Loetje Centraal

Stationsplein 10 1012 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206233777

Over het restaurant Loetje Centraal

Beste biefstuk op centraal!

Centraler de beste biefstuk eten kan niet. Loetje breidt uit en is nu ook op Amsterdam centraal te vinden. Loetje is inmiddels een waar begrip in Amsterdam en omgeving en blijft de standaard hoog houden. Nu dus ook in de wat meer toeristische omgeving van het station, waar je overigens als Amsterdammer totaal geen last van hebt! Perfecte plek om voor je de stad verlaat nog even te genieten van een heerlijk biefstukje!

Meer informatie over restaurant Loetje Centraal

7,1
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Afgelopen week de diploma uitreiking van mijn pete kind gevierd met familie. Vroeger Smits koffie huis waar ik regelmatig te vinden was en nu voor het eerst bij de nieuwe uitbater. Vanwege het mindere weer een ronde tafel bij het raam. Bijna allemaal carpaccio, uiensoep, brood en boter wat drankjes en de biefstukken mochten komen. Zelf een biefstuk XL met heerlijke kippenlever en uien. Voor de andere tafelgenoten nog een heerlijk dessert, wel jammer dat de crème brulee op was , maar ja.... vanwege rustig te gaan dinerenhoef je het niet te doen, een drukte van jewelste binnen. Snelle service . Ik zeg tot gauw maar weer
Bertus B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Deze week na een dagje Amsterdam (o.a. Rijksmuseum) heerlijk bij Loetje-Centraal een biefstuk gegeten. Geweldig weer en wat zit je dan geweldig op dat mooie terras te genieten. Heel veel mensen, dus druk maar de bediening heeft het helemaal onder controle. De kwaliteit is top en dat geldt ook voor de gezelligheid. Een heerlijk, ongedwongen Amsterdams restaurant waar we al vaak geweest zijn en ook nog veel zullen terugkomen. Een grote aanrader.
marcel D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Prima gegeten maar we hebben hier wel eens beter gehad! Leek alsof de kok zijn dag niet had... als we speciaal voor de biefstuk komen met gasten omdat deze vorige keer zo enorm lekker was, is het een deceptie als hij koud is van binnen (wellicht omdat we voor de XL gingen deze keer?) dessert was verder prima en we komen gewoon terug! Leuke zaak, ongedwongen sfeer.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Al vaker bij de keten wezen eten en vandaag bij dit filiaal..... wat een wereld van verschil met de andere vestigingen! De biefstuk is prima maar de bediening op een enkele uitzondering na echt slecht. De sfeer heeft iets weg van een eetfabriek, echt zonde en ik kom daar in ieder geval niet meer..... nog 1 tip; een dame blanche hoort met vloeibare liefst nog warme chocolade ipv met chocolade die meteen hard wordt......
Window .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Hier met een vriendin gegeten, omdat het op een handige en leuke plek zit en omdat zij fan is van de biefstukjes. Zelf was ik wat minder onder de indruk. Biefstuk was lekker maar jeetje, wat een vette hap! Van het type: stolt als je niet snel genoeg eet. Ik durfde niet meer te kijken, en dat gedweep met witbrood zag ik helemaal niet zitten. Frietjes lekker maar ook heel vet. Salade ok maar juist droog. Toetje was chocolade-ijs, mwah... bediening gaf al aan dat ze het niet zelf maakten, maar het is ook echt wel een fabrieksijsje, vlak van smaak. Bediening trouwens vriendelijk.
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Loetje vierde feest op 2 februari en we werden daarom welkom geheten met een glas champagne. Erg attent en een goede binnenkomer. Bediening was heel vlot en vriendelijk. We hoefden totaal niet te wachten op wat dan ook. Mijn vriendin koos voor de kalfslever met spek en salade en ik ging voor de vegetarische risotto en koos als bijgerecht de champignons.
Het eten was werkelijk heerlijk, de lever was mals en de risotto heerlijk op smaak.
Kleine aandachtspuntjes:
1. de tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar. Toen naast ons aan een klein vierkant tafeltje drie (ook nog vrij grote) mannen kwamen zitten en aan onze andere kant ook al 2 mensen zaten voelde ik me aardig ingesloten. Ze zaten nogal in onze comfortzone. En goed gesprek met elkaar voeren is er niet bij zonder dat de rest letterlijk kan meeluisteren.
2. ik koos voor een vegetarisch gerecht en vroeg om het bijgerecht champignons. Hier zat gewoon spek in. Ik ben flexitariër dus ik vond t niet zo een probleem maar het zou de servering sieren wanneer men dan zorgt dat de champgnons ook zonder vlees worden bereid of dat men de klant er op wijst dat het bijgerecht vlees bevat en dan evt. aangeven dat het mogelijk is om het vegetarisch te serveren.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Vandaag wezen eten bij Loetje. Zelf had ik een maaltijdsalade met geitenkaas. Helaas een kleine tegenvaller aangezien de salade bijzonder vet was, al heb ik er wel van genoten.

Als dessert had ik de chocolademousse met slagroom. Heerlijk maar niet heel bijzonder.

Kortom een aanrader! Maar blijf dan wel bij hetgeen waar ze beroemd om staan, hun steaks.
Nils V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten, ruime porties, snelle en vriendelijke bediening. Echt een top avond! PS: zeer positief verrast door de grote bollen ijs!!
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
1 januari hier geluncht, stond al tijdje op mn lijstje eens te gaan eten en liepen er nu langs. Dus met mn vriend naar binnen gegaan. Natuurlijk beide voor de ossenhaas gegaan, mijn vriend de uitgebreide met champ spek en ui en ik gewoon de basis. Heerlijk klaargemaakt, echt fantastisch vlees! genoten! hadden er frietjes en champignons bij en brood kreeg je erbij. Alleen het brood wat je erbij krijgt zijn dan plakken wit casino brood, had graag wel brood gehad maar dan lekker donker brood om in de jus te dopen. Dit was geen echte toevoeging. Champignons zijn er lekker bij en de friet was ook prima. De prijs is wel ietwat hoog voor stukje vlees zonder iets erbij (dat kost allemaal weer extra), maar kwaliteit is top!
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Gisteren hier geluncht. Het was er beredruk. Hierdoor was het lawaaierig. De bediening was erg vriendelijk. We hebben er drie aan tafel gehad en alle drie even vriendelijk. We hadden de kroketten met brood en de al gehakt met brood. Allemaal goed, alleen lag de al gehakt in verbrandde jus.
rachellezitta .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten was zoals gewoonlijk helemaal top. De service daarentegen was Loetje onwaardig. De bediening was klungelig en keek totaal niet om naar de mensen in het restaurant. Terwijl wij er zaten werden er telkens gerechten op tafel gezet die we niet besteld hadden. Op de rekening stonden allemaal dingen die er niet op hoorde te staan. Loetje centraal zal ik voortaan overslaan en weer de andere vestigingen bezoeken.
Lianne P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Altijd goed een biefstuk van Loetje! Ik vind dit een fijne locatie en goed bereikbaar. Alleen de bediening mag soms iets meer lachen naar de gasten :)
Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wij vonden het echt niet kunnen als je 2 dagen van te voren een tafel heb gereserveerd dat je dan alsnog een plek krijgt vlakbij de ingang en in het gangpad. Wij vonden het ergongemakkelijk zitten,de deur ging steeds open het was erg koud, elk persoon Dat langs liep keek naar onze eten. We hadden gevraagd of we aan een andere tafel konden zitten, maar mocht niet werd echt een vaste plek aangewezen, dat tereijl er nog meer tafels vrij waren binnen het restaurant. De rekening ging helemaal fout kreeg op onze rekening dingen wat we niet hadden besteld. De bediening wist zelf niet de juiste tafel nummer. Bij het hoofdgerecht veel te eel saus het biefstuk zwom er in, kreeg geen sneetjes brood erbij.
Milou M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Slecht! Biefstuk niet lekker! In vette verbrande jus! Door en door Verlepte sla! Vreetschuur voor bejaarden! met vriendelijke bediening, dat dan weer wel.
EVleugel .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Gisteren met z'n zessen gegeten bij Loetje. Jammer dat we niet konden reserveren vooraf, maar we hadden geluk want er was nog een (grote) ronde tafel voor ons toen we het alsnog even probeerden (door de zeer fijne locatie naast het Centraal Station).

De bediening was prettig en vriendelijk, regelmatig werd ons gevraagd of we wat wilden drinken en we hoefden amper te wachten om onze bestelling op te geven.

De salade biefstuk die ik nam was lekker. Ik had het idee dat er meer gewicht aan biefstukreepjes in de salade zat dan mijn buren bij een normale portie biefstuk kregen. Verder serveren ze heerlijke frietjes! Desserts waren over het algemeen erg zwaar, iets luchtigs had mij meer gesmaakt. Fijn dat we ook niet werden weggekeken na ons diner (we tafelden rustig na).
Romana D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
De service was super! Het personeel was erg vriendelijk en we hebben heerlijk gegeten. We werden snel bediend ondanks dat het druk was
aeron92 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het duurde 15 minuten voordat we de menu kaart kregen, en daar moesten we zelf voor vragen. Toen ik aan een jongeman die daar werkte vroeg voor de menukaart, deed hij klaarblijkelijk alleen de drankjes en moest ik het aan één van zijn collega's vragen. Na het krijgen van de menu kaart moesten we wachten, met hand omhoog, totdat iemand het zag, en dat duurde even. Bij het eten geen bestek gekregen dus weer lekker wachten. Soms het gevoel alsof ze je met opzet vermijden. Ze staan recht voor je neus, en lopen weer als kip zonder kop verder.

Dat gezegd hebbende was het eten heerlijk. We hebben "de rode waard" besteld met spek, kip lever en bief, medium rare. De jus was ook heerlijk bij brood dat we erbij hebben gekregen. Voor het eten zou ik het restaurant zeker aan raden, daarentegen wel lang wachten en lichte irritatie door personeel.
Nicky S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vandaag hier geluncht met mijn moeder. De lunch zelf was helemaal prima: geitenkaas tosti (jammer dat de honing miste) en een zalm sandwich. Allebei lekker en prijs kwaliteit is goed. Wel hebben we eerst 15 min moeten wachten voordat we werden geholpen om vervolgens weer 15min te wachten op de drankjes. De bediening was niet alert en gehaast. Ook bij binnen komst werden we niet opgemerkt. De locatie is leuk maar de sfeer binnen chaotisch. Prima lunch gelegenheid
Emellie17 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk genoten van de overbekende burger met salade en frites! Zo lekker, mals en goed gegaard. Leuke, vlotte bediening en prachtige plek op het terras aan het water. Echt een aanrader. Soms moet je even geduld hebben om een leuk plekje te krijgen, het is er altijd druk. Goede zaak!!
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een geheel nieuwe ervaring voor mij: eten in het hartje Amsterdam in een restaurant waar veel toeristen komen. Het was een positieve ervaring: we waren met een groep en we hadden een beperkte kaart. Zo had ik een biefstuk en die was gewoon van goede kwaliteit. Achteraf hoorde ik het verhaal achter Loetje en dat verklaart ook de goede kwaliteit van het vlees. Ik ben dus aangenaam verrast hoewel ik gezien de drukte mijzelf afvraag of ik er nog snel een keer zal komen. Ik weet dan in ieder geval dat de toeristen goed eten voorgeschoteld krijgen.