Luden

Spuistraat 304/306 1012 VX Amsterdam Nederland Kaart
31-206228979

Over restaurant Luden

Diner met een view

Voor een kop koffie, een borrel met of zonder hapje, een snelle maaltijd of een uitgebreid menu, bij restaurant Luden weten ze hoe ze hun gasten op hun gemak kunnen laten voelen. De gezellige drukte van het Amsterdamse centrum, de rustgevende view over het water van de gracht achterin en de persoonlijke touch van de bediening maakt het dat je het hier altijd naar je zin hebt. Of je nu alleen over de drempel stapt of met je hele familie; ze zetten voor ieder gezelschap de deur wagenwijd open! Geniet!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Luden

tram 2,5 Nieuwezijds Voorburgwal
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 10.00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 00:00

Martine D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wij hebben genoten in restaurant Luden. Het eten zag er mooi uit en was heerlijk. Je had volop keus zowel vlees als vis als vega. Wij waren met een grote groep en hadden dus veel verschillende voor, hoofd en nagerechten. Iedereen heeft gesmuld. Wij raden Luden echt aan en komen zeker nog eens terug.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gedateerd restaurant met focus op toeristen. Kaart is beperkt en niet boeiend. Kwaliteit van de gerechten was te doen maar kan met een beetje meer aandacht een stuk beter. Er is geen wijnkaart of overzicht van de beschikbare wijnen. Je moet zeggen wat je wil voor wijn en dan vertelt de kelner of die dat heeft. Raar.
Caro.stribos .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Presentatie en kwaliteit van de gerechten is goed. Setting is gezellig bruin (hout), tafeltjes wat dicht op elkaar.
Aardig personeel, waarop het door de drukte wel erg lang wachten was, we leken soms vergeten.
Wat pech met ons tafeltje vlakbij de achterdeur, waar de koude windvlagen niet erg prettig waren, telkens als er mensen weg gingen. Het toetje werd 'n heerlijke afsluiting aan een tafeltje aan de andere behaaglijke kant.
Alexander T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Goed eten maar zonder verrassingen. UItermate leuke entourage, personeel dat snapt dat bediening meer is dan simpelweg bestellingen noteren en vervolgens eten en drinken op tafel zetten. Zij maken eten bij Luden tot een zeer aangenaam verblijf in een mooi ingericht restaurant.
Carletta B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
bedienend-personeel op de "manager" na,teleurstellend!! Wij vragen of ons tafeltje schoongemaakt/opruimen!!
Het schoonmaken ging met de hand!!! Wegvegen en lachend weglopen. Onbeschoft en totaal GEEN intersesse
voor het vak!!
Lot D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Op donderdag 10 november gedineerd bij Luden. Ontzettend lekker gegeten! Veel keuze, waardoor er voor ieder wat wils is. Daarbij ook een heel fijne sfeer en een enthousiaste bediening!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
We kwamen voor een high tea de luxe. Het was redelijk maar, ik vond het totaal geen luxe. Het was een reepje apfelstrudel een scone met slagroom en marmelade of jam, een blokje van 2 bij 2cm witte choclade taart. Er werd een quichje gebracht die doormidden was gesneden en zo ook de muffin. De sandwich was volgens mij uitgedroogd, maar mijn parner dacht dat het brood geroosterd was. De messen waren bot maar het personeel was aardig. Over het algemeen goed te eten, maar beslist geen luxe en wenig zelf gemaakt.
Ckick .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. De ambiance was perfect. Het vlees was erg mals. De patat was echt prima. We komen zeker nog eens terug.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
zaterdag hebben we hier een lunch besteld. Vriendelijk personeel maar het eten was van matige kwaliteit. Niet meer van deze tijd. Wat je in de jaren 90 in Amersfoort of zo kreeg. Past niet meer in deze tijd. Ik denk niet dat we er nog een keer gaan eten.
Helma W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Bediening deed erg hun best maar ging toch e.e.a. mis. Frietjes was men vergeten te serveren en kwamen pas toen we de rest al op hadden. Ter compensatie kregen we thee/koffie aangeboden maar ook hier ging t mis. Zelf had ik vis besteld maar vond het erg vet. Veel te veel boter wat de smaak nadelig beïnvloedde. Inrichting erg oudbollig, mag best beetje opgeknapt worden.
Jessica L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Met 7 personen gegeten bij Luden via de restaurant actie van de AH. Menu voor 29,95 waarbij het tweede menu gratis. Alle 7 het actie menu gekozen in de veronderstelling dat er dan 4 x 29,95 berekend wordt. Maar voor de zevende persoon werd het voor, hoofd en nagerecht apart berekend waardoor je fors meer betaald voor hetzelfde menu. En jammer dat een kan water op tafel niet vanzelfsprekend is, we hebben nu voor bijna 15 euro water gedronken, naast de wijn. Het eten was verder prima, bediening vriendelijk, leuk restaurant.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Na een eerdere lunch die goed bevallen was nu gedineerd bij Luden, een eetcafé-achtige zaak met een ingang aan de Spuistraat en een ingang aan het Singel. Over de service hadden we absoluut geen klagen: het personeel was gezellig, spontaan en attent. Het eten was heel behoorlijk. De garnalencocktail vooraf was uitstekend. Als hoofdgerecht hadden we de dorade en de kogelbiefstuk met stroganoffsaus: lekker maar de biefstuk was iets te ver. Na hadden we een frambozentaartje en de cheesecake. De cheesecake leek niet erg vers en viel nogal zwaar. Al met al hebben we redelijk gegeten en de prijs-kwaliteitverhouding was prima.
Melanieschram .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Helaas hadden wij het ons iets chiquer voorgesteld. Erg veel advocatenborrels op de maandag avond om ons heen en het eten was goed maar niet bijzonder.
Als voorgerecht hadden we een garnalencocktail, die was prima.
De spiezen als hoofdgerecht, vlees was mals maar was weinig aan het op smaak maken gedaan en de pepersaus was niet lekker, een erg rare smaak.
Als toetje creme brulee: deze was ver van te voren voorbereid of kwam uit de koeling (erg koud).

De ambiance en uitstraling doet een hogere kwaliteit eten verwachten, ik denk dat het daarom wat tegenviel.
Berendbeen .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Leuk ontvangen; tafeltje was al ingericht.
Vooraf een kir genomen (buiten het AH-menu). Die viel wat tegen, de cassis-smaak kwam er niet uit.
Voorgerecht garnalencocktail was goed: kleine roze garnaaltjes die dicht bij de smaak van Hollandse garnalen kwam, een zeer goede keuze binnen het budget.
Hoofdgerecht varkenshaas was wat droog (iets te lang gebakken), had voor mij wat meer rosé gemogen maar dat zullen liefhebbers van goed gaar varkensvlees niet met mij eens zijn.
Dame blanche was uitstekend. De chocoladesaus werd - zoals dat hoort - los geserveerd. Echte saus-schenk-kommetjes zouden het servies helemaal afgemaakt hebben maar de chocoladesaus zelf was perfect. Het ijs was ermee in volstrekte harmonie.
Het personeel was buitengewoon vriendelijk en behulpzaam. Het was merkbaar dat ze hun werk met plezier deden.
Wilvanamstel .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We hebben erg lekker 3 gangen menu gegeten bij Luden.
Vriendelijk personeel maar ik vond decor gewoontjes maar wel erg schoon.
Gertjan G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op de site van dit restaurant heb ik de "High Tea" niet kunnen vinden, het lijkt alleen via Groupon aangeboden te worden, "van E.39,95 voor E.19,50, korting 50 %". Dat is maar goed ook, want die volle prijs is het zeker niet waard, en ook voor de Groupon- kortingsprijs van E.19,50 is er wel wat op aan te merken. Onbeperkt thee (of koffie) dat klopt, maar we hebben wel eerst gevraagd of de lege of halflege kleine theebusjes, die al op de gereserveerde en gedekte tafel stonden, bijgevuld konden worden. Ook mochten we vragen om een bakje waarin de gebruikte thee gedaan kon worden om nieuwe thee in het zeefje te doen ("normaal doen we dat wel", hoe zo "normaal doen we dat wel, waarom nu niet dan?"). De etagère met scones, wraps e.d. was -hoewel het een High Tea voor twee was- niet met van elk twee voorzien, wonderlijke ervaring, en dus het mes gehanteerd om toch ieder een dan maar een halve te hebben. Er is ook goed nieuws: de theepot met heet water werd meer dan eens bijgevuld zonder er om te hoeven vragen. De bediening was best goed, maar niet echt enthousiast, misschien door de warmte, het was buiten EN binnen meer dan dertig graden, er is geen airco en de deuren stonden open.....
Door het eigen gezelschapje was het prima, maar het blijft bij eenmalig, dat wel....
Jebentwatjeeet .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Leuke locatie in Amsterdam! Lekker op het terras gegeten via de AH bonnen.

Carpaccio vooraf + Soep
2x de spiezen, vlees was mals en goed op smaak. Pepersaus was alleen niet zo lekker (gelukkig apart geserveerd)
Dessert 2x creme brulee: heerlijk.

Leuk personeel en prima service
Theaenpaul .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Gezellige ongedwongen sfeer, goed eten met name de mosterdsoep.
Vriendelijk personeel, dat niet te weinig en niet te vaak kwam vragen of het god was
MariaKatrina .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij waren onze spaarzegels vergeten maar mochten toch ven het AH menu kiezen en de aanbieding van 2 voor 1 ging door. Het bleek dat de AH klanten in een kamer werden gezet, die niet zo leuk is als de grotere zaal. De bediening was vrolijk en deed haar best , maar duidelijk waren er bedieners te kort. De Dorado kwam geserveerd boven op de groeten en daarnaast een bal saffron rijst die wat uitgedroogd was Dit allemaal in een schaal waardoor het moeilijk was om de vis te bewerken - en de groenten te bereiken.
San7910 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Van een heerlijke high tea genoten. Lekker scones, muffins en brownies. Verrukkelijke wraps, quiches en sandwiches. Mooie selectie thee's. Prima setting in 't hartje van Amsterdam. En de bediening, een ongelooflijk vriendelijke vrouw, was zeldzaam tiptop. Prima middag gehad!