Loods

• provincie Friesland
  • Vegetarische gerechten
  • ...

Over restaurant Loods

Heerlijke plek op elk moment van de dag

In vervlogen tijden was dit de scheepswerf van Terschelling, gelegen tussen het oude dorpscentrum en de jachthaven. Nu is het een geweldig restaurant met een internationale keuken. Uiteraard is vis goed vertegenwoordigd op dit mooie eiland, maar ook de vleesliefhebber en vegetariër krijgen hier volop aandacht. Een uitgelezen plek voor een kop koffie, lunch, ontspannen borrel of diner.

Meer informatie over restaurant Loods

- Ontbijt 10:00 - 11:00

Henny V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
vriendelijke bediening in een aardig ingerichte maar grote ruimte. Het vegetarische hoofdgerecht, risottokroket met garnituur was verassend en smakelijk, het vishoofgerecht , schelvis met allerlei zeebanket en garnituur idem, afgezien van de slappe friet. het nagerecht, een proeverij van alerhande zoeternij was zeer smakelijk. Wijn en koffie deugden ook.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Vanwege de Herfstvakantie was het erg druk op Terschelling maar we konden nog een tafeltje aan het raam reserveren in dit populaire restaurant aan de Willem Barentszkade. Gelukkig maar, want het was er goed eten, in een vrolijke ongedwongen sfeer met fraai uitzicht op de vele boten aan de kade.
De dames in de bediening die wij, vanwege sommige eerdere berichten extra in de gaten hielden, opereerden in ons geval foutloos, vriendelijk en efficiënt. De keuken leverde een paar smakelijke visgerechten en de wijn was fijn.
Wat wil je nog meer op een zaterdagavond in West-Terschelling?
Helemaal geen klachten dus.
Reina B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Afgelopen zomer tijdens onze vakantie weer heerlijk gegeten.
Wij gaan steevast bij elk bezoek aan Terschelling ook een paar keer bij Loods eten.
Heerlijke keken en je kunt al je wensen kenbaar maken aan het vriendelijke personeel.
Op een geweldige locatie aan de haven voor ons is het elke keer genieten.
John .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Tijdens recente zomervakantie op de Wadden ook een dag op dit eiland doorgebracht en gegeten bij Restaurant Loods in het kleine centrum van het dorp. Het was prachtig weer, zodat we lekker beschut tegen de zon en de wind buiten konden zitten.
Vriendelijk personeel, attent maar niet opdringerig, en een kaart met voldoende keuze uit originele gerechten. We namen geen voorgerecht en bestelden meteen de mosselpan voor de een en gegrilde lamshaasjes voor de ander. De mosselen waren erg vers en smakelijk klaargemaakt met naast de gebruikelijke groenten ook zeekraal en een aantal lekkere sausjes. De gegrilde lamshaasjes waren lekker mals en gingen vergezeld van een (apart maar ook erg lekker) hele gestoofde knoflook. Verder aangekleed met roseval aardappeltjes, cranberry-tijm jus (Terschelling is hèt eiland van de cranberries) en bosui. De porties waren best groot, zodat we daarna niet meer voor een dessert hebben gekozen. We hebben er gewoon lekker en goed gegeten, tegen een nog net redelijke prijs.
Engel08 V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Moderne, vriendelijke omgeving, geweldige plek aan haven. Aardige en vlotte bediening, en bovenal een goede keuken! Aanrader!
SannePost .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Fijne plek aan waddenzee en reuring van de haven.
Goede wijnen en bieren.
Bediening vriendelijk, voelt welkom.
Loodsbrood lekker als vooraf antipasti plank(tip neem enkele terschellinger producten hierin mee)
Kortom voor ons fijne plek om tijdens onze vakantieweek regelmatig te lunchen, borrelen of dineren.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Vriendelijke ontvangst. Drankje buiten in de zon gedronken. Vooraf goed koekje van gamba met kokkels en scheermes met schuim van schaaldieren. Erg lekker, allen wat zand in de scheermesjes. Hierna mosselen in een licht pittige roomsaus, erg lekker. Runderlende was lekker, goede salade erbij. De patat was wat meelderig. Cranberry sorbet prima evenals de Terschellinger spekkoek. Bediening is vriendelijk maar vergat bestelde drankjes. Leuke lokatie met uitzicht op het wad. Industriele inrichting maar past prima bij de lokatie.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Op basis van de recensies hier gegeten en tevoren gereserveerd. We werden keurig ontvangen, moesten even wachten maar daarin heel vriendelijk begeleid. Bediening is relaxt en niet gehaast ondanks de drukte. Is wat moderne omgeving met indruk van een loods maar beetje "gemaakt" wel heel veel industriële lampen.
Voorgerecht hadden we voor mixed plank gekozen met veel worst en kaas op erg verlepte rucola. Sausjes waren in een wegwerpbarbecue en leken niet vers maar uit een potje, beetje jammer. Enorme portie. Hoofdgerecht lamshaasjes was teveel door gebakken maar verder prima. Black Angus steak was lekker. Voor een dessert hadden we geen plek meer. Lekker gegeten maar niet heel bijzonder.
ELF76 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Gisterenavond bij Loods gegeten. Keuze gemaakt op basis van de reviews. Vooraf reserveren is in elk geval in het hoogseizoen een vereiste. De zaak zat lekker vol. Het is een moderne locatie met een industriële sfeer. Zichtbare techniek en mooie antieke industriële lampen. Keuken is open. Is wat mij betreft een pré. Tafeltje waar wij aan zaten is eigenlijk te klein voor drie personen waardoor het heel vol is op tafel. Dat vind ik minder prettig.
Personeel is erg vriendelijk en oprecht. De organisatie lijkt goed op orde er is ondanks de drukte geen sprake van gehaastheid. Voldoende aandacht voor de gasten. Verversing drankjes ook goed op orde.
Als voorgerecht hebben we allebei de Vitello Tonato besteld. Mooi dun gesneden, erg smakelijk bereid.
Als hoofdgerecht hebben we gebakken mosselen en gebakken zwaardvis. De zwaardvis is mooi zacht en goed op smaak. De mosselen worden geserveerd in een licht pittige roomsaus. Hoewel ik zelf meer van het licht zilte van kaas houd bij de mosselen, is dit ook erg lekker. De garnering is ook lekker vers en knapperig. De friet en de geserveerde salade zijn goed maar niet uitzonderlijk.
Onze dochter had als hoofdgerecht gekozen voor de mini loodsburger. Van dit kindergerecht had wat mij betreft meer gemaakt kunnen en mogen worden. Het lijken twee kleine platte frikadellen op een klein bolletje. Het smaakt overeenkomstig het uitelijk. Niet vies maar wel fantasieloos. Mijn advies, besteed wat meer aandacht aan de kindergerechtjes. Dit was echt beneden het niveau van de gewone gerechten op de kaart. Eigenlijk zou ik daarom een 7,5 willen geven.
Tot slot de desserts, ik ben eigenlijk helemaal niet van het zoet of desserts. Maar loods heeft iets op de kaart staan wat ik moest proberen: Bavarois van trekdrop met een crumble van pepermunt en Pistache, coulis van Yuzu en granité van aloëvera. Mij vrouw koos voor de panna cotta van witte chocolade en rabarber. Beide gerechten erg lekker maar de Bavarois is echt heel bijzonder met gecompliceerde smaken.
Erik C.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Toch elke keer weer lekker eten in gezellige en mooie omgeving. Compliment aan t personeel, eindelijk weer eens een restaurant waar vriendelijk en behulpzaam personeel is en ook voldoende aanwezig. Heerlijke risotto kroketjes, zelfgemaakte frites ( super) lekkere dressing. Limoncello shake toe, ook aan te raden. Allemaal prima. Blijft een feest om hier te komen!
Stefanie M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Mooie ruime eetgelegenheid met prachtig uitzicht op de haven van West-Terschelling. Goeie kaart, erg lekkere gerechten die met zorg zijn samengesteld. Borden mooi opgemaakt en zeer vriendelijk gastvrij personeel. Kortom: top!
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Uitkijkend over de haven van West-Terschelling en de Waddenzee zit je hier uitstekend. Er is veel personeel en de bediening is vlot en vriendelijk. Het eten is fantastisch, we hebben hier uitstekend gegeten, prima prijs-kwaliteit verhouding, een absolute aanrader dit restaurant.
Aleid H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
We hebben met 6 personen bij Loods gegeten. Ik vond het overheerlijk. Vooraf de carpaccio en als hoofdgerecht de salade met lam. Vooral de salade was verrukkelijk. De overige gerechten zagen er goed en smakelijk uit. Alles wat gelijk geserveerd en de bediening hield ons goed in de gaten. We komen hier zeker terug.
Ak1962 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Voor de tweede keer gegeten nadat we de eerste keer al zo verrast waren. De heren in mijn gezelschap hadden gekozen voor de dag specialiteiten en dat was vooraf, een tartaar van Angus beef en als hoofdgerecht heek filet. De heren waren ronduit enthousiast over hun keuze en de gerechten. Ik had vooraf gekozen voor de bisque, heerlijk! Als hoofdgerecht had ik voor de vegetarische curry gekozen. Echt geweldig, echt de Oosterse smaak zoals hij hoort te zijn. Ook prettig dat jezelf kunt bepalen hoeveel curry je aan je gerecht toevoegt en de hoeveelheid is meer dan voldoende. Als nagerecht had ik de bavarois van trekdrop met een granito van mint. Wat een fantastische smaak combinatie, echt je mag me er voor wakker maken 's nachts. Onze complimenten aan de keukenbrigade. Echt een aanrader!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heb nauwelijks recht van spreken maar toch, ik moet het kwijt. Gekomen voor een lichte lunch, uiteindelijk alleen maar garnalenkroketten besteld + een glas chardonnay. En ja, die garnalenkroketten hadden wel een lekkere knapperige korst, maar de garnalen waren erin geslaagd om uit de vulling te ontsnappen. Nauwelijks een garnaal te bekennen, zelfs de smaak was aspecifiek, met blind proeven had je m.i. de garnalensmaak niet herkend. Jammer. Maar er zijn veel positieve recensies over Loods, dus aarzel niet om Loods te proberen, maar laat de garnalenkroketten opzij.
Het interieur streeft naar een brasseriesfeer met hoog plafond, "eerlijk" hout, grote zinken buizen onder het plafond, etc. Je moet ervan houden.
Willemvink .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Het eten was heel erg goed. Toen wij binnenkwamen hadden we het idee 'wat moet dit worden', nou de entourage is gewoon niet passend bij de kwaliteit van de gerechten die geserveerd worden.
Jammer dat men niet meer aan de inrichting doet. Wat ons opviel is dat men bij een 3 gangen menu geen brood met kruidenboter of iets dergelijks vooraf serveert, zodat de lange wachttijd tussen bestellen en voorgerecht en tussen voorgerecht en hoofdgerecht met wat lekker brood opgevuld kan worden. Dat viel ons echt tegen. Verder over de gerechten niets dan lof.
Regina H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Een mooie lichte zaak, in vergelijking met veel ander restaurants op Terschelling die vaak donker en een beetje oubollig aandoen. Een vriendelijke bediening, die bereid is met de gasten in gesprek te gaan. De stoffen servetten vond ik heel verrassend, het gaf mij direct een gevoel van `je bent echt gast je bent welkom'. Loods maakt zoveel mogelijk gebruik van producten die het eiland kan leveren. De huisgemaakte gerechten worden elke dag vers gemaakt. Hierdoor is het aanbod niet overdadig. Liever wordt er `nee´ verkocht dan weggooien aan het einde van de dag, dit is een nobel streven. De bediening gaat in gesprek met de gasten voor een alternatief wanneer er een huisgemaakt gerecht uitverkocht is.
Mijn partner ging voor de gegrilde lamshaasjes, deze waren perfect gebraden.
Ik had mij voorgenomen de maispannenkoekjes te bestellen. Helaas waren deze op de avond dat wij hier gingen eten op. In overleg met de bediening heb ik, als hoofdgerecht gekozen voor een Duo van biet (een voorgerecht) met daarbij friet. Als extra kreeg ik er van de kok een risottokroket bij, die goed smaakte. Als nagerecht gekozen voor de huisgemaakte spekkoek met bijbehoren. Bij het betalen onze complimenten uitgesproken. Zeker een restaurant om terug te komen.
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Van alle restaurants die we op Terschelling geprobeerd hebben, zeker de beste. Modern wat uitstraling betreft, originele kaart, met lokale producten. Of in elk geval producten die dat uitstralen. Mijn eerste messen-schelpen gegeten, erg lekker. Bediening wat onervaren en overwerkt, zaak erg vol, beetje gevoel een nummer te zijn. Kleine variatie op gerecht op de kaart totaal onbespreekbaar, baas erbij met boos gezicht, alsof het een heel idioot verzoek was om iets weg te laten. Dat is dan toch jammer op een verder geslaagde avond met fijn uitzicht.
Gerben Z.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Leuke tent met goede kaart. Vooraf flammkuchen gedeeld met blauwe kaas, iets teveel peer naar mijn smaak tot de blauwe kaas. Eten was erg lekker en de maaltijdsalade erg ruim van opzet. Dessert was goed maar had iets spannender gemogen naar mijn idee.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Hier met een gezelschap van 8 personen gegeten. Plezierige ambiance, mede door het (pseudo open)haardvuur. Het was goed bezocht, maar desondanks rustig. Terschelling is echter nooit zo erg druk in dit jaargetijde. Goede akoestiek, zodat we elkaar goed konden verstaan. Uitgebreide kaart, redelijk wijnen (de Nieuw Zeelandse witte viel het meest in de smaak, maar de Rioja Crianza was ook goed te doen). De kwaliteit van het eten was goed, en toch ook een beetje anders dan wat je doorgaans in de eilandrestaurants en strandpaviljoens te eten krijgt (al neemt de verscheidenheid toe). Zaten, wat krap bemeten, aan een lange, ongedekte houten tafel, met een wat oneffen en ruw oppervlak, zodat deze keer niet de tafel, maar je bord enigszins wiebelde. Door er een stoel tussenuit te halen ontstond meer bewegingsruimte.
Vriendelijke, wat flegmatieke bediening. In de keuken wordt snel gewerkt.
Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Wat mij betreft aanbevolen.