Lof der Zoetheid

7,1

Jouw recensie over het restaurant Lof der Zoetheid

Sharon K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Wij hadden voor 5 personen een high tea gereserveerd in de eerste shift (half 12 - half2). Helaas moesten 2 vriendinnen kort voor tijd vertellen dat ze ziek waren en niet mee konden. Zo hebben wij ook kort voor tijd (20 min) laten weten dat we met zijn 3e kwamen ipv 5 personen. Hopende dat nog niet heel de tafel was gedekt.
Bij aankomst werd ons verteld dat ze gewoon 5 personen in rekening gingen brengen.. excuse me? ben je ooit wel eens in een restaurant geweest waar je met minder dan de reservering kwam en je toch maar een menuutje voor de 2 zieke moest betalen?
Ja, want je kan het 5 dagen goed houden en aan de zieken geven was haar uitleg. (aan de zieken geven... zucht..)
Toen ik het alternatief bood dat ze dan wel 2 porties er af kon houden omdat er toch wel een tafeltje voor 2 gevraagd zou worden werd dat afgewimpeld want ze wist zeker dat dat nooit gebeurde.
Ze bood ons aan om de 2 zieken te betalen tegen gereduceerd tarief (16,50) en doggybags, en we namen plaats. 5 minuten later kwam er een vader met zijn zoontje aan ons leeg gehaalde tafeltje een hapje eten, en 5 minuten daarna kwam er nog een stelletje vragen om een tafeltje voor 2..

We begonnen aan onze mega high tea, die op zich best lekker was (niet specatulair).
Er was een variatie aan warme quiches, broodjes, taartjes, scones en chocola.
Helaas troffen we het ook nog dat er een haar door onze quiche heen zat.. daar kregen we dan een kopje koffie voor.

Achteraf gezien was ik liever helemaal niet op komen dagen, deze service heeft ervoor gezorgd dat wij allemaal hier niet meer komen.
eter123 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Vanmiddag hier wat gegeten en gedronken. Wij hadden een blauwe bes-ricottataartje en boterhammen met gedroogde ham. Wij wilden eigenlijk de sinaasappel-amandeltaart, helaas werd het laatste puntje net voor onze ogen besteld. Volgende keer beter..... Jammer dat het al zo vroeg niet meer kon worden bijgevuld. Het ricottataartje was een beetje korrelig maar wel ok. De boterhammen met ham waren lekker maar er hadden iets meer vijgen bij gekund.De ingrediënten die zij gebruiken zijn van goede kwaliteit. We dronken perensap en Rotterdams Pelgrimbier. De perensap bestond volgens ons voor een groot deel uit appelsap. Jammer, want we hadden van te voren gevraagd of er iets anders in zat dan peren. Het servies is leuk uitgekozen en de zaak ziet er leuk uit. De ontvangst was hartelijk en de service ok. Wel zou ik ze adviseren beter af te wassen, aan de buitenkant en randje van het glas zaten opgedroogde restjes en het lepeltje/vorkje bij het gebak was ook niet helemaal schoon.
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Zaterdagmiddag hier samen een high tea gehad. Heerlijke lekkernijen, alleen de broodjes waren wat simpel. Genoeg thee, teveel lekkers (maar wat over was kon mee in een doggy bag) en heel vriendelijk en voorkomend personeel. Zeker een herhaling waard!
Coco C.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Altijd goed! Heerlijke ontbijtjes! Heerlijke broodjes! Met zoveel passie en liefde bereid! Petje af voor deze dames! ❤️❤️❤️
Els V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Vandaag met 8 dames hier een geweest voor een hightea. Vond het niet geweldig. Ook ik vond de verhouding zoet - hartig onvoldoende. Andere dames vonden de taart, chocolade en scones lekker. Er was echter op een te kleine tafel gedekt dus weinig ruimte en het was behoorlijk koud in de zaak. Vond de prijs ook wat aan de hoge kant voor wat er op tafel werd gezet. Eigenaresse en dochter absoluut niet klantvriendelijk.
SabenEs .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Wij zijn met een groep naar Lof der Zoetheid geweest voor een high tea. Je krijgt in overvloed allerlei lekkernijen, maar....het is echt Lof der Zoetheid, dus de verhouding zoet - hartig ligt op 80-20. Ik persoonlijk vond de taarten niet zo lekker, maar er is ruime keuze aan taart, de chocolade is heerlijk, de brownieachtige repen zijn super. Houd je van zoet, dan zeg ik; ga hier naartoe. Houd je meer van hartig, ga dan naar een andere zaak voor een high tea (die ook wat minder prijzig is) Persoonlijk vond ik het te duur voor wat je kreeg, maar nogmaals; dat is omdat het voor mij teveel zoetigheden waren. Anders was het het geld zeker waard. Wel kwam de bediening niet langs om het hete water bij te vullen (wat juist geprezen werd in andere recensies) én was het aanbod aan alternatieve drankjes beperkt (bijv. geen cola zero en qua water Pellegrino en geen spa blauw ofzo)
mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vanwege de verjaardag van mijn vriendin, een high tea cadeau gedaan. Modern, trendy ingerichte zaak. Toen wij aankwamen was de tafel al gedekt en vol met heerlijk eten, zowel zoet als hartig. Eigenlijk teveel om op te noemen en ook voor ons teveel om op te eten. Gelukkig mag je wat overblijft meenemen, zodat je s'avonds nog een keer kan genieten. Ook staat er een kleine samowar met heet water op tafel en wel 7 soorten thee die je kunt uitproberen. We hebben genoten. Wel reserveren want deze zaak is altijd druk. Vriendelijk personeel.
FrederikaF .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Prima geluncht bij Lof der Zoetheid. Goede sfeer, porties ruim voldoende, prijs/prestatie ruim voldoende, bediening attent. Heerlijke baksels meegenomen voor het thuisfront.
Hetty W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Prijs/ kwaliteit niet in orde. Te weinig brood. Te weinig ( geen soorten brood. Minimale hoeveelheid boter . Gehaktballen met pindasaus ???
Nee, ik kom niet meer terug. Cappuccino was lekker
krispie .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
De laatste keer hebben wij slecht ervaringen gehad met de bediening. Nu gingen we terug om te genieten van een lunch en het heerlijke weer.
Maar wij komen hier NIET meer terug. Wat een onaardig personeel.
Wat betreft het eten hadden we het twijfelaartje wat we qua prijs/kwaliteit verhouding niet goed vonden.
De cappuccino was goed maar de bejegening van het personeel maakt dat we naar 1 van de andere lunchplekjes gaan in Rotterdam Noord.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Met Moederdag nog eens terug gegaan voor een high tea (voorheen al meerdere keren gedaan). De high tea blijft van ongekende klasse. Heerlijke, huisgemaakte hapjes, variërend van verrassende quiches, prachtige taartjes, krakend verse broodjes met lekker beleg en huisgemaakte toppings en huisgemaakte bonbons. Genoeg verschillende theesoorten om uit te kiezen en het hete water uit de Russische samovar blijft ook erg origineel (en wordt op tijd bijgevuld met nieuw/warmer water). Het servies is speciaal voor het restaurant gemaakt en ieder onderdeel is verschillend, erg leuk. De bediening is uiterst vriendelijk en voorkomend. Het is een uitdaging om alles op te krijgen (is ons nog nooit gelukt in ieder geval), maar dan krijg je de overgebleven hapjes in doosjes mee om het later thuis alsnog op te smikkelen. Voor wat je krijgt vind ik het redelijk geprijsd. Inrichting kan rommelig genoemd worden (oud schoolmeubilair), maar spreekt mij wel aan.
DeBij .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Heerlijk geluncht, erg genoten van de drie soorten humus, de salade en erwtensoep. Ook het lekkere verse brood en verse jus was aan aanrader. Presentatie van het eten is erg bijzonder. Ik heb een foto gemaakt, bijna te mooi om op te eten en jammer dat ik het niet kan bijvoegen.
Bij het afhaalloket nog wat lekkers gekocht voor thuis. We komen hier erg graag!
Gilissen90 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
In korte tijd twee keer wezen lunchen. Kan niet wachten om gauw weer te gaan want het is bijzonder lekker. Goede kwaliteit, mooie en originele presentatie en combinaties. Leuk om te merken dat als je na twee weken weer een broodje hummus besteld, het totaal anders is! De eerste keer was het een pompoenhummus met 'bacon' van oesterzwam, geserveerd met drie kleine knapperige bolletjes. Heerlijk. De tweede keer was het een trio van hummus (als een soort ijscoupe gepresenteerd) met drie verschillende toppings en drie sneden goed brood. Lente special met gerookte lamsham (op goede temperatuur!) en geroosterde druiven was ook heerlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de taarten gehad.. tot nu toe de pompoen-chai taart en de limoen-merengue taart geproefd. Heel lekker! Erg vriendelijke, opmerkzame bediening. Lekkere koffie. Industrieel interieur met grappige details als een vorkje dat ook een lepeltje kan zijn. Akoestiek kan ietsje gezelliger.. maar verder niets dan lof! :) En alles ook nog eens voor een zachte prijs.
Omar K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Lekker lunch gehad met zn tweeen.
Twijfelaartje met 6 kleine broodjes van Jordy's. Beleg was heerlijk alleen de kip is wat te droog. Kazen en smeersels zijn smaakvol en het is leuk om je eigen combinaties te maken met dingen die je zelf niet standaard in huis hebt.
Service was prima. Stoelen zijn niet heel comfi maar kan er mee door.
Grote plus is dat je tegenwoordig naast LderZ een take away hebt.
De brownies (vooral die ene met cranberries en amandelmeel is niet normaal lekker) zijn top maar ook alle andere producten zijn errugg lekker.
petracom .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Bij Lof der Zoetheid tref je een moeder en dochter die met passie hun product maken en serveren. Bijna alles wat er te krijgen is heeft een biologische achtergrond Heerlijk smullen van de taartjes, scones, soezen en andere lekkernijen
chi- .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
We hebben een high tea genomen bij Lof der Zoetheid, welke we wel op voorhand hadden gereserveerd. De high tea was erg uitgebreid met hartige en zoete hapjes. We konden onbeperkt thee drinken en het aanbod aan thee was prima. Voor onze hartige hapjes kregen we twee verschillende soorten hartige taart en een schaal met broodjes (vooral veel kaas). Het zoete deel was veel uitgebreider met 4 soorten taart, verschillende sorten kleine brownies, heerlijke scones met cream en jam, chocolaatjes en een klein stukje cookie. We kregen lang niet alles op en kregen aan het eind een doosje om de rest mee naar huis te nemen.
Lof der Zoetheid is een gezellige ontbijt- en lunchplek met goede/vriendelijke service en zelfgemaakte en vaak biologische producten. Zeker een aanrader om lekker te zitten en bij te kletsen!
danny M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
7 januari met mijn zoon (13) geluncht. Hebben samen een twijfelaar genomen. 3 mini broodjes de man met diverse soorten beleg en smeersels incl. soep van de dag. Smaakte allemaal voortreffelijk. Zelfs de pompoen (ben niet zo`n liefhebber) was erg lekker. Bediening (al was de serveerster nieuw) was attent en vlot. Dus al met al een aanrader.
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
We hadden het geluk om met een cadeaubon te genieten van een high tea bij Lof der Zoetheid. Bij binnenkomst was de tafel al helemaal vol gedekt. Met honger naar huis gaan, gaat je nooit lukken hier. Leuk is het diverse servies (alles is geserveerd op ander, niet bij elkaar passend servies) en het eigen servies van Lof der Zoetheid met toffe illustraties erop. Prima: de thee, de hartige taart en de scones. Iets minder: de rest, met name alle zoetigheid (jammer dat dit zoveel was tegenover de hartige dingen). Echt mierzoet, na de eerste happen ben je al licht misselijk. Verder is het een drukke tent (alleen maar vrouwen, lees: kippenhok), warm, zitten de stoelen niet heel lekker en de bediening laat duidelijk merken dat het op een gegeven moment wel tijd wordt om naar huis te gaan. Verder zijn ze wel erg aardig. Ervaring was oké, verre van bijzonder. Ik zou er zelf nooit € 25 per persoon voor betalen.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Vandaag met een groepje genoten van de high tea bij Lof der Zoetheid. De inrichting is niet bijzonder maar wel praktisch; wij konden met tien personen aan een grote tafel in het midden van de zaak zitten. Wat vooral opviel was de grote hoeveelheid eten. We konden kiezen uit grote schalen met verschillende broodjes, drie verschillende soorten hartige taart, scones, diverse varianten brownies, twee grote schalen met diverse soorten taart en muffins en bonbons. Qua smaken niet per se erg vernieuwend of opvallend, maar wel zeer goed verzorgd. Toppers waren voor mij de yoghurt-maanzaad taart en het broodje met runderham en bietjes. Het personeel was attent en snel, en zorgde dat het theewater steeds aangevuld bleef. Toen onze gereserveerde tijdsperiode bijna ten einde liep, werden ons bovendien handige doosjes gebracht om wat nog over was mee te nemen naar huis. Al met al echt prima service dus!
Nicole_Rotterdam .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Lof der Zoetheid is gevestigd op een leuke locatie met veel leuke winkeltjes om de hoek. Op deze zonnige zaterdagochtend was het al druk. Het was ook warm dus ik vroeg een glas water bij mijn koffie. Dat water is nooit gekomen en ik heb er niet meer naar gevraagd want ik zag later op de kaart dat kraanwater 50 cent is. Dat vind ik raar. Ik weet dat het niet verplicht is om water te geven en die 50 cent maakt mij ook niet uit, maar het komt niet sympathiek over. Ik hoef dan al niet meer. De koffie was overigens uitstekend. Er was vergeten melk bij te serveren dus ik heb wat melk uit de beker van mijn vriendin gelepeld. Het wortelcakeje erbij (wel gratis) was lekker. De lunch was Schapenkaas met een proeverijtje van 3 stropen. Op zijn Rotterdams is dat gewoon 3 keer stroop op een theelepel. Niet een heel spannend gerecht maar wel ok. Broodjes waren wel lekker. De veldsla een beetje rommelig. Bediening is best vriendelijk maar zeker naar het einde toe voel je je een beetje te veel. Alsof je tafel niet snel genoeg leeg kan zijn. Al met al was het net niet. Voor lunch zou dit niet mijn eerste keus zijn. Voor koffie met iets erbij is het een leuke tent.