Lyf's restaurant

Hoofdstraat 73 9244 CM Beetsterzwaag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Lyf's restaurant

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:30
- Lunch vanaf 12:00
- Lunch vanaf 13:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking
Duur
Erg rumoerig
G.A. D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik eet zo'n vier keer per jaar bij Lyf's en onlangs dus weer. En ik weet dat we richting winter gaan, maar hert, eend en black angus, daar zijn we inmiddels toch wel weer klaar mee. Als voorgerecht de zwezerik, leverworst en lever: dat was veel te vet en de smaken pasten niet bijelkaar: te pompeus. Het had wel iets lichter gekund. Als hoofdgerecht de medaillons van eend: de smaken zijn bekend en niet verrassend. Het nagerecht was de tarte tatin van ananas. Dat was prima. Het eten en de kaart was teleurstellend: van een restaurant met wederom een bib had ik meer verrassingen verwacht. Het lijkt wel alsof de kaart van vorig jaar winter weer uit de la is getoverd: van een bibrestaurant had ik verwacht dat er een toch iets meer inspirerende kaart bedacht zou worden. Verder de sfeer: oude tafels en stoelen en in de inrichting is iets gewijzigd waardoor de sfeer koud en kil aanvoelt. En inderdaad, een gesprek is bijna niet mogelijk zonder stemverheffing. Persoonlijk zou ik er eens een stylist naar laten kijken. Een open keuken is prima: mits de zichtlijn clean is. Het doorkijkje naar achteren is dat niet. Dat geldt tevens voor de opgang naar het toilet. De inrichting matcht niet met de rekening, of de rekening matcht niet met de inrichting. Want de rekening was pittig, Kortom, een teleurstelling. Overigens, wel een compliment naar de gastheren en vooral naar de sommelier, die deden hard hun best om het ons naar de zin te maken.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hebben een heerlijke lunch genoten, de zalm en de vitello tonato waren heerlijk en de garnaalkroketjes excellent!

De dessert proeverij was om je vingers bij af te likken.

De bediening was zeer goed en ook vriendelijk.
Lútzen S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Fantastisch culinair eten. Zeer goede kwaliteit, vaak met aandacht aan goede afkomst en dus veel biologisch. Bijzondere praatjesmakende kok. Mijn nummer 1.
Wilma H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk gegeten van steeds wisselende kaart aangepast aan het seizoen. Eerlijke biologische producten. Na amuse, voorgerecht van geitenkaas in sesamzaad gebakken, hoofdgerecht hele malse eendenbout met hamburger van eend met heerlijke van saus van citroengras en siroop van sojasaus. Om je vingers bij af te likken. Daarna dessert crumble taartje van appel en rabarber en huisgemaakt maanzaadroomijs en hibiscusmousse. Zalig!
Het bedienend personeel is zeer vriendelijk en attent. Ambiance is ongedwongen. Heel geschikt voor een gezellig avondje uit. Het meubilair doet denken aan een gezellig eetcafé, maar het eten stijgt daar ver boven uit.
Jetty K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Heerlijk gegeten. De borden waren prachtig opgemaakt; schilderijtjes. De smaakpapillen werden gestreeld en goede wijn kortom GENIETEN!
PieterE .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Allereerst tafel aangeboden voor een tochtige deur, na klagen bleek er gelukkig nog een andere tafel vrij. Na 45 minuten kwamen eindelijk de menukaarten en na nog eens 15 minuten de amuses, "per ongeluk de uwe naar andere tafel gegaan". Verzoek om gewoon kraanwater genegeerd, 2 dure flessen BRU à 5 € per stuk.
Het eten was zeer goed, de bediening redelijk. De prijs / kwaliteit verhouding is aan de dure kant.
Ellissa .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We hadden ons verheugd op een leuke avond uit eten. Helaas viel het nogal tegen.
Het eten was oke maar niet erg spannend. De bijgerechten matig en fantasieloos (piepklein schaaltje salade en 3 hele kleine puntjes aardappeltaart voor 2 personen). Voor het gebodene, eten, bediening en ambiance, is de prijs veel te hoog! We hebben vooral de beleving gemist dat de klant centraal staat waardoor we teleurgesteld naar huis zijn gegaan. Jammer!
Lieuwe K.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Vanavond weer eens bij Lyf's gegeten. Deze keer gecombineerd met een zakelijke afspraak. Vooraf gevraagd om een rustige tafel en dat bleek bij aankomst prima in orde. Na een warm welkom en een heerlijke amuse een keuze gemaakt uit de mooie gevarieerde kaart. Deze keer niet gekozen voor een Bib Gourmand menu maar voor een voor-, hoofd- en nagerecht. Vlotte bediening, mooie wijn-spijs combinaties en prima bereiding. Voorgerecht met makreel wat aan de koude kant, maar uitstekend van smaak. Hertenbiefstuk en tournedos van Black Angus krachtig van smaak en erg mals. Fijne versiersels ook. De proeverij van desserts en de selectie van kazen vielen goed in de smaak en de wijnen combineren ook nu uitstekend. Perfect avondje in fijne ongedwongen sfeer. Aanrader dus.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gekozen voor het 3 gangen bib-gourmand menu. Vooraf de ceviche van makreel, die erg koud werd opgediend, het was de smaken ten goede komen als de temperatuur iets hoger zijn geweest. De salade was volgens de kaart knolselderij, maar zou alles geweest kunnen zijn, het smaakte naar kou.
De kabeljauwhaas op zuurkool met een saus van paling was daarentegen heel erg lekker en verrassend van smaak. Het bijgaande garnituur stelde niet veel voor, puntjes met iets van aardappel en een bakje salade.
Op het kaasplateau was niets aan te merken.
Voor wat het decor betreft zijn wel enkele opmerkingen te maken. Kale houten tafels met alleen een servet verwacht ik in een eetcafé maar niet in een restaurant. Daarbij is de akoestiek gewoon slecht, een normaal gesprek was niet te voeren vanwege het lawaai. Dat maakt Lyfs een zaak om een hapje te gaan eten, maar niet om gezellig uit eten te gaan.
Cees J.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Vanavond met 4 personen bij Lyf's gegeten. De ambiance was sfeervol, ruime, rustige plaats. Vriendelijke bediening. Geitekaas vooraf was echt heel lekker. Tournedos en hertenbiefstuk: erg mals en fraai opgemaakt.
We komen vast terug!
Groetjes uit Leiden
Winner92 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wij hebben samen gegeten bij Lyf's en een fantastische avond gehad. Goddelijk gegeten. Priuwerij van voorgerechten en oesters met een geweldig garnituur en een hierbij een bijpassende wijn/champagne maken het tot een smaak feest. Het hoofdgerecht, kabeljauw op een bedje van zuurkool waarin verwerkt de rooksmaak van de paling zeer smaakvol en goed op elkaar afgestemd. Top! Bib gourmand waardig.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Spontaan binnen gelopen op een rustige zondag avond.
Met z'n tweeën een 4-gangen menu gekozen van het bib-menu.
De voorgerechten waren ronduit matig. Tartaar van rund, donker van kleur en een overdaad aan aardappel salade. De ceviche van makreel was matig in opmaak en ook teveel salade onder de makreel. De balans was een beetje zoek.
Bij het tussengerecht kregen we beide een glimlach op ons gezicht. Heerlijke coquilles, een prima garing en een mooie opmaak.
Als hoofdgerecht beide gekozen voor de kabeljauw. Een heerlijke en krachtige saus van paling, maar een overdaad aan zuurkool, waardoor de smaak van de kabeljauw zijn kracht verliest.
Als besluit een souffle met bloedsinasappel sorbet. De souffle was perfect in garing, alleen veel te zoet van smaak.

De bediening van vriendelijke en enthousiast! We hebben zeker een leuke avond gehad.
Whispyclouds .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Reeds drie keer hier gegeten en elke keer is het menu anders, aangepast op het seizoen wat resulteerd in een nieuwe belevenis als men terugkomt.
Bediening is attent zonder overdreven aanwezig te zijn, soms merk je dat het druk is waardoor de aandacht teveel verdeeld moet worden. Gastvrijheid en correctheid is goed, jas wordt aangenomen en de stoel voor mevrouw naar achteren geschoven.

De amuse is een goede inleiding op wat komen gaat, het menu van de dag wordt verteld en, daar waar nodig voor mijn zakenrelaties, vertaald wat soms resulteerd in een humoristische vertaling.

Het eten is zeker BIB waardig, de open keuken geeft een glimps van wat men met je eten aan het doen is.

Dineke K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Een heerlijke avond gehad samen met mijn vriend. Ik werd getrakteerd op een diner voor het slagen van mijn studie. Met mijn 'moeilijkheden' is het erg lastig om ergens goed te kunnen eten (ik ben vegetariër en allergisch voor ei). Restaurant Lyfs zag dit zeker niet als een moeilijkheid, eerder een heerlijke uitdaging. En dat was te merken! Het is werkelijk waar fascinerend hoe de keuken om gaat met dieet wensen. We hebben beide heerlijk gegeten en het zag er ook nog eens prachtig uit! Hierbij ook gekozen voor een bij passend wijn arrangement. Het spontane personeel, die van begin tot eind zeer geïnteresseerd was in ons als gast, heeft dit in alle geuren en kleuren geserveerd en uitgelegd. Wij hebben een heerlijke avond gehad, dit was een prachtig cadeau voor ons beide en het was zeker het geld waard!
Aletta1963 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Eten bij Lyfs, is een feestje.
Bij het ontvangst is duidelijk dat je meer dan welkom bent als gast.
De bediening is vriendelijk , spontaan en rijk aan kennis, dit alles zonder dat het een formeel gebeuren is. De kennis van de producten en bij passende wijnen is groot.
Je kan je hier dan ook goed laten adviseren zodat je een verrassend menu op tafel krijgt.
In ons geval hebben wij dan ook makreel op een bijzondere manier gegeten.
En wel gegrild met hierbij een saffraansaus op een bedje van tagliatelle met hierin inktvis verwerk. Een bijzonder gerecht.
De geadviseerde witte wijn was er perfect bij.
Dit in combinatie met een voor & nagerecht zorgt ervoor dat je een avondvullende avond hebt, in een gezellige verzorgde locatie. prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend.
Kortom een avondje LYFS is een heerlijk avondje uit !!
Leentje64 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
De vakantie afgesloten op dit adres. Ook de hond was welkom en kreeg, op ons verzoek, water. We mochten een ander tafeltje nemen, zodat de hond uit de loop lag. Eten heerlijk. Mooi opgemaakte borden, lekkere wijn erbij. Het was gezellig druk. iedere gang werd prima toegelicht. De aanwezige dame met een enorme spontaniteit. Ook de heren waren overigens erg vriendelijk. Veel eten biologisch van afkomst. Prijs tikje aan de hoge kant, maar het geheel was een fijne lekkere avond!
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
De service een onvoldoende? Ja, want we zaten in de kou. En wat is het vervelend om ergens gezelligheid te willen ervaren terwijl je zit te klappertanden. Meerdere mensen om ons heen hoorden we aan de bediening vragen of de verwarming aan mocht....sorry hoor maar dat gegeven valt voor mij al onder slechte service. Daar moet je niet om vragen, het moet gewoon warm zijn. Mijn tafelgenoot zat met mijn winterjas om haar schouders aan tafel. Zelfs nadat de ober had toegezegd iets aan de temperatuur te doen duurde het erg lang (een uur?) voordat de verwarming naast de tafel werkelijk warmte afgaf.
Het eten smaakte voldoende, niet overheerlijk maar okay.
Bediening was vriendelijk maar we hadden het idee dat hij het in zijn eentje iets te druk had en daardoor het overzicht kwijt was.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
De heerlijke amuse werd eerder gebracht dan het aperitief wat je niet vaak meemaakt. Soepje van gerookte oerpeen beloofde wat je van een restaurant met een BIB mag verwachten.
Voorgerechten waren goed. Mijn entrecote met een bakje salade en 3 stukjes aardappeltaart was dit zeker niet, smaak was goed, presentatie en prijs/ kwaliteit niet BIB waardig.
De eigengemaakte bonbons bij de koffie waren wel weer speciaal en erg lekker.
Misschien een slechte dag van de keuken? Maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Voor ons stond op het programma het 6 gangen menu. Maar omdat we al een paar geweldige culinaire dagen achter ons hadden liggen vonden een aantal van ons de 6 gangen teveel. Alles mocht werd ons gezegd. Een keuze binnen het bepaalde 6 gangen menu maar ook een keuze uit de andere gerechten op de kaart was geen probleem. Die uitdaging wilde wij het restaurant wel geven. Zo werd er binnen de gangen gewisseld en gangen kwamen te vervallen. Geen eenvoudige opgave voor een tafel met 8 personen. Die ook nog eens een bijpassend wijnarrangement wilde. Complimenten, het is gelukt. Omdat er veel verschillende gerechten gegeten zijn zal ik er een aantal uitlichten, maar eerlijk is eerlijk wij hebben allemaal heel lekker gegeten en gedronken. Ik begon met een halve kreeft. Een koud gerecht deze keer en prachtig bereid en geserveerd. Heel weinig peuter werk. De aspergesoep met coquille was romig en schuimig van smaak een genot in de mond. De ganzenlever sloeg ik over, maar kreeg van mijn buurman hier zeer lovende zuchten te horen zeker in combinatie met de wijn bleek het een topper. Daarna voor mij lamsvlees, dat kies ik bijna altijd als het op de kaart staat en ik het idee heb dat de keuken dit perfect kan maken. Goed gedacht deze keer heel mals het smolt op de tong. De surf en turf van mijn andere buurman werd ook met goed gegrom verorberd. Een kaasplankje met lokale kazen met een prachtige port was de voorlaatste proeverij die wij op tafel kregen. Als dessert had ik voor de aarbeien met sabayon gekozen. Mmmmm Echt lekker. Waarom geen 10 gegeven deze keer, dat lag aan het feit dat het eten naar mijn smaak iets te zout was, veel van de gerechten hebben dat helemaal niet nodig. Verder een geweldige avond gehad met een zeer goede service, nog niet eerder hadden wij deze dagen een zo'n uitgebreide uitleg over de wijnen en het eten gehad. Hartelijk dank daarvoor wij hebben echt genoten. Onze complimenten.
Jelmer D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Huisgerookte zalm van Lyfs! Sinds een paar weken roken ze de zalm zelf bij Lyfs
en dat proef je, we hebben gisteren bij restaurant Lyfs (heel vroeg al dit jaar) heerlijke
gemarineerde asperges gegeten met eigen gerookte zalm! Wat ontzettend lekker, de rest was ook erg goed, we hadden als hoofdgerecht een stukje gegrilde griet filet met aspergerisotto, saffraansaus en asperges en boerenkwarksouffle na (goddelijk) met maanzaadijs. Eten bij Lyfs? Ik zeg: doen!