Lokanta Dunya

Meer informatie over restaurant Lokanta Dunya

Voordelig
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk eten voor een goede prijs. De smaken verrassen me altijd. Tip: de dagschotel is een mooie aanbieding en heerlijk. Vooraf wat mezzes isgezellig en lekker. Fijne hartelijke bediening met veel geduld. Zelfs toen ik mijn drankje volledig omgooide.
Herman N.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Afgelopen zondag in dit restaurant gegeten. Dit was mijn tweede keer en beide keren bevielen goed. Dunya is een gezellig restaurant met een warme, authentieke uitstraling. Echt een plek waar je je even op je gemak kunt voelen. Ik at de vistajine en die was erg lekker. Ook qua hoeveelheid helemaal prima, inclusief de rijst en een kleine salade had ik meer dan voldoende. Verder vriendelijk personeel en een leuk inkijkje in de open keuken waar we naast zaten (die desondanks geen luchtjes afgeeft).
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij gaan hier regelmatig eten en het is altijd weer even lekker. De koude mezzes zijn altijd favoriet, maar ik ga hier ook altijd weer de mist in... Je blijft eten van het heerlijke dunne brood met smeersels waardoor je eigenlijk na het voorgerecht al vol zit... De hoofdgerechten zijn echter ook heel erg de moeite waard! Ik koos dit keer voor de vis tajine. Tegenwoordig krijg je volgens mij iets kleinere porties wat ik heel goed vind want er werd eerst volgens mij veel weggegooid. Desalniettemin is het zeker ruim voldoende. Leuk gerechtje met lekkere vis en garnaal, spinazie helaas niet vers volgens mij en naar mijn smaak een te dikke laag kaas eroverheen. Wijnen zijn ook prima en prijs/kwaliteitverhouding is altijd heel goed. De bediening is vriendelijk en als het niet te druk is dan serveren ze de gerechten ook rustig aan. Het is echter vaak wel heel druk want het is een populaire plek, en terecht, dus reserveren is een must. Wij komen hier zeker weer terug!
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Gezellig leuk tentje voor een etentje zonder poespas. Leuke menu's om te delen. Zeer goede prijs-kwaliteit. Geen haute cuisine, maar wel gewoon lekker. Bediening is erg vriendelijk, maar zeer traag, we hebben ongeveer 20min tegen onze leeggegeten borden aangekeken. Overigens liet het personeel ons wel heel lang op het terras zitten zonder problemen, ondanks dat ze eigenlijk al aan het opruimen waren.
Voor een etentje met een groep kom ik hier zeker nog wel eens terug.
E-stikkelman S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Donderdag bij dit restaurant in Rotterdam gegeten. Het was zeer druk maar dat was aan de bediening niet te merken! De lokatie is bijzonder sfeervol ingericht, je zit wel erg dicht op elkaar maar storend was het gelukkig niet. De keuken gebruikt recepten uit Mesopotamië. De gerechten waren lekker en goed gekruid, de wijn paste goed bij de gerechten.
Wij hadden een rijsttafel met maar liefst 17 gerechtjes!
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Met drie vrienden de Dunya-rijsttafel geprobeerd. Als eerste ronde een heleboel lekkere sausjes met vers brood. Ik moest oppassen dat ik mijzelf niet bij de eerste ronde al te buiten zou gaan. Als tweede ronde twee kleine maar voortreffelijke gevulde deegrolletjes. Tot slot kwam de grootste ronde, vooral heel veel vlees. Ik denk dat niemand alle drie de rondes op kan. De bediening was de hele avond vriendelijk en vlot. Het decor is prima. Dit was al de derde keer dat ik naar Lokanta Dunya ben geweest en ik zal zeker blijven terug komen.
Marinus O.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Fijn turks restaurant waar je heel lekker kunt eten! Pas verbouwde keuken. Geen luchtjes in de zaak. Turkse zit op een leuk plaatsje pannekookjes te bakken.
De koude voorgerechten op schotels gepresenteerd ogen niet. De warme voorgerechten zijn heerlijk. Probeer de lams koteletjes. Zelden zo lekker gegeten en alles zeer goed betaalbaar.
Smulaap .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Onverwacht gegeten bij Dunya. Een gezellig Turks restaurant waar we het geluk hadden dat er nog een tafeltje vrij was, want het zat bomvol. De gerechten hadden niet veel fantasie, de aankleding is hetzelfde, er ligt alleen een ander stukje vlees op. Het vlees had een lekkere grilsmaak. Bediening was erg vriendelijk, jammer dat er het laatste uur niet naar ons werd omgekeken. Hierdoor moesten we zelf naar hen toe om drankjes te bestellen. We waren dan ook verbaasd om te constateren dat ze zelf gezellig aan een tafeltje aan het borrelen en eten waren. Al met al toch een gezellige avond gehad voor een schappelijke prijs (€60 voor 2 personen).
CarmenJ J.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij hebben hier weer heerlijk gegeten. Als we in Rotterdam zijn, proberen we hier altijd te eten. Lukt niet altijd, omdat het dan vol zit. Begrijpelijk, want het eten is heerlijk.
Aanrader: neem vooral veel mezze's, zijn zijn heerlijk. Helaas waren er geen pides meer en dat werd ons pas nadat wij er zelf om vroegen meegedeeld. Deze fout werd weer goed gemaakt met een overheerlijk desert van het huis. Al met al een aanrader om hier te gaan eten.
Leny En Karel .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wat is dit toch een leuk en intiem restaurant. Heerlijk gevarieerd eten en alles uit de houtoven. Een groep van negen volwassenen heeft er prima gegeten. Twee hadden de Dunya Rijsttafel van 17 (!) gerechtjes. De vijf voorgerechtjes daarvan, met heerlijk vers brood, waren zeer gevarieerd in smaakbeleving.
De resterende twaalf waren diverse soorten vlees en een grote bol lekkere rijst.
Anderen uit de groep aten Turkse pizza, gepresenteerd in een speciale vorm op een dito houten plank. De kipgerechten waren prima van smaak en ook hier een forse hoeveelheid. Prijzen zeer redelijk.
Bediening was erg gezellig en snel. De toiletten schoon.
Restaurant is zeer aan te bevelen.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Voorafgaand aan een concert zijn we met in totaal vier personen een diner gaan nuttigen bij Dunya Lokanta. Het was er redelijk druk voor een woensdagavond. We werden vriendelijk welkom geheten en in no time stonden de bestelde drankjes op tafel. Het duurde even voordat het voorgerecht op tafel stond, maar dat was niet erg want prima: een negental verschillende smeersels met verschillende soorten brood. Smullen!
De hoofdgerechten volgden niet lang daarna en smaakten oké: de door mij gekozen sebzeli adana (gekruid lams/kalfsgehakt, ui, peterselie, aubergine, courgette, paprika, tomaten, dun brood, knoflook, yoghurttomatensaus en boter) was smakelijk, maar wel wat vettig, mede door de hoeveelheid saus. Kanttekening: de vorm waarin het vlees werd gepresenteerd maakte wel wat discussie los aan tafel.
Al met al geen slechte maaltijd, maar ik ben niet wild enthousiast.
Svm3052 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
We hadden voor- en hoofdgerecht besteld , maar het voorgerecht bleek vergeten want we kregen gelijk het hoofdgerecht. Op onze verbaasde reactie zei de serveerster slechts: "o, eh, maar dit kan niet meer terug". Na wat twijfelen en een verwensing naar degene die de bestelling opgenomen had zette ze het gewoon voor ons neer en ging informeren. Allerminst klantvriendelijk. Waarom niet retour en gewoon voorgerechten alsnog? Later kwam diegene weer langs en zei dat hij bij doorgeven een fout gemaakt en of we dan twee gratis desserts wilden ipv voorgerecht. Nee, dat wilden wij uiteraard niet en lieten het voorgerecht dan maar. Inmiddels bleek het eten flink afgekoeld. Even later kwam de serveerster nog eens vragen , en stelde voor of we dan nog twee drankjes van het huis wilden. We hebben bedankt, snel gegeten en zijn gegaan.
Een vergissing bij de bediening is menselijk, maar die kun je simpel en vriendelijk oplossen. Blijkbaar kunnen ze dat bij Dunya niet. We kregen de indruk dat je er moet eten, betalen en opstappen. Een zware tegenvaller
Filize S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Gemoedelijk eetlokaal. Eten is lekker. Je zit wat krap en bij het raam is het nogal fris. Personeel is wat rommelig maar past wel bij de gelegenheid
HealthyPleasure .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Rotterdam blijft verrassen, dit stukje op de proveniersweg kon ik nog niet en is verrassend knus en gezellig. Er zitten 4 zaakjes bij elkaar op een hoek met leuk terrasjes, hier kom ik dus in de zomer voor terug.

Lokanta Dunya gaf mij bij het reserveren al een vriendelijke indruk. We hebben er heerlijk gegeten, de gerechten én de erbij geserveerde rijst waren heel smaakvol.

Het restaurant is leuk ingericht, hoewel de tafels erg dicht op elkaar staan. Voor wat privacy of een rustig gesprek dit niet de meest ideale plaats.

De bediening was vriendelijk en zeer behulpzaam, glutenvrij eten was geen enkele moeite of probleem. Er staat veel op de kaart dus we komen nog zeker terug om meer te ontdekken!

Liajohn .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Wij hebben de 80everjaardag van mijn moeder met twaalf mensen gevierd. We mochten zelfs van te voren iets van slingers ophangen. We hebben verrukkelijk gegeten en de bediening is topklasse! Maar dat kan ook niet anders met de passievolle eigenaar Celal en zijn vrouw Aynur als gastheer/vrouw.. Bedankt voor de super leuke avond.
Ron W.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Vorige week ben ik met een vriendin in één van haar favoriete restaurants gaan dineren. Zij vindt het eten daar verrukkelijk en ik kan me sinds ons bezoek aan "Lokanta Dunya" bij haar mening aansluiten. Wij kozen voor het groepsgerecht en dat kun je alleen voor 2 personen (of meerdere) bestellen. Het groepsgerecht bestaat uit vier gangen en maar liefst 22 gerechten totaal. Wij hebben genoten van de verschillende verfijnde smaken, die deze keuze ons bracht. Voor bij het diner kozen wij voor een wijn die uit de streken komt waar het restaurant voor staat en ook deze keuze beviel ons goed.

De sfeer in het restaurant is losjes en gemoedelijk te noemen. Wij zatten aan een 2 persoonstafeltje vooraan in de zaak bij de afhaalbalie, dus af en toe had ik een afhaaler direct achter mijn stoel aan de kassa staan. Toch ervaarde ik dat niet als hinderlijk. Het droeg juist bij aan infomele sfeer die ik ook wel ken van simpel ogende restaurants in het buitenland, die net als "Dunya" zeer goede kwaliteit eten serveren in een no nonsense style.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Op onze familiedag verschenen we met twintig man. Ondanks het dreigend weer zette men bereidwillig het terras op om buiten ons aperitief te gebruiken en de verrassende appetiser van diverse mezze (smeerseltjes en chutney's) met brood en flensjes daar te kunnen genieten. Beneden in de stemmige huiskamer werd het driegangenmenu geserveerd, waarin de feestelijke opdiening opviel van het hoofdgerecht van diverse malse vleessoorten met een rijst-granencombinatie. Het smakelijke voorgerecht van filodeeg met geitekaas en een ander met spinazie was toen al achter de kiezen, goedkeurend knikkend onder onze conversatie. We hoefden niet al te lang te wachten op ons grand desert, waarin we ons diverse mesopotaamse zoete lekkernijen goed lieten smaken. Dieetwensen werden keurig gerespecteerd. Vlot en vriendelijk bediend. En toen onderweg naar Roermond bleek, dat ik mijn hoed had laten liggen was één telefoontje goed genoeg om die na te laten sturen. Een 10 voor service dus op alle niveau. Dat het goed was bij Dunya had Rotterdam-Noord al door, want het was er gezellig druk.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Relaxte sfeer, gezellige bediening. Eten is oke, maar wij waren met 2 vegetariers die uiteraard de vegetariesche schotel bestelde en die viel tegen. Lijkt er op dat ze geen gerecht kunnen verzinnen zonder vlees, dus laten we gewoon het vlees weg uit een van de gerechten... Veel gegrilde paprika (welke wel zeer smakelijk was) en veel, heel veel yoghurt/saus.
Op zich leuke tent en zal hier vast nog eens terecht komen, maar niet je van het.
sara85 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Na een lange tijd weer eens eten bij Dunya! Er heerst een prettige, gezellige sfeer in dit restaurant en het is leuk om zicht te hebben op de oven waarin veel gerechten bereid worden.
Het personeel is over het algemeen vriendelijk, mogen soms wat meer oplettend zijn op lege glazen.
Het eten is lekker en goed in verhouding met de prijs. Ik had lamsspiesjes die iets meer gekruid hadden gemogen. De yoghurt-tomatensaus en de aubergine is erg smakelijk bij het vlees.
Als dessert hadden mijn man en ik beide de baklava. Deze stond echter al een tijd voordat het geserveerd werd. Er werd ons nog gevraagd of we een nieuw bord wilden, maar hebben genoegen genomen met gesmolten slagroom en ijs. De smaak - zoet! - was goed, dus wel prima.
Elizabeth K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Volop genoten bij Lokanta Dunya met 3 vriendinnen. Via Iens achter dit adresje gekomen en daar geen moment spijt van gehad. Het eten is verrukkelijk, de bediening zeer vriendelijk en de locatie ook gezellig. Wij zaten in het kleine bovengedeelte. Een van ons heeft glutenallergie en daar werd ook zeer goed rekening mee gehouden. Het enige minpuntje is dat we redelijk lang op ons hoofdgerecht moesten wachten. Maar we hadden dan ook honger, dus dat helpt nooit mee. Fijne prijs/kwaliteit verhouding, zeker voor herhaling vatbaar