Loetje Overveen

6,6

Jouw recensie over het restaurant Loetje Overveen

Ellen P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Ik en mijn man eten hier al een hele tijd met heel veel plezier, aardig personeel lekkere wijn (torres) en natuurlijk over heerlijke biefstuk maar de lunchkaart vinden wij ook goed!
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Na eerdere negatieve ervaringen toch maar weer eens geprobeerd. Met name de bediening was eerdere keren reden tot ergernis. Je gaat ervan uit dat men na herhaaldelijk slechte recensies door de tijd heen daar wel iets mee doet. Helaas...... Nonchalante, soms ronduit botte benadering van het serverend personeel. Heel veel aandacht voor elkaar en heel weinig voor de gast. Korte, bitse, afgemeten zinnen met een verveelde ondertoon. Toen ik met mijn twee zakelijke contacten vroeg of wij nog iets konden bestellen aan een passerende heer zei hij “ja hoor” om zonder vertragen door te lopen en verderop twee tafels te gaan afruimen. Ja, da’s pas goed voor de omzet. Toen hij later toch nog wat tijd vond om ons te woord te staan, gedroeg ‘ie zich ronduit als een hork. Het lijkt er serieus op dat Loetje in Overveen het service-issue maar niet op orde krijgt. Ben toch erg benieuwd óf en wanneer ze de (vele) opmerkingen over dit onderwerp eens serieus gaan nemen...... Oh ja, de biefstuk was prima !
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
We eten vaker bij Loetje maar Overveen was onze eerste keer. De bediening hier was ronduit beschamend. Erg ongeinteresseerde en verveelde houding van het personeel, totaal geen oog voor de klant. Degene die ons bediende was het bestek vergeten, en op de vraag of ze nog bestek voor ons had kwam ze met zeer veel moeite en een laag energieniveau naar ons toe. Het personeel stond lang te hangen aan de bar en ondertussen kwamen meerdere klanten binnenlopen met de vraag of ze geholpen konden worden. Ik begrijp niet dat de eigenaar dit oke vindt en zijn personeel hier niet op aanspreekt. Het eten was verder prima.
Karel D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Lastig parkeren. Heerlijke tournedos met jus. Salade super en de frietjes top. Kortom om ff lekker te eten moet je bij Loetje zijn.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Gisteravond naar Loetje voor een biefstukje van de haas. Vrijdagavond, traditioneel druk, en er werd onss een wachttijd van ca. 45 min in het vooruitzicht gesteld, maar binnen een half uur zaten we aan tafel. Wachten is wel een dingetje, want de barkrukken waren allemaal bezet en daardoor kwamen we met ons biertje in de hand behhorlijk in de weg te staan. Salade (= flinke portie), frietjes (heerlijk goudbruin gebakken) en biefstuk gegeten. Ons werd niet gevraagd hoe we de biefstuk wilden, maar we vergaten het zelf ook. Biefstuk was uiteindelijk medium rare, lekker heet en lag in de overbekende Loetje jus. Deze was wel erg zout deze keer en dat mag best wel wat minder. Het format met los te betalen bijgerechten is inmiddels wel bekend, en geen reden voor een slechte beoordeling. Het personeel, de gastvrijheid en de sfeer heb ik als gemiddeld ervaren. Prima tent voor een informeel etentje met vrienden, minder geschikt voor een romantisch diner voor twee.
Cuisi .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Op 25 augustus 2017 hier ge-lunched.
Meestal bestel ik Biefstuk ossehaas. Deze is vaak prima van kwaliteit. Dit keer bestelde twee personen de biefstuk, één de hamburger en ik bestelde de Noordzeetong.

Biefstuk en Hamburger waren prima.
De Noordzeetong was 20,75 euro maar was erg klein. Wel lekker maar net iets groter dan een slibtong.
Ik was binnen 5 minuten klaar met de tong. Te hoge prijs voor te weinig tong.

Advies kok: Kies wat grotere en dikkere Noordzeetongen uit. Ze bestaan écht !
Stans L.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk gegeten, maar zoals wel vaker gebeurd staan er andere consumpties op je rekening, scheelde vanavond 10 euro. Jammer dat ik de rekening niet zelf gecontroleerd heb, dan had ik het ter plaatse kunnen corrigeren,
edwin K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Het eten was top. Werd ook snel vriendelijk bediend. Maar vooral tijdens lunch, is er weinig aandacht voor de gasten. Meer voor elkaar. Voorheen was t veel meer struktuur. Als je aan t eten bent, hoe moeilijk is t om te vragen of alles naar wens is, en niet was. Ik heb dit meerdere malen gemeld. Er wordt niets mee gedaan. Dat is zo jammer. Want service is net zo belangrijk dan kwaliteit.
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Bij Loetje voorheen best aardige ervaringen gehad, maar gaandeweg is de kwaliteit van de bediening achteruit gegaan. De laatste keren voelde dat niet echt fijn. Dit keer met mijn zoon even neergestreken op het zonnige terras in Overveen voor een snel kroketje en een kop koffie. Dat zou toch weinig problemen moeten geven lijkt me.

Op terras zaten amper mensen. Toch presteren ze het je ruim tien minuten te laten zitten. Geen personeel in zicht.

Ongelofelijk. Verdienen het kennelijk te makkelijk. Was ooit leuk. Maar mij zie er nu niet meer. De krediet hebben ze nu acht verspeeld. Bij de buren direct geholpen en prima lunchhapje gegeten met koffie en in een kleine 40 minuten weer onderweg. Zo hoort het.
Mi-Ja M.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
geluncht met biefstuk kippenlevertjes en salade. Deze gerechten gedeeld. de kippenlevertjes waren niet gaar maar werden vrij snel doorgebakken, maar moest wel vragen waar ze bleven. Was weer heerlijk.
D D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Maandag avond voor het eerst bij Loetje in Overveen gegeten en dat is ons prima bevallen.
Prima rode huiswijn, goed getapt pilsje geserveerd zoals het hoort met het logo naar de klant toe
De juffrouw die de bestelling opnam was vriendelijk en professioneel, attendeerde ons op de diverse bijgerechten maar ook op de mogelijkheid van een halve portie voor mijn op leeftijd zijnde moeder
Kortom het eten was goed, de bediening vriendelijk en wanneer de zaak op maandag avond zo gevuld is zit het met het decor ook wel goed
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Per abuis voor twee gereserveerd waar dat vijf moest zijn. Geen nood, even bellen. Eerst al (hoorbaar op de achtergrond) onenigheid wie dit hinderlijke telefoontje moest afhandelen. Dan doorverbonden met een bullebak van een vent die roept: "Belt u straks maar terug, we hebben het te druk".... Nou, doe vooral geen moeite, hang je lap vlees maar in de boom, wij zijn er klaar mee... Is het nou het succes dat ze zó arrogant maakt....?
Rowan R.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
We kwamen hier regelmatig. Maar de laatste tijd gaat het sterk berg afwaarts. Personeel is echt super onvriendelijk en arrogant. Eten is matig geworden..
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Ik werd door twee vriendinnen uitgenodigd bij Loetje Overveen voor een lunch. Ze bestelden een fles witte sauvignon blanc Misty Cove uit Nieuw Zeeland. De sauvignon uit dat land is normaal een uitgesproken herkenbare sauvignon blanc, knisperend in het glas. De wijn was echter het tegenovergestelde. Het leek meer op een glas wijn dat in de jaren 80 in café's werd geschonken. Er werd door iemand achter de bar geproefd waarop ons door die persoon werd verteld dat de wijn prima was, dat ze een cursus sommelier deed, de wijn niet per glas werd geschonken, dus een andere wijn kiezen was niet echt een optie. We lieten ons overbluffen, dus hebben we de fles maar genomen. Maar het heeft wel een domper op de lunch gezet. Ik denk dat er wellicht toch lucht bij de wijn is gekomen op de een of andere manier. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze wijn normaal zo slecht is. En geloof me, ik ben dan wel geen sommelier, maar weet echt wel hoe sauvignon blanc smaakt en zeker die uit Nieuw Zeeland.
Ties H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Uitstekende tent: biefstuk is heerlijk mals, witbrood is ongelooflijk lekker (en gratis) om nog niet te spreken over de uitstekende frieten. Succesvolle formule!
Spca .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Biefstuk redelijk maar te veel margarine jus. Jammer dat er geen echte boter gebruikt wordt. Saaie, verlepte salade n fabriekspatat. Bediening vriendelijk..
Berend H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Waarom is Loetje een succes? Dat is wat de hele avond door mijn hoofd spookt. Het komt zeker niet door de gastvrijheid, de warme deken die je behoort te voelen als je binnenkomt. Of behoort te voelen wanneer je een drankje bestelt. Of behoort te ervaren wanneer je voor 26 euro een biefstuk bestelt. Biefstuk, die zonder enige garnituur in de jus ligt en van binnen helaas nog koud is. Maar dit terzijde. Geen gastvrijheid dus, maar ook geen vriendelijkheid. Maar ach, dat kan een slechte dag van een individu zijn natuurlijk. Maar ik vrees zo erg dat het bij de cultuur van het restaurant hoort. Want op een (iets oudere) mannelijke bediende na, heb ik geen vriendelijk woord gehoord of goede service gekregen. Geen moment heb ik het gevoel gehad "ik ben een lekkere avond uit eten". Maar goed, toch niet getreurd, wij willen de avond goed afsluiten en vragen nog even de kaart om een lekker dessert uit te zoeken. Maar dat ging helaas niet, we waren namelijk vergeten. Toen zijn we maar overgegaan tot het vragen naar de rekening. Die kwam gelukkig wel snel. Maar de brutale wijze van afrekenen maakt de gedachte alleen nog maar sterker, die knagende gedachte die je beklijft "waarom is dit restaurant een succes?". Ik zal er denk ik wel nooit achter komen.
R.H. V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Uitstekende kwaliteit Biefstuk. Wij kwamen helemaal uit Den Haag voor dit restaurant. Echter is het zeer slecht gesteld met de service richting hun gasten. Indien er nog enkele parkeerplekken op hun afgesloten parkeerterrein zijn, mag je als gast van het restaurant niet hun parkeerterrein gebruiken. Deze zijn "gereserveerd" voor hun hotel gasten. Terwijl er heel duidelijk vermeld staat (op zowel website als op het toegangsbordje op de slagboom) dat hun parkeerterrein uitsluitend voor bezoekers voor Loetje is. Zij zien hun betalende gasten (€ 28,45 voor een biefstuk zonder garnituur) dus niet als hun GASTEN! Klagen bij het restaurant helpt niet. Tevens wordt de klacht bij de Loetje-groep niet serieus genomen.
Gemiste kans zou ik zeggen aangezien het erg slecht parkeren is in Overveen (vergunningshouders + blauwe zone voor 1 uur parkeren)
bobomeg .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hier met zijn 5-en op een doordeweekse dag. Het restaurant was niet vol. We gingen gelijk aan het hoofd. Biefstuk (of dat nu "gewoon" of bali was) perfect. Jammer alleen van die berg jus. Frites en sla: gewoon lekker. Het dessert konden we niet overslaan: de mangocheesecake lokte: het dat was ook helemaal terecht! Heerlijk!
Daarna nog een lekker koffie als afsluiter.... Fijn ook om hier te zijn!
Oh dan vergat ik nog de wijn. Wat een super lekkere Italiaanse biowijn!
Graag tot Loetje!
Trudy T.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
De laatste keer Loetje Overveen voor ons. We gingen een dubbele tweeling verjaardag vieren met vijf. Ondanks reserveren drie kwartier tussen de bar en de tafels moeten hangen. Tafel was te klein voor vijf en plakkerig. Biefstukken besteld. Eerst kwamen er vier borden, na 5 minuten kwam het laatste bord met de mededeling 'ik was je niet vergeten, hoor'. Ontzettend warm en benauwd, je kon elkaar niet verstaan van de herrie. Een van de biefstukken was koud van binnen. Ging terug de keuken in. Onze zoon kreeg daarop wat te drinken aangeboden. Toen de rest. klaar was met eten, kwam de biefstuk terug uit de keuken. Bizar dat het hier zo druk is. Mijn zoon noemde het restaurant een fastfood-biefstukken-boer. Inderdaad, meer kan ik er niet van maken. Na 1,5 uur, waarvan drie kwartier wachten bij de bar, stonden we gedesillusioneerd buiten.