Lunchroom De Vest

31-114320290

Meer informatie over restaurant Lunchroom De Vest

InUtrecht D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Na een gezellig dagje in Hulst hier neergestreken om op het terras te genieten van het bijzondere uitzicht op het groen, een mooie waterpartij (met fontein!!) en de monumentale stadswallen. Jammer dat de muziekbox die buiten was neergezet deze heerlijke beleving ernstig verstoorde. Om de hoek was de muziek gelukkig niet meer te horen en konden we in alle rust van het mooie tafereel genieten. Uiteraard voor de onbeperkte gamba's en vleesspies gegaan. Het vlees was lekker en mals. Bij de gamba's kun je iedere ronde kiezen uit een ander sausje. De gamba's waren heerlijk maar ik vond het persoonlijk wel jammer dat je niet meerdere sausjes tegelijk krijgt zodat je iedere hap een andere smaak kunt kiezen. Dus we hebben de borden van alle rondes maar opgespaard zodat je op het laatst toch meerdere sausjes hebt :-) De extra bestelde salade bestond voornamelijk uit zeer scherpe rucola die zo scherp was dat het niet lekker was. Ik heb nog geprobeerd het smeuïg te maken met wat saus die bij de vleesspies zat, maar dat hielp helaas onvoldoende zodat ik het uiteindelijk niet heb opgegeten.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Na op woensdag 7 oktober in Hulst naar volle tevredenheid bij "De Vest" te hebben gegeten zijn we hier op 8 okt. weer heen gegaan. De geserveerde gamba's zijn er werkelijk overheerlijk; 9 stuks in een verfijnde saus naar keuze. De aanprijzing "onbeperkt (iets) eten" roept altijd enige weerstand in me op. Bij "De Vest" is dat echter een misplaatst gevoel. Als je nog trek hebt kun je er nog eens 9 laten serveren! Frites wordt apart berekend maar dat is nu eens niet een geval van onnodige prijsopdrijving zoals je dat de laatste tijd helaas steeds vaker tegenkomt. De uitbater is een gedreven kok zónder pretenties maar met heel veel hart voor zijn zaak en vak. De vissoep als voorgerecht en het kaasplankje cq ijs met advocaat als nagerecht konden de toets der kritiek ruimschoots doorstaan. Niet alleen smakelijk maar ook van een dusdanige omvang dat je niet met een hongergevoel het pand verlaat. Jammer dat dit restaurant net iets te ver van 's-Hertogenbosch afligt om er vaker heen te gaan.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
het is gewoon op ;we hebben er gisteren gegeten ;gambas ongeloolk lekker ;de bediening perfect vriendelykheid is echt top gewoon alles perfect proficiat
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Soms zijn er restaurateurs waarvan je je afvraagt waarom er ooit de wens is geweest om mensen te plezieren. Dit restaurant is er helaas zo een. Het doet een beetje denken aan mensen die je ziet in het programma "Ik vertrek"

Ik ben er geweest voor een "high tea", op de website "high thea" genoemd, misschien naar een dame werkzaam aldaar. De beloofde lekkernijen op de website werden niet aangeboden, of in een onherkenbare vorm. Het had in ieder geval weinig van doen met een "tea" of maaltijd zoals de Engelsen dit kennen.

Waar ging het dan mis ? Het begon al met het tijdstip, dat je zou verwachten rond 16.00 dat naar voren moest worden gebracht, eerst half twee, later na overleg om half drie. Maar dan moesten we wel om 18.00 uur weer weg zijn... Op zich kan dit allemaal nog maar als alles opstapeld is telt het wel mee.

Vervolgens worden de borden met hapjes opgedient: kaassouffle, kipvinger, heel klein klein stukje stobrood van 2 cm dikte (geen broodje dus) met een waterige vissalade en veel sla. Het beloofde mini stokbroodje en pasteitje heb ik niet kunnen ontdekken. Maar gefrituurde zaken in een high tea ? Vind ik niet echt passend. Buiten dat was het van een lage snackbar kwaliteit en niet iets dat passend is in een restaurant, en volgens hun eigen website, de beste zaak van Hulst. Dan mag je best iets meer verwachten lijkt me. Want Hulst is een leuk stadje met een bourgondische inslag.

Toen deze gang klaar was stond de tweede gang al klaar op rekjes (die waren al aanwezig toen we aankwamen). De vuile borden en bestek mochten we daar dan inplaatsen en bij navraag zou dat blijven staan. Dat betekent dat je nog een hele tijd naar je vuile borden zit te kijken ? Op de vraag om het mee te nemen werd raar gereageerd, blijkbaar was dit nog niet in de bediening opgekomen, maar het werd wel gedaan, de bedienster in verwarring achterlatend. Ook het vieze bestek (waar eerst vis mee was gegeten) zouden we nog mogen gebruiken voor de cakejes en andere zoetigheden. Ook daar was de bedienster zeer verbaasd over, blijkbaar is men in Hulst gewend om alles met dezelfde mes en vork te eten ?? Op verzoek kregen we allemaal wel ander bestek maar de dame in kwestie begreep gewoon niet dat we dat zouden willen. Deze dame had blijkbaar geen horeca opleiding genoten.

Kortom, de service was buitengewoon laag, het is echter meer knulligheid dan onwil, maar het is niet leuk als je een keertje met de familie uit eten wilt gaan, dan verwacht je gewoon dat de bediening een beetje normale gastvrijheid en eetgewoonten kent. Dat was duidelijk niet aanwezig en dat is erg jammer.

Het eten was verder niets bijzonders, het was waarschijnlijk in bulk aangekocht en niet daar ter plekke bereid en de cake achtige hapjes waren uitgedroogd. De vruchtenyoghurt leek me zeer misplaatst. Het was eigenlijk een wirwar aan voedsel waar zowel geen lijn als geen kwaliteit in zat. En gemiste kans in een tijd dat je zou verwachten dat er gevochten wordt om elke euro omzet. In een restaurant mag je ter plekke bereid voedsel verwachten en niet alleen fabrieksvoedsel zoals dat nu leek.

Wat ook jammer was is dat voor de kleine kinderen uit het gezelschap slechts de eeuwige friet werd aangeboden. Dit wilden we niet en daarom kregen ze dezelfde bulk als de volwassenen, duidelijk veel te veel. Ook daar een gemiste kans om kinderen serieus te nemen en een speciaal menuutje samen te stellen.

En ook een gemiste kans bij een high tea: de losse thee was wel in rekjes opgesteld, maar het speciale servies (?) was niet te vinden. Blijkbaar is het thee ei ook niet bekend. Gek toch, dat de hoogste kwaliteit thee wel aanwezig is maar niet kan worden aangeboden ?

Was er dan niets positiefs ? Gelukkig wel, het decor. Wat het dezor goedmaakte was de prachtig zingende kanarie, dia zou op zichzelf een dikke 10 krijgen voor zijn muzikale omlijsting. Verder was het een op zich aardig ingerichte zaak, type bruin en een tikkeltje nostalgisch, met op zich potentie maar met een zeer teleurstellende service en eetervaring. Jammer.