Loetje Centraal

Stationsplein 10 1012 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206233777

Over het restaurant Loetje Centraal

Beste biefstuk op centraal!

Centraler de beste biefstuk eten kan niet. Loetje breidt uit en is nu ook op Amsterdam centraal te vinden. Loetje is inmiddels een waar begrip in Amsterdam en omgeving en blijft de standaard hoog houden. Nu dus ook in de wat meer toeristische omgeving van het station, waar je overigens als Amsterdammer totaal geen last van hebt! Perfecte plek om voor je de stad verlaat nog even te genieten van een heerlijk biefstukje!

Meer informatie over restaurant Loetje Centraal

6,7
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Loetje Centraal

AllyMcRassie R.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Goede berichten gehoord over Loetje in het algemeen. Gereserveerd bij vestiging Amsterdam Centraal met hoge verwachtingen. Het eten is redelijk. Voorgerecht: Carpaccio en Trio van vis. Hoofdgerecht: Biefstuk en Biefstuk Bali. Biefstukjes waren goed gebakken, maar de Balisaus was erg zout. Bediening was slecht. Totaal geen persoonlijke aandacht, een vraag als ‘Is alles naar wens’ of ‘Heeft het gesmaakt’ kon er niet af. Ze leken erg gestrest, alsof ze geen drukte gewend waren. En we vonden het erg rumoerig. De hoge verwachtingen die wij hadden, zijn niet waargemaakt. Niet voor herhaling vatbaar.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Niet zo goed als het vroeger was. Concept is uitgemolken en dat zie je vooral bij deze vestiging. Onswijs veel plek (voelt als een vreetschuur) met weinig sfeer en herrie. Biefstuk was niet zo mals als ik die die een aantal jaar geleden heb gehad.
spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
de 24e bij loetje gegeten,helaas minder vriendelijk personeel echter het eten was goed uiteraard biefstuk gegeten .Wel is het bord karig opgemaakt of terwijl kaal.Alleen de biefstuk verder moet je er alles bij kopen wat we ook hebben gedaan.De friet was mooi prima van structuur echter verschrikkelijk zout.Mischien de volgende keer aan de overkant van het ij proberen.
Anouk S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Onwijs onvriendelijk ontvangen!! Kwamen met een groep van 15 voor een gezellige lunch en dachten (al ruim op tijd) gereserveerd te hebben bij Loetje centraal. Op een snauwende, boze en bijna agressieve toon werd ons verteld 'dat dat helemaal niet kon'! Uiteindelijk bleek de reservering per ongeluk voor een andere vestiging gemaakt te zijn maar belachelijk om op zo'n ongastvrije manier je gasten te ontvangen. Eigenlijk hadden we hierdoor al geen zin meer om naar de andere vestiging te gaan. Komen in ieder geval niet meer terug bij loetje centraal! Tip: lesje 'hospitality' kan zeker geen kwaad voor het personeel!!
Nico M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Jammer dat ik bij een koude cola een warm glas kreeg( net uit de vaatwasser).
Jammer dat ik de biefstuk op een koud bord geserveerd kreeg, halverwege begon de jus al te stollen (en ik ben geen trage eter).
Jammer dat je als gast 1 euro moet betalen voor gebruik van het toilet.
bas M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Prima locatie met idem eten. Service kan beter alsmede de organisatie. bijna 3 kwartier moeten wachten op een tafeltje aan de bar om vervolgens een koude biefstuk te mogen ontvangen. Waarschijnlijk omdat we een xl biefstuk genomen hadden?
niet speciaal genoeg om een keer terug te komen.
Bobeldijk G.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Afgelopen week de diploma uitreiking van mijn pete kind gevierd met familie. Vroeger Smits koffie huis waar ik regelmatig te vinden was en nu voor het eerst bij de nieuwe uitbater. Vanwege het mindere weer een ronde tafel bij het raam. Bijna allemaal carpaccio, uiensoep, brood en boter wat drankjes en de biefstukken mochten komen. Zelf een biefstuk XL met heerlijke kippenlever en uien. Voor de andere tafelgenoten nog een heerlijk dessert, wel jammer dat de crème brulee op was , maar ja.... vanwege rustig te gaan dinerenhoef je het niet te doen, een drukte van jewelste binnen. Snelle service . Ik zeg tot gauw maar weer
Bertus B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Deze week na een dagje Amsterdam (o.a. Rijksmuseum) heerlijk bij Loetje-Centraal een biefstuk gegeten. Geweldig weer en wat zit je dan geweldig op dat mooie terras te genieten. Heel veel mensen, dus druk maar de bediening heeft het helemaal onder controle. De kwaliteit is top en dat geldt ook voor de gezelligheid. Een heerlijk, ongedwongen Amsterdams restaurant waar we al vaak geweest zijn en ook nog veel zullen terugkomen. Een grote aanrader.
marcel D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Prima gegeten maar we hebben hier wel eens beter gehad! Leek alsof de kok zijn dag niet had... als we speciaal voor de biefstuk komen met gasten omdat deze vorige keer zo enorm lekker was, is het een deceptie als hij koud is van binnen (wellicht omdat we voor de XL gingen deze keer?) dessert was verder prima en we komen gewoon terug! Leuke zaak, ongedwongen sfeer.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Al vaker bij de keten wezen eten en vandaag bij dit filiaal..... wat een wereld van verschil met de andere vestigingen! De biefstuk is prima maar de bediening op een enkele uitzondering na echt slecht. De sfeer heeft iets weg van een eetfabriek, echt zonde en ik kom daar in ieder geval niet meer..... nog 1 tip; een dame blanche hoort met vloeibare liefst nog warme chocolade ipv met chocolade die meteen hard wordt......
Anoniem M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Hier met een vriendin gegeten, omdat het op een handige en leuke plek zit en omdat zij fan is van de biefstukjes. Zelf was ik wat minder onder de indruk. Biefstuk was lekker maar jeetje, wat een vette hap! Van het type: stolt als je niet snel genoeg eet. Ik durfde niet meer te kijken, en dat gedweep met witbrood zag ik helemaal niet zitten. Frietjes lekker maar ook heel vet. Salade ok maar juist droog. Toetje was chocolade-ijs, mwah... bediening gaf al aan dat ze het niet zelf maakten, maar het is ook echt wel een fabrieksijsje, vlak van smaak. Bediening trouwens vriendelijk.
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Loetje vierde feest op 2 februari en we werden daarom welkom geheten met een glas champagne. Erg attent en een goede binnenkomer. Bediening was heel vlot en vriendelijk. We hoefden totaal niet te wachten op wat dan ook. Mijn vriendin koos voor de kalfslever met spek en salade en ik ging voor de vegetarische risotto en koos als bijgerecht de champignons.
Het eten was werkelijk heerlijk, de lever was mals en de risotto heerlijk op smaak.
Kleine aandachtspuntjes:
1. de tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar. Toen naast ons aan een klein vierkant tafeltje drie (ook nog vrij grote) mannen kwamen zitten en aan onze andere kant ook al 2 mensen zaten voelde ik me aardig ingesloten. Ze zaten nogal in onze comfortzone. En goed gesprek met elkaar voeren is er niet bij zonder dat de rest letterlijk kan meeluisteren.
2. ik koos voor een vegetarisch gerecht en vroeg om het bijgerecht champignons. Hier zat gewoon spek in. Ik ben flexitariër dus ik vond t niet zo een probleem maar het zou de servering sieren wanneer men dan zorgt dat de champgnons ook zonder vlees worden bereid of dat men de klant er op wijst dat het bijgerecht vlees bevat en dan evt. aangeven dat het mogelijk is om het vegetarisch te serveren.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Vandaag wezen eten bij Loetje. Zelf had ik een maaltijdsalade met geitenkaas. Helaas een kleine tegenvaller aangezien de salade bijzonder vet was, al heb ik er wel van genoten.

Als dessert had ik de chocolademousse met slagroom. Heerlijk maar niet heel bijzonder.

Kortom een aanrader! Maar blijf dan wel bij hetgeen waar ze beroemd om staan, hun steaks.
Nils V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten, ruime porties, snelle en vriendelijke bediening. Echt een top avond! PS: zeer positief verrast door de grote bollen ijs!!
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
1 januari hier geluncht, stond al tijdje op mn lijstje eens te gaan eten en liepen er nu langs. Dus met mn vriend naar binnen gegaan. Natuurlijk beide voor de ossenhaas gegaan, mijn vriend de uitgebreide met champ spek en ui en ik gewoon de basis. Heerlijk klaargemaakt, echt fantastisch vlees! genoten! hadden er frietjes en champignons bij en brood kreeg je erbij. Alleen het brood wat je erbij krijgt zijn dan plakken wit casino brood, had graag wel brood gehad maar dan lekker donker brood om in de jus te dopen. Dit was geen echte toevoeging. Champignons zijn er lekker bij en de friet was ook prima. De prijs is wel ietwat hoog voor stukje vlees zonder iets erbij (dat kost allemaal weer extra), maar kwaliteit is top!
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Gisteren hier geluncht. Het was er beredruk. Hierdoor was het lawaaierig. De bediening was erg vriendelijk. We hebben er drie aan tafel gehad en alle drie even vriendelijk. We hadden de kroketten met brood en de al gehakt met brood. Allemaal goed, alleen lag de al gehakt in verbrandde jus.
rachellezitta .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten was zoals gewoonlijk helemaal top. De service daarentegen was Loetje onwaardig. De bediening was klungelig en keek totaal niet om naar de mensen in het restaurant. Terwijl wij er zaten werden er telkens gerechten op tafel gezet die we niet besteld hadden. Op de rekening stonden allemaal dingen die er niet op hoorde te staan. Loetje centraal zal ik voortaan overslaan en weer de andere vestigingen bezoeken.
Lianne P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Altijd goed een biefstuk van Loetje! Ik vind dit een fijne locatie en goed bereikbaar. Alleen de bediening mag soms iets meer lachen naar de gasten :)
Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wij vonden het echt niet kunnen als je 2 dagen van te voren een tafel heb gereserveerd dat je dan alsnog een plek krijgt vlakbij de ingang en in het gangpad. Wij vonden het ergongemakkelijk zitten,de deur ging steeds open het was erg koud, elk persoon Dat langs liep keek naar onze eten. We hadden gevraagd of we aan een andere tafel konden zitten, maar mocht niet werd echt een vaste plek aangewezen, dat tereijl er nog meer tafels vrij waren binnen het restaurant. De rekening ging helemaal fout kreeg op onze rekening dingen wat we niet hadden besteld. De bediening wist zelf niet de juiste tafel nummer. Bij het hoofdgerecht veel te eel saus het biefstuk zwom er in, kreeg geen sneetjes brood erbij.
Milou M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Slecht! Biefstuk niet lekker! In vette verbrande jus! Door en door Verlepte sla! Vreetschuur voor bejaarden! met vriendelijke bediening, dat dan weer wel.