Lokaal Negen

Trans 7 3512 JJ Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Lokaal Negen

Culinair genieten in historisch Utrecht

Verstopt in een schilderachtig straatje pal naast De Dom. Binnen heerst een huiselijke sfeer en heb je uitzicht op de prachtige binnentuin. De chef serveert klassiekers uit de Franse keuken met een mediterrane touch, zowel tijdens lunch als diner. Geen zin in een wijntje? No worries, Lokaal Negen heeft een uitgebreid assortiment aan bieren van de tap of fles.

Meer informatie over restaurant Lokaal Negen

A H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zeer vriendelijke service. Vooral mooi en verrassend voor en nagerecht bij het 3gangen menu. Goede bijpassende wijnen en smaakvol eten.
Mark Uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het concept is verrast te worden door de chef. Nou dat zijn we! Heerlijke smaken combinaties die nostalgie naar de studententijd oproepen (struisvogelbiefstuk gebakken in berenburg). Daarnaast een uitstekende, weloverwogen, keuze aan wijnen bij de gerechten. Gaan zeker een keer terug en doen dan extra gangen.
Karel W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heel goed! We hebben het 4 gangendiner genomen met een wijnarrangement. Er is geen kaart met gerechten, je wordt verrast door de chef. De gerechten waren erg lekker. De chef maakt verrassende combinaties met een erg goede balans van smaken. Er worden goede wijnen bij geserveerd die afgestemd zijn op de gerechten. De heer in de bediening heeft duidelijk verstand van wijnen en kan goed vertellen wat hij serveert en waarom de combinatie gemaakt wordt.
De sfeer is prettig, de bediening vriendelijk, wij komen zeker terug.
Jeannette L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Creatieve, mooi opgemaakte gerechten vanuit een menukaart waar je lekker snel klaar mee bent: keuze uit een 3-, 4- of 5-gangen menu met/zonder wijnarrangement. Wij kozen voor de drie gangen, ik zal de verrassing grotendeels intact laten: Vooraf een vistrio, daarna wild met mooie seizoensgroenten en een knolselderijpuree, de derde gang een trio van ijs, (te droge) polenta en een mousse. Gegeten met drie personen, inclusief wijnarrangement, kopje koffie na en toch -net- onder de €60 per persoon gebleven, in een gezellig restaurant met lieve bediening. Gaan we vaker doen!
Mauk B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Lekker gegeten, vriendelijke bedienning, vooral de wijn is aan de prijs
Bart W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ondanks de beste wil van de charmante gastheer is het lastig om te een volle zaak alleen te bedienen en iedereen tevreden te houden. Het restaurantconcept, waarin er alleen keuze is in het aantal gangen, droeg ook niet bij aan te lange pozen tussen de gerechten. Had door het concept hogere verwachting van de producten die werden geserveerd; echter was zowel bij vlees als groenten de te lange garing teleurstellend.
Klaske L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het was een heerlijke avond mede door de goede zorg en de heerlijke gerechten met de goede bijpassende wijnen.
Gudi F.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
De sfeer was, zoals altijd, fijn, maar het duurde erg lang tot dat we ons voorgerecht kregen en het hoofdgerecht had ook niet de kwaliteit die ik van lokaal negen verwacht.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gegeten met 4 personen, we zaten bij het raam. Gezellig, niet te druk, je kon gewoon praten zonder te hoeven schreeuwen. alle gerechten waren goed bereid, maar het waren vooral de geselecteerde wijnen erbij die wij allemaal heerlijk vonden. zou hier weer eten.
Antoon B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een zeer aangename verrassing. Toen we aankwamen, bleek er geen menukaart te zijn, 'maar de chef zou gewoon even lekker voor ons koken'. Omwille van het slappe zomerseizoen, verkoos hij immers dagelijks te werken op verse marktprodukten van die dag om niet te veel materiaal te moeten wegsmijten. We konden wel aangeven wat we zeker niet lustten. Resultaat : een heerlijk voorgerecht, hoofdschotel en dessert. Telkens lekker en creatief gepresenteerd, in samenhang met aangename Spaanse wijnen. Daarbovenop nog een deskundige en toffe service. Gelukkig wel buiten kunnen eten want binnenin zag het er wat donker en eerder somber uit. Maar in elk geval een culinaire aanrader voor ons.
Mtielen .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben met een groep van 10 heerlijk gegeten. Er was veel aandacht voor enkele speciale wensen en de uitleg was adequaat en niet overdreven. De sfeer was heerlijk ontspannen. Aanrader!
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Prima bediend en gegeten. Fijn dat de keuken beslist wat je voorgeschoteld krijgt. Zeker als alles van zo een goede kwaliteit is.
Wilma-te-Velde .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Lokaal Negen! We hadden het vier-gangen-verrassingsmenu, dat bestond uit vis- en vleesgerechten. Er was keurig rekening gehouden met onze dieetwens 'geen varkensvlees'. De borden waren prachtig opgemaakt. We konden door het raampje naar de keuken zien dat daar ook echt tijd in gestoken werd. De bediening was relaxt maar adequaat, heel prettig. De wijnadviezen klopten. Bij het hoofdgerecht hebben we melding gemaakt van iets dat niet zo lekker smaakte (we hadden het wel opgegeten, dus het was niet heel erg, maar mogelijk als verbeterpunt), en daarop werd bij het afrekenen nog even teruggekomen. Er waren meer mensen die eenzelfde opmerking hadden gemaakt, werd gezegd, en de kok ging daar iets mee doen. Deze manier van met zo'n opmerking omgaan, vond ik erg prettig. Ik kom dan ook zeker nog een keer terug bij Lokaal Negen!
Kb27 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het eten bij lokaal negen was fantastisch. Van de vier gangen zou ik niet kunnen kiezen, welke ik het beste of lekkerst vond. Mijn vriendje lust geen vis, dus het voorgerecht was anders dan bij mij. Verder is elke gang (behalve dessert uiteraard) met vlees. Een vegetarische menu was natuurlijk wel mogelijk.
De bediening was terughoudend maar oplettend, elk gerecht werd uitvoerig uitgelegd.
De sfeer binnen het lokaal is goed, alleen komt er weinig licht binnen, waardoor het wat aan de donkere kant is binnen, van daar de 6.

Ik zou dit restaurant zeker aanraden!
Kristianebskamp .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Leuk dat je verrast wordt. Voorgerecht en nagerecht waren ware kunstwerken. Hele attente bediening. We hadden ook het wijnarrangement erbij en die werden heel goed geintroduceerd. Restaurant ligt in mooie oude rustige straat in utrecht, mooie setting.
Henny109 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het is een gezellig en knus restaurant. Het leuke aan het restaurant is dat de chef je verrast met een menu, wel wordt er van te voren netjes gevraagd naar allergien of andere wensen.
Wel was het jammer dat toen we de wijnkaart kregen niet alle soorten op voorraad waren of helemaal niet meer verkocht werden. Dat is dan wel een beetje slordig.. Uiteindelijk wel een lekkere wijn gevonden!
Pvdlind2 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij hebben hier met vrienden gegeten en het eten was heel goed, de borden werden mooi opgemaakt. Sfeer vond ik huiselijk maar gezellig. Kortom, wij komen een keer terug.
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Voorheen was er voor een cafe en achter een een gezellig restaurant. Toen wij er waren afgelopen zaterdag was alleen het café gedeelte open. Er was geen kaart alleen een 2, 3 of 4 gangen verrassingsmenu met of zonder wijn arrangement.

Het eten was heerlijk en de borden waren goed mooi gedecoreerd maar het paste niet bij het decor van het cafe en eigenlijk vonden we de prijs (39,50 voor 3 gangen) ook niet echt passen. Vooral dat er geen kaart was vonden we vreemd.

Kortom, goed eten in een niet passende sfeer en geen keuze.
Hartelijk dank voor u reactie !

Hieronder u kunt, zien dat 3 gangen menu kost € 35,-

Bijpassend wijnen

3 | 4 | 5-gangen € 18,-- | € 22,-- | € 26,--
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Blijft mijn favoriete plek in Utrecht. Combinaties van smaken, het is één groot feest. Bereiding van smaakvolle ingrediënten is perfect en medewerkers zijn nog altijd vriendelijk en vrolijk. Een verrassingsmenu in de zomer is niet altijd even prettig vind ik, maar omdat het eten hier altijd zo goed is, maakt mij dat bij Lokaal Negen niet uit.