Lof der Zoetheid

Erg duur
Erg kort
SabenEs .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Wij zijn met een groep naar Lof der Zoetheid geweest voor een high tea. Je krijgt in overvloed allerlei lekkernijen, maar....het is echt Lof der Zoetheid, dus de verhouding zoet - hartig ligt op 80-20. Ik persoonlijk vond de taarten niet zo lekker, maar er is ruime keuze aan taart, de chocolade is heerlijk, de brownieachtige repen zijn super. Houd je van zoet, dan zeg ik; ga hier naartoe. Houd je meer van hartig, ga dan naar een andere zaak voor een high tea (die ook wat minder prijzig is) Persoonlijk vond ik het te duur voor wat je kreeg, maar nogmaals; dat is omdat het voor mij teveel zoetigheden waren. Anders was het het geld zeker waard. Wel kwam de bediening niet langs om het hete water bij te vullen (wat juist geprezen werd in andere recensies) én was het aanbod aan alternatieve drankjes beperkt (bijv. geen cola zero en qua water Pellegrino en geen spa blauw ofzo)
mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vanwege de verjaardag van mijn vriendin, een high tea cadeau gedaan. Modern, trendy ingerichte zaak. Toen wij aankwamen was de tafel al gedekt en vol met heerlijk eten, zowel zoet als hartig. Eigenlijk teveel om op te noemen en ook voor ons teveel om op te eten. Gelukkig mag je wat overblijft meenemen, zodat je s'avonds nog een keer kan genieten. Ook staat er een kleine samowar met heet water op tafel en wel 7 soorten thee die je kunt uitproberen. We hebben genoten. Wel reserveren want deze zaak is altijd druk. Vriendelijk personeel.
FrederikaF .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Prima geluncht bij Lof der Zoetheid. Goede sfeer, porties ruim voldoende, prijs/prestatie ruim voldoende, bediening attent. Heerlijke baksels meegenomen voor het thuisfront.
Hetty W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Prijs/ kwaliteit niet in orde. Te weinig brood. Te weinig ( geen soorten brood. Minimale hoeveelheid boter . Gehaktballen met pindasaus ???
Nee, ik kom niet meer terug. Cappuccino was lekker
Krispie .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
De laatste keer hebben wij slecht ervaringen gehad met de bediening. Nu gingen we terug om te genieten van een lunch en het heerlijke weer.
Maar wij komen hier NIET meer terug. Wat een onaardig personeel.
Wat betreft het eten hadden we het twijfelaartje wat we qua prijs/kwaliteit verhouding niet goed vonden.
De cappuccino was goed maar de bejegening van het personeel maakt dat we naar 1 van de andere lunchplekjes gaan in Rotterdam Noord.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Met Moederdag nog eens terug gegaan voor een high tea (voorheen al meerdere keren gedaan). De high tea blijft van ongekende klasse. Heerlijke, huisgemaakte hapjes, variërend van verrassende quiches, prachtige taartjes, krakend verse broodjes met lekker beleg en huisgemaakte toppings en huisgemaakte bonbons. Genoeg verschillende theesoorten om uit te kiezen en het hete water uit de Russische samovar blijft ook erg origineel (en wordt op tijd bijgevuld met nieuw/warmer water). Het servies is speciaal voor het restaurant gemaakt en ieder onderdeel is verschillend, erg leuk. De bediening is uiterst vriendelijk en voorkomend. Het is een uitdaging om alles op te krijgen (is ons nog nooit gelukt in ieder geval), maar dan krijg je de overgebleven hapjes in doosjes mee om het later thuis alsnog op te smikkelen. Voor wat je krijgt vind ik het redelijk geprijsd. Inrichting kan rommelig genoemd worden (oud schoolmeubilair), maar spreekt mij wel aan.
DeBij .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Heerlijk geluncht, erg genoten van de drie soorten humus, de salade en erwtensoep. Ook het lekkere verse brood en verse jus was aan aanrader. Presentatie van het eten is erg bijzonder. Ik heb een foto gemaakt, bijna te mooi om op te eten en jammer dat ik het niet kan bijvoegen.
Bij het afhaalloket nog wat lekkers gekocht voor thuis. We komen hier erg graag!
Gilissen90 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
In korte tijd twee keer wezen lunchen. Kan niet wachten om gauw weer te gaan want het is bijzonder lekker. Goede kwaliteit, mooie en originele presentatie en combinaties. Leuk om te merken dat als je na twee weken weer een broodje hummus besteld, het totaal anders is! De eerste keer was het een pompoenhummus met 'bacon' van oesterzwam, geserveerd met drie kleine knapperige bolletjes. Heerlijk. De tweede keer was het een trio van hummus (als een soort ijscoupe gepresenteerd) met drie verschillende toppings en drie sneden goed brood. Lente special met gerookte lamsham (op goede temperatuur!) en geroosterde druiven was ook heerlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de taarten gehad.. tot nu toe de pompoen-chai taart en de limoen-merengue taart geproefd. Heel lekker! Erg vriendelijke, opmerkzame bediening. Lekkere koffie. Industrieel interieur met grappige details als een vorkje dat ook een lepeltje kan zijn. Akoestiek kan ietsje gezelliger.. maar verder niets dan lof! :) En alles ook nog eens voor een zachte prijs.
Omar K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Lekker lunch gehad met zn tweeen.
Twijfelaartje met 6 kleine broodjes van Jordy's. Beleg was heerlijk alleen de kip is wat te droog. Kazen en smeersels zijn smaakvol en het is leuk om je eigen combinaties te maken met dingen die je zelf niet standaard in huis hebt.
Service was prima. Stoelen zijn niet heel comfi maar kan er mee door.
Grote plus is dat je tegenwoordig naast LderZ een take away hebt.
De brownies (vooral die ene met cranberries en amandelmeel is niet normaal lekker) zijn top maar ook alle andere producten zijn errugg lekker.
Petracom .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Bij Lof der Zoetheid tref je een moeder en dochter die met passie hun product maken en serveren. Bijna alles wat er te krijgen is heeft een biologische achtergrond Heerlijk smullen van de taartjes, scones, soezen en andere lekkernijen
Chi- .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
We hebben een high tea genomen bij Lof der Zoetheid, welke we wel op voorhand hadden gereserveerd. De high tea was erg uitgebreid met hartige en zoete hapjes. We konden onbeperkt thee drinken en het aanbod aan thee was prima. Voor onze hartige hapjes kregen we twee verschillende soorten hartige taart en een schaal met broodjes (vooral veel kaas). Het zoete deel was veel uitgebreider met 4 soorten taart, verschillende sorten kleine brownies, heerlijke scones met cream en jam, chocolaatjes en een klein stukje cookie. We kregen lang niet alles op en kregen aan het eind een doosje om de rest mee naar huis te nemen.
Lof der Zoetheid is een gezellige ontbijt- en lunchplek met goede/vriendelijke service en zelfgemaakte en vaak biologische producten. Zeker een aanrader om lekker te zitten en bij te kletsen!
Danny M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
7 januari met mijn zoon (13) geluncht. Hebben samen een twijfelaar genomen. 3 mini broodjes de man met diverse soorten beleg en smeersels incl. soep van de dag. Smaakte allemaal voortreffelijk. Zelfs de pompoen (ben niet zo`n liefhebber) was erg lekker. Bediening (al was de serveerster nieuw) was attent en vlot. Dus al met al een aanrader.
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
We hadden het geluk om met een cadeaubon te genieten van een high tea bij Lof der Zoetheid. Bij binnenkomst was de tafel al helemaal vol gedekt. Met honger naar huis gaan, gaat je nooit lukken hier. Leuk is het diverse servies (alles is geserveerd op ander, niet bij elkaar passend servies) en het eigen servies van Lof der Zoetheid met toffe illustraties erop. Prima: de thee, de hartige taart en de scones. Iets minder: de rest, met name alle zoetigheid (jammer dat dit zoveel was tegenover de hartige dingen). Echt mierzoet, na de eerste happen ben je al licht misselijk. Verder is het een drukke tent (alleen maar vrouwen, lees: kippenhok), warm, zitten de stoelen niet heel lekker en de bediening laat duidelijk merken dat het op een gegeven moment wel tijd wordt om naar huis te gaan. Verder zijn ze wel erg aardig. Ervaring was oké, verre van bijzonder. Ik zou er zelf nooit € 25 per persoon voor betalen.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Vandaag met een groepje genoten van de high tea bij Lof der Zoetheid. De inrichting is niet bijzonder maar wel praktisch; wij konden met tien personen aan een grote tafel in het midden van de zaak zitten. Wat vooral opviel was de grote hoeveelheid eten. We konden kiezen uit grote schalen met verschillende broodjes, drie verschillende soorten hartige taart, scones, diverse varianten brownies, twee grote schalen met diverse soorten taart en muffins en bonbons. Qua smaken niet per se erg vernieuwend of opvallend, maar wel zeer goed verzorgd. Toppers waren voor mij de yoghurt-maanzaad taart en het broodje met runderham en bietjes. Het personeel was attent en snel, en zorgde dat het theewater steeds aangevuld bleef. Toen onze gereserveerde tijdsperiode bijna ten einde liep, werden ons bovendien handige doosjes gebracht om wat nog over was mee te nemen naar huis. Al met al echt prima service dus!
Nicole_Rotterdam .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Lof der Zoetheid is gevestigd op een leuke locatie met veel leuke winkeltjes om de hoek. Op deze zonnige zaterdagochtend was het al druk. Het was ook warm dus ik vroeg een glas water bij mijn koffie. Dat water is nooit gekomen en ik heb er niet meer naar gevraagd want ik zag later op de kaart dat kraanwater 50 cent is. Dat vind ik raar. Ik weet dat het niet verplicht is om water te geven en die 50 cent maakt mij ook niet uit, maar het komt niet sympathiek over. Ik hoef dan al niet meer. De koffie was overigens uitstekend. Er was vergeten melk bij te serveren dus ik heb wat melk uit de beker van mijn vriendin gelepeld. Het wortelcakeje erbij (wel gratis) was lekker. De lunch was Schapenkaas met een proeverijtje van 3 stropen. Op zijn Rotterdams is dat gewoon 3 keer stroop op een theelepel. Niet een heel spannend gerecht maar wel ok. Broodjes waren wel lekker. De veldsla een beetje rommelig. Bediening is best vriendelijk maar zeker naar het einde toe voel je je een beetje te veel. Alsof je tafel niet snel genoeg leeg kan zijn. Al met al was het net niet. Voor lunch zou dit niet mijn eerste keus zijn. Voor koffie met iets erbij is het een leuke tent.
AnnEd .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Super leuk buiten gezeten met fontein in de Rotte. Lekkere hartige taart met aubergine en geitenkaas. Manlief rollade op broodjes, zelf te beleggen.
Sla als Side kick onnodig en slordig .
Bianca E.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Na ruim drie jaar nog een keer aan de High Tea in Rotterdam, dit keer met 11 personen. Geen probleem voor het lieve, leuke en hartelijke personeel van Lof der Zoetheid. Ze vonden het hilarisch dat er zoveel mannen waren (6 vs. 5 vrouwen..). Door warme hapjes, de scones, de keur aan gebak en aan theeën en de bediening snapten mijn gasten direct waarom ik ze hier had uitgenodigd. Alles is gewoon lekker, goed bereid, geweldig mooi opgediend op orgineel serviesgoed. Het industriële decor en de akoestiek zijn nog steeds een minpuntje, maar de plek past goed bij het concept van de zaak en het eten en de mensen maken de sfeer warm en gezellig. Het was weer genieten.
Rufus_t_firefly .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
De Lof der Zoetheid is een mooie plek, maar het is eigenlijk elke keer weer een teleurstelling.
Het was een drukke zatergdagmiddag en we waren met zijn tweeën. Ik bestelde een broodje, in plaats daarvan kreeg ik een soort doe-het-zelf pakket. Ongesneden bolletjes, twee ongesneden tomaten, gelukkig gesneden ham, een bos veldsla en een Georgische chutney. Voor de prijspeil is dit onvoldoende. Blijkbaar at ik niet snel genoeg want ik werd door de bediening de zaak uitgekeken. Ik begrijp dat het druk is, maar dit gaf een erg onaangenaam gevoel. Na de lunch had mijn vriendin nog een glas kraanwater besteld, dit werd ook in rekening gebracht. Ik sla deze zaak voorlopig over.
Raponsje .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Lof der Zoetheid is 1 van mijn all-time favorites in Rotterdam, heb er tot nu toe steeds zoetigheid (lees: taart) gegeten maar hoorde van mijn tafelgenoten dat de quiches ook erg goed waren. Het is steeds weer een feestje om hier iets lekkers te eten, er is keus uit diverse soorten taart en hartigheden, lastig is wel dat je niet kan reserveren en dat er relatief weinig tafels zijn waardoor je soms lang moet wachten maar het is het waard! Let ook op de leuke details op de lepels!
GayaInidiya .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Eindelijk eens bij Lof der Zoetheid gegeten en het voldeed aan alle hooggespannen verwachtingen.
Originele kaart waar je echt niet uit kunt kiezen, dus gelukkig was het Twijfelaartje ook een optie, dan krijg je van alles wat. Heerlijk gegeten! Al moesten we wel wat extra broodjes bijbestellen voor het heerlijke beleg dat op tafel was gezet door de aardige serveerster met blauw haar.
De thee wordt leuk geserveerd in glazen potjes losse thee waar je zelf uit kunt scheppen.
De muziek komt uit een ouderwetse LP-speler, wat de sfeer natuurlijk helemaal afmaakt.

En dat alles ook nog eens gewoon zonder pijn in de portemonnee!