Lunchcafe Lente

Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Mariek A.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Als vaste bezoekers ga je het als vanzelfsprekend zien dat Lente er is.
Soms zit je daar, in het zonnetje op het terras, op tijdens een bui knus binnen en dan besef je hoe zeldzaam dit soort plekjes zijn. Waar je de glimlachen je zoete geuren je tegemoet komen en het altijd vakantie lijkt. Ik hou er van.... De symfonie van bestek en kopjes, gekeuvel en gelach zijn een favoriet voor mij.
René D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
altijd lekker om hier even binnen te vallen.
wij kozen voor het lente menu. een royaal gevulde gazpacho vooraf, een caesar salade met gerookte kip en als nagerecht een scroppino.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
We hebben de lenteburger gegeten en kip met courgette en rucola mayonaise. Was lekker. Het restaurant heeft veel sfeer en met name de bediening was erg goed.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Op donderdagmiddag hebben mijn partner en ik hier de lunch gebruikt. Omdat het beneden helemaal vol zat gingen we boven zitten. Niet zo gezellig ingericht, maar wel veel ruimte. We zaten hier als eerste, maar gaandeweg onze lunch liep het ook hier vol. Ons beider lunchgerechten waren heerlijk van smaak. Mijn partner bestelde een grote geroosterde boterham met gebakken gamba's, Hollandse garnaaltjes en groene asperges en dat smaakte prima. De portie had van haar wel iets grote mogen zijn.
Ikzelf nam een salade met Bettine geitenkaas, walnoten en honig, gelardeerd met spekjes. Super van smaak en een flink diep bord vol. Hierbij dronken we een lekkere Sauvignon Blanc. We hebben hier heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Ga hier eens lunchen want daar krijg je geen spijt van!

Peter N.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Google-recensies
Peter Nijssen
Peter Nijssen
in de afgelopen week
Lopend over de gezellige Oude Markt van Roosendaal heb je links van het Raadhuis een leuk lunchcafé "Lente", herkenbaar aan de vrolijke bistro stoeltjes voor de deur. Binnen een knus industrieel interieur, vrolijke dames en gezellige muziek. Vanuit de keuken lachen de stolpen met koek en cheese cake me al tegemoet, yammie! Maar het is nu vrijdagavond, dat is de enige avond dat Lente open is. Er staat dan steeds een 3-gangen menuutje op de kaart voor € 22,50. Vandaag eten we een Caprese salade op eigen wijze, tagliatelle met gamba's piri piri en een taartje van witte chocolade en frambozencoulis met erbij een heerlijke Chileense rode wijn van Winebizz. Het geluid van het espresso apparaat en de singer songwritersongs klinken daarbij als muziek in de oren. Hmm hier wil ik iedere vrijdag de week afsluiten!
Joost N.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Hier prima geluncht met mijn oom van 75. Flinke boterhammen, goed belegd - hier wordt met goede ingrediënten gewerkt. Maar vooral: wat een leuke spontane bediening! Hier kom ik nog wel eens terug.
Robbin S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Ik kom hier bijna al 2 jaar langs ik probeer 1 keer per maand er langs te komen, om te borrelen of voor de lunch, ik kom hier meestal alleen om een biekje te lezen. Het is een gezellig tentje, het eten is lekker en vers vooral de boterham met gegrilde kip en rucola mayonaise is een aanrader en de boerentosti
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Op het terras van dit gezellige lunchcafe geluncht. Het is hier leuk om te zitten en ook de gerechten zijn prima van kwaliteit. De huisgemaakte eisalade met groene asperges van mijn tafelgenoot viel erg in de smaak. Enige kanttekening was de enorme hoeveelheid. Ook de tosti met boerenkaas en ham was erg lekker. Ook een enorm exemplaar waar je zowat een gevecht mee moest aangaan, maar geweldig van smaak. De gereserveerde druiven in de salade erbij vond ik een vondst. Prima!
Je proeft hier de versheid van de producten en de aandacht die eraan besteed wordt.
Toch ook een paar aandachtspuntjes. ten eerste duurde het erg lang voordat de gerechten geserveerd werden, terwijl het niet heel druk was. Daarnaast was de door mij bestelde verse jus d'orange lauw, niet gekoeld, terwijl het buiten 25 graden was. Overigens werd er meteen ijs gehaald toen ik daar om vroeg.
Geweldige plek om te lunchen. Zeker een keertje doen!
Meahermans .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Lente , een aanrader! Een gezellig lunchcafé met een ontspannen sfeer. Heerlijke biologische producten met fantasie bereid door de kokkin. De quiches, salades, soepen en boterhammen met diverse heerlijkheden zijn prima van kwaliteit. Het eigengemaakte gebak is bijzonder smaakvol en de bediening attent en vriendelijk.
Mevrouw L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Leuk ingericht met klein tafeltjes en verschillende soorten stoelen. Heerlijk belegde boterhammen en enorm lekkere cheesecake, alles zelf gemaakt.
Likkepotje W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
Klein lunchcafe (boven hebben ze meer plek, o.a. voor groepen die een high tea doen). Heerlijke sandwiches die het niveau van het standaard broodje kaas overstijgen. Attente bediening. t was ook geen enkel probleem om bij twee van de high-tea couverts de zalm te wisselen voor iets ander. Vanaf de open trap kun je in de keuken kijken.
Schattig ingericht, wel wat krap, je zit als t vol is beneden bijna bij de achterburen op schoot.
Annelies .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
De lunch bij Lente is kwalitatief erg goed. De boterhammen zijn heerlijk vers en lekker dik. Het is brood zoals brood bedoeld is. Jammer is alleen dat er geen keuze in het brood is: er zijn alleen boterhammen (dus geen broodjes), en maar van een soort (dus zelfs geen keuze tussen bruin of wit).
Ook is het jammer dat er steeds maar een soort soep te verkrijgen is: de soep van de dag. Hoe vers en lekker die ook is, het zou fijn zijn als er keuze was. Al is het maar uit een simpele (huisgemaakte, want daar zijn ze echt goed in) 'standaard' vegetarische tomatensoep en een steeds wisselende dagsoep.
Lente is klein maar sfeervol. De bediening is niet altijd snel (daarom heet 't ook Lente, Italiaans voor 'kalm aan') maar erg vriendelijk en behulpzaam. Het is mooi ingericht maar zit, zeker als alle tafeltjes bezet zijn -en da's doorgaans wel het geval- een beetje krap.
De sfeer, de kwaliteit van het eten, de vriendelijkheid van het personeel en de zorg en aandacht (de liefde) die overduidelijk in zowel de producten als de gasten gestoken worden maken dat alles echter helemaal goed!
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Gisteren even een snelle lunch bij Lente.
Geroosterde boterham met gebakken paddestoelen,rode pesto met rucola,pijnboompitjes en parmezaan.
Vers en heerlijk.
Het was gezellig druk.
Vlotte,vriendelijke service.
Een heerlijk adres voor een gezellige,smakelijke,gezonde lunch voor een goede prijs.