Ma Brown's

Nieuwe Groenmarkt 31 2011 TT Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Ma Brown's

Met de pink omhoog

De naam Ma Brown komt van een pub in Coventry. Niet onverwacht serveren ze hier van een Engelse kaart. De eeuwenoude Britse traditie van de Afternoon (high) Tea verschijnt in verschillende vormen op de tafel. Erna keuze van een prachtige kaart met gerechten als Honey Roasted Bacon en Hot Crumble. En als je geluk hebt ben je getuige van live muziek!

Meer informatie over restaurant Ma Brown's

Duur
Erg lang
Hanna V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
- te weinig personeel zowel in de keuken als in de bediening.
- 1 uur en 30 minuten wachten voor het hoofdgerecht op tafel kwam.
- het restaurant was veel te koud en te tochtig.
Beste mevrouw van Ekeren, ik vind het jammer dat u deze ervaring heeft gehad in ons restaurant, naar alle eerlijkheid zijn er deze avond vanwege onderbezetting een aantal steekjes gevallen en daar heeft u hinder van geleden en dat spijt ons zeer, de keuze om de open haard niet aan te steken deze avond was ook de verkeerde hebben wij ervaren, het was dusdanig koud dat onze cv het restaurant niet warm genoeg kon krijgen.

Met vriendelijke groet,
Stefan de Jong.
T H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Glas wijn erg duur gezien het glas maar voor een kwart gevuld was
Beste mevrouw Hesp, normaal gesproken kan ik u verzekeren dat onze glazen wijn degelijk gevuld zijn ,wanneer dit in u geval niet zo was dan hebben wij daar van onze kant een steekje laten vallen, ik hoop dat u desondanks een fijne avond heeft gehad.

Met vriendelijke groet,
Stefan de Jong
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Hoewel ik gereserveerd had, werd het uitzoeken van een tafel aan ons zelf overgelaten. De voorgerechten werden pas na een uur op tafel gezet. Om het wachten te veraangenamen zou een stukje brood met boter of ander smeerseltje zeer welkom zijn geweest. De hoofdgerechten vielen erg tegen. De plakken van de honey roast bacon waren taai als schoenzolen en dreven in een bittere saus. Het eronder liggende bolletje puree was koud. Ook de steak was niet echt mals. De erbij geserveerde garnituur bestond uit aardappelen die boven op geroosterde groenten waren gelegd. De geroosterde groenten waren niet meer knapperig en de peultjes hadden nog draad. Tip: de aardappelen zouden beter smaken als ze in vieren waren gesneden. We hebben het dessert maar niet meer genomen. O ja, het was ook tamelijk koud in de ruimte.
Daphne-c .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Fijn dat Ma Brown's weer terug is. Heerlijk Engels eten in een passende ambiance, wij zien nu al uit naar het wild seizoen! Complimenten aan de kok!
Ezra M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Ma Brown's is back! Blijkbaar alweer een paar maanden open, maar dat was mij ontgaan. Heerlijk gegeten en ook hele goede service! Had de honey roast bacon genomen (die precies zo was als het hoort) maar vond stiekem de lamb abricot pie nog lekkerder. Ik zat helaas al te vol voor de trolley, dus heb alleen maar gekeken en kom zeker nog terug voor de trolley en alle andere lekkere gerechten.
Sparkle1957 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De eerste keer dat we bij Ma Browns restaurant aten was in 1985. Sindsdien kwamen we er minimaal eens per jaar. Helaas stopte kok/eigenaar Mike Cowley in 2013 en werd alleen de Afternoon Tea voortgezet. Onlangs gezien dat je er toch weer kon eten, dus gisteravond eens geprobeerd. Zou het hééél erg tegenvallen!?
Nee dus! Het blijkt dat de nieuwe kok/eigenaar een paar jaar met Mike in de keuken heeft gestaan en zo te proeven voldoende van hem heeft geleerd. De kaart is - in ieder geval voorlopig - nog wat klein gehouden. Maar dat is niet erg, voor elk wat wils. Wij hadden beiden vooraf natuurlijk een Engels bier, gevolgd door voor de één een huisgerookte gevulde kalkoenfilet en voor de ander een even smakelijke salade met tongfilet. Verrassenderwijs klaargemaakt door Mike, die toevallig langskwam en het leuk vond om voor zijn 'oude' gasten nog even in de keuken aan de gang te gaan. Daarna nam de jongere generatie het weer over en kozen we voor de (aloude) Honey Roast Bacon, en de visstoofpot, in heerlijke ciderroomsaus. Het geheel werd vervolgens ouderwets afgerond met 'sweets from the trolley'. Teveel natuurlijk, maar wel erg lekker!
Kortom: een jongere generatie heeft Ma Browns overgenomen, maar is goed door Mike ingewerkt, de kaart is wat kleiner geworden, het interieur is prettig onveranderd gebleven. We hebben een volgende reservering al weer staan!
Amanda_bosch .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Was een heerlijke high tea. Met lekkere sandwiches taartjes en scoons. Overheerlijke zelfs gemaakte jam. Gezellige entourage en fijne bediening.
Pieterdejong22 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Terug na een stop Ma Browns. Nu op naar de 40 jaar en nog steeds de enige mogelijkheid in Haarlem om lekker Engels te eten.
Engels? Lekker? Jazeker, met degelijk kookwerk en een lekker afwijkende kaart.
Doorslaggevend tot slot the sweets from the trolley. Lekker ongegeneerd gebak en taart als toetje eten
Jasperklimbie .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Helaas erg slecht gegeten bij Ma Brown's. Deed de Engelse keuken op de verkeerde manier eer aan. Voorgerecht van gebakken ontbijspekjes van de euroshopper op blaadjes sla. Rubberachtige gebakken lever, keiharde well done sirloin in grijze kleur...Lamb 'stew' die bestaat uit kleine korrels droog lamsgehakt...de desserts waren wel okay, de koffie dan weer zeldzaam (Engels) smerig. Ja, zo slecht heb ik voor het laatst gegeten in 1993 in Engelend. Ze doen erg hun best en zijn vriendelijk maar in de keuken gaat het mis.
PeterGroningen .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van acht man. Zeer voorkomende, klassiek Engelse gastheer. Stilton mushrooms en lamb pie smaakten als in een Engelse pub en ook onze tafelgenoten met honey roast bacon en andere gerechten waren zeer tevreden. Van de bijgerechten sprongen de zeer krokant gebakken aardappelen (daar kon niet alleen plantaardig vet voor gezorgd hebben) eruit. De sfeer was helaas niet als in een Engelse pub en mag nog wel iets gezelliger.
Lemstra I.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Wat een verrassend lekkere High Tea. Een tafel vol lekkere zoete en hartige hapjes, waarbij de thee eindeloos wordt aangevuld naar wens. Jammer dat het een zakje was en geen losse theesoorten waaruit je kunt kiezen zoals in Engeland. Kun je niet alles op, dan neem je de rest mee naar huis. Echt een aanrader als alternatief voor de lunch.
Ron M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Afgelopen vrijdag gegeten bij toeval gegeten bij Ma Brown's. Twee jonge vakbekwame gastheren die ons welkom heetten. De zaak ziet er een tikje gedateerd uit, maar het eten en de bediening was om over naar huis te schrijven. In één woord formidabel. De Engelse keuken staat weer op de kaart in Haarlem!
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Traditioneel Engels Restaurant. Echt totaal anders dan ik gewend ben.. maar super lekker! Niet al te grote kaart (gelukkig) ...maar voldoende keus! En echt Heerlijk! Service is top!
Stefanrada .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Lekker gegeten voor een betaalbare prijs. Ik ben prima bediend en een gezellige sfeer. Een aanrader voor iemand die van traditioneel Britse hapjes en diner houdt!!

Stefan
Dientje73 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Engels in de meest traditionele zin van het woord, denk aan lamb pie en honey roasted bacon. In die zin wel eens geinig om heen te gaan, maar Ma Brown's kan zich misschien beter omdopen tot Grandma Brown's. Een Grandma die goed kan koken, zo eentje waar je op zondag graag heen gaat, alleen naar mijn idee moet ze toch even wat geld steken in het interieur, en wellicht een vleugje moderner koken als ze niet te Bijbelvast is. De jongens die de tent runnen zijn keurig en voorkomend.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Vandaag heb ik samen met een groep vriendinnen een geweldige Afternoon Tea bij Ma Brown's gedaan. Onder het genot van lekkere pot verse thee en heerlijke huisgemaakte hartige, en zoete hapjes hebben we lekker met elkaar zitten praten. Er was ook goed rekening gehouden met mijn voedselallergie. Na afloop kregen we ook nog eens de leftovers mee naar huis. Echt een aanrader.
Lafourchette .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We hadden een high tea die echt helemaal super was. Alles was even lekker en ruim voldoende. Je kunt alles wat niet wordt opgegeten mee naar huis krijgen. Engels servies. En goedeigenlijk uitleg van al het lekkers. Zeer vriendelijke bediening. Echt een aanrader
Romy R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Als voorgerechtje de stilton mushrooms, simpel maar smakelijk! Als hoofdgerecht de cumberland sweet lamb pie, mij iets te machtig, maar ik denk dat je hier van moet houden!!Ik heb het meeste genoten van de Apple crumble & de Lemon cheesecake, Ontzettend lekker! Daar kom ik zeker nog eens voor terug! Vriendelijk, betrokken personeel!