Loft der Zotheid

Nieuwe Noord 12 1621 EN Hoorn Nederland Kaart

Over restaurant Loft der Zotheid

Creatief etentje in Hoorn!

In de buurt van Hoorn? Loft der Zotheid heeft genoeg in huis om een heerlijke maaltijd samen kunnen stellen. Eerlijk, verrassend en vooral heel erg lekker. En geloof ons, als je straks naar huis gaat, kun je geen pap meer zeggen. En ze doen nog veel meer, met hun eigen creatieve centrum De Zwarte Olifant als buur kun je genieten van kunst en cultuur exposities en workshops over van alles! Kijk dus niet alleen naar hun uitgebreide menukaart, maar ook even naar hun activiteitenkalender!

Meer informatie over restaurant Loft der Zotheid

Maandag 16:30 - 00:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:30

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Loft der zotheid heeft veruit de meest creatieve keuken van Hoorn en wijde omstreken. Geen
overvette en bremzoute eenheidshap zoals in de meeste eetschuren maar eerlijk eten zoals het hoort.
Josine R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Originele hartige gerechtjes en precies genoeg, zeer vriendelijke bediening.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Lekker vegan gegeten. De dutchweedburger is heel goed.
Muriel G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben lekker gegeten van de verschillende proeverijen. Het een viel meer in de smaak dan het ander. Fijne sfeer en leuk om met kinderen te eten; er liggen allemaal spelletjes. Bediening is ook erg vriendelijk. We komen zeker terug.
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Prima eettentje met opvallend attente en vriendelijke bediening. Creatieve en lekkere gerechten, heerlijke fruit en groentensmoothies en vers gebakken punten taart. Leuk, tikje alternatief interieur!
Michiel.van.hemert .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Prima service, vrolijke bediening, redelijk eten. Ze hadden wel de Iens boeking, in de loop van de middag, gemist. Beter even bellen bij last minutes..
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Eten in Hoorn is lastig. Dus na lang zoeken in Lof der Zotheid beland. Tof interieur en erg leuke bediening. Echt contact maken met gasten is hier vanzelfsprekend. En het eten is van goed niveau. Uitstekend lamsvlees met licht zure komkommer is perfect. En als je dan het recept mee naar huis krijgt is dat natuurlijk heel sympathiek. Psssst, niet verder vertellen want ik wil hier gewoon binnen komen lopen om direct aan tafel te gaan.
CEM .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Het interieur is vrij uniek, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit erg apart vinden, zelf vond ik het niet echt heel leuk. Tafels en stoelen waren een beetje gammel, althans in de hoek waar wij zaten. De bediening was echter heel erg vriendelijk en enthousiast en we hebben buiten verwachting goed gegeten. Echt alles was lekker en goed van kwaliteit. Het concept om allerlei kleinere gerechten op tafel te zetten en met elkaar te delen, is ook gewoon heel leuk. Echt duur was het ook niet en het eten echt heel goed. Maar ................ helaas ging het bij het dessert fout. We moesten wel heel erg lang wachten op het toetje. Na 3 kwartier kwam de serveerster melden dat ons dessert niet was doorgekomen en dat we nogmaals moesten bestellen. Uiteindelijk kwam ons toetje wel. Maar het stond dubbel op de rekening. Waar we na betaling pas achter kwamen. Ik moet zeggen, ze hebben dit prima voor ons opgelost, er werd een credit gemaakt en we kregen het teveel betaalde gewoon terug. Maar het was wel even een foutje. Ik zou zeggen, ga hier gerust lekker van het eten genieten, maar controleer wel goed de bon.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Leuke eetgelegenheid met een relaxte sfeer.
Keuken is erg klein, maar de broodjes zijn erg lekker.
Leuk ook de straatlantaarns
Ik heb mij gewaagd aan het "groene monster" maar een volgende keer kies ik iets anders.
De smaak was iets te gewelddadig voor mij, maar dat ligt meer aan mijn verwachting.
Ik zou er graag nog eens terug komen.
Gertr97 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Mooi concept van kleine(re) hapjes, die in totaal een prima menu vormen. Goede begeleiding bij de keuze. Dagsoep, broccoli/paprika, was lekker pittig met duidelijk herkenbare smaken. Biefstukjes erg lekker, mooi gebakken. Kaaskroketjes aanrader
Willemijnlp .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Wat een leuk restaurant. Het eten komt uit een piepklein keukentje. Maar smaak heerlijk. Wil je in 60 style, relaxed eten. Het is zeker de moeite waard.
Ralph N.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij Loft der Zotheid, je kan kiezen uit verschillende losse hapjes of een heel menu. Ik had een biefstuk die perfect bereid was, echter werd dit geserveerd in een diep bord wat érg onhandig eten was. De salade en friet was apart geserveerd, ook dit was erg lekker en niets op aan te merken. Bij het interieur waan je je in de sixties, heel apart en leuk gedaan! Naast onze tafel was een deur naar een naastgelegen kroeg? waar regelmatig mensen in en uit gingen. Ik stoorde mij lichtelijk aan de muziek dat daar vandaan kwam. Misschien een idee om de muziek van de kroeg en het restaurant gelijk te houden, dan hoor je in ieder geval niet twee verschillende soorten muziek door elkaar. Verder een leuke tent en een aanwinst voor Hoorn! Wij gaan er zeker nog een keer eten ;-)
Onno P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Medio september waren we voor een culturele bijdrage in het weekend in de stad Hoorn. Hoorn is een prachtig stadje met schitterende panden en bijna evenzoveel restaurants. Het aanbod is echt overweldigend voornamelijk voor en door het toerisme. Kiezen van het voor ons in culinaire zin gezien juiste restaurant is dan toch wel heel moeilijk maar effectief oplosbaar via raadpleging van de iens recensies. Kortom de selectie heeft geresulteerd in de keus voor Loft der Zotheid. Een restaurant waar de gezelligheid niet alleen afstraalt van het meubilair, dat een bijna museale uitstraling heeft, maar ook van het opgewekte en attente personeel. De menukaart is vrij uitgebreid en onderverdeeld in vlees-, vis-, en vegetarische gerechten. En wat we zo leuk vonden is dat je naast zeg maar een aantal beperkte hoofdgerechten je ook de mogelijkheid hebt te kiezen uit een uitgebreid assortiment van gerechtenschotels. Wij kozen als vooraf voor desembrood met wat heerlijk smeersel en vervolgens voor de lams schotels en frites met salade dus in totaal 4 schotels. Welnu dit opschrijvend komt direct mijn verlangen omhoog om weer snel terug te gaan naar dit "Loft". Kortom wij hebben een perfecte avond daar doorgebracht. En als rechtgeaard Hollander kan ik zeggen dat de eindrekening volledig in balans was met de kwaliteit- prijsprestatie index. Nu maar hopen dat dit niet een aanleiding is om de prijzen te verhogen.
Samenvattend; echt een aanrader en eigenlijk een must voor iedereen die al dan niet toevallig in Hoorn is of moet zijn!
Wij zitten in ieder geval in oktober weer aan tafel daar, reken maar.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Gezellig en informeel eetcafé met een ruime keuze uit kleine gerechten die je kunt combineren of je kunt kiezen voor een aantal hoofdgerechten. De saté van kipdijfilet was heerlijk, de friet prima en de biefstuk met pepersaus was lekker en je kan zelf het gewicht bepalen. We hadden drie kleine gerechte en die ware ook prima. De bediening was attent, vriendelijk en niet formeel. Het broodje vooraf kan ik aanbevelen met drie sausjes. Het restaurant zelf is modern en open.
Yolanda S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Sfeer Top! Prachtige locatie, lekkere muziek, heerlijke ambiance, bediening door drukte minder, broodje vooraf helaas moeten overslaan door logistieke probleempjes, kwam zeer waarschijnlijk door theatergezelschap in het naastgelegen theatergebeuren. Het eten, kippendijensaté met overheerlijke pindasaus en de prima biefstuk in smakelijke pepersaus, alles mega-vers en zeker niet standaard, goede porties, dat maakte alles weer goed!
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Loft der Zotheid is weer zo'n (h)eelijke tent onder/uit de rook van Amsterdam die in staat is om lokale cultuur, goed eten met een uitstekende retro ambiance te combineren. Let dus goed op de agenda. Een gouden tip voor wakkere West Friezen en blasé Amsterdammers!
Antoine-B .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Back to the Seventies! Alleen voor de inrichting is het al de moeite waard om dit eetcafé te bezoeken. Je waant je helemaal in de jaren '70. De inrichting klopt helemaal. De knusse gezelligheid van de jaren '70 is terug in Hoorn.
De kaart is beperkt. Hier ga je naartoe voor een lekkere daghap. Je hebt de keuze uit vlees, vis of vegetarisch. Wat je krijgt is een superlekker bordje, voor een zeer aantrekkelijke prijs. Wij betaalden 12,50 voor een geslaagde zalm in bladerdeeg, met aardappelen en groente. Prima, voor die prijs. De bediening is relaxed en maakt daardoor wel eens een foutje. Maar door de gezelligheid van deze tent is dat gauw vergeten.
Geen zin om te koken? Ga naar Lof der Zotheid en speel terwijl je wacht een potje ganzenbord. Leuk!