Louis XV

Oude Kijk in Het Jatstraat 47 9712 EC Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 32.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Proeverij van voorgerechten:
      Geitenkaaskroketje met een vijgen chutney
      Rouleaux van kalf gevuld met een sjalot en kappertjes mascarpone
      Taartje van krab met een mayonaise van sereh en rivierkreeft
      Tartaar van rode biet met hummus en een crême van eekhoorntjesbrood
  • Hoofdgerechten
    • Australische Angussteak met truffeljus en een puree van knolselderij
      Zeewolf met een korst van groene kruiden, gefermenteerde mais en een krokantje van pastinaak geserveerd met een saus van chardonnay
      Risotto van Paddenstoelen , shi-take, met Parmezaanse kaas en gepofte tomaat

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Louis XV

Jelmer L.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
Was hier nog nooit geweest! Maar wat een mooie zaak hadden het 4 gangen menu voor 27.50 als voorgerecht hadden we een proeverij als tussengerecht hadden we zeewolf met mango en kweepeer en als hoofdgerecht de geconfijte parelhoenders alles was erg lekker maar bovenal erg gezellig wij komen hier zeker terug
Jelmer L.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
Vorige week gaf ik mijn afstudeerfeest in Madame de Pompadour, de verbouwde zaal onderin Louis XV. Van tevoren heb ik met 13 personen gegeten in Louis XV. Iedereen was zeer tevreden over het eten, de bediening en de sfeer die er hing. Ik heb er vaker gegeten en ben altijd erg tevreden geweest, vandaar dat de keuze voor mij vanzelfsprekend was om ook hier mijn afstudeerfeestje te houden. Na het eten kwamen de gasten voor het feest met alles erop en eraan. Dj set stond klaar en de zaal was prachtig aangekleed. Tot in de late uurtjes hebben we een fantastisch feest gehad. Zelfs een beamer etc was beschikbaar. Wederom waren het barpersoneel, de drank en de hapjes uitstekend. Het was voor mij een onvergetelijke dag en ik wil dan ook iedereen aanraden om hier te gaan eten of een feestje/borrel te houden. Wat mij erg aansprak is dat de eigenaar in het eerste gesprek allemaal mogelijkheden gaf en erg flexibel bleek, zodat het echt mijn feestje werd. Kortom: in alle opzichten een aanrader!
Nanda D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
Na eerdere prima ervaringen viel het zaterdag wel heel erg tegen. Met vier personen drie gangen via het laatste tafeltje. Het voorgerecht liet een poos op zich wachten, net als de drankjes, maar was prima. Vervolgens duurde het bijna een vol uur tot het hoofdgerecht kwam. Ook om ons heen zat iedereen al lange tijd te wachten. De tafelgenote die vlees had besteld was tevreden. Een andere tafelgenoot en ik hadden vis, heekfilet. De vis was erg overgaar, bevatte graten en was smaakloos. De 'kruidenkorst' leek er na bereiding opgelegd te zijn... Bij navraag aangegeven, waarop de bediening kwam vragen of we wel eens vaker vis eten. Mijn opmerkingen over de bereiding deed hij namelijk af als zijnde de structuur van heek... Hij noemde dat de vis wellicht erg mals was, mals en de bereiding van de vis op onze borden lag echter mijlenver uit elkaar. Een beetje bijzonder wel. Er werd aangeboden een andere vis te bereiden, dat aanbod hebben we afgeslagen, we hadden honger en inmiddels tijdgebrek. Ook de vegetarische ravioli was niet lekker. De vulling was droog en had weinig smaak.
Het nagerecht was prima, op de merengue na die qua structuur aan piepschuim deed denken. Als kers op de taart dreef er een elastiekje in onze karaf water. Waarschijnlijk van de muntblaadjes. Bij aangeven excuses van de bediening, maar bv niet een kopje koffie ter compensatie o.i.d. Wij komen voorlopig niet meer terug.
Treintje L.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Wij hebben bij Louis XV in Groningen gegeten, met een kortingsbon van Primera. Uiteraard wisten we dat we niet van de "gewone" menukaart zouden kunnen kiezen, maar Louis XV had er wel iets moois van gemaakt! Een verrassend voorgerecht van verschillende hapjes, keuze uit een vlees-, vis- of vegetarisch hoofdgerecht en een proeverij van nagerechten. Het was heerlijk! Alles was met zorg gemaakt en opgediend. Daar het erg druk was, moesten we soms wat lang wachten. Maar het zat er gezellig, het eten was prima en de bediening erg vriendelijk. Zeker een aanrader!
Alexess .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Heerlijk gegeten in dit mooi ingerichte Frans restaurant. Vooraf werden we met een heerlijke proeverij verrast, welke stuk voor stuk erg goed smaakten. Als hoofdgerecht een zeer goed bereidde zalm waarvan het bord mooi was opgemaakt. Vriendelijke bediening die de juiste keuze voor wijn wist te adviseren.
Riet G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Had in verleden goede ervaring. Deze avond schaamde ik me voor vriendin die ik uitgenodigd had. We moesten meer dan heel erg lang wachten op alles. Na matig voorgrecht, Hoofdgerecht vis met graten. Bord werd meteen weggehaald. Prima, maar binnen 5 minuten nieuwe vis, die veel en veel te gaar was. Waarschijnlijk zijn graten uit vis gehaald en kruiden erover. Klaar Dessert leek op bord gesmeten. Het was erg druk, dus waarschijnlijk was dat de reden. Al met al was de kwaliteit van het eten niet de moeite waard om nog eens naar Louis. XV te gaan.Bediening trouwens erg vriendelijk en maakte excuses.
Frami C.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Nina K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Heerlijk gegeten, uitstekende service en bediening en zeer gezellig
Haye V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Hier gegeten met de AH-restaurantactie. Prima driegangenmenu samengesteld met een proeverij van voor- en nagerechten en een hoofdgerecht naar keuze (vlees, vis of vegetarisch). We zijn vriendelijk en vlot geholpen.
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Heerlijk gegeten en fijne service. We moesten wat langer op het hoofdgerecht wachten, maar kregen ter compensatie daarvoor een drankje aangeboden. Een fijne avond uit ervaren.
Asja S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
wij hebben met ah actie met 5 mensen gegeten en konden allemaal voor dezelfde prijs dezelfde menu hebben. bediening was vlot, vriendelijk. wij vonden erg leuk dat een voorgerecht en een nagerecht uit een proeverij bestonden. dan heb je meteen een beeld van normale menu kaart. bij hoofdgerecht kon je kiezen uit vegetarische versie, vlees of vis. vlees was erg goed, kabeljauw vis was niet erg bijzonder,wij vonden jammer wij konden niet uit de menu kaart kiezen, maar helaas doen alle restaurants speciale menu voor ah actie.
al met al het was een goede kennismaking met deze restaurant en zeker voor een goede prijs !!!! 32 euro voor 2 personen is zeker niet duur
Paul En Anja H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Lekker gegeten met de AH_ kaart.
Vlotte en aardige bediening. Goéd menu.
Joy S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Aardig dat er een karaf water wordt aangeboden bij de bestelde wijn. Volgende keer hopen we dat al het glaswerk schoon (dus zonder restant lippenstift) op tafel komt. De bediening is vriendelijk, maar niet pro-actief (servet en peper/zout ontbreekt). Maar we komen wel graag nog eens terug.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Prima gegeten en keurig ontvangen. Een aanrader.
Linda E.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Vanwege een gluten sensitiviteit kan ik niet alles eten. Zelfs met een kortingsactie pasten ze toch nog alles voor me aan zonder enige moeite. De service is vriendelijk en zeer hulpvaardig. Het eten was heerlijk. Absoluut een aanrader!
Corien S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Heerlijk gegeten op het binnenterras. Lekker menu . Heel aardige bediening.
Mieke D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Lekker gegeten en leuke bediening!
Richad V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Wederom hebben we heerlijk gegeten in dit erg mooie restaurant. We kregen een heerlijke amuse van rode mul, als voorgerecht een proeverij van diverse gerechtjes welke ieder tongstrelend waren. Als hoofgerecht had ik een perfect bereidde ossenhaas welke erg mals was. Een fantastische rode huiswijn werd hierbij geserveerd. Vriendelijke bediening in een erg mooie entourage. Een echte aanrader!
Tanja Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Een sfeervolle ambiance met een neo-barok sfeer uit de Franse oudheid. De buitenkant verraad niet hoe het interieur is afgestemd op het verhaal in de menukaart. Bij binnenkomst verwacht je een eetcafé maar als je verder loopt wordt je verrast door de rustieke sfeer. De keuze en exclusiviteit aan bieren is een aanrader. Het eten was heerlijk.
Nutte V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Vriendelijke en bekwame bediening. De gerechten werden vlot opgediend, geen onnodige wachttijd. Het voorgerecht en het hoofdgerecht waren erg lekker. Het nagerecht was niet heel verrassend qua smaak, maar kwam qua presentatie erg interessant over.