Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Lokaal Negen

Culinair genieten in historisch Utrecht

Verstopt in een schilderachtig straatje pal naast De Dom. Binnen heerst een huiselijke sfeer en heb je uitzicht op de prachtige binnentuin. De chef serveert klassiekers uit de Franse keuken met een mediterrane touch, zowel tijdens lunch als diner. Geen zin in een wijntje? No worries, Lokaal Negen heeft een uitgebreid assortiment aan bieren van de tap of fles.

Meer informatie over restaurant Lokaal Negen

Roos K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Verrassingsmenu genomen was wederom heel goed. Het was warm dus we hebben bij het raam gezeten met het raam open, super! Kwaliteit van het eten altijd zeer hoog. Ik vond het wel erg op vlees/vis gericht, maar ik denk dat je daar ook je voorkeur in kunt opgeven. Goede sfeer, service en niet te vergeten, wijn. Echt een aanrader!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Verassingsmenu en dat heeft de kok helemaal waargemaakt! Veel lekkere gerechten. Leuk!
Bediening was ook heel goed. Speciaal voor ons een tafeltje buiten verzorgd! Daarna bleef het bijzonder vriendelijk en attent!
j O.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We aten in een ongezellig café gedeelte, weinig sfeer. het restaurant gedeelte was/ia alleen op vrijdag/zaterdag geopend. Jammer.
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Prima keuken. Ambiance wat minder. Aanrader! Laat je verrassen door de chef
Prima wijnarrangement erbij. Koffie en espresso zoals het hoort.
Debby K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Tweede keer gegeten. Heerlijk eten, lekkere bijpassende wijnen en een fijne bediening.
Pieter M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Viel tegen: Scheve en geen goede prijs-kwaliteit verhouding. Eten is van een simpel bistro niveau. Huidige tarief van drie gangen voor 35 euro was te hoog. Goed: Behulpzame ober en eten in een ongedwongen sfeer.
Andrea H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Voorgerecht was vis en erg lekker. De groente bij het hoofdgerecht kan wat uitgebreider. De aardappelen waren wat smakeloos. Het vlees was erg lekker en het nagerecht was ok, alleen kan de de cheesecake luchtiger. Wijn was goed. De witte wijn kan wat droger.
Marlou U.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Eten viel tegen. Borden wel mooi opgemaakt, maar gerechten niet echt lekker.
Vlees zelfs met heel veel pezen.
Een persoon in ons gezelschap heeft er iets over gezegd, kreeg ook ander vlees, was iets beter van kwaliteit.
Nagerecht smakeloos. Jammer voor ons teleurstellend.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Lekkere originele gerechten en een relaxte sfeer. Prima avond gehad, aanrader.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Qua akoestiek is het voor mensen met een gehoorapparaat minder geschikt.
Als aan het tafeltje naast wat luidruchtiger mensen zitten,
dan is het door de wat holle ruimte lawaaierig.
Koen P.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Heb hier gegeten met een groep van 11 collega's. De ambiance was veranderd sinds mijn eerdere bezoeken (al best wel lang geleden). Het eetcafe met dinerzaal erachter is niet meer. Het heeft plaatsgemaakt voor een restaurant wat, zo op de dinsdagavond, wel een beetje stiller was dan hoe ik het kende. Er werd een verrassingsmenu geserveerd - voor alle gasten hetzelfde, tenzij er dieetwensen waren (waar zeer accuraat op werd gehandeld). Voor een groep natuurlijk een uitkomst, want je krijgt mooie borden met een doordacht menu, zonder missers of lange wachttijden, voor een gunstige prijs. Het eten was goed, wel vrij klassiek, met behoorlijke nadruk op dierlijke proteinen - het had van mij wel wat 'groenteriger' gemogen. De bediening was alert en vriendelijk, en mijn collega's die niet de bagage hadden van herinneringen van eerdere bezoeken, vonden het een heel charmante plek.
Gerrie T.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Je voelt je hier nog echt gast. Aanrader! Geen kaart maar een verassings menu met keuze uit 3,4 of 5 gangen. Ook de wijnen waren uitmuntend. We komen zeker nog een keer terug.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Kort maar krachtig: aanrader! De ontvangt was erg gastvrij en de bediening was echt fantastisch. Gelijkwaardig aan de bediening die ik in een sterrenrestaurant heb gehad. Het eten was echt lekker en verrassend. Ik ga er zeker weer terug!
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Geweldig gegeten en inderdaad een verrassing wat de kok heeft voorgeschoteld. Lokaal 9 is een aanrader!
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Mooi opgemaakte gerechten! Jammer dat het vlees van het hoofdgerecht erg taai was. Na melding aan de ober bleef het bij "ik zal het aan de kok doorgeven" . Bij dit prijsnieveau ( 125 euro voor 2 personen) verwacht ik dan op z'n minst een gratis kopje koffie, maar helaas. Gemiste kans.
lieke-t .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Heerlijk gegeten bij Lokaal Negen. Prachtige, verrukkelijke gerechten en goede service. De lokatie is sfeervol en rustig, wat prettig is zodat je elkaar goed kunt verstaan.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Aardige bediening. Eten is minder. Geen mogelijkheid tot kiezen van het menu want het is een verrassingsmenu. Lekker makkelijk voor de kok, maar daardoor ontstaat wel het gevoel te zijn deel te zijn van een formule-keten. Eenvoudig stokbrood vooraf (er is zoveel lekkerder brood!). Gerechten mooi qua opmaak, maar qua smaak weinig bijzonder. Op de borden namelijk een overdaad aan elementen. Minder is soms meer. Inrichting (zeker de gang richting jassen en toilet) is verder wat duister en gedateerd.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Vriendelijk personeel, smakelijk eten, inrichting is wat gedateerd .
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
We hadden om vegetarisch eten gevraagd en dit was voor de creatieve kok geen enkel probleem. Elke gang was heerlijk en de hoeveelheid eten precies genoeg. Ik kreeg er ook erg goede en passende wijn bij. Een restaurant om nog eens te gaan eten!
Geert R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Geen probleem om 2 gangen te nemen en ook zeer prettig dat je per gang een half glas wijn kon bestellen!
vervelend dat je op deze site minstens 120 letters moet typen.