
    Heerlijk genoten in huiskamersfeer. Er werd heel goed meegedacht met mijn vrouw inzake haar lactose en glutenbeperking. De eigenaresse maakt alle gerechten zelf. Het duurt iets langer maar dan heb je ook wat. Bovendien is het wachten in deze sfeer geen straf met een heerlijk speciaal bier, goed glas wijn of ander lekker drankje.
    Een aanrader dus!
    Maurice J.
    • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
    Lekker informeel, lang tafelen onder het genot van een goede wijn in een rustieke ambiance. Je waant je even op Montmartre terwijl herkenbare chansons worden gespeeld. De steak de Paris en de Boulettes Liegoise zijn heerlijk. Vergezeld met gestoofde witlof, appeltjessalade of spruitjes en gebakken aardappeltjes met zelfgemaakte mayonaise. Ik ga zeker weer terug!!!
    Frenskew .
    • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
    Prima gegeten. De wachttijden tussen de gangen ietwat lang..... Voor het overige waren we behoorlijk tevreden. Aangename ambiance.
    hannie.hanssen .
    • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
    We hebben met 4 personen hier gegeten. Geen 'aangepast' menu vanwege de spaaractie zoals we al eerder hebben meegemaakt. Heerlijk gegeten: super malse steak en de coq au vin smaakte erg lekker volgens tafelgenoot. Een verassing was de salade, deze bestond uit appel en oa venkel. Omdat de salade zo lekker was ging het schaaltje jammer genoeg snel leeg. Gebakken aardappels werden geserveerd met huisgemaakte mayonaise en dat proef je.
    Verse groente, lekker op smaak gebracht.
    Ondanks dat het restaurant redelijk vol zat en de bediening door 1 persoon gedaan werd liep alles op rolletjes.
    Gezellige ongedwongen sfeer.
    Een echte aanrader.
    Margot V.
    • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
    Eten prima. Alles wordt vers gemaakt. Je moet daarom wel rekenen op een langere wachttijd maar de kwaliteit maakt dat helemaal goed.