Lokaal

Wibautstraat 85 1091 GK Amsterdam Nederland Kaart
31-207527419

Over het restaurant Lokaal

Genieten aan de Wibautstraat

Op de bruisende Wibautstraat vind je het prachtige Grand Café Lokaal. Zet een voet over de drempel en je voelt je meteen thuis. Je eet hier verrassende, Amerikaanse gerechten. De specialiteit is het bereiden van vlees en vis op de Josper barbecue houtskooloven. Heerlijk! Eten waar je nooit genoeg van krijgt. Ook de ideale plek om te lunchen met een zakenrelatie, tijdens een dagje winkelen of gewoon omdat het kan.

Meer informatie over restaurant Lokaal

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00

Jouw recensie over het restaurant Lokaal

Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Bij binnenkomst was de ingang moeilihk te zien, geen bordje met welkom en een hele smalle ingang.
We werden goed ontvangen en het eten was ook lekker, maar bij het afrekenen hadden we 30min zitten wachten tot dat er een personeel ons geld kwam aannemen terwijl er maar 3 tafels waren, ze liep wel vaak langs maar keek niet rond.
Casper H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Bediening erg slecht. Moesten ons best doen om een bestelling door te kunnen geven. Eten oké maar niet heel bijzonder. Jammer was vorige keer een stuk beter.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Lokaal bestaat uit twee ruimtes: een grote serre aan de voorkant aan de immer drukke Wibautstraat en een binnenruimte met de open keuken en de toog. Men zegt dat de inrichting New Yorks zou moeten aandoen maar dat zie ik er niet aan af. De jongen in de bediening was vriendelijk maar ik ergerde me ontzettend aan de muziek die iedere keer als er een 'goed nummer' voorbijkwam, weer harder gezet werd (naar mijn idee zaten meer gasten zich hieraan te ergeren). Hoe dan ook, als ik op zondagmiddag ga lunchen zit ik niet te wachten op harde muziek. De gerechten waren ook al niet geweldig. Ik had de sandwich met avocado, hummus, sla en tomaat. Deze kon er mee door. De sandwich met gebakken vis ging niet door omdat de vis niet voorradig was. Dan maar de sandwich fajita met gebakken kip, paprika en ui en geserveerd met guacamole, zure room en een rode salsa. Klinkt goed en dat had het ook kunnen zijn, ware het niet dat de uien zwart geblakerd waren waardoor het geheel aangebrand smaakte. Dit getuigt van minachting.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Leuke bediening. Het eten was alleen niet naar verwachting. Niet slecht, maar ook niet de moeite om er nog eens voor terug te komen.
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Hadden gereserveerd voor de Europa League finale. Waren er twee tafels voor ons gereserveerd, één op het terras om te kunnen eten voor de zon en één voor het grote scherm binnen. Goede service en enorm lekker eten, ik kom zeker vaker langs!
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijke gegeten, attente bediening in casual setting. Top!
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goed bier, leuke bediening. Een aanrader
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Lekker gegeten
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Leuke plek voor een gezellig hapje eten. Meer dan voldoende keuze uit voor- en hoofdgerechten.
BBQ gerechten die echt naar BBQ smaken, zeer vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.
Maureen N.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Lokaal zit op een drukke plek en het is gezellig in de serre te zitten, gisteren met mijn man gegeten. De bediening is heel leuk en gezellig, niet opdringerig. Hun burgers zijn heerlijk maar dit keer niet genomen.
De uienbloem met saus was onze starter en verrukkelijk, een echte aanrader die je gerust met 4 personen kan bestellen. Omdat dit al een flinke maaltijd is hebben we erna nog 2 voorgerechten besteld, quesadilla gehakt en calamaris.
De quesadilla was lekker, helaas is de guacamole niet zelf gemaakt, terwijl dat zo simpel is. Verse advocado, knoflook, tomaat en ui fijngesneden is een basis die ik hier eigenlijk wel had verwacht maar helaas. De calamaris is ook niet vers en erg vet, ik heb ze in een servet getracht wat vet eruit te krijgen. Best aardig en de saus erbij is heerlijk maar verder geen aanrader terwijl je ook dit zo makkelijk zelf kan maken met het zelfde beslag van de uienbloem.
We komen zeker terug maar voor de uienbloem en burgers.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Prijzen zijn wat aan de hogere kant. Spareribs waren bij lange na niet lang genoeg bereid. Vlees was amper van het bot te halen. Daarnaast hadden we ook een mixed-grill met een kurkdroge kip. Als voorgerecht de grootste domper. De nacho's waren volgens de serveerster echt een aanrader, maar de kaas was ver te zoeken en het gehakt dat er op zat smaakte naar rubber! Zeer teleurstellend!
Chantal H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Leuke , niet grote tent. Ziet er gezellig uit. Ik had vis ,lekker van smaak.Zat iets minder zout .
De bediening is niet zo actief.Decor kan wel wat fleuriger
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prima tentje, leuke inrichting. Bediening sprong er niet uit van enthousiasme. 2 van ons hadden de tonijn die naar ons mening iets te gaar en daardoor droog was. Teveel zout aan het eten toegevoegd waardoor de eigen smaak van de producten niet goed tot hun recht kwamen.
Vooraf hadden we nachios. Deze misten juist smaak.
Servotte T.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De fajita en de new york style burger zijn aanraders! De frietjes zijn bijna lekkerder dan onze eigen belgische frietjes.
vgeffen .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We hadden de halve kip en short ribs. De halve kip was super, maar de short ribs vond ik niet zo heel spannend: er zat veel vet aan (de bediening had ons vantevoren gewaardschuwd, waarvoor een dikke plus!). De nagerechten zagen er niet echt bijzonder lekker uit, ze spraken ons niet aan hebben hebben die dus overgeslagen.

Over het algemeen een prima grand cafe, het eten was ok (wat ons betreft veel te veel vet op alle gerechten, met name de gebakken groenten dropen van de olie) en de bediening redelijk. We moesten lang wachten op onze drankjes. Toen we onze drankjes eindelijk kregen en een bestelling wilde opnemen zei de ober dat hij eerst de drankjes van een andere tafel wilde opnemen omdat het "een grote groep is". So what? Wij zaten al een tijd te wachten.

Ik zou hier niet per se terug willen komen om andere gerechten te proberen.
Levi V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Een kort maar krachtige recensie.

De spareribs waren fantastisch, bediening erg attent en sociaal.
Decor is gezellig.

Al met al een echte aanrader mocht je in Amsterdam lekker en voor een eerlijke prijs uiteten willen
Niek H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Zo, de recencies kloppen! Warm en gastvrij onthaal en heel! lekker eten. Wij hadden de kip tortilla's en apart een basis salade. Zó lekker gekruid die kip en met gebakken paprika en ui geserveerd met guacemole, sour cream en tomaten sausje, zoals het hoort. We komen zeker terug om andere items op de kaart te proberen.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken bij Lokaal met mijn vrouw en 3 zonen. Lekkere verse gerechten. Leuke, vlotte en deskundige bediening.
Herma G.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Met een groep van 10 aan een gezellige grote tafel gezeten.
Onze vraag: we willen van algemene voorgerechtjes zodat iedereen kan eten.
SUPER!! overheerlijke nacho's, kippendingen, three cheese bread en uienbloem!!!!!!
Daarna volgden de burger, de tonijn, salade lokaal en een grote t-bone voor 2 personen. Alles super lekker, alhoewel die kilo t-bone voor 2 personen wat 'was geslonken'.
Als toetje chocolate fudge cake en mega lekkere appeltaart.
Al met al super genoten, niet in de laatste plaats van de prettige en ervaren bediening.
Ook de open keuken waar slechts 1 kok alles bereide verdient een dikke vette pluim.
Beste Herma,
Bedankt voor je mooie rapport cijfers!
Hier doen we het voor, en zal de complimenten aan de keuken zeker door geven.
Tot een volgende keer!
Martine-1001 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijk gegeten met een groep vriendinnen, super vriendelijke service. prijs/kwaliteit is echt top. Zeker voor herhaling vatbaar.