Lokaal Spaanders

Zonneplein 4 1033 EK Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Lokaal Spaanders

De koks werken met seizoensgebonden groenten en fruit. De ingrediënten zijn lokaal geteeld en zoveel mogelijk duurzaam en biologisch. De stijl van koken is te omschrijven als bourgondisch met een verfijnd smaakpalet.
Naast een wekelijks variërend driegangenmenu serveren ze in de wintermaanden kaasfondue met brood en crudités, waarbij kinderen voor een vriendelijk prijsje mogen aanschuiven.
Naast vrijdag en zaterdag, zijn ze ook op zondagavond geopend met een laagdrempeliger menu, zodat buren en gezinnen vooral op zondag kunnen komen. Hier vinden ze goede ingrediënten net zo belangrijk als een betaalbare kaart. Dus ga vooral eens proeven!

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Echt een toptent.
Tamara L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
We hebben heerlijk gegeten en vonden de bediening heel fijn! Gezellig en niet opdringerig, maar scherp op 'hoe ver' we waren. Ook al zaten we half achter een pilaar (wat een fijn plekje was :)) We komen zeker terug! (ook voor de afhaal!)
Yvonne W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
via groupon high tea..koffie zat bij de prijs in werd ons gemeld.. dan kun je het toch niet maken om achteraf te zeggen dat de koffie toch maar even wel betaald moet worden.. wij vroegen het notabene van te voren.
het is zowiezo raar dat we geen koffie of thee keuze hadden.

e
Leonieke M.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Wat een fantastisch eten!!!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk gegeten. Jammer dat het zo stil was. Dit restaurant verdient meer gasten
Sophie B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Erg leuk restaurant op een ongewone plek, lekker gegeten, het was heel rustig dus we hadden een soort privé diner. Een aanrader!!
Suzan D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Bij Lokaal Spaanders kan je heerlijk eten. Wij hebben precies lang geflirt gewacht op het eten, alsof je in een flow zit. Leuke persoonlijke bediening en verrassend lekker
Marjoleine R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Heeeeeeelijk gegeten, verfijnde gerechten (Ottolenghi-style), intieme sfeer en leuke bediening. Een pareltje tegenover het Zonnehuis in Noord!
Simon G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
met (klein-)dochter goed gegeten. Porties niet heel groot, maar zeker niet te weinig. Spaanders ligt rustig aan het Zonneplein, dus op het terras/de stoep eten is goed mogelijk. Ideaal voor gezelschappen met kinderen: die hebben alle ruimte om "de benen de strekken"!
Daan D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Lokale producten, soms is iets op, maar ze wetne altijd wat lekkers te maken.

Top personeel, altijd gezellig! Lekker ontspannen sfeertje.

Onontdekt pareltje!
Bas A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Heerlijk eten en bijzonder vriendelijke bediening. Een echte aanrader, geen standaard restaurant maar iets bijzonders. Gaan zeker terug.
bert K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Leuk dat er in Tuindorp Oostzaan een uitbater is die het heeft aangedurfd om dit concept aan te bieden. Jarenlang had alleen de plaatselijke Chinees klandizie. Ik wens ze veel succes en dat ze blijven. Geen uitgebreide kaart, maar wel lekker eten.
M D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heel prettig restaurant. Creatieve kok die weet wat ie doet. Interessante, simpele kaart met originele gerechten. Fijne bediening. Aanrader!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Lokaal Spaanders is een aanrader voor eenieder die in een ongedwongen sfeer voor een zeer schappelijke prijs wil genieten van verrassende smaakcombinaties die gevormd worden door biologische, lokale producten. Bedankt voor de fijne avond!
Suzan D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Fantastisch eten, heel creatief en mooi, veel groente in de hoofdrol, met aandacht bereid.
Hier kom je niet voor een burger met friet, maar echt om vers eten te proeven. Wij aten o.a. zeeduivel, wortelsalade, misosoep, gesmoorde venkel.
Vriendelijke service, heel redelijke prijzen, en bescheiden, lichte porties (wat ik heel fijn vind, maar ik denk voor de grote eter wat aan weinig, maar je kan bijgerechten bestellen).
Wat ook leuk is, is dat ze enkele kwaliteitsproducten voor thuis verkopen (o.a. jam, chocola, olijfolie)
Enige minpuntje was dat de groene thee niet veel smaak had, die had verser (of beter bewaard?) gekund.
Als we in de buurt zijn, komen we zeker terug. Bedankt!
G E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Een heel fijn restaurant met fantastisch eten. Je merkt dat er een dosis liefde in zit. Het is niet veel wat er op het bord komt maar toch genoeg door de smaken en geuren. De sfeer is goed, gezellig ingericht zonder al te veel poespas. Een aanrader voor Amsterdam Noord.
elsina D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heel prettig lokaal, goeie, aardige, deskundige bediening. Mooie kaart, erg lekker, mooi opgediend. Enig puntje van verbetering: Na zulk mooi, fijn eten zou een een klein maar goed aanbod van digestieven passen.
Dieneke M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wat een leuke ontdekking!
Prettige ontvangst, mooi opgemaakte bordjes met uiterst verse en smakelijke gerechten!
Een aanwinst voor het Zonneplein
????Aanrader ????
albert V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heel fijn restaurant aan het karakteristieke Zonneplein in Amsterdam Noord. Kleine kaart met wisselende gerechten, zoveel mogelijk bereid met ingredienten uit de omgeving, waar het kan biologisch. Vriendelijke ontvangst en bediening. Het eten was erg goed, mooie smaakcombinaties, met liefde bereid. Goede bijgerechten, goed brood. Goede huiswijn, goede koffie en prijs kwaliteit verhouding uitstekend. Aanrader. Bijvoorbeeld te combineren met voorstelling in het Zonnehuis, een mooie zaal (1932) aan de andere kant van het plein.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Erg leuk plekje waar we zeker terug gaan komen. Het is even rijden, maar het eten maakt dat dat het absoluut waard is. Veel lokaal eten en de spaghetti die ik als hoofdgerecht had was verrukkelijk.