Lux

's-Gravendijkwal 133A 3021 EK Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Lux

tram 4: halte 's Gravendijkwal, metro A, B en C: halte Dijkzicht
  • : gratis parkeren in de buurt

dinsdag - zaterdag 18:00 - 22:00 uur

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Lux

Ron G.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
1 chef in de keuken!!! En toch niet lang hoeven wachten! Die heeft t dus volledig onder controle!!
Mooie gerechten, mooie producten. Goede wijnen. Zeer prettige bediening. Wij werden er heel blij van
Willemina J.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Een goede avond
j S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Vol goede moed en positieve herinneringen met z'n vieren naar lux getogen. Helaas was het 7-gangen verrassingsmenu een grote teleurstelling. Fantasieloos en bijzonder kleine porties waardoor de honger alleen maar toenam. Na een opmerking hierover kwam er een extra gerecht maar ook dat was niet heel bijzonder van smaak. De wijn was prima en het toetje (rabarber cheesecake) maakte het nog een beetje goed. Voorlopig maar niet meer.
Jan-Bert B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Een menu met weinig keuze in vergelijking met vroeger.
thong L.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Eindelijk weer een eten, echt eten met een ziel. Wat fijn. Daarnaast een gastheer erg vriendelijk.
Brood zo hoort het. Niet van die ovendeeg brood. Wat een mooie dag boter en de wijnkaart wat een mooie selectie. Je ziet ook een eigenaar een liefde van wijn houdt. Wat een mooie lijst met Italiaanse wijn.
Geen abc -tje wijnen. We komen zeer snel en hopen dat dit weer terugnieuws wordt!
Thong
Martine F.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Helaas, wat een enorme teleurstelling..... mijn oude Lux was er niet meer. Geen heerlijke Italiaans - bourgondische anti-pasti van "het karretje", geen kaas plateau, geen heerlijke friet met die saus die alleen Lux maar kon maken. Ik had het ook nog nooit zo stil gezien. We kregen de kaart en even schrok ik; slechts 2 hoofdgerechten, vis en lam, wij eten beiden geen vis en lam viel af vanwege de bereidingswijze. Wel een aantal voorgerechten. We besloten een tussengerecht (pasta) te nemen en een voorgerecht. De enige pasta was met vis. Ik vroeg de ober of er een pasta met tomatensaus of carbonara te krijgen was. Maar dat kon niet want Lux had geen tomaten of tomatensaus. Uiteindelijk aten we wat vleeswaren en een kommetje spaghetti met knoflook en olie. We hoopten op de kaas als dessert maar met 2 plakjes hadden we het hele assortiment te pakken..... Ik rekende €100 af en wil het snel vergeten.....
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Mooie sfeer, mooie kaart, mooie wijn. Vroeger was Lux ons favoriete restaurant. Na teleurstellende ervaring een aantal jaren geleden er niet meer geweest. Vanavond opnieuw: en het was een mooie hernieuwde kennismaking. We komen graag weer.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Uitstekend gegeten. Leuke, creatieve gangen. De wijnen waren goed, maar de wijnkaart was ook voor mij - redelijk ervaren wijndrinker - te uitgebreid. Sympathieke, voorkomende bediening. Fijn dat we voortdurend kraanwater bijgeschonken kregen en dat niet werd gepoogd ons duur flessenwater te verkopen. Kortom, een terugkomer.
Famke K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Met 5 personen kozen we een 7-gangen menu en wijnarrangement: perfecte avond met heerlijk eten, uitstekend op smaak, afwisselende gerechten, goede timing van de gangen en fantastische wijnen.
mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Wij hadden het 7 gangen menu met bijpassende wijnen. Bijzondere gerechten, heerlijke smaken. Echt genoten, goede bediening. Aanrader deze zaak.
julia C.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij hebben hier gegeten met AH menu. Een fijn restaurant met hele prettige bediening. Goede sfeer maar ook het menu was uitstekend. Gelijk een fles water op tafel wat ik sowieso een pluspunt vindt dat je er niet naar hoeft te vragen. Alles smaakte voortreffelijk!
Lidwien O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk eten! Dat voel je als je naar huis gaat. Zo'n tevreden mooi gevoed gevoel, er blijft een glimlach op je gezicht als je eraan denkt.
Alleen...verschrikkelijk het geluid...fantastisch als alle tafels bezet zijn...en wat een lawaai is het dan. We konden onszelf niet verstaan en eerlijk gezegd een verademing weer buiten te zijn.
Volgende keer gaan we of vroeg, of gewoon op een rustige dag doordeweeks...
mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Eenvoudige en verfijnde keuken. Een van de hoofdgerechten - de octopus - was wel erg gering. Fijne ambiance, prettige bediening.
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Prima gegeten in rest. Lux. Aanrader.
paul B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Verse en originele gerechten, gecombineerd met prima wijnen. Service was erg goed en ook de atmosfeer was prima. De kippenhartjes waren heerlijk en ook de octopus was lekker. Een aanrader is ook de kabeljauw.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Prima gegeten bij Lux. Porties klopten, zo'n beetje alle voor- hoofd- en nagerechten in het gezelschap genuttigd en allen als top beoordeeld
Y. H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Gisteren hier geweest met ah actie bon. Ik ben hier echt op de recensies afgegaan, en daarom waarschijnlijk te hoge verwachtingen gehad. Het is mij echt tegen gevallen.
Het voorgerecht, vitello tonato, was smakelijk maar onaantrekkelijk gepresenteerd. Totaal geen garnering, alleen wat plakken vlees op een bordje met saus. Het voorgerecht van mijn tafelgenoot, de kippenhartjes, erg weinig en zag er evenmin aantrekkelijk uit.
Mijn hoofdgerecht, de inktvis, waren een paar taaie ringen zonder smaak, enkele gefrituurd. De twee kleine stukjes rettich zeer strek van smaak. Niet mijn smaak en erg weinig. Mijn tafelgenoot had de procureur, wel een groot stuk vlees, maar verder ook nauwelijks garnituur. Het nagerecht, de chocolade terrine was smakelijk, de panna cotta ook. Ik ben met honger van tafel gegaan.
Ik kom hier niet meer terug.
marian H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
heerlijk gegeten, supervriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar!
u vroeg om een korte feedback, bij dezen. blijkbaar nog te kort,
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Al vele malen hier geweest, deze keer met een AH restaurantactiekaart. Mooi aanbod met een keuzemenuutje met per gang 4 keuzen. Ik heb de kippenhartjes, de procureur en de pannacotta genomen. Daarbij eerst een biertje en daarna een oranje en een gele wijn. Vooral de laatste was heel speciaal, los zou ik hem niet lekker vinden vanwege de harssmaak, bij de pannacotta smaakte hij prima. Het eten was prima bereid, jammer dat er maar heel weinig groente bij zat.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Het eten voldeed niet aan de juichende recensie in NRC-Handelsblad, maar we hadden waarschijnlijk ook niet dezelfde keuze van het menu.
De sfeer en inrichting en bediening waren wel aangenaam.