Louis XV

Oude Kijk in Het Jatstraat 47 9712 EC Groningen Nederland Kaart

Promoties zijn kortingen van 20%, 30%, 40% of 50% op de gehele rekening, inclusief drankjes. De korting is alleen geldig bij een reservering via IENS, op de betreffende dag en tijd waarop de korting in de online agenda van het restaurant op IENS wordt weergegeven. Promoties via IENS zijn niet geldig in combinatie met andere acties.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Louis XV

Teun L.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Vorige week gaf ik mijn afstudeerfeest in Madame de Pompadour, de verbouwde zaal onderin Louis XV. Van tevoren heb ik met 13 personen gegeten in Louis XV. Iedereen was zeer tevreden over het eten, de bediening en de sfeer die er hing. Ik heb er vaker gegeten en ben altijd erg tevreden geweest, vandaar dat de keuze voor mij vanzelfsprekend was om ook hier mijn afstudeerfeestje te houden. Na het eten kwamen de gasten voor het feest met alles erop en eraan. Dj set stond klaar en de zaal was prachtig aangekleed. Tot in de late uurtjes hebben we een fantastisch feest gehad. Zelfs een beamer etc was beschikbaar. Wederom waren het barpersoneel, de drank en de hapjes uitstekend. Het was voor mij een onvergetelijke dag en ik wil dan ook iedereen aanraden om hier te gaan eten of een feestje/borrel te houden. Wat mij erg aansprak is dat de eigenaar in het eerste gesprek allemaal mogelijkheden gaf en erg flexibel bleek, zodat het echt mijn feestje werd. Kortom: in alle opzichten een aanrader!
Ricardo L.
Nathalie U.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een leuke straat midden in Groningen waar je achter een bescheiden gevel in een soort moderne kroeg lijkt binnen te komen. Maar dan wordt je door de gerant naar een groot restaurant geleid met allerlei zaaltjes, hoekjes en verdiepingen. Een grote zaak dus maar dat heb je als gast niet in de gaten. Het aangeboden diner was een heerlijke keuze uit de kaart met diverse proeverijen en heerlijke hoofdgerechten. Hoewel het druk was, was de service en bediening vlot en prima. Wij hebben ervan genoten.
August M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Slechtste ervaring die ik ooit in een restaurants heb gehad. Het voorgerecht was prima, maar daarna hebben we meer dan anderhalf uur moeten wachten op ons eten. Toen ons eten kwam was er een deel verbrand en de rest was ook niet lekker. Uiteindelijk hebben we besloten om niet het toetje te eten terwijl we eigenlijk een drie gangen menu zouden krijgen
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Te weinig personeel, hierdoor moesten zij rennen en je merkte dat iedereen aan het wachten was. Hoofdgerecht was te doorbakken. Voorgerechten waren oké. Manier van opmaak was erg slordig. Aan alles merkte je dat er haast was weinig aandacht voor de klant.
Ruben dred L.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Gisteren overheerlijk en gezellig gegeten bij Louis XV! Een fantastische bediening met een goede kennis van wijnen en zeer vriendelijk. We konden de hele avond op het binnenterras buiten zitten: we waanden ons echt op vakantie in Zuid-Frankrijk. De vismaaltijdsalade was rijkgevuld en de entrecote en kalfsrib-eye van mijn tafelgasten zijn ook aanraders. De later bestelde extra groenten waren geen probleem, kwamen snel en stonden niet op de rekening, wat een service! Hier kom ik zeker terug en ik raad het restaurant aan iedereen aan.
Peter U.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Samen met m'n vriend hier het primera verassingsmenu gegeten. Eten was erg lekker. Goed gegeten en gedronken, goede prijs/kwaliteit verhouding. Tijd tussen de gangen was naar mijn mening wel wat lang. Maar ik zou hier zeker weer willen eten!
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Met de restaurantweek bij Louis XV gegeten. Een heerlijk afwisselde proeverij van voorgerechtjes. De smaken waren erg puur en de opmaak van de hapjes zeer origineel en strak. Tussengerechtje was echt uit de kunst evenals de rode mulfilet als hoofdgerecht, geserveerd met diverse groentes, Franse frietjes en salade. De originele wijnkaart maakte dat we ervoor kozen een wijnpas te bestellen om vervolgens diverse soorten wijntjes te kunnen proeven. Ondanks de drukte werd er tijd besteed om ons het systeem uit te leggen en te vertellen over de keuzes. We zaten in het beneden gedeelte van het restaurant, waar de sfeer zeer aangenaam is door de mooie verlichting, het roze vloerkleed (top!) en de strakke inrichting. We hebben een heerlijke avond gehad.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Eten werd lauw geserveerd, op koude borden.
Niet alle gerechten werden geserveerd zoals op de kaart stond beschreven.
Het eten was behoorlijk smaakloos, het enige wat smaak gaf was de saus die erover of erbij zat.

Wij komen hier niet weer terug.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Eten weinig smaakvol en slechts lauw bij servering. Zeker gezien de prijzen verwacht je meer van de gerechten.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Geen heel bijzondere kaart. We hebben in mijn herinnering bij een eerder bezoek aan Groningen 2 jaar geleden een aantrekkelijker menukaart gezien. Er is overigens helemaal niets mis met de kwaliteit, de keuken is absoluut van bovengemiddeld niveau.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Leuk restaurant, ook voor kleine groepen 6-8 personen
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Ontvangst was zeer vriendelijk, snel wat te drinken en ook een karaf water. Het eten was lekker. Alleen het dessert was teleurstellend: onder "koffie met friandises" versta ik iets anders dan een kopje koffie met een stel (goedkope?) bonbons. Beetje jammer.
David D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Opnieuw erg goede service en uitstekend eten. Voor herhaling vatbaar!
Jan Eltjo T.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Heb de afgelopen 2 jaar er nu 5 keer gegeten. Helaas moet ik vermelden dat de laatste keer toch een beetje is tegengevallen.
Ruth Z.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Top keuken afgelopen zaterdag het vier gangen verrassings menu genomen samen met m'n vrouw! Coquilles met avocado waren subliem softshell krab met ossenhaas heerlijk en iets van buikspek met oosterse groenten Alken heerlijk en als afsluiting een chocolade proeverij! Wij komen zeker terug
w.w. B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Met vrienden heerlijk en rustig gegeten. Alles was prima. Een aanrander. Op ins verzoek werd het eten in een rustig tempo uitgeserveerd. prima.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten fijne bediening
F.J.C. B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Prima eten en goede bediening. De inrichting is netjes met veel kroonluchters.
Walma73 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
We hebben vorige week 29 ok. hier weer heerlijk gegeten met onze zoons en genoten van heerlijk eten ! We maakten gebruik van de AH actie. Alleen zaten we dit keer beneden en dat vonden we jammer. Terwijl het zo'n sfeervol ingericht restaurant is. Ik had het vermoeden dat de AH klanten hier werden geplaatst. Volgende keer maar reserveren voor 'boven' Tot ziens !