Los Pilones (Leidseplein)

Kerkstraat 63 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-203204651

Meer informatie over restaurant Los Pilones (Leidseplein)

Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Echt authentieke Mexicaans restaurant zonder het gebruikelijke texmex eten.
Bij binnenkomst was de zaak op (woensdagavond) hartstikke vol rond 18.00, helaas hadden we niet gereserveerd maar eten aan de bar mocht ook.

Begonnen met de beroemde margarita, welke inderdaad helemaal prima is, en daarna genoten van de echte authentieke Mexicaanse keuken.
Prima service, eten, en het eten was zoals ik kende van mijn tijd toen ik werkte in Mexico.

Kortom een gezellige kleine (dus drukke ) echte Mexicaan (en dus geen TexMex restaurant wat de meeste Nederlanders kennen / verwachten)
Hansje V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Erg jammer... Na ruim dertig jaar vegetariër zijn eindelijk weer eens vlees gegeten. Helaas was dit niet gepland. Op 1/3e van het gerecht trof ik een stuk vlees in m'n vegetarisch gerecht! Geen vertrouwen in deze keuken. Gerecht van de rekening gehaald en een drankje van huis. Dit is niet wat ik van een gezellig avondje uit verwacht had.
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Gezellig met een groepje collega's gegeten. Ik beledigde al snel de Mexicaanse keuken door te denken dat taco's harde chips-schelpen zijn, maar de serveerster van Mexicaanse afkomst legde me op vriendelijke wijze uit dat taco's in de authentiek Mexicaanse keuken zacht zijn. Mijn taco's hadden 4 verschillende vleesvullingen die allemaal verschillend en even lekker gekruid waren (ik verbaas mij dan ook over onderstaande recensies waarin vermeld wordt dat het eten smakeloos zou zijn). Een van de vullingen was wat taai, maar dat hoorde misschien bij het type vlees en de andere vullingen waren gewoon mals. Daarnaast was het eten ook meer dan voldoende.
Jclemensa .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Op mijn zesde ben ik naar Nederland verhuist vanuit Mexico en sindsdien is het eten, naast mijn familie uiteraard, wat ik het meest gemist heb. Via een Mexicaanse vriendin ben ik enkele jaren geleden uiteindelijk bij los pilones terecht gekomen, dit was voor mij een fantastische ervaring. Eindelijk proper Mexican food! De enchiladas verdes bijvoorbeeld, mijn lievelingseten, smaakte alsof ik gewoon in mijn moederland was en niet op het leidseplein zat. Dat in combinatie met de Mexicaanse muziek, die mij doet denken aan alle dorpsfeesten die ik vroeger verafschuwde en nu zo mis, en de echte Mexicaanse gezelligheid samen met de beste tequila's uit eigen land maakt het elke keer weer een topervaring. Complimenten aan de eigenaar, die ik inmiddels ook persoonlijk heb leren kennen na vele dinertjes, die in Nederland toch nog Mexicaans weet te serveren naar de mond van de Mexicaanse bevolking van Nederland.
Finefoodlover .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
We waren gister blij dat we buiten stonden...en duidelijk naar elkaar keken...noooit meer terug! Het is echt een vreselijk gehoorige plaats...waar iedereen moet schreeuwen om elkaar te verstaan. Muziek staat hard om het nog eens te vermakkelijken.
Het eten is alles behalve wat je je voorsteld als je de menukaart leest. gestoofde rundvlees met tortilla waren wat droge brokken met een vreemde smaak.
Gelukkig hebben we een ander gerecht kunnen kiezen van de vriendelijke meedenkend personeel. De gestoofde kip was helaas niet veel beter van smaak.
al met al een vervelende ervaring..slecht eten en absoluut geen leuke plek.
heeel jammer dat ik de magarita niet heb geproefd..anders was er misschien wel iets positief.
Annemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Ziet eruit als een gezellig tentje, maar het eten valt erg tegen. Wij aten met 5 personen, allemaal een ander gerecht en maar 1 persoon was tevreden. De gerechten waren te droog, te eentonig, te pittig of niet zoals op het menu voorgesteld. Aanrader als je alleen voor de Margarita's gaat vanwege het interieur, maar het eten zal je teleurstellen.
Terence A.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Authentieke gerechten, simpel bereid maar erg lekker. Je kan kiezen uit kip, garnalen of rund. Ga ook voor de cocktails, per glas of een karaf als je met een grotere groep bent. Lemon margaritas is mijn favoriet.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Laat ik beginnen met de positieve kant aan dit restaurant. De Margarita's zijn super lekker en je krijgt ook een behoorlijk glas van dit lekkers. Het eten daarentegen is smakeloos. Ik had de classico enchilada met kip besteld. Het gerecht was bijzonder smakeloos aangezien het slechts bestond uit een opgerolde tortilla gevuld met zogenaamde gepocheerde kip. Geen kruid, peper of zout aan toegevoegd. Er zat wat kaas overheen en wat spetters zure room. Het groene sausje was wel lekker. Maar kortom. Als je een dergelijk gerecht aan een mexicaan zou voor zetten zou hij zich bijzonder beledigd voelen. Ik vind een dergelijk gerecht voor 17,50 belediging voor Mexico. Er zat verder ook geen rijst, bonen of guacamole bij. Erg jammer. Mijn vriend had daarentegen de kabeljauw filet welke gefrituurde was. Dit gerecht was smaakvoller en had ook een mooiere presentatie.
Toen de bediening kwam vragen of het gesmaakt had en ik zei dat ik het niet bijzonder lekker vond, was haar eerst reactie. "Ow maar je hebt het wel opgegeten?" Bijzonder brutale reactie. Verteld dat ik het inderdaad heb opgegeten, omdat ik honger had.
Voor mij geen volgende keer meer in dit restaurant. Hooguit voor de lekkere margarita's want eerlijk is eerlijk. Deze zijn wel bijzonder lekker!
ProefSter_ .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Over dit restaurant kan ik kort zijn: de Margarita's zijn heerlijk en groot! Je krijgt zelfs een mini karafje met navulling! Ze hebben ze in verschillende smaken. Neem er tortillachips met salsa bij en je hebt niks te klagen. Want het overige eten is gemiddeld. De sfeer is gezellig en het is er vaker druk dan kalm, omdat de ruimte klein en knus is. De bediening en service zijn ok.
Cornelia_Chiavi .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Samen met mijn vriend uit eten geweest bij Los Pilones in de Kerkstraat. Nadat we een tafeltje hadden uitgezocht werd ons de menukaart met alleen een mat "Hello" uitgereikt zonder ook te vragen of wij vast iets wilden drinken. Mijn vriend bestelde een 'Michelada', een biertje waaraan scherpe sausjes en kruiden zijn toegevoegd en ik een aardbeien Margherita. Deze bevatte verse aardbei maar was wel erg zoet, de drank was nauwelijks te proeven. Mijn vriend de kip taco's met de vraag of deze vegetarisch gemaakt konden worden (dit stond vermeld op de kaart). Ik nam de tonijn taco's en terwijl de serveerster alweer rechtsomkeert maakte zei ik dat ik nog een bijgerecht wilde bestellen. Bij de taco's staat namelijk op de kaart vermeld dat deze "geserveerd worden met 4 tortilla's en een keuze uit één van de genoemde bijgerechten" (rijst/salade/bonen). Ik zei dat ik aannam dat dat bijgerecht dus in de prijs was inbegrepen (17,50 euro), maar zij zei stellig van nee. Ik wees nogmaals op de kaart naar de woorden "worden geserveerd met" wat toch écht verondersteld dat dat inclusief is ipv exclusief, maar ze keek me aan alsof ik gek was. Toen het hoofdgerecht geserveerd werd bleek dat de vegetarische schotel van mijn vriend totaal niet vegetarisch was, maar gewoon kip bevatte. De serveerster bood haar excuses aan (en de manager/eigenaar later ook) en het werd direct hersteld. Ik had het aardiger gevonden als ons een drankje van het huis was aangeboden, of alsnog een gratis bijgerecht. Het eten an sich was erg lekker, alleen vonden wij de prijs wat aan de hoge kant voor wat je krijgt. Had er een gratis bijgerecht bijgezeten, had dit al stukken gescheeld. Toen de rekening later arriveerde bleek dat er zelfs een biertje (à 4,75) teveel was gerekend. Ik neem aan dat dit een slordigheidje is geweest en niet een truc om mensen geld uit de mouw te kloppen, want mijn vriend had slechts 1 michelada besteld (à 5 euro) die inclusief een biertje is. Kortom: 1. bediening was niet erg (klant)vriendelijk 2. onduidelijke menukaart 3. vegetarisch gerecht bleek niet vegetarisch te zijn 4. drankjes op rekening die we niet gehad hadden
Ik zou er misschien nog wel terugkomen voor het eten, maar voor de service zeker niet.
Erg jammer en slordig!
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Gezellig restaurant met vriendelijke bediening. De Pollo con mole viel tegen. Dit zijn opgerolde tortilla's gevuld met kip en een overheersende bonenpuree. Je moet er van houden, maar het was gewoon niet mijn smaak. Het dessert van de maand compenseerde dit enigszins.
DikkeSigi .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Lekker ongedwongen restaurant met heel erg vriendelijke bediening. We hadden gemeld met 4 te komen, wat iets anders liep en uiteindelijk zaten we met z'n 7-en aan tafel. 4 Eters en 3 deden alleen een drankje. Geen probleem, stoelen erbij, de kring iets groter. Vooraf guacomole, lekker van smaak, iets te grof van structuur. En nachos Los Pilones, prima; riante portie gegratineerde nachos met bonenpuree, salsa, zure room en guacomole.
Als hoofdgang Flautas de Pollo, Enchildas Verde en Enchiladas Mole. Alles gewoon prima, niet spectaculair, maar zeker een hele dikke voldoende. De Verde had een lekkere gekruide smaak met een fijn pepertje. De Mole was mooi van kleur. Alle bordjes gingen schoon leeg retour.
Dit alles begeleid door Corona-biertjes en handgemaakte Margherita's. De Margherita-kenner onder ons werd er blij van; dit was klasse, niet van die al ver van tevoren klaargemaakte slush.
En, zoals gezegd, hele fijne bediening. Superaardig, attent en relaxed. Ik kreeg het idee dat ze echt (echt) blij werden van onze positieve ervaring.
Kiora .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Eindelijk een authentieke Mexicaans restaurant gevonden in Amsterdam! Heerlijk (en pittig!) eten, knus en leuke sfeer en prima (voor Amsterdamse begrippen) bediening. Ik kom hier zeker nog eens terug. Waarom ontdek ik dit nu pas?
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
De inrichting is erg uitbundig, je voelt je gelijk in de Latijns Amerikaanse sfeer, het eten was lekker maar niet echt bijzonder, ik vond de pannekoekjes in de saus niet zo'n succes, erg drapperig, het smaakt wel goed. Maar ik ga volgende keer toch voor de taco's. De nacho's uit de oven vooraf waren wel weg lekker.
Liz88 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Ontzettend lekkere Mexicaan! Ik kan me herinneren dat ik hier een paar jaar geleden wel eens kwam, maar er niet weg van was. De afgelopen paar maanden echter meerdere malen fantastisch gegeten (misschien een nieuwe kok?). Meestal bestellen we met z'n tweeën de machos nachos (officieel een voorgerecht) met extra kip (tegen een kleine vergoeding - terecht) en delen die met nog een ander voorgerecht en dat is meer dan voldoende! Heerlijke mango margarita's erbij en klaar! Bediening is prima en het decor is echt Mexicaans. Zou er elke week wel kunnen eten :)
Baguetteattack .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Best Mexican in Amsterdam due to the combination of good authentic mexican food and surprisingly nice interior with a relaxed vibe. Much details went into the interior from decoration on the wall to the menu card. They offer their own hot sauce and tequila brand. After dinner most people stay drinking cocktails, as they offer great Margaritas. Los Pilones has 3 locations in Amsterdam. I can recommend all of them. Only downside is that its mostly a bit to crowded (little space but populair place). So make sure you make a reservation upfront.
Nikki S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Ik ga hier regelmatig met een vriend eten, het is zijn favoriete plek in Amsterdam. De Enchillada Verdes waar hieronder over wordt geschreven, is zijn lievelingsgerecht. Met name omdat het drijft in de groene saus, die hij juist zo lekker vindt en daarom moeten we van hem hier iedere keer weer hiernaartoe. Toegegeven, daar moet misschien iets over opgenomen worden in het menu.
Voor de rest vinden wij de bediening altijd erg vriendelijk hier, ook al spreken ze misschien niet altijd Nederlands en soms gebrekkig Engels. Ik denk dat we hier inmiddels een keer of twintig gegeten hebben, het heeft ons nog nooit teleurgesteld (de frozen margherita's trouwens ook niet).
Maar als ik dan toch een minpuntje moet noemen: vegetarisch hebben ze eigenlijk altijd alleen de Fajitas Verduras of de Enchillada Verdes vegetarisch. Ik zou graag wat meer variatie willen zien in de menukaart, die al jaren hetzelfde is.
Etenisgenieten .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2013
Leuk tentje om te zien, maar niet om een hele avond te tafelen. Ik vond het eten lekker, net wat anders wat ik gewend ben van de standaard Mexicaan. Natuurlijk wel de klassiekers, maar inderdaad de Enchilada's dreven in een soort saus (zoals je hier onder kunt lezen), maar ik vond hem juist wat toevoegen en goed van smaak.
De bediening was niet onvriendelijk, maar van een gastvrije sfeer valt helaas niet te spreken. Ze deden wat ze moesten doen en op hun eigen tempo. Naast een taalbarrière ook een cultuurbarrière?
Ik zou hier nog wel eens terug komen als ik in deze buurt verkeer en even een hapje moet eten, maar ik zou er niet speciaal voor afreizen. Er zijn smakelijkere Mexicanen en goedkoper ook.
Marie-Claire P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
De service was top toen het nog rustig was. Uitleg over de tequila's die ze serveren en goede hulp bij het maken van een keuze van het eten. Toen wij eenmaal gegeten hadden was het net alsof ze ons compleet vergeten waren en hebben wij vrij lang zonder drinken gezeten. Zonde, want het eten was goed en de mexicaanse sfeer is in het restaurant goed te proeven!
Blondie87 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Aan het eten miste wij echt de Mexicaanse smaak, van mijn vriendin was veelste heet en leek wel een soep/drap voor studenten, dit is terug gestuurd en zij heeft uiteindelijk hetzelfde gerecht als mij besteld, wat op zich oké was maar echt niet bijzonder.
De wijn was wel erg lekker.
Bediening was oké, niks mis mee behalve gebrekkig Nederlands praten.
Decor was leuk ingericht maar niet heel speciaal, wat klein maar voelde me er wel aardig op mijn gemak.