Lokaal Zuid

- Diner vanaf 17:00

• Catering , Per boot te bereiken , Terras
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Lokaal Zuid is een gezellig restaurant, met vriendelijke bediening, de kwaliteit varieert nog wel helaas, deze keer was het lekker (viscurry), maar niet heel bijzonder. Het voorgerecht Lokaal zuid, is ook wisselend van samenstelling en kwaliteit, deze keer goed voor elkaar.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wat een leuk restaurant! Ondanks dat de tent vol zat met een "piraten-groep" was er zorg en aandacht voor de overige gasten. Leuke wijn van Gort gedronken en een tournados Rosselini die echt medium-rare gebakken was en op temperatuur! Absolute aanrader voor een ongedwongen informele avond.
E E.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Weer eens een keertje Lokaal Zuid. Het decor is veranderd. Toch weer iets gezelliger, betere geluidsdemping en net wat meer restaurant geworden. Eten ook weer heerlijk, prima wijntje en een gezellige avond.
Edward P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Bierproeverij gehad incl. hapjes: GEWELDIG CONCEPT ! super gezellig met iedereen die zich hiervoor had ingeschreven en de hapjes paste naadloos bij de verschillende bieren die werden geserveerd. Daarna met twee gezinnen blijven eten. Gewoon lekker ongecompliceerd maar heerlijk eten. Eten is het lekkerst onder de juiste omstandigheden, gezelligheid+ambiance+goed eten. Al deze facetten zijn terug te vinden in Lokaal Zuid in Vreeland :-)
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Geen terrasweer meer, dus binnen. Erg stil, maar in goed gezelschap. Een "gewoon" eetcafe. Prima voor een eenvoudige lunch. Niets op aan te merken. Informeel. Niet iets voor zakelijke afspraken. Lekkere carpaccio en smakelijke burger.
Sidney L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Wat een heerlijk restaurant. Gezellige sfeer,goed druk,goede bediening (je voelt je echt thuis).
We begonnen met het oosters eendje, geweldige smaken en mooie presentatie(bananenblad).
Als hoofd nam ik de runderentrecote met pompoencreme en vreelandse groenten met een aparte(maar heelijke) saus van dragon. En we namen een stoofpot van rundvlees,die echt supermals was en perfect op smaak.
Als dessert een cheesecake met witte chocoladesneeuw en walnotenijs en een loempia van ananas met pandanroom en mangoijs. Hele mooie presentatie, maar dat geldt voor alle gerechten. Prijs/kwaliteit verhouding en prima.
Bediening is netjes en correct.
We komen hier zeker terug.
Mijn complimenten.
Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Een echt ouderwets eetcafé, maar dan met eten dat op een hoger plan staat. De parelhoen met risotto die ik bestelde was heerlijk. Mooie malse, zachte en vooral niet droge parelhoen met een zeer smakelijke risotto. Er zijn een aantal wijnen per glas te bestellen. Ik nam een witte Grüne Veltliner en een rode Merlot. Beide smaakten voortreffelijk. De prijzen zijn heel erg redelijk voor de kwaliteit die je krijgt. De bediening is i.h.a. vlot en uitermate klantvriendelijk, doch hier gebeurde iets, wat ik wel vaker heb gemerkt. In de loop van de avond neemt de alertheid af en moet je heel erg veel moeite doen om de aandacht te krijgen. Dat kan vervelend worden..... De locatie is geweldig: sfeervol en een soort van gezellige intimiteit. Wellicht kwam het door de zondagavond maar er waren wel erg veel kinderen die heel veel herrie maakten. Dat was een rumoerige domper op de feestvreugde... Verder een voortreffelijk restaurant dat heel veel kwaliteit biedt voor de prijs!
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Gereserveerd voor 2e kerstdag met onze kinderen en aanhang. Heerlijk gegeten in een een bijzonder gezellige entourage. Keus voor alle smaken en heerlijke chablis gedronken, echt met zijn allen genoten van een hele gezellige avond met heerlijk eten.
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Op een woendagavond gegeten met een collega. Buiten de kaart werd een keuzemenu aangeboden. Twee gangen voor €22,- en drie gangen voor €26,- Dit alleen op ma t/m woe. Wij kozen voor het drie gangen menu. Vooraf hadden wij ieder een ander gerecht (fazantpaté en geitenkaas in bladerdeeg), als hoofdgerecht hetzelfde; stoofvlees met frieten. Nagerecht tarte tartin en wafel beide met vanille ijs. Eten was zeer goed op smaak, leuk gepresenteerd en goede portionering. Wij waren positief verrast door deze zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Verder een leuke keuze uit open wijnen en een aangenaam gastheerschap. Even omrijden maar zeker de moeite waard voor een bezoek!
Kok00093 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Ons familieetentje bij Lokaal Zuid in Vreeland is een traditie aan het worden. We waren dit jaar met 17 volwassenen van 22 tot 94 jaar.
Paar maanden van tevoren gereserveerd en doorgesproken; er kan eigenlijk van alles en Paul denkt goed mee.
Het eten was keurig verzorgd en lekker; vooral de etagère met een keur aan voorgerechten is in zo'n gezelschap een goed idee.
Hoofdgerecht, vlees of vis, was goed, mooi gepresenteerd en bij iedereen tegelijk geserveerd. Grand dessert en koffie als afsluiting.
Aanbieden en serveren van drankjes en wijn gaat soepel en zonder druk, geen overdreven toestanden.
Goed gedoseerde, respectvolle aandacht voor de speciale gast. Heel goed.

Dit jaar hebben we binnen gezeten aan twee grote tafels, midden tussen andere restaurantbezoekers. Is gezellig en maakt het wat minder statisch en deftig.

Prettig is de afspraak vooraf over een all-in prijs per couvert; drank gaat via nacalculatie. In totaal met fooi € 850,-- uitgegeven; een goede prijs/prestatie-verhouding.
Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.

Fam. Kok
Eric W.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Vanavond Risotto met champignons en gegeten in Lokaal Zuid. Als enige (betaalbare) plek in de omgeving open op maandagavond. Geweldige bediening (meisje is een ster!) en een prima Risotto voor een eetcafe. De kaas op de risotto was weliswaar niet correct maar de smaak was prima en dat is niet zo makkelijk in een kleine keuken met zo veel (te veel) verschillende gerechten. Ik kom zeker terug.
Pieffie .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Vandaag met een stel vrienden (5 man) voor het eerst en laatst hier gegeten.
Ik had gereserveerd, dus verwacht je bij binnenkomst met drie tafels bezet, geen gestreste gastheer, die ons de eerste vijf minuten aan ons lot over liet, toen we uiteindelijk aan een te natte afgenomen tafel zaten, duurde het nog een kwartier voordat we van een te amicale jongedame in de bediening wat te drinken kregen, de biertjes werden zonder bierviltjes op de houten tefel neer gezet, waardoor iedereen met zijn armen op de kletsnatte tafel zat !! (zelf bierviltjes bij de bar gehaald)
We kregen wederom na een dik kwartier eindelijk van de jonge te amicale dame die mij en mijn metgezellen constant met je en jij aansprak het menu, drie stuks omdat er te weinig menu kaarten waren!! de zaak zat toen voor driekwart vol !!
Na het voorgerecht, waar niets mis mee was, kregen we een biefstukje van de haas (er werd ons ook niet gevraagd hoe wij deze gebakken wilde hebben) 125 gram, veel te klein natuurlijk, toen wij ons beklag hierover deden bij het wederom te amicale meisje in de bediening zei zij, dat als het mini biefstukje groter was, ook de prijs hoger werdt, de kok in één keer met gekruisde armen voor ons stond en vroeg wat het probleem was, na het probleem te hebben uitgelegd, kwam het er toch op neer volgens de kok, dat als we toch een groter biefstukje wilde dit natuurlijk meer ging kosten, of te wel, hoe durfte wij hierover te zeuren !! zeker niet klantvriendelijk!!!
Of we nog iets anders wilden bestellen, nee dank u wel, we hadden na de ontvangst, de natte tafel, en het je en jij tegen ons, de mini biefstuk, en de agressieve benadering na een klacht van de kok genoeg van lokaal zuid gehad, zullen hier nooit meer komen , en ook zeker geen reclame hier voor maken!!!!
E E.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Onverwachts hier binnen gelopen tijdens een wandeling in de mooie regio. Gezellige inrichting met, tijdelijk, veel kerstlichtjes en op dit tijdstip van de dag veel ouders met kinderen. Wat het wel weer erg rumoerig maakte, zeker met huilende baby's.
Bediening verscheen vlot, drankje ook, daarna werd het wat drukker en had het enige meisje in de bediening het druk met steeds nieuwe klanten de kaart en een drankje te geven. Uiteindelijk tijdens het eten een paar keer naar de bar gelopen voor een extra drankje, extra brood, wat dan weer onmiddelijk gebracht werd. Ook positief: onze buren lustten hun bestelde biertje niet en kregen zomaar gratis een ander soort bier "want u moet het wel naar uw zin hebben".
Onze lunch was het "plateau zuid" voor twee, drie bordjes met vis hapjes, vlees hapjes en brood. Sommige hapjes erg lekker, sommige hapjes wat gewoontjes. Al met al een heel leuk plekje om te lunchen.
We komen hier zeker een keer terug om de diner kaart uit te proberen.
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Prima pleisterplaats in het charmante Vreeland. Na hier drie keer gegeten te hebben is de indruk consequent goed. Lokaal Zuid is een soort moderne dorpskroeg met goed eten, eigenlijk het type restaurant waar ieder dorp behoefte aan heeft.
Het eten is gewoon goed, combinatie voorgerecht is niet speciaal maar wel lekker en zeker niet duur, biefstuk in een pannetje is van goede kwaliteit en smakelijk klaargemaakt en van een vorige gelegenheid herinner ik me de Indische curry die ook gewoon lekker was. Met Sinterklaas was de chef er niet waardoor er een eenvoudig menu werd geserveerd en ook daar was niet veel mis mee. Huiswijnen zijn prima en bovendien goed betaalbaar. De uitbaters zijn vriendelijk en doen hun werk zonder poespas of teveel gedienstigheid, kortom ook daar is niets negatiefs over op te merken.
De ambiance is modern zonder ongezellig te zijn, het terras is in de zomer top, eigenijk is er weinig op aan te merken, hoewel ik de opmerking over de wat lawaaiige akoestiek van een vorige recensent wel herken en hoewel sommige tafeltjes wel erg klein zijn. Ik kom hier graag.
Marleen79 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Echt een aanrader. Heerlijk eten in een geweldige omgeving. De gerechten zijn erg smakelijk, worden leuk geserveerd en zijn niet wat anders dan anders. Super dat er biologische producten gebruikt worden, ook extra smakelijk. Bediening is erg vriendelijk en aan het eind van de avond ging de kok nog even alle tafeltjes langs om te vragen of alles naar wens was. Kijk, daar houd ik nou van! Gezelligheid, heerlijk eten, fijne bediening en leuk terras en interieur.
MaJac .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Bij toeval op vrijdagavond hier terecht gekomen. Eerste dat opviel was de sfeervolle ruimte.
Vooraf een carpaccio en voorgerecht van de dag (meloen met serranoham) besteld. Carpaccio was heerlijk en overduidelijk vers ipv uit de diepvriezer. Leuk geserveerd, omwikkeld om de sla ipv in een rondje. Lekker met veel pijnboompitten, kappertjes en een dressing. Meloen werd geserveerd op mooie droge serranoham, zoals de ham hoort.
Vervolgens het hoofdgerecht: saté en biefstuk. Ondanks dat we nog niet zo lang zaten te wachten, kwam de bediening langs om te vertellen dat het eten over enkele minuten klaar was. Saté was kwalitatief erg goed, maar helaas niet vol van smaak, evenals de pindasaus. Werd geserveerd met lekkere frites en salade op het bord. Biefstuk was erg lekker en mals, geserveerd met frites op het bord en een grote bak salade.
Heerlijk gegeten, waardoor we geen dessert meer hebben genomen. Maar hier komen we zeker nog eens terug (als we gereserveerd hebben, want het zit vaak vol)!!
Mulligan .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Nav artikel in Volkskrant met z'n tweeën vanuit Loosdrecht naar Lokaal Zuid getogen, via toeristische route langs de Vecht. Pittoreske en prachtige locatie in Vreeland, sfeervolle inrichting, aldus decor dikke 8. Gekozen voor 2 x Mosselpan a EUR 17.50. Grote pan op heel klein tafeltje zorgde voor wat onhandige toestanden. Deksel was uiteraard kokend heet, maar waar je die moest laten en dat zonder je vingers te branden was wel een uitdaging. Mosselen waren lekker maar een beetje klein, had meer jumbo formaat verwacht. 2 lekkere sausjes, maar zonder lepeltje erbij, slordig. Hoewel er waterglazen op tafel stonden, werd de vulling ervan niet aangeboden, ook jammer. Huiswijn was daarentegen heerlijk. Kleine schuimspaan om mosselen uit kookvocht op te diepen zou erg handig zijn geweest. Bediening zat er duidelijk niet bovenop, met slechts 1 volwassene en een onervaren jongedame. Uitruimen duurde veel te lang, waarna enkel mosselpan werd afgeruimd en wij zeker nog 10 - 12 minuten tegen vuile borden moesten aankijken. Toen die eenmaal weg waren was het wachten op de dessert kaart, die helaas nimmer verscheen, waarna wij maar besloten af te rekenen. Kortom, jammer van de falende bediening, want die maakt of kraakt het toch. Over het algemeen denk ik dat het menu good value for money is, maar de service moet echt beter.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Vanmiddag gelunched. De garnalenkroketten waren helaas op sinds de vorige dag, dus wij gingen voor de vissalade. Volgens de kaart met huisgemaakte mayo, tonijn zalm en hollandse garnalen. Nou, de zalm en garnalen hebben wij niet gezien of geproefd. Na mijn klacht werd verteld dat deze door de salade gemalen waren. Ik kan nij niet voorstellen dat de horeca dit doet ipv van de salade op zijn minst te garneren met die hollandse garnalen. Uiteindelijk heb ik dus 8,50 per simpele tonijnsalade betaald, waar wel erg veel zilveruitjes in verwerkt waren. Heb toch het idee dat ik lichtelijk getild ben en zal hier dus nooit meer komen.
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Plateau zuid (een combinatie van kleine hapjes) als voorgerecht smaakte uitstekend. Ook de vlees hoofgerechten smaakten goed.
Wat mij bij dit eetcafe erg tegenstaat is de slechte akoestiek: veel rumoer. Als je op het gezellige terras eet heb je daar natuurlijk geen last van. Later nog hier een keer gelunched (op terras) maar de lunchgerechten vond ik niet bijzonder.
Laura2013 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Met collega's naar Lokaal Zuid gegaan. We hebben heerlijk op het terras gezeten. Bediening is zeer vriendelijk en heeft ons advies gegeven over de wijn die goed bij ons voorgerecht (wij hebben zo'n leuk plateau besteld) past. Daarna voor de overheerlijke hamburger gegaan. Goed vlees met lekkere frietjes! Echt een aanrader. Binnen is het helemaal gezellig om nog even een afzakkertje te drinken. Kortom, voor een gezellige avond ga je naar Lokaal Zuid!