Lorenza

6,1
Duur
Janet V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
We hebben op terras gegeten met 4. Had een smakeloze pizza met kip, de rest vd pizza's net zo. Klacht werd niet serieus genomen. Gemiste kans!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Mijn vrouw en ik gingen beide voor het 3 gangen menu; zij de vlees variant en ik de vis. De carpaccio was behoorlijk standaard ( maken we thuis lekkerder en dat voor een Italiaans restaurant...). De ossenhaas puntjes waren smakeloos ! Ook de vis variant viel behoorlijk tegen. Als hoofdgerecht had ik gebakken zalm; deze was droog en eveneens vrij smakeloos de dille saus was erg zout en waarschijnlijk voor de zoveelste keer opgewarmd.
Helaas was ook het nagerecht van matige kwaliteit. De setting (buiten aan het plein) was OK. Het zal duidelijk zij, niet meer bezoeken !
Ern2 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Restaurant gelegen op prachtige plek in Amersfoort. Vergane glorie. Het eten was slecht, niet echt Italiaans, de pizza was belegd met vierkante plakken kaas ipv Mozarella erg vet en slechte niet verse bodem om van een pizza oven maar helemaal niet te spreken. Overig eten was duidelijk niet door een Italiaanse kok gemaakt. Maar het ergste was dat we bijna niets ervan gegeten hadden, er werd niet gevraagd of het naar wens was maar "kan ik afruimen" toen ik zei dat het niet lekker was, was het commentaar van de ober dat dat nou eenmaal zo was daar. Ik heb gevraagd om de rekening kreeg wel 10% coulance korting ( ) en betaalde contant en kreeg wisselgeld. Toen wij onze weg vervolgden op zoek naar een lekker dessert zijn wij staande gehouden door twee "dames" uit de bediening. Ze pakte mij bij m'n arm (midden tussen alle terassen) en zei u heeft niet betaald. Ik was verbaasd en zei dat ik wel betaald had, contant en ook wisselgeld had gekregen. Ze bleef maar herhalen dat ik niet betaald had toen ik dit zat was zei ik "donderop" en vervolgde mijn weg. Later kwam het duo weer achter mij aan om te zeggen dat ik inderdaad wel betaald had maar dat ik niet "donderop" had mogen zeggen ik liep gewoon door zonder dit aandacht te geven vervolgens kreeg ik een scheldkannonade achter me aan die ik hier niet zal herhalen. Nog nooit zoiets meegemaakt.
MRO89 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Helaas een slechte ervaring hier en we zijn niet heel erg kritisch. Gezellig terras een leuk plein. Pizza's niet zoals je ze mag verwachten. Bodem niet lekker, ingrediënten weinig smaakvol en niet vers. Service ver onder de maat. Als de pizza's geserveerd worden en alle glazen leeg zijn wordt er nog niet gevraagd of je nog iets wilt drinken. Als je niet vraagt om de kaart zul je hem ook niet krijgen. Iedereen van de bediening staat in de deuropening! Hier komen wij niet meer terug.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Jammer dat ze van zo'n prachtige locatie geen knaller weten te maken.

Los van het feit dat we twee keer drinken over onze spullen heenkregen omdat de ober struikelde, had de bediening niet echt het idee wat ze deden.

De kaart was vrij standaard voor een Italiaans restaurant en ze hadden geen originele gerechten.

Uiteindelijk toch een pizza prosciutto genomen, deze veel ietwat tegen. Ondanks dat die heel snel kwam, wat soms nog wel is anders is bij Lorenza, was de bodem niet dun en knapperig en was het allemaal een beetje flauw.

Kortom niet echt een aanrader, zeker als je bedenkt dat er drie goeie pizzeria's op steenworp afstand zitten.
Peter-Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Een pizza en lasagne zoals je verwacht van een Italiaan in Nederland. Niet te dik en niet te dunne bodem van de pizza, goede ingrediënten erop. De lasagne had weinig structuur, de smaak was prima.

Bediening vlot en attent (het was niet druk aan het eind van de middag).
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Pizza hier gegeten. Bediening was erg traag. Duurde lang voordat we de aandacht konden trekken. Drankjes duurde ook weer erg lang. Pizza was gewoon vies. Hard en smaakloos. Weinig kaas en nog minder tomaten saus. Totaal niet lekker. Zeker voor het geld wat men er voor vraagt ver onder de maat. Betalen van de rekening was ook een gedoe. Komen hier niet nog een keer.
Hans-Peter W.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
De bediening is ingesteld om je snel te helpen maar daarna is de vlotte bediening weg, de drankjes en de prima pizza werden vlot gebracht.
Nadat weer klaar waren hebben de lege borden nog 25 minuten gestaan, ook tussendoor vraagen of alles naar wens is of we nog iets te drinken willen is te veel gevraagd.
Prima Restaurant maar ook niet meer dan dat. Jammer het zou zoveel meer kunnen zijn. De pizzeria om de hoek heeft dit wel voor elkaar.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Hier ligt een enorme kans om wat te maken van deze pizzeria, waar op een drukke zaterdag zowel in de keuken als in de bediening een flinke prestatie wordt geleverd, terwijl de vriendelijke bedrijfsleider of eigenaar doodkalm met zijn smartphone aan een tafeltje zit. Op de barkrukken en op de grond staan kratten waarin het lege fust wordt verzameld. De wijn is hier van matige kwaliteit. De rode Siciliaan smaakt muf en is dun, maar de fles wordt zonder problemen omgeruild voor een Bardolino, die volgens de eigenaar veel lekkerder is. Ook dit is een dunne, weinig smaakvolle wijn, die te warm wordt geserveerd, maar we laten het zo. Op het mineraalwater moeten we langer wachten, maar dit wordt met excuses alsnog gebracht. Men doet wel erg zijn best, ondanks de grote drukte op het gezellige terras voor de deur. De pizza's zijn uitstekend, mooi dun, knapperig en precies zo geserveerd als je vraagt. Nu nog betere kruidenboter maken (meer kruiden, knoflook en echte boter a.u.b.), betere wijnen op de kaart en Lorenza gaat hogere cijfers scoren. We gunnen het dit enthousiaste team en de hardwerkende koks van harte.
Rinus E.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Op een prachtige zondagavond hebben wij heerlijke vegetarische pizza's gegeten op het buitenterras van Lorenza, met een lekker glaasje rode en witte huiswijn erbij.
De bediening was vlot en vriendelijk en de prijzen zijn redelijk.
Onze avond kon niet meer stuk.
MiJa .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Geen goede ervaring. Karaf rode huiswijn besteld. Deze smaakte muf en oud. Serveerster aangegeven dat de wijn niet meer goed was. Ze zou het doorgeven. Verder geen actie. Na een half uur haar nogmaals gevraagd wat te doen met de wijn welke nog steeds bij ons op tafel stond. Dan moesten we maar wat anders kiezen. Haar twee glaasjes wit gevraagd. Vervolgens ongevraagd een karaf gekregen. Niet meer dan twee glaasjes gedronken maar de karaf stond wel op de rekening. Daarnaast twee pizza's besteld welke smakeloos en te vet waren. Al met al een teleurstelling. Locatie op het plein was echter wel heel mooi.
Thijs_B .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
De avond begon fantastisch op een mooi terras met prachtig uitzicht op de kerktoren en de ondergaande zon. Helaas was het restaurant zelf minder fantastisch. We begonnen de avond met twee rode wijntjes en een karafje water. Deze wijntjes lieten echter erg lang op zich wachten en uiteindelijk bleken de wijntjes vergeten. Dan is er nog geen man overboord, maar zet de fout wel gelijk recht. Helaas duurde het hierna nog een tijdje voor de wijn daadwerkelijk op tafel stond en was het karafje water vergeten, dit werd gelukkig wel gelijk opgelost.

We begonnen met twee voorgerechtjes om te delen, brood met kruidenboter en een gemengde salade. Het brood kwam eerder dan de salade, maar de salade zag er wel vers uit en smaakte goed, het broodje met kruidenboter was daarentegen een beetje saai, de kruidenboter bevatte veel knoflook en weinig kruiden.

Vervolgens was het wachten op ons hoofdgerecht. Ik had een pizza 4 formaggio besteld en mijn metgezel had een pasta met spinazie en roomsaus. Het duurde zeer lang voor ons eten er was en toen het er eindelijk was, werden we niet heel blij. Mijn pizza was erg smaakvol met een lekkere bodem en lekkere kaas, de pasta daarentegen was vrijwel geheel smaakloos! Toen de serveerster de borden meenam en vroeg hoe het gesmaakt had gaven wij aan dat de pasta erg smaakloos was, waarop ze antwoordde: 'U heeft uw bord anders wel leeggegeten.' Niet het antwoord wat je verwacht. Ze heeft het vervolgens wel doorgegeven aan, vermoedelijk, de eigenaar, die tijdens het afrekenen zei: 'Had het gezegd, dan hadden we het aangepast.'

Al met al was het een gezellige avond, omdat het gesprek niet stilviel met de bediening als goed gespreksonderwerp en de locatie was erg sfeervol. Mocht u echter een gezellige en sfeervolle avond met lekker eten en goede bediening wensen, dan raad ik u dit restaurant af: keuze genoeg in Amersfoort.
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Normaal best goed maar vandaag hadden ze hun dag niet.
Eerst vergaten ze ons, daarna eten zeker niet te best.
Personeel niet attent, je voelde je geen gast, dus niet gastvrij was het.
Marian W.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Vandaag op koningsdag weer is bij lorenza`s geweest , Manlief trakteerde mij nog voor mn verjaardag !!!!!!! Hij houd vooral van de calzone pizza , dus ik nam m deze maal ook.Mijn hemel t was druk ja dat weten we ,maar daarom mag mijn calzone wel warm en knapperig zijn. Niet de koude natte drek die ik erin had zitten !!!! Dan word er gezegd dat komt omdat hij zo goed gevuld is met groente , tja 1 stukje artisjok en 2 slietrjes paprika en n paar champignons??? Idd die van mjn man had er wat meer inzitten , na mijn aanmerking dat hij koud was van binnen werd hij alsnog n x opgewarmd ...De bodem was n natte kleffe massa , en nee geen sorry geen credit.onderweg naar huis heb ik al staan overgeven .en thuis nog n paar maal. nee lorenza hoeft voor mij niet meer
KarelFR1965 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Lekker gegeten , ook al was de vissoep iets te zout, maar de pasta/spaghetti smaakte prima. Er zou wel iets meer tijd tussen voor - en hoofdgerecht kunnen zitten. Attent personeel en verder gewoon een gezellige avond gehad. We komen hier vast nog wel eens terug.
AnjaenMarcel V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Lorenza slaat de plank goed mis met haar decor, oubollig en traditioneel en vooral heel saai. De ongeinspireerde bediening maakt de sfeer er niet leuker op. Maar dat is niet het ergste, de keuken presteert ver onder de maat met vleesgerecht met kostbare ossenhaas. Veel te zout, veel te veel vet gebruikt, het vlees zwemt in het zoute vet. Zo ontzettend zonde van dit gerecht. De bediening en eigenaar trekker zich niets aan van onze opmerking over de misser en rekenen de volle mep. Dit was de laatste keer dat we Lorenza aandeden. Temeer omdat de eigenaar ons bij de deur hypocriet tot ziens wenst, terwijl hij weet dat we ontevreden zijn over zijn keuken. Het gesprek dat we daarover willen beginnen, kapt hij resoluut af met het dwingend sluiten van de deur. De koffie bij de buren smaakt goed.
Geke O.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
We hebben heerlijk gegeten. En zijn super verwent xx we komen zeker terug. Het personeel is top. Mooi versierd. Lekkere taart.
Fijn dat jullie genoten hebben, wij vonden het erg gezellig hopelijk tot de volgende keer.
Rinus E.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Na het zien van een mooie film in het nabij gelegen theater De Lieve Vrouw kwamen wij langs Lorenzo en hadden wij plotseling zin om een pizzaatje te gaan eten. Na de geslaagde verbouwing waren wij er niet meer geweest. Van het bezoek hebben wij geen spijt gehad. Wij hadden samen als voorgerecht een lekkere Fungi Trivolati en daarna een pizza Frutta di Mare en een pizza Gorgonzola. Wij hebben elk de nodige (huis)wijntjes genoten. De bediening was vriendelijk en correct en de prijs was ook acceptabel.
Bedankt voor uw postieve en snelle reactie. Leuk om te horen. Hopelijk nog eens tot ziens.
Zipje_Den_Haag .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
De bediening heeft blijkbaar geleerd van de negatieve recensies: wij hadden er niks op aan te merken. Heerlijk gegeten: salades, pizza, kalfsoester, en toe: cassata. Misschien wel de lekkerste die ik ooit gehad heb. Prima prijs bovendien, en dat alles in een wat nostalgisch decor.
Ik zou er zo weer gaan eten als ik in Amersfoort ben.
Carolinevv .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Het was nog mooi weer en gingen we buiten zitten en bestelden een pizza en een glaasje wijn.
Na bezorging van de pizza is de bediening niet meer buiten geweest en konden we geen extra drankje, dessert en koffie meer bestellen of afrekenen.
Toen we naar binnen moesten om af te rekenen werd er gevraagd of alles naar wens was. De vraag begreep ik niet want volgens ons heeft hij ons de hele tijd niet opgemerkt. We konden nog wel een glaasje wijn krijgen ter compensatie maar dat was het laatste waar ik dan nog zin in had bij dit stomme restauarant.
Ik kom hier nooit meer en raad het niemand aan want de service is hier wel heel ver te zoeken.