Loetje Gorssel

Hoofdstraat 26 7213 CW Gorssel Nederland Kaart

Over restaurant Loetje Gorssel

Beroemde biefstukken van Loetje

Het Loetje concept staat al ruim 35 jaar bekend om zijn beroemde biefstukken, die je kunt laten serveren met witbrood, sla, frites en een heerlijke jus. In Gorssel tegenover museum More vind je het eerste Loetje restaurant van de Achterhoek. Behalve de malse ossenhaasbiefstuk kun je er ook terecht voor vele andere vlees- en visgerechten. Het mooie historische pand heeft ook volop ruimte voor feesten en partijen. Wil je langer van het goede eten genieten? Boek er dan een kamer.

Meer informatie over restaurant Loetje Gorssel

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,2
EricBrouwer .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk met familie en vrienden gegeten, prima kwaliteit en leuke vlotte bediening. De biefstuk is zeker van uitmuntende kwaliteit ( waar ze om bekend staan) en de bijgerechten zijn apart te bestellen en flinke porties. We gaan hier zeker bij een volgende gelegenheid weer eens heen. Wij zijn wat grotere eters, maar dit was ruim voldoende, incl luxe voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten met later nog koffie ca € 50,- per persoon. Prima prijs!
SBG .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik ben hier een paar keer geweest en vond het wel aardig. Aangezien ik nog cadeaubonnen te verzilveren heb, probeer ik al een paar keer te reserveren, maar helaas zonder resultaat. Online is het steeds vol en vandaag heb ik maar weer gebeld. Ze gaven aan dat ze 30% vrij houden voor gasten die spontaan langskomen en hij kon nu al voorspellen dat dit vanavond druk zou worden. Toen ik uitlegde dat we niet in de gelegenheid zijn om ver van te voren te kunnen reserveren, kwam het arrogante antwoord met een hinderlijk lachje: "dat heb je met een goedlopende zaak". Dan heb ik al gegeten en gedronken en als inwoner van Gorssel weet ik dat er gelukkig betere en leukere restaurants in Gorssel zijn. Jammer van de arrogantie, dit heeft niets met gastvrijheid en klantgeichtheid te maken.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Naar Loetje ga je als je biefstuk wilt eten. Wij namen een standaard naturel biefstuk, deze wordt geserveerd met jus. Als bijgerecht kozen we voor 1x salade en 1x friet. De serveerster gaf aan dat dit ook meer dan voldoende zou zijn voor twee personen. Dat klopte ook. De sneden witbrood die erbij werden geserveerd heb je hard nodig om de jus mee op te maken. Dat moet ook wel als eerste gebeuren, anders heb je geen ruimte op je bord voor de friet en de salade. En vragen om een extra bordje kan natuurlijk wel, maar de tafeltjes voor 2 personen zijn zo klein dat dit bordje er echt niet meer bij kan. Overigens smaakte alles meer dan voortreffelijk ! Wat dat betreft komen we ook zeker nog een keer terug. We vragen dan wel om de jus apart te serveren. Hopelijk wordt er wel wat gedaan aan het geluid in het restaurant, het galmt verschrikkelijk en je kunt zelfs je tafelgenoot amper verstaan. Bekleding aan de muur, gordijnen voor de ramen !
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Top! Een Loetje lekker in de buurt van Arnhem. Concept klopt gewoon en het personeel is blij met de gasten, wat wil je nog meer?
Julia T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Heerlijk gegeten met z'n tweeën , vooraf een uiensoep en als hoofdgerecht de biefstuk bali met 1 schaaltje friet en 1 schaaltje salade. Genoeg voor ons beide. Wij vonden het eten SUPER!
Alleen..... de tafeltjes voor twee personen staan erg dicht op elkaar, wij vonden dit niet prettig. Volgende keer als we weer bij Loetje Gorssel gaan eten dan met minstens 4 personen zodat je lekker ruim kunt zitten! Prijs valt mee 89 euro inclusief 7 consumpties.
1deventer1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Het eten was prima, maar akoestisch was Loetje niet fijn. Er zat een luidruchtige familie achter ons, die maakten meer lawaai dan de mensen aan 6 naastgelegen tafels. Een van hun kinderen had zelfs zijn fiets meegenomen het restaurant in. We hebben nog nooit zoiets meegemaakt. Het personeel deed er niets aan.
Conny30 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Voor een goede biefstuk met jus en brood zoals het hoort ga je naar Loetje. Geen poespas en overdreven gedoe. Bediening is eerlijk is hun advies (1 schaaltje patat is genoeg) en komt regelmatig langs om te vragen of alles na het zin is. Wij zaten buiten dus ik kan niets zeggen over de ambiance binnen. Biefstuk Bali was mals en pittig. Brood was voldoende, jus ook. We komen graag terug
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Mijn vrouw en ik waren door schoonzus en zwager uitgenodigd om nog als verjaardagscadeau van mijn vrouw bij Loetje te gaan lunchen. Het voorgerecht werd overgeslagen, zodat alvorens aan het hoofdgerecht te beginnen een fles witte huiswijn werd besteld, die goed drinkbaar bleek te zijn. De keuze viel voor de dames op ossenhaas en voor de heren op kalfslever met spek en uien. Twee schaaltjes friet resp. gemengde salade vergezelde een en ander. De dames kregen op verzoek een bordje voor de salade. De heren hadden geen probleem met de salade op hun bord. De friet werd per paar uit het schaaltje geconsumeerd. Ook geen probleem. De lunch werd afgesloten met ijs. Er kon buiten gegeten worden, maar we kozen voor binnen.
Voor zus en zwager was Loetje bekend. Ze verwachtten, gezien hun eerdere ervaringen, dan ook geen problemen om aldaar met ons te gaan lunchen en zo was het ook. Wij waren voor aanvang sceptisch, maar ten onrechte. We hebben alle vier lekker gegeten. Geen culinair hoogstandje, maar eerlijk en smakelijk eten. Over de hoogte van de rekening kan ik niet oordelen.

Boha .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Omdat één van ons naar het museum More wilde en de ander op de hond zou passen zijn we naar Loetje gegaan. Hond was welkom. Prima plek uitgezocht voor de hond. De bediening vroeg te vaak of we nog iets wilde gebruiken. De akoestiek is dusdanig dat een rustig gesprek niet gevoerd kon worden en het geluid hoofdpijn veroorzaakte. We bestelde nadat de koffie op was tosti's, 1 wit en 1 bruin. Wat kan daar fout aan gaan. Na lang te lang wachten kwamen er 2 bruine tosti's. 1 stuurde we terug en vroegen weerderom een witte.
Na weer heel lang wachten kwam de bediening met 1 bruine en 1 witte tosti. We legde hem uit dat er al een bruine was gebracht en dat die allang op was. De witte mocht hij achter laten en de bruine moest weer mee terug. Hij reageerde wat geprikkeld toen ik zei niet tevreden te zijn met al het gedoe. Weinig professioneel van hem. Wel maakte een ander ,bij het afrekenen, haar verontschuldiging over de gang van zaken. Ach het waren maar tosti's.

Bill M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Onlangs bij Loetje in Gorssel gegeten, de kwaliteit is die van een doorsnee eet-café: biefstukken, zalm en maaltijd-salades. Op het terras op het Zuiden zit je prima. Ernaast ligt het museum MORE voor Moderne Realistische kunst, dat is wel zeker een aanrader.
Franken13 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Na het lezen van de revews toch maar eens gaan eten in Gorssel.
Zoute biefstuk? Totale onzin, de biefstuk (de standaard ossenhaas) kan zich meten met het vlees van een sterrenrestaurant op de Holterberg...
Iemand schreef: de biefstuk baadde in het vet. Ook onzin, dat is jus, en ook nog eens heel goede smakelijke biefstukjus. Advies: vraag altijd er een witte boterham bij, want dan kan je lekker deppen met die jus.
Omdat de porties frites e.d. Erg groot zijn kun je makkelijk met je tafelgenoot delen. Eén frites of één salade kun je met zijn tweeën nauwelijks op. Op die manier blijven de kosten binnen de perken. Het personeel gaf daarin verstandige adviezen.
Akoestiek slecht? Kon ik helaas niet beoordelen, want iedereen zat buiten te stikken van de hitte, ik lekker koel in de grote zaal.
De keus is op de menukaart trouwens ook voldoende groot: je hoeft echt niet altijd biefstuk te eten.
Ik was 59,- (voor 2 personen) kwijt voor 1drankje per persoon, biefstuk en vier extra's. Gezien de kwaliteit was dat een nette prijs.
Kortom: daar kom ik wel weer terug.
Madelieff .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Na 2 mnd opnieuw gegeten bij loetje maar ondanks de goed gebakken biefstuk is het geen favoriet restaurant voor ons. Wij waren met vrienden en vinden het geen succes om met zijn allen uit hetzelfde schaaltje patat en sla te moeten eten het bord waar de biefstuk met jus op heeft gelegen is ongeschikt om nog sla en patat van te eten! Waarom de schaaltjes patat en sla niet iets kleiner en goedkoper maken? Wat heb je eraan om met 2 personen genoeg te hebben aan 1 portie heel jammer! De prijzen zijn ronduit hoog en staan niet in verhouding tot de geboden kwaliteit ! Met 4 personen moesten we voor een hoofdgerecht plus sla en patat en een simpel nagerecht plus ieder 2 consumpties toch even 215,- euro afrekenen daar mag echt wat meer culinaire kwaliteit voor geleverd worden! Wij hebben binnen gezeten en het geluid is nog steeds erg luid. De bediening is best vriendelijk maar onervaren en soms een beetje stuntelig.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Prima eethuis in gorssel! Beperkte wijnkaart en menu kaart. De biefstukdie geserveerd word is heerlijk en staat snel op tafel bediening ma wel wat attenter . Maar al met al een prima zaak
Tonny N.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Eindelijk weer eens een gewone eetgelegenheid waar je weer eens in korte tijd een snitsel, sate, biefstuk e.d. kunt bestellen tegen normale prijzen die je uiteindelijk ook nog eens zelf bepaald. Wij waren met z'n drietjes en bestelden 2x biefstuk en 1x sate, en ja de bijgerechten moet je apart bestellen en betalen. Wij bestelden allen patat en salade erbij maar werden van te voren gewaarschuwd dat eigenlijk 1 schaaltje patat en salade ruim voldoende zal zijn voor ons drieën. Zo eigenwijs als wij Nederlands zijn toch voor ieders apart besteld. VEEL TE VEEL.....volgende keer 1 schaaltje bestellen.
Ik heb moeders de vrouw en mijn zoon niet horen klagen over hun bestelde biefstuk en mijn saté menu was ook prima, ruim voldoende dus. Personeel is i.d. nog jong en deels onervaren maar dit is ook niet zo gek als je net begint, dit heeft tijd nodig. Als je een half jaar verder bent is alles beter op elkaar ingespeeld en zullen de gerechten ook beter zijn. Als jouw het eten niet smaakt, te zout of te vet is moet je dit melden, hier leert men van. Kortom loop niet te klagen terwijl je niets hebt gemeld aan de bediening. Wij komen zeker terug en zullen de volgende keer minder bijgerechten bestellen. Scheelt ook nog eens in de prijs.
Ka1967 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. De eerste keer was het eten aan de zoute kant zoals hierboven ook in een recensie staat. Vandaag echter de biefstuk Bali, nog veel zouter. De kalfslever was echt heel veel te zout. Nu een melding van gemaakt, mede aangezien wij deze klacht vaker om ons heen horen. Benieuwd of ze er iets mee doen want ik zou graag teruggaan vanwege het concept en het gezellige terras.
Mario P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Door de komst van het MORE museum en de komst van Loetje (voorheen De Roskam) zie je een nieuwe 'populatie' in Gorssel rondstruinen en neerstrijken bij deze horecagelegenheid. Eerste indruk qua vernieuwing van het restaurant... prima gedaan! Wij waren met ons gezelschap van zes personen de drukte voor. We werden netjes ontvangen en naar de tafel gebracht, uitleg over de kaart, drankjes opnemen en 'on time' bezorgd. Daarna onze keuzes gemaakt qua hoofdgerechten en side dishes. Hierop hoefden we niet heel lang te wachten (blijkbaar is de mise en place goed voorbereid). Diverse soorten biefstuk in de jus, prima gebakken maar wel een tikkeltje aan de zoute kant. Mooie presentatie van de hamburger. verder prima keuze in de nagerechten en meer dan voldoende. Naar mate het drukker werd, verslapte de aandacht van de bediening naar onze tafel ook, jammer! Kortom: eten zeker niet slecht, maar daar valt v.w.b. de bereiding nog winst te behalen (bijv. zouten en peperen aan tafel naar eigen smaak), ik vond de side dishes geen probleem, wij maakten er 'shared dining' mede van vanwege de porties. Hiervoor extra te moeten betalen, maakt het wel duurder dan je in eerste instantie denkt. Bediening is jong, ik zou ze meer uitstraling geven d.m.v. een serveershort (zodat ik de gsm telefoon ook niet in hun broekzak hoef te zien). En wat meer gastheer-/gastvrouwschap meegeven (aanleren). Voor mij ontbrak de factor "sfeer" in dit restaurant waardoor ik dit adres niet frequent zal aandoen om een hapje te eten. Daarom een gemiddelde beoordeling.
Thierry V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Voor het eerst gedineerd bij Loetje in Gorssel.
Bediening was vriendelijk maar aan de bar niet erg geïnteresseerd.

De zaak was goed vol. Helaas door een gebrek aan gordijnen/stoffering is de akoestiek slecht.
Het is erg moeilijk om elkaar goed te verstaan wat behoorlijk vermoeiend is.

De biefstukken waren goed gebakken en mals. Weliswaar aan de zoute kant. Dit kwam helaas extra naar boven bij de ossenhaas met kippelever, spek en ui. Deze was veel en veel te zout.
Doordat alle bijgerechten apart moeten worden besteld én betaald was de rekening aan de hoe kant.
Hierdoor is de prijs/kwaliteitverhouding absoluut onvoldoende.
Goedemiddag proever7872,
Allereerst bedankt dat u de tijd en moeite heeft genomen om een recensie te schrijven. Feedback van onze gasten helpt ons om onszelf steeds te blijven verbeteren.
Wij vinden het spijtig om te horen dat u geen prettige ervaring heeft gehad bij Loetje Gorssel. Het mag niet gebeuren dat de biefstuk te zout is. Wij streven er naar om er voor te zorgen dat de kwaliteit van de biefstuk overal en altijd hetzelfde is, hier zijn wij dagelijks mee bezig. Dat dit in uw geval niet zo was is niet zoals het hoort, onze excuses hiervoor. Graag geven wij als tip dat wanneer iets dergelijks in de toekomst gebeurd u dit direct bij de bediening meld, wij serveren u dan graag een nieuwe biefstuk.
De akoestiek wordt aan gewerkt. Wij zijn momenteel druk bezig hier een oplossing voor te vinden. Dit blijft natuurlijk altijd lastig in een volle zaak maar we doen zeker ons best hier verbetering in aan te brengen.
Nogmaals bedankt voor uw feedback en onze excuses. We hopen u binnenkort weer te mogen verwelkomen bij Loetje Gorssel.
KarinOostNL .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Loetje is een eetcafe, geen restaurant. Bij binnenkomst wordt je door verwezen naar de kassa voor de reservering. Dan wordt een tafeltje aangewezen. Op de vraag wat te doen met de jassen werd uitgelegd hoe je bij de kapstok kwam. Onervaren en jeugdig personeel. Niet onvriendelijk. Vreselijke akoestiek. Wat een herrie. gordijnen of iets dergelijks schijnen nog te komen. En echt, heel erg nodig. Biefstuk echt top. Aan eten ligt het niet. Tafeltjes voor twee staan 20 centimeter van elkaar. Zien en gezoen worden plek. Heeft tijd nodig, is het wel waard. Succes!
Lot R.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Mooi ingerichte tent!
Akoestiek is slecht.
Mijn vriend had een Biefstuk Loetje, deze was lekker en de bijbestelde gemengde salade is heerlijk fris.
Ik had een maaltijdsalade kip/bacon. Ik verwachtte een salade met lekker knapperige bacon. Helaas bestond de bacon uit slap
gebakken spek en was, naar mijn idee, de kip
in het vet van de spek gebakken. Dit alles was in een grote hoeveelheid, te warm, op de sla gelegd, waardoor de sla al zijn frisheid en knapperigheid kwijt was. Echt niet lekker!
Maar toen personeel opmerkte dat ik het had laten staan, werd zonder pardon excuses aangeboden en het gerecht van de rekening gehaald.
Hadden ze niet hoeven doen, want uiteindelijk gaat het over smaak, maar ze deden het wel. Heel netjes!
Personeel heel vriendelijk.
Jacqueline E.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De biefstuk was heerlijk. Een bord vol jus en daarop alleen een biefstuk vond ik wat minder. De (toch al redelijk hoge) prijzen zijn dus exclusief enig garnituur. Dat maakte de totale prijs behoorlijk hoog. De akoestiek in het restaurant is vreselijk. Iedere stoel die schuift galmt door de zaak. Daarbij een deur die telkens heel hard dichtklapt en een telefoon die vaak en hard overgaat. Bediening is supervriendelijk! Maar mijn restaurant is het niet.