Lokaal

Wibautstraat 85 1091 GK Amsterdam Nederland Kaart
31-207527419

Over het restaurant Lokaal

Genieten aan de Wibautstraat

Op de bruisende Wibautstraat vind je het prachtige Grand Café Lokaal. Zet een voet over de drempel en je voelt je meteen thuis. Je eet hier verrassende, Amerikaanse gerechten. De specialiteit is het bereiden van vlees en vis op de Josper barbecue houtskooloven. Heerlijk! Eten waar je nooit genoeg van krijgt. Ook de ideale plek om te lunchen met een zakenrelatie, tijdens een dagje winkelen of gewoon omdat het kan.

Meer informatie over restaurant Lokaal

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00

7,2
7,1
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Lokaal

Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Gisteren een ArtPub gevolgd in het Lokaal. De bediening was ronduit ongeinteresseerd, onbeleefd en niet professioneel. Wij waren met 7 personen en kregen voor 6 personen bestek in een emmertje aangereikt. Iedere x als de begeleidster vroeg of de muziek iets zachter mocht omdat wij haar niet konden verstaan, werd het 1 tandje zachter gezet en na een minuut of zo weer harder. Niet een x werd er gevraagd of wij iets wilden drinken en zelfs het afrekenen was een problem. Wij hebben 4 x gevraagd of wij de rekening mochten hebben omdat er mensen de trein moesten halen en 4 x warden we gewoon genegeerd en toen ik daar wat van zei werd men boos. Voor ons een redden om nooit meer terug te komen.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Geen poeha, gewoon een biertje (keuze zat!) en sappige ribs/burgers met aardige bediening!
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Toffe plaats voor een lunch
Grietje D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Leuke bediening, onion flower heerlijk, nachos niet speciaal. Lamsrack en burger heel lekker.
Lubbe V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Gisteren met z'n vieren geluncht en we hebben een uur (!) op ons eten moeten wachten terwijl het helemaal niet echt druk was. Men compenseerde dat met een gratis drankje maar daar werden we niet echt blijer van.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Zeer vriendelijk personeel. Het is sfeervol dus je zit gezellig.
Echter viel het eten een beetje tegen. Voorgerechtjes waren gewoon slecht. Wij hadden brood met kruidenboter en een groot bord met nacho’s. De kruidenboter was te sterk gekruid en de broodjes kwamen uit een ontbijtverpakking van een supermarkt. Nee ik wil geen croissant bij mijn avondeten??
Bij het bord met nacho’s drie kleine bakjes met kant en klare saus.
Maak ze vers en doe er veel van bij.
Dit kan ik thuis beter.
Hoofdgerecht was prima! Alleen belachelijke prijs voor de hoeveelheid friet die je krijgt. Zou hier niet zo snel een keer terugkomen.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Bediening was erg onder de maat, het personeel zat aan de bar druk te zijn hun zelf. Hierdoor was de bediening aan de tafel erg slecht, voor een glaasje drinken moest je vragen, de tafel afruimen was teveel gevraagd.
Na een eerdere slechte ervaring is dit helaas de laatste keer dat we Lokaal gaan bezoeken.
Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Bij binnenkomst was de ingang moeilihk te zien, geen bordje met welkom en een hele smalle ingang.
We werden goed ontvangen en het eten was ook lekker, maar bij het afrekenen hadden we 30min zitten wachten tot dat er een personeel ons geld kwam aannemen terwijl er maar 3 tafels waren, ze liep wel vaak langs maar keek niet rond.
Casper H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Bediening erg slecht. Moesten ons best doen om een bestelling door te kunnen geven. Eten oké maar niet heel bijzonder. Jammer was vorige keer een stuk beter.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Lokaal bestaat uit twee ruimtes: een grote serre aan de voorkant aan de immer drukke Wibautstraat en een binnenruimte met de open keuken en de toog. Men zegt dat de inrichting New Yorks zou moeten aandoen maar dat zie ik er niet aan af. De jongen in de bediening was vriendelijk maar ik ergerde me ontzettend aan de muziek die iedere keer als er een 'goed nummer' voorbijkwam, weer harder gezet werd (naar mijn idee zaten meer gasten zich hieraan te ergeren). Hoe dan ook, als ik op zondagmiddag ga lunchen zit ik niet te wachten op harde muziek. De gerechten waren ook al niet geweldig. Ik had de sandwich met avocado, hummus, sla en tomaat. Deze kon er mee door. De sandwich met gebakken vis ging niet door omdat de vis niet voorradig was. Dan maar de sandwich fajita met gebakken kip, paprika en ui en geserveerd met guacamole, zure room en een rode salsa. Klinkt goed en dat had het ook kunnen zijn, ware het niet dat de uien zwart geblakerd waren waardoor het geheel aangebrand smaakte. Dit getuigt van minachting.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Leuke bediening. Het eten was alleen niet naar verwachting. Niet slecht, maar ook niet de moeite om er nog eens voor terug te komen.
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Hadden gereserveerd voor de Europa League finale. Waren er twee tafels voor ons gereserveerd, één op het terras om te kunnen eten voor de zon en één voor het grote scherm binnen. Goede service en enorm lekker eten, ik kom zeker vaker langs!
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijke gegeten, attente bediening in casual setting. Top!
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goed bier, leuke bediening. Een aanrader
Gabrielle V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Lekker gegeten
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Leuke plek voor een gezellig hapje eten. Meer dan voldoende keuze uit voor- en hoofdgerechten.
BBQ gerechten die echt naar BBQ smaken, zeer vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.
Maureen N.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Lokaal zit op een drukke plek en het is gezellig in de serre te zitten, gisteren met mijn man gegeten. De bediening is heel leuk en gezellig, niet opdringerig. Hun burgers zijn heerlijk maar dit keer niet genomen.
De uienbloem met saus was onze starter en verrukkelijk, een echte aanrader die je gerust met 4 personen kan bestellen. Omdat dit al een flinke maaltijd is hebben we erna nog 2 voorgerechten besteld, quesadilla gehakt en calamaris.
De quesadilla was lekker, helaas is de guacamole niet zelf gemaakt, terwijl dat zo simpel is. Verse advocado, knoflook, tomaat en ui fijngesneden is een basis die ik hier eigenlijk wel had verwacht maar helaas. De calamaris is ook niet vers en erg vet, ik heb ze in een servet getracht wat vet eruit te krijgen. Best aardig en de saus erbij is heerlijk maar verder geen aanrader terwijl je ook dit zo makkelijk zelf kan maken met het zelfde beslag van de uienbloem.
We komen zeker terug maar voor de uienbloem en burgers.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Prijzen zijn wat aan de hogere kant. Spareribs waren bij lange na niet lang genoeg bereid. Vlees was amper van het bot te halen. Daarnaast hadden we ook een mixed-grill met een kurkdroge kip. Als voorgerecht de grootste domper. De nacho's waren volgens de serveerster echt een aanrader, maar de kaas was ver te zoeken en het gehakt dat er op zat smaakte naar rubber! Zeer teleurstellend!
Chantal H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Leuke , niet grote tent. Ziet er gezellig uit. Ik had vis ,lekker van smaak.Zat iets minder zout .
De bediening is niet zo actief.Decor kan wel wat fleuriger
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prima tentje, leuke inrichting. Bediening sprong er niet uit van enthousiasme. 2 van ons hadden de tonijn die naar ons mening iets te gaar en daardoor droog was. Teveel zout aan het eten toegevoegd waardoor de eigen smaak van de producten niet goed tot hun recht kwamen.
Vooraf hadden we nachios. Deze misten juist smaak.