Louis XV

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Louis XV

A.P. S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Plezierige sfeer en vlotte bediening maakt dat de gerechten nog lekkerder zijn dan ze al zijn. Een uitstekend restaurant. We komen er vaker.
René z Z.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Het ontvangst bij Louis XV was uitstekend, we mochten zelf een plekje uitzoeken. We kozen voor een plek tegen een wand, relatief dichtbij de keuken. We gingen voor het 5-gangen diner, inclusief wijnarrangement. Aangezien Louis XV ook een eigen wijnbar heeft liet ik de keuze voor bijpassende wijnen graag aan de experts over. We werden vriendelijk bediend en ook de gerechten lieten niet lang op zich wachten, maar werden ook niet in een hoog tempo opgediend. Al met al hebben we ruim 4,5 uur heerlijk gedineerd met zeer goede wijnen. De gerechten waren kwalitatief goed en gebalanceerd, hoewel het hoofdgerecht relatief veel was ten opzichte van de overige gangen. Enig punt van aandacht vonden we de hal bij de keuken. Aangezien Louis XV naast een Frans restaurant/wijnbar ook een aangrenzend tapasrestaurant heeft is het een drukte van jewelste bij de plek van uitgifte van eten. De vloer daar werd vrij snel vies en vettig. Dat dit niet werd schoongemaakt viel me wat tegen.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Leuk restaurant, lekker eten en gezellig met goede bediening.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Inrichting beetje kitcherig, eten o.k. Maar niet bijzonder in vergelijking met andere restaurants. Hoewel het niet bomvolwas, duurde het lang voordat geserveerd werd. Ondanks de 20% korting , was het toch een gemiddelde prijs, die er elders zonder korting is.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Bij de vraag wachttijd vind ik de keuzemogelijkheden niet handig wij vinden de wachttijd precies goed
Alfred T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Alle tijd om gezellig bij te praten. De gerechten kwamen op een mooi tempo door
Ricardo L.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk gegeten en heel leuk menu. Sfeer was goed en de service ook top. Leuke avond gehad. We kregen een proeverij van voorgerechten en konden bij het hoofdgerecht kiezen uit vlees, vis, vega. Was heerlijk zowel vlees als de vega. Proeverij van nagerechten was een heerlijke afsluiter.
Teun L.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Vorige week gaf ik mijn afstudeerfeest in Madame de Pompadour, de verbouwde zaal onderin Louis XV. Van tevoren heb ik met 13 personen gegeten in Louis XV. Iedereen was zeer tevreden over het eten, de bediening en de sfeer die er hing. Ik heb er vaker gegeten en ben altijd erg tevreden geweest, vandaar dat de keuze voor mij vanzelfsprekend was om ook hier mijn afstudeerfeestje te houden. Na het eten kwamen de gasten voor het feest met alles erop en eraan. Dj set stond klaar en de zaal was prachtig aangekleed. Tot in de late uurtjes hebben we een fantastisch feest gehad. Zelfs een beamer etc was beschikbaar. Wederom waren het barpersoneel, de drank en de hapjes uitstekend. Het was voor mij een onvergetelijke dag en ik wil dan ook iedereen aanraden om hier te gaan eten of een feestje/borrel te houden. Wat mij erg aansprak is dat de eigenaar in het eerste gesprek allemaal mogelijkheden gaf en erg flexibel bleek, zodat het echt mijn feestje werd. Kortom: in alle opzichten een aanrader!
Nathalie U.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een leuke straat midden in Groningen waar je achter een bescheiden gevel in een soort moderne kroeg lijkt binnen te komen. Maar dan wordt je door de gerant naar een groot restaurant geleid met allerlei zaaltjes, hoekjes en verdiepingen. Een grote zaak dus maar dat heb je als gast niet in de gaten. Het aangeboden diner was een heerlijke keuze uit de kaart met diverse proeverijen en heerlijke hoofdgerechten. Hoewel het druk was, was de service en bediening vlot en prima. Wij hebben ervan genoten.
August M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Slechtste ervaring die ik ooit in een restaurants heb gehad. Het voorgerecht was prima, maar daarna hebben we meer dan anderhalf uur moeten wachten op ons eten. Toen ons eten kwam was er een deel verbrand en de rest was ook niet lekker. Uiteindelijk hebben we besloten om niet het toetje te eten terwijl we eigenlijk een drie gangen menu zouden krijgen
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Te weinig personeel, hierdoor moesten zij rennen en je merkte dat iedereen aan het wachten was. Hoofdgerecht was te doorbakken. Voorgerechten waren oké. Manier van opmaak was erg slordig. Aan alles merkte je dat er haast was weinig aandacht voor de klant.
Peter U.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Samen met m'n vriend hier het primera verassingsmenu gegeten. Eten was erg lekker. Goed gegeten en gedronken, goede prijs/kwaliteit verhouding. Tijd tussen de gangen was naar mijn mening wel wat lang. Maar ik zou hier zeker weer willen eten!
Ruben dred L.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Gisteren overheerlijk en gezellig gegeten bij Louis XV! Een fantastische bediening met een goede kennis van wijnen en zeer vriendelijk. We konden de hele avond op het binnenterras buiten zitten: we waanden ons echt op vakantie in Zuid-Frankrijk. De vismaaltijdsalade was rijkgevuld en de entrecote en kalfsrib-eye van mijn tafelgasten zijn ook aanraders. De later bestelde extra groenten waren geen probleem, kwamen snel en stonden niet op de rekening, wat een service! Hier kom ik zeker terug en ik raad het restaurant aan iedereen aan.
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Met de restaurantweek bij Louis XV gegeten. Een heerlijk afwisselde proeverij van voorgerechtjes. De smaken waren erg puur en de opmaak van de hapjes zeer origineel en strak. Tussengerechtje was echt uit de kunst evenals de rode mulfilet als hoofdgerecht, geserveerd met diverse groentes, Franse frietjes en salade. De originele wijnkaart maakte dat we ervoor kozen een wijnpas te bestellen om vervolgens diverse soorten wijntjes te kunnen proeven. Ondanks de drukte werd er tijd besteed om ons het systeem uit te leggen en te vertellen over de keuzes. We zaten in het beneden gedeelte van het restaurant, waar de sfeer zeer aangenaam is door de mooie verlichting, het roze vloerkleed (top!) en de strakke inrichting. We hebben een heerlijke avond gehad.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Eten werd lauw geserveerd, op koude borden.
Niet alle gerechten werden geserveerd zoals op de kaart stond beschreven.
Het eten was behoorlijk smaakloos, het enige wat smaak gaf was de saus die erover of erbij zat.

Wij komen hier niet weer terug.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Eten weinig smaakvol en slechts lauw bij servering. Zeker gezien de prijzen verwacht je meer van de gerechten.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Geen heel bijzondere kaart. We hebben in mijn herinnering bij een eerder bezoek aan Groningen 2 jaar geleden een aantrekkelijker menukaart gezien. Er is overigens helemaal niets mis met de kwaliteit, de keuken is absoluut van bovengemiddeld niveau.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Leuk restaurant, ook voor kleine groepen 6-8 personen
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Ontvangst was zeer vriendelijk, snel wat te drinken en ook een karaf water. Het eten was lekker. Alleen het dessert was teleurstellend: onder "koffie met friandises" versta ik iets anders dan een kopje koffie met een stel (goedkope?) bonbons. Beetje jammer.
David D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Opnieuw erg goede service en uitstekend eten. Voor herhaling vatbaar!