Loetje Centraal

Stationsplein 10 1012 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206233777

Over restaurant Loetje Centraal

Beste biefstuk op centraal!

Centraler de beste biefstuk eten kan niet. Loetje breidt uit en is nu ook op Amsterdam centraal te vinden. Loetje is inmiddels een waar begrip in Amsterdam en omgeving en blijft de standaard hoog houden. Nu dus ook in de wat meer toeristische omgeving van het station, waar je overigens als Amsterdammer totaal geen last van hebt! Perfecte plek om voor je de stad verlaat nog even te genieten van een heerlijk biefstukje!

Meer informatie over restaurant Loetje Centraal

6,9
Duur
Lianne P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Altijd goed een biefstuk van Loetje! Ik vind dit een fijne locatie en goed bereikbaar. Alleen de bediening mag soms iets meer lachen naar de gasten :)
Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wij vonden het echt niet kunnen als je 2 dagen van te voren een tafel heb gereserveerd dat je dan alsnog een plek krijgt vlakbij de ingang en in het gangpad. Wij vonden het ergongemakkelijk zitten,de deur ging steeds open het was erg koud, elk persoon Dat langs liep keek naar onze eten. We hadden gevraagd of we aan een andere tafel konden zitten, maar mocht niet werd echt een vaste plek aangewezen, dat tereijl er nog meer tafels vrij waren binnen het restaurant. De rekening ging helemaal fout kreeg op onze rekening dingen wat we niet hadden besteld. De bediening wist zelf niet de juiste tafel nummer. Bij het hoofdgerecht veel te eel saus het biefstuk zwom er in, kreeg geen sneetjes brood erbij.
Milou C.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Slecht! Biefstuk niet lekker! In vette verbrande jus! Door en door Verlepte sla! Vreetschuur voor bejaarden! met vriendelijke bediening, dat dan weer wel.
EVleugel .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Gisteren met z'n zessen gegeten bij Loetje. Jammer dat we niet konden reserveren vooraf, maar we hadden geluk want er was nog een (grote) ronde tafel voor ons toen we het alsnog even probeerden (door de zeer fijne locatie naast het Centraal Station).

De bediening was prettig en vriendelijk, regelmatig werd ons gevraagd of we wat wilden drinken en we hoefden amper te wachten om onze bestelling op te geven.

De salade biefstuk die ik nam was lekker. Ik had het idee dat er meer gewicht aan biefstukreepjes in de salade zat dan mijn buren bij een normale portie biefstuk kregen. Verder serveren ze heerlijke frietjes! Desserts waren over het algemeen erg zwaar, iets luchtigs had mij meer gesmaakt. Fijn dat we ook niet werden weggekeken na ons diner (we tafelden rustig na).
Romana D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
De service was super! Het personeel was erg vriendelijk en we hebben heerlijk gegeten. We werden snel bediend ondanks dat het druk was
Aeron92 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het duurde 15 minuten voordat we de menu kaart kregen, en daar moesten we zelf voor vragen. Toen ik aan een jongeman die daar werkte vroeg voor de menukaart, deed hij klaarblijkelijk alleen de drankjes en moest ik het aan één van zijn collega's vragen. Na het krijgen van de menu kaart moesten we wachten, met hand omhoog, totdat iemand het zag, en dat duurde even. Bij het eten geen bestek gekregen dus weer lekker wachten. Soms het gevoel alsof ze je met opzet vermijden. Ze staan recht voor je neus, en lopen weer als kip zonder kop verder.

Dat gezegd hebbende was het eten heerlijk. We hebben "de rode waard" besteld met spek, kip lever en bief, medium rare. De jus was ook heerlijk bij brood dat we erbij hebben gekregen. Voor het eten zou ik het restaurant zeker aan raden, daarentegen wel lang wachten en lichte irritatie door personeel.
Nilen .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vandaag hier geluncht met mijn moeder. De lunch zelf was helemaal prima: geitenkaas tosti (jammer dat de honing miste) en een zalm sandwich. Allebei lekker en prijs kwaliteit is goed. Wel hebben we eerst 15 min moeten wachten voordat we werden geholpen om vervolgens weer 15min te wachten op de drankjes. De bediening was niet alert en gehaast. Ook bij binnen komst werden we niet opgemerkt. De locatie is leuk maar de sfeer binnen chaotisch. Prima lunch gelegenheid
Emellie17 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk genoten van de overbekende burger met salade en frites! Zo lekker, mals en goed gegaard. Leuke, vlotte bediening en prachtige plek op het terras aan het water. Echt een aanrader. Soms moet je even geduld hebben om een leuk plekje te krijgen, het is er altijd druk. Goede zaak!!
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een geheel nieuwe ervaring voor mij: eten in het hartje Amsterdam in een restaurant waar veel toeristen komen. Het was een positieve ervaring: we waren met een groep en we hadden een beperkte kaart. Zo had ik een biefstuk en die was gewoon van goede kwaliteit. Achteraf hoorde ik het verhaal achter Loetje en dat verklaart ook de goede kwaliteit van het vlees. Ik ben dus aangenaam verrast hoewel ik gezien de drukte mijzelf afvraag of ik er nog snel een keer zal komen. Ik weet dan in ieder geval dat de toeristen goed eten voorgeschoteld krijgen.
Glenn V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Woensdag 3 aug 16 gegeten bij loetje centraal. Dit restaurant werd ons aanbevolen door een bekende en gaf ons daardoor hoge verwachtingen. Uiteraard voor de ossenhaas biefstuk gegaan waar dit restaurant dan ook bekend mee is. De biefstuk was botermals en 'perfect' gegaard. De porties van de sidedishes waren voldoende om met twee personen van te eten. De bediening was vriendelijk en ook snel ondanks de drukte. Al met al was dit een geslaagde avond met een restaurant waar je voor relatief weinig geld heel goed kunt eten. Ik zal zeker nog eens terugkeren naar loetje centraal
Nicky B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Dinsdag avond gegeten bij loetje CS, bij binnenkomst geen welkom niets... We zijn bij een nogal hutje mutje tafel gaan zitten en hebben daar eerst 15 min gewacht en nog niemand die ons opgemerkt had... Vervolgens kwam er een ander tafeltje vrij waar we relaxed zaten. Ook toen heeft niemand gezien dat wij daar zaten. De borden etc. Van de mensen voor ons hebben wel 30 minuten voor ons gestaan terwijl dr gasten voor ons al hadden afgerekend. Uiteindelijk gevraagd naar een drankje en meteen alles in één keer besteld. Zodat we niet nog langer hoefde te wachten. Wat me opviel was dat de tafels rondom ons ook geen bedieninghadden, je krijgt het gevoel alsof ze als een kip zonder kop in de rondte lopen.. Verder was ons eten super heerlijk, maar als het aan de service ontbreekt kom ik helaas niet meer terug. Ook bij het afrekenen zijn wij maar naar binnen gelopen, deze mevrouw bleef naar haar scherm kijken en praatte met haar collega's via een of ander walkie talkie systeem. Ze had ons niet eens "opgemerkt".. 5 minuten later, afgerekend en welliswaar teleurgesteld vertrokken...
Bianca L.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Afgelopen vrijdag met drie vriendinnen voor de 1ste keer bij Loetje locatie Amsterdam Centraal gegeten. Althans dat waren wij, vol positieve verwachtingen, van plan. We hadden gereserveerd maar bij aankomst deelde de serveerster ons mede: "Kijk maar of er ergens plek is, ik weet het ook niet, het loopt tot achteren door". We vonden een tafeltje binnen. Wat apart was dat er rondom onze tafel diverse etenswaren op de grond lagen en een vork. Nadat we 10 minuten hadden gewacht en niet waren aangesproken, zijn we zelf aan de bar onze drankjes gaan halen. We bestelden als voorgerechten 3x de Carpaccio en 1x trio van vis.
De ober die de voorgerechten bracht had zijn handen onder de saus. Veroorzaakt door de opeenstapeling van de borden waardoor de saus onder de borden en aan zijn handen kwam te zitten. De saus kwam hierdoor op de tafel terecht. Toen wij de ober erop attent maakte zei hij: "Ach ja, kan gebeuren". Liet het zitten en ging weg.
Mijn vriendin ontdekte in de Carpaccio een lange bruin/zwarte haar. Zij gaf aan dat zij hier niet verder van wilde eten en verzocht een nieuw voorgerecht. Na 10 minuten was dit voorgerecht nog niet aangeboden. Na enkele malen erom gevraagd te hebben, de drie anderen hadden inmiddels hun voorgerecht op, kwam er een nieuwe Carpaccio die goed was. De voorgerechten waren uiteindelijk goed van smaak.
De borden van de voorgerechten werden weggehaald maar de vieze tafel werd niet schoongemaakt. Tot drie keer toe hebben we daarom gevraagd maar werd niet gedaan.
Op dat moment zagen wij dat dezelfde ober het hoofdgerecht serveerde bij de gasten die vlak achter ons zaten. Een andere ober sprak mijn vriendin aan en attendeerde haar erop dat zij wat saus/jus over haar heen had gekregen. Bleek dat haar hele blouse aan de achterzijde onder de saus/jus zat. Geen enkel excuus hiervoor.
Uiteindelijk zou er een formulier worden gehaald om de stoom/reinigingskosten te kunnen declareren. Dit formulier is ons nooit aangeboden.
Wij hadden reeds onze hoofdgerechten besteld. Vanwege het achterwegen blijven van het declaratieformulier (15 minuten), de vernielde blouse, de haar in het voorgerecht, de smerige tafel en de nonchalante bijna arrogante houding van het personeel besloten wij om de rekening te vragen en de rest van het eten voor lief te houden. Tot twee maal toe om de rekening gevraagd en na 20 minuten wachten hebben wij de zaak verlaten.
Tijdens het verlaten kwam de bedrijfsleidster ons achterna en vroeg wat er gaande was. Zij vroeg mij met haar mee te lopen om mijn verhaal te kunnen doen. Nadat ik dat gedaan had gaf zij aan dat dit Loetje onwaardig vond en dat zij ons in dit geval niets in rekeningkon brengen. Waardering voor haar en haar professionele opstelling. Ik eet vaker in het land bij Loetje vestigingen. Mijn vriend is "Meesterproever" (Adjeot) bij iens dus eet geregeld buiten de deur. Wat hier gebeurde kon echt niet. Ik vrees dat Loetje uit zijn verband begint te groeien en dat men (Amsterdam Centraal) daar niet goed op inspringt en het niet aan kan. Jammer want het eten is en was altijd van goede kwaliteit. Ik moest dit echt even kwijt. Voor een bezoek aan Loetje ga ik wel weer naar Overveen.
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijke biefstuk gegeten (uiteraard bij Loetje). Wel enorm druk (kan eigenlijk ook niet anders op vrijdagavond in hartje A'dam). We hadden een onrustige plek, dat was jammer. Mis trouwens wel wat aankleding bij de biefstuk (salade etc.) zit er allemaal standaard niet bij.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het was heel erg druk bij Loetje, dus we moesten een tijdje wachten op een tafeltje. Dat is echter geen probleem, je kunt bij de bar zitten en wat drinken, en je krijgt een pieper mee die je laat weten wanneer er een tafeltje is. Hun eigen witbier van tap is erg smakelijk.

We gingen voor de ossenhaas, het standaardgerecht, en het eten kwam best snel. De biefstuk was heel erg lekker, medium rare gebakken, erg mals. De jus is heerlijk om te dippen met wat brood, en de patat en salade smaakten ook prima. De biefstuk kan ook geserveerd worden met kippenlevertjes, bacon en ui, dat is ook een aanrader.

Het personeel was vriendelijk en behulpzaam, en we zagen ze ook ineens langskomen met twee toetjes met vuurwerk waarna ze met z'n vijven gingen staan zingen voor twee jarigen. Geweldig!

Het is geen goedkoop restaurant, maar het eten is wel heel erg lekker. Uitzicht is ook mooi, over het water bij Amsterdam CS.
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
De 8ste Loetje is gevestigd in het Noord-Zuid Hollandsch Koffiehuis aan het stationsplein CS. Het pand uit 1912 in late art-nouveau stijl moest in 1972 wijken voor de metrobouw en werd in 1980 herbouwd in gewijzigde vorm. Loetje is bijna 40 jaar geleden begonnen als biljart-café met een lekkere gehaktbal en kort daarna de biefstuk. Ook hier is de vertrouwde biefstuk (ossenhaas) nog steeds te eten. Wij kiezen de Hamburger uit 100% ossenhaas (9.75) heerlijk mals met echte grill-smaak op een goed broodje, lekker veel gebakken ui en slaatje met 2 bakjes saus op het bord (tomaat en Whisky), de friet (3.60) met fritessaus (jammer geen échte mayonaise) en Kapucijners (8.50) die typische Hollandse variant, ook bekend als Kapiteinstafel, nog stammend uit de V.O.C. tijd, nu dan met gebakken plakjes spek, dun gesneden rauwe ui, plakjes augurk en schaaltje piccalilly. Bier van de tap: Brand Imperator (3.90) heerlijk en Ouderkerk’s Weizen (3.95) helemaal top. Het laatste bier van Ouderkerks Goud is speciaal gebrouwen voor bij de biefstuk van Loetje. Wij kunnen ons voorstellen dat het concept Loetje met die leuke gevarieerde kaart, de grote porties, bediening als een geoliede machine, nog veel meer vestigingen krijgt. Je kunt hier 7 dagen per week van 8.00 tot 22.30 terecht, vanaf ontbijt tot ’s-avonds tegen bedtijd. We vermoeden dat welke vestiging je ook treft, ze allemaal dezelfde goede maaltijden zullen serveren.
Fjwesten .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het was prachtig weer dus goed toeven op het terras bij deze vestiging van Loetje!!
Eten zoals vanouds. biefstuk met brood en salade. Heerlijke jus. Beetje frieten erbij. Zo eenvoudig kan het zijn. Bediening prima.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Je kiest niet voor een romantisch avondje uit bij Loetje Centraal. Er is op het geweldige terras bij mooi weer heel-veel-reuring. Anders verplaatst die naar binnen. De tafels staan zo dat je niet klem zit en de stoelen zijn prima. En dan de biefstuk. Daar hoef ik eigenijk niets over te zeggen. Die is fantastisch. Iedere keer weer. Wij hadden de variant met de gebakken champignons en een salade. Alle bijgerechten bestel je los. Dat maakt dat je niet met een bord ongevraagde friet blijft zitten. Let op! De salade komt met spekjes. Die kunnen ook "on the side" of weggelaten worden, maar daar moet je wel om vragen. Toetjes zijn eigenlijk allemaal ook heerlijk. De Stickytoffee zie je vaak met twee vorkjes komen. Als je een keer besteld hebt, weet je ook waarom. Creme Brullee heerlijk.
Ondanks dat het altijd druk is, heeft de bediening het in de hand. Je hoeft nooit lang te wachten op drinken of eten. Als je na 17.00 uur komt is het eigenlijk altijd vol. Je kunt echter meestal wel wachten op een tafeltje, maar daar moet je dan wel geduld voor hebben.
Han H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Deze keer gekozen voor een Tonijnbiefstuk. Op zich goed klaargemaakt. Jammer dat ze een ander sausje erbij hebben nu, vroeger was dat een dunne tapenade. De sla en frites met majo, waren weer voortreffelijk. Een groot voordeel is, dat bij deze Loetje, je elkaar kunt verstaan. Een minpuntje wil ik nog wel noemen. De biefstuk van mijn vriendin bestond uit 2 kleine stukjes. Ik ben van mening dar ze deze niet kunnen serveren, weinig rood vlees dus, beter te gebruiken in hun salade.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Na alle verhalen over dit biefstuk imperium nu zelf maar eens geprobeerd. Loetje CS is nogal druk, waaronder veel toeristen. Dat kun je daar verwachten, maar het gevolg is wel erg weinig privacy.
Als voorgerecht heb ik de ruim uitgevallen schijfvormige garnalenkroket genomen. Was goed, maar ik hou meer van het wat kleinere klassieke model met een wat meer verfijnde smaak. Mijn 10-jarige disgenote vond haar Jamon Iberico wel lekker, maar wat aan de zoute kant en dat klopte. Deze Jamon werd opgediend als een carpaccio met rucola, zongedroogde tomaat en een dressing op het bord. Dat is eigenlijk een belediging voor deze ham. De biefstukken waren naar wens klaargemaakt en best lekker, vooral ook met de jus.. Echter voor ons niet zó lekker dat we een superlatief uit de kast moeten trekken. Personeel is aardig en in ruime getale aanwezig, maar dat moet ook wel bij een operatie van deze omvang.
Nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een klassieker met steady personeel en kwaliteit van het eten en de dranken. Heerlijk terras als de zon schijnt en de locatie is verder ook heel fijn.