Loetje Overveen

• Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,4
Mi-Ja M.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
geluncht met biefstuk kippenlevertjes en salade. Deze gerechten gedeeld. de kippenlevertjes waren niet gaar maar werden vrij snel doorgebakken, maar moest wel vragen waar ze bleven. Was weer heerlijk.
D D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Maandag avond voor het eerst bij Loetje in Overveen gegeten en dat is ons prima bevallen.
Prima rode huiswijn, goed getapt pilsje geserveerd zoals het hoort met het logo naar de klant toe
De juffrouw die de bestelling opnam was vriendelijk en professioneel, attendeerde ons op de diverse bijgerechten maar ook op de mogelijkheid van een halve portie voor mijn op leeftijd zijnde moeder
Kortom het eten was goed, de bediening vriendelijk en wanneer de zaak op maandag avond zo gevuld is zit het met het decor ook wel goed
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Per abuis voor twee gereserveerd waar dat vijf moest zijn. Geen nood, even bellen. Eerst al (hoorbaar op de achtergrond) onenigheid wie dit hinderlijke telefoontje moest afhandelen. Dan doorverbonden met een bullebak van een vent die roept: "Belt u straks maar terug, we hebben het te druk".... Nou, doe vooral geen moeite, hang je lap vlees maar in de boom, wij zijn er klaar mee... Is het nou het succes dat ze zó arrogant maakt....?
Rowan R.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
We kwamen hier regelmatig. Maar de laatste tijd gaat het sterk berg afwaarts. Personeel is echt super onvriendelijk en arrogant. Eten is matig geworden..
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Ik werd door twee vriendinnen uitgenodigd bij Loetje Overveen voor een lunch. Ze bestelden een fles witte sauvignon blanc Misty Cove uit Nieuw Zeeland. De sauvignon uit dat land is normaal een uitgesproken herkenbare sauvignon blanc, knisperend in het glas. De wijn was echter het tegenovergestelde. Het leek meer op een glas wijn dat in de jaren 80 in café's werd geschonken. Er werd door iemand achter de bar geproefd waarop ons door die persoon werd verteld dat de wijn prima was, dat ze een cursus sommelier deed, de wijn niet per glas werd geschonken, dus een andere wijn kiezen was niet echt een optie. We lieten ons overbluffen, dus hebben we de fles maar genomen. Maar het heeft wel een domper op de lunch gezet. Ik denk dat er wellicht toch lucht bij de wijn is gekomen op de een of andere manier. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze wijn normaal zo slecht is. En geloof me, ik ben dan wel geen sommelier, maar weet echt wel hoe sauvignon blanc smaakt en zeker die uit Nieuw Zeeland.
Ties H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Uitstekende tent: biefstuk is heerlijk mals, witbrood is ongelooflijk lekker (en gratis) om nog niet te spreken over de uitstekende frieten. Succesvolle formule!
Spca .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Biefstuk redelijk maar te veel margarine jus. Jammer dat er geen echte boter gebruikt wordt. Saaie, verlepte salade n fabriekspatat. Bediening vriendelijk..
Berend H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Waarom is Loetje een succes? Dat is wat de hele avond door mijn hoofd spookt. Het komt zeker niet door de gastvrijheid, de warme deken die je behoort te voelen als je binnenkomt. Of behoort te voelen wanneer je een drankje bestelt. Of behoort te ervaren wanneer je voor 26 euro een biefstuk bestelt. Biefstuk, die zonder enige garnituur in de jus ligt en van binnen helaas nog koud is. Maar dit terzijde. Geen gastvrijheid dus, maar ook geen vriendelijkheid. Maar ach, dat kan een slechte dag van een individu zijn natuurlijk. Maar ik vrees zo erg dat het bij de cultuur van het restaurant hoort. Want op een (iets oudere) mannelijke bediende na, heb ik geen vriendelijk woord gehoord of goede service gekregen. Geen moment heb ik het gevoel gehad "ik ben een lekkere avond uit eten". Maar goed, toch niet getreurd, wij willen de avond goed afsluiten en vragen nog even de kaart om een lekker dessert uit te zoeken. Maar dat ging helaas niet, we waren namelijk vergeten. Toen zijn we maar overgegaan tot het vragen naar de rekening. Die kwam gelukkig wel snel. Maar de brutale wijze van afrekenen maakt de gedachte alleen nog maar sterker, die knagende gedachte die je beklijft "waarom is dit restaurant een succes?". Ik zal er denk ik wel nooit achter komen.
R.H. V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Uitstekende kwaliteit Biefstuk. Wij kwamen helemaal uit Den Haag voor dit restaurant. Echter is het zeer slecht gesteld met de service richting hun gasten. Indien er nog enkele parkeerplekken op hun afgesloten parkeerterrein zijn, mag je als gast van het restaurant niet hun parkeerterrein gebruiken. Deze zijn "gereserveerd" voor hun hotel gasten. Terwijl er heel duidelijk vermeld staat (op zowel website als op het toegangsbordje op de slagboom) dat hun parkeerterrein uitsluitend voor bezoekers voor Loetje is. Zij zien hun betalende gasten (€ 28,45 voor een biefstuk zonder garnituur) dus niet als hun GASTEN! Klagen bij het restaurant helpt niet. Tevens wordt de klacht bij de Loetje-groep niet serieus genomen.
Gemiste kans zou ik zeggen aangezien het erg slecht parkeren is in Overveen (vergunningshouders + blauwe zone voor 1 uur parkeren)
bobomeg .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hier met zijn 5-en op een doordeweekse dag. Het restaurant was niet vol. We gingen gelijk aan het hoofd. Biefstuk (of dat nu "gewoon" of bali was) perfect. Jammer alleen van die berg jus. Frites en sla: gewoon lekker. Het dessert konden we niet overslaan: de mangocheesecake lokte: het dat was ook helemaal terecht! Heerlijk!
Daarna nog een lekker koffie als afsluiter.... Fijn ook om hier te zijn!
Oh dan vergat ik nog de wijn. Wat een super lekkere Italiaanse biowijn!
Graag tot Loetje!
Trudy T.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
De laatste keer Loetje Overveen voor ons. We gingen een dubbele tweeling verjaardag vieren met vijf. Ondanks reserveren drie kwartier tussen de bar en de tafels moeten hangen. Tafel was te klein voor vijf en plakkerig. Biefstukken besteld. Eerst kwamen er vier borden, na 5 minuten kwam het laatste bord met de mededeling 'ik was je niet vergeten, hoor'. Ontzettend warm en benauwd, je kon elkaar niet verstaan van de herrie. Een van de biefstukken was koud van binnen. Ging terug de keuken in. Onze zoon kreeg daarop wat te drinken aangeboden. Toen de rest. klaar was met eten, kwam de biefstuk terug uit de keuken. Bizar dat het hier zo druk is. Mijn zoon noemde het restaurant een fastfood-biefstukken-boer. Inderdaad, meer kan ik er niet van maken. Na 1,5 uur, waarvan drie kwartier wachten bij de bar, stonden we gedesillusioneerd buiten.
Danielle R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Loetje is qua eten echt heel lekker! De biefstuk is veruit de allerbeste. De toetjes vind ik hier ook heel goed. Bediening vind ik wat minder. Het lastige van loetje Overveen is de parkeergelegenheid niet genoeg plek voor de gasten. Komen hier snel weer terug!
Jetty B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Loetje is en blijft een uniek concept. De biefstuk is fantastisch, maar ook de voorgerechten zijn zeer smakelijk (geen nagerecht gehad). Het is hier altijd druk, dus reserveren is noodzakelijk. Doordat het binnen zo vol was, was het wel erg warm - misschien dat ze nog eens airco kunnen installeren. Verder vlotte bediening, die tevens tijd hadden voor een grapje. Geen lange wachttijden. Wel vonden wij de prijzen niet helemaal in verhouding (duurdere voorgerechten, terwijl andere gerechten - behalve de biefstuk - juist weer goedkoper zijn). Ook de wijn is prijzig, maar wel erg lekker. Al met al zeker een aanrader!
Dubbie .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We hebben hier met zessen gegeten en overnacht. Zonder meer een prima ervaring; betrokken en erg vriendelijke medewerkers die een uitstekende biefstuk weten te serveren. Nadat we laat uit Haarlem terug kwamen wilde we nog een afzakkertje drinken op het terras bij Loetje. De medewerkers waren alles al aan het opruimen, maar toch werden we nog geserveerd. De ober bracht ons zelfs, op eigen initiatief, nog een extra pilsje van het huis omdat hij vond dat de schuimkraag wat ingezakt was op het moment dat het pilsje uitgeserveerd werd. Kwaliteit en klanttevredenheid staat hoog in het vaandel en dat hebben we ervaren....!
goan .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Mooie locatie en prachtig gerenoveerd pand. Sfeervol, groot, terras. Bij aankomst bleek er even geen plek op hun eigen parkeerterrein te zijn. Maar na even gewacht te hebben, hadden wij het geluk dat er een plaatsje vrijkwam. Op het overdekt terras een drankje genomen en daarna binnen heerlijk gegeten: prima biefstuk en tonijn. Beide gebakken zoals het hoort!
De vriendelijke bediening bezorgde ons in een goed tempo onze maaltijden en had kennis van zaken. Een fijne avond gehad!!
Marit G.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Biefstuk was heerlijk, ook de patatjes. De toffee hebben we erg van genoten!!
Het restaurant zag er leuk uit, de bediening is vriendelijk!
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Lekkere maaltijd salade gegeten, goed gevuld en lekker op smaak. Bediening is erg snel. Lekker buiten gegeten. Parkeren bij Loetje zelf, handig!
Arnold B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
De biefstuk wals erg mals, maar veel te zout evenals de jus. Tussendoor werd ons niet gevraagd of alles naar wens was. Bovendien vinden wij de prijs veel te hoog voor hetgeen je krijgt ! Erg commercieel !
MagMoo .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Het restaurant zelf niets over aan te merken, maar als je zo een groot restaurant hebt met zoveel zitplaatsen binnen en buiten, moet je je keuken daar op inrichten.
Bijna 1 uur moeten wachten met zijn 2en op een biefstuk is wel erg lang. Niemand die je verteld dat dat de wachttijd is en als reactie wordt alleen gegeven dat het druk is. Ja wel druk, maar het zat ook zeker niet helemaal vol en was binnen zelfs vrij leeg.
Na 50 minuten wordt er eerst de salade gebracht en ons smakelijk eten gewenst. Als je antwoord dat dat moeilijk is zonder borden, wordt er vreemd gereageerd. "Wil u dan een bord?" Na 5 minuten komt de appel compote en weer - door dezelfde persoon- smakelijk eten zonder bord! Dan na 5 minuten pas de biefstuk.
Dat moet toch beter kunnen Loetje en een sorry oor het lange wachten had ook wel op zijn plaats geweest.
thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wij hadden zin in een lekker stuk vlees wat altijd goed is, dus is er maar 1 optie; loetje. Het vlees is waar gemaakt maar de rest was ronduit slecht en bovenal duur. We wilde eerst binnen zitten want buiten koelde aardig af, airco is ze niet bekend een sauna is er niets bij. Nog voor we bestelde gevraagd of we buiten mochten zitten waar we uiteindelijk onder een heater tussen de rokers konden zitten. Nogal irritant toen er ook echt roker kwamen zitten. Na lang wachten kwam dan eindelijk het vlees met brood, friet en salade. De friet was droog en leek niet helemaal gaar, maar vanwege lange wachten geen zin meer om er iets van te zeggen, ook de wijn was van lage kwaliteit voor een hog prijs. Overall gaan we hier nooit meer heen en is van ons lijstje afgevallen wat eens een delicatesse vlees tent was is nu een commerciële tent geworden zonder enig oog voor de klant.