Louis XV

Oude Kijk in Het Jatstraat 47 9712 EC Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00

Quenten .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
hzabruggink .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Vanavond uit eten geweest bij Louis XV, geen aanrader. Had het gevoel dat ik in het programma van Gordon Ramsey was beland: "Oorlog in de keuken". We kregen een driegangen menu (AH-actie) en dat zag er op de kaart prima uit. We zaten vlak bij de keuken en dat vindt ik bij voorkeur niet de mooiste plek. Je ziet er wel het meeste maar of dat altijd zo fijn is?!
Anyhow, het voorgerecht was redelijk, wel had het enigszins kenmerken van een opgewarmde en voorbereid gerecht. Ik trof een botje in de ragout, dat hoort niet maar kan het door de vingers zien. Dan wachten op het hoofdgerecht, maar even naar het toilet en toen kwam ik terecht in het programma: "de Smaakpolitie"...
Die keuken... wow, de vloer was vies, de dweil lag op de grond. Ophoogkijken zie ik een frituur, bruin aangebakken en mijn maag begint enigszins te draaien. Terugkomend gaat mijn speurdersoog verder en ik zie ongeveer een tiental borden voorgerecht klaar staan, huh, maar zoveel klanten zijn er niet?
Tja en dan nog even een blik door de keuken en daar wordt ik niet vrolijker van.
Het hoofdgerecht wordt vervolgens opgediend en dan wordt het ene botje, een drama wat zich verder voordoet. Ik krijg een halve tomaat, een hele minipaprika met zaad en al, een slappe snijboon, en rundvlees dat meer vet heeft dan vlees. Ik prik, ik hap, ik prik nog eens in het eten en wordt al misselijk bij het idee. Pfff.... dit kan toch niet waar zijn. Uiteindelijk toch maar weer de uitdaging aangegaan . Dus ik roep de serveerster want mijn motto is: 'als je niets zegt kan iemand niet veranderen". Ik wordt na een gesprek met de keuken in mijn gelijk gesteld echter die groenten waren heel normaal. Ik kijk de serveerster doordringend aan en ik merk op dat ze mij heel goed begrijpt.
Er wordt ons een uitgebreid nagerecht aangeboden maar gezien de misselijkheid en het eten mij al is vergaan doen we het af met een kop koffie. En dan komt er als laatste een kleine korting. Mevrouw u krijgt de drankjes gratis. Ik benadruk dat het wel heel ernstig is dat de keuken zo vies is en het echt niet kan. Ja mevrouw normaal moet de deur ook niet open zijn. Nou ja zeg... dit kan toch niet waar zijn. Al met al koste het nog met de AH-actie 32.50. Mijn teleurstelling wordt alleen maar groter. En dan nog niet denken aan het idee dat na mij nog meer mensen komen. Ik als amateur kok zou het niet in mijn hoofd halen om mijn gasten dit voor te zetten, ik zou mij doodschamen.
Annette.holleman .
Hilda T.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Hele gezellige ontvangst geen haast. Eten was super. 3 gangen menu op de ah kaart. Geen enkel probleem en kaarten kregen we na afloop weer mee naar huis. Voor een volgende keer. Echt complimenten voor de medewerkers. Gaan zeker terug.
j.e.hazenberg .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Louis XV is uitstekend om met vrienden of familie te eten. Het is er erg gezellig ingericht. Het personeel is vriendelijk en welwillend met vragen hebt.
Spolleke .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was goed. Ontvangst en plaats boven in het restaurant wat minder.
Bediening wat onwennig. Vriendelijke bediening.
Hannie J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Warme vriendelijke ontvangst. Smakelijk eten dat met zorg wordt bereid en opgediend. En heel belangrijk: in prettig tempo, dus niet lang wachten tussen de diverse gangen.
Astrid K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hebben hier gegeten met de AH zegels. De keuze was best ruim, het voor- en nagerecht waren bepaald. Wij kozen voor de kabeljauwfilet, deze was te lang door gebakken. We hebben nog een tweede bakje friet bij besteld, want 1 was echt te weinig. Al met een gemiddelde maaltijd.
De bediening was overigens erg vriendelijk.
Nog een tip voor Louis X: draai wat gloeilampen met meer sfeer in de lampen, het licht is nu te fel.
Truusvanderwal .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Mooi en gevarieerd samengesteld ahmenu. Lekkere witte wijn. Zeer vriendelijke bediening. Wij komen zeker nog eens terug.
Jan Eltjo T.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wij kwamen er nu voor de derde keer. Onze vrienden voor het eerst. Iedereen zeer tevreden. Vriendelijke bediening. Prima.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
We hebben in een ontspannen ambiance van het zeer smakelijke AH-Diner genoten.
Evenals bij eerdere gelegenheden leverde de keuken opnieuw een goede prijs- kwaliteitsverhouding en was de bediening correct.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Nog nooit hier geweest. Prima restaurant. Heerlijk gegeten en gekozen uit speciaal AH-menu. Gezellige ambiance, zeer vriendelijk personeel.
Prima wijnen om uit te kiezen. Komen hier zeker terug met vrienden.