Louis XV

Oude Kijk in Het Jatstraat 47 9712 EC Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Louis XV

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

Meer informatie over restaurant Louis XV

Voordelig
Erg kort
Esseet . Fijnproever (9 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Louis xv heeft geen standaard menu, zoals velen aanbieden via ah actie. Lastig goede beoordeling te geven, door deze actie. Maar heerlijk gegeten. Kabeljauw was te ver, terwijl vlees wat verder nog kon. Kabeljauw was ook wat droog, weinig saus. Voorgerecht is heerlijk! Vooral eend en zalm super. Dessert is klein, maar lekker. Moesten wel lang wachten op afruimen van dessert. Restaurant is mooi ingericht. Zeker aanrader als je in Groningen bent.
Niet onbelangrijk: Goede wijnkaart, met goede kennis van eigenaar.
Susanneke . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Heerlijk gegeten met 2 personen. 3 gangen menu van AH restaurant- actie. Voorgerecht een gevarieerde proeverij met prachtige heel afwisselende smaken die goed bij elkaar pasten, Heerlijk! Hoofdgerecht gekozen voor parelhoen, mooi op smaak gebracht in combinatie met de bijgerechten. Lekkere nagerechtcombinatie en een goede fles Sauvignon Blanc huiswijn. Prima koffie met Cointreau na. Goede entourage en uitstekende service. Alles bij elkaar gewoon prima. Een aanrader!
Marloes-1983 . Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Lekker eten! Goede service. Gegeten met de restaurant actie. Voor 2 personen (incl. 4 drankjes in totaal) €45 euro kwijt en het was iedere cent meer dan waard.
Vroomberens1 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een aanrader, vriendelijk ontvangst, goede uitleg over het eten, fijne en nette uitstraling binnen ,en vooral heerlijk gegeten.
Clarence53 . Fijnproever (8 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Met wie je eet is net zo belangrijk dan wat je eet! Mijn zoon vergezelde me, zat dus wel goed. Maar daarom leest u dit niet, het gaat om het eten.
Via de aktie van AH hadden we bij dit restaurant gereserveerd, maar goed ook want de hele zaak zat vol.
We konden alleen het hoofdgerecht kiezen, voor en nagerecht stond vast.
Het voorgerecht was meer een voorgerechtje, paar kleine hapjes die overigens goed smaakten. Vervolgens aten we beiden parelhoen, ook lekker, maar eveneens maar net voldoende; we bestelden extra frites...
Nagerecht, een aardbeientaartje plus aardbeienijs etc.
Lekker biertje, en ook de ruim geschonken huiswijn was ok.
Bediening vriendelijk en vlot ondanks de drukte op deze avond.
Komen we terug? Denk het wel, kwalitatief goed eten, maar de porties vonden wij aan de krappe kant! Daarom voor de kwaliteit een acht, voor de kwantiteit een zes, kom je uit op een zeven gemiddeld.
RobertdeJ . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk voorgerecht, prima hoofdgerecht met veel groente en dessert was ook top. Zondagavond was rustig dus bediening had meer tijd voor gasten.
Pmstarke . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
t Was niet zo heel druk in t restaurant..dan is er minder stress en dat komt vrijwel altijd alles wat zou moeten kloppen ten goede..... t was heerlijk eten, precies goed gebakken kabeljauw met groentetjes erbij die `verrassend` zijn....stukjes venkel, biet, paprika...naast de traditionele wortel en sla. Mooi voorgerecht...en zalig nagerecht met vers fruit, ijs en sabayon.
Kortom ...... aanrader wat mij betreft
PieterK56 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gezellig restaurant ik een mooie binnenstad. Goeie service en smakelijk eten. Verder heb ik niets toe te voegen aan deze recensie!
Mrieck . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Ik heb samen met mijn vader erg genoten van het eten bij Louis XV! Elke gang volgende snel op de voorgaande, wat de avond vlot deed verlopen. Wel was de ober wat gehaast aangezien hij die avond alleen was. Wat mij betreft had hij ons wat rustiger mogen bedienen.

Wat het eten betreft; proeverij van voorgerechten was smakelijk, maar miste wat textuur. Een aantal componenten toevoegen zou de smaakbeleving completer maken. Voor hoofd hadden we beide de kabeljauw met een extra portie groenten. Wij vonden deze erg lekker omdat we van simpele smaken houden. Wel kan ik me voorstellen dat het voor sommigen misschien smaakloos is. Na kregen we een lekker bavaroise met zure besjes, ijs en slagroom, een prima afsluiter!
Chris W. Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Na de laatste slechte recencie waren we benieuwd naar het restaurant.
Het was gewoon goed.
De chef kwam rond en zorgde er voor dat alles perfect verliep.Om zeven uur geboekt en om negen uur waren we al klaar. Dus organisatorisch was het goed in orde.
AHmensen je kunt er prima eten.
Ellen_hannessen . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het voor- en nagerecht stond al vast en als hoofdgerecht konden we nog kiezen uit vlees, vis en vegetarisch. Zelf had ik de vis (kabeljauwfilet), dit smaakte goed maar niet specialer en/of anders als in een ander restaurant. Ik had ik die zin meer verwacht, desondanks heb ik lekker gegeten en is/was het een goed en mooi restaurant.
Gerda V. Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Entourage een 1 de ingang was allerbelabberdst, het restaurant was erg gezellig. Een verfje op de deuren zou niet misstaan. Toen mijn vriendin en ik binnenkwamen schrokken we. Echt van waar zijn wij nu terechtgekomen. Het restaurant is erg gezellig en een perfecte bediening , er werd zelfs rekening gehouden met de tijd van de trein die wij moesten nemen. Chapeau! Het eten was ook heerlijk!

Joke H. Fijnproever (6 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij zijn bij Louis XI terecht gekomen via de AH dineractie. 3x€€€ staat voor ons voor een zekere kwaliteit, maar bij Louis kwam de kwaliteit niet boven een reguliere touristenmenu uit. De wijn daarintegen was prima! Samenvattend, voor een touristenmenu prima, voor € 32,50 onder de maat.
De service was matig. Weinig echte aandacht om bijvoorbeeld je glas bij te schenken. Sterker nog, ze brengen je bestelde tweede glas wijn niet! Het garnituur kwam bij de meeste tafels 5 tot 10 minuten na opdiening van het hoofdgerecht.
Het decor was niet ongezellig, maar wat ongemakkelijk en rommelig.
Marijkevandenbergh . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heel erg goed zowel eten als bediening. De ambiance was ook uitstekend en ondanks dat het druk was liep alles vlot en zeer vriendelijk.
Janpieter1111 . Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Louis XV; een warm welkom in een fijne ambiance. Met vlot en correct personeel. De proeverij van voorafjes was heerlijk (tsjonge, hoe krijg je een eendenborst zo mals, en wat een heerlijk pittig chorizokroketje). Ook het sukadevlees (hoe krijg je een stuk vlees dat op je tong smelt in z'n geheel op het bord?) en de gegrilde biefstuk van het hoofdgerecht waren echt goed. De proeverij van desserts was niet helemaal mijn smaak. Maar alles bij elkaar zeker een 9.
Mbloksma . Gastronoom (13 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten met de ah-aktie. Een vastgesteld ah menu maar prima in balans. Het entree gedeelte van het pand geeft niet de gezellige sfeer weer vanaf de buitenkant. Buitenkant doet simpel aan terwijl de sfeer binnen heel intiem en gezellig is, een zeer aangename verrassing, toppertje!
Wij waren hier als tourist en maakt ons weekend in Groningen zeker compleet!
Esther D. Gastronoom (15 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Laten we bij de positieve punten van de avond beginnen. Door de restaurantmanager (?) werden we erg serieus genomen, en nam hij onze feedback aan. Was ook duidelijk te zien dat hij deze feedback deelde met de keuken. Uiteindelijk heeft hij er ook voor gezorgd dat we de rekening niet hoefden te betalen. Daarnaast was de rilette van eend echt lekker op smaak.
Helaas moet ik het wel bij deze positieve punten laten. Ten aanzien van de bediening, deze proberen vriendelijk te zijn, maar waren totaal niet oplettend. We zaten op een plek dat er veel bediening langs liep, maar contact maken met de gast was er niet bij. Gevolg te lang zitten met lege glazen. Vervolgens ook te lang moeten wachten op het hoofdgerecht, niemand die oplettend leek te zijn dat het mogelijk vergeten was, aangezien mensen die later begonnen waren aan hetzelfde menu al wel aan het hoofdgerecht zaten. Het kon de drukte zijn, maar ik zou zeker de bediening meer scholen en aansturen. Misschien dat we dan wel waren blijven zitten.....
Dan het eten: smakeloze pompoenkroketjes, tartaar van zalm (goede smaak zalm trouwens) waterige smaak en smakeloos, rilette van eend was echt lekker! En dan de borden van het hoofdgerecht, letterlijk lag er gewoon een kwart tomaat op waar niks mee gedaan was. Eén hoofdgerecht was kabeljauw, ook weer smakeloos. Andere hoofdgerecht aardappel groente taartje en portobello met geitenkaas. Aardappel - groente taartje was wel oké qua smaak, maar met de portobello met geitenkaas kan het restaurant wel heel makkelijk geld verdienen. Niks nada was er gedaan qua smaakbeleving. Al met al voor ons een zeer teleurstellende avond, aangezien de restaurantmanager (?) het goed heeft opgelost, willen wij ze nog een keer een tweede kans geven......hopelijk dan met beter resultaat!
Esdert . Fijnproever (6 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Donderdag heerlijk gegeten bij dit mooie restaurant. Voorgerecht carpaccio welke erg goed op smaak was. Hoofdgerecht een perfect bereidde chateaubriand welke erg mals was en leuk geserveerd werd. Er werd een heerlijk wijnarrangement bij geserveerd door erg vriendelijk en kundig personeel. We hebben genoten!
Amyz . Fijnproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten met onze familie in dit erg chique restaurant. Een restaurant waar de service hoog in het vaandel staat en kwaliteit voor gerechten erg gewaardeerd wordt. Vooraf een proeverij van kleine voorgerechtjes, fantastische smaken. Als hoofdgerecht heerlijke vis welke erg lekker was bereid. Bij de gerechten werd een heerlijke wijn geserveerd. Wij konden het erg waarderen dat ze ons zo goed adviseerden qua wijn. Leuke vlotte bediening, de gerechten werden niet te snel uitgeserveerd zodat we een heerlijk av
Carry.petri . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het was een fantastisch, goede keuze!
Het eten was heerlijk. De kabeljauw absoluut perfect klaar gemaakt (dat hebben we wel eens anders meegemaakt). Het was genieten.

De eerste gang liet wat op lang op zich wachten waardoor het hele eetfestijn langer duurde dan verwacht, maar alle gerechten waren zo perfect dat het al dat wachtten meer dan waard was.

Dank aan het team van Louis XV!!

Carry