Lokaal | wijn & eten

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Arnold L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Afgelopen vrijdag weer bij Het lokaal van Rogier en Elaine gegeten.
Dan doen wij regelmatig, en nemen dan vrienden mee.
Die komen dan met hoge verwachtingen , omdat wij ons enthousiasme over dit restaurant niet onder stoelen of banken steken.
Rogier heeft ons nog nooit in de steek gelaten: iedereen die wij meenemen, vindt het top. Dat geldt zowel voor de gepassioneerde Rogier in de keuken, als voor de uiterst relaxte maar professionele gastvrouwen. Iedere week een nieuw menu, samengesteld uit dagverse producten . Gisteren de vissoep genomen. God wat was die lekker!!!
Tamara N.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken. Kleine kaart met mooie gerechten. Porties precies goed. Gezellige sfeer, en fijne bediening. Wij komen hier graag terug!
Hugo W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Lokaal is ons favoriete restaurant in Naarden. De kwaliteit van het eten is hoog, de liefde voor het vak straalt ervan af. Bovendien wisselt het menu frequent, waardoor je vaak terug kan komen. Leukste restaurant van de vesting.
Valentijn V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Afgelopen zaterdag weer bij Lokaal gegeten en het was weer ronduit fantastisch. Het beste restaurant van het Gooi, en we eten vaak buiten de deur dus we kunnen het weten. Rogier kookt de sterren van de hemel: fantasierijk, subtiel en puur. Mooie, kleine uitgebalanceerde kaart en goede wijnen. Alles is huisgemaakt en smaakt naar meer . De bediening is oprecht aardig en attent. Wat veel liefde en toewijding stopt dit restaurant er in, geweldig! We schrijven nooit recensies maar maken hier een uitzondering voor, echt topklasse!
H H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Er is (maar) een chef in de keuken en deze kan absoluut heerlijke gerechten bereiden. Hier nu meerdere keren geweest en iedere keer valt het me op dat de kwaliteit van de gebruikte producten hoog is. De porties vind ik vaak te klein vooral als je niet de Côte de Boeuf maar het wisselende drie gangen menu neemt. Advies maak de porties van de vis net iets groter. Verder is de minimalistische inrichting niet mijn smaak maar wat mij echt stoort is het ontbreken van muziek en het ontbreken van lekker zittende stoelen. Als men dit aanpast kom ik hier zeker vaker want de bediening is iedere keer uiterst vriendelijk. Valt me op dat er ook veel vaste gasten komen wat een goed teken is. Boven is er ook zitplaats maar deze wordt uitsluitend gebruikt voor feesten. Wellicht een idee om een extra chef aan te nemen en uit te breiden.
Amarens B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Lekker gegeten bij Lokaal, maar niet voor herhaling vatbaar.

Het eten was heerlijk, maar niet enorm verrassend en de wijn was goed!
De huiskamersfeer is gezellig.

Helaas was de service echt slecht.
Onze drankjes werden keurig opgenomen, maar vervolgens duurde het 3 kwartier voor de bestelling werd opgenomen.

Na ruim 2 uur werd pas ons hoofdgerecht gebracht en nadat onze borden werden afgeruimd werd ook weer niet de bestelling voor het dessert opgenomen.

Er is eenmaal gevraagd of we nog wat wilden drinken en er is zeker niet gevraagd of het gesmaakt had.

Verkeerde bestellingen gebracht, eten niet op voorraad nadat het besteld was. Het kwam allemaal amateuristisch over helaas. Gelukkig maakte het lekkere eten en de goede wijn een hoop goed, maar wij komen helaas niet terug.
Jw S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Lekker gegeten , zonder echte uitschietes in ontspannen huiskamersfeet, naar mijn inzicht te weinig keuze, maar dat is het concept, gastvrouw is top. Wijnkaart is beperkt en duur qua verhouding prijs.
Anne123456789 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het beste restaurant van de omgeving wat ons betreft. Heerlijke smaakcombinaties, pure gerechten, heerlijke wijnen en super bediening. De inrichting is sober en stoer; anders dan de 'oubollige' inrichtingen van restaurants in de omgeving. Een aanrader!
B B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Wat hebben we weer genoten bij Lokaal. Voor de derde keer een constant goede kwaliteit met heerlijke verse gerechten. Nu eindelijk huisspecialiteit Cote de boeuf van de grill genomen, die hadden we al te vaak voorbij zien gaan en niet gekozen. Wat was het heerlijk, vooraf verse tonijn en scroppino na. De service van de dames was al goed, maar is nu echt geroutineerd, zonder moeite loopt alles vlekkeloos en heb je een heerlijke avond, Topper!
Mantingh M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Afgelopen zaterdag met mijn man hier voor het eerst gegeten. Het eten was top - alles was echt heerlijk!
Het restaurant is qua inrichting sober maar op zich is dat prima. Wij hadden moeite met het geluid. Wij waren met zijn tweeën en wilden lekker rustig eten maar door de slechte akoestiek kon je elkaar bijna niet verstaan en dat was erg vermoeiend. Heel jammer want anders zou dit voor ons een favoriet restaurant zijn.
-Erik- .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Heerlijk gegeten in een super gezellige en knusse ambiance! Kleine kaart met mooie en pure gerechten. Absolute aanrader is de cotes du boeuf (voor 2 personen), waanzinnig lekker en mooi bereid. Gaan we zeker terugkomen, een aanrader!
Ruud547 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Eerste kennismaking met Lokaal. Echt prima en gezellig. Aardige ontvangst door Rogier. Mooie en heerlijke gerechten. Vlotte en correcte bedienig, kortom we komen hier zeker terug.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Middenin het prachtige vestingstadje op een hoekje kan je heerlijk eten. In een basaal ingericht lokaal is alles op goed eten en drinken gericht. Hartelijke en adequate bediening. Je voelt je er direct thuis. Geen gedoe. Op tafel zelfgebakken vers brood, goede olie en top olijfjes. Niet al teveel gerechten op het menu vergemakkelijkt de keuze, terwijl er toch voor ieder wat wils is. Vooraf kozen we Baccalà alle Veneziana en staartstuk van kalf als een soort vitello tonato, maar dan met een makreelmousse in plaats van tonijn. Beide voorgerechten mooie smaakcombinaties , bijzonder en lekker. Zeeduivel met kokkels als hoofdgerecht. Heerlijke vis, perfect gegaard en met de kokkels, de gegrilde stukjes prei en in de saus meegekookte sla werkelijk een hemels gerecht. Dronken er op aanraden heerlijk witte Roero Arneis bij; verrassend lekkers uit Piemonte. De kazen waren voorbeeldig op temperatuur - Chaource, Beaufort en Cabrales - en met een glas rood erbij een fijne afsluiting. Hier zijn vakmensen en liefhebbers aan het werk. Ongedwongen en alles dik in orde. Zo ook prijs/kwaliteit. Een absolute aanrader!
-willemijn- .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Gisteren heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. Er is geen menukaart. We konden kiezen uit drie voorgerechten, twee hoofdgerechten en drie nagerechten. Vis en vlees behoorden beide tot de mogelijkheden. Alles was heel vers, met zorg bereid en werd fantastisch opgediend. Een prima prijs/kwaliteitverhouding en de bediening was zeer vriendelijk en correct. Wij aten hier met veertien personen en hadden het erg gezellig samen. Dit laatste kwam zeker ook door de prettige ambiance. Met hun gezamenlijke kwaliteiten konden Rogier en Elaine ons als gezelschap een in alle opzichten heerlijke avond bezorgen.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Het restaurant ziet er zeer eenvoudig uit. Van buiten is het bijna niet te zien dat het een restaurant. Zo heeft het bv. geen 'uithangbord/pui/achtig iets'. Wat met stift op de ramen geschreven.

Binnen is het een open ruimte, waar de keuken goed te zien is. Overigens een goede afzuiging, want je hebt geen last van de 'geuren'. De tafels zijn eenvoudig (zelfs klaptafels met een tafellaken overheen).

Het eten is erg netjes opgediend en erg lekker. De kaart is beperkt, maar dat vind ik zelf geen probleem. Er zijn maar 2 of 3 gerechten per gang. Maar mijn vrouw wilde vegetarisch eten en dat werd ter plekke voor haar gemaakt.

Een erg vriendelijke bediening.
Judith L.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Wat ons betreft was het diner gisteravond bij Lokaal, de ultieme combinatie van culinair genieten en uitstekende, losjes kundige bediening in een rustige, sfeervolle ambiance. We komen absoluut nog eens terug!
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Bij toevalligheid terecht gekomen. Geen idee dus wat ons te wachten stond! Het eten was bijzonder lekker. Kleine porties, maar hier geldt zeker kwaliteit gaat ver boven kwantiteit! De bediening was ook top. ????Mijn man en ik gingen weg met een niet te vol, maar een voldaan gevoel! Hier komen we zeker nog een keer terug!
Jan-WillemMB .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Weer goed gegeten bij Lokaal. Gekozen uit 3 voorgerechten en 2 hoofdgerechten. Waren lekker. Aanrader: de scropino! Heerlijk!
De uitstraling van het restaurant zou nog wat beter kunnen.
Al met al een prima avond gehad.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Binnen een korte periode weer bij lokaal wijn en eten gegeten. Ondanks een doordeweekse dag zat het restaurant nagenoeg vol beneden. De gestoofde oesters met groente waren verrassend. Mijn tafelgenoten koos voor een terrine van eendenlever, lekker maar erg machtig. De terrine had wat ons betreft qua voorgerecht wat kleiner ( subtieler) gemogen. De core de boeuf was uitstekend gegaard. Er mocht wat ons betreft wat meer garnituren bij. Wegens ziekte liep de gastvrouw alleen aan de voorkant en zij deed haar uiterste best om iedereen voldoende aandacht te geven. Het blijft een aanrader, het is wel wenselijk dat ze iets aan het geluid gaan doen. Je kunt elkaar soms bijna niet verstaan.
Stefan_haarlem .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Heb jij ze allemaal gehad - de gehypte aanraaders, de hippe tenten met het super exclusieve interieur, de playboy haasjes aan de bar en de experimentele gerechten waar jij achteraf de smaak niet eens meer kunt herinneren? En zoek jij weer een "echte" aanrader, waar jij met vrienden een fantastische avond mee kunt maken?
Rogier en Elaine zijn met hun Lokaal weer back to the basics - een warme ontvangst, vriendelijk en attent personeel, verse ingredienten van top kwaliteit, een kok die uit passie in de open keuken staat en een heel gezellige sfeer. Vergeet niet om te reserveren.
Het menu is in de voorgaande recencies al voldoende beschreven. Het Cote de Boef is waanzin, en de chocolade taart is really bad. Trouwens is hier alles zelfgemaakt - ook het brood en de cookies bij de espresso.
Hartelijk bedankt voor een heel mooi avond!