Loetje Bergen

Breelaan 2 1861 GE Bergen Nederland Kaart

Over restaurant Loetje Bergen

Rustige Loetje in Bergen

Loetje staat bekend om hun perfecte biefstuk. Niet alleen in omgeving Amsterdam is dit een waar begrip, ook in Bergen hebben zij zich gevestigd. Wat anders is aan deze locatie, is dat deze midden in een rustige omgeving ligt. Wil je even uit de drukke omgeving van de stad genieten van de lekkerste steak van het land? Kom dan zeker even langs bij Loetje in Bergen!

Meer informatie over restaurant Loetje Bergen

Erg rumoerig
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Om met de goede punten te beginnen: wat hadden wij het getroffen met onze bedien-dame. Attent, hulpvaardig, prima ondersteuning bij de wijnkeuze en super kindvriendelijk, een echte topper dus. Bij binnenkomst, een prima ontvangst, ondanks de drukte. Maar door deze drukte was het bijna niet mogelijk om een gesprek met elkaar te voeren, beetje jammer. Het eten: de tafelgenoten waren prima te spreken over hun biefstukken. De bijgerechten: sla en friet, waren goed maar niet bijzonder. Ondergetekende had als enige geen biefstuk maar kipsate die netjes werd opgediend maar ontzettend gepeperd was. Dat was dus bluswerk. De toetjes vonden de tafelgenoten lekker en gezellig hebben wij het ook gehad. Al met al, mede door de prima bediening, een goede avond gehad.
Martine S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We werden zeer goed bediend. Wel door verschillende personen wat nog wel eens voor verwarring kan zorgen maar dat was hier niet aan de hand. Wij gaan naar Loetje natuurlijk voor de biefstuk die weer heerlijk was. Het is een leuke tent, alleen je zit vrij dicht op elkaar.
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
We komen graag bij de Loetje vestigingen om de biefstuk etc te nuttigen en dit was onze eerste kennismaking met de vestiging in Bergen.
Een dikke 10 aan de koks welke onze gebakken kippenlevers en patat hadden bereid. De patat was heerlijk knapperig aan de buitenkant gebakken, de gebakken kippenlevertjes wat droger/knapperig even wat beter als dat we "gewend" zijn.
De biefstuk zoals bij iedere vestiging mals en waren ook hier prima.
Als afsluiter de sticky toffee.
Mooi etablissement !
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
goed concept en erg lekker als je even buiten de deur een goeie biefstuk wilt eten. die jus wil ik het recept van hebben
?ob K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Loetje, voor mij HET biefstuk restaurant van Nederland. Ik ben hier sinds de opening van het establishment in Bergen ongeveer 12 keer geweest; en de kwaliteit en van de biefstuk is tot nu toe altijd perfect geweest. (Het lukt niet veel restaurants om de temperatuur en gaarheid zo consistent te houden) Ik kan dit restaurant dan ook aan iedereen aanbevelen die van een goed stuk biefstuk houdt.

Zelf combineer ik graag de Biefstuk XL Bali met de garnering die normaliter bij de Roode Waard biefstuk hoort. Heerlijk!

De service vind ik over het algemeen beter dan gemiddeld. Naar mijn ervaring wordt je alleen buiten wel eens over het hoofd gezien, en dat is jammer. Verder is het restaurant mooi aangekleed, en vind ik vooral de speciale bar tafeltjes erg gezellig.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Biefstukken bakken ze daar als geen ander.
Bij ons bezoek waren er toch wel een paar puntjes van kritiek.
Het speciaal biertje africhem trippel was op.
De ober die ons drinken kwam brengen wist niet wat de dagsoep was (op de kaart staat alleen maar dagsoep)
We werden door diversen obers bediend waardoor er binnen 5 minuten 3 keer werd gevraagd of we nog iets te drinken hadden gewenst.
Ook werd één van de twee uiensoepen vergeten.

Fam Hop
L R.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
In juli twee keer gegeten bij Loetje Bergen. De eerst keer buiten, erg lekker gezeten. Wijnen waren prima, niet bijzonder. De eerste keer allebei een hamburger gehad. Erg lekker, zeker als je ziet wat je ervoor betaalt. De tweede keer allebei een biefstukje met boterhammen gehad. Rood was ook echt rood en medium was medium. Prima dus! De tweede keer binnen gezeten en daar is het wel erg rumoerig. Moet je zin in hebben. Al met al een goede ervaring!
Nadzwart .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Na een kwartier binnen te hebben gewacht kwam er een serveerster aan de tafel die vroeg wat we wilden drinken en gaf ons de menukaart...serveerster 2 kwam na een kwartier het drinken brengen... en wij vroegen of we gelijk konden bestellen, zij bracht alleen maar drinken en mocht geen bestelling opnemen...na 10 min kwam serveerster 1 aanlopen..gelijk maar voor en hoofdgerecht besteld...serveerster 3 kwam met het voorgerecht en na 20 min kwam serveerster 4 met het hoofdgerecht.. Ondertussen waren we verdroogd en vroegen nog wat te drinken.. Moesten we bij serveerster 1 zijn... Slechte bediening! Ze lopen van hot naar her,waardoor de vriendelijkheid ver te zoeken is... Geef ze een eigen wijk zodat ze in de buurt zijn en persoonlijk contact hebben! Verder wel heerlijk gegeten!
Madelieff .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Vandaag geluncht bij loetje bergen.
Broodjes hamburger waren lekker maar de bediening was zwak een humeurige ober die amper beleefd was! Het grote terras was slordig, overal peuken en rommel op de grond, het onkruid groeit langs de plantenbakken de menu en wijnkaarten waren pikkerig! Dat kan stukken beter er liepen overigens ook wat jongere obers die wel vriendelijk waren.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijke biefstuk gegeten op het terras, misschien wel de lekkerste biefstuk ooit. De bediening gaf ons uitgebreid advies tijdens de bestelling en we kregen wat extra brood voor de jus. Echt perfect.
Anoniem239 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Goede en snelle bediening. Voorgerecht van geitenkaas met uien chutney smaakte naar meer. Helaas geen biefstuk voor mij vanwege zwangerschap maar mijn 3 tafelgenoten hebben een heerlijk biefstuk gegeten. Lekkere patat. Mijn Loetje hamburger was lekker maar overtreft een biefstuk niet. Zodra de kleine geboren is kom ik terug!
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wat een mooie grote zaak middenin centrum Bergen en ook nog eens een schitterend ruim terras! Jammer dat de tafels binnen zo krap op elkaar staan, hetgeen een drukke en ietwat onrustige sfeer geeft terwijl de zaak binnen wel zeer warm en modieus is ingericht. Het was een avond met topdrukte. We troffen een zeer vriendelijke en enthousiaste medewerkster. Ons hoofdgerecht was al klaar terwijl we nog genoten van ons kaas/ham en olijven plateau. Ze gaf ons de optie het eten uit te stellen of toch al door te laten komen. Het leek ons zonde dus hebben we het laten komen, ivm het ongemak kregen we beide een glas wijn van het huis, zeer netjes. Het eten was voortreffelijk. We hadden de supermalse ossenhaas XL rare ( moesten we wel specifiek zelf naar vragen overigens) met champignons, frites en salade. Alles prima op smaak. Grote porties! We konden geen toetje meer op! Snelheid ligt vrij hoog. De dame die ons 2 verschillende glazen witte wijn bracht, vergat ons te vertellen welke welke was. Maar dat zijn wat kleine puntjes voor op de i. Heerlijk gegeten bij Loetje!
EKrul .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
heel gezellig restaurant in het mooie Bergen. Uiteraard bestelden we allebei een mooie grote biefstuk. Kan niet missen, die is altijd top. Vriendelijke bediening, ondanks de drukte. Tot de volgende keer.
Remon D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met mijn verjaardag gegeten bij loetje als cadeaudiner. Dit was echt mega lekker. De biefstuk was op en top, de lekkerste in jaren... het was wel erg druk en luidruchtig en tafeltjes stonden erg dicht op elkaar. Dat was iets minder vind ik persoonlijk. Maar voor een goede biefstuk komen wij zeke nog eens terug.
Martina.roelfsema .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Een weekje in Schoorl op vakantie en natuurlijk naar Loetje in Bergen. We hebben er 2 keer gegeten.Het is werkelijk super, zulke biefstukken vind je nergens. Trouwens de voorgerechten en toetjes zijn ook heerlijk. Het personeel is heel vriendelijk en in voor een praatje.We zijn afgelopen kerst in Oudekerk aan de Amstel geweest, was net zo lekker. Het wordt tijd dat jullie richting Den Bosch komen, dan hoeven wij niet zo ver te rijden.
Wim enMartina uit Den Bosch
SimoneLeegw .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vanavond gegeten bij Loetje Bergen. Eten goed niks op aan te merken. De bediening daarentegen was zo onbeschoft dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Bij opnemen van mijn bestelling heb ik gevraagd of ik een apart bordje mocht voor de salade. Met de reden dat ik het persoonlijk niet lekker vind dat om het in de jus te leggen als ik het op mijn bord zou leggen bij mijn bestelde biefstuk. Was geen probleem gaf het meisje vd bediening aan. Bij het opdienen vd bestelling zat het bordje er niet bij, prima kan gebeuren. Ik vroeg er opnieuw om bij een jongeman en deze antwoordde mij al weglopend dat ik het bordje van het brood kon gebruiken. Ik dacht dat meent hij vast niet. Wel dus want jongeman kwam niet meer terug. Ook niemand anders meer om te vragen of alles naar wens was. Optie was dus om eerst het brood op te eten of het brood op tafel te leggen of toch maar knoeien met de sla. Later ook geen bediening meer gezien om te vragen om een dessert dus elders een dessert genuttigd.
Benkooij .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Gisteren bij Loetje Bergen gegeten met een vriend, om zijn verjaardag te vieren. Hij is opgegroeid in Bergen en is er al verschillende malen geweest. Ook andere kennissen waren erg positief over dit restaurant, met name over de ossenhaas biefstuk.

Bij binnenkomst viel het gelijk op hoe druk het was voor een doordeweekse dag. Op mij kwam het over als gezellig en huiselijk. De bediening was zeer vlot met het serveren van de kaart. Hij koos de biefstuk ossenhaas (26) en ik de biefstuk ossenhaas Bali (28). Ook namen wij er champignons (3,10) en een portie friet met mayonaise (3.60) bij.
De biefstuk werd medium-rare in de jus geserveerd. Een prachtig en super mals stuk vlees, om van te watertanden zo lekker! Wij denken dat de jus aangemaakt is met gezouten boter - gezien de wat zoutige smaak van de jus.
Na het hoofdgerecht nam ik de 'sticky toffee', wat na toelichting een groot stuk dadelcake met gecarameliseerde toffee bleek te zijn. Mijn tafelgenoot koos voor de dame blanche. De porties van de desserts zijn zeer groot. Het enige minpunt voor mij was dat ik de toffee lastig kon ontdekken - de naam dadelcake is toepasselijker. De prijs van het hoofdgerecht vind ik aan de hoge kant - maar is zeker elke cent waard.
De bediening gaf 2 keer een verkeerde bestelling door, maar dat is te begrijpen door de drukte. De gastvrouw die ons bediende was zeer gastvrij en spraakzaam.

Dit was zeker niet mijn laatste biefstuk Bali bij Loetje!

Vriendelijke groeten,

Dhr. Kooij

Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Wij eten regelmatig bij loetje in Amsterdam maar waren nu in de buurt van Bergen en hebben daarom het restaurant in Bergen geprobeerd. Eerste indruk, wat een enorme vreetschuur. Gigantisch veel tafels, herrie, een enorm terras.. " even rustig uit eten" kan niet.

Wij hadden voor 4 en een kinderwagen gereserveerd en de plek werd snel toegewezen.

Dan de bediening, vlotte meiden die wel in zijn voor een geintje, positief!

Het drankje kwam snel en ook de menu kaart werd, ondanks de drukte, snel gebracht. Na een keuze gemaakt te hebben kwam al snel de gemengde salade, na 10 minuten gevolgd door de rest van het eten.

Eten, prima in orde! Patat lekker warm, vlees mooi gebakken, jus prima!

Als toetje, met 2 personen koffie van loetje genomen. Op het bord stond " koffie plus likeur plus 3 zelfgemaakte bonbons". Helaas kregen we maar 4 bonbons in plaats van zes, het was echter zo druk dat we ons daar maar niet druk om gemaakt hebben.

Conclusie, een positieve ervaring, lekker eten, maar wil je een rustig avondje uit, sla dit restaurant dan over..
Jutter1 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Wij zijn Zondagavond wezen eten bij Loetje in Bergen.

We hebben eerst gebeld om te reserveren, maar kregen te horen dat ze maar beperkt reserveren en de rest van de tafels vrij houden voor ‘aanlopers’. Wij hoefden niet te reserveren, want het zat zeker niet vol en er was genoeg plaats. Ons werd meerdere malen aan de telefoon verzekerd dat er voldoende plaats zou zijn. Wij waren er binnen een half uur na het telefoontje, en er was tot onze verbazing géén plek. We hebben zo’n halfuur moeten wachten tot er een tafeltje was.
Tot onze verbazing waren er gasten na ons, meerdere groepen, die wel gelijk aan een tafel plaats konden nemen en ook snel hun eten kregen. Wij kregen sterk de indruk dat er een ‘Special treatment’ is voor bepaalde gasten?

Nou afijn, eindelijk aan tafel kwamen ze wel vragen of we wat wilden drinken, maar er werd géén menukaart gebracht. Daar hebben we naar moeten vragen. Dit duurde ook allemaal erg lang.
De bediening was super chagrijnig, gooide alles op tafel en er zat geen greintje gezelligheid bij. Na het diner werd ons niet eens een nagerechten kaart aangeboden, er werd ook niet één keer gevraagd of we überhaupt een toetje wensten.
We waren er inmiddels wel klaar mee en hebben ook diverse malen om de bon moeten vragen. Die bon kwam ook niet erg hard. Deze werd uiteindelijk ook door diezelfde persoon op de tafel gesmeten en ze wist niet hoe snel ze weer weg moest komen.

Al met al een slechte ervaring. Mensen geven nogal ‘hoog op’ van Loetje, maar wij vinden het niet voor herhaling vatbaar en hebben het zeker niet positief ervaren. Eigenlijk is het niets meer dan een ordinaire vreetschuur, helemaal volgestampt met mensen. Bij van der Valk wordt je nog netter en beleefder geholpen .
Het eten was lekker, maar daar is ook alles mee gezegd. Wij komen hier niet meer!

Geachte Jutter1,
Allereerst hartelijk dank voor uw bericht, feedback van onze gasten helpt ons onszelf steeds te verbeteren. Fijn dat het eten lekker was. Wij vinden het erg vervelend om te horen dat u geen goede ervaring heeft gehad met de bediening. Wij besteden juist veel aandacht aan gast- en servicegerichtheid en krijgen dit gelukkig ook veel terug van onze gasten. Wij betreuren het dat uw ervaring anders is geweest. Onze oprechte excuses hiervoor. U kunt er vanuit gaan dat dit signaal intern de benodigde aandacht krijgt.
Nogmaals bedankt voor uw bericht. We hopen u toch nog eens terug te zien bij Loetje Bergen.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Vandaag eens lekker lastig. Biefstuk Bali, maar niet in tweeën. Één stuk ossenhaas en de pikante jus apart. Salade en frieten. 10 met een griffel! De biefstuk was geweldig, de bediening nog beter. Zonder opdringerig te zijn in de gaten houden of je nog iets te drinken hebt terwijl het stervensdruk is in de zaak. Hulde!