Over het restaurant Lokaal Edel

Lokaal Edel Amsterdam staat voor het samenbrengen en verbinden van mensen. Of dat nou voor een kop koffie, lunch, diner of borrel is. Met het nieuwe foodconcept van gerenommeerd chef Jonathan Karpathios wordt hier nog meer de nadruk op gelegd. Dus geen traditionele hoofdgerechten maar een hele tafel vol met mooie gerechtjes om te delen. Lokale leveranciers, de allerbeste ingrediënten en pure smaken komen bij elkaar in Amsterdam. Stuk voor stuk op fantastisch uitziende bordjes met puur & écht eten van de allerhoogste kwaliteit!

Meer informatie over restaurant Lokaal Edel

10:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Lokaal Edel

Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Prima tent, leuk concept met sharing dinner. Eten zelf wat wisselend, maar je moet het goede bestellen natuurlijk.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
We namen het verrassingsmenu. Het eten is gebaseerd op delen van de schotels. Dit bestaat uit drie voorgerechten: champignos op toast, geweldige zalm en een vega burgertje. Alledrie heel goed en creatief klaargemaakt, geen kleine porties. Daarna hadden we eigenlijk genoeg, maar de dorade en eend, en prachtige aubergine, waren zo goed klaargemaakt dat die bijna op gingen. De killer was het dessert met zo'n chocladecakeje met warme binnenkant, en schuim van prosecco met een peertje. Yum! Mooie barbera d'alba erbij en klaar voor net over de 100 euro. Keurig!
Laurien D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Wauwie wat onwijs heerlijk gegeten! Eten was echt lekker en hele aardige bediening. Kom zeker een keertje terug!
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
goede service, uitstekend eten. leuke setting
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijke gerechtjes daar, vooral de zalm, aubergine en eendenborst! We gaan zeker snel weer terug
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
De akoestiek is niet zo goed het is erg lawaaiig. Het eten is heerlijj! Vooral voor vegetariërs een aanrader
Annette H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Heerlijk gegeten en uitstekende bediening.We hadden het verrassingsmenu genomen. Het meeste was erg lekker. Verrassingsmenu vorig seizoen (augustus) was iets lekkerder.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, aardige bediening.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het was een super ervaring en culinaure beleving!!! Elk gerecht is zoveel aandacht aan besteed, mooie composities en heerlijke verrassende smaken!!! Een 9.5 waard!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Het eten smaakte uitstekend. Er werd door de bediening helaas niet goed opgelet wanneer klanten een vraag of bestelling hadden. Wel bleven ze allen continue heel vriendelijk.
S. L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten, werden op een plezierige manier bediend en hadden een gezellige avond die zeker voor herhaling vatbaar is!
Elly E.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Het eten was verrukkelijk, prijs was wel aan de hoge kant, geen voor- en nagerecht en dan nog 85,- voor 2 personen....
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Lokaal Edel is een leuk restaurant met een hele ontspannen en warme sfeer. De bediening is erg vriendelijk en enthousiaste.

De menukaart bestaat voornamelijk uit diverse groentegerechten die op een geheel eigen wijze zijn klaargemaakt. Heel erg genoten van de manieren waarop de groentes zijn bereidt waarbij de bloemkool voor mij een van de uitblinkers is.

Verder is het een hele leuke locatie voor het geven van een feestje of om gewoon een drankje te doen. Heb mijn verjaardag daar gevierd op het terras en heb een te gekke verjaardag gehad. Het contact en de service was meer dan goed.

Zeker een locatie die ik zou aanbevelen.
maarten T.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Wij hebben hier met het gezin gegeten (6 personen) en erg naar onze zin gehad. De laatste twee kwamen met het OV dus waren iets later maar dat was vanwege het leuke foodconcept geen enekel probleem. Wij konden alvast aftrappen met een drie tal kleine gerechtjes. De avond verliep zeer smooth, lekker flesje bubbels en hier en daar wat glazen wijn die er snel waren. Op de gerechtjes moest net ietsjes langer worden gewacht dus ik zou als tip meegeven bestel er een aantal, en voordat ze arriveren bestel alvast de volgende ronde. De kwaliteit was erg goed, leuk, creatief en toch ook die vegan-focus die het zo leuk maakt. Verder zit je aan het water onder de lampjes, in een rustige en toch levendige, hippe omgeving. Heel fijn dat je in hartje amsterdam buiten kan zitten en toch geen last hebt van verkeer. Top tent, zeker terug komen!
Hetty V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Wij hebben mijn verjaardag gevierd met een bezoek
aan Edel.
Heel vriendelijk ontvangen, goede sfeer, vriendelijke bediening
leuke, lekkere, aparte gerechten.
De Tart flambé stond op de kaart met Geitenkaas en toen we zeiden
dat we geen geitenkaas lusten, werd er gelijk de optie gegeven dat het ook met feta kaas mogelijk was, dit was echt heerlijk.
Ook de bloemkool en de curry kan ik aanbevelen.
Op deze leuke locatie komen we zeker terug.
Bedankt en tot ziens
Caroline N.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Viel tegen. Gerechten warm en koud door elkaar geserveerd en werden dus koud. Het niveau van hapjes is erg verschillend. Zalm en curry waren goed de rest zwak. Weinig subtiele combinaties soms taai en vet. Bediening aardig en vrolijk maar beetje te casual. Het tochtte nogal. Super jammer want erg leuke lokatie.
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Ik heb afgelopen vrijdag weer eens bij Lokaal Edel gegeten. Dit is erg goed bevallen. De bediening was vlot en vriendelijk. Op aanraden van de dame besloten we de Edel punch te nemen, een heerlijke cocktail met jenever.
Ze hebben sinds een paar maanden een shared dining concept. Dit werd duidelijk uitgelegd aan tafel. In totaal hadden we 10 gerechtjes en alles was lekker. met als uitblinkers de rib eye met koffiejus en wortelcreme, de curry en de bloemkool. Wij hebben eerst op het prachtige terras een borrel gedronken en zijn daarna naar binnen gegaan. Ook binnen was de sfeer goed. Een goede mix van mensen die aan het borrelen waren en lekker aan het dineren. Echt een aanrader!
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Afgelopen zondag middag eerst heerlijk op het zonnige terras geborreld met een top Rose en wat super borrelhapjes (pita/bitterballen/samosa). top! Daarna naar binnen verhuisd en daar echt fenomenaal gegeten! Het shared dining is een leuke manier om samen te eten. wij hadden de bloemkool, burrata, beide dikker aanrader!, zalm, curry en aubergine. Alles was top bereid en de bediening erg vriendelijk. Al met al hebben we een fantastische middag/avond uit gehad bij Lokaal Edel!
Jeske B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Afgelopen vrijdag gegeten met een groep vrienden bij Lokaal Edel. De bediening is snel en vriendelijk. Kwaliteit van de gerechten is zeer goed. Aanrader dus!
sara K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Vorige week heb ik hier heerlijk gegeten met mijn vriend. Alle kleine gerechtjes waren goed. Vooral de bloemkool en de tarte flambe vonden we echt heel erg lekker! De bediening was erg vriendelijk en attent. We kregen meteen een fles water op tafel en hebben daarna een heerlijke sauvignon blanc gedronken. Het was gezellig druk! We komen zeker terug!