Lot en de Walvis

Haven 1 2312 MG Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Lot en de Walvis

En wat is jouw favoriet?

Lot en de Walvis is een fijne hotspot in Leiden. Het terras is knus en cool want het bestaat uit wrakhout en visnetten. Met uitzicht op de haven zit je hier heerlijk in de avondzon. Binnen staan cactussen, industriële design meubels, een haard en er hangt een fluffy kleed aan de muur. Het eten is al net zo goed als de sfeer: Lots favoriete gerechten zijn bijvoorbeeld brioche, jerk chicken en de tapasplank.

Meer informatie over restaurant Lot en de Walvis

Maandag t/m zondag 09:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant Lot en de Walvis

Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Geweldige sfeer! Heerlijk eten! Aanrader is de popje voel als je een sushi liefhebber bent! Wij hebben tot 21:00 uur buiten gezeten.
Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Mooie locatie aan de stadshaven van Leiden.
Gezellig ingericht. Eten was lekker, de porties waren (te) groot.

Voor herhaling vatbaar
Kaspar V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Heerlijk trendy terras. Met groep van 7 gelunched, prima. Goed eten, leuke stek en fijne bediening.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Vooral de hartelijkheid vh bedienend personeel is al een feestje, daarnaast klopt alles
Ariane S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant op een verrassend plekje van Leiden!
Colinda V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Eindelijk ook weer eens echt lekkere vegetarische gerechten. Goede porties, geen hoge rekening, lekker glas wijn.

Echt een super leuke avond gehad!

Personeel af en toe beetje haastig misschien, we wilden rustig aan doen

zou zeker terug gaan
pleun V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Goede service, erg leuk terras met verzorgde styling. Eten was wat eenvoudig.
Angelique P.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Eten is heerlijk en de bediening vlot, vriendelijk en vrolijk!!
Cor P.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heel plezierig bediend door Lot. Walvis stond in de keuken. De gerechten waren goed. Met plezier genoten.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Fijne bediening. Het was druk en soms moest je even wachten voordat ze naar je toe kwamen. Plekje is geweldig bij de haven. Lang zon. Bijzonder lekkere kaart. Even anders dan anders.
Jobje D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Prima en super gezellig
Jorieke J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Relaxte sfeer. Mooie locatie. Prima eten. Goede prijs/kwaliteit verhouding en erg goede bediening. Als toetje bestelden we Lot's of choice. Vervolgens kregen we een leuke plank met de heerlijkste hapjes. Maar helaas...precies het taartje waar we nog het meest op gehoopt hadden dat het erbij zou zitten, zat er niet bij. De serveerster hoorde kennelijk de lichte teleurstelling die we daarover tegen elkaar uitspraken en....kwam nog apart met een stukje van die taart aanzetten! Dat noem ik nog eens service! Echt een aanrader, dit restaurant!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Super!
Ineke M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Lot en de Walvis is een sfeervol plekje waar je heerlijk kunt bijkletsen met vrienden onder het genot van een hapje en een drankje! Het publiek bestaat uit mensen van verschillende leeftijden en het personeel is vrolijk en sympathiek. Ik had een topavondje!
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Heerlijk
Mary V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Fantastisch aardige, goede en snelle bediening, compliment! Helaas was de kwaliteit van het hoofdgerecht (ribeyesteak) niet voor herhaling vatbaar.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Op een zonnige zaterdagmiddag ziet het terras er erg aantrekkelijk uit en we besluiten plaats te nemen. Ze hebben hier een moderne jonge menukaart met minder standaard lunchgerechten. Ik besluit de makreel sandwich te nemen. Lekker brood, rijk belegd met een makreelsalade, lekker. Mijn tafelgenoot besluit de pulled chicken te nemen. Deze valt ook in de smaak. Voordat je drinken bestelt loont het de moeite om even te kijken wat ze naast de standaard drankjes nog meer hebben. De bediening is jong en informeel. Bij het afrekenen krijgen we nog een vrijblijvend in te vullen enquete op een tablet. Kleine moeite om aan te geven dat we zeer tevreden zijn!
maaike W.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Heerlijk geluncht in origineel restaurant met niet -doorsnee kaart en ook nog aan het water. Wat wil je nog meer op een zonnige dag! En als Fee dit ooit leest en " ook nog prima gezelschap!"
Olga T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Vanmiddag voor het eerst wezen lunchen bij Lot & de Walvis. Helaas hadden we er meer van verwacht. We moesten 45 minuten wachten op ons voorgerechtje en even lang op onze salade. We moesten een aantal keer vragen hoe het kwam dat het zo lang duurde. Het eten viel vervolgens tegen: heel eenvoudig en niet al te lekker. Ook vergaten ze veel, waardoor we er steeds achteraan moesten. Ook hadden we ons dochtertje mee, maar er bleek geen omkleedkussen aanwezig op het toilet, toen moesten we de baby op de grond verschonen.
Madelijn .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Vorig jaar in de zomer heerlijk geborreld en genoten van het prachtige terras. Deze keer gaan lunchen en helaas enorm teleurgesteld. Erg lang moeten wachten op onze lunch en het eten was erg weinig voor wat je betaalt. Daarnaast is de bediening niet erg attent en doet weinig moeite. Jammer!!!!