Meer informatie over restaurant Look

Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

Voordelig
Casper K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Look is naar mijn mening het meest pure restaurant van Arnhem. Mooie, vooral biologische, ingredienten worden verwerkt tot de lekkerste gerechten.
Helaas heeft chef Jeroen besloten te stoppen met Look. Tot Kerst kan je er nog terecht. Ik ga zeker proberen deze laatste twee maanden nog een paar keer te genieten.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Lekker weer, konden lekker buiten zitten. Alle tafels al geboekt maar er werd snel een extra tafel buiten gezet. Wijn en water was snel gebracht, beide zoete wijn, deze was iets te zoet naar mijn smaak. Het water was een karaf kraanwater wat niet in rekening wordt gebracht, heel positief. Verder alleen hoofdgerecht dit keer voor ons. Moesten lang wachten, bediening goed maar keuken langzaam. Het vegetarische hoofdgerecht was zoals altijd super, smaken in balans altijd aan te bevelen. Dochter het vlees gerecht, grote lap vlees en met bijna uitsluitend bonen als groente, was het een te grote portie en bovendien niet erg smakelijk met al die bonen - vlees wel goed op smaak. De bijgerechten sla/friet altijd goed.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wij eten wekelijks bij Look in het Spijkerkwartier. Met z'n gezellige terras, op de hoek van de spijkerlaan en spijkerstraat, de geweldige keuken altijd aan het werk met eerlijke natuurlijke
producten; met de hartelijke bediening, ook voor kinderen; een stukje Antwerpen of Parijs in Nederland. Informeel en met hoge kwaliteit, smaakvol en puur; voor jong en oud, voor studenten, voor advocaten, voor schrijvers, voor kunstenaars; voor de wijkbewoner op de zaterdag namiddag met een goed glas wijn aan de oesters ; voor een stel na een bezoek aan het Sonsbeek 2016 ; voor het gezin dat op woensdag niet wil koken en even de deur uit wil. Gewoon, en dat menen we echt, de 'place to be' in Arnhem en omstreken.
Mo V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het draait hier om eten, niet om het decor laat staan om decorum. Buiten op een houten bank, aan de straat. Het hele spijkerkwartier komt langs, dus genoeg te kijken.
De kok kiest zijn ingredienten met zorg bij goede leveranciers en kookt puur. De samenstellende delen van de gerechten versterken elkaar - zoals het hoort.
Goede wijnen en een ontspannen maar toch alerte bedienende brigade doen de rest. Lekker!
Erna W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Het was de eerste keer dat we gingen eten bij "Look". Het was er gezellig vol maar er was nog een tafel vrij. Ik paste alleen niet tussen de tafel en de stoel met mijn maat 38. De tafel naast ons had weinig ruimte om op te schuiven. Na wat gewurm met onze tafel lukte het me ertussen te schuiven. Erg krap dus.
Als voorafje bestelden we de vissoep. Het duurde meer dan een half uur voordat die op tafel kwam. Er zaten 3 stukjes vis in en een stuk of 6 mosselen. Mosselen? Dat was ons er niet bij verteld. Nou hou ik wel van mosselen maar ik had meer zin in vis. Er was geen bakje om de schelpen van de mosselen in te doen.
Als hoofdgerecht hadden we spaghetti bolognese en spaghetti met pesto. En een vistaartje. De spaghetti was erg sober aangekleed en smaakte matig. Het vistaartje was erg lekker.
De bediening is erg vriendelijk en de wijn was lekker. Helaas viel het eten tegen.
Nevelpanter .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Gisteren gegeten met mijn vrouw en dochter Ylene.
We aten er o.a. als hoofdgerecht een procureurlapje en een op de huid gebakken heekfilet. Uitgebalanceerde heerlijke gerechten en ruim geportioneerd.
Gezellige informele ambiance die past bij een eetcafe, comfortabele eettafelstoelen.
Zeer vriendelijk en bereidwillig personeel, die het onderling ook goed met elkaar konden vinden. Levert zo een belangrijke bijdrage aan de sfeer.
Aandachtspunt zou voor ons zijn om twee vleesgerechten op de kaart te zetten, Look kookt namelijk een beperkt menu dat eens in de zoveel tijd ( twee weken?) wisselt. Als je dan zoals van de week nou net niet van varkensvlees of vis houdt dan is dat jammer.
Look is voor ons zeker een eetcafe om terug te komen.
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Gisteravond met broer & vader gegeten hier...wat een verademing. Locatie ademt historie, nostalgie in een dynamische omgeving. Meiden voelen exact aan wat je wil, houden afstand als je in gesprek bent of melden zich als je iets wilt. Eerst lekker op terras in het avondzonnetje je biertje nuttigen en dan langzaamaan naar binnen voor het eten.

De Rib Eye was mals, de bereiding nog beter. Een absolute aanrader voor iedereen die houdt van authentiek, lekker eten en een prettige ambiance.
Noureddinne C.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Wij hadden hier al eens gegeten, jaren geleden en hadden zin om te gaan uiteten en lekker dichtbij station velperpoort. in het verleden heb ik hier snoek gegeten en ik hoop dat nog eens zo lekker te eten. We hadden niet gereserveerd maar gelukkig waren er nog 2 plaatsen vrij. .Als voorgerecht nam ik een forel met jonge bladsla, een lekker fris gerecht. de forel was lekker koel, precies goed Mijn tafelgenoot had een vega salade die prima in orde was. hoofdgerecht nam ik kip daarbij pompoen die denk ik even aangebakken was en een aardappel/prei puree waarbij de smaak mij iets tegen viel omdat de prei niet te proeven was. de kip was prima. Mijn tafelgenoot had een vega voorgerecht een salade die ze lekker vond, apart gerecht. Als hoofdgerecht nam ze een vegetarisch gerecht, zuurkool in een soort verpakking heel apart en lekker daarbij een salade met gedroogde tomaat en frietjes. De frietjes vond ik niet lekker en de salade vond ik eentonig maar wel redelijk lekker. Achteraf hebben we geen toetje maar koffie gedronken. We waren goed vol door de speciale Gulpener Wintervrund, speciaal bier en echt een aanrader bij vlees en puree.. Conclusie het eten was lekker maar ik zou vooral de puree van aardappel met prei anders doen en friet zou ik persoonlijk niet zo reserveren. wij komen als we in de buurt zijn nog een keer eten.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Op de bonnefooi bij Look binnen gelopen, niet al te vol, gezellig druk. De eerste keer dat ik in het restaurant at, in de zomer zit je lekker buiten. Als voorgerecht beide de vegetarische ravioli genomen, goed klaar gemaakt, lekker op smaak en mooie portie. Als hoofgerecht nam mijn partner de makreel filet, het was erg lekker maar ik hou niet van vis en vond het erg sterk ruiken. Gelukkig had ik de kaas/zuurkool quiche, die rook wel erg lekker dus we hebben beide genoten. Daarna het kaasplankje, goed gesorteerd en de truffels. Het eten is eigenlijk altijd goed bij look, maar de bediening niet altijd. Dit keer echter was de bediening top, ze had alles goed op de rit en aandacht en tijd voor iedereen.
Gekobv .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Aanrader. Speciaal vanuit Nijmegen, waar we een aantal goede restaurants hebben, op advies van vriendin naar Arnhem gereden.
Ça vaut le détour, zoals Michelin zegt... Gelukkig is dit restaurant-eethuis authentieker dan menig Michelin restaurant!

Mooie recht door zee gerechten, met kennis van zaken evenwichtig gebracht. Voorgerecht eigen gemaakte ravioli met ricotta en spinazie. Hoofdgerecht gestoomde scholfilet met zeekraal en lamsoor. Mijn tafelgenoot had een uitstekende rumpsteak, goed gebakken en mooie begeleiding. Desserts uitstekend. Wijnen perfect!

Je proeft echt dat de kok, Jeroen, zelf de 'boodschappen' doet bij de door hem geselecteerde adressen!

Voor Nijmegenaren... je proeft eten uit de school van Grut!

Wij komen zeker terug!
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Nergens in Arnhem wordt vis zo mooi bereid als bij Look! Fantastisch hoe de skrei smaakt. Hier vindt je vrij klassieke gerechten waarbij het niet draait om prachtig opgemaakte borden of geweldige smaakcombinaties, maar meer om de losse ingrediënten die eigenlijk altijd bijzonder goed zijn bereid. Je proeft dat het knettervers is. Goede wijnen ook.
Katherine S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2013
Wat meteen opviel was het welkome gevoel dat de bediening gaf. Ze waren alert, vriendelijk en gewoon leuk!
Het eten vond ik deze keer iets minder: ik had het vegetarische hoofdgerecht. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe het gerecht precies heette maar het was een strudel met aardappelpuree, kaas op wilde spinazie. Ik kon niet veel andere smaken onderscheiden. Het was niet slecht, maar ook niet heel goed: echt een 7'tje. Ik heb hier wel eens beter gegeten.
Voor mij is het ontzettend belangrijk of de bediening goed is (gastvrij, kundig, niet te veel / te weinig aanwezig etc), dat vind minimaal 50% van de hele ervaring - en die was echt top dus ik heb niks te klagen
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Na heerlijk wandelen en uitzwerven op een mooie Augustusdag over de Oosterbeekse en Arnhemse landerijen daalde ik terug af naar de stadse Spijkerbuurt. Zo'n vakantiedag rond eigen woonplaats verdient een passende bekroning, had ik bedacht. Daartoe meldde ik mij bij restaurant Look. Enkele jaren geleden, vers aangekomen te Arnhem, durfde ik met goed fatsoen een Antwerpse chef naar dit adres meenemen. We werden niet teleurgesteld. We aten Collonata, een goede herinnering. Dáárvoor al eens met een Amsterdamse vriendin en haar theater gezelschap, waaronder enkele vegetariërs, tot volle tevredenheid op dit adres gegeten. Op de bühne van de nabije schouwburg spetterde nadien de vonken van de planken. Later met mijn moeder en één van haar vriendinnen langs geweest. Toen werd mij een Grappa door ma onthouden. Dat was ik niet vergeten. Eindelijk was ik terug. Ik hou van dit soort adressen waar de kwaliteit van de keuken de nonchalante stijl van de bediening heerlijk compenseert waardoor je een losjes aangename sexy sfeer verkrijgt. Dezelfde week, op weg voor de dagelijkse boodschappen, had ik de chef/eigenaar een schoolbord aan de straat zien schrijven waarop hij oesters aanprees. De gedachte aan deze beminde zeeschelpen liet mij niet meer los en zo gebeurde het dat ik rond 19.00uur, moe van de wandeling, plaatsnaam aan het eerste tafeltje bij het raam. Het stoepterras zat redelijk vol en maakte een aangename, mediterrane indruk. Binnen was het rommelig en overlegde een groep personen aan een lange tafel enthousiast wat ze nu toch moesten bestellen. De dienster kwam met grote ogen op mij af, en deelde mede dat het hier een restaurant betrof, de tafel was gereserveerd, althans euh, ze zou eens in het grote boek kijken. Nou ja, de tafel bleek om 20.00 uur gereserveerd. "Dan is het aan jullie om wat snelheid te maken", zei ik, en bestelde 6 gilardeaux vooraf, de Heek als hoofdgerechten en het dessert waarnaar gevraagd werd kon ik nu nog echt niet bestellen. Een mandje brood werd voorgesteld en dit herinnerde ik mij weer van de vorige keren. Hoe ongepast bij dit type keuken. Zij noemen zich geloof ik eetcafé. Bij het bestellen van een fles Muscadet werden de ogen van de dienster nog groter, maar het vertrouwen nam zienderogen toe. De oesters arriveerden, (ze smaakten zoet!) ik vroeg om een servet , citroen en een vorkje en alvast een bestekje. Slurpend genot. De attente assistente van de dienster informeerde of alles ok was. En dat was het! Ik bouwde een leuke toren van de lege schelpen. Het hoofdgerecht bestond uit een enorme berg gezond lamsoor en zeekraal waarop een op de huid gebakken heekfilet prijkte. Heerlijk. De structuur van de vis vond ik iets korrelig maar ok. Zalige frieten en salade werden daarbij geserveerd. Ná koos ik voor crème brûlée 'van vier soorten fruit'. De finesse ontging mij volkomen en proefde geen onderscheid tussen de twee vanille crèmpjes die ik geserveerd kreeg. Een prima dubbele espresso met een vinnige eau de vie van pruim (op aanwijzen
van de sympathieke chef/eigenaar zag ik uit een ooghoek) deed mij in een totale gelukzaligheid verzinken. Het was inmiddels 21.15uur en geen mens had naar mijn tafel geïnformeerd. Bedankt Look, het was heerlijk. Ik kom graag terug, maar dan met een amourette. Misschien is er dan wild.
Jvernooij .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Op een doordeweekse avond lekker buiten gezeten bij Look. Een gemoedelijke sfeer op een levendige lokatie. Omdat het vegetarische hoofdgerecht mij niet aansprak gevraagd of er wat anders gemaakt kon worden. Dit was geen probleem. Achteraf heb ik het voorgerecht als hoofdgerecht genomen. Dubbele portie. Ondanks dat was de portie nog wat aan de kleine kant voor een hoofdgerecht. De smaken waren goed. Verse ingredienten en goed op elkaar afgestemd. Het nagerecht was lekker maar niet heel bijzonder. Al met al zeker de moeite waard.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Mooi weer, buiten gegeten. Allebei het vegetarisch voorgerecht (gevulde ravioli) , was erg lekker. Vega hoofd gerecht ook, vlees aan de andere kant was net iets te klein in portie maar wel lekker. Toen de zon verdween zijn we naar binnen verhuisd maar er zijn ook plaids beschikbaar dus je kunt ook lekker buiten blijven zitten. Als enige nadeel vind ik altijd dat de tijd tussen voor en hoofgerecht te lang is.
Wijnlien .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Ik had gister geen zin om te koken en ben daarom bij Look een pasta gaan eten. Ik kom er vaker een wijntje drinken maar de laatste keer diner was alweer een paar jaar terug. De kaart is sinds kort uitgebreid met pasta's voor rond de €10,-. Goede service, vers, biologisch en streekproducten staan centraal bij Look. Ik kom zeker terug!
Doro1967 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Gisteravond heerlijk gegeten. Bediening was erg attent. Mooie verse producten met liefde bereid. De huisgemaakte curry was voortreffelijk. Erg mooi om te zien dat er ook veel aandacht aan de koffie wordt besteed. De espresso was heerlijk van smaak. Hier gaan we zeker nog eens eten!
MCWT .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Gisteren heb ik met een vriendin heerlijk gegeten bij dit gezellige eetcafé. We werden met een brede glimlach ontvangen en kregen een gezellig tafeltje bij het raam. Als voorgerecht had ik een vleesgerecht met heerlijke venkelworstjes. Mijn hoofdgerecht was een schelvisje uit de oven met diverse soorten bietjes. De smaken waren puur, vers en goed op elkaar afgestemd. We kregen er verse, knapperige salade bij en heerlijke dikke frieten met een verrukkelijke zelfgemaakte mayonaise. Enige nadeel was dat ik het niet op kon! Het dessert was een tiramisu. Ook hier kon je merken dat het gerecht met liefde was bereidt.
Ik vond het echt fantastisch hoe hier met eten en drinken wordt omgegaan, het hele team werkt met passie en dat merk je. Echt een aanrader!
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
Ik lees hier over Look niets dan positiefs, terwijl ik gisteravond toch echt teleurgesteld ben door wat ik voorgeschoteld kreeg. Sterker nog, terwijl ik regelmatig uit eten ga en ik mij nooit geroepen voelde om een recensie te schrijven doe ik dat nu wel. Ik probeer het kort te houden en hoop dat Look hier iets mee doet. De bediening was ok, maar het eten was inspiratieloos. Ik kreeg een heek (vis) die smakeloos was omdat er niets mee was gedaan (!) Nu houd ik zelf ook van 'puur' eten, maar een vis uit de oven op een bedje van bieten met nootjes erover had ik zelf ook kunnen bedenken. Echt zonde van zo'n mooie vis die zelfs alleen al met een citroentje veel lekkerder van smaak was geweest. Laat staan met dille of andere kruiden, maargoed, ik ging het kort houden. De zelfgemaakte mayonnaise smaakte naar boter (te weinig mosterd verwerkt en bevatte te veel olie), de frietjes waren te hard, de runder ribeye van mijn twee vrienden waren te rouw en bevatten te veel stukjes vet. Als toetje bestelden we citroenijs met bloedsinaasappel en tiramisu. De tiramisu leek te bestaanuit ingedikte koffiemelk met hierin bitterkoekjes verwerkt! Het leek niet meer dan een hap blubberige gele creme met hierin een scheutje espresso. Het citroenijs was op zich prima, maar ook dit gerecht was inspiratieloos. Enkel een paar druppeltjes bloedsinaasappel erbij in een glas? Wederom weer erg 'puur' maar als het gaat om smaak heel erg saai. Als je smaakpapillen dood zijn, dan maakt het niet uit om hier te eten, want dan eet je tenminste wel gezond. Het terras bij Look ziet er uitnodigend uit voor een biertje, maar laat jezelf niet verleiden door daar ook te gaan eten. Ps. het brood was wel goed, maar dat bleek van de verse bakker te zijn :) Ps. ik ben benieuwd hoe de recensenten van Look zullen proberen om de betrouwbaarheid van mijn recensie onderuit te halen. Alhoewel, eigenlijk ook niet, ik heb mijn zegje gedaan en u bent gewaarschuwd.
RoeJos .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2013
Enkele weken geleden ben ik weer eens bij Look gaan eten. Begonnen met olijven en brood, als hoofdgerecht de vis-dagschotel, schelvis met amandelbourride, waar een lekkere portugese wijn bij werd geschonken. Alles was goed op smaak en de bediening vrolijk en attent.