Louis XV

Oude Kijk in Het Jatstraat 47 9712 EC Groningen Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

• Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten fijne bediening
F.J.C. B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Prima eten en goede bediening. De inrichting is netjes met veel kroonluchters.
Walma73 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
We hebben vorige week 29 ok. hier weer heerlijk gegeten met onze zoons en genoten van heerlijk eten ! We maakten gebruik van de AH actie. Alleen zaten we dit keer beneden en dat vonden we jammer. Terwijl het zo'n sfeervol ingericht restaurant is. Ik had het vermoeden dat de AH klanten hier werden geplaatst. Volgende keer maar reserveren voor 'boven' Tot ziens !
Femmy V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Het eten en de wijn zijn altijd uitstekend
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Zeer tevreden.
Menno F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Geweldig restaurant. Wij hebben heerlijk gegeten. Het voor- en nagerecht waren proeverijen met elk 5 fijne hapjes, puur genieten. Wij hadden beiden als hoofdgerecht de kabeljauw met een heerlijke saus en fijne verse groente (precies goed, nog knapperig en stevig), superlekker. Het restaurant is heel smaakvol ingericht met mooie schilderijen van Gerriet Postma. Prima bediening. Topavond.
Hofko .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten!! De proeverij was prachtig divers van smaken. Het hoofdgerecht gevarieerd en heerlijk mals. Een bijpassen advies werd gegeven voor de wijnen. Samen met de sfeer en de gemoedelijkheid een mooi en compleet geheel. Wij komen nog eens terug!!
Trijn L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten met de AH-actie. Ze hebben een heerlijk menu samengesteld, waarbij je bij het voorgerecht een proeverij kreeg, hoofdgerecht kon kiezen (vlees/vis/vegetarisch) en een heerlijk nagerecht. Een echte aanrader met goede service. Het aanblik als je voor het pand staat leek wat minder, door de ramen leek het meer een bruin cafe, maar van binnen erg mooi.
Tranched .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Ontvangst kwam een beetje zakelijk over, we mochten ieder 4-persoons tafeltje kiezen dat we wilden. Wij vinden dat plezierig. Er kwam vlot iemand bij ons van de bediening, we kregen het AH keuzemenu en vervolgens kregen we ruimschoots de gelegenheid daar een keuze uit te maken en met vegetariërs werd rekening gehouden. Alles smaakte voortreffelijk, de borden waren warm en de bediening vriendelijk. Wij zijn van plan nog eens naar Louis XV te gaan.
wablauw .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
We hebben gebruik gemaakt van de AH-restaurant actie. Het voor- en nagerecht betrof een proeverij van kleine gerechtjes. Als hoofdgerecht konden we kiezen uit vlees, vis of vegetarisch.
Alle gerechten waren zeer smaakvol en mooi opgemaakt. De bediening was vriendelijk.
Het restaurant is sfeervol. Kortom een aanrader om weer terug te komen.
Dineke V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
We waren hier met de AH actie, dus prijs kwaliteit verhouding was prima.
Met name het hoofdgerecht vonden we erg lekker! Heerlijke warme bijlage op het bord. En naast de frietjes een met heerlijke dressing aangemaakte salade.
Het duurde na ons eerste drankje wat te lang voor we werden gevraagd of we nog wat wilden en het lukt ook niet om zelf de aandacht van de bediening te krijgen. Omdat we nog een afspraak hadden, vroegen we pf het nagerecht vlot kon worden doorgegeven en dat ging uitstekend.
Bij het nagerecht hadden we wat slagroom lekker gevonden. Een mooie grote, maar toch intiem ingerichte zaak. We komen graag een keer weer.
Sanne S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
krokante gerechten waren zacht dus niet krokant beetje slap. Voorgerecht waren dingen vergeten en in verschillende proporties uitgedeeld oftewel of je had een groot stuk vlees of nog niet eens in de breedte 2 centimeter bij de proeverij. Voor de rest een aardige Bediening en sfeer.
Gurdy1974 H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Zonder reservering hier binnen gelopen. Het was heel druk en in de kelder was nog een plekje. Bediening liet lang op zich wachten maar waren wel erg vriendelijk en servicegericht. 1 van ons had de varkenshaas besteld, deze was veel te gaar en droog. Dit aangegeven en werd goed opgelost en er werd een nieuw stukje vlees geserveerd welke wel goed en smaakvol was. 1 persoon had slibtong, om een bordje voor de graatjes gevraagd. Deze werd niet gebracht. Een bord vol graatjes eet niet heel erg lekker. We wonen in Groningen, waren hier niet eerder geweest en zullen hier ook niet weer naartoe gaan, puur vanwege de kwaliteit van het eten. Dat kan echt beter en daarvoor zijn er in Groningen betere alternatieven. Niks ten nadele van de vriendelijke medewerkers!
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Eten: eetcafe eten. Niets bijzonders. Inrichting: opvallend was het weinige licht. De oorzaak daarvan was dat de lampen van de kroonluchters voornamelijk kapot waren. Al met al geen geweldige ervaring. De prijs was het waard. Met de bon van AH. Zonder de bon was de prijs/kwaliteit ver te zoeken geweest.
Tomensanne .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Hier i.h.k.v. AH actie gegeten. Het eten was smakelijk, maar weinig geïnspireerd en alles leek vooraf bereid. Eerste wijntje wat ik (van het huis, want we konden niet direct zitten) kreeg was heerlijk, maar daarna kreeg ik andere wijn. Verder prima service. We werden vanwege drukte op een zoldertje geplaatst waar het erg warm was en waar alle geuren uit de keuken terecht kwamen, naderhand waren we net een wandelende frituurpan. De inrichting daar was naar mijn smaak afschuwelijk, maar was anders dan de rest van het restaurant. De vloer bij de keuken was vies en vet, daardoor erg glad, niet veilig. Met een kortingsactie zou ik er wel weer terugkomen, anders niet.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Prima gerechten, afwisselend, verzorgd gepresenteerd en lekker. Ondanks drukte, goede bediening met genoeg tijd tussen de gangen.
Yvette L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Wij eten hier de laatste jaren vaker, dit keer met ons gezin met 3 pubers. De prijs-kwaliteitverhouding was weer uitstekend. Wij aten het 3 gangenweekmenu ad eur 27,50 pp, met vooraf een uitstekende amuse. amuse: gelei van kweepeer, pompoenbavarois, serranoham vooraf: proeverij van 5 gerechtjes hoofdgerecht: biefstuk, sukade, wortel, venkel nagerecht: verschillende hapjes Wederom een prettige gastheer die vlot en vriendelijk bedient. Al met al opnieuw prima!
Rudi L.
eten: 10 service: 10 sfeer: 10
We hebben heerlijk gegeten met onze familie in dit erg chique restaurant. Een restaurant waar de service hoog in het vaandel staat en kwaliteit voor gerechten erg gewaardeerd wordt. Vooraf een proeverij van kleine voorgerechtjes, fantastische smaken. Als hoofdgerecht heerlijke vis welke erg lekker was bereid. Bij de gerechten werd een heerlijke wijn geserveerd. Wij konden het erg waarderen dat ze ons zo goed adviseerden qua wijn. Leuke vlotte bediening, de gerechten werden niet te snel uitgeserveerd zodat we een heerlijk avondje uit hadden!
Gerda K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Zeer geslaagde avond met een uitstekend diner.
Pallet van verschillende smaken in het voor en nagerecht en zeer smakelijk hoofdgerecht (entrecote & sukade; kabeljauw en Portobello) . Op advies van de gastheer een prima witte wijn gedronken.
Kortom - we komen zeker een keer terug!
Laurens K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het duurde allemaal veel te lang voordat de bestelling werd opgenomen, de drankjes kwamen en de gerechten elkaar opvolgden. Het hoofdgerecht was niet warm en de bijgerechten kwamen pas nadat wij het vlees en de vis al ophadden. Een bestelling van de wijn werd vervolgens vergeten maar stond wel op de rekening. Het eten was daarnaast niet bijzonder en erg basic. Kortom, geen positieve ervaring. Wij komen hier niet weer.