Looks Dining

Binnen Bantammerstraat 5 1011 CH Amsterdam Nederland Kaart
31-203200949

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Looks Dining

Oesters, Entrecote en Kreeft

Bij Looks zult u niet snel voor een standaard menukaart komen te staan. Chef Maykel Arts houdt van verrassen, en komt daarom elke 6 weken met een wisselende kaart. Waar u van op aankunt, is dat er steevast oesters, entrecote en kreeft op zal staan. Maar de bereidingswijze is allesbehalve standaard.
Van buiten lijkt het misschien een traditioneel restaurant, maar schijn bedriegt. Eenmaal binnen heeft Looks een trendy, urban en warme uitstraling waar u ontspannen kunt genieten van de moderne Franse keuken.

Meer informatie over restaurant Looks Dining

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 18:30 - 22:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Caroline H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Fijn restaurant met goede klassiekers als bisque, kreeft en heerlijke oesters. Ik werd ook erg blij van de wijn die, zonder een hoop geneuzel over hoe goed de makers het allemaal bedoeld hebben, gewoon heel goed was. Aardige, attente bediening en een open keuken waar je laagdrempelig even met de koks kan praten. Allemaal goed, we komen zeker terug.
Lynn D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Heerlijk eten en vriendelijke bediening!
marian S.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Prettig personeel, heerlijk eten en gezellige, rustige ambiance. Ook met ons gezelschap van 8 personen werden wij accuraat bediend.
Grey D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Don't miss this place! We had very personal service and we lived the vibe of the experience. Elegant without being pretentious. Just really good quality food. The steaks and sides were so pretty I took pictures of our dinner!
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Wij vonden het heel gezellig. Leuke en vriendelijke bediening en attent, Keukenbrigade top, maar af en toe ondeling meningsverschil maar dat is gezond denken wij. We zijn nu 4 keer geweest en komen zeker terug.
Andrea K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Bijzonder teleurgesteld na het lezen van alle goede recensies. Het eten werd best mooi gepresenteerd maar door al die poespas ook veelal koud geserveerd. We hadden uitzicht op de keuken en daar stonden twee passieloze en slome koks, er was geen pan of vuur, geen kookgeluid of geur te bekennen, alles kwam uit bakjes en spuitzakken. Het eten mistte liefde en smaak. De kreeft van mijn vriend werd in de oven gestopt in plaats van op de gloednieuwe grillplaat gelegd, zonde, en vervolgens heeft deze 10 min op het werkblad liggen wachten op mijn carpaccio met lauwe, zompige kroket. We kregen ons hoofdgerecht 2 uur nadat we hadden besteld. De eend van mijn vriend was prima gegaard maar mijn kaviaar van aubergine sloeg nergens op, een soort mislukte baba ganoush met bah garnering. Ik heb 3/4 van mijn bord laten staan. De ober bood aan om de koks te vragen een ander gerecht te bereiden maar hier had ik weinig zin in. Bediening was wel vriendelijk en de huiswijn was lekker. Rekening van €100,- Huilen
Claire N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Goed eten, het tussengerecht (de heilbot) was behoorlijk zout. Het hoofdgerecht, eendenborst, was een flink bord. Alles was verder wel goed van smaak. De bediening bracht het echter op een wat chaotische manier, hierop werden ook de wijnen tekort gedaan. Flessen werden ontkurkt en meteen ingeschonken, zonder te ruiken of te proeven. Kortom: relatief goede kwaliteit eten, in een modern restaurant waarbij de bediening wat haastig en onervaren over kwam.
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We zaten rustig tot er een gezelschap van meer dan 20 personen binnen kwam. Het eten en de wijn waren goed maar €170,= voor n drie-gangenmaaltijd vind ik veel te veel
André T.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Gisteren bij Looks met vier gangen diner heb gegeten. De gerechten waren lekker, alleen dessert was beetje te zoet. Vriendelijke bediening. Sfeer was ok.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Afgelopen zaterdag hier met een bevriend stel heerlijk genoten van een 4-gangendiner. Hoogtepunt voor mij was het 2e gerecht,de steak-tartaar met een gepocheerd eitje. Het hoofdgerecht was een eendenborst die wat mij betreft wat meer rosé mocht zijn maar de beide dames vonden de garing zo juist prima. Afsluitend dessert (veel chocolade) was een schot in de roos bij de dames. Vermeld moet worden dat het uitstekende wijnarrangement met goed gevulde glazen (6 euro per glas). De bediening was zeer attent en vriendelijk. Men gaf je de ruimte om zelf te bepalen wanneer het volgende gerecht moest komen Al met al een zeer geslaagde avond.
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Het restaurant viel erg tegen ondanks de goede recensies. De grijze stoelen bij het raam zaten erg doorgezakt. We mochten aan een andere tafel plaatsnemen op een eenzame plek achter in de zaal waar het naar rioollucht stonk. Niet acceptabel voor een gezellig etentje. We konden helaas alleen nog op een oncomfortabele hoge tafel plaatsnemen terwijl we toch tijdig gereserveerd hadden. De bediening was vriendelijk. De menukaart bood weinig keus. Ik had de baars gekozen en mijn partner een hoofdgerecht dat ook als voorgerecht werd aangeboden. Dat was koud maar de frieten compenseerden dit koude gerecht. De crème brulée was erg matig. Het eten was niet erg bijzonder maar wel smakelijk. Voor het gebodene te duur. Wij kiezen voortaan voor een ander restaurant.
iroosje .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Looks is zo een zaak die mij nooit teleur heeft gesteld. Afgelopen vrijdagavond maar weer eens geweest, was inmiddels alweer ruim 4 maanden geleden. Warm onthaal door de gastvrouw die er samen met de gastheer voor zorgden dat we wederom een heerlijk avond hadden. Het 4 gangen menu is zoals altijd een schot in de roos. Met de heerlijk gebakken roodbaars in het hoofdgerecht. En de bisque en steaktartaar zoals altijd perfect bereid. Bedankt weer!
Mirellepel .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Na een dag in Amsterdam te hebben geshopt zijn we gaan eten bij looks. De bisque was fantastisch! Lekker romig en genoeg zeevruchten. De steak tartare was ook heerlijk en de scropinno maakte hem af. Alles laten aanbevelen door de bediening en dat hebben ze dus goed gedaan. Mooie tent dichtbij centraal station, ideaal als je nog de trein moet nemen en eerst nog lekker wil eten. Wij komen hier graag nog een keer terug en zouden dit restaurant aanbevelen aan vrienden en/of kennissen.
Kookboekje .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na een tip van een vriend dinsdag avond op de bonnefooi binnengewandeld met 2 collega's, heerlijk gegeten en gezeten. We zaten naast een binnentuintje, erg sfeervol. Eerst wat gegratineerde oesters gegeten die echt subliem waren. Om daarna over te gaan op een waanzinnig smaakvolle steaktartaar. Bediening attent en goed. Ik zal nog eens terugkeren, maar dan met mijn partner
HetBuurtComite .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Fantastische nieuwe ontdekking. Door een zakelijke relatie terecht gekomen bij Looks. Wat hebben we heerlijk gegeten. 4 gangen wandeling door de kaart met een mooi wijnarrangement. Elke gang was met liefde bereid, in het hoofdgerecht de surf en turf die Ik nog niet eerder op deze manier had gegeten Maar waanzinnig smaakten. Het dessert een triffel was het lekkerste dessert Wat Ik sinds tijden heb gegeten. Het bedienend personeel deed Hun stinkende best om ons een super avond te geven. Dat is ze meer dan gelukt. Ik zou looks aan een ieder aanraden
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wow, wat hebben wij lekker gegeten bij looks. Het was vol bij de buren dus bij looks naar binnen gelopen. De gemarineerde zalm met een Cannelloni van krab was heerlijk en vooral lekker fris. De entrocot als hoofdgerecht was super lekker in combinatie met de haricot verts. Als afsluiting een lekkere scropino gehad. Een onverwacht leuk restaurant dat ondanks dat het best groot is erg intiem aan doet. Het personeel is erg aardig en volgens mij werden we geholpen door de eigenaar of bedrijfsleider die er alles aan deed om het ons naar de zin te maken. Bedankt!
ProeverHH .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Ik heb afgelopen zaterdag erg genoten bij Looks. De soep met een kreeften bisque was erg lekker en heel romig. Als hoofgerecht had ik de gebakken roodbaars. Allebei overheerlijk, lekker op smaak. De roodbaars was lekker mals en de saus die erbij zat ook lekker. Voor het desert had ik geen plek meer. Personeel is attent, snel en vriendelijk en het restaurant erg mooi met de verschillende ruimtes door het pand heen.
Karel P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Genoten van de Iensaanbieding van 4 gangen kreeften menu. Alle gerechten waren zeer goed. De bediening is voorkomend en snel. Lekker genoten van het aanbod, de sfeer en het eten.
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Looks. Fantastische steak tartaar met een perfect gepocheerd ei gehad en als hoofd gerecht een lekkere roodbaars. Goede bijpassende wijnen laten adviseren door het personeel en voortreffelijke service. We zaten boven in een knus gezellig hoekje na te borrelen en er is erg laat geworden die avond. Dank!
jvdbrink .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Na een boottocht zijn we langs gegaan bij onze favoriet in het centrum van Amsterdam, Looks. Na een jaar hier niet te zijn geweest keken we hier enorm naar uit. Ik had niet zo een honger door iets teveel hapjes op de boot dus had ik alleen een voorgerecht en een dessert genomen. De cannelloni met krab was erg smakelijk, daar zat ook gemarineerde zalm bij en een heerlijke crème brulee als nagerecht. We werden geholpen door de eigenaresse van Looks wat voor ons altijd plezierig is. Het decor is vanzelfsprekend erg leuk en zoals altijd laten we ins verassen met de wijn die door looms wordt aanbevolen bij het gerecht. Kortom nog steeds toppie!