Over restaurant Looks Dining

Oesters, Entrecote en Kreeft

Bij Looks zult u niet snel voor een standaard menukaart komen te staan. Chef Maykel Arts houdt van verrassen, en komt daarom elke 6 weken met een wisselende kaart. Waar u van op aankunt, is dat er steevast oesters, entrecote en kreeft op zal staan. Maar de bereidingswijze is allesbehalve standaard.
Van buiten lijkt het misschien een traditioneel restaurant, maar schijn bedriegt. Eenmaal binnen heeft Looks een trendy, urban en warme uitstraling waar u ontspannen kunt genieten van de moderne Franse keuken.

Meer informatie over restaurant Looks Dining

• Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Iroosje . Gastronoom (17 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Looks is zo een zaak die mij nooit teleur heeft gesteld. Afgelopen vrijdagavond maar weer eens geweest, was inmiddels alweer ruim 4 maanden geleden. Warm onthaal door de gastvrouw die er samen met de gastheer voor zorgden dat we wederom een heerlijk avond hadden. Het 4 gangen menu is zoals altijd een schot in de roos. Met de heerlijk gebakken roodbaars in het hoofdgerecht. En de bisque en steaktartaar zoals altijd perfect bereid. Bedankt weer!
Mirellepel . Gastronoom (20 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Na een dag in Amsterdam te hebben geshopt zijn we gaan eten bij looks. De bisque was fantastisch! Lekker romig en genoeg zeevruchten. De steak tartare was ook heerlijk en de scropinno maakte hem af. Alles laten aanbevelen door de bediening en dat hebben ze dus goed gedaan. Mooie tent dichtbij centraal station, ideaal als je nog de trein moet nemen en eerst nog lekker wil eten. Wij komen hier graag nog een keer terug en zouden dit restaurant aanbevelen aan vrienden en/of kennissen.
Kookboekje . Gastronoom (15 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na een tip van een vriend dinsdag avond op de bonnefooi binnengewandeld met 2 collega's, heerlijk gegeten en gezeten. We zaten naast een binnentuintje, erg sfeervol. Eerst wat gegratineerde oesters gegeten die echt subliem waren. Om daarna over te gaan op een waanzinnig smaakvolle steaktartaar. Bediening attent en goed. Ik zal nog eens terugkeren, maar dan met mijn partner
HetBuurtComite . Gastronoom (14 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Fantastische nieuwe ontdekking. Door een zakelijke relatie terecht gekomen bij Looks. Wat hebben we heerlijk gegeten. 4 gangen wandeling door de kaart met een mooi wijnarrangement. Elke gang was met liefde bereid, in het hoofdgerecht de surf en turf die Ik nog niet eerder op deze manier had gegeten Maar waanzinnig smaakten. Het dessert een triffel was het lekkerste dessert Wat Ik sinds tijden heb gegeten. Het bedienend personeel deed Hun stinkende best om ons een super avond te geven. Dat is ze meer dan gelukt. Ik zou looks aan een ieder aanraden
YDoorn . Gastronoom (19 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wow, wat hebben wij lekker gegeten bij looks. Het was vol bij de buren dus bij looks naar binnen gelopen. De gemarineerde zalm met een Cannelloni van krab was heerlijk en vooral lekker fris. De entrocot als hoofdgerecht was super lekker in combinatie met de haricot verts. Als afsluiting een lekkere scropino gehad. Een onverwacht leuk restaurant dat ondanks dat het best groot is erg intiem aan doet. Het personeel is erg aardig en volgens mij werden we geholpen door de eigenaar of bedrijfsleider die er alles aan deed om het ons naar de zin te maken. Bedankt!
ProeverHH . Gastronoom (29 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Ik heb afgelopen zaterdag erg genoten bij Looks. De soep met een kreeften bisque was erg lekker en heel romig. Als hoofgerecht had ik de gebakken roodbaars. Allebei overheerlijk, lekker op smaak. De roodbaars was lekker mals en de saus die erbij zat ook lekker. Voor het desert had ik geen plek meer. Personeel is attent, snel en vriendelijk en het restaurant erg mooi met de verschillende ruimtes door het pand heen.
Karel P. Fijnproever (9 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Genoten van de Iensaanbieding van 4 gangen kreeften menu. Alle gerechten waren zeer goed. De bediening is voorkomend en snel. Lekker genoten van het aanbod, de sfeer en het eten.
Frits V. Gastronoom (26 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Looks. Fantastische steak tartaar met een perfect gepocheerd ei gehad en als hoofd gerecht een lekkere roodbaars. Goede bijpassende wijnen laten adviseren door het personeel en voortreffelijke service. We zaten boven in een knus gezellig hoekje na te borrelen en er is erg laat geworden die avond. Dank!
Jvdbrink . Gastronoom (13 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Na een boottocht zijn we langs gegaan bij onze favoriet in het centrum van Amsterdam, Looks. Na een jaar hier niet te zijn geweest keken we hier enorm naar uit. Ik had niet zo een honger door iets teveel hapjes op de boot dus had ik alleen een voorgerecht en een dessert genomen. De cannelloni met krab was erg smakelijk, daar zat ook gemarineerde zalm bij en een heerlijke crème brulee als nagerecht. We werden geholpen door de eigenaresse van Looks wat voor ons altijd plezierig is. Het decor is vanzelfsprekend erg leuk en zoals altijd laten we ins verassen met de wijn die door looms wordt aanbevolen bij het gerecht. Kortom nog steeds toppie!
Jeroen B. Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Na een gastvrij onthaal hebben we heerlijk gegeten en gesmuld van het 4 gangen Iens menu. Als enig was het jammer dat we naast een rumoerig groep roemeense dames zaten, die ondanks aanspreken niet minder lawaai maakten. De acoustiek van het restaurant is zodanig dat we daar wel last van hadden. Desondanks een geslaagde avond.
Jenny F. Gastronoom (25 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Hier gegeten met 4 personen en we hadden al doorgegeven dat we de kreeften menu wilden bij de reservering. We werden goed ontvangen door de gastheer wat ook tevens de eigenaar is. Genoten van een 4 gangen menu en heerlijk wijn erbij. Als voor kregen we de licht gegrilde makreel met zoetzure groente. Mooi opmaak en de smaken waren heerlijk. Als tussen een bisque met wat kreeftstukken en een gegrilde zeebaars. Zeer lekker op smaak en de combinatie met de knapperige zeebaars was echt top. Als hoofd een halve kreeft en stukje vlees. Mals en smaakvol. Als na de creme brulee met appel. Deze vonden we eigenlijk allen erg machtig en niet echt smakelijk. Maar al met al is het een zekere aanrader om hier te eten en de service was ook top. Zeer vriendelijk en servicegericht. Restaurant is mooi ingericht en straat gezelligheid uit.
Howie68 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben gekozen voor de SurfnTurf, een aanrader. Alles klaargemaakt met passie en dat proef je . Bediening heel goed en vriendelijk.
Terreinknecht601 . Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
ons vooraf je bestond uit makreel en steak tataar om je vingers bij af telikken.
als tussen gerecht kwam de zeebaars in kreefte soep voorbij,ook al zo lekker.
het hooofd gerecht was de kreeft.
en daar kom je speciaal voor naar looks dining.
overheerlijk was het.
als afsluiter een creme brulee.
wij hebben weer heerlijk gegeten bij looks dining,aanrader
Naadje1986 . Bourgondiër (2 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Als je dit restaurant naar binnen loopt rammelt de voordeur al en overal waar je om je heen kijkt zie je de slechte afwerking (niet netjes geschilderd, spijkers in de muren), scheuren in de leren bankjes, daardoor voelde het oud aan. Qua keuze op het menu is het niet veel, geen soepen, weinig keus. We hadden het kreeftenmenu maar de bouillabaise was een kreeftensoep ZONDER zeevruchten (2 kleine stukjes kreeft en 2 stukjes vis), absoluut geen authentieke bouillabaise. Ook viel het dessert (creme brulee met appel) ontzettend tegen, het was heel papperig en smaakte naar melk en ei. Voor ons was deze avond helaas geen succes.
Paul V. Fijnproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Weer na lange tijd weer bij Looks gegeten, en dat was zeker geen tegenvaller. We kregen de tafel waar we om hadden gevraagd. De jonge vrouw van de bediening was heel vriendelijk en zeer vakkundig. Als voorgerecht nam ik de Steak Tartaar van de blonde d ‘Aquitaine. Deze was van goede kwaliteit en grofheid en heel goed op smaak gebracht . Mijn vrouw nam de oesters Creuses 000, onder begeleiding van een heerlijke vinaigrette. Als hoofdgerecht nam mijn vrouw de Gebakken zeebaars met een gevarieerd garnituur. De baars was precies goed en om te genieten. Zelf nam ik de Gebraden eendenborst met een garnituur van Witlof, zoete-aardappel met karamel-zilver ui en makaron gevuld met eendenlever. Echt een voortreffelijke combinatie, waarbij de eendenborst mooi rosé was gebakken. Dit alles omringd door een prima wijn arrangement maakte het weer een belevenis. Met als afsluiter een WItte chocalde taartje met liga, gelei van rosé wijn, kersen snoepje en sorbet van frambozen vormde mede door de bijzonder goede en vriendelijke bediening een afsluiting van een heel plezierige avond bij Looks.

Fatih K. Gastronoom (14 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Erg lekker gegeten bij Looks. De bisque was echt zalig! Surf en turf die wij kregen als hoofdgerecht was ook top. Bediening is erg attent maar niet te stijf. Heb heerlijk gegeten. Ik lees hieronder wat over de stoelen beneden voor het raam, die zijn inderdaad wel erg laag! voor de rest niks op aan te merken.
Dennisvanderacht . Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
We zijn hier spontaan binnen gelopen met de vraag of het mogelijk was om een hoofdgerecht en een glas wijn te kunnen nuttigen. Dit was geen probleem. We kozen allerbij de entrecote met een glas rode huiswijn. Dit was weliswaar de lekkerste entrecote die we in tijden hebben gegeten! Wij lopen hier snel weer een keer spontaan binnen.
Renske G. Gastronoom (44 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Ik sluit me helemaal aan bij alle lovende recensies. Keurige service; warm onthaal, heldere uitleg, men denkt goed mee. Gelijk een fles kraanwater op tafel en goed wijnadvies. We gingen voor het Iens kreeftenmenu en dat was heerlijk. De bisque misschien wat zout maar verder niks op aan te merken. Zalige kreeft ook, precies goed gegaard. Twee kleine details; kreeftenbestek is heel handig om de pootjes leeg te eten (en dat is niet alleen leuk maar ook heel lekker) en de stoelen bij het raam beneden zitten wel erg laag.
Overall een heerlijke avond gehad bij Looks!