Luchte Herberg de

Zutphensestraatweg 45 6956 AB Spankeren Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Luchte Herberg de

Drottning .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Al een paar keer hier mogen eten. Steeds goede bediening, zeer goed eten en een mooie kaart, vertrouwde gerechten, soms in nieuwe jasjes, maar ook voor de fijnproever mooie gerechten. Sfeer is gezellig en warm.
Stef2016 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Herberg/restaurant was vrijwel gereed met de verbouwing toen we hier 's avonds (dinsdag) gingen dineren op het nieuw aangelegde terras. Met z'n tweeën heerlijk gegeten onder een grote parasol. Prima bediening en goed eten tegen een redelijke prijs. Komen zeker nog eens met onze familie terug.
L Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We sliepen in de buurt in een hotel en zochten een restaurant. Dit was een schot in de roos, entrecote en xl schnitzel gegeten. Entrecote was fors en mals en de schnitzel was bijna Oostenrijks. Helaas wat kleine gebakken aardappels maar de verse spinazie en salade smaakte prima. Toetjes, wilde eigenlijk hazelnootschuim want dat had ik op hun internetsite gezien maa dat stond niet meer op de kaart dus op aanraden het yoghurttaartje genomen en die was fenomenaal lekker. Mijn man had de crème brulee maar die was iets aan de dunne kant k
Qua hoogte maar ook qua structuur, smaak was wel goed dus hebben we halverwege geruild. Voorgerechten vond ik qua keuze niet zo, de champ in Bierbeslag moeten ze niet meer doen, is meer een vette oliebol geworden en veel te groot, wellicht groente in tempura proberen. Inrichting moet echt iets aan gedaan worden want het is nu een twijfelaar, jachthuis, herberg, bruine kroeg... Stoelen schuiven ook bijna niet door stroeve vloer maar ze gingen verbouwen dus wellicht wordt het anders. Eten en service prima en daar gaat het om.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Op zaterdagavond hier binnengelopen om even wat te eten. De laatste keer was alweer een paar jaar geleden. Sindsdien is het eten er een stuk op vooruit gegaan. Wij hadden de schnitzel Xl, lekker krokante kors, niet te dik, niet te dun en goed vlees op wat warme groenten. De ander had de sliptong, twee stuks in roomboter gebakken op wat warme groenten. Erg lekker. Erbij bakjes met friet, gebakken aardappels met spek en ui, rauwkost van onder andere bloemkool en broccoli en ook nog een bakje met witlof hamkaas. Alles ging tot de laatste kruimel op. We hebben heerlijk gegeten. Na nog een aangeklede espresso en dame blanche. Het was gezellig druk, er was genoeg bediening en het restaurant heeft een prettige sfeer.
Tanja .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Voor de chateaubriand van de Luchte rijd ik graag een uur om, wat een lekker en goed uitgevoerd gerecht is dat! Hoewel het heel druk was, nam de gastheer alle tijd om de chateaubriand aan tafel te bereiden, met goede verse ingrediënten en een indrukwekkende hoeveelheid malse biefstuk. Maar ook de begeleidende groenten waren absoluut geen stiefkindjes. Heel vers, van een mooie kwaliteit en allemaal (sugarsnaps, wortel, spinazie) met precies de goede bite en structuur. De hierbij geadviseerde rode wijn was exact goed. Het huisgemaakte bosvruchten-yoghurt taartje op bastogne koek was ook al zo (h)eerlijk. Daarna nog een zeer complete koffie als afsluiter en een heel schappelijke rekening voor al dit lekkers.
Een regelrechte aanrader (en ik ben toch echt een verwende zeikerd ;-)
Freek J.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Het ziet eruit als een echte herberg, maar van de gerechten en bediening werden we niet echt warm. Het eten was matig, erg oud-hollandsch. Op zich geen probleem, maar het was ook erg matig uitgevoerd. Sommige gerechten waren bijna koud, garnituur was nogal standaard. Het leek of de mensen in de bediening hun taakstraf aan het uitvoeren waren. Zeer ongeïnteresseerd, konden nauwelijks een vraag beantwoorden en onze opmerkingen over de temperatuur van de gerechten werden weggewoven met "dat valt toch wel mee?". Wij vonden het geen succes.
Drottning .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Gegeten met 4 personen.
Zelf had ik varkenshaas, de bediening was langzaam en de gerechten werden niet mooi tegelijk opgemaakt, dat was te proeven bij het serveren. Bepaalde gerechten waren duidelijk warm gehouden of opgewarmd. Mijn varkenshaas was rauw van binnen, en ook nog koud en proefde niet vers gebakken.
En zo waren er nog wel wat dingetjes, erg jammer, qua ambiance doet het restaurant heel wat verwachten, jammer dat het het niet kan waarmaken.
Ernst P.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Lekker gegeten met een gezelschap van 5 waarvan 2 vegetariërs. De vegetarische lasagne was goed gevuld en pittig. Het vlees was van uitstekende kwaliteit en goed klaar gemaakt. Iedereen was tevreden en een goede prijs prestatieverhouding. Bediening was attent en vrolijk en de inrichting klassiek / jacht.