Louis XV

Oude Kijk in Het Jatstraat 47 9712 EC Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00

Monique V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten en heel leuk menu. Sfeer was goed en de service ook top. Leuke avond gehad. We kregen een proeverij van voorgerechten en konden bij het hoofdgerecht kiezen uit vlees, vis, vega. Was heerlijk zowel vlees als de vega. Proeverij van nagerechten was een heerlijke afsluiter.
Linda N.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Geweldige proeverij gehad. Heerlijke gerechten leuke combi's . Geweldige bediening .
Mooie inrichting past mooi bij de naam van het restaurant .
culinar .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk gegeten met de ah menu alles was goed in balans. Vriendelijk personeel en mooie opmaak van borden. De garant van het vlees en groenten waren perfect. Tot de volgende keer
TobJan .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Proeverijen leuk en lekker . We waren met zijn vieren en hebben alle drie de hoofdgerechten gehad. Iedereen was tevreden! Goede service wat betreft een kleine aanpassing op een hoofdgerecht.
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Na afloop wel feedback gegeven over de koffie (waterig). Daar werd goed op gereageerd en men zou t in orde gaan brengen.
Verder zelf heerlijk gegeten en leuk bediend.
Merle S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Gezellige sfeer met een lekker betaalbaar 3-gangen dinner!
Gerhardatv .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We konden zelf een tafel kiezen en hadden een prettige plek in een rustige hoek van het restaurant. Hoewel het druk was, werden we vlot bediend. Voor AH menu as er alleen keuze bij het hoofdgerecht. Het vegetarische menu was lekker, de vis niet heel bijzonder.
C S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima prijs-kwaliteit verhouding. We waren 60,- kwijt voor het AH menu -tweede driegangen diner gratis- incl een flesje wijn (22,50 euro). Aandacht voor de klant kan beter. De ober kwam gehaast over.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Lekker en kwalitatief goed eten. Bediening was goed, maar is ons alleen aan het begin gevraagd of we iets wilde drinken. Ontvangst was wel matig. Porties van het eten zijn zeker niet groot, maar wel net voldoende om tevreden te zijn. Bij koffie of thee na zal het zeker voldoende zijn. Erg fijn was dat ikzelf een andere hoofdgang mocht hebben dan de AH-restaurantactie menukaart voorschreef. Online stond er namelijk oa gevogelte op, en nu varken wat ik niet kan eten.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Commercieel, alleen maar ah gasten .Rommelige borden, lauwe producten, trieste salade en weinig frites.
Kortom veel verbeter puntjes.
Chris S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gezellig restaurant met fijne bediening en goed eten !
henkgeukes .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Erg lekker gegeten! Was onze eerste keer bij Louis XV maar zeker niet de laatste keer.. . Zowel het voor-, hoofd- als nagerecht was heerlijk! En ook de wijn was prima. Kortom, een hele leuke avond in een sjieke ambiance!
cristaboersma .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Samen met vrienden heerlijk gegeten, vriendelijke en ook snelle bediening. We waren met de AH restaurantactie, proeverij als voorgerecht, het hoofdgerecht kon je uit drie dingen kiezen en tot slot het nagerecht het was allemaal heerlijk!
F A V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
het eten zag er goed verzorgd uit (leuke opmaak) en was ook van goede kwaliteit. Dit was onze eerste keer maar zeker niet de laatste
Daniëlle D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Middels de AH-actie kwamen we bij Louis XV. We werden vriendelijk ontvangen en mochten zelf een tafel uitzoeken. De wijnkaart stond al op tafel, het is mogelijk om 20(!!) Verschillende wijnen per glas te bestellen. Ook hebbem ze een anomatic waar je de wijnen kunt (voor) proeven. Ons voorgerecht was eem proeverij van drie verschillende gerechten. Alle drie zeer smakelijk. Als hoofdgerecht gingen we voor vis en vlees. De saus gepaard met de varkenshaas was subliem! De tijd tussen elke gang was precies goed. Bediening is oplettend en uiterst vriendelijk. Wij komen zeker een keer terug!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Afgelopen maandag door vrienden uitgenodigd om bij dit restaurant in het centrum van Groningen te komen dineren.

Het was rustig wat niet verwonderlijk was gezien de dag en de kou buiten. Korrekte ontvangst en het gepresenteerde eten was ook goed. De kabeljauw was lekker bereid en ook het vlees een varkenshaas was goed gegaard.

Dank voor een gezellige avond.
Janet W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We hebben hier gegeten met Restaurantweek. Door de drukte duurde het een beetje lang maar door de gezellige ambiance en lekkere wijn was dat geen probleem. Het eten was erg lekker. Kleine porties met veel smaak. De bediening was spontaan en heel aardig. De rekening klopte niet maar dat had de serveerster eerder door dan wij. Kortom, zeker een aanrader.
WimHut .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Zondagavond 22/01 heerlijk AH-3 gangenmenu gegeten in Louis XV. Voor- en nagerecht staan vast; hoofdgerecht keuzemogelijkheid uit vlees, vis of vegetarisch, e.e.a. aangevuld met frietjes en groenten. De porties zijn echt goed in balans. Ondanks de drukte -de zaak zat vol- zeer attent en vriendelijk personeel. Goede doorlooptijden. En de rekening? 2 x 3-gangenmenu (waarvan 1 gratis) + 3 glazen wijn en een karaf water (gratis): € 47,50. De niet in rekening gebrachte koffie kregen wij van het huis! Nogmaals dank! Zeer zeker voor herhaling vatbaar!
jorngramberg .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Sfeervol restaurant met verrassende indeling. Smaakvol eten met aandacht gepresenteerd. Portiegroote net voldoende. Met ah actie voordelig gegeten. Menu was hierdoor beperkt en bemerkte enige 'haast' bij het personeel.
Zeker een herhaalbezoek waard, ook om te beoordelen of het eten zonder kortingsactie positief effect heeft op de portiegroote, menu en gegeven aandacht van personeel.
DJdeKoning .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Zoals altijd een warm ontvangst bij Louis XV, we komen hier elk jaar een paar keer met AH aktie. (Spaarkaart niet nodig, kun je nog een keer terug komen) Om 18:30 was het al gezellig druk, we namen plaats in de oude wijnkelder. Als voorgerecht een proeverij van lekkere hapjes, Hoofdgerecht was uitstekend. Het nagerecht was een proeverij van verschillende desserts, meer dan voortreffelijk, beste dessert bij Louis ooit. De bediening is zoals altijd vriendelijk en goed in hun werk.
We komen zeker terug.