Over het restaurant Lotje Wine & Dine

Een uniek plekje aan de haven in Volendam. Op zo’n speciale locatie smaakt alles nog veel lekkerder! Buiten dat er hier gewoon heel lekker gekookt wordt, is het een gezellig restaurant waar vriendelijkheid en service hoog in het vaandel staan. Uiteraard zijn er geweldige visgerechten te bestellen; verser kan bijna niet! De wine & dine- mogelijkheden zijn hier ongekend. Laat je meenemen op een spannende rondgang van unieke gerechten met bijpassende wijnen.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Lotje Wine & Dine

Dagelijks 11.00 - 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Lotje Wine & Dine

Tiny B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Heerlijk gegeten; Carpaccio was fantastisch, hoofdgerecht mankeerde niets aan, en "Illy"-koffie, daar werden we blij van!
Harald K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Het restaurant was uitgeboekt. Iedere stoel bezet. We zaten achter een zuil. Een beetje verstopt. Het kwam zover dat ik zeggen moest, hoewel we achter zuil zitten betekend het nog niet dat we er niet zijn.
Tussen voorgerecht en hoofdgerecht ging bijna een uur voorbij en de lege voorgerechtborden moesten we zeker 25 min aankijken. Ik weet dat het restaurant vol zat maar ik vergeleek het een beetje met de andere tafels. We hadden echt een slechte plek. Vriendelijk waren ze wel. Maar ja...
Tanja K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk eten, alleen zaten wij vlak bij de buitendeur daar kwam een hoop kou vandaan
Carl W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Eten erg zout
Beetje mager garnituur
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en een mooie ambiance.
Ridi S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Heerlijk gegeten.
Marijke L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Gewoon gezellig! Voor nu en nog vaker!
Saskia N.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Als jullie met wachttijd de tijd die tussen de gerechten zit bedoelen, die vonden wij vrij kort. Daar mag wel wat meer tijd tussen zitten.
Voor de rest een heerlijk diner genoten!
Niels T.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Top
P.M. B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Prettige bediening, goede sfeer, goed eten. Aan te raden.
Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Met zn 7-en (én 2 teckels) hier gedineerd, geen enkel probleem dat de hondjes mee naar binnen kwamen (vooraf eerst gevraagd). De ontvangst en bediening was zeer vriendelijk. De kwaliteit van de gerechten is super. Ik had een ‘zaakkie’, als voorgerecht....absolute aanrader!! De gambaspies met udon-noodles was enorm smakelijk! Jammer dat we niet in de buurt wonen, anders zouden we hier zeker vaker komen!
Michiel H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Fantastische zaak. Super gegeten.....erg smaakvolle huiswijn!
A B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Lekker gegeten , ruime , goede en smakelijke porties
Simeon R.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Eten was heerlijk en super aardig personeel en top sfeer! leuk alle #jansmit items te zien!
Meriam L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Fijne mooie ruimte, prettige mensen, heerlijk eten! Snelle bediening. Enige dat nóg beter had gekund is dat het fijn was geweest als er vanuit de bediening was gevraagd of we nog iets wilden drinken. Maar als we nog eens daar komen komen we zeker terug! Dank
Dorien M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Lekker gegeten, maar vond het niet altijd fijn dat alle personeelsleden die er rond liepen kwamen vragen of het lekker was en we wat wilde drinken. laten ze gewoon 1 persoon per tafel houden. geeft meer rust
ingeee81 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten; zeer vriendelijke bediening! De verschillende proeverijen zijn echt een aanrader. Je kunt er gezellig zitten en we hadden een ruime tafel waar ook de kids nog fijn konden tekenen.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op 16 juli bij Lotje Wine and Dine gegeten in een gezelschap van 4 personen, wij hadden allemaal voor het verrassingsmenu gekozen. Nadat we een keuze voor de wijn hadden gemaakt (Torres wijnkaart) en twee Affligem Blond waren besteld kregen wij het voorgerecht geserveerd.

Dit bestond uit een grote houten plank met daarop een assortiment van voorgerechtjes: chorizo, parmaham, black tiger garnalen, gerookte zalm & aal, olijven en brood. Omdat één van ons gezelschap een allergie had voor schaaldieren werd er voor deze persoon een apart plankje gemaakt (was totaal geen probleem)

Hierna kregen we het hoofdgerecht geserveerd, ook deze maal op een grote houten plank waar tong, kabeljauw, varkenhaas, mini-taco (heerlijk gevuld) en Volendamse bami lag. Daarnaast patat met salade alles in één woord, voortreffelijk !

Als dessert wederom op een houten gepresenteerd een plank met 5 verschillende dessert van yorghurt ijs tot mini-cornetto's, vers fruit, chocolade kortom heerlijk.

Werkelijk al de genoemde producten waren van uitermate goede kwaliteit (ook de wijn en bier) en nog belangrijker een waar feest voor de smaakpapillen.

Lotje Wine and Dine is een zeer groot restaurant mooi ingericht waar je ontspannen kan zitten. Vaak is de voorpui opengeklapt waardoor je een prachtig uitzicht hebt over de Gouwzee.

Regelmatig zitten er grote groepen Volendammers te eten, doordat het plafond vrij laag is en Volendammers een vrij luidruchtig volkje zijn leverde dat bij ons een kakofonie van geluid op want na een half uur toch op je zenuwen gaat werken. Wij hadden in ieder geval wel een prachtige tafel vooraan bij het water wat het weer ietwat compenseerde.

Het personeel (niet té stijf maar toch beleefd) is zeer kundig betreffende het eten en de wijnen men geeft een goed advies. Het verrassingsmenu is zeer goed in prijs/kwaliteit verhouding, daardoor zal ik zeker nog een keer terug komen.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Simpel gekozen voor de saté en die was prima.
Het dessert, de nog simpelere dame blanche, was ook prima voor elkaar.
Super vriendelijke bediening die ook nog goed kon luisteren. Een opmerking over een jarig in het gezelschap werd goed opgepakt. Mijn vraag over een "niet te grote dame blanche" resulteerde in een kleiner portie: top.
Hanneman .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Uitnodigende kaart. We waren de enige gasten, maar dat mocht de pret niet drukken. Wijnkaart niet zeer uitgebreid, wel goed. Een Verdejo doet het altijd goed. Kortom: een leuke avond gehad met goed eten en persoonlijke aandacht (al mag de kok best aan tafel komen, als hij toch langs komt om het steeds uit vallende licht in de elektriciteitskast mee te controleren (wat overigens voor ons niet storend was, eten met uitvallend licht heeft ook weer wel wat hilarisch). Prijs kwaliteit verhouding is iets uit balans, ten nadele van de prijs.