Lucas

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Lucas is al weer even geopend met de lunch. Normaliter wordt dit in het easy gedeelte verzorgd. Daar we voor het verrassingsmenu kwamen (niet op de lunchkaart) kregen we een plaatsje in de hoek aan het raam in het net wat luxer Lucas gedeelte, fijn.
Anouk Castelijns stelde de selectie van maarliefst vijf huiswijnen voor. Het werd de Spaanse Malvasia van La Flauta de Bartolo die goed beviel. Ernaast twee soorten krokantjes met een drietal dipjes, waarvan de twee met mayonaise toch het meest in de smaak vielen.

De amuse was een gazpacho van tomaat en bleekselderij met erop een crostini met erop blokjes feta, dunne plakjes zwarte olijf en toefjes truffel mayonaise. Erg lekker met een aangename bite.

De laatste amuse waren twee plakjes huisgerookte eendenborst, een specialiteit van de chef, heel puur met mooie rooktoets.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Een bianco di Morgante gemaakt van de Nero d’avola (verrassend), aangenaam fris met tonen van citrus fruit en een subtiel, lekker bittertje dat aan de rode druif deed denken. Op het bord een stuk rauwe roodbaars (netjes in stukjes gesneden), stukjes tonijn, couscous en gewelde quinoa voor de textuur, structuren van zoetzure komkommer en aan tafel afgewerkt met een limoen vinaigrette met sesamolie. Mooie delicate smaakje en fijne textuur waarnaast de wijn keurig in balans was en het gerecht met zijn frisse zuren ondersteunde.

Verder met een biologisch gemaakte Colombard van Domaine de Maels, aangenaam fris met tonen van geel fruit. De sous (Dejan Gavic) presenteerde zelf het gerecht, leuk. Als basis een stuk sappige schol met eromheen gegaarde mosselen, stukjes zalm en gefrituurde gnocchi, het geheel was afgewerkt met blaadjes van de Indische kers, borage en aan tafel aangevuld met een beurre blanc saus. Een heerlijke smakencombinatie waarin de gnocchi, waar ik normaliter minder weg van ben, verrassend lekker was.

Over op een houtgelagerde Chardonnay 2014 van het huis Leyda, een alleman vriend. Op het bord een klassieke combinatie voor dit seizoen, kreeft met asperges. Een stuk van de staart en een schaar en een stukje gekarameliseerde kreeft, verder heerlijk bruin gebakken coquilles, aspergekoppen, plakjes cantaloupe meloen en stukje gele courgette, afgewerkt met groene kruidentakjes. Ernaast een heerlijke kreeften bisque naar smaak te doceren. Genieten weer.

Ook bij het pre dessert een begeleider, lekker. Een Monbazillac 2010 van Chateau Bellevue, mooi edelzoet met tonen van abrikoos en ananas. In een cocktailglas als basis een Griekse yoghurt met erop een luchtige crème van karamel afgewerkt met krokantjes en een ijspastille. De yoghurt en karamel vulde elkaar prima aan, erg lekker.

De dessertwijn was een Brachetto van Grapolli Rossi, licht mousserend met tonen van framboos en roos. Uit de keuken een hele mooie presentatie. Allemaal losse onderdelen naast elkaar. Bolletje ijs op een koekcrumble, stukje gemarineerde rabarber, hiernaast bloeide de wijn helemaal op. Cilinder van witte chocolade gevuld met mousse en framboos, (dit was voor de wijn wat minder). Verse framboos, frambozen gelei en nog een stukje gemarineerde rabarber waarnaast de wijn weer in zijn element was.

Als afsluiter een krachtige espresso van Miko met een sortering friandises waaruit je kon kiezen.

Bediening was uitstekend verzorgd door Anouk Castelijns die op het gebied van wijn al veel heeft bijgeleerd. Leuk om te horen dat er serieus werk wordt gemaakt van de selectie van de wijnen bij de gerechten, prima. We waren deze middag de enige gasten en het was toch gezellig, knap gedaan.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend, huiswijn €3,95. vier gangen verrassingsmenu €42,50, wijnarrangement €22,50, koffiearrangement was van het huis, super bedankt nog.

Het was wederom een hele fijne beleving. Het wordt tijd dat de zakenwereld Lucas leert kennen, nu dat ze met de lunch geopend zijn.
Vierbourgondiers .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Eens per twee maanden bezochten we dit restaurant. Waren altijd erg tevreden. Kozen altijd een vier of soms zelfs vijf gangen verrassingsmenu.
Twee maanden geleden dachten we het al en van de week bevestigden we het volgende. De porties zijn aanzienlijker kleiner geworden, maar de prijs is hetzelfde gebleven. Eerst kreeg je nooit geen aardappeltjes of frietjes op tafel en nu ineens wel....
Met een vier gangen menu gingen we eerst echt tevreden naar huis. Nu gaan we met een honger gevoel naar huis, helaas.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Door Belgische vrienden uitgenodigd om eens te gaan eten bij Lucas in Reusel. Heerlijk weer dus buiten een mooi tafeltje uitgezocht en de sfeer was prettig en gemoedelijk. Het restaurant heeft twee gedeeltes: Tapas eten voor een vast prijs en een Diner à la carte restaurant. Wij hebben gekozen voor het à la carte gedeelte. Een enthousiaste gastvrouw en gastheer hebben ons deze avond op alle fronten verwent, Chef-kok Lucas kwam ons aan tafel (gepassioneerd) het menu uitleggen en gaf ons het advies om het verrassingsmenu incl. wijnarrangement te nemen. Daar hebben we serieus geen spijt van gehad, echt fantastische gerechte van zalm, roodbaars, diamanthaas enzz. Alles goed op smaak en vers.
Ook de wijnen waren mooi afgestemd en werden rijkelijk geschonken. Wij hebben er een mooi adresje bij in Brabant. Een aanrader dus!
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Ons laatste diner van de vakantie was geprogrammeerd bij Lucas. Anouk Castelijns heeft hier onlangs de rol van maître overgenomen waardoor de bediening een positieve impuls heeft gekregen.

We starten buiten op het terras met het aperitief. Een Chardonnay die in het glas werd uitgeserveerd, aardig. Ernaast een gelei van biet met kerrie mayonaise en een blokje van biet. Deze was met de vingers wat moeilijk te pakken en de mijne viel hierdoor helaas op de grond. Makkelijker is het als je hem bij het steentje pakt. Ernaast een luchtig krokantje van bladerdeeg.

De tweede amuse ronde zag er kunstig uit. Een kistje met een glazen deksel met hierin schelpen. Op de glasplaat sashimi van tonijn, netjes ingepakt, met erop een toefje limoenmayonaise, erg delicaat. Verder in een schelp een blokje gelei met laagje tomaat en kruiden, jammie.

We gingen naar binnen voor het menu en kregen een tafel in de hoek aan het raam. De eerste begeleider werd keurig door Anouk gepresenteerd. Een Pinot Grigio 2014 van Gregoris, vol met een toets van peer en meloen en een elegante afdronk.
Er verscheen eerst nog een amuse gepresenteerd in een cocktailglas. Een ijspastille van augurkensap in een luchtige crème met venkel en onderin wat granité. Grappig wat zo’n ijspastille doet in je mond, een mooie beleving.

Het voorgerecht werd gepresenteerd op een houten bord onder een glazen stolp. Tartaar van zalm met erop zoetzure structuren van romanesco en radijs, kogels van meloen en marshmallows van ganzenlever. Een hele mooie smakencombinatie waarbij de wijn naadloos aansloot. Dit was voor partner de favoriete ronde van de avond.

De tweede begeleider was een Chardonnay 2014 van Leyda met opvallende mooie citrus toets. Ernaast een keurig gegaarde dorade filet met een korst van krokante brioche, erop een gedroogd tomaatje en blokjes avocado, ernaast cannelloni van wortel met pompoenvulling, quenelle crème van pompoen en gemalen pistache. Door de chef zelf, aan tafel, overgoten met een romige saus op smaak gebracht met een basilicumpesto. Zelfs twee schaaltjes bleven op tafel, prima service! Mooie smaken en texturen die werden ondersteund door de heerlijke wijn, genieten!

We schakelden over op een Spaanse rosé 2013 van Perelada, in het aroma een toets van rood fruit en een hint van venkel. Op het bord rode mul op een bedje van groene en witte asperges met een fijne brunoise van tomaat, erop stukjes gedroogde Serranoham die voor de koppeling naar de wijn zorgde. Overgoten door een heldere tomatenbouillon. De mul had een prima cuisson en de asperges waren beetgaar. Een hele mooie smakencombinatie weer met een sappige structuur.

We schakelde door naar rood, een Rioja Arienzo Crianza 2010 van het gerenommeerde wijndomein Marques de Riscal die door Anouk keurig aan tafel werd gedecanteerd. Vol en fruitig met die typische vanille toets, heerlijk. Uit de keuken het signature gerecht van de chef. Eendenborstfilet getrancheerd in dunne plakjes met erop aardappel krokant. Ernaast krieltjes, krokant gebakken polenta en een schijfje rode biet met erop een crème van doperwt. Aan tafel afgewerkt met een geconcentreerde saus van de eend. Ernaast in een wit schaaltje gekonfijte eendenbout met gekarameliseerde appel onder een schuim van aardappel en aardappelkrokant. Het vlees was mooi hoog op smaak en prima van structuur. Een hele mooie balans tussen wijn en spijs. Mijn favoriete ronde van de avond.

De dessertwijn was de Electra 2011 van Quady Winery, gemaakt van Orange Muscat. Een lichte, mousserende wijn 4.5% met tonen van appel en perzik. Uit de keuken een mooie presentatie op een leiplaat. Cilinders crème van mango en passievrucht met ertussen, verse, toefjes gel en sorbetijs van aardbei op een streep van yoghurt, afgewerkt met crumble van witte chocolade en centraal een quenelle ijs van hangop. Allemaal mooie pure smaken met de crème van mango en passie in de hoofdrol. De wijn hierdoor ondersteund en lekkerder dan ooit tevoren, toppie!

Als afsluiter een krachtige espresso met blokje fudge, aardbeienijs met pistache crumble en een stukje van de chocolade taart die inmiddels vast in het assortiment zit.

Bediening was uitstekend verzorgd door Anouk, ze straalde plezier uit en had een goed overzicht, de presentaties van de wijnen waren zorgvuldig voorbereid. Af en toe werd ze door de chef ondersteund bij de presentatie van de gerechten. Een puntje waar Luke aan gaat werken om dat op regelmatige basis te gaan doen.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, vijf gangen verrassingsmenu €42,50, wijnarrangement €22,50 per glas, koffiearrangement €4,50 en aperitief €4,50.

Team Lucas heeft weer bewezen bij de top te behoren en Luke gaat zorgen voor meer stabiliteit. Het goede nieuws was dat hij zich meer gaat focussen op het restaurant waardoor enige groei niet uitgesloten is. Wij zijn benieuwd. Een echte aanrader voor bourgondiërs en levensgenieters.
Etenisgoodwelovefood .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Laatst in het easy gedeelte van het restaurant gegeten met mijn man. Het eten was super lekker! En wanneer je dan een gerecht hebt wat je niet lekker vind is het altijd klein dus heb je dat zo op. Ook de toetjes zijn verrukkelijk!
Minpuntje is wel dat de bediening naarmate de avond vordert minder vaak langs komt om te vragen of je nog iets wil bestellen.
Reyhana .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Ontzettend goed gegeten bij Lucas in Reusel. De eerste amuse waar komkommerijs in verwerkt was smaakte voortreffelijk! Ongeacht welke gang, de borden waren vrolijk en mooi opgemaakt. Qua creativiteit sprongen de mini macarons er voor mij uit. Bij de kabeljauw en tonijntartaar waren het macarons met sojasmaak en bij het dessert hadden ze de smaak van mandarijn.
Een klein minpuntje was de miscommunicatie over een wijnarrangement. Wij wilden hier graag gebruik van maken en gaven dat ook door. Dit is niet opgeschreven waardoor we bij het voorgerecht geen wijn van het arrangement hebben gekregen. De gastvrouw bood haar excuses aan en dat was het. Dat vonden wij een beetje jammer.
Over het algemeen is een bezoek aan Lucas meer dan de moeite waard. Het eten is verrukkelijk, de porties precies goed qua grote, de wijn past goed bij het eten, de opmaak van borden mooi, er is echt aandacht voor detail. Het personeel is vriendelijk, de uitleg bij de gerechten goed. Wij hebben een top avond gehad.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
We kwamen een leuke actie tegen op Facebook, het op=op menu (een vier gangen verrassingsmenu). We hadden er eigenlijk wel weer zin in. Daar er naast het restaurant wordt gebouwd is de parkeerruimte iets krapper geworden. Parkeren op straat is vanwege de vergunninghouders regeling op zondag vanaf acht uur verboden, iets om rekening mee te houden.

De huiswijn is gewijzigd, nu een lichte fruitige wijn gemaakt Sauvignon en Gros Manseng uit het zuiden van Frankrijk, goed. We starten met krokant van bladerdeeg, hartig gekruid, waarbij een kerrie mayonaise. De amuse is een delicaat hapje dat wordt gepresenteerd op een zwarte steen, erg lekker.

De eerste begeleider wordt gepresenteerd door een nieuwe jongeman. Pinot Gris van Jules Taylor uit Marlborough die prima bevalt. Uit de keuken drie bereidingen van kreeft, met salade van wakame, salade van appel, gedroogde tomaatjes, aardappelkrokant en druppels kerriemayonaise. Veel verschillende verfijnde smaken en een goede structuren. De topper van de avond.

We vervolgen met een typisch Lucas gerecht met schol, coquille en zalm met een heerlijke romige botersaus. Genieten. De fruitige Sauvignon was naar mijn mening ietsje minder geselecteerd. Een iets vettere wijn was mooier geweest.

Voor het hoofdgerecht de bekende Cycles Gladiator maar ditmaal van syrah gemaakt. Een klassieke bereiding met hertenrugfilet, gestoofde bout, rode biet pommes dauphine en een heerlijke diepe saus. De rug had een prima cuisson en de wijn combineerde er mooi bij.

Bij het dessert is er een keuze, partner wilde graag kaas. Er kwam eerst nog een pre dessert. Voor partner een met Epoisses, ik zag ze genieten.
Voor mezelf een peren mousse met luchtige speculaas krokant en gekruide crumble, erg lekker.

De kaas wagen werd voorgereden en er was volop keuze, een 25 tal rijpe kaasjes, dus voor ieder was wils. Dit werd nog aangevuld met een goed garnituur.

Het dessert was een mooi presentatie. Semifreddo van vanille met hieromheen een laagje pure chocolade, verder nog verschillende bereidingen van armarena kers van zoet naar fruitig. De bekende Elysium Black Muskat vulde het gerecht keurig aan. Een fijne afsluiter.

Bediening was aan onze tafel geheel verzorgd door een nieuwe jongeman. Hij heeft ons op keurige wijze bediend. De gerechten en wijnen beknopt toegelicht en voor een stukje gezelligheid gezorgd.
Prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend. Menu 32,50, wijnarrangement 18,-, huiswijn 3,95, koffiearrangement 4,50.

Opvallend was dat het restaurant om zes uur al bijna helemaal gevuld was, dit geld voor beide zijde. Fijn dat de Lucas zijde ook druk bezocht wordt want deze heeft toch echt wel onze voorkeur. De gerechten zijn er complexer, verfijnder en er worden iets exclusievere ingrediënten in verwerkt.
We hebben wederom genoten van een fijne culinaire avond, bedankt.
Eter2012 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
Met een groep van 12 personen gegeten bij "Easy by Lucas" .Voor de vaste prijs van € 29,50 kan er van de à la carte kaart kleine hapjes besteld worden.
Het is een ruime kaart met verschillende vis-, vlees- en vegetarische gerechten, ieder afzonderlijk te bestellen. De kaart is ingedeeld in voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten, er kan in een willekeurige volgorde worden besteld. Gerechten worden goed op temperatuur geserveerd, mooi servies, ziet zeer verzorgd uit en is goed, verrassend en gevarieerd van smaak. Bijzondere combinaties waren erbij. Ondanks dat het Easy-restaurant helemaal bezet was, wij met een grote groep waren en er grote diversiteit van gerechtjes besteld werd, werd alles gelijktijdig uitgeserveerd. Inrichting is eigentijds en sfeervol. Personeel licht elk gerecht nog eens toe bij het uitserveren. Medewerkers zijn vriendelijk en attent. Wat later op de avond werd het iets rumoerig in de ruimte, maar zeker niet hinderlijk. Naast het Easy-gedeelte is er ook nog een a la carte restaurant met een Bib Gourmand waardering. Was die avond ook vol. wij gaan zeker terug en dan het restaurant bezoeken.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Ook wel eens gehad dat je een kaart ziet en je denkt "ik zou alles wel willen proeven"? Bij Lucas in Reusel hebben ze er iets op gevonden. Naast het luxe a la carte gedeelte heb je een 'easy' kant waar je voor €29,50 p.p. Onbeperkt uit een ruime kaart van proeverijen lan kiezen! Een fantastische kwaliteit voor een schappelijke prijs. Van de tostinis met aioli tot en met de vitello tonato en de salade met krokant gefrituurde botervis. Maar ook de warme gerechtjes zijn super: gebakken baarsfliet met een heerlijk romige risotto, een lekker biefstukje met champignonsaus en zelfs de 3 gefrituurde gambas met aioli doen me nog het water in de mond lopen! Om het af te sluiten is de mousse van Mars met karamelijs een echte aanrader. Maar het is all you can eat dus ik nam ook nog de monchou met schuim van kersen en Bastogne en het kaasborsje met notenbrood en stroop ;-)
Een verwenning voor de maag die coulant is voor de portemonnaie!
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Nu we in Reusel logeren moesten we natuurlijk ook onze favoriet hier bezoeken. Het weer was niet zo goed maar het was even droog zodat we te voet konden gaan. Het restaurant heeft inmiddels een opknapbeurt gehad. Dit om het verschil met de Easy kant te vergroten, waar een “all you can eat” concept draait. Het interieur is strakker geworden en door het gebruik van diverse grijs tinten ook iets chiquer. Belangrijker is de komst van comfortabele armstoelen die net iets hoger zitten als normaal, fijn.
We kregen een grote ronde tafel aan het raam en als aperitief nam ik de witte huiswijn. Kelly van Herk de maître presenteerde de Janeil van François Lurton gemaakt van Gros Manseng en Sauvignon Blanc. Een aangenaam fruitige wijn met soepele afdronk die goed bevalt. Het eerste hapje is een prikker met groene olijf, cake met zwarte olijf en schijfjes fruitige biet, lekker.
Luke Iraca de chef, die we voor het eerst in het restaurant zien, presenteerde zelf het tweede hapje. Kroepoek van risotto en garnalen met druppels truffel mayonaise en quenelle room met truffel.

Er werd geïnformeerd wat we wilde en ik koos voor het “gastronomische” vijf gangen menu, wat ik persoonlijk een erg sterke zet vind op de kaart. Hierdoor weet je precies wat de avond kost, vier 4 gangen €62,50 en vijf gangen €71,50 (all in).
De eerste amuse is een cilinder schuim van witte tomaat met ernaast poeder van rode tomaat en erop een ijspastille van piccalilly, een verrassend lekkere combinatie.

De eerste begeleider is een Sauvignon Blanc 2009 uit Marlborough van Georges Michel. Iets minder fruitig dan verwacht maar dat komt waarschijnlijk doordat hij al iets ouder is. Wel heerlijk tropisch fruit in het aroma en een subtiel ronde afdronk. Uit de keuken een kleurrijke presentatie met een quenelle tonijntartaar versiert met viooltje en ernaast wat gedroogde korrels van zwarte olijf verder gebakken en geplette langoustine, schelpjes van mousse van kreeft en rolletjes zoet zure komkommer. De tartaar is mooi op smaak gebracht en de langoustine is prima gebakken. De schelpen waren mooi vol van maak, als kreeften bisque. De geplette langoustine was met kafferlimoen op smaak gebracht, waardoor deze zeer smaakvol werd en uitstekend bij de wijn aansloot, toppie.

Uit Australië de tweede begeleider, Chardonnay 2010 van Wakefield die leek op de vorige wijn maar iets meer body had. In een leuk glazen schaaltje met de vorm van een kogel de tweede gang. Op de bodem Licht gerookte rundertartaar met hier overheen een saus van miso, twee gebakken coquilles, aardappelchips en afgewerkt met krokant. Ondanks dat de glazen kogel er erg mooi uit ziet, eet het wat ongemakkelijk met mes en vork. Dit neemt niet weg dat de smaken weer verrassend zijn. De tartaar combineerde geweldig mooi met de saus van miso en de aardappelchips. De coquilles maakte het nog iets verfijnder en zorgde voor een betere aansluiting met de wijn die, naar mijn mening, net iets te licht was.

Uit Frankrijk Les Combes 2011 een blend van Chardonnay en Viognier van het huis Bergerie de Chabaudy met in de neus tonen van abrikoos en citrusfruit. Uit de keuken een mooi stuk op broodkorst gebakken zeebaarsfilet, gekarameliseerde kreeftenstaart, Griekse pasta, stukjes asperge, bundelzwammen en heerlijke krachtige kreeftensaus. De kreeft was kort met Tempura beslag in de frituurpan gebakken, hierna meteen overgoten met vloeibare suiker, die na stollen een dunne, hard krokante korst opleverde. Het was smullen van deze bereiding samen met de krachtige kreeftensaus.. De sappige baars smaakte na de kreeft een beetje ziltig, mooi. De Griekse pasta had de structuur van risotto, prima gemaakt. De wijn was iets te licht bij de kreeft maar bij de baars kwam hij helemaal tot zijn recht.

Bij het hoofdgerecht een Amerikaanse Merlot (Californië) 2010 van het huis Cycles Gladiator. Heerlijk rood fruit met aangename houttoets en fluweel zachte afdronk. Uit de keuken een inmiddels signatuur gerecht van de chef. Gebakken en in dunne plakjes getrancheerde eendenborstfilet met krokant erop, groene asperges, gebakken polenta, gepofte veenbesjes. Het geheel werd aan tafel afgewerkt met een krachtige rode wijn saus. In een apart schaaltje gekonfijte stukjes van de eendenbout op een bedje van aardappel mousseline, overgoten met saus en bestrooid met krokant. De eendenborst was keurig gegaard, heerlijk van smaak en het jasje was eraf gehaald, helemaal toppie. Prima afwisseling door het garnituur waarbij de veenbesjes mooie accenten gaven. De bout was hoog op smaak maar kon met de mousseline gedoseerd worden, erg smaakvol. De wijn was een uitstekende keuze en dit was het mooiste gerecht van de avond, kort bij een vermelding in mijn toplijst, super.

Of ik ook een wijntje bij het pre dessert wilde, overbodige vraag eigenlijk. Een bekende wijn die we eerder al bij veel restaurants tegenkwamen en nu nog steeds, vanwege de mooie smaak, bij Lucas. Elysium, Black Muscat van Quady uit Californië, een rode fruitige licht zoete wijn met aroma van zoete rode vruchtjes, rozen en lychee. Uit de keuken een kom met hierop een grote platte schijf van yoghurt krokant, keurig aangekleed met kleine bereidingen van yoghurt kers en fruitige gel. Eronder structuren van kers aardbij en chocolade. De bedoeling was om het krokant samen met het onderliggende gedeelte te eten. We hebben eerst het krokant op en daarna pas het onderliggende gedeelte. Wat niet wegneemt dat het heerlijk genieten was. Mooie smaken waarbij de wijn prima paste. Dit pre dessert was eigenlijk een volledige gang.

De keuze tussen kaas en dessert was iets moeilijker daar de kaaswagen er aantrekkelijk uit zag. Partner was al voldaan en paste, zelf ging ik voor de bereiding uit de keuken.

De dessertwijn was een klassieker, Monbazillac 2009 van Chateau Le Thibaut, aroma met tonen van honing en een hint van amandel, in de mond niet te zoet. Uit de keuken een tweetraps dessert. Op een plat bord een halve kogel limoen mousse, quenelle mousse van appel, en quenelle slagroom en structuren van yoghurt. Limoen is hoog op smaak en moet samen met de slagroom en yoghurt gegeten worden, de mousse van appel is mooi zacht van smaak. De wijn past het best bij de appel maar valt wat weg bij de limoen.
De tweede bereiding zit een schaaltje, een bolletje ijs van mandarijn, sinasappel partjes, schaafsel van de sinaasappelschil en aan tafel overgoten door helder sinaasappelsap. Het ijs is geweldig smaakvol en heerlijk bij de sinaasappel bereidingen. De wijn valt helaas wat weg tegen de hogere zuurgraad.

Als afsluiter nog een heerlijke espresso met assortiment friandises.

Bediening was prima verzorgd door Kelly, er wordt ditmaal iets meer verteld bij de wijnen, leuk. Ondanks dat het deze avond een stuk drukker was dan verwacht (50 couverts inclusief Easy) liep het gesmeerd. Leuk dat de chef zich ook vaker in het restaurant liet zien.

Prijs kwaliteit is zeer goed tot uitstekend. En zelf vind ik het top dat het all-in (gastronomische) menu standaard op de kaart staat. Dit wordt toch door de meeste gasten gewaardeerd. De keuken is weer gegroeid, complimenten. Bourgondisch culinaire gerechten passeren de revue en wie hier liefhebber van is moet het toch eens gaan proeven.
Yates .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Hier is eigenlijk maar 1 woord voor nodig, wauw.
We hadden gekozen voor het 5 gangen verassingsmenu. Een machtige samenspel van verfijnde smaken,kleuren en diversiteit. Je ziet dat de gerechten met veel zorg zijn opgemaakt,iedere keer weer een plaatje. Alles klopt gewoon vanaf het moment dat je binnenkomt door heel de culinaire belevingstoer! Echt top.
Qua prijs zijn de gerechten en menu aan de lage kant,de drank daarentegen weer vrij hoog geprijsd. Maar voor het geheel een prima prijs kwaliteits verhouding. Ga zeker nog een keer.
Jori V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Wonend in de regio Eindhoven op deze regenachtige zaterdagavond afgereisd naar Reusel om te eten bij Lucas. Altijd leuk om weer iets nieuws te proberen. Veelal wordt door ons gebruik gemaakt van Iens beoordelingen dan wel "ervaren" proevers uit onze regio om nieuwe restaurants te ontdekken. Vol verwachting kwamen we aan bij het restaurant. Wat ons direct bij binnenkomst opviel en wat ook al door andere proevers is ervaren, is de enorme hoeveelheid lawaai in het restaurant. Het leek alsof we in een kroeg waren beland. De inrichting was strak en modern maar aan het geluid dient zeker wat gedaan te worden. Lucas bestaat uit het restaurantgedeelte waar je a la carte kunt bestellen en het "easy" gedeelte waar je voor een kleine Eur 30,- onbeperkt kleine "tapas" gerechten kunt bestellen. Dit laatste is voor veel mensen toch zeer aantrekkelijk daar dit gedeelte overladen vol zat. De bediening was aardig, correct en attent. De bestelde gerechten waren prima op smaak en van een goed niveau. De gedronken wijnen waren ook uitstekend. De prijs kwaliteitverhouding is prima. Afgezien van het geluid hebben we hier een prima avond gehad en hebben we lekker gegeten.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Gisteren met de bus afgreisd naar Reusel om voor het eerst te gaan eten bij Lucas. Een paar uur van te voren gebeld om te reserveren. Easy by Lucas zat vol (dit lijkt een soort tapa's zaak te zijn met een vaste prijs voor de hapjes), we waren wel welkom in het a la carte restaurant, laat dat nu precies zijn wat we wilden.
Bij aankomst keurig ontvangen en mooi tafeltje gekregen. We hadden niet voor niets gereserveerd, alle tafels raakten bezet die avond.
Naast het a la carte menu biedt Lucas ook een 3-tal menus, 2 verrassings menus en menu Lucas (4 gangen voor €34,50). We kozen voor het menu Lucas, wat overigens bestond uit een selectie van de gerechten van de kaart. Dat snapten we niet helemaal, want doordat de prijs van het menu beduidend goekoper is dan de a la carte gerechten (die gewoon in het menu zitten), zullen er niet veel mensen a la carte eten. De porties waren overigens aan de (te) grote kant. Dat had voor ons wat minder gemogen. Nog een puntje can kritiek dan: het is in het restaurant nogal rumoerig weliswaar uitverkochte zaak die avond, maar wellicht kan er wat aan de akoestiek gedaan worden.
Maar dan nu het positieve: we hebben meer dan lekker gegeten. Naast een paar verrassende amuses ( met name de piccalilli) volgde een prima voorgerecht: eendeborst met pate/rilettes (meer pate dan rillettes) op appel. Bijzonder mooi opgemaakt en erg lekker, het fris zure van de appel met het vettige/romige van de eend.
Het vis tussengerecht van gebakken victoriabaars met schuim van tomaat en tuinboontjes was erg lekker.
Het hoofdgerecht, runderhaas medaillon, was prima gegaard met een lekkere truffeljus en een overheerljke gestoofde sukkade. Het vlees konden we wegzuigen!
De kaas na, allen op prima temperatuur, was voor mij een mooie afsluiting, mijn tafelgenote genoot van het zoete dessert met ijs, mango en passievrucht.
Kortom, ondanks de te grote porties en de akoestiek, een prima diner genoten voor een meer dan aanvaardbare prijs.
P.s.: ze hebben een zeer vriendelijk geprijsde wijnkaart, als je geen gebruik maakt van het wijn arrangement, zoals wij, staan daar genoeg goede en zeer betaalbare wijnen tussen.
Kleintje1981 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2012
Erg goed gegeten, ook de vegetariërs onder ons!, Erg creatieve keuken en het eten is duidelijk met liefde bereid. Goede prijs kwaliteit verhouding. Bediening is prima, maar niet speciaal, zelfde geld voor het decor.
JPC .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Gekozen voor een verrassingsmenu. Prijs/kwaliteit is tot. Enkele leuke en lekkere amuses gehad. Nu nog een beetje aan de gehaaste bediening schaven en dan komt het helemaal goed. Toppie
Paul220 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Gekozen voor verrassingsmenu, gewoon top. Ook de amuses waren echt bijpassend. Bediening zeer attend. Prima prijs/kwaliteit verhouding. echte aanrader.