Lotje aan de Haven

Meer informatie over restaurant Lotje aan de Haven

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
Dorien M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Lekker gegeten, maar vond het niet altijd fijn dat alle personeelsleden die er rond liepen kwamen vragen of het lekker was en we wat wilde drinken. laten ze gewoon 1 persoon per tafel houden. geeft meer rust
Ingeee81 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten; zeer vriendelijke bediening! De verschillende proeverijen zijn echt een aanrader. Je kunt er gezellig zitten en we hadden een ruime tafel waar ook de kids nog fijn konden tekenen.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op 16 juli bij Lotje Wine and Dine gegeten in een gezelschap van 4 personen, wij hadden allemaal voor het verrassingsmenu gekozen. Nadat we een keuze voor de wijn hadden gemaakt (Torres wijnkaart) en twee Affligem Blond waren besteld kregen wij het voorgerecht geserveerd.

Dit bestond uit een grote houten plank met daarop een assortiment van voorgerechtjes: chorizo, parmaham, black tiger garnalen, gerookte zalm & aal, olijven en brood. Omdat één van ons gezelschap een allergie had voor schaaldieren werd er voor deze persoon een apart plankje gemaakt (was totaal geen probleem)

Hierna kregen we het hoofdgerecht geserveerd, ook deze maal op een grote houten plank waar tong, kabeljauw, varkenhaas, mini-taco (heerlijk gevuld) en Volendamse bami lag. Daarnaast patat met salade alles in één woord, voortreffelijk !

Als dessert wederom op een houten gepresenteerd een plank met 5 verschillende dessert van yorghurt ijs tot mini-cornetto's, vers fruit, chocolade kortom heerlijk.

Werkelijk al de genoemde producten waren van uitermate goede kwaliteit (ook de wijn en bier) en nog belangrijker een waar feest voor de smaakpapillen.

Lotje Wine and Dine is een zeer groot restaurant mooi ingericht waar je ontspannen kan zitten. Vaak is de voorpui opengeklapt waardoor je een prachtig uitzicht hebt over de Gouwzee.

Regelmatig zitten er grote groepen Volendammers te eten, doordat het plafond vrij laag is en Volendammers een vrij luidruchtig volkje zijn leverde dat bij ons een kakofonie van geluid op want na een half uur toch op je zenuwen gaat werken. Wij hadden in ieder geval wel een prachtige tafel vooraan bij het water wat het weer ietwat compenseerde.

Het personeel (niet té stijf maar toch beleefd) is zeer kundig betreffende het eten en de wijnen men geeft een goed advies. Het verrassingsmenu is zeer goed in prijs/kwaliteit verhouding, daardoor zal ik zeker nog een keer terug komen.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Simpel gekozen voor de saté en die was prima.
Het dessert, de nog simpelere dame blanche, was ook prima voor elkaar.
Super vriendelijke bediening die ook nog goed kon luisteren. Een opmerking over een jarig in het gezelschap werd goed opgepakt. Mijn vraag over een "niet te grote dame blanche" resulteerde in een kleiner portie: top.
Hanneman .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Uitnodigende kaart. We waren de enige gasten, maar dat mocht de pret niet drukken. Wijnkaart niet zeer uitgebreid, wel goed. Een Verdejo doet het altijd goed. Kortom: een leuke avond gehad met goed eten en persoonlijke aandacht (al mag de kok best aan tafel komen, als hij toch langs komt om het steeds uit vallende licht in de elektriciteitskast mee te controleren (wat overigens voor ons niet storend was, eten met uitvallend licht heeft ook weer wel wat hilarisch). Prijs kwaliteit verhouding is iets uit balans, ten nadele van de prijs.
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk aan de dijk een mooi uitzicht. Veertig minuten voordat ons hoofdgerecht kwam (na navraag) is wel iets te lang werd, verder niets mee gedaan geen uitleg. Eten was verder oké maar met name genoten van het uitzicht.
Anmaasenwaal .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij Lotje, leuke menukaart in het Volendams.
Hadden een tafeltje op terras, heerlijke mosselen gegeten en een 'zoeitje', een plateau met verschillende soorten vis, absoluut een aanrader!
Uitgebreide wijnkaart waar het personeel ook nog eens wat over kan vertellen.
Komen zeker nog eens terug als we in volendam zijn.
Mandyj .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Tijdens ons weekend in Volendam afgelopen weekend bij Lotje aan de haven terecht gekomen. De uitstraling van het restaurant is leuk en strak ingericht. Kozen voor een plaatsje voor aan de haven met uitzicht over het IJsselmeer. Wat een uitzicht! So far so good. Helaas was dat het laatste wat goed was. In plaats van een bord met een mix van gerechtjes kozen we ervoor losse tapas te kiezen. Gekozen voor de ossenhaaspuntjes met stroganoffsaus, de kipsate, vissoep en de carpaccio. Ik weet niet hoe het de koks gelukt is, maar de kipsate smaakte nergens naar. De 'ossenhaaspuntjes' waren redelijk van smaak, maar de puntjes waren zeker niet van ossenhaas gemaakt. Daarvoor waren ze veel te taai. De soep was niet warm. De carpaccio smaakte goed, maar kon het geheel niet meer goed maken. Wat wel lekker was, waren de wijnen. Fijn dat sommige goede wijnen ook per glas te bestellen waren. Bediening was vriendelijk maar niet heel kundig. We zullen hier niet gauw terugkeren.
Albert2015 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
afgelopen zaterdag gegeten bij Lotje aan de Haven (Lotje Wine en Dine volgens mij).
Super mooie nieuwe zaak, gezellig sfeer.
Waren met 4 personen. Hebben 2 'plankjes' besteld waar je samen van kunt eten, écht geweldig concept! Zo kan je van alles proeven. Hadden zowel vlees als vis, alles erg lekker.
Ook n wijntje gedronken, want ze hebben hier heel veel wijnen. Ook prijs/kwaliteit was prima. Waren ongeveer 30,- pp kwijt incl drankjes en dessert.
Aanrader, komen zeker nog een keer.
Kimgrifhorst .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Mooi ingerichte zaak, bediening kan helaas wat beter, duurde lang voordat bestelling werd opgenomen.
leuk concept qua eten, (menukaart in Volendams) maar helaas was bij ons het bestelde eten niet warm.
Gery K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Lotje's nieuwe concept is een aanrader. Heerlijk gegeten in een sfeervolle en vernieuwde zaak. Bediening zeer vriendelijk en gastvrij. Kan niet wachten tot de volgende keer.
Toos M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Super lekker eten voor iedere wat wils in een prachtig mooi restaurant met uitzicht over de haven.
Vriendelijke bediening

Diane T.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Gister heerlijk gegeten. We hebben ons laten verrassen en werkelijk niets viel tegen, we hebben een heerlijke avond gehad! Alles is kort geleden verbouwd en het is zeer sfeervol! Ook de bediening was zeer goed! Tot de volgende keer!
Chantalbv .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heel slecht eten..... Vlees dat koud was, een salade die in één hap op was... het was echt niet te eten.... Valt me mee dat we er niet ziek van zijn geworden. Op aanrader van iemand hier terecht gekomen maar snap er werkelijk niks van.... Wat een slecht eten. Uiteindelijk is er wel iets van de rekening afgegaan maar wij komen hier niet meer terug.
Mariska W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Afgelopen week hier gegeten na het lezen van recensies alhier en dus hoge verwachtingen. Helaas sluit onze beleving totaal niet aan bij eerdere recensies en zullen wij hier zeker niet terugkeren.

Op het krijtbord buiten (en op poster) stond de prijs van 25,50 voor een 'all you can eat' principe op maandag tot donderdag en de overige dagen duurder. Bij binnenkomst troffen wij slechts twee andere klanten wat ons enigszins verbaasde maar we waren hongerig en met de recensies in ons achterhoofd gingen we toch zitten. Wat ons gelijk op viel wat dat het erg koud was binnen (ik heb de hele tijd mijn sjaal om gehouden).

Toen we het menu kregen zagen wij gelijk dat de prijs aanzienlijk hoger was (29.50) en daar hebben we dus wat van gezegd. De reactie die we hier op kregen was dat ze waren over gestapt op een nieuwe formule en dat je voor de nieuwe prijs ook kwaliteit kreeg. Het bord was nog niet aangepast omdat de veranderingen nog niet compleet waren..... Ik begrijp dat je een poster nog niet hebt aangepast maar haal deze dan weg en je krijtbord lijkt me gemakkelijk aan te passen?

Hoe dan ook, we zijn toch gebleven, in de veronderstelling dat we kwaliteit zouden krijgen.

Het nieuwe concept omvat slechts 25 gerechten (er staat op het menu dat het 30 zijn maar 5 daarvan zijn toetjes waarvoor je dient bij te betalen en deze staan niet op de kaart - buiten stond overigens nog steeds vermeld dat men kon kiezen uit 50 gerechtjes). In de andere recensies wordt gesproken van 5 rondes met elk drie gerechtjes (die je kan kiezen) maar dit waren er nu 2 per ronde. Al met al dus 10 gerechtjes.

De 25 keuzes die er zijn zijn onderverdeeld in voor-, hoofd- en bijgerechten. De voorgerechten zijn precies dat en dat was best in orde. De hoofdgerechten (10 stuks) waren echter voor een groot deel ook, in onze beleving, meer voorgerechten. Een voorbeeld: pan de crystal met spaanse ham of bruschetta. Ook van de gambasticks (hoofdgerecht) hadden wij hele andere verwachtingen. Dit bleek brood te zijn gedoopt in een soort van gamba-saus of iets dergelijks. Maar goed, misschien zijn wij te weinig culinair onderlegd en hadden we hier gewoon onjuiste verwachtingen. Een ander puntje van kritiek was dat we het de hele avond met hetzelfde bestek moesten doen, dus zowel de zalm als stoofpeertjes eet je met hetzelfde bestek. Om toch ook nog iets positiefs te benoemen, de stoofpeertjes (bijgerecht) vond ik wel smakelijk.

Al met al voor ons teleurstellend en middelmatig eten. All you can eat was het zeker niet....ik zat niet vol, maar voor een toetje wilde ik zeker niet blijven (of bijbetalen). Jammer! Ik hoop dat dit niet de (definitieve) nieuwe formule is....
Leendertspaander .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Heerlijke zalm gegeten, met een lekkere wijnsaus, salade, frites en een paar prima biertjes erbij. Verder werden we bediend door je leuke jongedame. Het uitzicht op de 'Zuiderzee' maakte het compleet.
Zaandam .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Afgelopen zondag hier wezen eten met vrienden, mijn complimenten! Het eten was erg lekker en de bediening zeer attent. Hebben verschillende gerechten geproefd zoals de coquilles, lams-racks met truffelsaus en de carpaccio van tonijn! Alles was echt super en zeker met de lekkere wijn erbij! Wij komen hier zeker terug!
Ron R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Lunch gehad bij Lotje aan de Haven met super weer en uitzicht. Salade aan de haven genomen. Deze was prima, geen bak sla en zoeken naar vis, maar echt voldoende en goede vis in de salade.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Ik was hier met buitenlandse gasten en erg leuk om op deze manier diverse gerechten te kunnen laten proeven. Wel jammer dat er bij het serveren van de gefrituurde geitenkaas met sla een klein wormpje zat... Ook waren diverse gerechten (gehaktballetjes, yakatori spiesjes en ossehaas puntjes) niet goed warm. We hebben bij melding van de gehaktballetjes wel nieuwe gehad, maar je wilt ook niet zeuren bij de andere gerechten dus dat maar gelaten. Personeel was vriendelijk en lege bordjes werden keurig weg gehaald, maar ze zouden wel bijvoorbeeld iets vaker kunnen langs komen om te vragen of je nog wat te drinken wilt. Voor de prijs zeker een leuk restaurant, maar geen 10 waard
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Heerlijk gegeten! Volop keus uit heerlijke gerechten, volgens het all-you-can-eat principe. Samen met mijn familie gegeten (ook met mijn neefje van 10, die ook volop keus had). Goede kwaliteit gerechten, erg vriendelijke bediening. Aanrader voor als je iets leuks en lekkers zoekt in Volendam.