LokaalLokaal

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Noella G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker en in een fijne sfeer gegeten. De bediening was prettig en accuraat, zeker een aanrader. Lokaal Lokaal heeft er een vast gast bij ;)
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vol verwachting zijn we gaan eten bij dit pareltje in Deventer. Lokale producten en biologisch eten, daar waren we al erg enthousiast over.

De inrichting is prima voor elkaar. Smaakvol (paar dingen zijn overbodig) en gezellig.
De bediening is vriendelijk en het voorgerecht, o.a. de Thaise soep, verrukkelijk.

Het hoofdgerecht kon de verwachting niet waarmaken.
Wat een groene curry moest lijken, leek de Thaise soep (exact dezelfde smaak als het voorgerecht) maar dan in een groter bord. Met een bakje rijst erbij.
De verse vis, volgens de bediening kabeljauw op de huid gebakken, had geen huid en was smaakloos. De verse groente was nog erg aan de rauwe kant (Broccoli en bloemkool heb ik graag al dente, maar dit was wel erg rauw).

Na terugkoppeling aan de eigenaresse Joyce dat dit toch wel erg tegenviel, werd verteld dat dit toch echt curry was, maar dan niet gebonden (de soep dus) en dat het zeewolf was (ipv kabeljauw). De groente was vers van het land en die was prima volgens haar.
Ze zou beide hoofdgerechten van de rekening af halen. Dat was dan weer erg netjes van haar.

Even later hoorden we de bediening wederom tegen nieuwe gasten vertellen dat de verse vis, een kabeljauw op de huid gebakken was. We hebben haar even geïnformeerd dat de verse vis geen kabeljauw maar zeewolf is, maar even later bestelden de mensen toch de verse vis van kabeljauw, en dat werd tot onze verrassing door de bediening gewoon genoteerd.

We bestelden nog een nagerecht: kaasplankje en een hangop met verse aardbeien.
Het kaasplankje had 4 verschillende kazen, maar helaas kleine stukjes kaas (snippertjes) en geen lekker stuk van alle 4 de kazen, waardoor de smaakbeleving toch wat minder is. Bij de hangop van verse aardbeien waren de aardbeien onvindbaar en vervangen door aalbessen. Op zich erg lekker, maar weer niet wat we hadden verwacht.
Bij het afrekenen gaf ik nog aan dat het maar goed was dat ik (zure) aalbessen lekker vind. Het kwartje is niet gevallen, ben ik bang.

Samengevat: grote potentie qua filosofie en doelstellingen, maar de uitvoering laat nog veel te wensen over. Erg jammer.
Ik hoop dat de eigenaresse deze feedback serieus neemt en beter met de verwachting omgaat. Noem het bijvoorbeeld gewoon hangop met vers rood fruit ipv verse aardbeien.
Sir V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heerlijk voorgerecht een frikandel van vis
Minstens zo lekkere biefstuk! minpunt voor mij waren te kort gegaarde groenten? waarom is dit veranderd t.o.v. vorig jaar? verder tevreden en lekker gegeten
Anelma .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Een jaar geleden hadden we heerlijk gegeten met prettige bediening. Helaas viel de herkansing fors tegen. Anderhalf uur na het plaatsen van onze bestelling nog steeds geen eten. We moesten zelf navraag doen en kregen toen te horen dat een van de koks ziek was en het nog 10 minuten zou duren. Deze 10 minuten werden een half uur. Het drankje van het huis was een vriendelijk gebaar, maar de witte wijn en rosé waren niet koud. De rode Shiraz (door de bediening uitgesproken als Chirac) was wel erg lekker, maar op een nuchtere maag wat heftig.
De lasagne was lekker, de bijbehorende bloemkool en broccoli waren wel erg puur, namelijk rauw (veroorzaakt door de tijd stress bij de kok?). Helaas waren de biefstukken juist net iets te lang op de plaat gelegd.
Voor toetjes was het inmiddels te laat geworden.
Een mooi terras op het meest zonnige plekje op de Brink maar voorlopig schuiven we een terrasje verder.
Liesbeth E.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Lokaal Lokaal is een nieuwe aanwinst onder het aanbod van restaurants in Deventer. Een mooie sfeervolle inrichting, een enthousiaste eigenaresse en een kleine kaart met mooie producten (die regelmatig wisselt). Een pluspunt is de aandacht voor varieteit aan groente op het bord. De presentatie van de gerechten doet de smaakpapillen popelen. Al met al een aanrader!