Lunchroom van Dam

31-236200929

Meer informatie over restaurant Lunchroom van Dam

Barbara P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Wij moesten op het laatste moment op zoek naar een leuke locatie voor de babyshower van onze zus, doordat we bij de eerdere gekozen locatie niet terecht konden.
De eigenaar had een leuk menu voor ons samengesteld, waar ook genoeg ruimte was voor onze eigen wensen en ideeën. Heerlijke sandwiches en verse appeltaart. Het personeel was ontzettend vriendelijk en de sfeer lekker ongedwongen. We hebben een tppmiddag gehad!
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Tijdens een dagje uit zijn we altijd op zoek naar een koffietentje met lekkere appeltaart. Via wat gegoogle naar lekkere appeltaart in Haarlem kwamen we op dit adres. De appeltaart stelde ons niet teleur: mijn appeltaartmaatje en inmiddels appeltaartexpert gaf hem een dikke 9 en dat doet hij niet snel! Een aanrader dus voor appeltaartliefhebbers. Ook de cappuccino en de verse muntthee met jonge blaadjes munt waren in orde. Onder de stolp op de toonbank stond overigens nog maar één andere taartsoort. De keuze is wat taarten betreft dus gering. De lunchkaart is veel groter: Italiaanse bollen, tosti’s, belegd brood, focacia’s, kaasfondue (!). De zaak ligt heel centraal in een winkelstraat het oude centrum van Haarlem. Het is een mooie, lichte, “natuurlijk” ingerichte ruimte met voorin en achterin plaats aan een grote leestafel (met leesvoer) of aan kleinere tafeltjes en een vensterbank. Als het terrasweer is, kun je ook buiten zitten. Tijdens ons bezoek oogde de zaak en het plaatsje achter wat “rommelig” door dichtgeklapte tafels en kussens die ongebruikt in het middengangetje lagen. Jammer, want verder is het een gezellige gelegenheid waar we nog wel een terug willen komen als we Haarlem bezoeken.
Mirellahaarlem1 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Geweldige en mooie lunchtent van eigenaar een echte gastheer Akexander. Enorm gezellig door originele inrichting, maar nog belangrijker; een heerlijk vers broodje carpaccio. Goede wijn direct bij Ockhuysen vandaan. Suprème.
Karenkraay .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2013
Had voor vandaag een lunch gereserveerd bij lunchroom van Dam in Haarlem. Vanmorgen vertrokken per fiets en aangekomen bij lunchroom van Dam bleek de lunch inmiddels aangepast te zijn. Van buikje rond eten was absoluut geen sprake meer (staat nu nog steeds in de tekst). 1 hele (overigens lekkere) dun gesneden boterham met 2 plakjes tomaat, 4 plakjes flinterdunne kipfilet, een handje rucola en 1 plakje spek. Daarnaast lag nog een heel klein boterhammetje zonder beleg. Was duidelijk het laatste sneetje voor de korst van een boule. Ook heel knap dat het zo dun gesneden kan worden;-). We mochten een drankje uitzoeken en daar bleef het bij. Geen tosti met salade en met trek het pand weer verlaten.Thuis gekomen lees ik net dat de voorwaarde gewijzigd zijn.
€ 7,75 (normale prijs) voor zo'n broodje is ook absoluut te hoog. Had al gelezen dat het weinig was maar ik dacht met een tosti en salade moet het wel voldoende zijn. Niet dus. Helaas gaan we hier niet terugkomen ondanks het lekkere brood en het leuke binnentuintje.
Flexilexi .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Gezellig uitziende lunchroom in het centrum van Haarlem. Helaas viel onze lunch wat tegen: de tosti was prima, maar voor 4 euro toch wat prijzig (geen sla o.i.d. erbij), de 'luxe' sandwich Filet Americain met oerbrood bleek uit twee mini-sneetjes te bestaan en een grote hoeveelheid sla. Voor die prijs (8,50) toch wat karig.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Een voormalige bakkerij in 1 van de leukere straatjes van Haarlem. Knusse, huiselijke inrichting. Met name voor de lunch erg geschikt door een ruime kaart met genoeg keuze. Is kennelijk een bekend adres voor de lunch, want het was druk, maar niet storend. Uitstekende koffie, 1 maal geitenkaas combinatie en 1 maal garnalen croquet met gamba's in deegjasje op heerlijk brood. Service jong, maar zéér attent. Zeker een aanrader
Anouk S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Wij hebben hier geluncht. Goede uitgebreide lunchkaart, iets aan de dure kant maar kwalitatief erg goed. Een luxe broodje geitenkaas en twee keer een warm Indisch broodje (pindakaas, sambal, oude kaas, banaan). Dat laatste klinkt een beetje vreemd, maar het was zeer smaakvol! Bestel je thee dan krijg je een theedoos met alleen maar losse thee, de serveerster doet dat de gewenste losse thee voor je in een thee ei. Veel leuker dan die stomme theezakjes.

Service is uitstekend! Wij kwam aan met onze oma en kregen allereerst een tafeltje aangewezen nabij de deur vlak naast andere gasten. Ik vroeg of ze ook een tafeltje hadden met wat meer privacy en toen werden er andere gasten (die bijna tegelijkertijd met ons waren binnengekomen en vrienden zijn van de eigenaar) weggestuurd en mochten wij aan een comfortabele tafel zitten met minder ruis. Normaal natuurlijk nadelig voor de overige gasten maar het waren vrienden van het personeel bleek later en zij begrepen het. Fantastisch die service!