Over restaurant Lokaal Edel

Genieten op elk moment van de dag

Zo comfortabel als je huiskamer, maar altijd verrassender dan thuis. Proef smaakvolle, kleurrijke gerechten waarbij de mooiste groenten regelmatig de hoofdrol spelen. De chef houdt van ambacht, de buurt en kwaliteit. Daarom gebruikt hij als het even kan biologische, lokale producten, het liefst op fietsafstand. Het personeel kan je daarom precies vertellen waar alles vandaan komt.

Meer informatie over restaurant Lokaal Edel

Maandag t/m Woensdag 10:00 - 00:00
Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00

Voordelig
Colinde H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Zeer vriendelijke en prettige bediening door mensen die plezier hebben in hun werk.
Alle gerechten die wij gegeten hebben waren lekker en vers en goed klaargemaakt.
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We werden alleraardigst ontvangen in Lokaal Edel en de service bleef van hoge kwaliteit. De jonge man die ons bediende, had er duidelijk plezier in. Afwijkende verzoeken, liever ergens anders zitten - niets was een probleem, alles kon. Daarnaast was het eten zeer smakelijk. Ik had een risotto, die heerlijk gekruid was en waar ook nog eens voldoende groente in zat. Mijn tafelgenote had de op de huid gebakken zalm, waarover zij zeer te spreken was. De geserveerde wijn was van prima kwaliteit
Al met al ook nog voor een heel behoorlijk prijsje. Kortom: een aanrader. Of wacht, nog een klein minpuntje: de akoestiek is belabberd en de muziek stond behoorlijk hard. Desondanks, wij komen terug!
ABrocken .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Zondag avond bij Edel gegeten, en wat was het lekker! Fantastisch terras aan het water, heerlijk gegeten en wat een goede service! Vooral de chocolade creme taart was heel erg lekker, maar ook de borrelhapjes vooraf gingen er goed in :)
Sara F.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
We hadden met een groep gereserveerd en hadden een zeer gastvrij ontvangst en onverwachts stonden de bubbels al klaar. Vervolgens heerlijk geborreld en gegeten. Het eten is lekker en de sfeer is heel gezellig. De bediening was super vriendelijk en behulpzaam.
Marthe S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Heerlijke risotto gegeten en uiteraard geborreld met de geitenkaasrolletjes. Deze moet je zeker is eten. De bediening is super vriendelijk en de sfeer is er goed. Zeker een aanrader!
Mirte T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Afgelopen zondag heb ik met mijn hockeyteam hier geborreld, gegeten en lekker lang gezeten. Normaal gesproken wordt bediening vaak wat zenuwachtig van zoveel vrouwen, komen drankjes laat of gaat het eten verkeerd, bij Edel ging dat allemaal vlekkeloos. We hebben een heerlijke avond gehad, op het terras aan het water, we hebben ontzettend lekker gegeten en mochten zelfs wijn proeven. Het dessert was grandioos. Locatie en bediening waren uitstekend. Een aanrader voor iedereen die lekker ontspannen aan het water wil lunchen, borrelen of dineren!
Catherine G.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Ik ben gisteren met mijn hockeyteam gaan borrelen en eten bij Edel en wat was het een topavond! Wij zijn goed verwend door een ieder die daar werkte. Heerlijk eten en veel gezelligheid. Zeker een reden om terug te komen en het was ontspannen om aan het water te zitten. Tot snel.
Daniel V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
De laatste mooie dag van de zomer, besloten om met 4 vrienden uit eten te gaan bij Edel. Helaas niet gereserveerd. Maar dit was geen enkel probleem. Werd aan ons gevraagd of we eerst een kleine borrel wilde doen op het waterterras, zodat ze in de gelegenheid waren om een tafel voor ons klaar te zetten. Na een aantal minuten werden we al opgehaald voor diner. De sfeer op het terras is heerlijk amsterdams! Aan het water, waar continue de boten voorbij komen en vrolijk, gastvrije bediening (studentes). Op aanraden van onze ober namen we de "Shared dinning". Alle voor- als hoofd- en nagerecht in kleinere porties. Maar meer dan voldoende! Ook de verschillende bieren op tap waren heerlijk. Absoluut een aanrader!! Wij komen zeker vaker terug!
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vandaag met een vriendin geluncht bij lokaal Edel. Hadden een broodje rundertartaar en zalm doe beide erg goed smaakten! Het was er druk en duurde iets langer maar de twee blonde dames op het terras maakte dat met hun service meer dan goed. Zou dit terras zeker aanraden!
Carolinevanderlinden .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Vriendelijke bediening, mooi terras aan het water. Drankjes werden snel opgenomen daarna 3 keer om menukaart moeten vragen. Eten redelijk maar weinig verrassend. Curry Kokossoep miste de verfijnde smaak die het moet hebben. Sliptongetjes weinig op aan te merken maar niet speciaal. Frites zelfgemaakt? Geen idee.
Pim_kerstens .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten. Ik was niet de enige die bedacht uit eten te gaan op vrijdag, maar de service van de bediening en de keuken was niet anders dan normaal, gewoon goed!
Kortom een erg sfeervolle zaak, een fantastisch terras aan het water, heerlijk eten en goede service. Een echte aanrader in Amsterdam!!

Mulder.muller .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Ik had van te voren aan gegeven, zelfs gebeld dat ik geen zout mocht en een aantal andere wensen, omdat ik kanker patient ben. Helaas was het eten (behoorlijk) gezouten. Volgens mij is het restaurant ook niet echt biologisch. Tijdens mijn telefoongesprek reageerde de dame aan de telefoon nogal onbeleefd op een aantal vragen. Zal er niet weer naartoe gaan.
KarelJan322 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Van de week hier gegeten, het was echt heel erg druk op het terras. Er was niet meteen een tafel beschikbaar om te dineren maar dit werd erg goed opgelost door de bediening. Ik werd geplaatst aan een tafel waar ik en mijn vriendin eerst een drankje konden doen. toen er een tafel beschikbaar was zijn wij meteen ingelicht. Ondanks de drukte werden wij erg snel geholpen. Het eten was ook erg lekker! Ik had de Entrecote en mijn vriendin de Risotto. Zag er goed verzorgd uit en had ook een voldoende hoeveelheid. Al bij al erg prettig om te zitten ook als je niet gaat eten. Mij zien jullie snel terug!
M.W.F. H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Een gezellig,druk, rommelig terras aan het water. Voornamelijk bevolkt door ( jeugdige) gezelschappen.
Verrassende, goed bereide, gerechten en een bediening, die ondanks de drukte zeer attent was.
Een prettige bijkomstigheid is dat de voorgerechten ook , in grotere portie, als hoofdgerecht geserveerd kunnen worden, hetgeen de keuzes gemakkelijker maakt.

Ezli01 T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Heerlijk gelunched met een vriendje afgelopen week - een lekker broodje tonijn op zuurdesem brood, mijn favouriet! Helaas binnen moeten zitten ivm het weer, maar ze hebben wel een gaaf teras! De bediending was een beetje traag en duurde vrij lang voor dat wij de rekening hadden.
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Heerlijk gegeten! Goed gevulde borden, lambsrack en lambshoulder aan te raden! Petit grand dessert van alles wat proeven ook allemaal lekker.
Fles touraine goede prijs kwaliteit verhouding.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
geweldig terras in de zon aangenaam druk
bij aankomst onmiddellijk tapwater mooi en amuse van veel te vettige taco (zonde)
ceasar salade heel vers en heerlijk gemaakt
daarna roodbaars met knolselderie puree en frietjes heel lekker
ronduit heel lekker gegeten
gruner Veltliner van goeie kwaliteit en betaalbaar
bij de bediening ging veel mis maar alles werd aangenaam opgelost
dus voor een avond op een terras in West moet je hier zijn

Philip V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Buiten gegeten op een warme zondagavond. Vis van de dag (zeebaars op de huid gebakken) en dessert waren uitstekend, maar omdat het erg druk was de liep de bediening niet zo soepel: wijn die pas arriveerde nadat we het hoofdgerecht al op hadden, dubbel dessert op de rekening, en verkeerde thee geserveerd. Bovendien werden we op het terras achter een lantaarnpaal geparkeerd, dus een volgende keer kiezen we een wat rustiger moment uit - want het eten is de prijs beslist waard.
JohannesJ86 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen zaterdag heb ik weer eens bij Lokaal Edel gegeten en we zijn aangenaam verrast! we zaten heerlijk buiten op het terras, dit is toch zeker wel 1 van de mooiste terrassen in Amsterdam. Je kan heerlijk aan het water zitten en kijken naar de boten die langs varen. Het eten is goed! ik had een erg lekkere entrecote van de grill! De bediening was heel vriendelijk en we werden snel; geholpen. Echt een aanrader!
Jochai V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij hebben gisteren heerlijk gegeten bij Lokaal Edel. Een echte aanrader. Zowel voor, hoofd, als nagerecht, hebben wij gekozen voor ‘Shared Dining’ (Proeverij van de kaart, 2 of 3 gangen)... Een hele goede keuze!!

Als je dan toch een minpuntje moet noemen is dat Lokaal Edel helaas onze reservering via Iens niet had (wij hadden gelukkig wel de schriftelijke reserveringsbevestiging mee). Lokaal Edel loste dit probleem goed op...!