Over het restaurant Lokaal Edel

Genieten op elk moment van de dag

Zo comfortabel als je huiskamer, maar altijd verrassender dan thuis. Proef smaakvolle, kleurrijke gerechten waarbij de mooiste groenten regelmatig de hoofdrol spelen. De chef houdt van ambacht, de buurt en kwaliteit. Daarom gebruikt hij als het even kan biologische, lokale producten, het liefst op fietsafstand. Het personeel kan je daarom precies vertellen waar alles vandaan komt.

Meer informatie over restaurant Lokaal Edel

Maandag t/m Woensdag 10:00 - 00:00
Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00

Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Eten was heerlijk! verassende gerechten.
Shared dining is lekker en gezellig.
Bediening was top!
Mooi terras in de zon!
Verassingsmenu is aan te raden.
Monique J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Wij gingen voor het verrassingsmenu, bestaande uit een hoofdgerecht en een nagerecht. Toen later bleek dat ze ons per ongeluk een voorgerecht hadden geserveerd, kregen we er gratis nog 2 hoofdgerechten bij. Toen het fris werd op het terras, hing de ober mij een extra fleecedekentje om. Heel attent. Vrolijke mensen in de bediening, die zich niet gek lieten maken door de drukte. Kortom, een plek om terug te komen.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Op een zwoele avond in juni heerlijk gegeten. We kregen een tafel op het terras met mooi uitzicht op de gracht. De bediening is zeer attent en komt vaak langs om te informeren of alles naar wens is. De kaart is gebaseerd op Shared dining, zo kun je er echt een proeverij van maken. Positief is ook dat er veel keuze is in vegetarische gerechten. Kortom een aanrader!
spink G.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Een nieuwe 'formule': gerechtjes om te delen. Maar dat is lastig bij Edel.
Sommige gerechtjes (zachtgekookt ei, een stukje vlees of vis) laten zich nu eenmaal moeilijk delen. Daarbij zijn veel gerechten zo klein dat het zelfs voor 1 persoon al weinig is (en ik ben geen grote eter).
Bestelde gerechtjes worden in willekeurige volgorde op tafel gezet. Dit vind ik niet fijn (bv liever eerst carpaccio en daarna buikspek ipv omgekeerd).
De bediening was vriendelijk maar beetje chaotisch.We kregen verkeerde bestellingen, bij enkele gerechten bleek een deel vergeten (de saus, het garnituur). De prijs vind ik aan de hoge kant (een piepklein bakje friet voor 4 euro is absurd). Fijn terras.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Ik moet stiekem bekennen dat ik nooit de grootste fan geweest ben van het eten bij Edel, maar sinds de komst van Jonathan moest ik het toch zeker weer een kans geven. Het terras, de borrel en de feestjes zijn altijd al super gezellig, als daar het diner nou ook nog bij komt heb je toch wel echt dé hotspot van West te pakken!

We werden snel naar onze tafel geholpen (wat is het toch top dat je op het terras kan reserveren) en de bediening begreep dat een koud fluitje snel mag arriveren met 25 graden. Goed begin!

We kozen voor het verrassingsmenu om zo verschillende gerechten te kunnen proeven. Vooraf kregen we de burrata, de carpaccio van watermeloen en de salade met bietjes en geitenkaas. De combi van burrata met daslook en prei was erg smakelijk en onverwacht. De watermeloen carpaccio was lekker fris met het weer en bietjes met geitenkaas is natuurlijk altijd goed. We dronken hier op advies van de bediening een glas Sauvignon Blanc bij en die deed het erg goed!

Als hoofdgerecht kregen we zowel gebraiseerde bloemkool als spitskool. Allebei de gerechten waren helemaal top, op smaak en in balans. Tevens kregen we schol met oa antiboise (wat keurig werd uitgelegd) en buikspek met zoetzuur. Ook deze gerechten waren heerlijk.

Tenslotte kregen we als dessert een overduidelijk huisgemaakte citroentaart met huisgemaakt ijs en een fijn dessert met rabarber en mascarpone. Smullen!

Al met al hebben we top gegeten en was de bediening zeer attent. Mij zal je zeker nog vaker gaan vinden bij Lokaal Edel!
Tony V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Plek Je waar we zaten was de trap af naar de wc en richting het vlonder( bewegende deel op het water) . Te druk heen en weer geloop. Geen Leuke plek!
JH P.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Lekker gegeten. Vrolijke bediening en een prachtig terras
joris V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Uitstekend eten, vriendelijke bediening, maar de indruk dat de communicatie tussen de verschillende medewerkers niet altijd goed ging. Zo werd gevraag of we een drankje wilde toen we dat zojuist besteld hadden en de bestelling was een keer niet doorgekomen. Heerlijk terras op een rustig hoekje aan het water.
Marieke_sassen .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Op een warme en dus drukke vrijdagavond hebben we met een groep vriendinnen op het terras gegeten. Een van hen heeft een vrij ernstige allergie, en hoewel ze daarover vooraf had geïnformeerd was het toch niet helemaal goed over gekomen. Direct kwamen zowel de manager als de chef aan tafel om te vragen wat ze wel en niet mocht. Wij kregen intussen een flesje wijn van het huis, voor het 'ongemak'. Maar daar bleef het niet bij, een stuk van de keuken werd apart, en allergie-vrij ingericht. En de manager is hoogstpersoonlijk nog iets gaan kopen wat ze kon eten. Van zoveel liefde en moeite werden wij als groep stil!! Werkelijk ongelofelijk dat ze dit deden om een ontzettend drukke vrijdagavond. We hebben allemaal heerlijk gegeten, er is sinds kort een nieuwe chef met een heerlijke kaart. Niets dan lof dus voor Edel, zowel qua eten als de top-service!!
Col N.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Heerlijk gegeten en fijne bediening. Edel heeft een nieuwe kaart met kleine hapjes om te delen. Erg leuk concept en heerlijk buiten gezeten op het nieuwe terras.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Ik was al fan van Lokaal Edel, maar nu ze de kaart hebben veranderd en het terras nog gezelliger hebben gemaakt, is het echt fantastisch!
Simon K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
De locatie en het eten is fantastisch, maar Manon maakte de middag met haar goede service! (Beste baas van Manon, geef vooral heel veel opslag!)
vincent D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Super leuk nieuw concept in de vorm van shared dining. Goed uitgevoerd en gecomplimenteerd door uitstekende service en kwaliteit. Top, ga zo door. Groetjes van een collega uit Hilversum!
x X.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten, de bediening (de meiden!)waren aardig (de mannen overduidelijk niet...of weten niet wat gastheerschap inhoudt). Het duurde extreem lang voordat we konden bestellen en doordat zij het (blijkbaar druk hadden..Ajax speelde) had er nauwelijks iemand tijd voor ons om de bestelling op te nemen, en om ons nog te voorzien van drinken tijdens het eten...de hele avond met 1 glas drinken moeten doen. Geen ramp, maar bijzonder om te zien dat een tweede bestelling de tafel niet eens haalt...(terwijl het niet eens druk was in het restaurant (JUIST OMDAT Ajax speelde). Maar de jongen die onze bestelling opnam (2 nagerechten en 1 drankje), maakte een verwarde indruk en maakte zelfs de opmerking dat wij toch niet van plan waren om een heel menu te bestellen?? Ontzettend vreemd, want ten eerste...je bent een restaurant, dus dat zou geen probleem moeten zijn (zou je denken), ten tweede hadden we net ons hoofdgerecht op en dat kon hij aan de bordjes zien die nog niet waren opgeruimd, ten derde: het was 21u....geen tijd dat een keuken al dicht is...Wij begrepen zijn opmerking totaal niet. Maar wij waren allang blij dat er uberhaupt iemand aan onze tafel kwam, helaas haalde de bestelling onze tafel nooit....
Ook toen wij de rekening wilde vragen was er niemand beschikbaar....het heeft uiteindelijk een half uur geduurd voordat we uberhaupt bij iemand konden aangeven dat wij wilden betalen...wonderbaarlijk kwam de rekening zelf wel heel snel (dat kan dan wel). Er stond €60,- teveel op, dus zijn wij naar de bar gelopen om dat te corrigeren. Daar waar je een excuses verwacht (vooral voor dat bedrag aan verkeerde gerechten op onze bon), kregen wij te maken met een sarcast die nog nooit van manieren had gehoord. Hij liep naar de kassa zonder iets te zeggen en schreeuwde naar ons, met zijn rug naar ons toe: "Vertel" !.... Zo praat je niet tegen mensen (laat staan gasten)! Vervolgens moesten wij op afstand, over een rumoerige bar heen opsommen wat wij dan wel hadden gegeten....Seriously??!! Echt werkelijk nog nooit zoiets lomps meegemaakt!! De beste man had zelfs nog het lef om tegen ons te zeggen, om niet zo snel alles op te noemen want hij verstond ons niet!!...(Wat denk je zelf als je op afstand staat met je rug naar ons toe aan een bar waar ook andere mensen en personeel hun werk gewoon doen:-sss). Echt te onbeschoft voor woorden deze jongeman....! Ontzettend jammer dit, want het eten was heerlijk en de meiden die ons in het begin bedienden waren ontzettend aardig (wel erg druk met ook andere dingen) maar alsnog ontzettend aardig!
marieke B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Fijne plek met goede bediening en lekker eten. We komen graag terug.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Super bediening - extra fijn als je zoals ik alleen uit eten gaat! Heel betrokken en gastvrij personeel. Er ging iets fout met de cappucino décafé maar dat werd helemaal rechtgezet, Zelfs zo dat ik de koffie niet eens hoefde te betalen!
Wat het eten betreft: heerlijke, frisse, gezonde gerechten - über geschikt voor iedereen die smaak en kwaliteit belangrijk vindt.
Dan de locatie: Edel is onderdeel van een prachtig jaren 30 gebouw en heeft een groot terras aan het water. Ik kom er over een paar weken zeker terug om daar lekker buiten te genieten van al het lekkers en de algehele sfeer.
Nicholas H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Erg lekker gegeten. Het hele is rondom groenten opgebouwd . Alee zeer goed uitgevoerd . Surprise menu met 8 gerechten is aan te bevelen. Genoten van kool en bloemkool gerechten . Alles met een hoog Ottolenghi gehalte . Bediening erg vriendelijk en oprecht geïnteresseerd . Wijnen per glas , prima maar wel te middle of the road kwaliteit , daar mag ook iets meer risico worden gemaakt . Alles snel op tafel ondanks drukte .wordt efficient gewerkt . Een prima avond en komen graag terug !
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Een geweldige avond en heerlijk gegeten bij Edel. De nieuwe kaart met veel groentegerechten is zeer verrassend en bijzonder smaakvol. Ieder gerecht verrast je met onverwachte smaaksensaties. De bediening is on-amsterdams; zeer vriendelijk, behulpzaam en adequaat. Je merkt dat het hele restaurant een team is en je een fijne avond wil bezorgen. Wat ook fijn is, is dat je naar huis gaat met een heerlijk licht gevoel. Voldaan maar zeker niet zwaar. De burrata vond ik bijzonder lekker!
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Een avondje bij Lokaal Edel leek vooraf de ideale plek om lekker met m'n ouders te dineren en het stelde me niet teleur! Aan tafel stelde Kiki zich voor als tafeldame en bood ons meteen de menukaarten aan. Ze schoof even aan en gaf een uitgebreide uitleg over het nieuwe concept met allemaal verschillende (70% vega) gerechten. We kozen voor het 3-gangen menu zodat we van alles wat konden proeven. Gang 1 was delish! De hoofdgerechtjes iets saaier en minder afwisselend (dat ging ze doorspelen naar de keuken!) en het dessert.... oeh la la, heerlijk! Het restaurant ademt sfeer uit en ik heb het echt beleefd als een relaxte vibe. De combi van die vibe, de super (gezellige) service en de lekkere gerechtjes zorgen er in ieder geval voor dat jullie mij terug gaan zien!
Lotte D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Afgelopen week bij Lokaal Edel gaan eten. Ik was hier al vaker geweest maar tot mijn grote verbazing was er een compleet nieuw concept geïntroduceerd. Er is nu een keuze uit 20 gerechtjes die je samen kan delen. Het gebruik van groenten staat hierin centraal. De bediening legde het nieuwe concept duidelijk uit en gaven aanbevelingen met betrekking tot de gerechten. Het eten was erg lekker, zag er goed verzorgd uit en was perfect om samen te delen. De bediening was scherp, vriendelijk en probeerde het nieuwe concept duidelijk aan alle gasten uit te leggen. De wijntjes smaakte goed en de hele sfeer in het restaurant was perfect. Ik kom zeker terug!