Louis XV

Oude Kijk in Het Jatstraat 47 9712 EC Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00

Robert L.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Top keuken, afgelopen zaterdag het viergangen verrassingsmenu genomen samen met m'n vrouw! Coquilles met avocado waren subliem, softshell krab met ossenhaas heerlijk en iets van buikspek met oosterse groenten Alken heerlijk en als afsluiting een chocolade proeverij! Wij komen zeker terug
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Zijn hier afgelopen vrijdag met 10 personen geweest. Het was erg druk en de wachttijden (zelfs op de menukaart vooraf) waren erg lang. Wij kozen voor een drie-gangen menu. Zowel bij het voorgerecht, het hoofdgerecht, als het nagerecht viel op dat de hoeveelheden per persoon nogal verschilden. De smaak voor voorgerecht en hoofdgerecht was prima. de hoeveelheid beperkt. In het algemeen was de smaak van het hoofdgerecht goed, al trof ik het wat minder met een staartgedeelte van de kabeljauw. Wel goed op smaak gebracht, maar wat te droog. De bijlage was te eenzijdig, bestaande uit patat en een (wel goed smakende) salade. Warme groente werd niet bij geserveerd. Wij zaten bij het raam en het was daar aan de koude kant, dit werd, ook na lang wachten, verholpen door de verwarming wat hoger te zetten. Voor mij voorlopig niet weer naar Louis XV.
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het was gister erg druk. Normaal ook een druk restaurant maar vandaag was de service bij het lekkere eten erg slecht. Wij moesten vaak op onze wijn wachten en dan kregen wij geen eens de goede. Ook hebben we het laatste rondje drankjes af gezegd vanwege het lange wachten. Helaas zat ook tijdens de gangen ongeveer een uur wachttijd. Dit is wel erg lang. Vorige jaar was dit restaurant een stuk professioneler.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten met het AH menu. Prima menu met leuke gerechten ???? Bediening en sfeer ook goed. Top avond. Zeker een aanrader.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het restaurant is op een mooie manier ingericht en ingedeeld waardoor je prettig kan zitten en niet door hebt dat het best een groot restaurant is. Goed over nagedacht.
Heerlijke wijn en uitstekende service en keuken. Er is goed nagedacht over de combinatie van gerechten. Fijn restaurant.
LenniedeBoer-Dirksen .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Louis XV is een verrassing. We kwamen binnen via het café en vonden daarachter een groot restaurant. Leuk ingericht, wel een beetje vol. Het eten is prima, niet goedkoop maar het is het zeker waard. Wij kwamen op zaterdagavond en hadden gelukkig gereserveerd want het restaurant zat helemaal vol. Het personeel is vriendelijk en vakkundig.
Een aanrader dus maar wel van te voren reserveren.
ditmarsch .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wij kwamen hier na "Rodin-bezoek" als eerste binnen. Het restaurant liep spoedig daarna vol hetgeen een goed teken is. Bediening prima en zo ook de kwaliteit van de gerechten. Puntjes voor verbetering zijn een goed wijnadvies en de mogelijkheid voor een keuze bij de voorgerechten en dessert.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Tatjana K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Hier tweede kerstdag genoten van een vijf gangen diner met een heerlijk wijnarregement en we hebben samen met onze familie echt genoten! Zeker een aanrader
Janine Z.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Op 2e kerstdag gegeten bij Iens. Alle gangen waren lekker maar de porties waren enorm. Zelfs mijn man vond het veel. Wat ik jammer vond is dat de bediening op het eind zei: 'jullie willen zeker geen kopje koffie of thee meer?' Het was rond 22.30 uur en ik had nog best zin ik een kop thee gehad.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
We hebben hier tweede kerstdag heerlijk gegeten. Er was een Kerstmenu met veel keuzemogelijkheden. Het was er alleen niet zo warm, maar misschien waren wij te feestelijk en dus te dun gekleed.
hielkooooo .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Prima restaurant om eens lekker te eten met mensen die je een goede maaltijd gunt. Tevens verrukkelijke wijnen beschikbaar. Snelle bediening. Niets te klagen.
Truus T.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Lekker driegangen menu. Gezellige zit met 5 personen. Attente bediening en service w. b. aanpassing menu ivm voedselallergie. Ook gezellig druk op zondagavond
Tanjs B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Afgelopen zaterdag samen met mijn vriendin genoten van het diner in dit mooie restaurant! Als voorgerecht hadden we een proeverij van voorgerechten die we zelf konden samen stellen! Iets met huisgerookte zalm,carpaccio van ossenhaas, coquilles, eendenborst,en een kroketje van geitenkaas erg leuk uitgelegd door de bediening en alles was erg smakelijk en erg mooi opgemaakt! Als hoofdgerecht hadden we samen een prachtige plank met ossenhaas! Alles was erg lekker en we komen zeker terug
Yvette Z.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Drie gangen menu in dit mooie restaurant gegeten! Vooraf een proeverij van voorgerechten daarna een heerlijke herten sukade en als dessert een proeverij alles was erg lekker en mooi opgemaakt! In een prachtig restaurant en een zeer vriendelijke jonge dame in de bediening! Erg vriendelijk en best veel kennis over de wijnen! Al met al een aanrader
Claudia. L.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Samen met m'n vriend hier gisteren gegeten alles was erg hoed verzorgd en echt heerlijke wijnen gedronken! Zeer vriendelijke bediening wij hebben genoten
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ontvangst was relaxt en we hebben heerlijk gegeten en kregen alle tijd. We moesten wachten op een 3e persoon die uit het westen kwam en in de file stond; geen enkel probleem.
Michel Z.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
van voorgerecht tot nagerecht was het eten uitstekend. De bediening was zeer vriendelijk en nadat we aan een 2 persoons tafel waren gann zitten boden ze ons aan om plaats te nemen aan een tafel van vier. De sfeer was uitstekend met rustige achtergrond muziek. Een aanrader voor anderen er naar toe te gaan en voor ons er terug te komen
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Afgelopen week gegeten bij Louis XV met de AHrestaurantactie. Tja... het ontvangst was al niet erg hartelijk en het woord AHrestaurantactie werd uitgesproken alsof het een ziekte was... (jullie beginnen er zelf aan hè). . De dame(s) in de bediening hadden er overduidelijk geen zin.Het pompoenkroketje was saai en totaal niet op smaak, het balletje van confit was een plukje rilette. Het hoofdgerecht van of varkenshaas of kabeljauw was ok, de groente garnituren verre van dat en de friet had nauwelijks de frituur gezien. De dessertborden werden niet uitgehaald, dus koffie zat er niet meer in. Jammer. Ja je eet met de actie voor de helft van de prijs. Maar dit zou toch juist goede PR moeten zijn... De volle prijs hadden we geen voor allen voor dit menu en service willen betalen. Voor ons geen LouisXV meer.
ellyverheggen .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten, goed wijnadvies, kortom een aanrader voor wie gezellig in de stad wil eten.
Vriendelijk personeel.