Loving Hut Amsterdam

31-206825208

Meer informatie over restaurant Loving Hut Amsterdam

Ron D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Lekker eten, sfeer ok, hygiene mag beter.

We hadden van deze 'sekte' gehoord via de gerenommeerde website die niet genoemd mag worden van iens.
Het betreft een vrouw van in de 60 die als een verheven guru en door volgelingen kritiekloos aanbeden een beweging aanstuurt om wereldvrede te realiseren met veganistisch eten via restaurants die gerund worden door haar volgelingen.

Nieuwsgierig geworden verlieten we de grachtengordel naar dit restaurantje gelegen in een drukke straat in oud west. De inrichting is een mengeling tussen typische snackbar en een yoga ruimte en ruim bezet met de gebruikelijke bleke zwevers in grauw gewassen linnen kledij. Opvallend is de grote tv die prominent aanwezig is, waar hare heiligheid continue haar deepeties verkondigd. "De aarde is geboren uit kosmische liefde van eeuwige zielen" en meer van dat soort onzin.

De kaart bestaat uit platte tekst op standaard 80 grams papier geprint in een omslagje en bevatten de typische vegetarische gerechten, tofu balletjes met sesam, zeewier met sesam etc.
Na 3 voorgerechten en twee hoofdgerechten te hebben besteld, waren we benieuwd wat we zouden krijgen.
Ik moet zeggen het viel enorm mee, de gerechten zijn simpel van opbouw en smaak, maar goed bereidt en voldoende smaakvol. Niet superspannend en hoogstaand, maar wel gewoon goed. Ook de bediening was vriendelijk en attent.
Gelouterd door de aangename voorgerechten en hoofdgerecht, meende we ook ons maar eens aan veganistische taart te wagen. Deze vonden we iets minder, beetje droog en melig, maar zeker niet slecht.

Omdat we er al met al toch 2 uur hebben gezeten, zagen we aardig wat tafelwisselingen, echter geen een keer zagen we dat een tafel schoongemaakt werd en ook de vloer maakte niet echt een spik-en-span indruk. Jammer wat hygiene geld ook voor vegetariërs lijkt me.

Al met al toch een aanrader!
Lau R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met vrienden ontzettend lekker gegeten. Als vegetariër is de keuze voor mij bij reguliere restaurants vrij beperkt maar dit was enorm genieten. Als voorgerecht hadden we de gefrituurde garnalen (echt een aanrader!) en bitterballen. Als hoofdgerecht een homemade cheeseburger, ma po tofu, broodje falafel, zoete aardappel frites en bami. Alle gerechten waren heerlijk! Ook een vegan chocolade milkshake genomen, nog beter dan de zuivel variant!

Personeel is heel gastvrij en zelfs mijn viervoeter was van harte welkom. Ook mijn non vegetariër gezelschap heeft enorm genoten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Zooo jammer dat ik zo ver van Amsterdam woon anders zou ik met grote regelmaat de heerlijk bami met sateh komen eten of de noodle soep of gewoon wat frietjes met vegan mayo of de overheerlijke worteltaart of om de vegan diepvriesproducten te kopen. Heerlijk Aziatisch, veganistisch eten en een ontwapenende eigenaresse die met veel geduld uitleg gaf over de bereiding van de noodle soup (best ingewikkeld). Tot de volgende keer.
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Spontaan eens binnengelopen bij Loving Hut Amsterdam aan de Admiraal de Ruijterweg. Het lijkt een franchise van een grote formule. Bij binnenkomst was ik aangenaam verrast. Het ziet er uit als een informeel, knus Zuidoost-Aziatisch eethuis zoals je dat in Korea of Japan kunt aantreffen (dus zonder muffe antiquiteiten, maar volkomen pretentieloos, modern en vooral brandschoon). De huisparkiet vliegt vrij rond en land bij voorkeur op de schouder van haar eigenaresse, of op zijn eigen zitpaal bij het raam. Voedsel wordt besteld en afgehaald bij de balie, maar de uitbaatster brengt het desalniettemin graag langs. De zaak was goed gevuld met oudere jongere hippe mensen. Een heerlijke buurtplek lijkt het.

Het menu is veganistisch. En oh wat heerlijk, sinds tijden weer eens een smakelijke veganistisch maaltijd gegeten. Of het nou de noodles of de noodlesoep was, het was allemaal heel smakelijk. De uitbaatster kwam spontaan een praatje houden en gaf blijk te weten waarover ze sprak.

Als je eens geen zin hebt in sterrenrestaurants maar gewoon eens informeel een lekkere veganistisch maaltijd wilt verorberen is Loving Hut een lekker ontspannen keuze.