Los Pilones (Nieuwmarkt)

Geldersekade 111 1011 EN Amsterdam Nederland Kaart
31-207760210

Meer informatie over restaurant Los Pilones (Nieuwmarkt)

7,2
S G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Met 2 kids authentiek en lekker gegeten... Nacho's, taco's met kip en garnalen, pittig, goed. Guacamole is top. Side-dishes erg vers. Kortom aanrader!!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Deze (nieuwe en derde) Los Pilones is een gezellig klein tentje dicht bij de Nieuwmarkt, met een klein terrasje (in de zon).
De (veelal Engelse) bediening is vriendelijk, vrolijk en behulpzaam.

Er is volop keus en het eten en drinken is echt authentiek Mexicaans, en ze zien er bij opdiening prachtig uit. Echter zijn twee van onze drie gerechten (alsook alle bijgerechten) erg flauw en smakeloos. Bovendien zijn de porties allemaal zeer minimaal, net als de side dishes, en de prijzen daarentegen behoorlijk fors, zeker voor deze hapjes!

Helaas dus te saai en te duur, ondanks de goede plek en prettige bediening en ruime keus.
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
gisteren met wat vriendjes gegeten. fantastische bediening in Nederlands Engels en Spaans, dat was handig met zo'n internationaal groepje, er zaten 2 Mexicanen bij die ook al zeiden dat dit de beste Mexicaan van de stad is. Heerlijke gerechten, ruime porties
Thodaan 8.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Voor de tweede keer gegeten en gedronken. Los pilones is ontzettend knus en gezellig.
Je moet er van houden, maar de sfeer is er fantastisch. Veel kleur, indrukwekkende bar en bediening is vaak tweetalig. Vooraf wat nacho's besteld die echt heerlijk waren. Ook meteen cocktails erbij besteld en wauw die zijn zoooo lekker! Extra plus ook voor de gratis refills die je erbij krijgt. Helaas is er geen cijfer te vergeven voor drank, want voor een leuk gezellig avondje uit met wat nacho's en cocktails heb je hier echt een topper. (wel een puntje voor drank bij het eten opgeplust)
Wij gingen echter ook een hapje eten en bestelden de enchilades. Daar zat werkelijk geen smaak aan.. en als er wat aan zat was het gewoon niet lekker. Ruim de helft laten staan. Misschien het verkeerde gerecht gekozen want het is zo'n leuk restaurantje maar het eten was gewoon niet lekker. Gezien de recensies denk ik dat het cijfer zelfs wat vertekend is.

Ga hier aub heen voor de overheerlijke nacho's en fantastische cocktails! ..(maar eet daarvoor of daarna ergens anders..)
Marni .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Zonder al te hoge verwachtingen gingen we hier naar binnen - Mexicaans valt meestal tegen in Nederland en op de Nieuwmarkt verwacht je ook niet veel. Maar we hebben heerlijk gegeten! Nacho's met echt goede guacamole - flinke stukken avocado er nog in, echt lekker. En we deelden de vegetarische empanada's - de septemberspecial. Die waren ook heel lekker. Een goede en vooral heel grote margarita erbij en wij waren gelukkig! Bediening was heel vriendelijk en we werden snel geholpen, het eten kwam ook snel. We gaan zeker nog eens terug.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Bediening was aardig en vriendelijk, maar het eten was saai van smaak en zag er niet appetijtelijk uit, een karige mini-salade erbij en wijn in fris glaasjes, ik zou er alleen nog maar nacho's als borrelhapje bestellen, maar ik ga er nooit meer heen want ik heb 50 euro betaald voor 2 personen voor wat hen hooguit7,50 aan inkoop heeft gekost.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Lekker eten en heerlijke margarita's. Wat wil een mens nog meer.
Aanrader als je van Mexicaans eten houdt. Erg druk dus wel reserveren.
George D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
Simpel, niet heel bijzonder, daardoor wat aan de dure kant (maar wel op de Nieuwmarkt). Porties waren vrij klein. Redelijke standaardkaart.
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Gezellig klein restaurantje met een heerlijk zonnig terras in de zomer! (alleen jammer dat het op deze locatie dan ook een beetje vol met toeristen is). Lekkere echt authentiek mexicaanse gerechten en ook vegetarische opties, hoewel de taco's de mijn vriendin besteld had wel uit erg veel vlees en weinig groente/saus bestonden, maar misschien ligt dat aan mij als vegetariër dat dat me minder goed lijkt. De bediening is vriendelijk aan laat je met rust als je gezellig aan het kletsen bent maar staat klaar als je ze nodig hebt. Klein nadeel is misschien dat ze geen Nederlands spreken maar dat is voor mij geen probleem. Het allerbeste aan deze plek is eigenlijk vooral de geweldige enorme cocktails! Zeker de piña colada en mango margarita zijn aan te raden! Super lekker, niet te zoet en een goede prijs voor hoeveel je krijgt;
SJOKenSCHROK .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Ik heb hier gegeten met zijn drieën. Geen van ons was te spreken over dit restaurant. Bijzondere karige en kleine porties, te weinig waar voor ons geld. Ikzelf bestelde taco's maar kreeg slappe pannenkoekjes (echt Mexicaans?). Het bleek een bouwpakket; een prutje van rundvlees en kaas en slechts een klein bakje guacemole waren de supplementen. Een bakje sla kon er kennelijk niet van af. Nee, hier komen we niet meer terug.
Arianne B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Gisteren heerlijk op het terras gezeten bij Los Pilones en met z'n tweeën wel twee schalen Nachos Pilones gegeten. Vreselijk lekker! De bediening was uiterst vriendelijk en voorzag ons op perfect getimede momenten van een natje erbij. Ik zeg, tot snel weer!
Marthe Van Der W.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Afgelopen vrijdag gegeten en cocktails gedronken met z'n 4en. De limoen Margarita en Pina Colada vielen erg in de smaak, net als het eten. Vooraf 2 voorgerechten gedeeld op aanraden van de bediening (soort van rolletjes met vlees/vis en nacho's van het huis). Met name de nachos waren verrukkelijk en echt anders dan je normaal gesproken krijgt. Als hoofdgerecht had ik kip Mole, hele bijzondere en lekkere saus. Het gaat allemaal niet heel snel, maar dat is niet erg als je een avond gezellig wil tafelen. Het is een knus, chaotisch en gezellig restaurantje, ik ga zeker een keer terug!
Margareth M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2013
Ik wat met een gezelschap van zes; het eten stond binnen ongeveer een kwartier op tafel. Op zich prettig maar we zaten de tortillachips nog te verwerken. Ik had camarones (garnalen) in een pittige saus (met chipotle). Erg pittig maar ik kan wel wat hebben. Pannenkoekjes lagen op de rand van het bord, hadden wat verbrande plekjes en waren niet echt warm meer. Kleine porties. Doordat de saus zo heet was, proefde ik van de garnalen niet echt meer iets. Dat was jammer. Eén van mijn tafelgenoten kreeg haar tortilla's in een dweiltje (schoon, dat wel) gevouwen om ze warm (?) te houden. Beetje armoedig. Wijn in limonadeglazen? Kleine porties. Dus voor niet al te grote eters wel prima. Een andere tafelgenoot had iets met kip; niet erg op smaak. Jammer. Al met al geen daverend succes. Ik ga niet echt graag terug. Als bonus: mijn kleding rook (onaangenaam) naar eten.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2013
Mexicaans restaurantje waar je klassieke gerechten op de kaart kan vinden. Het is er wat donker en het decor voelt nou niet echt warm aan. De jonge bediening is erg vriendelijk.

De Enchiladas was lekker pittig maar kon wat warmer worden opgediend. De rode huiswijn is ok. Al met al een makkelijk tentje voor een snelle hap maar niet echt om uitgebreid te dineren.
Raymond H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Het is aardedonker in dit restaurant waardoor je de kaart niet kunt lezen. De rode wijn (1 soort) was ok. De voorgerechten waren matig tot redelijk. Maar toen kwam het: de hoofdgerechten. Die waren gewoonweg onsmakelijk. We waren met z'n vieren, hadden 3 verschillende hoofdgerechten en hebben ze allemaal geproefd. Dat wil zeggen, een paar happen genomen en unaniem geconcludeerd dat het niet te eten was. Daarna hebben we de rekening gevraagd en zijn vertrokken. De manager begon over de 'echte Mexicaanse keuken', welnu, ik ben in Mexico geweest, en heb daar nooit zoiets abominabels gehad.
Cas B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Helemaal top! Ik heb hier 3 keer gegeten en 3 keer was het eten erg lekker. Zelf vroeger naast school bij een Mexicaans restaurant gewerkt, maar dat was meer een Tex Mex(overigens een goede!) Mijn baas adviseerde me eens naar Los Pilones te gaan, omdat hij het er erg goed vindt. Hij is een kritisch man, dus dat beloofde wat. Los Pilones is geen Tex Mex, maar een Mex Mex; een echte Mexicaan dus. De Margarita's zijn zeker aan te raden en ze hebben een verscheidenheid aan Tequila's(zelf geen fan van). Het eten is zonder poespas, de smaken zijn heftig, maar verrukkelijk. Probeer hun proeverij van voorgerechten eens. Heerlijk!
Nikki S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Ik was al fan van de vestiging in de Kerkstraat, dus ik was erg blij dat er ook eentje bij de Nieuwmarkt kwam. Altijd fijn nog even op het terras een frozen margharita in de zon drinken of nacho's met guacamole weghappen. En stiekem vind ik deze vestiging net iets beter dan die in de Kerkstraat, hoewel het bedieningsteam wel iets meer pit mag hebben. Maar zeer lekker authentiek Mexicaans eten, deze gasten weten wat ze doen.
Gerben O.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Erg leuk Mexicaans restaurantje bijna aan de Nieuwmarkt. Het eten is goed klaargemaakt met authentieke Mexicaanse gerechten die goed van smaak zijn. Dit afgemaakt met een lekker Mex biertje is een fijne combi.
Het is geen groot restaurant en binnen zit je redelijk dicht op elkaar, maar niet gepropt. Wij zaten buiten en dan is er keuze uit kleine tafels en lange tafels.
Minpunt vind ik dat men nogal vaak langskomt voor drinken. Als je niets neemt krijg ik het gevoel dat men liever heeft dat je weggaat, ook als er andere tafels vrij zijn.