Loetje Centraal

Stationsplein 10 1012 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206233777

Over het restaurant Loetje Centraal

Beste biefstuk op centraal!

Centraler de beste biefstuk eten kan niet. Loetje breidt uit en is nu ook op Amsterdam centraal te vinden. Loetje is inmiddels een waar begrip in Amsterdam en omgeving en blijft de standaard hoog houden. Nu dus ook in de wat meer toeristische omgeving van het station, waar je overigens als Amsterdammer totaal geen last van hebt! Perfecte plek om voor je de stad verlaat nog even te genieten van een heerlijk biefstukje!

Meer informatie over restaurant Loetje Centraal

6,9
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Loetje vierde feest op 2 februari en we werden daarom welkom geheten met een glas champagne. Erg attent en een goede binnenkomer. Bediening was heel vlot en vriendelijk. We hoefden totaal niet te wachten op wat dan ook. Mijn vriendin koos voor de kalfslever met spek en salade en ik ging voor de vegetarische risotto en koos als bijgerecht de champignons.
Het eten was werkelijk heerlijk, de lever was mals en de risotto heerlijk op smaak.
Kleine aandachtspuntjes:
1. de tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar. Toen naast ons aan een klein vierkant tafeltje drie (ook nog vrij grote) mannen kwamen zitten en aan onze andere kant ook al 2 mensen zaten voelde ik me aardig ingesloten. Ze zaten nogal in onze comfortzone. En goed gesprek met elkaar voeren is er niet bij zonder dat de rest letterlijk kan meeluisteren.
2. ik koos voor een vegetarisch gerecht en vroeg om het bijgerecht champignons. Hier zat gewoon spek in. Ik ben flexitariër dus ik vond t niet zo een probleem maar het zou de servering sieren wanneer men dan zorgt dat de champgnons ook zonder vlees worden bereid of dat men de klant er op wijst dat het bijgerecht vlees bevat en dan evt. aangeven dat het mogelijk is om het vegetarisch te serveren.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Vandaag wezen eten bij Loetje. Zelf had ik een maaltijdsalade met geitenkaas. Helaas een kleine tegenvaller aangezien de salade bijzonder vet was, al heb ik er wel van genoten.

Als dessert had ik de chocolademousse met slagroom. Heerlijk maar niet heel bijzonder.

Kortom een aanrader! Maar blijf dan wel bij hetgeen waar ze beroemd om staan, hun steaks.
Nils V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten, ruime porties, snelle en vriendelijke bediening. Echt een top avond! PS: zeer positief verrast door de grote bollen ijs!!
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
1 januari hier geluncht, stond al tijdje op mn lijstje eens te gaan eten en liepen er nu langs. Dus met mn vriend naar binnen gegaan. Natuurlijk beide voor de ossenhaas gegaan, mijn vriend de uitgebreide met champ spek en ui en ik gewoon de basis. Heerlijk klaargemaakt, echt fantastisch vlees! genoten! hadden er frietjes en champignons bij en brood kreeg je erbij. Alleen het brood wat je erbij krijgt zijn dan plakken wit casino brood, had graag wel brood gehad maar dan lekker donker brood om in de jus te dopen. Dit was geen echte toevoeging. Champignons zijn er lekker bij en de friet was ook prima. De prijs is wel ietwat hoog voor stukje vlees zonder iets erbij (dat kost allemaal weer extra), maar kwaliteit is top!
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Gisteren hier geluncht. Het was er beredruk. Hierdoor was het lawaaierig. De bediening was erg vriendelijk. We hebben er drie aan tafel gehad en alle drie even vriendelijk. We hadden de kroketten met brood en de al gehakt met brood. Allemaal goed, alleen lag de al gehakt in verbrandde jus.
rachellezitta .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten was zoals gewoonlijk helemaal top. De service daarentegen was Loetje onwaardig. De bediening was klungelig en keek totaal niet om naar de mensen in het restaurant. Terwijl wij er zaten werden er telkens gerechten op tafel gezet die we niet besteld hadden. Op de rekening stonden allemaal dingen die er niet op hoorde te staan. Loetje centraal zal ik voortaan overslaan en weer de andere vestigingen bezoeken.
Lianne P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Altijd goed een biefstuk van Loetje! Ik vind dit een fijne locatie en goed bereikbaar. Alleen de bediening mag soms iets meer lachen naar de gasten :)
Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wij vonden het echt niet kunnen als je 2 dagen van te voren een tafel heb gereserveerd dat je dan alsnog een plek krijgt vlakbij de ingang en in het gangpad. Wij vonden het ergongemakkelijk zitten,de deur ging steeds open het was erg koud, elk persoon Dat langs liep keek naar onze eten. We hadden gevraagd of we aan een andere tafel konden zitten, maar mocht niet werd echt een vaste plek aangewezen, dat tereijl er nog meer tafels vrij waren binnen het restaurant. De rekening ging helemaal fout kreeg op onze rekening dingen wat we niet hadden besteld. De bediening wist zelf niet de juiste tafel nummer. Bij het hoofdgerecht veel te eel saus het biefstuk zwom er in, kreeg geen sneetjes brood erbij.
Milou C.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Slecht! Biefstuk niet lekker! In vette verbrande jus! Door en door Verlepte sla! Vreetschuur voor bejaarden! met vriendelijke bediening, dat dan weer wel.
EVleugel .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Gisteren met z'n zessen gegeten bij Loetje. Jammer dat we niet konden reserveren vooraf, maar we hadden geluk want er was nog een (grote) ronde tafel voor ons toen we het alsnog even probeerden (door de zeer fijne locatie naast het Centraal Station).

De bediening was prettig en vriendelijk, regelmatig werd ons gevraagd of we wat wilden drinken en we hoefden amper te wachten om onze bestelling op te geven.

De salade biefstuk die ik nam was lekker. Ik had het idee dat er meer gewicht aan biefstukreepjes in de salade zat dan mijn buren bij een normale portie biefstuk kregen. Verder serveren ze heerlijke frietjes! Desserts waren over het algemeen erg zwaar, iets luchtigs had mij meer gesmaakt. Fijn dat we ook niet werden weggekeken na ons diner (we tafelden rustig na).
Romana D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
De service was super! Het personeel was erg vriendelijk en we hebben heerlijk gegeten. We werden snel bediend ondanks dat het druk was
aeron92 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het duurde 15 minuten voordat we de menu kaart kregen, en daar moesten we zelf voor vragen. Toen ik aan een jongeman die daar werkte vroeg voor de menukaart, deed hij klaarblijkelijk alleen de drankjes en moest ik het aan één van zijn collega's vragen. Na het krijgen van de menu kaart moesten we wachten, met hand omhoog, totdat iemand het zag, en dat duurde even. Bij het eten geen bestek gekregen dus weer lekker wachten. Soms het gevoel alsof ze je met opzet vermijden. Ze staan recht voor je neus, en lopen weer als kip zonder kop verder.

Dat gezegd hebbende was het eten heerlijk. We hebben "de rode waard" besteld met spek, kip lever en bief, medium rare. De jus was ook heerlijk bij brood dat we erbij hebben gekregen. Voor het eten zou ik het restaurant zeker aan raden, daarentegen wel lang wachten en lichte irritatie door personeel.
Nilen .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vandaag hier geluncht met mijn moeder. De lunch zelf was helemaal prima: geitenkaas tosti (jammer dat de honing miste) en een zalm sandwich. Allebei lekker en prijs kwaliteit is goed. Wel hebben we eerst 15 min moeten wachten voordat we werden geholpen om vervolgens weer 15min te wachten op de drankjes. De bediening was niet alert en gehaast. Ook bij binnen komst werden we niet opgemerkt. De locatie is leuk maar de sfeer binnen chaotisch. Prima lunch gelegenheid
Emellie17 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk genoten van de overbekende burger met salade en frites! Zo lekker, mals en goed gegaard. Leuke, vlotte bediening en prachtige plek op het terras aan het water. Echt een aanrader. Soms moet je even geduld hebben om een leuk plekje te krijgen, het is er altijd druk. Goede zaak!!
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een geheel nieuwe ervaring voor mij: eten in het hartje Amsterdam in een restaurant waar veel toeristen komen. Het was een positieve ervaring: we waren met een groep en we hadden een beperkte kaart. Zo had ik een biefstuk en die was gewoon van goede kwaliteit. Achteraf hoorde ik het verhaal achter Loetje en dat verklaart ook de goede kwaliteit van het vlees. Ik ben dus aangenaam verrast hoewel ik gezien de drukte mijzelf afvraag of ik er nog snel een keer zal komen. Ik weet dan in ieder geval dat de toeristen goed eten voorgeschoteld krijgen.
Glenn V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Woensdag 3 aug 16 gegeten bij loetje centraal. Dit restaurant werd ons aanbevolen door een bekende en gaf ons daardoor hoge verwachtingen. Uiteraard voor de ossenhaas biefstuk gegaan waar dit restaurant dan ook bekend mee is. De biefstuk was botermals en 'perfect' gegaard. De porties van de sidedishes waren voldoende om met twee personen van te eten. De bediening was vriendelijk en ook snel ondanks de drukte. Al met al was dit een geslaagde avond met een restaurant waar je voor relatief weinig geld heel goed kunt eten. Ik zal zeker nog eens terugkeren naar loetje centraal
Nicky B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Dinsdag avond gegeten bij loetje CS, bij binnenkomst geen welkom niets... We zijn bij een nogal hutje mutje tafel gaan zitten en hebben daar eerst 15 min gewacht en nog niemand die ons opgemerkt had... Vervolgens kwam er een ander tafeltje vrij waar we relaxed zaten. Ook toen heeft niemand gezien dat wij daar zaten. De borden etc. Van de mensen voor ons hebben wel 30 minuten voor ons gestaan terwijl dr gasten voor ons al hadden afgerekend. Uiteindelijk gevraagd naar een drankje en meteen alles in één keer besteld. Zodat we niet nog langer hoefde te wachten. Wat me opviel was dat de tafels rondom ons ook geen bedieninghadden, je krijgt het gevoel alsof ze als een kip zonder kop in de rondte lopen.. Verder was ons eten super heerlijk, maar als het aan de service ontbreekt kom ik helaas niet meer terug. Ook bij het afrekenen zijn wij maar naar binnen gelopen, deze mevrouw bleef naar haar scherm kijken en praatte met haar collega's via een of ander walkie talkie systeem. Ze had ons niet eens "opgemerkt".. 5 minuten later, afgerekend en welliswaar teleurgesteld vertrokken...
Bianca L.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Afgelopen vrijdag met drie vriendinnen voor de 1ste keer bij Loetje locatie Amsterdam Centraal gegeten. Althans dat waren wij, vol positieve verwachtingen, van plan. We hadden gereserveerd maar bij aankomst deelde de serveerster ons mede: "Kijk maar of er ergens plek is, ik weet het ook niet, het loopt tot achteren door". We vonden een tafeltje binnen. Wat apart was dat er rondom onze tafel diverse etenswaren op de grond lagen en een vork. Nadat we 10 minuten hadden gewacht en niet waren aangesproken, zijn we zelf aan de bar onze drankjes gaan halen. We bestelden als voorgerechten 3x de Carpaccio en 1x trio van vis.
De ober die de voorgerechten bracht had zijn handen onder de saus. Veroorzaakt door de opeenstapeling van de borden waardoor de saus onder de borden en aan zijn handen kwam te zitten. De saus kwam hierdoor op de tafel terecht. Toen wij de ober erop attent maakte zei hij: "Ach ja, kan gebeuren". Liet het zitten en ging weg.
Mijn vriendin ontdekte in de Carpaccio een lange bruin/zwarte haar. Zij gaf aan dat zij hier niet verder van wilde eten en verzocht een nieuw voorgerecht. Na 10 minuten was dit voorgerecht nog niet aangeboden. Na enkele malen erom gevraagd te hebben, de drie anderen hadden inmiddels hun voorgerecht op, kwam er een nieuwe Carpaccio die goed was. De voorgerechten waren uiteindelijk goed van smaak.
De borden van de voorgerechten werden weggehaald maar de vieze tafel werd niet schoongemaakt. Tot drie keer toe hebben we daarom gevraagd maar werd niet gedaan.
Op dat moment zagen wij dat dezelfde ober het hoofdgerecht serveerde bij de gasten die vlak achter ons zaten. Een andere ober sprak mijn vriendin aan en attendeerde haar erop dat zij wat saus/jus over haar heen had gekregen. Bleek dat haar hele blouse aan de achterzijde onder de saus/jus zat. Geen enkel excuus hiervoor.
Uiteindelijk zou er een formulier worden gehaald om de stoom/reinigingskosten te kunnen declareren. Dit formulier is ons nooit aangeboden.
Wij hadden reeds onze hoofdgerechten besteld. Vanwege het achterwegen blijven van het declaratieformulier (15 minuten), de vernielde blouse, de haar in het voorgerecht, de smerige tafel en de nonchalante bijna arrogante houding van het personeel besloten wij om de rekening te vragen en de rest van het eten voor lief te houden. Tot twee maal toe om de rekening gevraagd en na 20 minuten wachten hebben wij de zaak verlaten.
Tijdens het verlaten kwam de bedrijfsleidster ons achterna en vroeg wat er gaande was. Zij vroeg mij met haar mee te lopen om mijn verhaal te kunnen doen. Nadat ik dat gedaan had gaf zij aan dat dit Loetje onwaardig vond en dat zij ons in dit geval niets in rekeningkon brengen. Waardering voor haar en haar professionele opstelling. Ik eet vaker in het land bij Loetje vestigingen. Mijn vriend is "Meesterproever" (Adjeot) bij iens dus eet geregeld buiten de deur. Wat hier gebeurde kon echt niet. Ik vrees dat Loetje uit zijn verband begint te groeien en dat men (Amsterdam Centraal) daar niet goed op inspringt en het niet aan kan. Jammer want het eten is en was altijd van goede kwaliteit. Ik moest dit echt even kwijt. Voor een bezoek aan Loetje ga ik wel weer naar Overveen.
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijke biefstuk gegeten (uiteraard bij Loetje). Wel enorm druk (kan eigenlijk ook niet anders op vrijdagavond in hartje A'dam). We hadden een onrustige plek, dat was jammer. Mis trouwens wel wat aankleding bij de biefstuk (salade etc.) zit er allemaal standaard niet bij.