Loetje Gorssel

Hoofdstraat 26 7213 CW Gorssel Nederland Kaart

Over het restaurant Loetje Gorssel

Beroemde biefstukken van Loetje

Het Loetje concept staat al ruim 35 jaar bekend om zijn beroemde biefstukken, die je kunt laten serveren met witbrood, sla, frites en een heerlijke jus. In Gorssel tegenover museum More vind je het eerste Loetje restaurant van de Achterhoek. Behalve de malse ossenhaasbiefstuk kun je er ook terecht voor vele andere vlees- en visgerechten. Het mooie historische pand heeft ook volop ruimte voor feesten en partijen. Wil je langer van het goede eten genieten? Boek er dan een kamer.

Meer informatie over restaurant Loetje Gorssel

Jouw recensie over het restaurant Loetje Gorssel

Maaike C.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Heerlijke biefstuk, fijn en los personeel, zorgt voor een casual sfeer met humor. Heerlijk om buiten te zitten. Binnen is het nog erg open, zou daar meer gezelligheid creëren door meer hoekjes te maken
Claar V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Ik bezocht museum More in Gorssel. In het museum zit een dependance van Loetje.
Met de lunch was niks mis. Integedeel.
Met het interieur ook niet.
Maar de bediening!!
Ik was er alleen, ik ga wel vaker alleen er op uit, zonder mijn partner, en juist daarom valt me t verschil van benadering van het personeel me vaak op.
Nu ook weer.
Toen ik plaats had genomen werd mijn bestelling niet opgenomen,.
Wel werd er door t personeel diverse malen langs mijn tafeltje gelopen, maar er werd niet gevraagd wat ik wilde drinken of eten.
Ik wachtte een poosje af. Iets verderop zag ik
een koppel neerstrijken, die werd meteen en vlot bediend.
Even later kwam er een stel binnen, ook zij werden direct benaderd.
Toen ik na zwaaien en wuiven een meisje kwam, gaf ik mijn kritiek.
Direct ontving ik een onprofessionele reactie, ‘ik sta normaal achter de bar, ík zag u dus niet’.
Mijn kritiek was niet tegen t bewuste meisje , er liepen namelijk 3 a 4 jonge dames rond.
Ik durf te raden wat er met mijn kritiek zal gebeuren . . . niks.
Helaas is Loetje geen uitzondering en erger ik me wild aan dit soort benaderingen van klanten die alleen zijn.
Snapt u dat ik de volgende keer bij de concurrent ga kijken?
Misschien , misschien is men daar vriendelijker.
Richard T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Met 4 personen. 3 biefstukken en 1 schnitzel. Bief was lekker. Overige keuzes beperkt. Erg rumoerig. Lijkt eigenlijk erg veel op een pannenkoekenrestaurant maar dan op biefniveau.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Hier kun je heerlijke biefstukjes eten met jus of pittige jus. Lekker met sneetjes witbrood. Makkelijk parkeren. Mooie locatie alleen wel redelijk veel herrie.
ingeborg M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Zeer goede kwaliteit eten. Prima bediening, uiterst vriendelijk en mooie locatie. Museum Møre om de hoek. We komen zeker terug!!
kukelpapa .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heer lijk gegeten. Super biefstuk. Krokant gebakken en lekker mals van binnen.
Personeel uiterst vriendelijk en relaxt. Vaker gaan!
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Hoe teleurgesteld kan je zijn? Onze verwachtingen waren hoog gespannen, met zo’n kaart moet het toch wel lekker kunnen worden. Je reserveert een paar dagen van te voren en ze geven je de meest beroerde tafel bij de uitgang. Geen genoegen meegenomen en kreeg na aandringen een betere plek in de serre. Bediening is van jonge leeftijd, doen hun best, maar je voelt dat er flink de vaart in moet. Uiensoep kan echt veel beter en de ‘trio vis’ is voor dat geld wel een ‘heel makkelijk hapje’ met een karige hoeveelheid aan garnalen. De biefstuk komt volgens de kaart ‘medium rare’. Vergeet medium en wat je overhoudt is een vrijwel rauwe biefstuk, volkomen koud. Raar voor een restaurant dat prat gaat op het bereiden van biefstuk. Mijn disgenoten met biefstuk hadden overigens wel wat je noemt een ‘medium rare’. Ik was overmoedig en wilde wel op avontuur en bestelde de biefstuk ‘Bali’. De delicate smaak van biefstuk wilde ik wel eens combineren met wat sambal oelek, weer eens iets anders dan een peperroom saus. Maar wat een vreselijke creatie! Als sausliefhebber vind ik een hete saus nooit een probleem, maar als je de sambal zelf bijna niet meer kan proeven door een absolute overkill aan zout dan is er toch echt iets mis. Nooit eerder heb ik zoveel zout in een gerecht geproefd m.u.v. ingeblikte ansjovis! Er daar kwam het kwa zoutgehalte dichtbij. Staat er echt iemand niet op te letten in die keuken? Het bijgerechtje aan gebakken champignons was zielig. Hoeveel kun je verprutsen aan simpel een paar champignons lekker bakken. In Loetje wel, droog en smakeloos. De matig gevulde glazen met vrij prijzige witte wijn -twee verschillende geprobeerd - waren van weinig inspirende kwaliteit.
Ook mijn overige vijf tafelgenoten waren teleurgesteld. Personeel vraagt voortdurend of het gesmaakt heeft, maar is niet geïnteresseerd in het antwoord.
Kortom met de grote porties en de matige kwaliteit lijkt het dat Loetje gewoon weer past in het jasje van kwantiteit vóór kwaliteit in een onrustige en weinig gezellige tent. Locatie en ambiance wekken verwachtingen, maar kunnen ze echt niet waarmaken.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Kyra P.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Vanavond perfect gegeten bij Loetje! Dit ondanks dat het even misging met het voorgerecht; wat meteen uitstekend werd opgelost. Na een lekkere carpaccio was het tijd voor dat per-fecte bierstukje met jus. Niet normaal van genoten! De sfeer in het restaurant was fijn, net als het dessert overigens. Complimenten aan de keuken, en niet te vergeten, de bediening voor deze heerlijke avond!
John S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Naar het museum, maar eerst even lunchen bij Loetje. Wat een top combinatie! Biefstuk of toch gebakken lever? Ik kies voor lever, al jaren niet meer gegeten. En het is een flashback naar vroeger. Met uitgebakken spek en uien, heerlijke frieten en een sla met een stevige dressing. Ik ben terug in de tijd, eet ik nu bij oma of......?
Het is veel en behoorlijk vet en zout. Maar ik smul.
Mijn partner is zeer tevreden, hij eet een prachtig stuk tonijn.
De inrichting is gezellig, de sfeer prima en de dames die ons bedienen zeer hartelijk en professioneel. Wat zijn we blij te horen dat we gewoon in Rotterdam kunnen gaan eten. Dan de biefstuk of ook weer lever?
CA R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
@loetjelaren @loetjeaanhetij misschien een idee om deze partij passie voor het vak bij te brengen?

Wel een ster voor de kok en kleine meneer vd bediening!
Wij komen regelmatig in Loetje Laren, Loetje aan het IJ of Loetje Utrecht. Geloof me Loetje Gorssel is verre van dat alles. Ik ben geen zeurder maar wat wij vanavond mee hebben gemaakt, dat maak je bij de patatzaak in een achterbuurt nog niet eens mee. Netjes gereserveerd, bijna 3 kwartier gewacht op onze tafel. Dit gaven we aan er zou naar gekeken worden, de mensen die er zaten, die bleven zitten (lege glazen en vooruitstarend. Ze boden de mensen ook geen tafeltje voor 2 aan, ze zaten aan een lange tafel, wij stonden met bijna 10 man in het gangpad) totaal geen terugkoppeling van de dames van Loetje. Bij de enelaatste dame gaf ik het aan dat dit heel bijzonder was en dat wij bij meerdere Loetjes kwamen. Ze vroeg of ik een reservering had gehad per mail. Ja dat had ik. "Ah dat staat onderaan het mailtje dat het wel eens wat langer kon duren en dat u moet wachten". Oo ok, ook bijna een uur, zonder terugkoppeling als je er meerdere malen om vraagt, dacht ik bij mezelf. Bewijs van ontvangst en begrip: none. Ik zag een meneer lopen die leek ervaring te hebben in de horeca en gelukkig had ik na 5 man personeel eindelijk bingo. Meneer excuseerde en gaf aan dat onze koffie na het eten van het huis was. Het feit dat hij mij geruststelde en ons begreep was al genoeg, toch een schappelijk gebaar. Wat er daarop volgde was een bijzondere vertoning. Onvriendelijke rollende ogen dame die helemaal niets aannam, niet in ging op onze klachten die opstapelde. Ons ontzettend lang liet wachten met alles. Mijn voorgerecht vermenigvuldigde met 9 personen. Ik gaf ook aan dat dit voor mijzelf was. En ons geklaag weglachte en letterlijk zei" ohh ik heb het gewoon voor iedereen gedaan" op een vermoeide toon en vervolgens met haar ogen begon te rollen. Met andere woorden doe niet zo moeilijk mens wat zeur je nou?? Het duurde allemaal zo lang. Het werd van kwaad tot erger en we gingen bijna van ons stokje van de trek! Reserveren om 19.45 uur, eerste hap namen we om 21.30 uur. Hoofdgerecht om 22.30 uur. Terwijl de bediening ook nog naar buiten ging naast ons raam lekker paffen en onze rologende tafeldame met een cappuccino voor onze neus stond te chillen. Buiten kwamen we een oudere man tegen die ook een uur moest wachten en weggelopen is met zijn vrouw van ellende. Gek genoeg kwam onze koffie wel heel snel, dat dan weer wel, zal vast een bedoeling hebben. We hadden een voorgevoel dat we de rekening ook moesten checken en waarempel er stonden dingen dubbel op wat we niet gehad hadden. Zucht.. uiteindelijk heb ik zelf een rekenfout gemaakt en 10,- extra gepind. De dame verrekende niets en ik ben teruggelopen. Ik heb het aangegeven dat ik teveel betaald had en ze zei dat mijn tafelgenoten te weinig hadden afgerekend en dat het zo klopte. Een jongen achter de bar begon te grinniken. Ik kwam buiten en zei dit tegen mijn tafelgenote en dat was natuurlijk niet zo. We hadden het overigens van te voren bijelkaar gelegd. We hadden de puf niet meer om weer naar binnen te gaan. Nogmaals ben absoluut geen klager maar hier neem ik echt even de tijd voor. Recensies schrijven is een ding wat naar waarheid ingevuld moet worden en ik ben absoluut geen azijnpisser. Ik heb zelfs de helft van de irritatiepunten weggelaten van vanavond. Ik heb nog nooit een loetje zo meegemaakt. Nog nooit zo'n slechte service genoten. Compleet genegeerd worden door jouw gastvrouw?! Anderhalve paardekop die wel capabel is in zo'n drukke tent met naam. Als ik Loetje was had ik echt daar het personeel opgevoed. Dit is zo niet a la Loetje. Terwijl het concept fantastisch is! En heerlijk! Er staat wel een topkok die wel zijn werk heel goed doet. En de kleine man die serveert is een topper. Vervolgens houdt het echt op in Gorssel. Betreurend want de lekkere smaak wordt een bittere nasmaak door die ongeinteresseerde dames die hun vak niet verstaan. Uiteindelijk moet je het daar van hebben. Succes Loetje Gorssel want dit is niet best..!

Toeval bestaat niet ... berichtje op n u n l

W w w nu . nl eten-en-drinken/4504197/slecht-gesteld-met-service-in-nederlandse-horeca. (Html erachter)
Bremer M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Op aanraden van anderen hier geluncht met de traditionele biefstuk, Kwaliteit is prima alleen de jus vond ik licht aangebrand. De prijs is best wel aan de hoge kant in vergelijking tot andere restaurants. Zeker omdat je voor wat patat nog moet bijbetalen. In Amsterdam is deze prijs waarschijnlijk in verhouding tot andere restaurants maar buiten Amsterdam is het wat aan de dure kant. Prima te doen maar ik zal in het vervolg eerder naar een restaurant zoeken waar de prijs kwaliteit verhouding wat beter is.
Reiziger010 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Groot eetcafé eigenlijk, inderdaad tamelijk rumoerig. Eten is redelijk, niet altijd even verzorgd. Voorgaande keer driemaal kapucijners terug gestuurd (vind ik echt niet leuk of 'hip' om te doen) omdat het eerst koud was, daarna lauw en vervolgens, nadat een triomfantelijke kok het - inderdaad dampend - weer had neergezet, bleek dat alleen de bovenste laag heet was. Vriendelijk, jong personeel, dat helaas - blijkbaar - veel te nadrukkelijk geinstrueerd is omloopsnelheid in de zaak te maken. Om de tien minuten wordt je van alle kanten gevraagd c.q. gemaand te bestellen. Hoewel je weet dat ze hiervoor opdracht hebben raak je toch geïrriteerd. En elke keerweer. Jammer, een reden om niet meer te komen.
EricBrouwer .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk met familie en vrienden gegeten, prima kwaliteit en leuke vlotte bediening. De biefstuk is zeker van uitmuntende kwaliteit ( waar ze om bekend staan) en de bijgerechten zijn apart te bestellen en flinke porties. We gaan hier zeker bij een volgende gelegenheid weer eens heen. Wij zijn wat grotere eters, maar dit was ruim voldoende, incl luxe voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten met later nog koffie ca € 50,- per persoon. Prima prijs!
SBG .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik ben hier een paar keer geweest en vond het wel aardig. Aangezien ik nog cadeaubonnen te verzilveren heb, probeer ik al een paar keer te reserveren, maar helaas zonder resultaat. Online is het steeds vol en vandaag heb ik maar weer gebeld. Ze gaven aan dat ze 30% vrij houden voor gasten die spontaan langskomen en hij kon nu al voorspellen dat dit vanavond druk zou worden. Toen ik uitlegde dat we niet in de gelegenheid zijn om ver van te voren te kunnen reserveren, kwam het arrogante antwoord met een hinderlijk lachje: "dat heb je met een goedlopende zaak". Dan heb ik al gegeten en gedronken en als inwoner van Gorssel weet ik dat er gelukkig betere en leukere restaurants in Gorssel zijn. Jammer van de arrogantie, dit heeft niets met gastvrijheid en klantgeichtheid te maken.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Naar Loetje ga je als je biefstuk wilt eten. Wij namen een standaard naturel biefstuk, deze wordt geserveerd met jus. Als bijgerecht kozen we voor 1x salade en 1x friet. De serveerster gaf aan dat dit ook meer dan voldoende zou zijn voor twee personen. Dat klopte ook. De sneden witbrood die erbij werden geserveerd heb je hard nodig om de jus mee op te maken. Dat moet ook wel als eerste gebeuren, anders heb je geen ruimte op je bord voor de friet en de salade. En vragen om een extra bordje kan natuurlijk wel, maar de tafeltjes voor 2 personen zijn zo klein dat dit bordje er echt niet meer bij kan. Overigens smaakte alles meer dan voortreffelijk ! Wat dat betreft komen we ook zeker nog een keer terug. We vragen dan wel om de jus apart te serveren. Hopelijk wordt er wel wat gedaan aan het geluid in het restaurant, het galmt verschrikkelijk en je kunt zelfs je tafelgenoot amper verstaan. Bekleding aan de muur, gordijnen voor de ramen !
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Top! Een Loetje lekker in de buurt van Arnhem. Concept klopt gewoon en het personeel is blij met de gasten, wat wil je nog meer?
Julia T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Heerlijk gegeten met z'n tweeën , vooraf een uiensoep en als hoofdgerecht de biefstuk bali met 1 schaaltje friet en 1 schaaltje salade. Genoeg voor ons beide. Wij vonden het eten SUPER!
Alleen..... de tafeltjes voor twee personen staan erg dicht op elkaar, wij vonden dit niet prettig. Volgende keer als we weer bij Loetje Gorssel gaan eten dan met minstens 4 personen zodat je lekker ruim kunt zitten! Prijs valt mee 89 euro inclusief 7 consumpties.
1deventer1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Het eten was prima, maar akoestisch was Loetje niet fijn. Er zat een luidruchtige familie achter ons, die maakten meer lawaai dan de mensen aan 6 naastgelegen tafels. Een van hun kinderen had zelfs zijn fiets meegenomen het restaurant in. We hebben nog nooit zoiets meegemaakt. Het personeel deed er niets aan.
conny30 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Voor een goede biefstuk met jus en brood zoals het hoort ga je naar Loetje. Geen poespas en overdreven gedoe. Bediening is eerlijk is hun advies (1 schaaltje patat is genoeg) en komt regelmatig langs om te vragen of alles na het zin is. Wij zaten buiten dus ik kan niets zeggen over de ambiance binnen. Biefstuk Bali was mals en pittig. Brood was voldoende, jus ook. We komen graag terug