Lux

's-Gravendijkwal 133A 3021 EK Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Lux

tram 4: halte 's Gravendijkwal, metro A, B en C: halte Dijkzicht
  • : gratis parkeren in de buurt

dinsdag - zaterdag 18:00 - 22:00 uur

Edward J.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Geweest vanwege de AH restaurant actie. Het eten is van prima kwaliteit. Maar de porties met deze actie zijn beperkt en eenvoudig van opzet. De bediening wat onverschillig. Met zijn vijven wordt het met deze actie, inclusief een fles wijn, toch gewoon een duur avondje. Dat dus wat tegenvalt. Doe het met deze actie goed, of doe het niet. We hebben dat met de AH actie wel beter meegemaakt. En dan kom je mogelijk ook nog een keer terug.
marcelle.lazeroms .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
We hebben op dinsdagavond met gebruik van de ah restaurantactie heerlijk en rustig gegeten.
Gerechten waren erg lekker en goed op elkaar afgestemd . Heerlijk wijntje en prima bediening heeft het voor ons tot een super leuke avond gemaakt.
Aanrader!!
M.J. V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Het eten was goed maar zeer minimalistisch. Als je een normale eter bent moet je daar niet zijn. Kleine porties zonder bij gerechten. We konden kiezen uit een 3 gangen menu waarbij je maar uit 2 hoofd gerechten kon kiezen. Wel 5 voorgerechten en nagerechten. Prijs van €36,00 is niet in verhouding met wat je krijgt. Gelukkig hebben we de 2de maaltijd door de AH actie niet hoeven te betalen. Wat we kregen was goed van smaak. Het was mooi weer dus we konden buiten zitten in een zeer knusse binnen tuin. Verder is het een leuk restaurant.
a-tsar .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Menu keus is vrij beperkt. Service is attent, goed en deskundig. Drankkaart kan uitgebreider. Er worden weinig gerechten of dranken aanbevolen.
Linda J.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Goede ontvangst, service, contact met keuken en lekkere gerechten! Eerst buiten in de zon een drankje gedaan en konden snel aan tafel voor het voorgerecht. Zouden hier zeker een keer terugkomen
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
De ontvangst was erg vriendelijk. Omdat ik twijfelde over een wijn, mocht ik eerst een slokje proeven, een gebaar dat ik erg op prijs stelde. Daarom is het jammer dat de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het eten tegenviel. De pepermolen was fors gehanteerd, ik vond het eten daardoor te pittig, zowel de vongole als de kabeljauw. Het was ook weinig verrassend. Als hoofdgerecht konden we kiezen uit maar twee gerechten.
Ook het dessert (panna cotta met caramel) kon mij niet bekoren.
Helaas dus toch een wat teleurstellende ervaring, ondanks de vriendelijkheid van de persoon die ons bediende.
HenkenAnnie .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Door ah actie bij dit restaurant terecht gekomen, waren paar dagen in Rotterdam! Normaal zouden we er nooit gekomen zijn! Konden achter het restaurant op het terras eten! Puur eerlijk eten zonder toeters en bellen!
Heerlijke avond! Goed eten, prima wijn, zonder meer een fles kraanwater op tafel (top!) goede vlotte en keurige bediening! Aanrader!
Clazine .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijk en gezellig gegeten. Mooie gerechten, prima bediening en lekker rustig zitten. Door de AH actie ook nog eens zeer betaalbaar. Fijn dat we tóch konden kiezen uit een aantal gerechten.
raymond010 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Een kleine maar zeer verfijnde kaart. Geen grote hoeveelheden koolhydraten, maar mooie porties vis of vlees met groenten, gelukkig zonder overdadige sauzen. Lekkere fles wijn erbij. Voor ons als wat kleinere eters precies goed. Een aangename verrassing. Absoluut voor herhaling vatbaar.
flohil49 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Heerlijk en verrassend gegeten bij Lux. Als je van vers en finesse houdt moet je hier zijn. Prima porties en geen opdringen van extra drankjes. Zeer vriendelijke bediening en fijne muziek.
De moeite van een omweg waard.
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Wij hebben gebruik gemaakt van de AH Restaurant actie en het bijbehorende 3 gangen menu was goed op elkaar afgestemd. Wij waren hier nog nooit geweest en gaan zeker nog een keer terug om hier te eten.
Ruud R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De aankleding van het restaurant is sober. De bediening is niet assertief en pro-actief. Zelf aangeven dat je een wijntje wilt drinken, zelf aangeven dat je wellicht nog een dessert wilt en dat geldt eveneens voor het kopje koffie na afloop. Aardig en vriendelijk maar oh zo ' apathisch'. De schalen waarin het werd geserveerd mogen gezien de prijs best wel wat ' sjieker'.. Al met al niet een vervelenden ervaring maar wij gaan ergens anders heen.
Jos W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
We waren hier lang niet meer geweest en het was een plezierige herhaling van de kennismaking. Heerlijk gegeten met mooi zicht op het terras.
Nadien D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
De wijnkaart is fantastisch bij Lux. Bijzondere wijnen, niet de standaard flessen. Zo proefde ik o.a. een chardonnay/pinot blanc uit Slovenie en als afsluiter een zoete Tokaji. Te gek. De gerechten spreken voor zich; geen poespas, bedjes van of toefjes op bij Lux.
Ricardo R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Lang geleden dat ik bij Lux geweest ben. Het restaurant is de helft kleiner geworden. Maar, het eten was prima! De service was goed.
saskia G.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Voor de 2e keer heerlijk gegeten bij Lux! Mooie aankleding, rustige ruimte (fijne akoestiek) met oog voor detail, samen met de heerlijke jazz plaatjes maakten het een fijne sfeer om in te vertoeven. Het eten zou ik omschrijven als 'elegante eenvoud'. De ingredienten spraken voor zichzelf en werden niet afgeleid door allerlei bijgerechten en smaken. Puur en heel erg lekker.
Ik werd enthousiast van de heerlijke kleurige verzorgde gerechtjes van de antipasti kar, en mijn hoofdgerecht, lamsbout in witte wijn was een streling voor zowel mijn oog als mijn maag. De desserts ook heerlijk! Bediening vriendelijk en bekwaam, zo fijn als de bediening weet waar ze over praten. Ik kom graag weer eens terug!
Mees H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Ik was met een gezelschap van 3 personen. Tafelindeling is goed, voldoende ruimte tussen tafels. Inrichting sober, grote zwarte vlakken aan de muur. (kunst?) kaart niet te uitgebreid, wel bijzondere gerechten. Voorgerechten van de "kar" , wel lekker. hoofdgerecht: biefstuk/lamsbout : heel goed. Wilde spinazie erbij, lekker maar zout. Nagerecht prima. Uitgebreide wijnkaart. Wijnen van rond de 35 euro per fles gekozen, prima. Bediening vriendelijk, bekwaam. Niet duur, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Stijn T.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Heel bijzonder eten. Verrassend, ongewoon, speciaal. We waren met twee kinderen, en ook voor hen was het (meeste) heerlijk!
Jackie H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Eten was heel lekker, maar wij misten de groenten of salade. Het was erg spartaans.
Ook had men wel vriendelijk tot ziens mogen wensen . Niemand die ons zag vertrekken? Hoewel het niet druk was
Stephanie H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We gingen hier met een groep van twaalf mensen eten. Was erg goed. Goede akoestiek, mooie inrichting, zeer vriendelijke service. De wijn was geweldig. Het eten was erg lekker. Dessert origineel en heerlijk. Ik, als organisator, kreeg meerdere complimenten voor deze keuze. Erg tevreden dus. Dank!