Lokaal 77

Nieuwe Ebbingestraat 77 9712 NG Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Lokaal 77

De lokale vorm van Turks eten

De Turkse chefkok komt zelf even aan tafel uitleggen wat er gegeten wordt: diverse Turkse hapjes (mezze) met eigen gebakken brood, mals vlees, verse vis en groente in overvloed. Zoveel mogelijk komt uit de omgeving: vandaar de naam Lokaal. Er hangt een rustige sfeer in restaurant, waarin de roodtinten en witte borden in de vorm van een blaadje mooi opvallen.

Meer informatie over restaurant Lokaal 77

efwalters .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Marie-Louise T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Een aanrader! Heerlijke sausjes met brood als voorgerecht, lekker veel groenten en mals gegrild vlees. Proeverij van nagerechten. Wij komen zeker terug!
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Lekker gegeten het was lekker druk maar de bediening en de Chef kok had alles goed in de hand, vriendelijk en correct komen zeker terug.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker druk maar de bediening was vriendelijk en zeer correct zoals altijd was de chef kok vriendelijk en had alles goed in de hand, kortom Top!!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten!! Leuk verassingsmenu. Dikke pluim voor de mensen die daar werken. Wij komen zeker weer een keertje terug.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Lokaal 77 is een aanwinst in Groningen. Een gezellig no nonsens restaurant, mediterraan met een overduidelijke Turkse touch. Veel eten voor weinig geld. Leuke meze vooraf, veel smakelijk vlees in de hoofdschotel en een proeverij van zoete desserts om het af te ronden. Het lokaal is ook echt een lokaal, een sfeervolle ruime eetkamer, een beetje een Zuid-Europese cantina, waar een gezin met kinderen zich ook prima thuis kan voelen. En ...als je naar de bioscoop wilt, in minder dan twee uur kan je weer op straat staan zonder stress.
Carleen D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Ook wij waren hier met een Albert Heijn bon. Uiteraard had ik vantevoren goed research gedaan naar het restaurant, want je wil de bonnen waar je zo hard voor hebt gespaard natuurlijk goed gebruiken. Wat ik las stelde me gerust - nee het maakte me zelfs heel erg enthousiast. Ik kon niet wachten tot het zover was.

Helaas waren mijn verwachtingen daardoor wel érg hoog. Meer mijn fout dan dat van het restaurant, maar ik vond de originaliteit en hoe speciaal het was toch niet helemaal overeenkomen met wat ik had verwacht op basis van de jubelende recensies die ik hier las.

Al het eten was goed en lekker, maar vooral het hoofdgerecht was gewoon een beetje, hoe zal ik het zeggen.. saai?

Ik kan natuurlijk niks zeggen over hoe het eten normaal is. Met de Albert Heijn actie is er geen sprake van keuzemogelijkheden; je krijgt wat de kok beslist. Dit zal niet iedereen even fijn vinden, maar wij vonden het wel prima. En ik moet zeggen: ik ben wél echt benieuwd hoe het eten is dat het restaurant normaal gesproken serveert.

Het toetje en het voorgerecht waren overigens gewoon erg lekker en leuk. We hebben echt zitten genieten van de verschillende hapjes en vroegen gretig om een tweede portie van het zelfgemaakte brood. Een beetje jammer dat de kok dit alles bijna zwijgend op ons tafeltje neerzette terwijl hij bij andere tafeltjes joviaal praatjes maakte - iets waar hij om bekend staat, zoals ik ook al in de recensies had gelezen.

We hebben hier lekker gegeten, maar minder spectaculair dan ik me vantevoren had voorgesteld. En dan stelt de rekening ook wat teleur. Het voordeel dat je hoopt te krijgen met een Albert Heijn bon blijft hier toch een beetje uit met een driegangenmenu van 35 euro.
saleineke .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Top! Heerlijke gerechten met fijne bediening met persoonlijke aandacht. Kan niet beter! Hier komen we terug.
Trouwens ook fijne stoelen om een paar uur te zitten. Dat wil nog wel eens anders en gezien ik gauw rugklachten heb is dat voor mij niet onbelangrijk.
puckjaap .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Met hart en ziel worden de voortreffelijke gerechten op een leuke manier met uitleg voorgezet. En waar het ook omgaat: het was heerlijk en kwaliteit dus hoog. We werden als koning klant begroet en behandeld. Betrokkenheid was groot. Meer dan een aanrader!
Henny H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Je hebt van die restaurants waar je een bijzonder goed gevoel bij hebt en zegt, hier gaan we vaker heen.
Lokaal 77 is voor ons zo'n restaurant!

Voor de tweede keer hier met een groepje van 6 vrienden gegeten met AH zegels. Het verrassingsmenu was anders dan de vorige keer en opnieuw heerlijk. De vegetariërs in het gezelschap werden wederom verrast met een zeer smakelijke schotel maar ook de doradefilet en het lamsvlees waren top! Tot ziens!!
rickvanellen .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten!!
De bediening was prima en er was een gezellige sfeer.
We komen zeker terug, want de AH actie is verlengd!
Lola P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hadden gereserveerd via de ah-actie. Het eten was goed, maar stond niet in verhouding tot de prijs van 35 euro, temeer omdat wij alles vega hadden.
Gezellige zaak, leuk ingericht, gastvrije bediening.
VK4 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten met AH bonnen. Verrassingsmenu van de chef. Echt overheerlijk vlees en groente!! Ook het voorgerecht en nagerecht waren super!! Voor herhaling vatbaar. Tot de volgende keer.
Maria H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Lekker gegeten, zeer vriendelijk personeel. Geweldige kok. Het eten was heerlijk gekruid. De bediening was heel prettig. De kok/baas kwam een praatje maken. Kortom we hebben een geweldige avond gehad.
Janny W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een aangename verrassing! Heerlijk gegeten, prettige sfeer. Bediening duidelijk, open, attent en informeel. Ondanks de volle zaak, geen moment het idee gehad, dat we aandacht te kort kwamen. Gerechten met zorg bereid en met aandacht gepresenteerd. Kok kwam het dessert persoonlijk brengen en op zijn eigen,droge manier toelichten. Een aanrader !
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Geweldig restaurant. Vriendelijke bediening en goede gastheer die alles wist over diëten. Lactosevrij en soja vrij was geen enkel probleem.Heerlijk gegeten. Wij komen weer terug !
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Geweldig restaurant. Hoge kwaliteit, goede bediening, vriendelijk, niet teveel niet te weinig aandacht, ruime porties, ruim opgezet dus geen gevecht met de stoelen bij het opstaan. heerlijk eten, vers, mals, Top.
Bertine D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Het eten was voortreffelijk, en zeker voor de prijs. Bij het verrassingsmenu wordt vooraf gevraagd of je allergieën hebt of iets niet lust, hierdoor krijg je sowieso iets te eten dat je mag hebben. Goede porties, veel groente, heerlijke smaken en feestelijke opmaak.

De minpunten:
- wij kregen 3 gangen naar binnen gedrukt in anderhalf uur, vind ik aardig snel.
- we konden pas om 20uur reserveren maar werden om half 10 door 3man personeel de zaak uit gekeken, incl. Personeel uit de keuken.
- het lijkt alsof bij Lokaal77 iedereen eet met de Albert Heijn bon, want ik zag om me heen 100% dezelfde menu's.
Sigrid V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Een smaakvol ingericht restaurant. De ober werkte op de avond dat wij er stonden alleen, en had volle bak: alle 10 tafels waren bezet. Maar hij had de zaken goed voor elkaar, we werden goed verzorgd. Er zat een wat lange wachttijd tussen de gerechten, maar dit was niet vervelend en begrijpelijk als je zag hoe onze gastheer heen en weer aan het rennen was. Het eten was voortreffelijk! Heerlijke smeersels met vers gebakken brood, het hoofdgerecht was smaakvol en het toetje was ook goed. We hebben fantastisch gegeten met zijn vieren. Zeker een aanrader en wij komen nog eens terug!
tiggeraal .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Het restaurant heeft een gemoedelijke sfeer, waarbij klanten niet te dicht op elkaar zitten.
De bediening is uitermate vriendelijk. De chefkok komt zelf regelmatig naar de tafels toe om uitleg te geven, heel leuk.
Er wordt een verrassingsmenu geserveerd, waarbij eerst gevraagd wordt of er ook dingen zijn die we niet lusten. Met kinderen wordt hierbij ook rekening gehouden, maar die eten ook gewoon grofweg hetzelfde als de volwassenen.
Het eten is ruimschoots voldoende om heel goed gevuld te vertrekken.
Heerlijk, een echte aanrader!