Lola Bar Kitchen

6,8

Jouw recensie over het restaurant Lola Bar Kitchen

Marieke J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Lekkere tapa's en nog veel meer op de kaart waar ik wel benieuwd naar ben. Door de plank met mix tapa's te bestellen heb je vanzelf een leuke combinatie, we hadden de vega met vis variant, aanrader! Gezellige informele sfeer, ik ga nog wel een keer terug.
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Mijn bezoek aan Lola is helaas wat tegen gevallen. Met vrienden hadden we voor €30 p.p. het dinner menu genomen. Het voorgerecht waren 4 pinchos per persoon die prima waren, maar niet bijzonder. Het hoofdgerecht waren opzich prima hapjes maar wel wat weinig. Het toetjes was een enorme tegenvaller. We kregen twee plastic mandjes op tafel gezet met een paar taaie churros er in. Voor de hoeveelheid eten en de kwaliteit er van vind ik het erg duur. De bediening was verder vriendelijk.
Omer B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Een gezellige tent waar je lekker tapas kan eten en drinken, aanrader is de Spaanse speciaalbieren. Dit aangevuld met vriendelijk personeel.
Martine I.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Tapas plankje voor 2 genomen. Leuke aanbieding. Zag er goed uit en smaakte ons prima. Verschillende wijnen. Ongedwongen gezellige sfeer.
Onno H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Leuke tent en vriendelijke bediening tijdens een rustige avond. Tapas zijn bovengemiddeld lekker voor een bovengemiddelde prijs. Gelukkig hadden we een aanbieding, 2 tapasplanken voor de prijs van 1. In dit geval was de prijs-kwaliteit dus helemaal top, maar zonder zo'n actie zou ik niet snel terugkomen.
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gezellige sfeer, bediening is aardig; maar het eten is echt niet lekker. Ondanks dat alles zelf gemaakt is (denk ik) is het heel smaakloos en ziet er zoveel lekkerder uit dan dat het smaakt.. zo jammer! Maar helaas geen rede genoeg om hier nog een keer heen te gaan. Ps. sangria is erg lekker.
Isabelle L.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Leuke tent hoor, maar ik zou deze in het vervolg toch overslaan. Het brengen van een biertje en een glas wijn mocht even duren. Vervolgens krijg ik een glas wijn met welgeteld vier slokken erin. Ober legde uit dat dat normaal is en dat ik eigenlijk nog te veel gekregen had. Het brood met smeersels was op zich lekker, maar de papieren kleine kuipjes waarin de smeersels worden geserveerd zijn totaal niet praktisch. Overigens zien de ronde tafeltjes er leuk uit, maar om een plank met eten die eenzelfde diameter als de tafels heeft te gebruiken, is ontzettend onhandig. Links en rechts om mij heen was overal geknoei en gepruts. Ook de bon klopte niet.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na allerlei berichten over deze 'tapas-tempel' ook maar eens hier gaan kijken. Bij binnenkomst ontstond direct verwarring toen de 1e serveerster ons liet weten dat we een plekje mochten kiezen en de volgende ober ons vrijwel direct vertelde dat we niet zomaar ergens konden gaan zitten. Niet veel later hadden we een prima plekje bij het raam dus dat mocht de pret niet drukken. De ruimte zelf is verder groot en luidruchtig, met een vrij minimalistische inrichting. De eerste bestelling (wijntje en mandje brood) liet behoorlijk lang op zich wachten en we moesten een tweede keer vragen voordat het brood ook kwam. De Lola-plank die wij namen was op zich goed: de garnalen erg melig maar verder wel een lekkere combi. De kipspiezen waren met name heerlijk. Ook de prijs-kwaliteit verhouding hiervan vonden wij prima. Toen wij wilden afsluiten met koffie duurde dit wederom vrij lang, was de cappuccino lauw en waren de koekjes blijkbaar op; ik vond nog wel een handjevol kruimels op mijn schoteltje. Al met al zullen wij hier niet zo snel nog eens terugkomen.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Buiten op het terras gezeten, waar het brood met smeersels even op zich liet wachten. Hierna met z'n vieren de Lola plank gedeeld, heeft het wachten goed gemaakt! Verschillende hapjes om te delen, vis vlees en vegetarische gerechtjes, ruim voldoende voor flinke eters. Goede prijs/ kwaliteit.
Shirly H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Een gezellig avondje tafelen, bijkletsen en borrelen begint bij Lola! Eerste bezoek beviel zo goed dat we Lola dezelfde week nogmaals hebben bezocht om de rest van de kaart uit te proberen! Vrijdag was het erg druk, er werd veel moeite gedaan om iedereen een plekje te geven, de tafeltjes bleven maar komen! De bediening heeft kennis van de kaart en is flexibel in het aanpassen van je gerechtje of plank! Vandaag hebben wij de borrelplank uitgeprobeerd met groente, vlees en vis.. Extra lekker om te weten dat de meeste gerechten inclusief sausjes huisgemaakt zijn en dus heerlijk vers! Een glas zomerse Sangria past hier goed bij.. Lola, we hebben genoten!
Tarzon .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Lola is een vernieuwend, authentiek restaurant waar je terecht kan voor een drankje op het terras, een hapje of complete maaltijd. De ambiance, muziek, decor, kleurgebruik in de zaak wekken een vakantiegevoel op waar je maar moeilijk afscheid van kunt nemen.. Een drankje worden twee drankjes en loopt uit tot een verlaat diner met uiteindelijk de laatste drankjes aan de bar of terras totdat het dan echt sluitingstijd is!

De gerechten zijn kleurrijk en mooi gecontrasteerd en smaken net zo goed als ze eruit zien.. Met iedereen wordt rekening gehouden: of je nu vegetarisch bent, een allergie hebt of gewoon bepaalde hapjes niet lust! De chef maakt tijd voor het geven van advies... Indien je niet zeker bent van je keuze of bepaalde gerechten niet kent, dan is team Lola zeer behulpzaam!

Lola is druk bezocht, hou rekening met wachttijden of zorg dat je er op tijd bent! Waar mogelijk worden tafels bijgezet en anders kun je al zittend aan de bar van de keukenzijde en meteen zien hoe jouw gerechten worden bereid.

Team Lola bedankt, see you soon!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Prima gegeten, prima bediening en de sfeer is zeker gezellig te noemen. Wij namen de Lola plank waar verschillende tapas op gepresenteerd worden. En alledrie de desserts. De smaken zijn goed evenals de presentatie. Is het de beste tapas ooit? Dat niet, maar het is smakelijk, goed op elkaar afgestemd en een prima hoeveelheid. De alcoholvrije sangria is goed op smaak en ook de witte huiswijn is lekker.
Wij komen zeker nog een keer terug!
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Lola is echt een aanwinst voor Rotterdam. Het ligt strategisch dichtbij de afgeladen Witte de Withstraat en heeft een lekker ruim terras. De bediening is uiterst vriendelijk en attent. We kozen de Lola plank voor lunch ( o.a. gamba's,serranoham en kipsalade) en vulden die aan met gegrillde kip en overheerlijke chorizo kroketjes. Die aanvulling was alleen nodig omdat we ons vergisten in de huisgemaakte sangria ( met brandy,gemberbier en mandarin Napoléon). Die was zo lekker dat we het al te gretig wegklokten.
oli1234 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Lola was veel in het nieuws de afgelopen tijd, dus besloten om deze nieuwe tent een bezoek te brengen.
Van buiten ziet het er goed uit, en ook het grote terras maakt het Schiedamse Vest weer een stukje leuker.
We werden vriendelijk geholpen, maar overall was het een beetje een tegenvaller.
Wijnkaart ziet er goed uit, Spaanse tapaskaart toch echt wat minder, daar hadden we (veel) meer van verwacht. We besloten om te beginnen met wat brood + aioli, toen bleek dat dit afgebakken Nederlands (e-nummers) stokbrood was i.p.v. lekker spaans brood hebben we besloten om de rekening te betalen en door te gaan.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heel vervelend om het te moeten zeggen, maar Lola viel tegen. Toen we meteen een fles cava bestelden, vroeg de (heel vriendelijke) bediening of we er vast brood met 'smeersels' bij wilden. Dat bleken zes stukjes afbakstokbrood met drie papieren kommetjes aïoli, boter en olijfolie te zijn; het laatste kommetje was omgevallen, zodat het brood in een vijvertje olie dreef.

Maar goed, het is een mooie nieuwe zaak en dan kan er altijd wel wat mis gaan. Op de kaart staan enkele koude en warme tapas en 3 hoofdgerechten. Geen uitzonderlijke combinaties, maar rechttoe, rechtaan gerechten.

We besloten wat tapas vooraf te nemen en daarna een hoofdgerecht. Dat kon, 'maar alles komt wel tegelijk' zei de vrolijke dame van de bediening. Wij lachten vrolijk mee (we dachten dat ze alleen de tapas bedoelde), totdat bleek dat ze ook echt meende wat ze zei. Want onze hoofgerechten en alle tapas werden inderdaad in één keer op tafel gezet.

De chorizokroketjes hadden helaas niets van die lichte, krokante hapjes die je in Madrid geserveerd krijgt. Vleeswaren en kaas waren goed, maar de biefstukken lauw. De groenten die ernaast lagen waren nog het lekkerst, met een duidelijke grillsmaak. Al met al, komt het hier niet boven eetcafé-niveau uit. Misschien kan dat ook niet met die prijzen, maar ik betaal liever wat meer voor écht goede tapas.

We besloten de tapas-kaasplank maar bij wijze van dessert te eten en hebben de koffie ergens anders gedronken. Echt jammer van die mooie zaak, want dit kan echt veel beter.
Amber H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Nieuwe tapasbar in town! Samen met vriendin gaan eten. We kwamen rond 19:30 aan. Reservering was niet mogelijk, maar de doorstroom was snel. Na een kwartiertje kregen we een tafeltje. ( We mochten ook bij de kok aan de bar eten, maar iets te warm ;-) Prima wijnen op de kaart, huiswijn ( wit) was lekker. We hebben een de Lola plank besteld. Allemaal lekkere hapjes. Vlees, vis, gegrilde groente etc. Calamaris los besteld, die heb ik wel eens lekkerder gegeten. Maar overall goed en betaalbaar gegeten en gedronken.
Elise H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Met hoge verwachtingen op pad gegaan naar Lola, maar helaas viel het ons tegen. Het eten vonden wij niet zo goed; saai en elders in rotterdam stukken beter te krijgen. Prijs-kwaliteit was naar ons idee niet geheel in verhouding. Wij bestelde zes losse gerechtjes i.p.v. een plank met het idee dat we dan van alles wat meer zouden krijgen. Dit was helaas niet het geval. We hebben relatief veel betaald voor iets wat naar onze mening niet zo goed en niet genoeg was.

Al met al een goede ligging en het heeft wellicht potentie om uit te groeien tot iets moois, maar dan zou er eerst het een en ander moeten veranderen betreft kwaliteit van het eten en de prijs.