Lunchroom Den Engel

Maandag t/m Vrijdag 09:00 - 17:00
Zaterdag 09:00 - 18:00

Berry N.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Tijdens mijn zoektocht naar leuke en aparte locaties in Den Haag, kwam ik zaterdag 17 september terecht in Lunchkamer Den Engel. Gelegen in het gezellige Statenkwartier, met, zoals bleek, nog voldoende gratis parkeergelegenheid in de buurt. En dat is best wel uniek voor Den Haag.
Om een uur of drie 's middags stapten we binnen en wat direct opviel, was de gemoedelijke huiselijke sfeer. Een drankje was snel besteld toen we een plekje hadden gevonden in de knusse binnentuin. De lunchkaart biedt veel variatie, en volgens zeggen alles vers gemaakt, met ingrediënten van top-kwaliteit. Zelf koos ik voor de wrap met gerookte zalm en brie en daar kreeg ik geen spijt van! Zeer smakelijk, ruim voldoende en aantrekkelijk geserveerd. Mijn partner werd helemaal blij van haar salade met o.a. feta, zalm, tonijn, mozzarella en gegrilde kip. Echt vers, mooi opgemaakt en met een zeer smakelijke dressing. Dat was genieten zo lekker in het zonnetje.
Inmiddels werd het steeds drukker in de zaak en wat bleek: elke zaterdag is er hier live muziek vanaf een uur of vier. En niet zomaar muziek, maar top muzikanten uit het Haagse, deze zaterdag was dat Loek van der Knaap, bluesgigant, bijgestaan door een prima band. Nog meer genieten dus.
Kortom, een zaterdagmiddag hier staat vanaf nu vaker op ons programma!
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Met alle macht geprobeerd te vinden wat anderen er zo goed aan vonden.Toegegeven we waren er op een rustige zondag (geen muziekactiviteiten) en misschien na een drukke zaterdag die voor loomheid zorgde,maar enige vorm van snelheid,vriendelijkheid of attentheid was wel ver zoek. Het decor kan je alternatief noemen in de betekenis : het ziet er anders uit dan in de afgelikte zaken (maar daarom niet mooier) In de toiletten kan je met een handdoek werken maar als die te nat of vuil is moet je hem wel vervangen.Lichtpunt zowel de indian curry als het duivelsvlees waren best lekker
Katya D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Lunchkamer Den Engel is een plek om even de dagelijkse beslommeringen te vergeten. Of je nu buiten in de tuin zit of binnen. Je ervaart vriendelijkheid. Heerlijk eten. Wat je ook eet je proeft 'liefde'. Het is met liefde klaargemaakt om jou als gast te verwennen.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Vorige week liepen wij weer eens binnen bij Den Engel, een klein en vriendelijk pareltje aan de Willem de Zwijgerlaan in Den Haag. Het was er gezellig vol met mensen die gedichten voordroegen en er naar luisterden: Iedere maand blijkt er daar een fijn poëzie feestje te worden georganiseerd (vrij toegankelijk) onder de naam ''Poëzie Gaat Door'' waarvoor dichters / schrijvers uit Den Haag en omgeving worden uitgenodigd uit eigen werk voor te dragen - en er is ook een open podium voor de liefhebbers die zin hebben iets van zichzelf te laten horen, hetgeen ik zelf natuurlijk niet kon laten.
Het bier was goed, de wijn was lekker, en de bijzondere daghap - een creatie van Leo, de uitbater aldaar - was heerlijk; een Hollandse stamppot met Oosterse twist, iets dat ik nog nooit ergens anders gegeten had. Leo en zijn vrouw Peggy verzinnen vaker heel originele en smakelijke daghappen voor een prima prijsje.
Het was een geweldige middag/avond , en we weten het zeker, hier komen wij vaker, waarschijnlijk zelfs wel elke maand: Gedichten, gezelligheid, leuke mensen, lekker eten en drinken voor fijne prijzen. Heel sfeervol en huiselijk.
Tobeornottobe .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Na al diverse, zeer positieve, berichten over deze lunchkamer te hebben gehoord, nu zelf dan eens in dit sfeervolle restaurant een en ander genuttigd.
Om te beginnen doet de naam 'lunchroom' (IENS) dit etablissement geen recht.
Voor ieder moment van de dag valt er te genieten van hoge kwaliteit producten; koffie, gebak, broodjes en als kroon op het gastronomische vakmanschap - de maaltijden.
Deze zijn van zeer hoog niveau qua kwaliteit en smaak, kortom: genieten!

Vandaag dan eindelijk eens Den Engel bezocht en o.a. ambachtelijk gemaakte garnalenkroketten genuttigd.
De befaamde kroketten van Cees Holtkamp mogen dan wellicht het ultieme zijn,
hier verbaas je je over het vakmanschap dat tentoongespreid wordt!

En niet alleen dat.
Een meerwaarde wordt gevormd door regelmatig live optredens van singer/songwriters en bands met verfrissend repertoire. Ook zijn er regelmatig poëziemiddagen die zeer druk bezocht worden, maar vandaag werd ik verrast door een gitarist/zanger.

Een gemoedelijke sfeer, met mensen - ontspannend zittend in de tuin - tot jong en oud (ook dieren!) ín het restaurant. Verfrissend en mijns inziens uniek in het populaire winkelgebied van de Frederik Hendriklaan in Den Haag.

Ben zeer onder de indruk en ik kom er graag weer terug voor meer!

Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Verrassend goed; (h)eerlijke lunchgerechten tegen keurige prijzen, met frisse bediening. Geen Haagsche Kak hier, maar no-nonsense gezelligheid.