Loetje Gorssel

Hoofdstraat 26 7213 CW Gorssel Nederland Kaart

Over het restaurant Loetje Gorssel

Beroemde biefstukken van Loetje

Het Loetje concept staat al ruim 35 jaar bekend om zijn beroemde biefstukken, die je kunt laten serveren met witbrood, sla, frites en een heerlijke jus. In Gorssel tegenover museum More vind je het eerste Loetje restaurant van de Achterhoek. Behalve de malse ossenhaasbiefstuk kun je er ook terecht voor vele andere vlees- en visgerechten. Het mooie historische pand heeft ook volop ruimte voor feesten en partijen. Wil je langer van het goede eten genieten? Boek er dan een kamer.

Meer informatie over restaurant Loetje Gorssel

7,2
John S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Naar het museum, maar eerst even lunchen bij Loetje. Wat een top combinatie! Biefstuk of toch gebakken lever? Ik kies voor lever, al jaren niet meer gegeten. En het is een flashback naar vroeger. Met uitgebakken spek en uien, heerlijke frieten en een sla met een stevige dressing. Ik ben terug in de tijd, eet ik nu bij oma of......?
Het is veel en behoorlijk vet en zout. Maar ik smul.
Mijn partner is zeer tevreden, hij eet een prachtig stuk tonijn.
De inrichting is gezellig, de sfeer prima en de dames die ons bedienen zeer hartelijk en professioneel. Wat zijn we blij te horen dat we gewoon in Rotterdam kunnen gaan eten. Dan de biefstuk of ook weer lever?
CA R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
@loetjelaren @loetjeaanhetij misschien een idee om deze partij passie voor het vak bij te brengen?

Wel een ster voor de kok en kleine meneer vd bediening!
Wij komen regelmatig in Loetje Laren, Loetje aan het IJ of Loetje Utrecht. Geloof me Loetje Gorssel is verre van dat alles. Ik ben geen zeurder maar wat wij vanavond mee hebben gemaakt, dat maak je bij de patatzaak in een achterbuurt nog niet eens mee. Netjes gereserveerd, bijna 3 kwartier gewacht op onze tafel. Dit gaven we aan er zou naar gekeken worden, de mensen die er zaten, die bleven zitten (lege glazen en vooruitstarend. Ze boden de mensen ook geen tafeltje voor 2 aan, ze zaten aan een lange tafel, wij stonden met bijna 10 man in het gangpad) totaal geen terugkoppeling van de dames van Loetje. Bij de enelaatste dame gaf ik het aan dat dit heel bijzonder was en dat wij bij meerdere Loetjes kwamen. Ze vroeg of ik een reservering had gehad per mail. Ja dat had ik. "Ah dat staat onderaan het mailtje dat het wel eens wat langer kon duren en dat u moet wachten". Oo ok, ook bijna een uur, zonder terugkoppeling als je er meerdere malen om vraagt, dacht ik bij mezelf. Bewijs van ontvangst en begrip: none. Ik zag een meneer lopen die leek ervaring te hebben in de horeca en gelukkig had ik na 5 man personeel eindelijk bingo. Meneer excuseerde en gaf aan dat onze koffie na het eten van het huis was. Het feit dat hij mij geruststelde en ons begreep was al genoeg, toch een schappelijk gebaar. Wat er daarop volgde was een bijzondere vertoning. Onvriendelijke rollende ogen dame die helemaal niets aannam, niet in ging op onze klachten die opstapelde. Ons ontzettend lang liet wachten met alles. Mijn voorgerecht vermenigvuldigde met 9 personen. Ik gaf ook aan dat dit voor mijzelf was. En ons geklaag weglachte en letterlijk zei" ohh ik heb het gewoon voor iedereen gedaan" op een vermoeide toon en vervolgens met haar ogen begon te rollen. Met andere woorden doe niet zo moeilijk mens wat zeur je nou?? Het duurde allemaal zo lang. Het werd van kwaad tot erger en we gingen bijna van ons stokje van de trek! Reserveren om 19.45 uur, eerste hap namen we om 21.30 uur. Hoofdgerecht om 22.30 uur. Terwijl de bediening ook nog naar buiten ging naast ons raam lekker paffen en onze rologende tafeldame met een cappuccino voor onze neus stond te chillen. Buiten kwamen we een oudere man tegen die ook een uur moest wachten en weggelopen is met zijn vrouw van ellende. Gek genoeg kwam onze koffie wel heel snel, dat dan weer wel, zal vast een bedoeling hebben. We hadden een voorgevoel dat we de rekening ook moesten checken en waarempel er stonden dingen dubbel op wat we niet gehad hadden. Zucht.. uiteindelijk heb ik zelf een rekenfout gemaakt en 10,- extra gepind. De dame verrekende niets en ik ben teruggelopen. Ik heb het aangegeven dat ik teveel betaald had en ze zei dat mijn tafelgenoten te weinig hadden afgerekend en dat het zo klopte. Een jongen achter de bar begon te grinniken. Ik kwam buiten en zei dit tegen mijn tafelgenote en dat was natuurlijk niet zo. We hadden het overigens van te voren bijelkaar gelegd. We hadden de puf niet meer om weer naar binnen te gaan. Nogmaals ben absoluut geen klager maar hier neem ik echt even de tijd voor. Recensies schrijven is een ding wat naar waarheid ingevuld moet worden en ik ben absoluut geen azijnpisser. Ik heb zelfs de helft van de irritatiepunten weggelaten van vanavond. Ik heb nog nooit een loetje zo meegemaakt. Nog nooit zo'n slechte service genoten. Compleet genegeerd worden door jouw gastvrouw?! Anderhalve paardekop die wel capabel is in zo'n drukke tent met naam. Als ik Loetje was had ik echt daar het personeel opgevoed. Dit is zo niet a la Loetje. Terwijl het concept fantastisch is! En heerlijk! Er staat wel een topkok die wel zijn werk heel goed doet. En de kleine man die serveert is een topper. Vervolgens houdt het echt op in Gorssel. Betreurend want de lekkere smaak wordt een bittere nasmaak door die ongeinteresseerde dames die hun vak niet verstaan. Uiteindelijk moet je het daar van hebben. Succes Loetje Gorssel want dit is niet best..!

Toeval bestaat niet ... berichtje op n u n l

W w w nu . nl eten-en-drinken/4504197/slecht-gesteld-met-service-in-nederlandse-horeca. (Html erachter)
Matthijs___ B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Op aanraden van anderen hier geluncht met de traditionele biefstuk, Kwaliteit is prima alleen de jus vond ik licht aangebrand. De prijs is best wel aan de hoge kant in vergelijking tot andere restaurants. Zeker omdat je voor wat patat nog moet bijbetalen. In Amsterdam is deze prijs waarschijnlijk in verhouding tot andere restaurants maar buiten Amsterdam is het wat aan de dure kant. Prima te doen maar ik zal in het vervolg eerder naar een restaurant zoeken waar de prijs kwaliteit verhouding wat beter is.
Reiziger010 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Groot eetcafé eigenlijk, inderdaad tamelijk rumoerig. Eten is redelijk, niet altijd even verzorgd. Voorgaande keer driemaal kapucijners terug gestuurd (vind ik echt niet leuk of 'hip' om te doen) omdat het eerst koud was, daarna lauw en vervolgens, nadat een triomfantelijke kok het - inderdaad dampend - weer had neergezet, bleek dat alleen de bovenste laag heet was. Vriendelijk, jong personeel, dat helaas - blijkbaar - veel te nadrukkelijk geinstrueerd is omloopsnelheid in de zaak te maken. Om de tien minuten wordt je van alle kanten gevraagd c.q. gemaand te bestellen. Hoewel je weet dat ze hiervoor opdracht hebben raak je toch geïrriteerd. En elke keerweer. Jammer, een reden om niet meer te komen.
EricBrouwer .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk met familie en vrienden gegeten, prima kwaliteit en leuke vlotte bediening. De biefstuk is zeker van uitmuntende kwaliteit ( waar ze om bekend staan) en de bijgerechten zijn apart te bestellen en flinke porties. We gaan hier zeker bij een volgende gelegenheid weer eens heen. Wij zijn wat grotere eters, maar dit was ruim voldoende, incl luxe voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten met later nog koffie ca € 50,- per persoon. Prima prijs!
SBG .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik ben hier een paar keer geweest en vond het wel aardig. Aangezien ik nog cadeaubonnen te verzilveren heb, probeer ik al een paar keer te reserveren, maar helaas zonder resultaat. Online is het steeds vol en vandaag heb ik maar weer gebeld. Ze gaven aan dat ze 30% vrij houden voor gasten die spontaan langskomen en hij kon nu al voorspellen dat dit vanavond druk zou worden. Toen ik uitlegde dat we niet in de gelegenheid zijn om ver van te voren te kunnen reserveren, kwam het arrogante antwoord met een hinderlijk lachje: "dat heb je met een goedlopende zaak". Dan heb ik al gegeten en gedronken en als inwoner van Gorssel weet ik dat er gelukkig betere en leukere restaurants in Gorssel zijn. Jammer van de arrogantie, dit heeft niets met gastvrijheid en klantgeichtheid te maken.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Naar Loetje ga je als je biefstuk wilt eten. Wij namen een standaard naturel biefstuk, deze wordt geserveerd met jus. Als bijgerecht kozen we voor 1x salade en 1x friet. De serveerster gaf aan dat dit ook meer dan voldoende zou zijn voor twee personen. Dat klopte ook. De sneden witbrood die erbij werden geserveerd heb je hard nodig om de jus mee op te maken. Dat moet ook wel als eerste gebeuren, anders heb je geen ruimte op je bord voor de friet en de salade. En vragen om een extra bordje kan natuurlijk wel, maar de tafeltjes voor 2 personen zijn zo klein dat dit bordje er echt niet meer bij kan. Overigens smaakte alles meer dan voortreffelijk ! Wat dat betreft komen we ook zeker nog een keer terug. We vragen dan wel om de jus apart te serveren. Hopelijk wordt er wel wat gedaan aan het geluid in het restaurant, het galmt verschrikkelijk en je kunt zelfs je tafelgenoot amper verstaan. Bekleding aan de muur, gordijnen voor de ramen !
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Top! Een Loetje lekker in de buurt van Arnhem. Concept klopt gewoon en het personeel is blij met de gasten, wat wil je nog meer?
Julia T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Heerlijk gegeten met z'n tweeën , vooraf een uiensoep en als hoofdgerecht de biefstuk bali met 1 schaaltje friet en 1 schaaltje salade. Genoeg voor ons beide. Wij vonden het eten SUPER!
Alleen..... de tafeltjes voor twee personen staan erg dicht op elkaar, wij vonden dit niet prettig. Volgende keer als we weer bij Loetje Gorssel gaan eten dan met minstens 4 personen zodat je lekker ruim kunt zitten! Prijs valt mee 89 euro inclusief 7 consumpties.
1deventer1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Het eten was prima, maar akoestisch was Loetje niet fijn. Er zat een luidruchtige familie achter ons, die maakten meer lawaai dan de mensen aan 6 naastgelegen tafels. Een van hun kinderen had zelfs zijn fiets meegenomen het restaurant in. We hebben nog nooit zoiets meegemaakt. Het personeel deed er niets aan.
conny30 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Voor een goede biefstuk met jus en brood zoals het hoort ga je naar Loetje. Geen poespas en overdreven gedoe. Bediening is eerlijk is hun advies (1 schaaltje patat is genoeg) en komt regelmatig langs om te vragen of alles na het zin is. Wij zaten buiten dus ik kan niets zeggen over de ambiance binnen. Biefstuk Bali was mals en pittig. Brood was voldoende, jus ook. We komen graag terug
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Mijn vrouw en ik waren door schoonzus en zwager uitgenodigd om nog als verjaardagscadeau van mijn vrouw bij Loetje te gaan lunchen. Het voorgerecht werd overgeslagen, zodat alvorens aan het hoofdgerecht te beginnen een fles witte huiswijn werd besteld, die goed drinkbaar bleek te zijn. De keuze viel voor de dames op ossenhaas en voor de heren op kalfslever met spek en uien. Twee schaaltjes friet resp. gemengde salade vergezelde een en ander. De dames kregen op verzoek een bordje voor de salade. De heren hadden geen probleem met de salade op hun bord. De friet werd per paar uit het schaaltje geconsumeerd. Ook geen probleem. De lunch werd afgesloten met ijs. Er kon buiten gegeten worden, maar we kozen voor binnen.
Voor zus en zwager was Loetje bekend. Ze verwachtten, gezien hun eerdere ervaringen, dan ook geen problemen om aldaar met ons te gaan lunchen en zo was het ook. Wij waren voor aanvang sceptisch, maar ten onrechte. We hebben alle vier lekker gegeten. Geen culinair hoogstandje, maar eerlijk en smakelijk eten. Over de hoogte van de rekening kan ik niet oordelen.

Boha .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Omdat één van ons naar het museum More wilde en de ander op de hond zou passen zijn we naar Loetje gegaan. Hond was welkom. Prima plek uitgezocht voor de hond. De bediening vroeg te vaak of we nog iets wilde gebruiken. De akoestiek is dusdanig dat een rustig gesprek niet gevoerd kon worden en het geluid hoofdpijn veroorzaakte. We bestelde nadat de koffie op was tosti's, 1 wit en 1 bruin. Wat kan daar fout aan gaan. Na lang te lang wachten kwamen er 2 bruine tosti's. 1 stuurde we terug en vroegen weerderom een witte.
Na weer heel lang wachten kwam de bediening met 1 bruine en 1 witte tosti. We legde hem uit dat er al een bruine was gebracht en dat die allang op was. De witte mocht hij achter laten en de bruine moest weer mee terug. Hij reageerde wat geprikkeld toen ik zei niet tevreden te zijn met al het gedoe. Weinig professioneel van hem. Wel maakte een ander ,bij het afrekenen, haar verontschuldiging over de gang van zaken. Ach het waren maar tosti's.

Bill M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Onlangs bij Loetje in Gorssel gegeten, de kwaliteit is die van een doorsnee eet-café: biefstukken, zalm en maaltijd-salades. Op het terras op het Zuiden zit je prima. Ernaast ligt het museum MORE voor Moderne Realistische kunst, dat is wel zeker een aanrader.
Franken13 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Na het lezen van de revews toch maar eens gaan eten in Gorssel.
Zoute biefstuk? Totale onzin, de biefstuk (de standaard ossenhaas) kan zich meten met het vlees van een sterrenrestaurant op de Holterberg...
Iemand schreef: de biefstuk baadde in het vet. Ook onzin, dat is jus, en ook nog eens heel goede smakelijke biefstukjus. Advies: vraag altijd er een witte boterham bij, want dan kan je lekker deppen met die jus.
Omdat de porties frites e.d. Erg groot zijn kun je makkelijk met je tafelgenoot delen. Eén frites of één salade kun je met zijn tweeën nauwelijks op. Op die manier blijven de kosten binnen de perken. Het personeel gaf daarin verstandige adviezen.
Akoestiek slecht? Kon ik helaas niet beoordelen, want iedereen zat buiten te stikken van de hitte, ik lekker koel in de grote zaal.
De keus is op de menukaart trouwens ook voldoende groot: je hoeft echt niet altijd biefstuk te eten.
Ik was 59,- (voor 2 personen) kwijt voor 1drankje per persoon, biefstuk en vier extra's. Gezien de kwaliteit was dat een nette prijs.
Kortom: daar kom ik wel weer terug.
Madelieff .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Na 2 mnd opnieuw gegeten bij loetje maar ondanks de goed gebakken biefstuk is het geen favoriet restaurant voor ons. Wij waren met vrienden en vinden het geen succes om met zijn allen uit hetzelfde schaaltje patat en sla te moeten eten het bord waar de biefstuk met jus op heeft gelegen is ongeschikt om nog sla en patat van te eten! Waarom de schaaltjes patat en sla niet iets kleiner en goedkoper maken? Wat heb je eraan om met 2 personen genoeg te hebben aan 1 portie heel jammer! De prijzen zijn ronduit hoog en staan niet in verhouding tot de geboden kwaliteit ! Met 4 personen moesten we voor een hoofdgerecht plus sla en patat en een simpel nagerecht plus ieder 2 consumpties toch even 215,- euro afrekenen daar mag echt wat meer culinaire kwaliteit voor geleverd worden! Wij hebben binnen gezeten en het geluid is nog steeds erg luid. De bediening is best vriendelijk maar onervaren en soms een beetje stuntelig.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Prima eethuis in gorssel! Beperkte wijnkaart en menu kaart. De biefstukdie geserveerd word is heerlijk en staat snel op tafel bediening ma wel wat attenter . Maar al met al een prima zaak
Tonny N.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Eindelijk weer eens een gewone eetgelegenheid waar je weer eens in korte tijd een snitsel, sate, biefstuk e.d. kunt bestellen tegen normale prijzen die je uiteindelijk ook nog eens zelf bepaald. Wij waren met z'n drietjes en bestelden 2x biefstuk en 1x sate, en ja de bijgerechten moet je apart bestellen en betalen. Wij bestelden allen patat en salade erbij maar werden van te voren gewaarschuwd dat eigenlijk 1 schaaltje patat en salade ruim voldoende zal zijn voor ons drieën. Zo eigenwijs als wij Nederlands zijn toch voor ieders apart besteld. VEEL TE VEEL.....volgende keer 1 schaaltje bestellen.
Ik heb moeders de vrouw en mijn zoon niet horen klagen over hun bestelde biefstuk en mijn saté menu was ook prima, ruim voldoende dus. Personeel is i.d. nog jong en deels onervaren maar dit is ook niet zo gek als je net begint, dit heeft tijd nodig. Als je een half jaar verder bent is alles beter op elkaar ingespeeld en zullen de gerechten ook beter zijn. Als jouw het eten niet smaakt, te zout of te vet is moet je dit melden, hier leert men van. Kortom loop niet te klagen terwijl je niets hebt gemeld aan de bediening. Wij komen zeker terug en zullen de volgende keer minder bijgerechten bestellen. Scheelt ook nog eens in de prijs.
Ka1967 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. De eerste keer was het eten aan de zoute kant zoals hierboven ook in een recensie staat. Vandaag echter de biefstuk Bali, nog veel zouter. De kalfslever was echt heel veel te zout. Nu een melding van gemaakt, mede aangezien wij deze klacht vaker om ons heen horen. Benieuwd of ze er iets mee doen want ik zou graag teruggaan vanwege het concept en het gezellige terras.
Mario P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Door de komst van het MORE museum en de komst van Loetje (voorheen De Roskam) zie je een nieuwe 'populatie' in Gorssel rondstruinen en neerstrijken bij deze horecagelegenheid. Eerste indruk qua vernieuwing van het restaurant... prima gedaan! Wij waren met ons gezelschap van zes personen de drukte voor. We werden netjes ontvangen en naar de tafel gebracht, uitleg over de kaart, drankjes opnemen en 'on time' bezorgd. Daarna onze keuzes gemaakt qua hoofdgerechten en side dishes. Hierop hoefden we niet heel lang te wachten (blijkbaar is de mise en place goed voorbereid). Diverse soorten biefstuk in de jus, prima gebakken maar wel een tikkeltje aan de zoute kant. Mooie presentatie van de hamburger. verder prima keuze in de nagerechten en meer dan voldoende. Naar mate het drukker werd, verslapte de aandacht van de bediening naar onze tafel ook, jammer! Kortom: eten zeker niet slecht, maar daar valt v.w.b. de bereiding nog winst te behalen (bijv. zouten en peperen aan tafel naar eigen smaak), ik vond de side dishes geen probleem, wij maakten er 'shared dining' mede van vanwege de porties. Hiervoor extra te moeten betalen, maakt het wel duurder dan je in eerste instantie denkt. Bediening is jong, ik zou ze meer uitstraling geven d.m.v. een serveershort (zodat ik de gsm telefoon ook niet in hun broekzak hoef te zien). En wat meer gastheer-/gastvrouwschap meegeven (aanleren). Voor mij ontbrak de factor "sfeer" in dit restaurant waardoor ik dit adres niet frequent zal aandoen om een hapje te eten. Daarom een gemiddelde beoordeling.