Lokaal

Wibautstraat 85 1091 GK Amsterdam Nederland Kaart
31-207527419

Over restaurant Lokaal

Genieten aan de Wibautstraat

Op de bruisende Wibautstraat vind je het prachtige Grand Café Lokaal. Zet een voet over de drempel en je voelt je meteen thuis. Je eet hier verrassende, Amerikaanse gerechten. De specialiteit is het bereiden van vlees en vis op de Josper barbecue houtskooloven. Heerlijk! Eten waar je nooit genoeg van krijgt. Ook de ideale plek om te lunchen met een zakenrelatie, tijdens een dagje winkelen of gewoon omdat het kan.

Meer informatie over restaurant Lokaal

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00

Chantal H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Leuke , niet grote tent. Ziet er gezellig uit. Ik had vis ,lekker van smaak.Zat iets minder zout .
De bediening is niet zo actief.Decor kan wel wat fleuriger
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prima tentje, leuke inrichting. Bediening sprong er niet uit van enthousiasme. 2 van ons hadden de tonijn die naar ons mening iets te gaar en daardoor droog was. Teveel zout aan het eten toegevoegd waardoor de eigen smaak van de producten niet goed tot hun recht kwamen.
Vooraf hadden we nachios. Deze misten juist smaak.
Thomara .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De fajita en de new york style burger zijn aanraders! De frietjes zijn bijna lekkerder dan onze eigen belgische frietjes.
Vgeffen .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We hadden de halve kip en short ribs. De halve kip was super, maar de short ribs vond ik niet zo heel spannend: er zat veel vet aan (de bediening had ons vantevoren gewaardschuwd, waarvoor een dikke plus!). De nagerechten zagen er niet echt bijzonder lekker uit, ze spraken ons niet aan hebben hebben die dus overgeslagen.

Over het algemeen een prima grand cafe, het eten was ok (wat ons betreft veel te veel vet op alle gerechten, met name de gebakken groenten dropen van de olie) en de bediening redelijk. We moesten lang wachten op onze drankjes. Toen we onze drankjes eindelijk kregen en een bestelling wilde opnemen zei de ober dat hij eerst de drankjes van een andere tafel wilde opnemen omdat het "een grote groep is". So what? Wij zaten al een tijd te wachten.

Ik zou hier niet per se terug willen komen om andere gerechten te proberen.
Levi V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Een kort maar krachtige recensie.

De spareribs waren fantastisch, bediening erg attent en sociaal.
Decor is gezellig.

Al met al een echte aanrader mocht je in Amsterdam lekker en voor een eerlijke prijs uiteten willen
Niek218 H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Zo, de recencies kloppen! Warm en gastvrij onthaal en heel! lekker eten. Wij hadden de kip tortilla's en apart een basis salade. Zó lekker gekruid die kip en met gebakken paprika en ui geserveerd met guacemole, sour cream en tomaten sausje, zoals het hoort. We komen zeker terug om andere items op de kaart te proberen.
Josvanmoerkerk .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken bij Lokaal met mijn vrouw en 3 zonen. Lekkere verse gerechten. Leuke, vlotte en deskundige bediening.
Herma G.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Met een groep van 10 aan een gezellige grote tafel gezeten.
Onze vraag: we willen van algemene voorgerechtjes zodat iedereen kan eten.
SUPER!! overheerlijke nacho's, kippendingen, three cheese bread en uienbloem!!!!!!
Daarna volgden de burger, de tonijn, salade lokaal en een grote t-bone voor 2 personen. Alles super lekker, alhoewel die kilo t-bone voor 2 personen wat 'was geslonken'.
Als toetje chocolate fudge cake en mega lekkere appeltaart.
Al met al super genoten, niet in de laatste plaats van de prettige en ervaren bediening.
Ook de open keuken waar slechts 1 kok alles bereide verdient een dikke vette pluim.
Beste Herma,
Bedankt voor je mooie rapport cijfers!
Hier doen we het voor, en zal de complimenten aan de keuken zeker door geven.
Tot een volgende keer!
Martine-1001 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijk gegeten met een groep vriendinnen, super vriendelijke service. prijs/kwaliteit is echt top. Zeker voor herhaling vatbaar.
Loekk .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Al een aantal keren hier gegeten, maar nu pas een recensie geplaatst. De reden dat ik keer op keer terug ga naar Lokaal is de zeldzame combinatie van goed eten, top personeel én een betaalbare prijs. De locatie aan de Wibautstraat is wat lawaaiig maar dit brengt weer wat leven in de tent mee.

Zelf had ik de wide-cut spare-ribbs in zoete BBQ-saus met krokante frietjes en mijn vriend had de classic burger. Die burger was HUGE (om het Amerikaans te houden ;) ) en dat voor nog geen 13 euries. De ribbs waren heerlijk en wederom een grote portie.

Tip 1: ga hierheen! Tip 2: zorg dat je honger hebt want de porties zijn van Amerikaanse grootte.
Milounl .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Met mijn vader en broertje hier een hapje gegeten. Wij hadden weinig tijd i.v.m. een te bezoeken voorstelling in Carré, dus helaas niet uitgebreid kunnen tafelen. Zelf had ik de fajita's kip, erg lekker en een grote portie. De mannen hadden een burger (Classic en NY Style) waar zij iets minder enthousiast over waren. Zij hebben de burger als vrij compact en ietwat droog ervaren. Beide gevraagd om een medium gebakken burger, maar deze waren uiteindelijk redelijk well done. Toen ons werd gevraagd of alles heeft gesmaakt hebben wij dit aangegeven. De uiterst vriendelijke bediening stond goed open voor de feedback. Wij kregen uiteindelijk 20% korting op de burgers, wat totaal niet had gehoeven. Erg sympatiek! Er hangt een relaxte sfeer bij Lokaal, mooie ruimte aan de Wibautstraat. Een fijn eettentje! Financieel ook erg gunstig, de gerechten zijn netjes geprijsd.
Maidy.wensveen .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Bijzonder vriendelijke bediening. Echt de moeite waard. Er werd goed advies gegeven en niet moeilijk gedaan over een ingrediënt toepassen of uit het menue verwijderen. Wij komen zeker terug!
Jetty K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Met 5 personen hier gegeten. Gezellige ongedwongen sfeer op een leuke lokatie. Vooraf bitterballetjes en een enorm bord taco's uit de oven met 3 lekkere sausjes. 4 personen namen de hamburger. De meesten vonden hem veel te rauw en nog koud van binnen. Zag er verder mooi uit , maar waarom op zo een klein bordje geserveerd??Onmogelijk om, als je dat wilt, met mes en vork te eten op dat kleine ovale bordjes. Lekkere friet erbij geserveerd. De vegetarische salade werd, ondanks ons verzoek, toch met kaas erin geserveerd. De dressing was ook echt overdone. Wel werd de salade prachtig opgediend in een schaal bladerdeeg. Mijn advies is om bij de hamburger toch echt te vragen of je hem rood, medium of doorgebakken wilt hebben, zoals dat ook bij biefstuk gebruikelijk is.
Margeri .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Via Deliveroo eten besteld bij Lokaal. Jammer dat de kwaliteit zo ver achterbleef bij de ervaring als je daar ter plekke eet. Short-ribs gewoon taai, lullig beetje coleslaw ernaast gekwakt, slappe en echt veel te vette friet, burger nog half rauw vanbinnen en ook aan de buitenzijde niet goed gebakken/gegrild. Alleen de appeltaart was okay. Voor deze kwaliteit is de prijs echt veel te hoog (Euro 46,50 ex fee voor Deliveroo).
Beste Margeri, wat vervelend te lezen dat het eten zo tegenviel. Als je bij ons eet, krijg je het gelijk op je bord, en als er wat mis mee is, lossen we dit meteen op. Via Deliveroo gaat dat wat lastiger. Ik ben vanavond zelf aan het werk, ik zou het fijn vinden als je contact met ons op neemt, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing!
Kate S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Hier nu voor de tweede keer gegeten en het was weer ontzettend lekker! Een klein puntje over het eten zou kunnen zijn dat ik mijn entrecote rood bestelde en deze bleu (rood en nog koud van binnen) kreeg. Had 'm terug kunnen sturen maar we hadden al zo lang gewacht dat we daar geen tijd meer voor hadden.

Want dat is echt het nadeel hier. Vorige keer dat we hier waren werden we wat traag geholpen en zat er flink wat tijd tussen de gangen, maar we dachten dat dit met de restaurant actie te maken had. Vandaag was het echter heel erg rustig en ook nu zat er veel te veel tijd tussen de gangen. Dit was echt onwijs jammer, aangezien de cheesecake hier goddelijk is, maar we hier dus geen tijd meer voor hadden. We moesten namelijk door ergens anders heen. Over gang 1 en 2 meer dan anderhalf uur gedaan.

Restaurant is een aanrader indien je lekker lang wil zitten met je gezelschap en niet daarna door moet naar bijvoorbeeld het theater. Genieten doe je hier zeker!
Leon P.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Leuk grand café. Hadden het iens menu. 1x carpaccio, goede portie en heerlijke smaak. 1x gamba''s ook erg lekker en als voorgerecht (6 grote) genoeg. Heerlijk brood erbij.
Hoofdgerecht 2x ossenhaas. Simpelweg perfect vlees en precies gegrild zoals gewenst (1x medium en 1x rare). Heel zacht vlees wat zelfs zonder tanden te kauwen zou zijn geweest. Lekker zelf gemaakte frites en een salade. Als dessert keuze van de kaart. 1x appeltaart, gewoon goed. 1x red velvet taart weer heel erg lekker.
Alles bij elkaar had het ons erg goed bevallen. De porties in totaal meer dan genoeg.
Renehj66 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Verrassend gezellig huiskamerrestaurant met een ongedwongen sfeer en lekker eten. Je zou het niet zeggen als je voor het pand staat en de onderliggende snackbar in je gezichtsveld hebt.
Rebecca R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Vrij basic eten, niks mis mee, maar ook niks bijzonders. We hadden het IENS-menu, dus om die reden waren de verwachtingen ook niet heel hoog gespannen. Steak was overigens prima.
Fleurrrrr .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijk gegeten! We hebben gebruik gemaakt van het Iens Menu; keuze uit lekkere gerechten en het smaakte allemaal top. Niet te vergeten, super vriendelijk personeel!!
Joey C.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Gebruik gemaakt van de Iens-deal. Prijs/kwaliteit was erg goed. De bediening was erg goed. Als je in de serre zit is het decor sfeervol!