Lunchcafe Fabels

Duur
Erg lang
Emmy D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Slechte service stond op de kaart paste net knoflook garnalen was blijbaar met chilisaus waar ik dus niet tegen kan werd niks mee gedaan. De bedieninh werd ook afgesnauwd door de baas (de chef)
Elles M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Nooit meer! We hebben boven gezeten. Het was ten eerste al een hele kunst om bij je tafeltje te kunnen zitten. Het is er echt overvol, je moet over de tafel springen om bij je stoel te komen. Vervolgens een uur moeten wachten op ons broodje. De "verse" jus was aangelengd met jus uit een pak. Ik vroeg of ik mijn bestelling ook op een italiaanse bol kon krijgen ipv een baguette, maar nee dat kon niet. Klant is hier zeker geen koning!
Joshua M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Wat een drama... Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik was samen met mijn vriendin een weekendje in Arnhem. Wij hadden de stad wel gezien na twee uur en wilden even ergens wat eten en drinken. Wij kwamen uit op een pleintje met meerdere tentjes. We besloten bij een zaakje naar binnen te gaan genaamd ‘Fabels’. Het zag er klein maar gezellig uit. Wij besloten in de hoek te gaan zitten en al snel kwam er iemand die ons drinken opnam. Dit verliep allemaal nog goed. Nadat wij drinken hadden besteld wilden we gelijk het eten bestellen maar dat kon niet. Oké, ook nog wel logisch want je hebt natuurlijk Runners en wijklopers. Toen kwam er een andere dame aan onze tafel die nam ons eten op. Dit ging ook nog wel redelijk vlot. Daarna ging het alleen maar bergafwaarts. Wij zaten naast het hok waar de keuken zat en ze hadden een soort open keuken waardoor je dus vanuit het restaurant de keuken in kon kijken en andersom. Dit resulteerde in ongemakkelijke situaties waarin de ‘chefkok’ voortdurend het bedienende personeel commandeerde en op een toon wat echt niet normaal is. De dames deden hun best maar ze hadden gewoon te weinig personeel voor het aantal tafels dat ze hadden. De ‘chefkok’ bleef schreeuwen dat ze de borden op moesten halen terwijl zij bijvoorbeeld aan het afrekenen waren met gasten. Dit heeft werkelijk waar niks meer met een chefkok te maken. Het komt heel amateuristisch over en ook heel respectloos.
Na ongeveer 40 minuten kwam eindelijk ons eten. Ik had een soep, mijn vriendin een panini met kipfilet en pesto en we hadden een broodplankje. Zag er allemaal goed uit dus we gingen eten. De soep smaakte werkelijk waar helemaal nergens naar, en ben verder gegaan aan de broodplank. Mijn vriendin vond de panini lekker. Nu denk je; nou zo erg is dit nog niet. Nu komt het.
Na de een na laatste hap van haar panini legde ze hem neer en stak er een enorme haar uit haar panini. Ik pakte het broodje om te kijken of het een haar van haarzelf was of misschien van mij. Maar de haar zat duidelijk vast en was dus meegebakken met de vleeswaren. Dit was voor mij de druppel en ik liep naar een meisje van de bediening en vertelde wat ik constateerde. Zij schrok hier enorm van en verontschuldigde zich gelijk. Zij zal naar de keuken gaan en het overleggen. Ik ging terug naar onze tafel en we wachtte rustig af. Na ongeveer vijf minuten kwam hetzelfde meisje weer naar onze tafel. Dit keer met het zelfde stukje brood, nu in tweeën gesneden. Zij kwam doodleuk aan tafel vertellen dat zij van de keuken moest doorgeven dat het geen haar was maar een draad van een stuk kip (!!!). Ik kon werkelijk waar mijn oren niet geloven. Een draad van een stuk kip. Ten eerste was het duidelijk een haar. En ten tweede zat er daadwerkelijk geen stukken kip op maar zaten er plakjes kipfilet op. Ik was verbijsterd dat zij ons ongelijk gaf en zonder er maar iets van te weten kwam vertellen dat het een draad van een kip was. Uiteindelijk heb ik voorderest alles laten staan mijn jas gepakt en zijn we gaan afrekenen. Bij het afrekenen zei ze: “Sorry nog hé”. Dit maakte niks meer goed.
Het zaakje ziet er leuk uit, heeft een leuke uitstraling maar aan service wordt totaal niet gedacht. Ze hebben een groot terras maar kunnen het niet aan. Erg zonde. Daarnaast werk ik zelf al 3 jaar in de horeca en natuurlijk ga je dan wat extra opletten maar normaal ben ik echt niet degene die gaat zeuren om een foutje. En als het meisje inderdaad had gezegd: “Onze excuses, door onze drukte is dit gebeurd. Wilt u een nieuwe hebben of zullen wij de panini van de rekening afhalen. Of wilt u misschien wat drinken.” Dan had het ook goed geweest. Maar meer het feit dat zij denken dat WIJ de fout hebben gemaakt en het fout hebben gezien, kan er bij mij echt niet in. En als ik het zo lees dan ben ik niet de enige die met problemen kampt. Wat een schandelijk bedrijf, doe er wat aan.
Gaby B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
voor de tweede keer wezen eten, eerste keer was goed maar de tweede keer was wat minder. ontvangst was oké. We hadden wat te drinken besteld en lunch. een broodje Rome en een pizza fabels. het duurde lang voor het eten er was ondertussen was de cola op maar er werd ook niet gevraagd of we nog iets te drinken wouden. toen het eten er eindelijk was, was de pizza lauw warm en zo hard als steen. het broodje was nog wel oké.

wij gaan hier in ieder geval nooit weer heen.
Gaby B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016

wij gaan hier in ieder geval nooit weer heen.
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gezellig leuk uitziend terras, perfecte lokatie om te lunchen tijdens het winkelen in Arnhem. Het eten viel ons erg tegen dit keer. Het eten van mijn kinderen werd al geserveerd, maar ze waren vergeten mijn kroketten te bakken, dus dat duurde wat langer. Op zich kwam het nog vrij vlot, maar het viel eigenlijk meteen op dat het brood erg droog was, dat dan ook niet helemaal opgegeten. Daarnaast zaten er bij mijn zoon van 6 cajunkruiden over zijn friet, wat voor hem te pittig was. Bij het afrekenen dit aangegeven, waarop gezegd werd dat ze het er meestal bij zeggen tegen de keuken als de friet voor een kind is, dan wordt het er niet over gedaan. Dit keer duidelijk vergeten dus. Afgerekend zonder fooi te geven, maar een volgende keer zoeken we een ander lunchcafé.
HFr75 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Aangezien wij erg laat waren om te willen gaan lunchen (16:00 uur) was dit niet meer mogelijk. Er is ons wel een alternatief geboden. Gekozen voor een borrelplankje. Deze zag er erg goed en gevarieerd uit. Er heerlijk van genoten.
Mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Ik heb toch al wat aardig recensies gegeven, maar nog nooit heb ik zo’n laag cijfer gegeven als nu voor dit lunchcafé. Mijn dochter en ik namen plaats op het heerlijke terras (wel krap) en bestelden wat te drinken en te eten. Al snel werd het drinken geserveerd, maar het eten… brood Madrid en mijn dochter brood Singapore, pas 3 kwartier later! Tussendoor gevraagd waar het bleef: “Ze zijn er mee bezig.” Na 3 kwartier had ik er schoon genoeg van en wilde afrekenen voor uitsluitend de jus d’orange. Serveerster riep naar achteren: “Het hoeft niet meer!” Kok was zeer verontwaardigd en riep, dat hij de broodjes net klaar had. Ik had eigenlijk geen zin meer om naar een ander restaurant te gaan (opnieuw wachten) en zei: “Ok, maar dan wel NU serveren.” Serveerster zette de borden op tafel en excuseerde voor het lange wachten. Als de broodjes nou het wachten waard waren…
Brood Madrid: gesmolten kaas met chorizo en tomaten. Zelfs een klein kind kon dit klaar maken. Totaal geen smaak, tomaten waren gewoon rauw en smakeloos. Salade gewoon wat rauwkost zonder dressing op het bord gekwakt, had ik het idee. Geen goede ingrediënten. Mijn dochters brood Singapore: gekruide kip met champignons, paprika en uien. De kip was gortdroog. Enige positieve: goed gekruid en het brood was lekker. Wij hebben nog niet eens de helft opgegeten. Bij het afrekenen vroeg ze ons hoe het gesmaakt had, ondanks het wachten. Ze was heel verbaasd, toen ik zei dat het ons niet gesmaakt had en noemde bovengenoemde redenen op. Ze keek teleurgesteld, maar ja, dat waren wij ook. Nee, terugkomen doen we niet.
Maureen V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Vorige keer op een terras zag ik hoe leuk Fabels eruit ziet, hier zijn wij een week later gaan lunchen. De tafels staan erg dicht op elkaar en dat ervaar ik als vervelend. Ik had het idee dat ik alle gesprekken kon meeluisteren maar dat ook mensen mijn verhalen hoorde.
We hebben even moeten wachten op een serveerster die de bestelling opnam maar eenmaal dat gedaan, kwamen er nog 3 ; 'heeft u al besteld'? Er lijkt geen richtlijn te zitten, in de chaos, voor de bediening. Ze zijn wel vriendelijk.
Wij hebben voor lunch de kipsate en een broodje carpaccio besteld. Het broodje was erg krap belegd met carpaccio in tegenstelling tot de hoeveelheid pesto. Dit geldt ook voor de kipsate; een enorme hoeveelheid satesaus met 5 stukjes stokbrood en 5 kleine spiesjes met kipsate. Ik had nog honger achteraf maar de kosten zijn dan wat aan de hoge kant om nog iets te bestellen. Het eten smaakte goed.
Ik zou nog wel eens teruggaan naar deze ervaring.
2016iens .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Een waardeloos lunchcafé alwaar wij een absoluut smakeloze panini kip en panini caprese hebben gegeten. Om het enigszins qua smaak nog een beetje op te peppen heb ik om currysaus gevraagd waarvoor notabene € 1 werd gerekend voor de hoeveelheid van een eetlepel...! Ook met de "verse" jus d'orange t.w.v. € 3 word je genept. Na twee keer een opmerking gemaakt te hebben, dat deze niet vers geperst was maar gewoon uit een pak kwam (Minute Maid Sinaasappelsap volgens mij), werd er doodleuk volgehouden, dat deze 's morgens vers geperst werd. Al had ik geen droog brood meer te eten, dan ging ik nog niet terug naar deze tent!
Bubabu .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Carpaccio als voorgerecht besteld en twee keer sate als hoofdgerecht. Aan de carpaccio was er vrij weinig aandacht besteed, nadat we het besteld hadden, kreeg mijn vriend het binnen twee minuten aan tafel. Sate vlees was niet te eten, lag meer satesaus op t boord dan vlees. We moesten 1 euro voor mayonaise betalen, wat je normaal standaard bij je friet geserveerd krijgt. Nog was de mayonaise al oud en had geel velletje.
Geeske W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wij waren aan het winkelen geweest en dachten, nog even wat eten. Mijn vrouw had niet veel trek, zij wilde alleen een kopje soep en een bakje patat en ik wilde de sate als hoofdgerecht. Mijn vrouw bestelde als eerste en kreeg gelijk te horen dat er niet alleen soep en een bakje patat zou worden geserveerd. Dat paste niet in hun concept. Ik wilde alleen de sate en vroeg of dit niet anders kon!
Niet dus.... we hadden al wat te drinken op tafel en hadden ook geen zin in gedoe.. ik de sate opgegeten en mijn vrouw de patat die erbij zat.. de tafels staan er zo dicht bij elkaar dat je gezellig met de buren zit te eten. De mensen naast ons schoten van verbazing in de lach toen dit alles gebeurde en begrepen niet waarom de soep niet kon. Na het opeten van de matige maaltijd zijn we maar naar de bar gelopen om af te rekenen.. bij het afrekenen vroeg ik nomaals warom mijn vrouw geen soep kreeg.. en dat dit voor hen inkomsten genereerde en dat ze die nu mis liep. Dat er toch wel enige flexibiliteit kon zijn. Nou niet dus. Toen we naar buiten liepen werd ons door de eigenaar nageroepen dat zij flexibel genoeg waren! Nou niet dus! Wij eten daar nooit meer. Wat een rare mensen zijn dit...
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hoewel dit schijnbaar een lunchcafé is, wordt 's avonds ook prima eten geserveerd. Wij werden getrokken door een twee-gangen-menu voor een lage prijs. We kozen er voor om voor- en hoofdgerecht te eten. Als voorgerecht kregen we een goede, donkere, smakelijke tomatensoep en een redelijke carpaccio. De saté voor het hoofdgerecht was lekker en ook de spareribs waren prima, maar niet de beste die ik ooit gegeten heb. In de bediening stond een meisje alleen en hoewel ze hard haar best deed, had ze net te weinig tijd om alle tafels goed te bedienen. Sfeer binnen is goed, maar de tafels staan net iets te dicht op elkaar.
Al met al prima restaurant, goed eten, zeker voor de prijs die je betaalt. Helaas is het allemaal net niet echt bijzonder.
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Reeds 9 jaar wonen wij in Arnhem en door de jaren heen hebben wij een grote variatie aan restaurants en bistrots bezocht, maar Fabels heeft nog nooit op onze aanwezigheid mogen rekenen. Flaneren door een winters maar zonnig Arnhem maakt hongerig, en het krijtbord buiten schreeuwt 'beste broodje van Gelderland' als wij op de Jansplaats aankomen. Dat belooft wat!
Binnen gekomen worden wij allerhartelijkst ontvangen door een vriendelijke dame. Zij wijst ons een tafeltje achterin de stijlvol ingerichte winkel aan. Steensmuren, grote lampen en houten tafels sieren het interieur. De open keuken is klein en grenst direct aan onze tafel; iets dat wij wel weten te waarderen! Jammer is de lange bank, waar tegen de houten tafels geplaatst zijn. Deze zogenaamde 'brasserie-opstelling' heeft haar weg gevonden in de Nederlandse gastronomie en kan ons niet bekoren. Het idee is dat je wel erg makkelijk een hapje van het bord van je buurman prikt. Bij Fabels staan de tafels dan ook ook net iets te dicht bij elkaar. Zonder acrobatische toeren vanuit de bank opstaan en de zaak verlaten is er hierdoor niet bij. U bent bij deze gewaarschuwd!
Een andere vriendelijke serveerster nam vrij rap onze bestellingen op. Ondertussen verbaasden wij ons over de bezetting; de hut zat welhaast vol!
Mijn vrouw vond haar Broodje Tirol verrassend vanwege de uitgebakken spekjes in combinatie met de geitenkaas. Zelf koos ik voor het broodje Madrid (chorizo, ui en kaas). Deze was 'gewoon lekker'; niet veel bijzonders. De hoeveelheden vonden wij prima. Beide broodjes werden geserveerd met salade. De prijs-kwaliteitverhouding van de kaart is bijzonder netjes en pretendeert niets meer of minder te zijn dan wat je ervoor krijgt.
De negatieve ervaringen van andere gasten op Iens herkennen wij niet afgaand op ons bezoek van heden middag. Een bezoek aan Fabels zit er wat ons betreft nog wel een keer in. Niet vanwege de uitgesproken smaken, niet vanwege de 'beste broodje van Gelderland-belofte' maar omdat het 'gewoon lekker' is.
En dat mag ook best!
Irma L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Droge broodjes slecht en weinig beleg, genoeg personeel pakken je drankje weg voor je het op hebt, vervelend
Beste broodje van 2015 is een fabel
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Vanmiddag waren we voor een eenvoudige lunch in Fabels. De kleine 2-persoonstafels staan zo dicht naast elkaar dat het lastig is ertussen naar de plaats op de muurbank te komen. Helaas stootte mijn partner een glas drinken van de buurvrouw om. Zij reageerde vriendelijk, wij ook, de jongevrouw die bediende ook. Het werd schoongemaakt, mijn partner vroeg of zij een nieuw glas kreeg. Dat werd ook keurig in orde gemaakt met de mededeling dat wij het moesten betalen, omdat het onze schuld was.
Toen ik er bij vertrek netjes mijn twijfels over deze keus uitte, werd ik ook nog afgesnauwd.
Wij gaan niet meer terug.
Mario Y.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hadden gewinkeld en wilden even lekker lunchen bij een café.
Het zag er bij Fabels erg gezellig uit en zijn we naar binnen gestapt.
Bij binnenkomst voelden we ons al niet helemaal welkom. We waren met een oneven getal en
kwam het dus niet helemaal uit met de tafeltjes. Tafels waren al gereserveerd dus er moesten
twee personen krapjes naast elkaar op de bank zitten. Vooruit.

Er werd niet gevraagd of we wat te drinken wilden hebben. Het was überhaupt al moeilijk om
de aandacht van de serveersters te trekken. Alsof ze je niet durfden aan te spreken. Nadat we eindelijk onze drankjes hadden besteld, vroegen we of we misschien de lunchkaart mochten zien.
Dit was niet mogelijk, omdat het blijkbaar borreluur was. (16:00 - 17:00) Is verder ook niet erg, maar dit had wel eerder aangegeven mogen worden. De bitterballetjes waren wel leuk geserveerd in een bamboemandje.

Er werd een cheesecake besteld, ZONDER slagroom. Maar wat kregen we uiteindelijk? Precies, een cheesecake MET slagroom. Ook was het glas met servetten, niet schoon.

De eigenaar liep maar wat heen en weer en lette niet erg op. Ik had niet echt het gevoel dat er een systeem was. Onnodig chaotisch, terwijl het pand niet heel groot is en in principe ook genoeg personeel is.

Ik vroeg of ik kon afrekenen maar heb even moeten wachten omdat mevrouw eerst drankjes moest serveren. Dat is verder ook niet erg, maar een andere serveerster schonk de andere drankjes in, terwijl ze mij eigenlijk ook even snel kon helpen.

Kortom, wil je niet als gast behandeld worden? Ga dan naar Fabels!

Wout K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
zonnige dag, terras bomvol. Prima eten voor de lunch. Keurig roomboter bij de kalfs kroketten die ik had, smaakte erg goed ook; mijn vrouw die een Spaanse wrap nam, was best tevreden. Heerlijke ijs koffie als dessert voor mij en mijn vrouw kreeg netjes een glas water bij haar koffie. De bediening was correct, niets op aan te merken. Een bezoek meer dan waard.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
We zoeken een gezellige lunchzaak en komen uit op de Jansplaats. Een fraaie locatie. We worden aangetrokken door het bericht op de gevel van Fabels: “beste broodje van Gelderland”. Nou, dat lijkt ons wel wat.

Als je de lunchkaart ziet ga je al twijfelen of je wel goed zit. Weinig variatie, weinig creativiteit. Later blijkt dat te kloppen.

De salade met geitenkaas is weinig verrassend. Er zit geen brood bij. De fijn gesneden salade afgedekt met fijn gesneden groenten en bestrooid met een kleine hoeveelheid gebrokkelde geitenkaas. Een zeer eenvoudige salade.

Ook hadden we een broodje gezond besteld. Dit is bedekt met een heel dun plakje kaas en een heel dun plakje ham. Daarop is de fijn gesneden salade gestort. Dat is het. Ook voor de presentatie geen bijgevoegde onderdelen. Het broodje zelf is van prima kwaliteit. Wat erop ligt stelt niets voor. We hebben nog een opmerking over de kwaliteit van de sla. De serveerster is hierop gewezen, maar weet er niet mee om te gaan. Geen excuses of melding "ik zal het aan de keuken doorgeven”.

Beste broodje van Gelderland blijkt dus een fabel te zijn.
Henkbune .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
fabels dat begint al als je het bord op de gevel leest of de norm is in Gelderland erg laag. wat kan er allemaal mis gaan:
1.eerste burger op de kaart is seizoen gebonden ,jammer dan maar andere burger.
2.vies glas
3. soepje (voorafje), burger en pizza alles komt tegelijk .
4.soep kom is nog smerig van de vorige gast.
5.bestek werd zo op tafel gelegd (ja de servetten zijn op ) zag ook dat bestek dat op de grond was gevallen zo bij een ander op tafel kwam.
6. dame achter de bar zette zo een krat met drinken zo op de bestek bak (niet zo hele fris )
7.had 0.5 liter witbier bier besteld en op de rekening. maar kreeg glas waar maar 0,4 inpast en die zat nog niet vol ook.
iets van gezegd :dame achter de bar reageerde van jezus mina trek maar 10cent van de rekening. zij wist niet dat we dat konden horen omdat we al naar binnen waren gelopen.
maar de stad Arnhem vind ik helemaal top