Lunchcafé Nieuwland

Voordelig
Erg lang
Ilona1986 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Super slechte service in een hele mooie zaak. Echt jammer! Ik had me erop verheugd om hier te gaan eten met vriend en kind. Het duurde 15 minuten voordat de bestelling werd opgenomen. Kan gebeuren ik drukte maar ze gaven prioriteit aan het schoonmaken van de tafeltjes ipv bestelling op te nemen. Vervolgens komt de serveerster met de vieze doek in haar handen de bestelling opnemen. Zelfde hand waar ze even later mijn scone mee pakt. Het eten van mijn vriend werd door de andere serveerster neergezet terwijl ze voorbij liep zonder oogcontact te maken. Tafel werd niet leeggeruimd en kwamen niet meer terug om te vragen of we nog iets anders wilde. Bij het geven van een kop koffie aan een andere klant werd tegen mijn vriend aangeleund om het te kunnen aanreiken. Over onze wandelwagen waren de serveersters het niet eens. Voor de een stond die prima, voor de ander niet. Eerst werd onze tafel opzij geschoven. De tweede keer werd de wandelwagen verplaatst en de derde keer werd die weggezet terwijl er ruimte genoeg was. We leken in de weg te zitten ipv dat we gezellig de tijd konden nemen om te lunchen. Beide serveersters, waarvan 1 meen ik de eigenaresse, kijken nog net niet verveeld. Vriendelijk en gastvrij zijn lijkt teveel moeite.
Geel erg jammer van deze zaak waar ik nu niet meer terug ga komen. Maakt niet uit of het eten lekker is of hoe mooi de zaak is: de bediening kan ervoor zorgen of klanten terugkomen,. In dit geval dus niet.
Maurits B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Afgelopn zondag geluncht bij cafe nieuwland. Het is een leuk landelijk ingerichte zaak en je zit er meer dan prima. De keuze op de kaart vind ik vrij beperkt (geen uitsmijter bijvoorbeeld, of weinig broodjes met vlees), en daarbij zijn de prijzen aan de hoge kant (tosti kost zo'n 8 euro!). Echter, de kwaliteit is wel goed van de gerechten omdat ze veel lokale streekproducten gebruiken. De bediening is harstikke vriendelijk en service-gericht. Al duurt het wel vrij lang voordat je je gerecht hebt.
Miriam P.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ik kom regelmatig lunchen bij Nieuwland omdat de kwaliteit van het eten en de bediening erg constant is en dat kun je niet van alle zaken zeggen! Wat ik ook bestel, het is altijd lekker en vers. Sommigen schrijven hier dat het wat prijzig is maar dat vind ik niet erg, liever betaal ik een € meer voor iets wat goed is dan ietsje minder wat tegenvalt. Bediening altijd super vriendelijk! Enige minpunt: jammer dat het bruine brood niet echt bruin is maar een kleurstofje heeft....
Hi Miriam, dank je wel voor je mooie recensie.
Ik heb je minpunt even voorgelegd aan de bakker zelf, hij behoort immers tot 1 vd 5 beste bakkers van Nederland en weet hier het meeste van. Zijn reactie is:

"Brood met een kleurstof"?
Moutextract is natuurlijk. Gerstekorrels ontkiemen, hierbij komen suikers vrij die karamelliseren. De bruine kleur die hierbij ontstaat zorgt voor de kleur van het brood. De suikers die je overigens aan je deeg toevoegt zijn voeding voor het desem. Zodra je lange processen hanteert en eigen desemculturen, heb je soms wat suiker nodig...
Meer info kijk op Desemenzo.nl of www.ikbakgeweldigjijtrouwensook.nl

Reactie van proever:

Het gaat erom dat brood dat gemaakt is met basisingrediënt tarwebloem gewoon wit brood is en geen volkoren of ander echt bruin brood. Of moutextract natuurlijk of niet is daar gaat het natuurlijk niet om.
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Nieuwland is een erg leuk lunchzaakje: lekker eten en vriendelijke bediening. Een beetje hipster, maar ze voeren het thema als een van de weinige zaakjes wel goed door. Erg veel producten komen namelijk van lokale ondernemers. Het eten is ook net wat anders dan een standaard lunch bij een eetcafeetje. Daar houd ik persoonlijk wel van. Gebak e.d. is ook vers, dus zeker een aanrader voor een high-tea of gewoon een kop koffie met gebak.
De enige minpuntjes zijn wat mij betreft dat het hier en daar net wat prijzig is en dat er regelmatig producten/gerechten op zijn. Verder een leuk zaakje!
Beste Meike, Dank voor je mooie recensie.
We werken veelal met biologische producten die er idd voor zorgen dat de prijzen bij sommige producten net iets hoger liggen dan gemiddeld. Daarnaast is alles homemade en dagvers. Dat betekent dat heel soms iets op is, als het die dag meer besteld is dan normaal. Mocht je vandaag nét naast je Favoriet hebben gegrepen, kom dan gauw nog eens terug om die lekker uit te proberen.
Hana H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Oogt als een van de hipste lunchzaken in Tilburg. Decor ziet er erg huiselijk, schattig, en welkom uit. We waren daar op een drukke zaterdagmiddag en moesten wel lang wachten op de bediening. Al was de bediening erg attent, vonden we het wel jammer dat we lang op hen (en het eten) hadden moeten wachten. Eten was prima, al was de keuze vrij beperkt. Had de courgettesoep besteld, maar die vond ik zelf een overheersende smaak van oregano hebben. De scone was prima. Vond de ontbijtkaart wel erg interessant, ik kom daar waarschijnlijk een keer terug om te ontbijten!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Dat ik nog tijdens t eten van mijn salade in de pen kruip om een recensie te schrijven zegt genoeg. Hier snappen ze dat als je bijna 12 euro vraagt voor een salade dat je ook echt met iets mag komen. Ik heb een bulgursalade die in de basis mooi is gekruid en hij is mega heerlijk gevuld. Samen met een broodje donker en een flesje olijfolie word ik heel blij van deze lunch. Fijne aanwinst in de binnenstad!
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Een heel prettig gelegen, prachtig ingericht lunchcafe. De thee en koffie wordt geserveerd in leuke 'vintage' porseleinen kopjes en kannetjes. De bediening is vriendelijk. Ik heb hier twee maal geluncht en heb twee verschillende gerechten geprobeerd: het brood met pompoenhummus is heel erg lekker (cijfer:9), het brood met truffel-eisalade was te vettig naar mijn smaak: teveel mayonaise, te weinig ei/truffel (cijfer:7).
Melinde B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Gezellige zaak met gastvrije bediening. Lekker vers bereid eten dat niet zo standaard is. En lekkere taartjes. Ook met kinderen voel je je hier welkom.
Srh90 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Een paar weken terug op zaterdag wezen lunchen. Het was mooi weer dus we zochten een plekje op het terrasje uit. De bestudeerde de lunchkaart en vonden al snel 2 gerechtjes. Na toch wel even gewacht te hebben bestelde we de drankjes en broodjes samen en gingen achterover zitten. Om ons heen verschenen de drankjes snel op tafel maar wij moesten even wachten. Ook de broodjes duurde even waardoor we de indruk hadden dat er wat fout was gegaan. De broodjes smaakte maar vielen een tikkeltje tegen ten opzichte van de mooie tekst op de menu kaart.

Het was mooi weer en maakte allemaal niet zoveel uit, heerlijk in het zonnetje gezeten en daarna de stad ingelopen.
Maud1983 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Ja... Drie keer een tien, maar het is niet overdreven. Het voelt als thuiskomen door de mooie en gezellige inrichting! Alles op de kaart is top!
Ik ga er vaak met vriendinnen lunchen. Het lunchrestaurant is van twee jonge ondernemers, die altijd open staan voor feedback.
Echt een aanwinst voor Tilburg!!!
Bram J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Op zoek naar een gezellige lunchplek zijn we hier terechtgekomen. Hele leuke inrichting en sfeer; super vriendelijke en attente bediening en heerlijke gerechten. Super lekker in alle eenvoud door het gebruik van vers producten. Geslaagd en een aanrader!
Àstrid V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Een aanwinst voor Tilburg.Ik kom hier graag voor een heerlijke kopje koffie of gezonde lunch.Kindvriendelijk ,warme uitstraling en vriendelijke bediening.
Natasha80 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Dit is echt de allerleukste lunchtent van Brabant! Echt een aanwinst voor Tilburg, super enthousiast personeel, heerlijke broodjes en afwisselende kaart. Verder is er ook aan de kinderen gedacht, leuk vintage speelgoed en lekkere kindergerechten op de kaart zorgen ervoor dat je er wel de hele middag kunt blijven zitten zonder dat je jengelende kinderen aan je been hebt hangen! De sfeer van het interieur maakt Nieuwland ook echt bijzonder, over alles is nagedacht en met zorg uitgekozen. Ik zeg een grote aanrader, een echt pareltje in het zuiden!
Esmeralda V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
We zijn hier van de zomer geweest, het lunchcafe heeft een gezellig terras en een hele leuke inrichting. De bediening was snel en vriendelijk en we hebben heerlijk gegeten! Een aanrader als je in Tilburg bent!