Love & Peas

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00
6,9
Tessab .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Dit zaakje wilde ik eens uitproberen en heb er onderweg naar huis afgehaald. De tabouleh was niet wat ik gewend was; alleen peterselie salade met een paar korrels bulgur. Wel lekker, daar niet van! De falafel en de bloemkooltahine waren lekker. Kreeg er, bleek thuis, een 'toetje' en salade met olijven bij. Het toetje was (volgens mij) van pistachenootjes en grote dadels, lekker! De pita's zijn erg lekker en groot, niet van die droge die ik gewend ben. Ga er zeker nog een keertje zitten. Hoop dat het dan wat knusser is want het voelt nog wat groot en kil. Ik vond het trouwens wél lekker ruiken :) Oh en ik heb olijfolie gekocht, ben benieuwd!
IH888 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Prima gerechten voor een goede prijs!

Hoewel ik Love and Peas een hele symphatieke zaak vind, zijn een aantal zaken mij slecht bevallen. De frituurlucht die in je kleding hangt bij thuiskomst, had ik liever gemist. Ook liggen er op de stoep peuken van het personeel dat buiten staat te roken, niet netjes! Wat dat betreft is dit restaurant voor de Weimarstraat geen aanrader, maar qua kookkunsten zeker wel.
Jolande O.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Afgelopen week heb ik bijna iedere dag bij love and peas gegeten....
Super relaxte sfeer en LIEVE medewerkers. Ik voelde me hier verwend. Eerst krijg je als voorafje altijd al een gratis schaaltje met komkommer, tomaat, augurk en olijf en daarbij ook nog eens een kan water met citroen en munt.
Dan eet ik meestal babah ganoesh en falafel met een gloeiend heet volkorenbrood broodje ( dat lekkere platte brood). Dat zijn eigenlijk de voorgerechten. En dan kreeg ik na nog overheerlijke dadels en een andere zoete lekkernij.
Voeg daaraan toe dat de inrichting vintage is en de mensen lief en echt , super!
Eindjes .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Heel sympathieke tent. Alleen al het verhaal van een Israeli en een Palestijn die samen een hummus-falafeltent beginnen is ijzersterk. Het retrodecor (denk: oranje) voegt sympathie toe, ondanks het feit (of juist dankzij?) dat het niet erg stilistisch verantwoord is uitgewerkt.
We aten prima hummus en idem falafel, hoewel niet echt uitzonderlijk. Het is meer de totaalbeleving die het m doet.
En daar, in die totaalbeleving zit 'm meteen de pijn: de hele tent stinkt naar olie. Als je voorbij loopt ruik je het al op straat. Al je kleren kunnen in de was, je haar moet gewassen voor je naar bed kunt, wollen jassen luchten helpt niet - we hebben ze naar de stomerij moeten brengen. Zelfs mijn tas stonk dagen later nog. Ik vind dit - helaas, helaas - een absolute afbrander. Vandaar mijn 1 voor het decor. Hoe graag we het ook anders zouden zien: wij komen hier niet meer terug totdat ik zeker weet dat ik niet thuiskom met een walm of ik zelf mijn eigen falafels heb moeten frituren. Zonde. Echt heel jammer. Ik gun ze zo écht succes. En als buurtbewoner gun ik mezelf zo'n tent om de hoek.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Een overheerlijke keuken is de "keuken uit het Midden Oosten". Alleen moet je dit wel goed klaarmaken. Nu, dat kunnen ze heel goed bij Love & Peas.
We hadden verschillende gerechten op tafel die op het eerste gezicht zijn ingeburgerd in Nederland. Hummus, Falafel, Tahina, Korianderdip etc. Gelukkig weten ze bij Love & Peas hoe je dit echt goed en lekker kan klaarmaken. Dit restaurant is een geweldige aanrader om hier eens heerlijk te gaan eten. Authentiek, vers, en heel Smakelijk
Hilde K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Ontzettend lekker gegeten. We hadden de verschillende tapas gekozen. Allemaal met kikkererwten. Brood en water wordt constant aangevuld. Er wordt geen alcohol geschonken, maar heb je ook helemaal niet nodig. De bediening is erg prettig. Het enige dat ik jammer vond was dat we lang op het eten moesten wachten. En misschien is een salade wel lekker fris naast de tapas en brood. De inrichting is retro en gezellig, erg leuk gedaan. Kortom, een absolute aanrader.
Byzantia .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Het concept van dit restaurant is interessant en met voorbeelden als Ottolenghi en Tamimi waren de verwachtingen hooggespannen. Dit is uiteindelijk op een deceptie uitgelopen. Mijn disgenote was Palestijns en van mening dat het eten niet erg authentiek was. Los daarvan kon van de gekozen gerechtjes alleen de geroosterde bloemkool met tahin mijn goedkeuring wegdragen. De linzensoep was te flauw en te zwaar, de falafel te flauw en te droog en de pittige aardappelen waren weliswaar smaakvol, maar vettig. Zelf maakten we de vergissing geen frisse noot te bestellen.
Het grootste minpunt van dit restaurant vond ik de blijkbaar slecht functionerende afzuigkap. Onze jassen konden na ons bezoek in de was.

Ondanks de uitstekende prijzen ziet het er niet naar uit dat wij naar dit restaurant zullen terugkeren.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Het eten was lekker, maar niet erg gevarieerd. Voor de meeste gerechten bestaat de basis uit peulvruchten, maar dat kun je uit de naam ook wel afleiden. We hebben verschillende soorten humus gegeten, en een falafel. Lekker, maar we misten wat zuurs of juist wat frisse smaken. Volgens mij is er in de keuken van Palestina voldoende variatie te bedenken.
Na afloop raakten we door een kaart aan de wand in gesprek met een van de twee eigenaars. Het is een ongelooflijk aardige vent en ik hoop erg dat de kaart wat meer variatie zal laten zien, zodat we bij een volgende gelegenheid ook met wat andere smaken kennis kunnen maken. Ik gun hem het succes zeer!
Kaatje-ja .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Lunch gehad in dit nieuwe tentje. Erg relaxte sfeer, retro inrichting en ruim opgezet zodat je niet op elkaars lip zit.
De lekkerste falafel ooit gegeten! 3 soorten humus, ook al zo goed van smaak. Bij binnenkomst kregen we gelijk een karaf water en wat rauwkost, voelde heel welkom.
De gegrilde bloemkool met limoen en knoflook was ook al verrukkelijk.

Alles vegetarisch en geen alcohol, een aanwinst met deze fantastische kwaliteit en geweldige smaken.
Madelon G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Wat een leuk eettentje met enthousiaste bediening. Lekker eten, alles vegetarisch, leuk jaren 70 interieur, en hele schappelijke prijzen. Op een dinsdag gegeten en het werd gezellig druk.