Louis XV

Oude Kijk in Het Jatstraat 47 9712 EC Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 32.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Proeverij van voorgerechten:
      Geitenkaaskroketje met een vijgen chutney
      Rouleaux van kalf gevuld met een sjalot en kappertjes mascarpone
      Taartje van krab met een mayonaise van sereh en rivierkreeft
      Tartaar van rode biet met hummus en een crême van eekhoorntjesbrood
  • Hoofdgerechten
    • Australische Angussteak met truffeljus en een puree van knolselderij
      Zeewolf met een korst van groene kruiden, gefermenteerde mais en een krokantje van pastinaak geserveerd met een saus van chardonnay
      Risotto van Paddenstoelen , shi-take, met Parmezaanse kaas en gepofte tomaat

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

• Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
was goed!
Annet P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Mooie restaurant, lekker eten wat goed op smaak is en attente bediening. Was vrij rustig in de zaak, maar was niet hinderlijk.
Albert W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Via AH actie gereserveerd. Lekkere proeverijen mbt voor- en nagerecht. Hoofdgerecht was uit 3 keuzes. Prima.
Timing was niet helemaal in orde: De friet en salade kwam pas toen we het hoofdgerecht al half op hadden. De desertwijn kwam later dan het desert.
Inrichting mix tussen klassiek en modern. Sfeervol.
Vlotte en vriendelijke bediening, lekker speciaalbieren op tap.
Rinse W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heerlijk gegeten. Prettige bediening.
Gebruik gemaakt van AH restaurantactie.
Jeanet A.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heerlijk gegeten met AH dinerbon. Voor- en nagerecht bestond uit proeverij. Gezellige avond gehad.
M-L. V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Het voorgerecht was heel verrassend en ook het nagerecht was genieten. Het hoofdgerecht was traditioneler.
Op de koffie hebben we niet kunnen wachten
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Leuk restaurant en prima eten. De bediening is erg leuk en goed.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Heerlijk gegeten !
Baudewijn N.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Via ah actie gegeten. Was heerlijk. Mooie gerechten.
Dit gaat wel via Iens wat helaas geen objectieve site meer is.
Joannebroekema .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Wij wilden met z’n tweeen het succes van Louis XV eens proeven. We zagen dat een verrassingsmenu van 4 of 5 gangen tot de mogelijkheid behoorde, dus vol goede moed gingen we naar Louis XV. Bij binnenkomst werd gevraagd naar onze naam en vervolgens gemeld dat we een tafeltje voor twee personen konden opzoeken. Het restaurant zat erg vol, dringend tussen de tafels en stoelen door vonden we ergens middenin het enige vrije tafeltje. Gelijk kregen we een papier onder onze neus gedrukt met de mededeling dat we een keuze konden maken voor een hoofdgerecht (3 opties), het voor- en nagerecht stond vast. En weg was de ober (tevens de eigenaar). Toen even later iemand onze bestelling kwam opnemen vroegen we of dit de enige optie was. Dat bleek niet zo te zijn, de baas had te snel gehandeld omdat het gros van de gasten gebruik maakten van de Albert Heijn actie. We kregen alsnog de menukaart. We kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu. Toen het voorgerecht kwam, bleek dat dit exact hetzelfde was als dat wat de mensen kregen die het ‘Albert Heijn menu’ kregen. Vervolgens kregen we een soep. Smaakte wel aardig, maar niet erg bijzonder. We vroegen ons ondertussen ook af waar het tussengerecht gebleven was. Daarna het hoofdgerecht, dat smaakte goed maar was wederom geen verrassing omdat het ook bij al onze buren op hun bord lag. Tot slot het nagerecht: wederom de proeverij die de rest van het restaurant ook op hun bord had liggen.

Tijdens het eten is ons slechts twee keer gevraagd om drinken, herhaaldelijk hebben we nog gevraagd om een karaf water.

En je leest het goed: het 5 gangen verrassingsmenu bleek een 3 gangen Albert Heijn menu + een eenvoudige soep. Het tussengerecht is nooit verschenen. Onze twee drankjes werden uiteindelijk van de rekening gehaald ter compensatie, wel moesten we gewoon 5 gangen betalen, terwijl de rest van het restaurant het 2e 3-gangenmenu gratis kreeg.

Zeer teleurstellend en voor ons helaas geen voldoende waard.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Prima eten, wel iets te lange wachttijden tussen gangen.
Jacqueline G.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Eten heerlijk. Bediening vriendelijk maar het na gerecht duurde wel heel lang voor dat het kwam.
Jack-jannie H.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Mooie ambiance, gezellige sfeer. Goede gerechten met zorg bereid. Visje prima gegaard en zacht. Alle smaken passen prima bij elkaar. Bediening en ontvangst gastvrij. Voel me ook gast. Zeker goed voor een volgende keer!
Tineke Z.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Met de AH restaurant actie hier gegeten. Voor-en hoofdgerecht waren proeverijen. Als hoofdgerecht hadden wij de zalm gekozen. Hierbij werd lekkere friet en een salade geserveerd. Wij vonden het eten echt goed. De bediening was vriendelijk en vlot. Er heerst een prettige sfeer. We zullen hier zeker nog eens terug komen.
Jan Reinder H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Lekker eten met een prima en vlotte bediening. Met AH actie beperkt menu, maar kwaliteit is goed.
Richart S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Met de restaurantweek bij Louis XV gegeten. Een heerlijk afwisselde proeverij van voorgerechtjes. De smaken waren erg puur en de opmaak van de hapjes zeer origineel en strak. Tussengerechtje was echt uit de kunst evenals de rode mulfilet als hoofdgerecht, geserveerd met diverse groentes, Franse frietjes en salade. De originele wijnkaart maakte dat we ervoor kozen een wijnpas te bestellen om vervolgens diverse soorten wijntjes te kunnen proeven. Ondanks de drukte werd er tijd besteed om ons het systeem uit te leggen en te vertellen over de keuzes. We zaten in het beneden gedeelte van het restaurant, waar de sfeer zeer aangenaam is door de mooie verlichting, het roze vloerkleed (top!) en de strakke inrichting. We hebben een heerlijke avond gehad.
Annelies A.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Op zich een prima restaurant maar ik zal niet snel terug komen voor de normale prijs. Eerst moesten we best lang wachten voor we drinken kregen. Het voorgerecht en nagerecht waren lekker maar het hoofdgerecht viel echt tegen. Vlees te lang gebakken en dus droog. Patatjes en sla zonder echt groente. Niet dat het zo vreselijk was maar voor de volle prijs van 32,50 zou ik het echt wel een teleurstelling vinden. De naam doet van het restaurant doet chiquer aan dan het is.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Voor- en nagerecht van het menu waren lekker, het hoofdgerecht, vlees en vis, waren zeer vlak van smaak. Haring wel goed. Gerechten lieten vrij lang op zich wachten.
Wietse D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Eten was erg lekker.
De gastvrijheid was zo als het hoort te zijn.
Dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Kim H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018