Lotje Wine & Dine

Haven 148 1131 EW Volendam Nederland Kaart
31-299320702

Over het restaurant Lotje Wine & Dine

Een uniek plekje aan de haven in Volendam. Op zo’n speciale locatie smaakt alles nog veel lekkerder! Buiten dat er hier gewoon heel lekker gekookt wordt, is het een gezellig restaurant waar vriendelijkheid en service hoog in het vaandel staan. Uiteraard zijn er geweldige visgerechten te bestellen; verser kan bijna niet! De wine & dine- mogelijkheden zijn hier ongekend. Laat je meenemen op een spannende rondgang van unieke gerechten met bijpassende wijnen.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Lotje Wine & Dine

Dagelijks 17.00 - 21.45 uur

Jouw recensie over het restaurant Lotje Wine & Dine

Marijke L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Gewoon gezellig! Voor nu en nog vaker!
Saskia N.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Als jullie met wachttijd de tijd die tussen de gerechten zit bedoelen, die vonden wij vrij kort. Daar mag wel wat meer tijd tussen zitten.
Voor de rest een heerlijk diner genoten!
Niels T.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Top
P.M. B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Prettige bediening, goede sfeer, goed eten. Aan te raden.
Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Met zn 7-en (én 2 teckels) hier gedineerd, geen enkel probleem dat de hondjes mee naar binnen kwamen (vooraf eerst gevraagd). De ontvangst en bediening was zeer vriendelijk. De kwaliteit van de gerechten is super. Ik had een ‘zaakkie’, als voorgerecht....absolute aanrader!! De gambaspies met udon-noodles was enorm smakelijk! Jammer dat we niet in de buurt wonen, anders zouden we hier zeker vaker komen!
Michiel H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Fantastische zaak. Super gegeten.....erg smaakvolle huiswijn!
A B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Lekker gegeten , ruime , goede en smakelijke porties
Simeon R.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Eten was heerlijk en super aardig personeel en top sfeer! leuk alle #jansmit items te zien!
Meriam L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Fijne mooie ruimte, prettige mensen, heerlijk eten! Snelle bediening. Enige dat nóg beter had gekund is dat het fijn was geweest als er vanuit de bediening was gevraagd of we nog iets wilden drinken. Maar als we nog eens daar komen komen we zeker terug! Dank
Dorien M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Lekker gegeten, maar vond het niet altijd fijn dat alle personeelsleden die er rond liepen kwamen vragen of het lekker was en we wat wilde drinken. laten ze gewoon 1 persoon per tafel houden. geeft meer rust
ingeee81 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten; zeer vriendelijke bediening! De verschillende proeverijen zijn echt een aanrader. Je kunt er gezellig zitten en we hadden een ruime tafel waar ook de kids nog fijn konden tekenen.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op 16 juli bij Lotje Wine and Dine gegeten in een gezelschap van 4 personen, wij hadden allemaal voor het verrassingsmenu gekozen. Nadat we een keuze voor de wijn hadden gemaakt (Torres wijnkaart) en twee Affligem Blond waren besteld kregen wij het voorgerecht geserveerd.

Dit bestond uit een grote houten plank met daarop een assortiment van voorgerechtjes: chorizo, parmaham, black tiger garnalen, gerookte zalm & aal, olijven en brood. Omdat één van ons gezelschap een allergie had voor schaaldieren werd er voor deze persoon een apart plankje gemaakt (was totaal geen probleem)

Hierna kregen we het hoofdgerecht geserveerd, ook deze maal op een grote houten plank waar tong, kabeljauw, varkenhaas, mini-taco (heerlijk gevuld) en Volendamse bami lag. Daarnaast patat met salade alles in één woord, voortreffelijk !

Als dessert wederom op een houten gepresenteerd een plank met 5 verschillende dessert van yorghurt ijs tot mini-cornetto's, vers fruit, chocolade kortom heerlijk.

Werkelijk al de genoemde producten waren van uitermate goede kwaliteit (ook de wijn en bier) en nog belangrijker een waar feest voor de smaakpapillen.

Lotje Wine and Dine is een zeer groot restaurant mooi ingericht waar je ontspannen kan zitten. Vaak is de voorpui opengeklapt waardoor je een prachtig uitzicht hebt over de Gouwzee.

Regelmatig zitten er grote groepen Volendammers te eten, doordat het plafond vrij laag is en Volendammers een vrij luidruchtig volkje zijn leverde dat bij ons een kakofonie van geluid op want na een half uur toch op je zenuwen gaat werken. Wij hadden in ieder geval wel een prachtige tafel vooraan bij het water wat het weer ietwat compenseerde.

Het personeel (niet té stijf maar toch beleefd) is zeer kundig betreffende het eten en de wijnen men geeft een goed advies. Het verrassingsmenu is zeer goed in prijs/kwaliteit verhouding, daardoor zal ik zeker nog een keer terug komen.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Simpel gekozen voor de saté en die was prima.
Het dessert, de nog simpelere dame blanche, was ook prima voor elkaar.
Super vriendelijke bediening die ook nog goed kon luisteren. Een opmerking over een jarig in het gezelschap werd goed opgepakt. Mijn vraag over een "niet te grote dame blanche" resulteerde in een kleiner portie: top.
Hanneman .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Uitnodigende kaart. We waren de enige gasten, maar dat mocht de pret niet drukken. Wijnkaart niet zeer uitgebreid, wel goed. Een Verdejo doet het altijd goed. Kortom: een leuke avond gehad met goed eten en persoonlijke aandacht (al mag de kok best aan tafel komen, als hij toch langs komt om het steeds uit vallende licht in de elektriciteitskast mee te controleren (wat overigens voor ons niet storend was, eten met uitvallend licht heeft ook weer wel wat hilarisch). Prijs kwaliteit verhouding is iets uit balans, ten nadele van de prijs.
freek H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk aan de dijk een mooi uitzicht. Veertig minuten voordat ons hoofdgerecht kwam (na navraag) is wel iets te lang werd, verder niets mee gedaan geen uitleg. Eten was verder oké maar met name genoten van het uitzicht.
anmaasenwaal .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij Lotje, leuke menukaart in het Volendams.
Hadden een tafeltje op terras, heerlijke mosselen gegeten en een 'zoeitje', een plateau met verschillende soorten vis, absoluut een aanrader!
Uitgebreide wijnkaart waar het personeel ook nog eens wat over kan vertellen.
Komen zeker nog eens terug als we in volendam zijn.
mandyj .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Tijdens ons weekend in Volendam afgelopen weekend bij Lotje aan de haven terecht gekomen. De uitstraling van het restaurant is leuk en strak ingericht. Kozen voor een plaatsje voor aan de haven met uitzicht over het IJsselmeer. Wat een uitzicht! So far so good. Helaas was dat het laatste wat goed was. In plaats van een bord met een mix van gerechtjes kozen we ervoor losse tapas te kiezen. Gekozen voor de ossenhaaspuntjes met stroganoffsaus, de kipsate, vissoep en de carpaccio. Ik weet niet hoe het de koks gelukt is, maar de kipsate smaakte nergens naar. De 'ossenhaaspuntjes' waren redelijk van smaak, maar de puntjes waren zeker niet van ossenhaas gemaakt. Daarvoor waren ze veel te taai. De soep was niet warm. De carpaccio smaakte goed, maar kon het geheel niet meer goed maken. Wat wel lekker was, waren de wijnen. Fijn dat sommige goede wijnen ook per glas te bestellen waren. Bediening was vriendelijk maar niet heel kundig. We zullen hier niet gauw terugkeren.
albert2015 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
afgelopen zaterdag gegeten bij Lotje aan de Haven (Lotje Wine en Dine volgens mij).
Super mooie nieuwe zaak, gezellig sfeer.
Waren met 4 personen. Hebben 2 'plankjes' besteld waar je samen van kunt eten, écht geweldig concept! Zo kan je van alles proeven. Hadden zowel vlees als vis, alles erg lekker.
Ook n wijntje gedronken, want ze hebben hier heel veel wijnen. Ook prijs/kwaliteit was prima. Waren ongeveer 30,- pp kwijt incl drankjes en dessert.
Aanrader, komen zeker nog een keer.
Kimgrifhorst .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Mooi ingerichte zaak, bediening kan helaas wat beter, duurde lang voordat bestelling werd opgenomen.
leuk concept qua eten, (menukaart in Volendams) maar helaas was bij ons het bestelde eten niet warm.
Gery K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Lotje's nieuwe concept is een aanrader. Heerlijk gegeten in een sfeervolle en vernieuwde zaak. Bediening zeer vriendelijk en gastvrij. Kan niet wachten tot de volgende keer.