Lux

's-Gravendijkwal 133A 3021 EK Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Lux

tram 4: halte 's Gravendijkwal, metro A, B en C: halte Dijkzicht
  • : gratis parkeren in de buurt

dinsdag - zaterdag 18:00 - 22:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Lux

Lidwien O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk eten! Dat voel je als je naar huis gaat. Zo'n tevreden mooi gevoed gevoel, er blijft een glimlach op je gezicht als je eraan denkt.
Alleen...verschrikkelijk het geluid...fantastisch als alle tafels bezet zijn...en wat een lawaai is het dan. We konden onszelf niet verstaan en eerlijk gezegd een verademing weer buiten te zijn.
Volgende keer gaan we of vroeg, of gewoon op een rustige dag doordeweeks...
mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Eenvoudige en verfijnde keuken. Een van de hoofdgerechten - de octopus - was wel erg gering. Fijne ambiance, prettige bediening.
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Prima gegeten in rest. Lux. Aanrader.
paul B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Verse en originele gerechten, gecombineerd met prima wijnen. Service was erg goed en ook de atmosfeer was prima. De kippenhartjes waren heerlijk en ook de octopus was lekker. Een aanrader is ook de kabeljauw.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Prima gegeten bij Lux. Porties klopten, zo'n beetje alle voor- hoofd- en nagerechten in het gezelschap genuttigd en allen als top beoordeeld
Y. H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Gisteren hier geweest met ah actie bon. Ik ben hier echt op de recensies afgegaan, en daarom waarschijnlijk te hoge verwachtingen gehad. Het is mij echt tegen gevallen.
Het voorgerecht, vitello tonato, was smakelijk maar onaantrekkelijk gepresenteerd. Totaal geen garnering, alleen wat plakken vlees op een bordje met saus. Het voorgerecht van mijn tafelgenoot, de kippenhartjes, erg weinig en zag er evenmin aantrekkelijk uit.
Mijn hoofdgerecht, de inktvis, waren een paar taaie ringen zonder smaak, enkele gefrituurd. De twee kleine stukjes rettich zeer strek van smaak. Niet mijn smaak en erg weinig. Mijn tafelgenoot had de procureur, wel een groot stuk vlees, maar verder ook nauwelijks garnituur. Het nagerecht, de chocolade terrine was smakelijk, de panna cotta ook. Ik ben met honger van tafel gegaan.
Ik kom hier niet meer terug.
marian H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
heerlijk gegeten, supervriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar!
u vroeg om een korte feedback, bij dezen. blijkbaar nog te kort,
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Al vele malen hier geweest, deze keer met een AH restaurantactiekaart. Mooi aanbod met een keuzemenuutje met per gang 4 keuzen. Ik heb de kippenhartjes, de procureur en de pannacotta genomen. Daarbij eerst een biertje en daarna een oranje en een gele wijn. Vooral de laatste was heel speciaal, los zou ik hem niet lekker vinden vanwege de harssmaak, bij de pannacotta smaakte hij prima. Het eten was prima bereid, jammer dat er maar heel weinig groente bij zat.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Het eten voldeed niet aan de juichende recensie in NRC-Handelsblad, maar we hadden waarschijnlijk ook niet dezelfde keuze van het menu.
De sfeer en inrichting en bediening waren wel aangenaam.
Jan-Bert B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Via de Albert Heijn actie gegeten bij Lux. Het voorgerecht "Vitello Tonnato" kom je bij zowat elk Italiaans restaurant op de kaart tegen maar hier was het bijzonder goed. De gestoofde octopus is van superbe kwaliteit die ik haast nergens zo lekker heb gegeten. Heel mals! Het nagerecht "Gorgonzolo Dolce met perzik" was ook zeer smakelijk. De bediening is heel vriendelijk en je zit er niet op elkaar. Een heel goed restaurant!
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
De vitello tonnato was een beetje flauw, alsof er nauwelijks tonijn in zat. En de tiramisu had weinig amaretto, waardoor de andere smaken wel beter uitkomen. Maar toch een beetje jammer. De hoofdgerechten en het andere voorgerecht (kippenhartjes met paddestoelen) waren heerlijk. En ze hebben lekkere wijnen daar bij Lux.
Jacques C.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
In jaren niet meer geweest, nu met AH bon. Eten goed, smaakvol. Wijn per glas OKay. Maar wijnkaart en prijzen zijn niet van deze wereld. Een Barolo voor 100 euro en rood beginnend bij 37 en al snel naar de 50 euro en meer. Ben en wijndrinker, maar hier even niet.
Carola M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
We hebben heel gezellig en heel smakelijk gegeten. Lux heeft een heerlijk 3 gangen menu en heerlijke bijpassende wijn. Het personeel is heel vriendelijk en het restaurant ziet er gezellig uit. Zeker een aanrader.
Angelic D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten en goed verzorgd door het bedienend personeel.
mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Mooie en relaxte sfeer, sober vormgegeven restaurant met oog voor detail, goede ontvangst, puur en eerlijk voedsel met bijpassende verrassende wijnkeuzen.
connyvanvliet V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wat was het ontzettend goed. Echt Italiaans. De smaken waren prachtig. Thuis zou ik mijn bord aflikken. Voorgerecht was vitello tonato super goede tonijnmayonaise. Hoofdgerecht kalfshart overheerlijk. Dessert tiramisu zoals het moet heerlijk. De wijnen waren zeer goed. In het kort gezegd fantastisch en wat een goede service Wij komen graag terug. Dank Ilja en collega s
Pam M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Creatieve kaart, zuivere producten, soms een beetje gekunstelde combinaties die niet bij elkaar passen en voor mij niet een verrassend effect hebben.
harm B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Wij hebben prima gegeten met onze AH bonnen van het 3-gangen diner bij Lux. Een paar opmerkingen: de porties vonden wij niet erg groot, bij geen van de gangen had de kok de borden leuk gegarneerd? Zeer karig qua opmaak, jammer want met wat simpele keuken handelingen zouden de gerechten er veel aantrekkelijker uit kunnen zien. De Chardonnay wijnen uit Servie zijn geen aanrader. TIP: hou het gewoon bij de goede, bekende wijnlanden. Of je moet met wel met een kanjer van een wijn uit dit gebied komen! Wat meer interactie met het personeel was leuk geweest. Er was alle tijd en ruimte voor. Een gemiste kans in het algeheel.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Verborgen parel van Rotterdam! Minimalistische keuken doch puur en eenvoudig italiaans met pure smaken. Blijkt ook uit de originele wijnen en de fris. Bediening uiterst professioneel, georganiseerd en vriendelijk. Inrichting dito, origineel met de LP speler en vinylcollectie met relaxte jazz. Jammer dat het te slecht was anders hadden we ook heerlijk in de tuin kunnen gaan zitten. Dit keer met de ah actie gaan eten, volgende keer komen we terug voor de 7 gangen!.
maryvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Gereserveerd via AH restaurantactie. Wellicht hierom porties aan de zeer kleine kant.
Konden geen apratief bestellen, alleen wijn.
Kwaliteit goed, koffie heerlijk en heet