Luxembourg

Spui 24 1012 XA Amsterdam Nederland Kaart
31-206206264

Over het restaurant Luxembourg

Meer dan 25 jaar een begrip

Luxembourg is al voor meer dan 25 jaar een begrip in de stad. Dit is een van het selecte groepje illustere Grand Café’s dat de Amsterdamse binnenstad kent. Van het interieur tot aan de simpele happen op het menu, alles in dit restaurant café kent kwaliteit! Luxembourg biedt iedereen altijd een warm welkom, zo zul je hier een gezonde mix van toeristen vs. lokale gasten ontmoeten.

Meer informatie over restaurant Luxembourg

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 17:00

Jouw recensie over het restaurant Luxembourg

Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Gezellig en vriendelijk bedieningspersoneel en zeer goed op de hoogte van alles.
marielvanwing .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Wat een prettige plek om koffie te drinken en te eten! Alleen al voor de citroentaart kom ik terug. En een compliment voor de bediening: Kim is een topper, die de sfeer positief beïnvloedt!
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
In verband met koolhydraatarm dieet in plaats van aardappelen of frites om extra groenten gevraagd en gekregen wat fijn was. Nu en sla en warme groeten, d.w.z. de sla was lekker maar de groenten waren nauwelijks warm en waren een stuk harder dan beetgaar. Dat kan beter en met wat meer zorg. Verder overheerlijke sliptongetjes die mooi van de graat vielen. Gezellige maaltijd gehad! We komen nog eens terug.
batenl .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Het eten was niet echt goed van kwaliteit in verhouding tot de prijs. we hadden hert, maar het smaakte niet naar hert en was te gaar. Puree en groente, ok
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Waardeloze leidinggevende: bekt personeel af, shirt hangt uit zijn broek en gooit bestelling op tafel. Onaangenaam. Niet geschikt voor de horeca.
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Lekker geluncht hier. Het hele gezelschap had kroketten (kaas, kalf of garnalen). Waren erg goed, al vind ik 13 euro voor 2 garnalenkroketten met brood wel grof geld. Ook waren de borden niet opgemaakt met een kleine salade o.i.d.

Bediening is correct en vlot, maar verliezen je na het eten wel compleet uit het oog. We wilden nog een drankje, maar hebben uiteindelijk maar afgerekend. Terras zit wel op toplocatie om mensen te kijken.
Lotte E.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Wezen lunchen met een vriendin. We hadden sandwiches met gerookte zalm besteld en ze waren echt heerlijk. prijzig, maar het geld zeker waard. het was te veel en we konden de restanten meenemen als we wilden. De service was vriendelijk en snel. Verder zag het er schoon en hygienisch uit.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Gastvrij en goede service
anna D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
correcte ontvangst, prettige bediening, goed advies bij het bepalen van een lunchgerecht, zeer smakelijk!
Colenso J.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Zeer attente, vriendelijke en snelle service. Goede prijs-kwaliteitsverhouding van het eten.
Zeer prettige, ongedwongen sfeer.
Ari V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Een prettige ambiance, in mijn geval voor een overleg met een Amerikaanse zakelijke vriend Bill. We zijn doorgelopen naar achterin het restaurant. Daar was het het rustigst, met een prettig uitzicht op de grachten omzoomd door geparkeerde fietsen. Dat laatste viel Bill op. Hij was ook zeer lovend over 'Luxembourg'.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Op de laatste vrijdag voor de kerst hier gegeten en gedronken. We waren alleen een drankje van plan, maar het was erg rustig en we zaten er wel fijn en warm dus hebben we ook een steak met garnituur gegeten. Lekker mals vlees, prima patatten en een bakje gekookte groenten. Niks bijzonders maar ook niks mis mee. De bediening is informeel en leuk.
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Smakeloze kip welke waarschijnlijk ook nog even de frituur had gezien. Hamburgers waren nog redelijk maar ontbijtspek was hard en taai. Heel erg druk en rumoerig door de borrelaars. Geen sfeer.
Sonja J.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Tot enkele jaren geleden had Luxembourg een heerlijke wijnkaart by the glass met kwaliteitswijnen. Helaas is denk ik onder invloed van toerisme en snellere omzet de kaart aangepast met een lager segment wijnen en het volume in je glas is ook knijpen met de billen ( Haagsch glaasje) Desondanks toch maar besloten hier te blijven lunchen.
Ik bestelde de croque monsieur die volgens het klassiek recept was klaargemaakt. bechamelsaus was heerlijk. Paar blaadjes sla erbij voor de frissigheid. Dat wordt een terugkomertje. Cijfer 9.
Disgenoot nam de garnaalkroketjes. Tsja, voor 11,00 2 kleine dikke garnalencroquetjes is veel betaald. De 2 susjes die er bij werden geserveerd waren super home made. Qua smaken bij elkaar geteld kom ik op een 8. Prijs kwaliteit voor de croquetten een 5.
Kom ik terug: ja voor de croque monsieur met een tapbiertje.
postmaj1 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuk Amsterdam café. Niet om excise te eten, maar voor 'lekker tussendoor'. Bediening is zeer vriendelijk, vrolijk en alert.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Even lunchen bij het prachtige Luxembourgh te Amsterdam . Prima witte sauvignon blank . Het twaalf uurtje blijft een dingetje. Ionen er fan van, maar soms zijn deHoltkamper kroketten koud, dan weer de pomororisoep tekoud. Maarniet was de huzarensalade geheel niet op smaak. Zout en peper vergeten en het zuurtje ontbrak geheel. De salade Buffelricotta was gelukkig erg goed. Daarom over het totaal een matige recensie . De entourage is altijd erg sfeervol. Kortom iets meer aandacht voor de afwerking!
mariabt .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Lunchen bij Luxembourg in de verwarmde serre was prettig. We hadden leuk zicht op Spui en het Lieverdje, en de massa's mensen op het trottoir.
Broodje Beemster kaas en Ossenworst waren vers en smakelijk. Bediening was oké. We kregen wel de verkeerde bon, nl. die van een andere tafel, maar dat werd snel gecorrigeerd door de ober.
De inrichting van dit etablissement is traditioneel bruin, prettig dat dat deze cafésfeer behouden blijft. Toiletten mogen wel eens opgeknapt!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Luxembourg zit op een fraaie plek in Amsterdam, uitkijkend op het 'Lieverdjeplein'. Buiten een terras aan de Spuistraat en binnen een klassiek interieur met een leestafel met kranten en tijdschriften. We gebruikten er de lunch. Een sandwich tuna melt en het twaalfuurtje: een tomatensoepje, een boterham met huzarensalade en een boterham met 'n kroket en mosterd. Het was allemaal wel heel gewoontjes. Ook de bediening kwam nogal nors en statig over. De koffie was echter uitstekend.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Wat bestaat deze tent al lang! We waren er al een tiental jaar niet geweest en er was bijna niets veranderd. In dit geval is dat positief. Hetzelfde lekkere bruine Grand Cafe-sfeertje en natuurlijk de zelfde prachtige locatie. We hadden een tafeltje gepakt aan de kant van het Singel en konden heerlijk naar buiten kijken. De bediening was vlot en aangenaam. Op de lunchkaart bestelden we de bruine boerensandwich met mozzarella en de Caesar salad. We namen er een sauvignon blanc en een chardonnay bij. Beide gerechten waren zeer smakelijk en met mooie verse ingrediënten. Mijn Caesar was met de goede soort sla, heerlijke ansjovis en lekkere dressing. De wijnen bleven helaas een heel eind achter. Hier valt nog wel wat winst te halen. Waar ook nog wat te verbeteren valt is op het gebied van het schoonmaken: ons tafeltje plakte en toen ik naar de WC ging was het daar niet echt vies, maar alles ziet er een beetje groezelig uit. Haal hier eens een kwastje verf over heren!
Maar dit mocht de pret niet drukken; heerlijk gegeten en we komen zeker weer terug!
jimiGrrrl .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Uitnodigend en sfeervol decor. Helaas was de service slordig, en op momenten afwezig, door een gebrek aan voldoende personeel. Ook was de steak van mijn vriendje zeer well done en droog, ondanks dat hij zijn steak medium-rare had besteld. Mijn uiensoep rook erg lekker, maar was veel te zoutig. Mijn vriendje zweert erbij dat dit niet typisch is voor het restaurant. Daarom wil ik het best nog eens een bezoekje gunnen.