Lunchroom Wereldmuseum

Dinsdag t/m Zondag 10:30 - 18:00

6,9
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Teleurstellende ervaring op een schitterende locatie, buiten aan het water. Flammkuchen besteld. 'Hebben we niet'. Ja, dat hoor ik graag bij het uitreiken van de kaart. Dan een volle 30 minuten wachten eer een kop soep en een belegde bol geserveerd werd. Vanwege de grote drukte? Nee, nog behoorlijk veel lege stoelen. Bol was prima, soep aardig aan de zoute kant. Jammer, dat de leiding deze dag (?) de zaak zo matig op orde had.
Eatgoodfood .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij hebben buiten geluncht, met uitzicht op de kop van Zuid. Het decor is daarmee natuurlijk fantastisch. Het eten was prima. Niet heel bijzonder, maar wel lekker. Wij hadden o.a. een wrap met geitenkaas en gegrilde groenten. De bediening was aardig, maar niet erg horeca ervaren. De tafeltjes waren wat viezig, daar hoort de bediening op te letten. Kleine verbeterpunten dus, maar verder leuk tentje om te zitten.
Putters010 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Uitstekende focaccia met mozzarella begeleid met een lekker glaasje wijn. Simpele maar lekkere lunchzaak en een vriendelijk gezicht aan tafel.
Marius G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
We hebben buiten gegeten op de mooiste stek van Rotterdam. De bediening was volkomen ongeoefend, best vriendelijk, maar had totaal geen ervaring. We rookten allebei een sigaar en hebben uiteindelijk maar om een asbak gevraagd. We hebben ook uiteindelijk maar om de kaart gevraagd...... We bestelden allebei de Hamburger, na een kwartiertje werd ons bericht dat er geen hamburgers meer waren (?!!). Dan maar de zalm voor mij en de kip saté voor mijn gast. We kregen wel allebei een gratis drankje aangeboden en kozen dan de wijn (mijn gast koos een rode en ik de Pinot Grigio, prima wijntje). De gerechten waren eenvoudig maar goed bereid.
Kortom, als je de tijd van wachten hebt en genoegen neemt met een eenvoudige kaart, is dit wellicht de mooiste plek van Rotterdam om voor lunch.
StevenValk .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Prachtige, ongeëvenaarde locatie: je zit bijna ìn de Maas. Hier staat een topkok in de keuken en dat proef je ook. We hebben er nu twee keer gegeten en de oesters, mosselen, kreeft, gefrituurde inktvisringen en kibbeling zijn sowieso aanraders. Ook de prosecco was heel lekker, met een zachte bubbel. Ondanks de locatie en de kwaliteit van de producten is het helemaal geen pretentieus of supersjiek restaurant. Op elk moment van de dag kan je van alles van de kaart eten en dat doen mensen dus ook. Hier moet je zeker langs gaan als je in Rotterdam bent, al is het alleen voor een drankje
Jenny C.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Een vriendin en ik hebben de lunch op het terrace gegeten op 5 augustus 2015. De plek is werelds, het eten was OK, maar de bediening was belabberd. Er liepen drie kelners rond, en het leek of er maar een was die het vak geleerd had ! De andere twee waren oneinteresseerd, vergaten onze bestellingen, gaven geen excuses voor alle gemaakte fouten. Ik denk niet dat ik daar nogmaals heen ga. Zenne iets verder op is een veel betere optie!
Arm .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Het gerecht van de maand was maïskip saté met atjar, kroepoek, satésaus , gebakken uitjes, wat salade en rustiek stokbrood, met een glas fris naar keuze voor 10,50.
Heerlijke saté. het stokbrood had een harde korst maar was gewoon vers.Hele vriendelijke bediening en na afloop konden we zo binnendoor lopen naar het museum en het art winkeltje
Thomas1971 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Ondanks de drukte toch goed en vriendelijk geholpen door twee leuke blonde dames op het terras. Nemen goed de tijd voor je en alles keurig op tijd.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Wat een leuke plek om te lunchen als het mooi weer is aan de Willemskade met zicht op de Erasmusbrug en de Rotterdam van Rem Koolhaas, het water klotst lekker tegen de kade, mooi meubilair, voor buiten geef ik het decor een 10, mooier kan niet! Voor binnen geef ik het decor een 8, zeer verzorgd, maar net niet gezellig. De bediening is zoals je mag verwachten, gewoon goed en zeer vriendelijk. Het eten ook prima, we hebben 2x de combinatie Wereldmuseum genomen, met ondermeer lekkere warme geitenkaas, goede! parmaham,caprese, kipkerriesalade, boeren oude kaas en vitello tonato + een schaal salade en 2 broodjes. Prima!!!
14051980 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
De haven aan je voeten ,de Erasmusbrug trots in de verte ,super vriendelijke bediening die continu aandacht geven aan de gasten ......,Op de kaart mag wel wat meer kleine hapjes maar de cocktail kaart maakt meer dan goed......
Een terras waar je U te zegt.......

een geweldige middag.....Aanrader de voor zomer van 2015

Diederik