Lokanta Proeflokaal

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30

Jouw recensie over het restaurant Lokanta Proeflokaal

Vincent P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Samen met een vriend gegeten bij dit leuke restaurant. Een restaurant waar het eten, het leuke, vriendelijke bedienend personeel en het interieur helemaal op elkaar aansluiten en met elkaar kloppen. Het is er gezellig, knus en lekker. Water staat op tafel en wordt aangevuld als het op is, geen gedoe met spa blauw op de rekening, je bent echt een gast. We kozen beiden voor het verrassingsmenu, een echte aanrader. Brood met aioli, asperges met dip, worstjes, kaas met kweepeerjam, pata negra, gehaktballetjes, gevulde paprika, patatas bravas en nog veel meer. Wat zou ik nogmaals kiezen voor een tweede ronde, ja wat niet eigenlijk. Er zat geen enkele tegenvaller bij, stuk voor stuk heerlijk. De afsluiter was een heerlijke chocolade mousse.

De betaalautomaat faalde even en moest opnieuw opgestart worden. Ondanks dat het niet iets is waar ze zelf wat aan kunnen doen (extern probleem), wordt er terwijl je wacht op het opnieuw opstarten een kop koffie aangeboden. Kortom het is duidelijk: je bent te gast!

We hebben een top avond gehad, een dikke aanbeveling of je nu met vrienden, partner of familie uit eten gaat.
Yvonne N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Gisteravond gegeten....de 1e keer maar zeker niet de laatste keer. Voor het verrassingsmenu gekozen. Heerlijk! Bediening relaxed en aardig, goede uitleg van de gerechten, meerdere malen worden de lege flessen(water) vervangen.
Ter gelegenheid van Valentijn was er live muziek, kregen we bij binnenkomst een glaasje prosecco en was het dessert aangepast...een mini grand-dessert. Het was voor ons helemaal top.
Gaan zeker nog een keer terug.
Jaco V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Dinsdag met 13 personen heerlijk gegeten bij Locanta. Verrassingsmenu was helemaal top. minpuntje was de bedienning die de indruk gaf er weinig zin in te hebben maar dat mocht de pret niet drukken. Al met al een leuk restaurant..............zeker een aanrader.
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk geten vanavond. Mooie ruime porties. Echt heel vriendelijk personeel. Gezellige sfeer ook al zat het vol. Gerechten komen met tussenpozen wat ook prettig is als je echt wil tafelen. Regelmatig werd er een fles water op tafel gezet. Top.
Minpuntje is de prijs van de wijn. Maar zeker een aanrader.
MarloesvD .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Wat een leuke ontdekking dit kleine, gezellige restaurantje! We hebben hier met z'n zessen gegeten en bestelden het verrassingsmenu. De serveerster informeerde keurig of er sprake was van bepaalde allergieën, wat (vrijwel) niet het geval was. Wij mogen en lusten alles! Heerlijk gegeten, ik hou ervan om allerlei verschillende gerechtjes en smaken te ontdekken. Er werd steeds verteld wat we nou eigenlijk voorgeschoteld kregen, maar mij interesseerde het geen reet, het was toch allemaal verrukkelijk. Ik had dit niet verwacht toen ik het kleine, onopvallende en ietwat oubollige tentje binnenstapte. Ik moet een cijfer geven voor inrichting en sfeer. De inrichting vond ik wat chaotisch, de sfeer echter was prima en ontspannen. Aanrader!
Dirk O.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Heerlijk stukje vakantie gevoel dichtbij huis. Leuk klein tapasbarretje. Lekkere smaken. het is aan te raden om een voorgeselecteed combi menu te nemen :D
Beste Dirk Ooms,

Bedankt voor de leuke recensie. Een stukje vakantie dicht bij huis is precies wat wij mensen willen geven! Bedankt ook voor de goede cijfers voor het eten. Ik zou graag horen wat wij kunnen doen om de service te verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Sandor en Caroline
Rishma A.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gisteren hier gegeten samen met mijn man en schoonmoeder. De sfeer was als vanouds goed. We hebben een verrassingsmenu genomen en deze was erg lekker. Deze is ook verkrijgbaar in een vegetarische variant en die doet niet onder aan de reguliere variant. Al met al heerlijk gegeten in een relaxte sfeer.
Heel erg bedankt voor het schrijven van deze leuke recensie, tot een volgende keer!
Ellis C.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Laatst weer heerlijk gegeten hier! Dit is de vaste plek voor m'n beste vriendin en ik. Je waant je echt in Spanje met de lekkere wijnen en bieren en natuurlijk de gehele uitstraling. Al die kleurtjes geeft ons een warm omhaal. Bediening erg vriendelijk en ze kunnen je extra kennis meegeven over de gerechten en dranken en de geschiedenis daarvan. En mocht je geluk hebben, komt de chef ook nog even hallo zeggen! Kortom, wij blijven terugkomen!

Beste Ellis, wat een ontzettend mooie cijfers! Heel erg bedankt en we zien jou en je vriendin graag weer snel terug. Met hartelijke groet, Sandor en Caroline
Haakon H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gisterenavond hier gegeten. Het eten was erg lekker. Mijn favoriet waren de rosbief met mosterdsaus, de tortilla en het stoofpotje. Sfeervol ingericht restaurant. Leuk plek in een leuke buurt!
johannesen72 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Afgelopen zaterdag hier samen met mijn oudste zoon gaan eten vanwege zijn afstuderen.Hij wilde graag tapas en zodoende kwamen we hier terecht.Wat een knusse zaak en wat een gezellige dames in de bediening ,we kwamen ondanks dat we t buiten zagen stort regenen in een vakantie stemming.We hebben echt zalig gegeten ,t aller lekkerst vonden we de rode poom en de gerookte pulpo. ook t dessert van chocolademousse met caramelsaus was top.Wij komen zeker nog eens terug.
Kees J.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Tapas was wel OK. Netjes verzorgd en redelijk smakelijk vooral de chorizos en de dadel met blauwe kaas. We hebben beter gegeten, maar dit was best OK. De bediening is echter erg langzaam, we zaten steeds op het eten te wachten (onderbezetting keuken?). Dat gaf helaas wel een rem op de avond. Een bodempje leggen van te voren is geen slecht idee. Verder is het decor kleurrijk maar ook oudbollig en de ruimte is wat benauwd. De live Spaanse muziek was mooi, maar de ruimte is daar wat te klein voor. We konden elkaar niet zo goed verstaan.
Beste Kees J, bedankt voor de 8 voor het eten maar wat jammer om terug te lezen dat u de service niet voldoende vond. Ik had heel de avond het gevoel dat er bij u iets niet naar wens was en ben meerdere malen langs geweest om navraag te doen. Geen van deze keren heeft u iets gezegd en dat terwijl de meeste van uw klachten makkelijk op te lossen zijn! Zo had ik de muziek wat zachter kunnen zetten en u een andere tafel kunnen bieden. Ik begrijp dat dingen erg lang kunnen duren als u niks met elkaar kan bespreken omdat u elkaar niet kunt verstaan. Omdat wij de hele tijd in beweging zijn is het soms lastig om in te schatten hoe warm het is voor de zittende gasten maar ik had graag de deur open gezet. Wij hebben gekozen om onze tapas te serveren in een informele setting waarbij voldoende ruimte is voor persoonlijke wensen. Wilt u het volgende keer alstublieft aangeven wanneer u iets graag anders ziet? Wij vinden het echt helemaal niet erg om u te helpen! Wij serveren overigens geen dadels met blauwe kaas.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
We hebben gisteren met ruim veertig gasten hier gegeten ter gelegenheid van ons huwelijk. We hebben niet één kritische kanttekening: het was af! Een onvergetelijke avond. We hadden het hele restaurant afgehuurd en voor al onze gasten een verrassingsmenu gereserveerd; en dat viel erg in de smaak. Veel variatie, zoals kazen, gerechten met langoustines, rivierkreeft, ham, gegrilde groene asperges (top!), vongole, gehaktballetjes, brood met sausjes (homemade!), kikkererwten enzovoort. Met speciale voorkeuren was rekening gehouden, ook met allergieën. Voor de jongere gasten een speciale tafel met hapjes die kinderen graag lusten. De bediening was opgewekt en men wist wat men serveerde. De wijn (Albarino en Ribera del Duero) was uitstekend. Goede koffie na. Veel van onze gasten kondigden aan terug te komen bij Lokanta en wij ook! Team van Lokanta, bedankt voor jullie wezenlijke bijdrage aan deze bijzonder geslaagde dag. Ga vooral door met deze kwaliteit en laat je niet verleiden tot afgezaagde formules. Jullie zijn een parel in oud Kralingen.
Beste Freerk en Monique,
Wij vonden het erg leuk om jullie bruiloftsdiner te verzorgen. Nogmaals ontzettend bedankt voor de mooie opdracht en natuurlijk ook voor de enthousiaste recensie.
Met hartelijke groet en tot snel, Sandor en Caroline
Brassenegre .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Prima Tapas restaurant midden in Kralingen. Waarschijnlijk omdat het vakantieperiode was, was het prima parkeren voor de deur. Lekkere Tapas, mooie en niet overdreven grote keus, en erg vriendelijke bediening.
Bedankt voor de leuke recensie. Het is inderdaad op drukke momenten even zoeken voor een plekje met de auto maar gelukkig zijn we ook er goed bereikbaar met het openbaar vervoer (tram 21 of metro Voorschoterlaan).
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Diverse malen hier geweest, laatste keer was al weer even geleden. Sfeervolle zaak met bediening die het alleen deed, maar toch bijhield, vriendelijk is en gevoel voor humor heeft. Tempo lag wel iets te hoog. In het verleden waren de gerechten hier wat meer gekruid, dat is nu wat minder, het is nu allemaal goed bereid en gepresenteerd. Kortom, prettige zaak, goede prijs-eten-bediening, dus ik zal er vast nog wel eens vaker komen !
Beste Johan, bedankt voor het schrijven van een recensie. Geef het volgende keer even aan wanneer het tempo iets te hoog ligt en dan doen wij een stapje terug. Met vriendelijke groet, Sandor en Caroline
Zvezdan K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Diverse maken hier geweest en ook dit keer niet teleurgesteld. Verrassingsmenu is een schot in de roos qua hoeveelheid maar ook qua variatie. Ik zou zeggen....vooral doorgaan! Tot gauw!
Hartelijk dank voor de positieve woorden! Met vriendelijke groet, Sandor en Caroline
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Eten was erg lekker en gevarieerd. Restaurant is aan aanrader en zeker één om terug te komen. Hebben buiten gezeten. Tafeltjes Mogen iets groter en stabieler. Verder prima.
Bedankt voor de leuke recensie! Geef het volgende keer even aan bij de reservering en u krijgt een grotere tafel (u had gisteren het kleinste tafeltje van het restaurant).
Margriet L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten weer! Verrassende smaken, nieuwe gerechtjes, zoals het tomaten torentje. De bediening was vriendelijk en vlot.
Dank voor de recensie!
JB_Maasland .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Met ons vieren daar het verrassingsmenu gehad. En met succes! Op advies moesten we de rosbief met treffelmayonaise zeker vragen om die in de verrassing op te nemen, dit was geen probleem. Ieder gerechtje was zorgvuldig klaargemaakt en smaakte uitstekend. Bijvoorbeeld een gegrilde (kundig ontvelde) paprika, gevuld met een tonijnsalade, maar extra toegevoegd: fijn geprakte aardappel, om het vocht wat te binden, met daaraan toegevoegd een fijngehakt kappertje en heerlijk op smaak gebracht. Verder o.a. een botermalse Iberico ham, lekkere kaas/ kweepeer, de op-je- tong- smeltende rosbief met subtiele truffelmayonaise. Er leek geen einde de verrassing te komen. Continu werd gekoeld tafelwater gebracht. We kregen leuke uitleg bij iedere tapas door hardwerkende attente bediening. Heerlijk gegeten in een prettige omgeving. Wij komen zeker terug.
Leuk! Bedankt voor de kleurrijke beschrijvingen en voor het schrijven van de recensie!
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Verrassingmenu genomen, heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening! Zoveel eten dat we niet eens alles op konden. Aanrader! :-)
Bedankt voor de recensie!
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Leuke locatie, verstopt in een schattig straatje in Kralingen. Door de inrichting kom je direct in Spaanse sferen. Het personeel is aardig en de bediening is vlot. We hadden het verrassingsmenu en dit was niet alleen meer dan genoeg, maar ook lekker gevarieerd en heerlijk bereid. Zeker een aanrader!
Beste Esther, dank voor de leuke recensie. We zijn blij om te horen dat het menu voldoende was en goed heeft gesmaakt! Hartelijke groet, Sandor en Caroline