Over het restaurant Lokaal Edel

Lokaal Edel Amsterdam staat voor het samenbrengen en verbinden van mensen. Of dat nou voor een kop koffie, lunch, diner of borrel is. Met het nieuwe foodconcept van gerenommeerd chef Jonathan Karpathios wordt hier nog meer de nadruk op gelegd. Dus geen traditionele hoofdgerechten maar een hele tafel vol met mooie gerechtjes om te delen. Lokale leveranciers, de allerbeste ingrediënten en pure smaken komen bij elkaar in Amsterdam. Stuk voor stuk op fantastisch uitziende bordjes met puur & écht eten van de allerhoogste kwaliteit!

Meer informatie over restaurant Lokaal Edel

Zondag
10:00 - 00:00

Charlotte K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Wat een leuk restaurant! Vanwege het mooie weer hebben wij op het fijne terras kunnen eten. Het concept van shared dining is heel goed bevallen. Bijzondere gerechten en een goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening is heel vriendelijk en de service is top! Hier ga ik vaker heen.
Nel V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
De bediening was vriendelijk en snel. Het eten vonden we verrassend. We voelden ons verwend!
erik W.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Gisteren met z'n drieën gegeten bij lokaal Edel. Wat een leuke plek is dit, met terras aan het water. Er hangt een relaxte sfeer, en het eten is heerlijk. Er worden kleine gezonde gerechtjes geserveerd met verrassend lekkere smaken. Ook de huiscocktail viel bij ons in de smaak. Klein puntje van kritiek is dat wij alle gerechtjes van de kaart bestelden, en dit ook allemaal tegelijk geserveerd kregen... terwijl dit helemaal niet op de terras-tafel past. (kleine tafeltjes) Dat had de bediening moeten weten en beter geleidelijk uit kunnen serveren. (of ons adviseren om in etappes te bestellen) Maar al met al een absolute aanrader, en pluspunt van de bediening vond ik dat de mensen die nog lang bleven hangen (waaronder wij) zowel buiten als binnen, niet weg gekeken werden, en zelfs na de laatste ronde (die keurig werd aangekondigd) nog even mochten blijven zitten terwijl de bediening aan het opruimen was. Dat vond ik erg leuk, en door dat soort details voel je je welkom. Zeker voor herhaling vatbaar!
Oeke T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Alles prima. Alleen jammer dat alle dames toiletten verstopt waren. Ook na melding aan de medewerkers.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Goed bediening, aandacht voor de allergie van één van ons, de kok komt zelfs even vragen waar hij op moet letten.
En eten is echt lekker, de toetjes waren zelfs heerlijk.
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Eten was heerlijk! verassende gerechten.
Shared dining is lekker en gezellig.
Bediening was top!
Mooi terras in de zon!
Verassingsmenu is aan te raden.
Monique J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Wij gingen voor het verrassingsmenu, bestaande uit een hoofdgerecht en een nagerecht. Toen later bleek dat ze ons per ongeluk een voorgerecht hadden geserveerd, kregen we er gratis nog 2 hoofdgerechten bij. Toen het fris werd op het terras, hing de ober mij een extra fleecedekentje om. Heel attent. Vrolijke mensen in de bediening, die zich niet gek lieten maken door de drukte. Kortom, een plek om terug te komen.
K P.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Op een zwoele avond in juni heerlijk gegeten. We kregen een tafel op het terras met mooi uitzicht op de gracht. De bediening is zeer attent en komt vaak langs om te informeren of alles naar wens is. De kaart is gebaseerd op Shared dining, zo kun je er echt een proeverij van maken. Positief is ook dat er veel keuze is in vegetarische gerechten. Kortom een aanrader!
spink G.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Een nieuwe 'formule': gerechtjes om te delen. Maar dat is lastig bij Edel.
Sommige gerechtjes (zachtgekookt ei, een stukje vlees of vis) laten zich nu eenmaal moeilijk delen. Daarbij zijn veel gerechten zo klein dat het zelfs voor 1 persoon al weinig is (en ik ben geen grote eter).
Bestelde gerechtjes worden in willekeurige volgorde op tafel gezet. Dit vind ik niet fijn (bv liever eerst carpaccio en daarna buikspek ipv omgekeerd).
De bediening was vriendelijk maar beetje chaotisch.We kregen verkeerde bestellingen, bij enkele gerechten bleek een deel vergeten (de saus, het garnituur). De prijs vind ik aan de hoge kant (een piepklein bakje friet voor 4 euro is absurd). Fijn terras.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Ik moet stiekem bekennen dat ik nooit de grootste fan geweest ben van het eten bij Edel, maar sinds de komst van Jonathan moest ik het toch zeker weer een kans geven. Het terras, de borrel en de feestjes zijn altijd al super gezellig, als daar het diner nou ook nog bij komt heb je toch wel echt dé hotspot van West te pakken!

We werden snel naar onze tafel geholpen (wat is het toch top dat je op het terras kan reserveren) en de bediening begreep dat een koud fluitje snel mag arriveren met 25 graden. Goed begin!

We kozen voor het verrassingsmenu om zo verschillende gerechten te kunnen proeven. Vooraf kregen we de burrata, de carpaccio van watermeloen en de salade met bietjes en geitenkaas. De combi van burrata met daslook en prei was erg smakelijk en onverwacht. De watermeloen carpaccio was lekker fris met het weer en bietjes met geitenkaas is natuurlijk altijd goed. We dronken hier op advies van de bediening een glas Sauvignon Blanc bij en die deed het erg goed!

Als hoofdgerecht kregen we zowel gebraiseerde bloemkool als spitskool. Allebei de gerechten waren helemaal top, op smaak en in balans. Tevens kregen we schol met oa antiboise (wat keurig werd uitgelegd) en buikspek met zoetzuur. Ook deze gerechten waren heerlijk.

Tenslotte kregen we als dessert een overduidelijk huisgemaakte citroentaart met huisgemaakt ijs en een fijn dessert met rabarber en mascarpone. Smullen!

Al met al hebben we top gegeten en was de bediening zeer attent. Mij zal je zeker nog vaker gaan vinden bij Lokaal Edel!
Tony V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Plek Je waar we zaten was de trap af naar de wc en richting het vlonder( bewegende deel op het water) . Te druk heen en weer geloop. Geen Leuke plek!
JH P.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Lekker gegeten. Vrolijke bediening en een prachtig terras
joris V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Uitstekend eten, vriendelijke bediening, maar de indruk dat de communicatie tussen de verschillende medewerkers niet altijd goed ging. Zo werd gevraag of we een drankje wilde toen we dat zojuist besteld hadden en de bestelling was een keer niet doorgekomen. Heerlijk terras op een rustig hoekje aan het water.
Marieke_sassen .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Op een warme en dus drukke vrijdagavond hebben we met een groep vriendinnen op het terras gegeten. Een van hen heeft een vrij ernstige allergie, en hoewel ze daarover vooraf had geïnformeerd was het toch niet helemaal goed over gekomen. Direct kwamen zowel de manager als de chef aan tafel om te vragen wat ze wel en niet mocht. Wij kregen intussen een flesje wijn van het huis, voor het 'ongemak'. Maar daar bleef het niet bij, een stuk van de keuken werd apart, en allergie-vrij ingericht. En de manager is hoogstpersoonlijk nog iets gaan kopen wat ze kon eten. Van zoveel liefde en moeite werden wij als groep stil!! Werkelijk ongelofelijk dat ze dit deden om een ontzettend drukke vrijdagavond. We hebben allemaal heerlijk gegeten, er is sinds kort een nieuwe chef met een heerlijke kaart. Niets dan lof dus voor Edel, zowel qua eten als de top-service!!
Col N.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Heerlijk gegeten en fijne bediening. Edel heeft een nieuwe kaart met kleine hapjes om te delen. Erg leuk concept en heerlijk buiten gezeten op het nieuwe terras.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Ik was al fan van Lokaal Edel, maar nu ze de kaart hebben veranderd en het terras nog gezelliger hebben gemaakt, is het echt fantastisch!
Simon K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
De locatie en het eten is fantastisch, maar Manon maakte de middag met haar goede service! (Beste baas van Manon, geef vooral heel veel opslag!)
vincent D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Super leuk nieuw concept in de vorm van shared dining. Goed uitgevoerd en gecomplimenteerd door uitstekende service en kwaliteit. Top, ga zo door. Groetjes van een collega uit Hilversum!
x X.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten, de bediening (de meiden!)waren aardig (de mannen overduidelijk niet...of weten niet wat gastheerschap inhoudt). Het duurde extreem lang voordat we konden bestellen en doordat zij het (blijkbaar druk hadden..Ajax speelde) had er nauwelijks iemand tijd voor ons om de bestelling op te nemen, en om ons nog te voorzien van drinken tijdens het eten...de hele avond met 1 glas drinken moeten doen. Geen ramp, maar bijzonder om te zien dat een tweede bestelling de tafel niet eens haalt...(terwijl het niet eens druk was in het restaurant (JUIST OMDAT Ajax speelde). Maar de jongen die onze bestelling opnam (2 nagerechten en 1 drankje), maakte een verwarde indruk en maakte zelfs de opmerking dat wij toch niet van plan waren om een heel menu te bestellen?? Ontzettend vreemd, want ten eerste...je bent een restaurant, dus dat zou geen probleem moeten zijn (zou je denken), ten tweede hadden we net ons hoofdgerecht op en dat kon hij aan de bordjes zien die nog niet waren opgeruimd, ten derde: het was 21u....geen tijd dat een keuken al dicht is...Wij begrepen zijn opmerking totaal niet. Maar wij waren allang blij dat er uberhaupt iemand aan onze tafel kwam, helaas haalde de bestelling onze tafel nooit....
Ook toen wij de rekening wilde vragen was er niemand beschikbaar....het heeft uiteindelijk een half uur geduurd voordat we uberhaupt bij iemand konden aangeven dat wij wilden betalen...wonderbaarlijk kwam de rekening zelf wel heel snel (dat kan dan wel). Er stond €60,- teveel op, dus zijn wij naar de bar gelopen om dat te corrigeren. Daar waar je een excuses verwacht (vooral voor dat bedrag aan verkeerde gerechten op onze bon), kregen wij te maken met een sarcast die nog nooit van manieren had gehoord. Hij liep naar de kassa zonder iets te zeggen en schreeuwde naar ons, met zijn rug naar ons toe: "Vertel" !.... Zo praat je niet tegen mensen (laat staan gasten)! Vervolgens moesten wij op afstand, over een rumoerige bar heen opsommen wat wij dan wel hadden gegeten....Seriously??!! Echt werkelijk nog nooit zoiets lomps meegemaakt!! De beste man had zelfs nog het lef om tegen ons te zeggen, om niet zo snel alles op te noemen want hij verstond ons niet!!...(Wat denk je zelf als je op afstand staat met je rug naar ons toe aan een bar waar ook andere mensen en personeel hun werk gewoon doen:-sss). Echt te onbeschoft voor woorden deze jongeman....! Ontzettend jammer dit, want het eten was heerlijk en de meiden die ons in het begin bedienden waren ontzettend aardig (wel erg druk met ook andere dingen) maar alsnog ontzettend aardig!
marieke B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Fijne plek met goede bediening en lekker eten. We komen graag terug.