Luif Aete en Drinke

Oude Markt 30 5911 HH Venlo Nederland Kaart
31-773207259

Meer informatie over restaurant Luif Aete en Drinke

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg voordelig
ChefSjef .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Op een drukke en zonnige zaterdag op het terras bij Luif hebben wij heerlijk genoten van onze broodjes voor de lunch. Verrassende combinaties die smaakvol zijn uitgevoerd, gecombineerd met vriendelijke, opmerkzame en enthousiaste bediening. Zeer zeker voor herhaling vatbaar en spoedig eens proberen voor diner. Ga zo door!
Mathijs J.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Leuke zaak, en kwaliteit eten! Vriendelijke bediening en mooie open keuken. Fraai terras aan de voorzijde van het gebouw. Het restaurant bevind zich in een theater gebouw en is voorzien van een aparte ingang
Lekkere Limburgse bieren en mooie wijnen. Wij komen hier geregeld! Ga zo door!
Kelly O.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk verwend met een verrassingsmenu. Fantastische tonijn met knolselderij, verassende kabeljauw. Precies goed gegaarde eend en heerlijk kalf. De extra's van jus de veaux, eekhoorntjesbrood, bloemkoolcreme en truffel maken het helemaal af zonder overheersend te zijn. Daarbij zeer geschikte wijnen en een heerlijke mousserende muscadet....af!
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Luif is gevestigd in het Venlose theater de Maaspoort, de inrichting doet modern aan en door het vele wit heeft het interieur een frisse uitstraling. Op vrijdag 15 januari besloot ik samen met een vriend een hapje te gaan eten, bij binnenkomst waren we ietswat zoekend. We werden niet benaderd door het personeel dus hebben we zelf een plaats uitgezocht. Het duurde daarna ongeveer 10 minuten voordat we werden opgemerkt. De bediening is echter bijzonder vriendelijk en dat maakte ons het wachten doen vergeten. Daar ik lactose intollerant ben heb ik gevraagd of er een speciale allergenenkaart beschikbaar was, deze was er echter niet en het meisje dat ons bediende vertelde dat de keuken alle gerechten kon aanpassen. Ons werd na het overhandigen van de kaart nog een "special" aangeraden, zeewolf met gamba's, op een bedje van gestoomde groenten en aardappeltjes. Ik besloot voor dit gerecht te gaan en na het opnemen van de bestelling kregen we een lekkere amuse, een kleine 20 minuten later stond het eten op tafel. De zeewolf werd echter geserveerd zonder gamba's maar dit werd netjes opgelost door deze, na er zelf om te hebben gevraagd, nog aan tafel te brengen. Luif, al met al geschikt om lekker te eten, in een bijzondere omgeving (theater). Bediening mag wat vlotter bij binnenkomst, gasten opmerken geeft een iets warmer gevoel.
Beste Roel. Allereerst wil ik u bedanken dat u de moeite heeft genomen om een recensie te schrijven over Luif. We waarderen het enorm dat u kritisch heeft gekeken naar onze bedrijfsvoering en hebben diverse punten reeds besproken in ons team. Helaas is door een misverstand naar u gecommuniceerd dat we geen allergenen menukaart hebben, echter deze is wel degelijk voorhanden. We hebben tevens besloten om op korte termijn onze volledige menukaart te voorzien van allergenen logo's zodat duidelijk is wat mensen met een allergie wel en niet kunnen eten. Nogmaals dank en graag tot een volgende keer.

Sjoerd Korsten
Chef-kok
GerritJansen .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wat een leuk restaurant in hartje Venlo! Wij zijn deze middag met de fiets naar Venlo gegaan om te genieten van een dagje weg. Er was een food festival in de haven, en als je vanuit daar de stad in loopt valt meteen het imposante gebouw van Theater de Maaspoort en de daarin gelegen restaurants op. Wij kozen voor asperge's traditioneel en ossenhaas. Beiden goed bereid, ossenhaas perfect gegaard, mooi opgemaakt en saus van gerookte olie was smaakvol en anders dan anders. Asperge's ook super van Smaak en ook hier was de garing fenomenaal. Na ging mijn partner voor een koffie Luif, koffie met bonbons,brownie en een Venloosch likeurtje.Een leuke dag werd hier perfect afgesloten. Bediening jong, maar wel enthousiast, iets wat wij net zo belangrijk vinden. Wij komen zeker terug.
Johan888 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Heerlijk gegeten. Bediening matig. Drankjes duurde lang. Het eten zag er fantastisch uit en smaakte goed. Bedienend personeel leek niet altijd even goed onderling te communiceren.
Anne C.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Mooi restaurant en het vlees was heerlijk, maar verder zijn de bankjes heel wiebelig. Ze zitten echt niet fijn. De soep was echt te zout en we moesten bijna een uur op onze hoofdgerechten wachten. (En dat terwijl het restaurant niet vol zat en we maar met zijn tweeën waren) kortom. Handig als je even een hapje wilt eten voor een voorstelling maar niet voor herhaling vatbaar.
ChantalH89 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
In het gebouw van Theater Maaspoort zit dit gloednieuwe restaurant. Een lichte, modern ingerichte zaak met een terras aan de Oude Markt.

Wat als eerste opviel was het vriendelijke personeel en hoe gesmeerd alles liep. Als eerste namen we een Venlo's witbiertje dat de ober had aangeraden. Nadat we onze bestelling hadden doorgegeven kregen we onverwacht een amuse van gazpacho geserveerd en een paar sneetjes lekker brood met (kruiden)boter. Omdat het buiten wat afkoelde wilden we ons hoofdgerecht binnen nuttigen. Dat was geen enkel probleem en we werden netjes naar binnen gehaald toen het eten klaar was.

Beide hoofdgerechten werden geserveerd met lekkere friet en salade. De ossenhaaspuntjes smaakten perfect, de rib eye heb ik wel eens zachter gegeten. Een aanrader is Koffie Luif: koffie, Venlo's likeurtje en heerlijke zoetigheden.
Christel P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
tijdens het wijn en spijs arrangement hier een gang genuttigd. dit arrangement bestaat uit een strippenkaart waar je in 5 uur tijd 7 locaties aandoet en daar een gerecht geserveerd krijgt met een passende wijn erbij. Bij Luif hebben we een gebakken vis gerecht genuttigd met venkel. brood met 2 soorten boter complimenteerde het geheel. Een heerlijk wijntje erbij. wat wil je nog meer. bediening kon je merken dat ze dit nog niet lang deed maar ze deed goed haar best. daar het regende zijn we binnen gaan zitten, mooi aangekleed.