Louis XV

Oude Kijk in Het Jatstraat 47 9712 EC Groningen Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00

Jark Z.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Bestelde fles wijn zou het eerste glas best ingeschonken kunnen worden. Geen fles water te koop. Dinercard werd niet gechekt op bedrag, heel vreemd. Verder goed gegeten en correcte bediening
Dirck B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Goede bediening eten was prima wel grote porties.
Marry B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijk gegeten, proeverij van gerechtjes (voor- en nagerecht) zag er mooi uit en het smaakte stuk voor stuk prima. De bediening was vriendelijk en snel.
Gerry B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Het eten was prima in orde. Helaas hebben wij drie kwartier moeten wachten op ons dessert. Bediening heeft wel excuses aangeboden.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Prima gerechten, een prettige bediening en een leuke sfeer. Ondanks dat het er voor de AH-actie een beperkt menu was, kon je nog kiezen uit drie verschillende lekkere menu's.
Andrea D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Erg goed en lekker gegeten, met de AH actie ook nog voordelig. Er werd ook goed rekening gehouden met mijn dieetwensen, toen dat bij het dessert even mis ging kwam er snel iets vervangends en lekkers!
Alles is met zorg klaargemaakt, dat zie je en proef je!
Tanjs L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Een heerlijk menu. Vooraf proeverijen, keuze uit drie hoofdgerechten en proeverij van toetjes. Zag er mooi uit en was lekker. Een heel goed visitekaartje! Gaan we zeker weer heen.
Siena V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We vonden het erg lekker en een fijne sfeer. De kabeljauw was er lekker. Structuur super . Wel weinig friet voor drie personen en naast de salade niet nog een groente. Kwaliteit van wijn arrangement mag iets beter. Dessertwijn wel lekker.
Toetjes vonden we niet echt lekker. misschien de verkeerde gekozen. We hebben nog lekker lang kunnen na tafelen. Dat vonden wij erg fijn.
G B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
leuke locatie, goede sfeer en prima bediening xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Met de AH restaurantactie in dit restaurant gegeten. Veel plus en veel minpunten, dus wat mij betreft totale verwarring. Het eten – beperkte keus i.v.m. de actie – was boven verwachting goed qua kwaliteit. Gewoon een tien waard. Echter, de porties zijn wat aan de kleine kant. Het hoofdgerecht wordt geserveerd op een verwarmd bord waardoor het vlees langer warm blijft. Groot pluspunt. Het restaurant ziet er verzorgd uit, met kleurrijke schilderijen aan de muur die wat scheef hangen. Alhoewel ik wel eens beroerder in een restaurant heb gezeten, waren ook hier de stoelen de sluitpost op de begroting. Daarnaast zit je gewoon krap. Zitten en staan zonder overleg met de buren is niet mogelijk. Bovendien was het enorm warm in het restaurant. Misschien was de airco defect. Die stond niet aan, maar de deuren stonden open. Gelukkig hadden we een Nederlandse zomeravond (niet bepaald warm). De wachttijd tussen de gangen was gewoon veel te lang. Het personeel is weinig geïnteresseerd in haar klanten. Alleen bij het afhalen van de borden wordt gevraagd of het gesmaakt heeft.
Na het eten sluit ik meestal af met een cappuccino en een lekker drankje, namelijk een drambuie. Na weer lang wachten bleek dat er niet meer te zijn. Als alternatief koos ik voor een Cointreau en alweer sloegen de twijfels toe of dit wel voorradig was. Uiteindelijk kwam dan de cappuccino met de Cointreau. Gelukkig was het er toch. En wat ik dan weer klasse vind. Op de rekening komt het drankje niet terug. Alleen een vermelding ‘van het huis’. Kijk, dan heb je stijl. Niet over opscheppen, maar gewoon doen. De prijs uiteindelijk? Ronduit goedkoop in vergelijking met andere restaurants in combinatie met de AH-actie. Drie gangen eten, met een flesje rosé, twee keer een cappuccino voor een 58 euro. Da’s nog geen 30 euro per persoon mensen!
Kom ik terug? Lastige vraag, maar in alle eerlijkheid denk ik het niet. Het eten was echt super maar ik betaal graag iets meer voor een totale beleving.
bekkering6 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Het AH menu is uitgebreid en door de proeverijen heel divers.
Alles goed op smaak. Van Amuze tot het toetje Er heerst een prettige sfeer. Prima bediening.
jc50jc .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Goed verzorgd, alleen duurde het deze keer wat langer dan voorheen.
Voorgerecht , hoofdgerecht en nagerecht zien er prachtig uit en zeer smakelijk.
Monique C.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
zeer sfeervol restaurant en een vlotte vriendelijke bediening. het menu van de ah-restaurantactie gaf keuze uit 3 hoofdgerechten, het voorgerecht en nagerecht waren proeverijen. ook kregen wij nog een heerlijke amuse. de borden waren zeer fraai opgemaakt en de smaken verrassend. wij raden iedereen dit restaurant van harte aan1
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Leuke gezellige inrichting. Heerlijk gegeten en goede service. Mocht verschillende wijntjes proeven voor bij het hoofdgerecht.
b.koopstra .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
We hebben via de Albert Heijnactie gereserveerd bij Louis VI. Dit ging zeer gemakkelijk. De ontvangst was vriendelijk en we mochten zelf een tafel uitzoeken. De bediening was vlot en correct. Het eten bestond uit een aantal proeverijen ( voor het hoofdgerecht waren er een aantal alternatieven ). Wij hebben ons laten verrassen en hebben daar geen spijt van gehad. We hebben heerlijk gegeten.
Gert P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
De kwaliteit van het eten en de bediening was prima. De wachttijden echter niet: voordat we konden zitten moesten we bijna een half uur wachten. We hebben direct besteld, aangezien er een suikerpatiënt bij ons was. De voorgerechten kwamen echter pas na ruim drie kwartier. Nadat we het voorgerecht op hadden duurde het bijna een uur voordat het hoofdgerecht kwam!
Navraag bij de ober: er was een kok ziek en men moest ook de keuken van het naast gelegen tapas restaurant erbij doen. Gezien andere recensies, waarin ook gewag gemaakt werd van lange wachttijden, lijkt ons dit echter geen eenmalig, maar een structureel probleem.
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
De vriendelijke bediening bediende ons goed...maar we moesten lang wachten om drinken te kunnen bestellen en onze keuze door te geven. Eten was goed van smaak voor mij. Mijn man had ietwat droog vlees.
pzijlema .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Wij hebben gewoon heel lekker gegeten. Dit was een meer dan goede besteding van de AH bon. Personeel zeer vriendelijk. Dat de keuze beperkt was, werd ruimschoots gecompenseerd door de kwaliteit . Een mooi voorgerecht, een lekker vleesgerecht en vrolijke afsluiting.
Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Gegeten via de AH-actie. Goed geregeld, alleen hoofdgerecht te kiezen uit vlees, vis of vega. Voor- en nagerecht bestond uit proeverijen. Een goede manier om kennis te maken met een restaurant. Kwaliteit eten was goed en afwisselend. Wijn was uitstekend, maar aan de dure kant, dat was nu geen punt want 2e menu was gratis.voor 4 personen 140 euro betaald, waarvan 70 voor de wijn (twee flessen). We komen zeker nog een keer terug, inrichting was ook leuk en bediening prima.
agnes76 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Zeer hartelijk ontvangen! Sfeervol alleen wat donker.
Heerlijk gegeten! Met zorg werd het eten opgediend. Veel goede aandacht of alles in orde was.
Zeer de moeite waard en zeer beslist een aanrader!