Lokaal 77

Nieuwe Ebbingestraat 77 9712 NG Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Lokaal 77

De lokale vorm van Turks eten

De Turkse chefkok komt zelf even aan tafel uitleggen wat er gegeten wordt: diverse Turkse hapjes (mezze) met eigen gebakken brood, mals vlees, verse vis en groente in overvloed. Zoveel mogelijk komt uit de omgeving: vandaar de naam Lokaal. Er hangt een rustige sfeer in restaurant, waarin de roodtinten en witte borden in de vorm van een blaadje mooi opvallen.

Meer informatie over restaurant Lokaal 77

Dagmar M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Met de AH-actie bij Lokaal 77 gegeten en daar een heerlijk standaard menu gehad dat ze daar serveerden. Bediening en eigenaar/kok zelf waren erg vriendelijk, het restaurant zelf ziet er leuk uit en de tafels staan niet zo dicht op elkaar, wat ook erg prettig is. Prima ervaring en een echte aanrader.
Margret K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
er zijn niet veel restaurants met zo'n goede akoestiek, meestal klinkt het allemaal veel te hard. Bij lokaal 77 was het gezellig druk maar in een heel prettige sfeer.
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Vriendelijke bediening, hulpvaardig. Chef Kok en zijn personeel zijn oprecht vriendelijk. Wij zullen onze familie, vrienden en kennissen Lokaal 77 zeker aanraden. Een tip: altijd reserveren om zeker te zijn van een plaats. Het is er altijd druk.
Jeannine H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Erg lekker gegeten, vriendelijke bediening,gezellige sfeer. De kok nam zelfs de moeite om het eten toe te lichten en zijn keukengeheimen prijs te geven ;-)
Hier komen we zeker weer
Elbert V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Goed gegeten met de AH aktie.
We werden zeer hartelijk ontvangen.
De 3 vegetarische gangen die we gepresenteerd kregen waren allen zorgvuldig bereid met veel variatie.
De indeling van het restaurant was prettig.
Ondanks dat het vol zat hadden we geen last van rumoer en konden we op een prettige manier een gesprek voeren.
Greet V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Vriendelijke, behulpzame bediening. Goede uitleg van het eten op je bord.
Anita Z.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Grote porties met veel diversiteit. Wat betreft de bediening waren er een paar dingen die niet zo soepel liepen: we kregen in eerste instantie verkeerde drankjes (werd wel onmiddellijk rechtgezet). Eén van ons wilde vegetarisch eten, één van ons niet. Dit gemeld bij het bestellen, maar toen het voorgerecht kwam werd hier helemaal geen aandacht meer aan besteed. Als voorgerecht kregen we tien kleine schaaltjes met dingen als houmous en krabsalade. Hier zat geen vlees bij, maar er werd ook geen aandacht besteed aan de gerechten met vis. Gelukkig hadden we het zelf door. Het eten was allemaal heerlijk, en de sfeer in het restaurant was uitstekend. We hebben vrij lang op ons hoofdgerecht moeten wachten, maar het was druk in het restaurant dus dat was wel te begrijpen. Al met al een zeer geslaagde avond!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed (en veel) gegeten, maar de tijd tussen de gerechten door was erg kort waardoor we na ca. een uur klaar waren... Prijs is redelijk voor een 3-gangen verrassingsmenu (AH-actie 35 euro) maar de kwaliteit niet meer dan gemiddeld.
Brit4 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Peadar .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Met de AH restaurantactie hier voor het eerst gegeten. Hartelijke ontvangst. Er werd voor het verrassingsmenu gevraagd of we bepaalde dingen niet mochten/wilden eten. Hier werd prima op ingespeeld. Vooraf hadden we een fijne proeverij van diverse lekkernijen met eigengebakken brood. Als hoofgerecht verschillende vleessoorten op een heel fraai groot bord geserveerd, met ruime sortering verschillende groenten. Nagerecht bestond ook weer uit een proeverij die ons prima smaakte. De geadviseerde wijn was heerlijk, maar een beetje aan de dure kant. Bediening was steeds vriendelijk en attent. Qua verlichting zou de sfeer nog wat intiemer gemaakt kunnen worden. Rustige, afwisselende muziek op de achtergrond. We komen hier zeker terug.
Gert B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Vriendelijke en zeer attente bediening. Heerlijk gegeten. Ook glutenvrij. Ook mijn oriëntatiebezoek buiten openingstijden verliep goed: informatief en hartelijk.
Klaasm M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteravond in Lokaal 77 gegeten wat ons prima is bevallen, lekker eten in een prima sfeer, wij komen zeker terug.
Klaas M.
Elrosa .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Heerlijk gegeten, met veel verse groente. De bediening was uitstekend, met veel persoonlijke aandacht van de eigenaar/kok. We gingen na het eten naar de schouwburg en daar werd keurig rekening mee gehouden. De bediening was vlot, zodat we ons niet hoefden te haasten. Aanrader!
M G.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Prima keuken en ambiance. Goed klaargemaakt hoofdgerecht met veel groenten.
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Met z'n 2-en gegeten in deze modern ingerichte Turkse zaak. Tafeltjes wat dicht op elkaar, maar goede muziek compenseert luide buren. Attente, maar niet opdringerige bediening door vrolijke meisjes. Ook chef komt af en toe langs. AH-menu is uitgebreid: 10 kleine schaaltjes met voorafjes, waaronder krabsalade, humus, tonijnsalade, zoete puntpaprikamousse. Lekker brood, vers gebakken. Tweede gang vlees (runderhaas, varkenshaas, Adana kebab), goede portionering, zeer smakelijk met diverse soorten verse groente, rauw en gewokt, prima bereid. Toe een combinatiedessert met roomijs (niet te zacht, niet te hard, precies goed), fruit, baklava (niet te hard, niet te zacht, precies goed) en een klein vijgenminipuddinkje. Alles bij elkaar, inclusief 4 consumpties, 46 euro (met AH bon). Goede zaak, een aanwinst voor het Ebbingekwartier. De Turkse keuken is duidelijk de oorsprong van veel van wat in de keukens van het Midden Oosten bereid wordt, deze zaak doet hier recht aan.
D.P. H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
24 oktober hier gegeten met mijn vrouw.
We hebben gebruik gemaakt van de Albert Heijn restaurant actie.
De service en het eten waren prima.
De rekening was nogal erg duur, 35 euro voor 1 lokaal 77 menu.
Dit riekt naar oplichterij en dubbel vangen.
Dit restaurant graag controleren Albert Heijn en IENS.
Mariska D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Echt heerlijk gegeten! Bediening was top en wat ik erg kon waarderen was dat de kok aan tafel kwam om uit te leggen wat er op het bord lag. Het eten was super. Heerlijk gekruid vlees, smaakvolle salade en beetgare groenten. Echt een aanrader.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Ontzettend leuke avond gehad bij Lokaal 77. Het restaurant is sfeervol ingericht, het was er behaaglijk warm, en het eten was verrassend, vers en bijzonder lekker. De kok kwam zelf de gerechten serveren. De overige bediening was spontaan, vriendelijk en accuraat. Een aanrader. Wij komen zeker terug!