Over het restaurant Lokaal Edel

Lokaal Edel Amsterdam staat voor het samenbrengen en verbinden van mensen. Of dat nou voor een kop koffie, lunch, diner of borrel is. Met het nieuwe foodconcept van gerenommeerd chef Jonathan Karpathios wordt hier nog meer de nadruk op gelegd. Dus geen traditionele hoofdgerechten maar een hele tafel vol met mooie gerechtjes om te delen. Lokale leveranciers, de allerbeste ingrediënten en pure smaken komen bij elkaar in Amsterdam. Stuk voor stuk op fantastisch uitziende bordjes met puur & écht eten van de allerhoogste kwaliteit!

Meer informatie over restaurant Lokaal Edel

10:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Lokaal Edel

Esther V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Het eten smaakte uitstekend. Er werd door de bediening helaas niet goed opgelet wanneer klanten een vraag of bestelling hadden. Wel bleven ze allen continue heel vriendelijk.
S. L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten, werden op een plezierige manier bediend en hadden een gezellige avond die zeker voor herhaling vatbaar is!
Elly E.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Het eten was verrukkelijk, prijs was wel aan de hoge kant, geen voor- en nagerecht en dan nog 85,- voor 2 personen....
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Lokaal Edel is een leuk restaurant met een hele ontspannen en warme sfeer. De bediening is erg vriendelijk en enthousiaste.

De menukaart bestaat voornamelijk uit diverse groentegerechten die op een geheel eigen wijze zijn klaargemaakt. Heel erg genoten van de manieren waarop de groentes zijn bereidt waarbij de bloemkool voor mij een van de uitblinkers is.

Verder is het een hele leuke locatie voor het geven van een feestje of om gewoon een drankje te doen. Heb mijn verjaardag daar gevierd op het terras en heb een te gekke verjaardag gehad. Het contact en de service was meer dan goed.

Zeker een locatie die ik zou aanbevelen.
maarten T.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Wij hebben hier met het gezin gegeten (6 personen) en erg naar onze zin gehad. De laatste twee kwamen met het OV dus waren iets later maar dat was vanwege het leuke foodconcept geen enekel probleem. Wij konden alvast aftrappen met een drie tal kleine gerechtjes. De avond verliep zeer smooth, lekker flesje bubbels en hier en daar wat glazen wijn die er snel waren. Op de gerechtjes moest net ietsjes langer worden gewacht dus ik zou als tip meegeven bestel er een aantal, en voordat ze arriveren bestel alvast de volgende ronde. De kwaliteit was erg goed, leuk, creatief en toch ook die vegan-focus die het zo leuk maakt. Verder zit je aan het water onder de lampjes, in een rustige en toch levendige, hippe omgeving. Heel fijn dat je in hartje amsterdam buiten kan zitten en toch geen last hebt van verkeer. Top tent, zeker terug komen!
Hetty V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Wij hebben mijn verjaardag gevierd met een bezoek
aan Edel.
Heel vriendelijk ontvangen, goede sfeer, vriendelijke bediening
leuke, lekkere, aparte gerechten.
De Tart flambé stond op de kaart met Geitenkaas en toen we zeiden
dat we geen geitenkaas lusten, werd er gelijk de optie gegeven dat het ook met feta kaas mogelijk was, dit was echt heerlijk.
Ook de bloemkool en de curry kan ik aanbevelen.
Op deze leuke locatie komen we zeker terug.
Bedankt en tot ziens
Caroline N.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Viel tegen. Gerechten warm en koud door elkaar geserveerd en werden dus koud. Het niveau van hapjes is erg verschillend. Zalm en curry waren goed de rest zwak. Weinig subtiele combinaties soms taai en vet. Bediening aardig en vrolijk maar beetje te casual. Het tochtte nogal. Super jammer want erg leuke lokatie.
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Ik heb afgelopen vrijdag weer eens bij Lokaal Edel gegeten. Dit is erg goed bevallen. De bediening was vlot en vriendelijk. Op aanraden van de dame besloten we de Edel punch te nemen, een heerlijke cocktail met jenever.
Ze hebben sinds een paar maanden een shared dining concept. Dit werd duidelijk uitgelegd aan tafel. In totaal hadden we 10 gerechtjes en alles was lekker. met als uitblinkers de rib eye met koffiejus en wortelcreme, de curry en de bloemkool. Wij hebben eerst op het prachtige terras een borrel gedronken en zijn daarna naar binnen gegaan. Ook binnen was de sfeer goed. Een goede mix van mensen die aan het borrelen waren en lekker aan het dineren. Echt een aanrader!
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Afgelopen zondag middag eerst heerlijk op het zonnige terras geborreld met een top Rose en wat super borrelhapjes (pita/bitterballen/samosa). top! Daarna naar binnen verhuisd en daar echt fenomenaal gegeten! Het shared dining is een leuke manier om samen te eten. wij hadden de bloemkool, burrata, beide dikker aanrader!, zalm, curry en aubergine. Alles was top bereid en de bediening erg vriendelijk. Al met al hebben we een fantastische middag/avond uit gehad bij Lokaal Edel!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
De door ons bestelde simpele lunch
voor drie personen t.w. 1× hamburger, 1×bietensalade en 1×burata sandwich werd 1 uur en 10 minuten nadat de order door de bediening werd ingebracht, geserveerd. Overigens kregen we na klacht wel een drankje aangeboden.
Jeske B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Afgelopen vrijdag gegeten met een groep vrienden bij Lokaal Edel. De bediening is snel en vriendelijk. Kwaliteit van de gerechten is zeer goed. Aanrader dus!
sara K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Vorige week heb ik hier heerlijk gegeten met mijn vriend. Alle kleine gerechtjes waren goed. Vooral de bloemkool en de tarte flambe vonden we echt heel erg lekker! De bediening was erg vriendelijk en attent. We kregen meteen een fles water op tafel en hebben daarna een heerlijke sauvignon blanc gedronken. Het was gezellig druk! We komen zeker terug!
Tiness .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Met het mooie weer waren we op zoek naar een restaurant met een lekker terras. Je zit er erg leuk aan het water. Bediening was aardig, snel en oprecht. De kaart sprak me aan. Maar de kwaliteit van de gerechtjes verschilt nogal. Zalm met drop vonden wij erg lekker en een leuk gerecht, de tarte flambé viel enorm tegen, de bodem was extreem droog en hard en het was ons onduidelijk wat het precies was, verder zat er geen goede smaak aan, echt jammer. Leuke avond gehad, je zit er heerlijk, bediening was fijn maar het eten is niet heel goed.
Mireille G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Bijzondere smaken, vooral de tarte tatin van ui met sinaasappel, olijf en venkel was geweldig!
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Bijzonder lekker en gezond gegeten. Erg smaakvol prachtige locatie. Sfeervol en zeer vriendelijke bediening
We komen spoedig weer terug en zeggen het voort
Een groot compliment voor het team Edel
Nancy W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Gisteren hier top gegeten met uitzicht over het water. Gerechtjes stuk voor stuk heerlijk. Voornamelijk vegetarisch, maar echt zo smaakvol en verrassend! Bediening ook goed. Hoewel we een beetje"uit de loop" zaten op de bankjes met uitzicht over het water werden we toch absoluut niet vergeten. Kregen zelfs nog kussentjes aangeboden. Zeer attent. Het was erg druk, maar bediening had alles prima onder controle. Fijne sfeer. Klein puntje; tafeltje en bankje waar wij zaten had nogal wat ingedroogde vogelpoep, omdat deze onder de bomen stond. Misschien toch ff goed schoonmaken bij het openen van het terras. Kans dat het viezer werd als er ff een natte doek overheen gehaald zou worden was groot, dus daarom laten zitten en servet eroverheen gedaan. Mocht de pret niet drukken. Wij komen zeker terug.
Charlotte K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Wat een leuk restaurant! Vanwege het mooie weer hebben wij op het fijne terras kunnen eten. Het concept van shared dining is heel goed bevallen. Bijzondere gerechten en een goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening is heel vriendelijk en de service is top! Hier ga ik vaker heen.
Nel V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
De bediening was vriendelijk en snel. Het eten vonden we verrassend. We voelden ons verwend!
erik W.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Gisteren met z'n drieën gegeten bij lokaal Edel. Wat een leuke plek is dit, met terras aan het water. Er hangt een relaxte sfeer, en het eten is heerlijk. Er worden kleine gezonde gerechtjes geserveerd met verrassend lekkere smaken. Ook de huiscocktail viel bij ons in de smaak. Klein puntje van kritiek is dat wij alle gerechtjes van de kaart bestelden, en dit ook allemaal tegelijk geserveerd kregen... terwijl dit helemaal niet op de terras-tafel past. (kleine tafeltjes) Dat had de bediening moeten weten en beter geleidelijk uit kunnen serveren. (of ons adviseren om in etappes te bestellen) Maar al met al een absolute aanrader, en pluspunt van de bediening vond ik dat de mensen die nog lang bleven hangen (waaronder wij) zowel buiten als binnen, niet weg gekeken werden, en zelfs na de laatste ronde (die keurig werd aangekondigd) nog even mochten blijven zitten terwijl de bediening aan het opruimen was. Dat vond ik erg leuk, en door dat soort details voel je je welkom. Zeker voor herhaling vatbaar!
Oeke T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Alles prima. Alleen jammer dat alle dames toiletten verstopt waren. Ook na melding aan de medewerkers.