Lunchroom Wilhelmina

Zaterdag en Zondag 09:00 - 18:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00

Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Heerlijk geluncht bij Wilhelmina. Ik had een broodje Reuben (gegrilde pastrami, koolsla en kaas) mijn vriendin een broodje gerookte zalm. Beide broodjes waren vers bereid en bijzonder smakelijk. Bijgaande munt thee en oranje sap. Bediening was ok.
GHHeijden .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Vandaag geluncht met twee collega's bij Wilhelmina. We hebben genoten van de vlotte bediening, de knusse sfeer en de heerlijke broodjes. Aanrader hoor deze pittoreske lunchroom.
Roekoe33 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Ik zit graag bij wilhelmina. Vandaag weer heerlijk ontbeten met een roereitje met spek en een heerlijk vers sapje. ze hebben een heerlijk terras voor deze mooie zomerse winterdagen. Altijd lieve meiden in de bediening, kortom, topzaak
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Wilhelmina is een kleine lunchroom gelegen op een hoek in een gezellige en levendige buurt van Amsterdam. De muren zijn behangen met portretten en bordjes met de beeltenis van Wilhelmina, onze koningin gedurende 50 jaar in de eerste helft van de 20e eeuw. De service is er echter geheel van deze tijd en uitstekend. De lunchgerechten zijn niet bijzonder maar degelijk en zeker niet te duur. Ik had een kleine Thaise pompoensoep met lente-ui, koriander en brood en de sandwich Floris met oude kaas, spek, een gebakken ei, tomaat en mosterdmayonaise. De soep was lekker spicy en het brood was heerlijk. In mijn sandwich was geen spek verwerkt maar was desalniettemin lekker.
Emiel S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Hier is het zoooo gezellig lunchen! Wij gaan altijd op zondagochtend. Het is de prachtige sfeer van de Eerste Helmerssttraat, lekker op staat zitten op de (te kleine) stoeltjes. Je kunt genieten van de sfeer van de buurt, gewoon goed.

En dan het eten: de yoghurt is lekker, de broodjes nog lekkerder, De bediening is altijd goed en de koffie lekker warm. Soms duurt het even voordat er iemand komt helpen, maar je hebt altijd het idee dat ze hard aan het werk zijn.

Tip aan de eigenaar: open ook een vestiging in Rotterdam met dezelfde broodjes en service. Dan komt het helemaal goed. Dit concept, zo in een woonwijk een zaak zoals dit, komt gewoon niet voor. Ik weet zeker als je in Blijdorp zo'n zaak opent, het storm loopt!
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Informeel lunchrestaurant. Eenvoudige kaart, maar uitstekende broodjes. Aanrader is de zelfgemaakte en steeds wisselende shake van de dag. De bediening is goed en aangenaam. Een aanrader dus deze lunchroom.
Katja21 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wilhelmina is voor mij een vertrouwde plek om te lunchen. De prijzen van de broodjes zijn in het afgelopen jaar wat gestegen en minder rijk gevuld, maar desalniettemin is het een fijne plek. Koffie is altijd top. Het is hier vaak druk, maar de bediening gaat hier goed mee om zodat je je nooit vergeten voelt.
Felix C.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Vorige week heb ik hier met kantoorgenoten lunch gehaald. Dat was toen een klein debacle (ondermaatse service, lang wachten en slecht eten) en heeft mij ertoe gebracht een (zeer) kritische recensie op iens over Wilhelmina Lunchroom te schrijven.

Wilhelmina Lunchroom heeft zich echter meer dan herpakt, zo goed zelfs dat ik de kritische recensie zojuist heb verwijderd en deze recensie hierbij in de plaats daarvan wil stellen. Ik kreeg een uitvoerige mail van de eigenaar. Ze had mijn kritiek onderzocht, en geconstateerd dat die klopte. Ze heeft haar welgemeende excuses aangeboden en als goedmaker aangeboden een gratis lunch voor mij en mijn kantoorgenoten te regelen: om te laten zien dat service en kwaliteit bij Wilhelmina Lunchroom wél hoog in het vaandel staan. Dat chique aanbod heb ik uiteraard graag aangenomen. Zo hebben wij gisteren van een (inderdaad) heerlijke lunch genoten die de eigenaar persoonlijk bij ons heeft langs gebracht.

Conclusie: de kwaliteit van de broodjes etc. was nu inderdaad erg goed. Wat ik echter ronduit indrukwekkend vind, is de zeer servicegerichte manier waarop Wilhelmina Lunchroom met deze situatie is omgegaan. M.i. een groot compliment waard!
Blauwra .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Op een brakke zaterdag is brunchen bij Wilhelmina onze favo tijdsbesteding. Ik ga eigenlijk standaard voor het broodje Floris. Prima start van de dag. Daarna zit ik al redelijk vol, maar meestal past er op de een of andere manier toch nog een lekker stukje worteltaart bij.
Jillian .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Het is heel knus maar sfeervol buurtcafé. Aan sommige tafels zit je onhandig. Bediening was aardig- geen probleem over kraanwater. Prima koffie en sinaasappelsap. Ze hebben een breed arrangement van broodjes. Ik nam een broodje van pompoen hummus. Lekker. Maar ik zit nog steeds om de worteltaart te kwijlen. De worteltaart is een van de beste dat ik buiten Amerika heb gegeten.
Goede plek om te lunchen.
SebastiaanK .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Broodjes zijn altijd lekker, eiergerechten ook. Taart nooit geprobeerd, hoor er wel goede verhalen over. Service laatste tijd ietsje minder maar nog steeds boven Amsterdams gemiddelde!