Luxembourg

Spui 24 1012 XA Amsterdam Nederland Kaart
31-206206264

Over restaurant Luxembourg

Meer dan 25 jaar een begrip

Luxembourg is al voor meer dan 25 jaar een begrip in de stad. Dit is een van het selecte groepje illustere Grand Café’s dat de Amsterdamse binnenstad kent. Van het interieur tot aan de simpele happen op het menu, alles in dit restaurant café kent kwaliteit! Luxembourg biedt iedereen altijd een warm welkom, zo zul je hier een gezonde mix van toeristen vs. lokale gasten ontmoeten.

Meer informatie over restaurant Luxembourg

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 17:00

7,2
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Smakeloze kip welke waarschijnlijk ook nog even de frituur had gezien. Hamburgers waren nog redelijk maar ontbijtspek was hard en taai. Heel erg druk en rumoerig door de borrelaars. Geen sfeer.
Sonja J.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Tot enkele jaren geleden had Luxembourg een heerlijke wijnkaart by the glass met kwaliteitswijnen. Helaas is denk ik onder invloed van toerisme en snellere omzet de kaart aangepast met een lager segment wijnen en het volume in je glas is ook knijpen met de billen ( Haagsch glaasje) Desondanks toch maar besloten hier te blijven lunchen.
Ik bestelde de croque monsieur die volgens het klassiek recept was klaargemaakt. bechamelsaus was heerlijk. Paar blaadjes sla erbij voor de frissigheid. Dat wordt een terugkomertje. Cijfer 9.
Disgenoot nam de garnaalkroketjes. Tsja, voor 11,00 2 kleine dikke garnalencroquetjes is veel betaald. De 2 susjes die er bij werden geserveerd waren super home made. Qua smaken bij elkaar geteld kom ik op een 8. Prijs kwaliteit voor de croquetten een 5.
Kom ik terug: ja voor de croque monsieur met een tapbiertje.
Postmaj1 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuk Amsterdam café. Niet om excise te eten, maar voor 'lekker tussendoor'. Bediening is zeer vriendelijk, vrolijk en alert.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Even lunchen bij het prachtige Luxembourgh te Amsterdam . Prima witte sauvignon blank . Het twaalf uurtje blijft een dingetje. Ionen er fan van, maar soms zijn deHoltkamper kroketten koud, dan weer de pomororisoep tekoud. Maarniet was de huzarensalade geheel niet op smaak. Zout en peper vergeten en het zuurtje ontbrak geheel. De salade Buffelricotta was gelukkig erg goed. Daarom over het totaal een matige recensie . De entourage is altijd erg sfeervol. Kortom iets meer aandacht voor de afwerking!
Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Lunchen bij Luxembourg in de verwarmde serre was prettig. We hadden leuk zicht op Spui en het Lieverdje, en de massa's mensen op het trottoir.
Broodje Beemster kaas en Ossenworst waren vers en smakelijk. Bediening was oké. We kregen wel de verkeerde bon, nl. die van een andere tafel, maar dat werd snel gecorrigeerd door de ober.
De inrichting van dit etablissement is traditioneel bruin, prettig dat dat deze cafésfeer behouden blijft. Toiletten mogen wel eens opgeknapt!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Luxembourg zit op een fraaie plek in Amsterdam, uitkijkend op het 'Lieverdjeplein'. Buiten een terras aan de Spuistraat en binnen een klassiek interieur met een leestafel met kranten en tijdschriften. We gebruikten er de lunch. Een sandwich tuna melt en het twaalfuurtje: een tomatensoepje, een boterham met huzarensalade en een boterham met 'n kroket en mosterd. Het was allemaal wel heel gewoontjes. Ook de bediening kwam nogal nors en statig over. De koffie was echter uitstekend.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Wat bestaat deze tent al lang! We waren er al een tiental jaar niet geweest en er was bijna niets veranderd. In dit geval is dat positief. Hetzelfde lekkere bruine Grand Cafe-sfeertje en natuurlijk de zelfde prachtige locatie. We hadden een tafeltje gepakt aan de kant van het Singel en konden heerlijk naar buiten kijken. De bediening was vlot en aangenaam. Op de lunchkaart bestelden we de bruine boerensandwich met mozzarella en de Caesar salad. We namen er een sauvignon blanc en een chardonnay bij. Beide gerechten waren zeer smakelijk en met mooie verse ingrediënten. Mijn Caesar was met de goede soort sla, heerlijke ansjovis en lekkere dressing. De wijnen bleven helaas een heel eind achter. Hier valt nog wel wat winst te halen. Waar ook nog wat te verbeteren valt is op het gebied van het schoonmaken: ons tafeltje plakte en toen ik naar de WC ging was het daar niet echt vies, maar alles ziet er een beetje groezelig uit. Haal hier eens een kwastje verf over heren!
Maar dit mocht de pret niet drukken; heerlijk gegeten en we komen zeker weer terug!
JimiGrrrl .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Uitnodigend en sfeervol decor. Helaas was de service slordig, en op momenten afwezig, door een gebrek aan voldoende personeel. Ook was de steak van mijn vriendje zeer well done en droog, ondanks dat hij zijn steak medium-rare had besteld. Mijn uiensoep rook erg lekker, maar was veel te zoutig. Mijn vriendje zweert erbij dat dit niet typisch is voor het restaurant. Daarom wil ik het best nog eens een bezoekje gunnen.
Evelyne J.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Met zijn tweeën hier gegeten in de zomer. Heerlijk klassiek, ik vind dat de gemiddelde brasserie/lunchroom hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Service met een knipoog! De salade met buffel mozzarella was heerlijk en goed op smaak. Mensen om ons heen noemde het interieur oubollig en stoffig, maar ik denk dat mensen tegenwoordig het 'hippe lounge-gevoel' zijn gewend. Ik hou van klassiek oud bruin :)
Vblok .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Geluncht bij dit restaurant, dit al een aantal keer eerder gedaan. Helaas lijkt de lunch steeds minder goed bereid dan de keer ervoor. Dit was de tweede keer dat de broodjes oud smaken (d.w.z. erg droog en het brokkelt uit elkaar). Het broodje wat ik had was helaas ook wat karig belegd, waardoor het brood de overhand kreeg. Diegene met wie ik hier was gaan lunchen had een hamburger. De burger zelf smaakte wel lekker vers. Drinken is ook niks mis mee: lekkere koffie, evenals de taartjes.
Bediening was die dag helaas ook niet heel attent, twee meiden die in de serre rondliepen negeerden allebei de hoek waar wij en nog wat andere gasten zaten (en het was niet druk) daarbij werden ze pas vriendelijk toen wij wilden afrekenen.
Erg jammer van deze ervaring, want het diner bevalt wel altijd goed! Ook de locatie is ideaal en het decor is erg knus.
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Afgelopen zondag na lange tijd hier weer eens ouderwets bier gedronken en heerlijk geluncht. Het is en blijft een plek in het centrum op een toplocatie dus zeker in het weekeinde ontzettend druk en gezellig. Heerlijk kroketten gegeten, goede bediening en koud bier. Niks op aan te merken en goede ambiance!
Alexandra T.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
voor zaken een week in amsterdam dus ook maar een 'klassieker' uitproberen. Helemaal goed bevallen, heerlijk bruisende brasserie sfeer en mooie gerechten. Hier wordt puur en heerlijk gekookt. Naast alle trendy restaurants van tegenwoordig zie je toch dat de basis bij de klassieke keuken ligt
Schaapwaard .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Wij komen al vele jaren in Luxembourg en wij hebben al verschillende eigenaren meegemaakt maar het wordt met de dag slechter. Vrijdag na de bioscoop even langs geweest om wat te eten en te drinken. De drank en de bediening was goed, maar het eten was ronduit zeer slecht. Het garnituur wat nauwelijks in de pan was geweest had men beter als rauwkost kunnen serveren en dat tegen hoge prijs. De toiletten waren ontzettend smerig en daarmee kan je ook de kwaliteit van het restaurant mee afmeten. De bediening daarmee geconfronteerd, maar het zou aan de drukte liggen. Ik heb gereageerd dat het vroeger vele en vele malen drukker was en dat er toen een toiletjuffrouw zat die alles kraakhelder schoon hielt, ook al is het sanitair gedateerd. Een en ander maakte geen indruk op de bediening. Voor mij de allerlaatste keer geweest dat ik daar kom. Prima tent voor de toeristen, want die komen toch niet meer terug. Voor de vaste klanten is het niet meer in trek.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Na een dagje winkelen hier neergestreken om iets te drinken. Helaas had de serveerster niet zoveel begrepen van wat er bedoeld wordt als een menukaart nog open ligt en bestudeerd wordt door de klant; tot drie keer toe binnen 5 minuten (!) kwam ze vragen op enigszins chagrijnige toon of we al iets wilden bestellen terwijl wij duidelijk nog geen keuze hadden gemaakt en dat dus ook herhaaldelijk aangaven. Uiteindelijk keuze gemaakt en kregen we onze twee glazen rode wijn. Deze werden niet netjes op een dienblad gebracht maar gewoon in de hand vastgehouden. Dit zagen wij ook gebeuren bij glazen witte wijn van andere klanten, waarbij de hand om het glas werd gesloten en je wijn dus opwarmt. Dit kan dus écht niet, daarbij is het nog onhygiënisch ook! De bitterballen waren prima van smaak, alleen wel te heet (tong verbrand). Jammer, Luxembourg heeft de naam maar is in de loop der jaren wel achteruit gegaan qua service.
Carok .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Slibtong gegeten bij Luxembourg en dat was geen succes. Ook de bijgrechten waren niet om over naar huis te schrijven. Een beetje armoedig geheel.
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2013
Klassieker, onberispelijke service. Snel en vlekkeloos geholpen, goede koffie. Stijlloos dat het koekje bij de koffie uit een plasticje komt, dat zijn minpunten. De broodjes die ze serveren zijn kleffe dertien-in-een-dozijn supermarktbolletjes, op zich geen probleem (broodje van Kootje zat hier ooit naast) maar wel als dat 6 euro kost. In het buitenland heet zoiets een tourist trap.
KickinShrimps .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op een drukke zaterdag een tafel weten te bemachtigen voor de lunch. Genoten van het luxe 12 uurtje (bisque van kreeft, boterham met garnalenkroket van Holtkamp, boterham met huisgemaakte huzarensalade). Bewondering voor de bediening die, ondanks de drukte, ons keurig bediende.
Svandam .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Dit is een mooi restaurant, gezellig en sfeervol. Het eten is goed. Je bent hier echt in hartje Amsterdam. Wij hadden een clubsandwich, tosties en broodje kroket. Maar het personeel kan wel wat vriendelijker.
Amsterdam4ever .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Allereerst de plek,je voelt jezelf in een gezellige brasserie in Parijs maar het is toch echt Amsterdam met uitzicht op het Lieverdje.
Vandaag heerlijk in de serre gezeten en genoten van een uitstekende steak geserveerd met een overheerlijke saus,verschillende groenten en kwaliteit frites en mayonaise.
En dat ook nog voor een redelijke prijs.
Amsterdam heeft veel keuze in Horeca, maar bij sommigen is de bediening erg onder de maat, maar niet bij Luxembourg.
Het personeel is zeer correct,vriendelijk,attent en weet wat gastheerschap is.
De dame die ons bedient heeft er zin in om mensen te verwennen. Ook buitenlandse gasten worden op een zeer hoffelijke manier benaderd en daar mogen ze bij Luxembourg trots op zijn.
Ook nog een cappucino besteld en die is net als de rest van goede kwaliteit. Vorige keer de clubsandwich en het heerlijk gebak ( weer topkwaliteit = Kuyt) geprobeerd.
Een plek waar we graag terug komen.
Extra complimenten voor het personeel,hoffelijk,attent,geïnteresseerd,niet gehaast terwijl het toch druk was.
Theo Soons/Johnny ten Theije
Diemen
Duifje1 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Winkelen in Amsterdam; hehe even lekker zitten.
Een eetcafe met schwung; vlotte informele jonge vriendelijke bediening,
Gezellige "Oud Bruin "-setting en veel fans, want het is druk tijdens de middaguren.
Veel speciaalbieren per fles en van het fust.
Heerlijke bitterballen van Holtkamp, goede ossenworst en niet onbelangrijk: goede open wijnen per glas en per fles.
Prijzen zijn niet overdreven op zo'n locatie.
U ziet ons, als we weer in de leukste stad van het land zijn, terug