Lot en de Walvis

Haven 1 2312 MG Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Lot en de Walvis

En wat is jouw favoriet?

Lot en de Walvis is een fijne hotspot in Leiden. Het terras is knus en cool want het bestaat uit wrakhout en visnetten. Met uitzicht op de haven zit je hier heerlijk in de avondzon. Binnen staan cactussen, industriële design meubels, een haard en er hangt een fluffy kleed aan de muur. Het eten is al net zo goed als de sfeer: Lots favoriete gerechten zijn bijvoorbeeld brioche, jerk chicken en de tapasplank.

Meer informatie over restaurant Lot en de Walvis

Maandag t/m zondag 09:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant Lot en de Walvis

Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Met vrienden gegeten. We zaten buiten op het terras want het was mooi weer. Het eten was lekker maar niet bijzonder. Het eten was niet verrassend. Wat ik wel miste was wat meer groente bij het eten. Bij mijn gerecht zaten twee bolletjes rijst, één was voldoende geweest als de ander vervangen zou worden door wat groente.

Echter de bediening was beschamend slecht. We waren met z'n vijven en bestelde een fles wijn. Eén van de groep drinkt geen wijn dus hij gaf z'n glas terug aan de bediening daarbij aangevend dat hij geen wijn hoeft maar een bier. Toch probeerde de bediening het vijfde glas in te schenken, het bestelde biertje kwam pas na een half uur.
Af en toe kwam er een jonge man naar de tafel lopen die bleef daar een beetje staan, zei niks en ging weer weg. Net alsof hij wat wou vragen maar niet durfde. Erg raar. Tussendoor kwam niet vragen of alles naar wens was. Als dessert bestelde iedereen het kaasplankje. Deze werd op tafel gezet met de mededeling dat ze niet wist wat voor kaas het is want normaal krijgt ze dat op een briefje. Ze dacht dat de gele oude kaas was en de rest zal wel wat anders zijn.

Voorlopig ga ik niet meer terug naar dit restaurant, naar mijn mening is het niet de moeite waard. Jammer.
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Met een groep hebben we heel gezellig Valentijn gevierd bij Lot. We zaten in de woonkeuken waar we verrast werden met ‘shared dining’, allemaal planken met lekker eten werd uitgeserveerd. Leuke vlotte bediening en heerlijke wijn erbij. Echt een geslaagde avond uit!
frank D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Prima zaak met relaxte sfeer. Bediening is goed op orde en vriendelijk. Gerechten zijn van een niveautje hoger dan een simpel eetcafé.
Ellend123 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Fijne sfeer, stijlvol ingericht, prettige muziek, knappe attente jongens in de bediening ;-)
Het eten erg lekker, ook verschillende ciders uitgeprobeerd.
We hadden niet gereserveerd, bij binnenkomst werd gezegd dat wij wel konden eten maar de tafel om 19.00 gereserveerd was. Om 19.00 verplaatst naar een chille bank! Goede service.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Geweldige sfeer! Heerlijk eten! Aanrader is de popje voel als je een sushi liefhebber bent! Wij hebben tot 21:00 uur buiten gezeten.
Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Mooie locatie aan de stadshaven van Leiden.
Gezellig ingericht. Eten was lekker, de porties waren (te) groot.

Voor herhaling vatbaar
Kaspar V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Heerlijk trendy terras. Met groep van 7 gelunched, prima. Goed eten, leuke stek en fijne bediening.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Vooral de hartelijkheid vh bedienend personeel is al een feestje, daarnaast klopt alles
Ariane S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant op een verrassend plekje van Leiden!
Colinda V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Eindelijk ook weer eens echt lekkere vegetarische gerechten. Goede porties, geen hoge rekening, lekker glas wijn.

Echt een super leuke avond gehad!

Personeel af en toe beetje haastig misschien, we wilden rustig aan doen

zou zeker terug gaan
pleun V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Goede service, erg leuk terras met verzorgde styling. Eten was wat eenvoudig.
Angelique P.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Eten is heerlijk en de bediening vlot, vriendelijk en vrolijk!!
Cor P.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heel plezierig bediend door Lot. Walvis stond in de keuken. De gerechten waren goed. Met plezier genoten.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Fijne bediening. Het was druk en soms moest je even wachten voordat ze naar je toe kwamen. Plekje is geweldig bij de haven. Lang zon. Bijzonder lekkere kaart. Even anders dan anders.
Jobje D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Prima en super gezellig
Jorieke J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Relaxte sfeer. Mooie locatie. Prima eten. Goede prijs/kwaliteit verhouding en erg goede bediening. Als toetje bestelden we Lot's of choice. Vervolgens kregen we een leuke plank met de heerlijkste hapjes. Maar helaas...precies het taartje waar we nog het meest op gehoopt hadden dat het erbij zou zitten, zat er niet bij. De serveerster hoorde kennelijk de lichte teleurstelling die we daarover tegen elkaar uitspraken en....kwam nog apart met een stukje van die taart aanzetten! Dat noem ik nog eens service! Echt een aanrader, dit restaurant!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Super!
Ineke M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Lot en de Walvis is een sfeervol plekje waar je heerlijk kunt bijkletsen met vrienden onder het genot van een hapje en een drankje! Het publiek bestaat uit mensen van verschillende leeftijden en het personeel is vrolijk en sympathiek. Ik had een topavondje!
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Heerlijk
Mary V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Fantastisch aardige, goede en snelle bediening, compliment! Helaas was de kwaliteit van het hoofdgerecht (ribeyesteak) niet voor herhaling vatbaar.