Lokaal 77

Nieuwe Ebbingestraat 77 9712 NG Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Lokaal 77

De lokale vorm van Turks eten

De Turkse chefkok komt zelf even aan tafel uitleggen wat er gegeten wordt: diverse Turkse hapjes (mezze) met eigen gebakken brood, mals vlees, verse vis en groente in overvloed. Zoveel mogelijk komt uit de omgeving: vandaar de naam Lokaal. Er hangt een rustige sfeer in restaurant, waarin de roodtinten en witte borden in de vorm van een blaadje mooi opvallen.

Meer informatie over restaurant Lokaal 77

ja

Maandag en Dinsdag 16:00 - 22:00
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

P S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Een hartelijk welkom. Bij binnenkomst was er direct een warm gevoel. De service en bediening was uitstekend. Wij hadden een verrassings 3 gangen menu en die is zeer aan te bevelen wanneer je van verrassingen houdt. Er werd een goede uitleg over het eten gegeven door de kok. Het is een restaurant die zeker aan te bevelen is. Ze houden ook wel van een grapje en het personeel doet lekker mee. Ook als er iemand jarig is. Prijs kwaliteit is helemaal top. Wij gaan er zeker nog een weer naar toe. Al moeten wij er ook minimaal 3.5 uur voor rijden.
AJ V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Top bediening, zeer attent en gastvrij! Goede prijs kwaliteit verhouding. Kortom een tentje om te onthouden en we gaan zeker weer terug!
Anke C.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Voorgerecht mezze voor twee: veel lekkere salades met heerlijk zelfgemaakt brood; daarna twee voorgerechten als hoofdgerecht, ook verrukkelijk. Gezellige zitjes; lekkere wijn erbij; fijne muziek op de achtergrond; supergoede bediening.
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Het eten was heerlijk. De kok had, buiten het menu om, een lamsbout klaar gemaakt vertelde hij, toen wij eigenlijk lamskoteletten uit hadden gekozen. Dus voor de lamsbout gegaan: deze was verrukkelijk en werd prachtig opgediend. De kok kwam ook zelf aan tafel uitleg geven en vragen hoe het smaakte. Onze dochter had een heerlijke vegetarische schotel. Omdat alleen onze zoon het verrassingsdessert had uitgekozen, kregen wij ook nog iets lekkers bij de koffie. Het was pure verwennerij. De zaak zat ook helemaal vol, maar gezellige sfeer en tijd genoeg om te praten met elkaar.
Douwe R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Eten was prima, te weinig groenten, dat mag echt meer. Vlees was enorm lekker. Voorgerecht broodjes met aantal smeersels heel goed. De salade was lekker, totdat we een haar tegen kwamen. Sfeer is goed en de bediening leuk.
gerieklomp .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
het voorgerecht was uitmunten het hoofd gerecht was overheerlijk het zag er goed uit het na gerecht was heerlijk en het was allemaal precies opmaat
debbie H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
de verwachting was hoog, maar het viel helaas tegen. voorgerecht was redelijk, maar hoofdgerecht, zowel het gerecht van mijn partner als dat van mij was bedekt met een dikke laag tomatensaus waardoor alles hetzelfde smaakte. Wij komen er niet weer. het restaurant vond ik wel mooi, maar het gaat toch om het eten.

stefan B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Hebben genoten van een leuke avond met goed eten met een Turkse twist. De voorgerechten proeverij is zeker aan te bevelen. Iedereen was ook erg tevreden met zijn hoofdgerecht. Knapperige groenten, goed gekruid vlees. Alles zeer smakelijk gepresenteerd. Wij komen zeker terug. Interieur is prima, maar niet bijzonder.
sloterwijk .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten, in een prima sfeer en goede bediening. Het menu is alleen wel voorspelbaar, iets verrassender zou leuk zijn. Wat niet wegneemt dat we een prima avond hebben gehad!
tryp .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Actie AH verlengd t/m 31 maart as., automatisch korting nu - goede actie!
In overleg met de kok probleem rond allergie voor een gerecht meer dan perfect opgelost!
Mijn oplossing was ook meteen ter keuze aan de rest van de groep - heel attent en er is ook door iedereen gebruik van gemaakt.
Gerechten zagen er fraai uit, kwaliteit eerlijk, puur en heel goed, kwantiteit ook perfect!
De gekozen wijn van de kaart was uitstekend.
Superkleine verbeterpuntjes: je kon niet zo gemakkelijk uit de banken komen en de geluidsboxen stonden wat ongunstig?
Wij hebben een gezellige avond gehad en komen zeker terug. En aan iedereen die we tegenkomen hebben we al verteld en gaan we vertellen dat het prima eten is bij Lokaal 77.
Antonietta F.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het eten was heel erg lekker. Het vlees was om te zuigen. Veel aandacht voor presentatie van de gerechten. Bediening was goed, hele vriendelijke gastheer.
Dievertje T.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Leuke ambience. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. De bediening was prima en we kregen goede uitleg van wat er werd opgediend. We komen vast en zeker een keer terug.
efwalters .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Wij hebben met AH korting een verrassingsmenu gehad en hebben hier heerlijk gegeten en komen hier zeker terug en niet alleen om het eten, maar zeker ook de geweldige bediening en service van de dames. Je voelt je hier welkom als gast en niet als klant. De baas en tevens kok (denk ik) hield de boel goed in de gaten en serveerde zelf ook uit en maakte met iedereen een praatje.
Marie-Louise T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Een aanrader! Heerlijke sausjes met brood als voorgerecht, lekker veel groenten en mals gegrild vlees. Proeverij van nagerechten. Wij komen zeker terug!
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Lekker gegeten het was lekker druk maar de bediening en de Chef kok had alles goed in de hand, vriendelijk en correct komen zeker terug.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker druk maar de bediening was vriendelijk en zeer correct zoals altijd was de chef kok vriendelijk en had alles goed in de hand, kortom Top!!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten!! Leuk verassingsmenu. Dikke pluim voor de mensen die daar werken. Wij komen zeker weer een keertje terug.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Lokaal 77 is een aanwinst in Groningen. Een gezellig no nonsens restaurant, mediterraan met een overduidelijke Turkse touch. Veel eten voor weinig geld. Leuke meze vooraf, veel smakelijk vlees in de hoofdschotel en een proeverij van zoete desserts om het af te ronden. Het lokaal is ook echt een lokaal, een sfeervolle ruime eetkamer, een beetje een Zuid-Europese cantina, waar een gezin met kinderen zich ook prima thuis kan voelen. En ...als je naar de bioscoop wilt, in minder dan twee uur kan je weer op straat staan zonder stress.
Carleen D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Ook wij waren hier met een Albert Heijn bon. Uiteraard had ik vantevoren goed research gedaan naar het restaurant, want je wil de bonnen waar je zo hard voor hebt gespaard natuurlijk goed gebruiken. Wat ik las stelde me gerust - nee het maakte me zelfs heel erg enthousiast. Ik kon niet wachten tot het zover was.

Helaas waren mijn verwachtingen daardoor wel érg hoog. Meer mijn fout dan dat van het restaurant, maar ik vond de originaliteit en hoe speciaal het was toch niet helemaal overeenkomen met wat ik had verwacht op basis van de jubelende recensies die ik hier las.

Al het eten was goed en lekker, maar vooral het hoofdgerecht was gewoon een beetje, hoe zal ik het zeggen.. saai?

Ik kan natuurlijk niks zeggen over hoe het eten normaal is. Met de Albert Heijn actie is er geen sprake van keuzemogelijkheden; je krijgt wat de kok beslist. Dit zal niet iedereen even fijn vinden, maar wij vonden het wel prima. En ik moet zeggen: ik ben wél echt benieuwd hoe het eten is dat het restaurant normaal gesproken serveert.

Het toetje en het voorgerecht waren overigens gewoon erg lekker en leuk. We hebben echt zitten genieten van de verschillende hapjes en vroegen gretig om een tweede portie van het zelfgemaakte brood. Een beetje jammer dat de kok dit alles bijna zwijgend op ons tafeltje neerzette terwijl hij bij andere tafeltjes joviaal praatjes maakte - iets waar hij om bekend staat, zoals ik ook al in de recensies had gelezen.

We hebben hier lekker gegeten, maar minder spectaculair dan ik me vantevoren had voorgesteld. En dan stelt de rekening ook wat teleur. Het voordeel dat je hoopt te krijgen met een Albert Heijn bon blijft hier toch een beetje uit met een driegangenmenu van 35 euro.
saleineke .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Top! Heerlijke gerechten met fijne bediening met persoonlijke aandacht. Kan niet beter! Hier komen we terug.
Trouwens ook fijne stoelen om een paar uur te zitten. Dat wil nog wel eens anders en gezien ik gauw rugklachten heb is dat voor mij niet onbelangrijk.