Lunchcafe Vrij

Dinsdag t/m Vrijdag 09:30 - 17:30
Zaterdag 09:00 - 17:00

Fabian S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Fijne gezellige mediterrane sfeer met hartelijke bediening. Leuke gevarieerde kaart, met uitdagende lunchgerechten. Allesbehalve doorsnee. Wel wat prijzig misschien...
Cynthia W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Samen met vriendin hier wezen lunchen. Bij binnenkomst voel je je gelijk op je gemak door de hartelijke ontvangst. De lunchkaart is Portugees getint en bevat veel vegetarische gerechten. Mijn groentesalade met zoet aardappelen, haricots verts en hazelnoten met mosterddressing was een beetje saai van smaak. Ik heb daarom ook de helft van mijn salade laten staan. Een klein kopje paprikasoep en vers brood die bij de groentesalade geserveerd waren smaakten wel weer lekker. Het is een knusse lunchroom maar het eten is een beetje gewoon.
Stevens94 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gezellig geluncht. Bij deze zaak klopt het decor, de aankleding en het thema. De koffie is erg lekker en het viel ons op dat het team met veel plezier werkt.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Het eten bij Vrij is prima. Het is kraakvers en met liefde bereid. De taart, alhoewel ik geen zoetekauw ben, is ook meer dan de moeite waard. Zalig. Koffie, idem dito. De bediening is altijd vriendelijk en bereidwillig mee te denken of te doen. Ze kijken ook echt om zich heen, staan open, iets waar het bij andere zaken nogal eens aan schort.
Nadeel: ik vind het binnen véél te donker en als het buiten regent, is het binnen zo klam als wat. Veel te rumoerig ook. Van mij zouden ze mogen verhuizen naar een groter en lichter pand. Ik eet er dan ook veel liever als het terrasweer is.
Oh, en de wijnglazen zijn wel heel erg klein...
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Op een mooie zomerdag hebben wij geluncjt bij Vrij. Het was marktdag en het terras was vol. Prachtig terras onder de platanen. De service was perfect, snel en vriendelijk. We kregen een heerlijke schaal met hapjes: paprikasoepje, couscoussalade, wortelsalade, Turks brood met heerlijke dipjes. Een glaasje koele witte wijn, een heerlijk yoghurttoetje met nootjes en een echte Italiaanse espresso maakten het af. En voor een glaasje water hoef je niet te betalen, de kan water met munt en citroen staat klaar. Top, een echte aanrader!
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Eén van mijn andere favoriete lunch-/koffieplekjes in Delft. Heerlijke koffie, waarbij je bijv. kunt kiezen voor soyamelk. De pastei del nata zijn héérlijk en komen héél dichtbij het origineel uit Portugal! Vriendelijk en professioneel personeel. Lekker terras en binnen voldoende plek.
Jammer dat ze geen dinermogelijkheden hebben. De muziekavonden, hoewel niet goedkoop, zijn al helemaal een aanrader!
C R.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Een ontzettend leuk lunchcafé met een originele kaart. Wanneer het café vol is oogt het ook wel heel druk, maar het eten en het relaxte personeel maken veel goed. Ik kom hier graag vanwege de vele afwisselende gerechtjes en lekkere hapjes. Het café is ook erg leuk aangekleed wat zorgt voor een goede sfeer.
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
De beste plek voor in lunch in Delft. Het is er wel altijd druk, vooral met groepen dames. Het woord ' kippenhok' komt in me op... soms is het te luidruchtig. Het eten is echter uitstekend: op de Portugese, mediterrane en noord-Afrikaanse keuken geïnspireerde gerechten die vers worden gemaakt en goed op smaak zijn. We aten een Harira-soep: prima lunchgerecht, lekker brood, en we zijn weer even in Marrakech. De pita met lamsgehakt was iets minder naar onze smaak, maar nog steeds goed. De bediening is prettig en voorkomend, maar eerdere ervaringen leren ons dat het soms te lang duurt. Je krijgt er altijd verse kwaliteit voor terug.
O, en de koffie is erg goed en het omrijden waard!
Kimball K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Ideale plaats om gezellig te lunchen. Frisse smaken, goed brood. De koffie en desserts zijn lekker. Ook perfect om de binnenstad in te gaan.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
27 april hebben we met 20 personen hier de 50 e verjaardag gevierd van mijn man. We hebben een tapas ontbijt gedaan. De jongste persoon was 11 en de oudste 79. Je krijgt op etageres hele gevarieerde hapjes. Echt Portugees, maar ook een plakjes kaas, een eitjes, broodjes etc. Koffie, thee en jus d 'orange erbij. We hebben het afgesloten rond 13.00 uur met een glas wijn. (18plus) De bediening was super en het ontbrak ons aan niets. Aan te bevelen! Cafe Vrij is trouwens ook heel leuk voor lunch, high tea, koffie ochtend en een speciale thema avond. Ik heb alles al meerdere keren gedaan, en ben altijd weer enthousiast!!!! Dikke Plus1
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Gisteren - 16 april 2014 - bij Vrij geluncht. Aparte smaakjes en vriendelijke bediening. Echter, niet alert of attent; getuige het feit dat alle bezoekers zeer duidelijk lieten merken dat de temperatuur onaangenaam was. Koud zelfs. Iedereen zat er rillerig bij. De verwarming in de keuken (waar bewogen, gewerkt werd) was aan, maar niet in het restaurant waar mensen normaal gesproken nauwelijks bewegen. Goed eten en bedienen is 'een' (daar mankeert het bij Vrij niet aan), maar in een restaurant komt meer kijken om klanten tevreden te stellen.
Ipa .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Leuke lunchroom, sandwich met geitenkaas en piccalilly gegeten met een klein paprika soepje daarbij. Heerlijk glaasje huisgemaakte friz. Goede espresso. Aardige bediening.
Yorick ..
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Leuke lunchroom in het centrum van Delft, van buiten oogt het wat donker maar zodra je binnenstapt is het een mooi lichte zaak met leuke inrichting. Hier lekker genoten van een grote pot muntthee, een siabatta met lamsgehakt en knoflookyoghurt en een met geroosterde pompoen. De lamsgehakt was erg goed maar de aankleding van het broodje was niet heel speciaal, puur wat je verwacht. De geroosterde pompoen was echter wel heel lekker, helaas zat er wel net te veel saus op waardoor alle smaak werd overstemd. Het heeft potentie je zou net wat meer aandacht voor detail verwachten.
Lvl91 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Leuk lunchcafé waar men ook bijzonder goed kan ontbijten met zowel samengestelde ontbijtopties als losse gerechten! Gerechten geïnspireerd op smaken uit Portugal, maar ook uit Noord-Afrika. Personeel is jong en tikje afstandelijk en vooral druk aangezien het café altijd vol zit! Ook de hightea is een absolute aanrader met gerechten die niet alledaags zijn bij een hightea en daarom des te leuker en lekkerder. Ook verkoopt men hier de pastel de nata (voor Portugalgangers wel bekend!) die bijna net zo lekker zijn als degene die men eet in Lissabon. Ook hier is reserveren of op tijd komen aanbevolen, zeker in de weekenden!
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Tijdens de ochtendkoffie werden wij gegrepen door de lunchkaart, dus een paar uur later keerden wij met een persoon extra terug. We kozen voor de tapaslunch. Heerlijke verse mediterraan-oosterse hapjes. De hummus was lekker fris en pittig, het Turkse brood knapperig vers. De falafel ook homemade met herkenbare kikkererwten erdoor. De wijnbladeren met lamsgehakt ook weer supervers en smaakvol. Wortelsalade lekker spicy met veel komijn erdoor. En de harira was ook heerlijk, rijk gevuld lekker frisse citroen erdoor. De volgende keer kom ik terug om het Arabische ontbijt te proberen....
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Op koninginnedag een broodje hier gegeten. Er was wel een aangepaste kaart, geen probleem logisch op zo'n dag. Van de 3 broodjes was er 1 niet meer te krijgen die met geitenkaas. Kan gebeuren maar zeg dat dan op het moment dat je de kaart geeft (of streep het door) maar melden bij het bestellen is wat jammer. De tomaat/mozzarella pesto was erg lekker. Helaas wat het broodje eiersalade erg flauw (ook volgens mijn dochter van 7). Voor thuis een pastel de Nata meegenomen die smaakte erg lekker.
Mary D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Als vaste gast toch weer eens tijd voor een recensie. De constante, prima kwaliteit van de capuccino, de appeltaart en in het weekend de cheese cake is het vermelden waard. Wat een stop bij Vrij ook prettig maakt, is de gastvrije en klantvriendelijke sfeer. Was het maar mooi weer om van de lekkere broodjes op het terras te genie ten.
Yffie .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2013
Gezellig en druk lunchtentje. Lunchgerechten zijn niet alledaags zoals geitenkaas met dadels op zweeds brood. Ook de hapjeslunch met olijven en paprikasoep is een aanrader. Vrij brengt je in meditirane sferen met de lunchkaart. minpuntje is dat er standaard geen honing bij de verse muntthee zit. (0,30 per kuipje honing)
S-LT .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Een van de top 5 lunchzaken van Delft naar mijn mening. Erg mooi ingerichte zaak in hartje centrum van Delft, met in de zomer buiten het terras.
Ze zijn zelf overtuigd dat ze de lekkerste koffie van Delft hebben en ik moet zeggen dat de koffie inderdaad erg lekker is. Ze hebben een bijzondere kaart met o.a. veel Portugese invloeden. Niet de goedkoopste maar een ding is zeker, het is heerlijk.
Westvleteren .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
hier een heerlijke espresso gedronken en een mooi Marokkaanse soep genuttigd. een mooie plek voor een goede lunch.
aardige bediening en een heerlijke sfeer.
kom hier zeker nog eens terug.