Lokaal Negen

Trans 7 3512 JJ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Lokaal Negen

Culinair genieten in historisch Utrecht

Verstopt in een schilderachtig straatje pal naast De Dom. Binnen heerst een huiselijke sfeer en heb je uitzicht op de prachtige binnentuin. De chef serveert klassiekers uit de Franse keuken met een mediterrane touch, zowel tijdens lunch als diner. Geen zin in een wijntje? No worries, Lokaal Negen heeft een uitgebreid assortiment aan bieren van de tap of fles.

Meer informatie over restaurant Lokaal Negen

Linda V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
F. V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Koen P.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Heb hier gegeten met een groep van 11 collega's. De ambiance was veranderd sinds mijn eerdere bezoeken (al best wel lang geleden). Het eetcafe met dinerzaal erachter is niet meer. Het heeft plaatsgemaakt voor een restaurant wat, zo op de dinsdagavond, wel een beetje stiller was dan hoe ik het kende. Er werd een verrassingsmenu geserveerd - voor alle gasten hetzelfde, tenzij er dieetwensen waren (waar zeer accuraat op werd gehandeld). Voor een groep natuurlijk een uitkomst, want je krijgt mooie borden met een doordacht menu, zonder missers of lange wachttijden, voor een gunstige prijs. Het eten was goed, wel vrij klassiek, met behoorlijke nadruk op dierlijke proteinen - het had van mij wel wat 'groenteriger' gemogen. De bediening was alert en vriendelijk, en mijn collega's die niet de bagage hadden van herinneringen van eerdere bezoeken, vonden het een heel charmante plek.
Gerrie T.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Je voelt je hier nog echt gast. Aanrader! Geen kaart maar een verassings menu met keuze uit 3,4 of 5 gangen. Ook de wijnen waren uitmuntend. We komen zeker nog een keer terug.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Kort maar krachtig: aanrader! De ontvangt was erg gastvrij en de bediening was echt fantastisch. Gelijkwaardig aan de bediening die ik in een sterrenrestaurant heb gehad. Het eten was echt lekker en verrassend. Ik ga er zeker weer terug!
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Geweldig gegeten en inderdaad een verrassing wat de kok heeft voorgeschoteld. Lokaal 9 is een aanrader!
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Mooi opgemaakte gerechten! Jammer dat het vlees van het hoofdgerecht erg taai was. Na melding aan de ober bleef het bij "ik zal het aan de kok doorgeven" . Bij dit prijsnieveau ( 125 euro voor 2 personen) verwacht ik dan op z'n minst een gratis kopje koffie, maar helaas. Gemiste kans.
lieke-t .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Heerlijk gegeten bij Lokaal Negen. Prachtige, verrukkelijke gerechten en goede service. De lokatie is sfeervol en rustig, wat prettig is zodat je elkaar goed kunt verstaan.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Aardige bediening. Eten is minder. Geen mogelijkheid tot kiezen van het menu want het is een verrassingsmenu. Lekker makkelijk voor de kok, maar daardoor ontstaat wel het gevoel te zijn deel te zijn van een formule-keten. Eenvoudig stokbrood vooraf (er is zoveel lekkerder brood!). Gerechten mooi qua opmaak, maar qua smaak weinig bijzonder. Op de borden namelijk een overdaad aan elementen. Minder is soms meer. Inrichting (zeker de gang richting jassen en toilet) is verder wat duister en gedateerd.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Vriendelijk personeel, smakelijk eten, inrichting is wat gedateerd .
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
We hadden om vegetarisch eten gevraagd en dit was voor de creatieve kok geen enkel probleem. Elke gang was heerlijk en de hoeveelheid eten precies genoeg. Ik kreeg er ook erg goede en passende wijn bij. Een restaurant om nog eens te gaan eten!
Geert R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Geen probleem om 2 gangen te nemen en ook zeer prettig dat je per gang een half glas wijn kon bestellen!
vervelend dat je op deze site minstens 120 letters moet typen.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met eveneens heerlijke, bijpassende wijnen. Bediening is reuze aardig, ondanks dat ze wat moeilijk te verstaan zijn.
Werenfried A.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Een perfect avondje uit eten. Zeer lekkere gerechten. Echte kunststukjes.
De kok verrast je met zeer mooie en lekkere gerechtjes waarbij je vooraf zelf je voorkeuren kan opgeven
Zeer vriendelijke bediening.
Hier komen we zeker nog terug !!!
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Lokaal 9 werkt met een verrassingsmenu. Je geeft door wat je niet lekker vindt of waar je overgevoelig voor bent en dan laat je je verrassen. Wij waren met een internationaal gezelschap en de Fransen (altijd kritisch) vonden dit zeer goed. Verrassende smaakcombinaties, mooi opgemaakte borden, kortom erg lekker. De bediening is goed, op de achtergrond, en alle glazen werden keurig bijgevuld. Een aanrader, zowel zakelijk als privé. En ... laat je verrassen.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
De gerechten hadden teveel verschillende smaken, waardoor het niet meer duidelijk was wat je proefde. De smaken van de verschillende ingrediënten gingen geheel verloren. Less is beduidend more.
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Wat is lokaal 9 toch een heerlijk restaurant! Ze verrassen je altijd met creatieve en lekkere gerechten. De service is altijd heel persoonlijk en het restaurant is heel sfeervol. Echt een culinair hoogstandje in Utrecht.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Restaurant zit op een leuke plek en de sfeer is prima. Op het eten ook weinig aan te merken, wél op de service. Drank werd onregelmatig uitgeserveerd en we moesten bijna anderhalf uur wachten tot we aan het voorgerecht zaten, waarvoor vooraf of achteraf geen woord van excuses voor was. De keuken kon duidelijk de drukte niet aan, getuigende ook de meerdere zichtbare discussies tussen de eigenaar (?) en de chef. Een goede avond gehad, maar ga niet snel nog een keer.
Frank C.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten, lekkere wijn, was weer helemaal top! Haard aan. Wat wil een mens nog meer! .............................................. Niets!
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Met vier mensen het vijf gangen menu genomen, met wijnarrangement. Heerlijk gegeten. attente maar niet opdringerige bediening, met goede uitleg over wat er werd opgediend en geschonken.
Een aanrader!