Luning's restaurant

Brink 1 7963 AA Ruinen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Luning's restaurant

7,2
Erg duur
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Eten 7
decor 7
service 7
Op maandag besloten we om pannenkoeken te gaan eten. Het pannenkoeken gedeelte was gesloten dus we konden plaats nemen in het restaurantgedeelte. Het restaurant zat voor een maandag verrassend vol. Ik nam zelf de pannenkoek ; de heerlijkheid, met beenham, ananas en champignons gegratineerd met kaas. Hoewel deze erg lekker was, zat ik erna niet echt vol. Mijn partner had de 't oelebrod, met pittige kip-kokos-curry, knoflook en gesmoorde groente. Deze was ook goed belegd. Gezien de prijzen had ik verwacht er iets voller van te zitten. Daarom nog afgesloten met een dessert.
Meindert H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Met een gezelschap van 9 volwassenen en drie kinderen gegeten bij Lunings. Uiteindelijk bleek dit een behoorlijke teleurstelling.

Vooraf preuvenement, zeer prijzig! Zalm met pesto, onmogelijke combinatie, niet te eten. Carpaccio, uit de vriezer, veel te dik gesneden, smaakloos! Scharrelkip, smaakloos, pittige kerrie mayonaise niet kunnen ontdekken. En dan de humus, muf en smaakloos.

Hoofdgerecht a 23,- euro. De tournedos, deze leek wel gekookt! Buitenkant niet goed aan gebakken in boter. Gevraagd om medium was echter rare. Bedje van groente was smaakloos en kapot gekookt. Het garnituur was teleurstellend, boontjes in tomatensaus, bah! Salade van komkommer, goedkoop en smaakloos. Oh ja, de patatjes waren lekker en krokant gebakken. (Toch beter naar de snackbar kunnen gaan).

De kinderen kregen een te dik gebakken pannenkoek. Verder was de schnitzel van mijn partner niet lekker. Royaal, aangenaam gekruid! Nee, de schnitzel smaakte muf!

Verder een te amicale ober met tenenkrommende flauwe grapjes! En een gluten intolerantie die niet serieus werd genomen en duidelijk te veel moeite was voor de keuken.

Uiteindelijk bijna 400,- euro met pijn in mijn hart af moeten rekenen! Prijs/kwaliteit is ver te zoeken.
Hier kom ik nooit meer!
Babsie_Flash .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vanavond goed gegeten bij Luning. Viel niet tegen, alleen zijn ze behoorlijk aan de prijs. Voorgerechten 10 euro, hoofdgerechten 20 euro(ook de schnitzel/spare-ribs). Het pompoenbrood vooraf was heerlijk.
W.W. S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vrijdag avond iets te vieren met de kleinkinderen, een Tapa’s dinner van de Tapa kaart met glas huis wijn (er was geen Sangria ) en verschillende bieren, veel variatie werd geserveerd op houtenplankjes zowel uit de oven als frituur. Goede bediening. Een fijne avond verder.
Peterproever .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Komen al jaren bij Luning.
Het wordt iedere keer beter.
Eten dit keer zeer goed (als laatste carte).
Wijnen zeer goed.
Bediening accuraat, vlot en correct.
Locatie en ambiance rustiek en uniek
Ageeth B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Zaterdag 4 juni weer heerlijk gegeten bij restaurant Luning. Ondanks dat het druk was hoefden we niet lang te wachten. Erg fijn vonden we dat we van verschillende kaarten konden bestellen. Wij hebben a la carte en tapas gegeten. Zeker een aanrader! Ik hoop dan ook dat er nog veel zonnige dagen komen om bij jullie op het terras plaats te nemen. Hartelijk dank voor deze fijne avond!
Steef-Jan W.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Karige gerechten, weinig bijgerechten bij hoofdmenu. Service is belabberd. Geen aanrader. Jammer er is meer uit te halen!!!
Jordi K.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Als gezin een hapje gegeten hier. Handig is dat het 3 restaurants binnen 1 pand zijn. Voor ieder wat wils. Of dit ten goede komt aan de kwaliteit betwijfel ik....

De pannekoek was gewoon ok. Het a la carte vleesgerecht was een stuk minder. Vlees was niet vers of kwam net via de magnetron uit de vriezer. Het bedje van groente was of doorgekookt of wederom opgewarmd. Het was meer een prutje.

Het restaurant heeft een open keuken dus je kan er gewoon naar binnen kijken. Qua bedrijvigheid lijkt het er op dat hier niet "echt" gekookt wordt. In tegenstelling tot het restaurant waar wij een dag later zaten.

Wat ons betreft geen aanrader buiten de pannenkoek om.

Positief was de inrichting. De zaak heeft een gezellige warme sfeer. Het personeel is vriendelijk.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Met twee gezinnen met kleine kinderen gingen we naar Pannenkoekenhuis 't Achterhuus (onderdeel van restaurant Luning).
Bij binnenkomst gaven we aan in welke samenstelling we waren, en we moesten zelf maar naar kinderstoelen zoeken. Een van de kinderstoelen was defect (spijlen zaten los), dus daar melding van gemaakt en een andere gepakt. Niet veel later zag ik een andere vader met de defecte stoel rondlopen, de stoel was dus niet weggezet, zoals ze toegezegd hadden.
Het eten was verder helemaal prima! Vreemd genoeg zijn een aantal van dezelfde zaken op de twee menukaarten (de menukaart van het Pannenkoekenhuis en de menukaart van het Restaurant) verschillend geprijsd. Heel apart!
We wilden nog wat te drinken bestellen, maar het duurde een eeuwigheid vooraleer de dame achter de bar onze kant op kwam.
Service kan echt nog verbeterd worden. Zonde!
J.W. B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Om half zes een tafel voor twee gereserveerd voor half zeven. Geen probleem. Het was ook niet echt druk. Wij hadden Luning bewust twee jaar gemeden na een reeks van teleurstellende ervaringen en besloten het weer een kans te geven. Daar hebben we geen spijt van gehad. Er was een nieuwe leuke diner kaart waarvan ik de sukade van Veluws hert met paddestoelen en mijn tafeldame de rose gebraden wild zwijn met compote van vijgen koos. Dit overtrof de verwachtingen. Perfect gegaard en een mooie combi van smaak. Ik vond mijn gerecht iets te zout.

De voorgerechten waren al een tongstrelende verrassing die ons humeur een aanzienlijke boost gaf. De eigen gerookte zalm en carpaccio van Drents heide rund. Ik zie die beesten vaak rondlopen hier en dacht: Dat kan ook niet anders. De witte en rode huiswijn stegen uit boven het gemiddelde en voldeden uitstekend.

De proeverij is als dessert een goede keus om alles in éen keer te kunnen beoordelen. De bananentaart en het limoncello ijs stegen boven de rest uit maar dat is een kwestie van voorkeur. Het slokje dessertwijn was een zeer goede aanvulling en verrassend aangenaam. Niet van dat hele mierzoete zodat je de smaak nog kon ontwaren. Het is duidelijk dat de eigenaar verstand van wijn heeft.

Het decor was ongewijzigd en nog steeds erg sfeervol. Ik vreesde een beetje voor de temperatuur die bij Luning des winters nooit echt aangenaam is, maar we zaten dicht bij de haard en de radiatoren waren gloeiend heet. Dat hielp

Het personeel was even wennen maar was opmerkzaam en vriendelijk. We hoefden nergens om te vragen en er werd direct en adequaat gereageerd bij een hand opsteken. Dat was in het verleden wel eens anders.

Kortom, Na €99 te hebben achtergelaten besloten wij Luning weer op de kaart te zetten en bevelen het aan als een aangenaam restaurant met bijzondere kwaliteit. Prima!
Rosanne S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Niet gereserveerd maar we konden gelukkig toch terecht op deze zaterdagavond. Vriendelijk en opmerkzaam personeel, dat viel al snel op. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld. We konden van 3 verschillende kaarten bestellen, alleen jammer dat er nog een zomerkaart was! Eten goed op smaak en wachttijd viel mee. Kraanwater op tafel is altijd fijn. Prima adres was onze conclusie.
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Na een lange wandeling neergestreken in dit restaurant dat gelukkig open was op maandag. We zaten aan de voorkant van de boerderij, waar het restaurant een fijne Drentse sfeer heeft. We vonden de stoeltjes wel een beetje wiebelig, maar zaten verder goed.

Ik nam eerst een kopje koffie, prima kwaliteit (ik las hier elders dat iemand ontevreden over de koffie was). Daarna kregen we nog warm pompoenbrood met een pipet gevuld met olijfolie om er overheen te druppelen. Dat was erg smakelijk. Als hoofdgerecht had ik de boeren eend en mijn vriendin het lamsvlees. We waren hier beiden enthousiast over. Als bijgerechtjes friet, wortelen en een salade. De salade was zonder veel smaak, de wortelen met nog een fijne bite. De frieten waren groot, mooi gebakken en geserveerd met mayonaise.

Als dessert namen we beiden het preuvement van verschillende toetjes waaronder cheesecake (helaas gebakken, dat vind ik zelf de minder lekkere variant), ijstaart, limoncello ijs, peren ijs, een stukje bavarois met bosbessensaus, vers fruit en stevige slagroom. Hierbij kregen we een mini-glaasje dessertwijn. Het was veel en ik zat na het eten dan ook goed vol.

Bediening was heel vlot en vriendelijk, echt niets op aan te merken. Het was ook niet heel druk, misschien hielp dat mee. Ook vonden we dat de gerechten snel op tafel kwamen. Al met al een goede ervaring met Luning's restaurant in Ruinen.
Yreitsma .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
vanmiddag iets gedronken en genuttigd, gezellige omgeving maar bij het afrekenen was het personeel beslist niet klantvriendelijk! lest heugt best!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Buiten op het terras geluncht. Achterste terras is speciaal terras voor het pannenkoekendeel van het restaurant. We hadden koffie met uitstekende huisgemaakte appeltaart en verse slagroom (geen spuitbus) en foccacia met huisgenootje zalm en aangekleed met sla, ui en kappertjes. Het broodje was fors van afmeting, royaal belegd en smaakte uitstekend. Bediening was vlot en vriendelijk ondanks de drukte. Een aanrader, in elk geval voor wat de lunch betreft.
Patrick U.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Lunch op het terras. Fijne lounge sets om in weg te zakken. Mosterdsoep was wat vlak en de spekjes waren niet overdadig aanwezig. Panini met geitenkaas was standaard en slordig belegd. De bediening was vriendelijk, maar laat af en toe wel op zich wachten. Er werd attent gevraagd of ik de soep eerst wilde en daarna het broodje of dat ik ze tegelijk wilde krijgen.
Jacomien V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Met z'n vijven bij Luning's gedineerd - drie volwassenen en twee kinderen. Het was goed weer en prettig druk, zowel op het terras als binnen.
We kozen uit de kaart met originele gerechten ieder iets anders. Alles was een succes! Ik noem het preuvenement-voorgerecht: van alles wat en mooi opgediend. Ook de garnalenspiesjes waren heerlijk. En als hoofdgerecht genoten we van spare-ribs, schnitzel, lam-rumpsteak, tournedos en maaltijdsalade-geitenkaas. Een schaaltje pompoensalade en een schaaltje snijbonen en een puntzak friet erbij. De pompoensalade smaakte verrassend, en de snijbonen (niet mijn meest favoriete groente...) waren ook heel lekker.
Ook de toetjes gingen schoon op.
Enige minpuntje: het duurde wel lang voor we het voorgerecht kregen.
De bediening was vriendelijk, we merkten aan hen niet dat het druk was.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Tapaslunch genomen: met z'n 2-en van alles geproefd: lamsvleesballetjes in tomatensaus, grote garnalen, groene-aspergesalade, hele paddestoelen met knoflook, vers platbrood met humus, alioli en (een beetje droge) groene tapenade. De Spaanse aardappel taart was overgoten met een chilisaus die er wat ons betreft niet helemaal bij paste. Ruime porties en goed van smaak, echt genoten op het terras met uitzicht op de brink. Bediening vriendelijk en attent. Aanrader in Ruinen.
Namine .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Afgelopen dinsdag heb ik hier geluncht met mijn man. Heerlijk op het terras in de zon. Het is absoluut het mooiste terras op het plein, er is ook van alles te zien en het voelt bedrijvig.
We hebben beide een broodje gegeten, mijn man met carpaccio en ik met geitenkaas. Ik had alleen spijt van mijn broodkeuze. Biologisch pompoen brood, klinkt heel hip maar het is gewoon droog en verder is er niks bijzonders aan. Volgende keer dus gewoon bruin brood.
We zijn geëindigd met een kop koffie met een lekkere brownie. Een prettige middag gehad.
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Was hier dit keer met mn vriendin. Kwam tot voor kort hier met mijn zeer oude - helaas overleden - tante. De service is prima, ook dit keer weer. Koffie en alles wat we verder bestelden was uitstekend.
Georgette T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Zeer gastvrije ontvangst op een heel warme zomeravond. Vriendelijk personeel, dat meteen een bakje water haalde voor mijn hondje. Leuke entourage en goede sfeer. Wij bestelden de ossenhaas tournedos en de gepaneerde vis, vooraf de kippensoep. Wij kregen heerlijk pompoenbrood vooraf. Ipv patat wilden we graag rijst en dat kon ook. Het eten was prima gegaard, mooi rosé gebakken tournedos ( zoals gevraagd), de vis was ook mooi en niet vet. De leuke groentencomposities, leuk opgediend op een étagère , smaakten heerlijk , vooral omdat het zo warm was , was de portionering goed, echter zouden wij bijvoorbeeld in het najaar een wat grotere portionering van de bijgerechten wel zeer begroeten. Wellicht dat Luning's hiermee rekening kan houden in de toekomst? Prijs / kwaliteit prima en wij hebben genoten. Door het warme weer hebben wij geen nagerecht genomen, omdat er een braderie op het pleintje was waar vrienden van ons, op ons wachtten. Een aanrader en super gezellig! Dankjewel Luning's ga zo door met dit leuke concept en maak de porties in de winter wat groter v.w.b. de groenten en wellicht aardappeltjes?