Loetje aan het IJ

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Duur
Appie W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
De verwachtingen waren hoog, helaas werd het een teleurstelling. 32 Euro voor een biefstuk met brood (geen eigen gebakken brood maar een halfje casino wit) en jus is echt overdreven. Borden worden niet opgemaakt en als je patat (andere keuzes heb je niet, bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes ofzo) dan betaal je ruim 5 Euro extra. Dit geldt ook voor de sla, gebakken uien etc....
Dessert was Sticky Toffee, was een naar ei smakende plak cake met een klein beetje karamelsaus.
Maargoed wil je niet verfijnd eten en je brood soppen in een plas jus dan is dit uiteraard een goed restaurant. Helaas niet voor mij, ik verwacht een feestje op mijn bord. Dit kan ik thuis ook eten daar hoef je niet voor naar een restaurant.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Zonder reservering gekomen. We hebben een uurtje met een drankje op het terras. Toen prima biefstuk gegeten. Vrij snel geserveerd, lekker mals. Niks op aan te merken. Prijzen lijken mee te vallen tot je de bijgerechten er bij optelt. Dan wordt het wel een stukje duurder.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Wat een goede locatie. Ook een aanrader voor niet Amsterdammers! Heerlijke tournedos, jammer dat hij iets te zout was naar ons (3) oordeel. Prima voor en nagerechten voor een acceptabele prijs. Het is even reizen, maar je hebt er ook wel iets speciaals voor
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Toplocatie, uitzonderlijke malse biefstuk Bali. Lang geleden dat ik met witbrood de saus mocht opdeppen, heerlijk. klein culinair advies aan de Chefkok; het zoutgehalte van de jus was aan de stevige kant waardoor de smaak van vlees niet optimaal was te proeven.
Zonnetje4 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Het is er leuk zitten met uitzicht op het IJ, maar waar wij zaten - binnen, niet aan het raam - stonden de tafels te dicht op elkaar. We hadden 2 steaks besteld, Bali (medium rare besteld) en naturel (medium). Of de bediening of de keuken had de bestelling net omgedraaid, waardoor de Bali medium welldone was en de naturel medium rare. Ruilen was geen optie, degene die naturel had besteld kan geen pikante smaak hebben, de saus waarin de Bali dreef. De naturel dreef in een hele vette saus, daar moet je van houden. Helaas viel ook het toetje een beetje tegen, de sticky toffee. De onze smaakten een beetje aangebrand. Vergeleken met Loetje Ouderker a/d Amstel viel de kwaliteit hiervan dus tegen. Daarentegen smaakten de maaltijdsalade geitenkaas en het vegetarische gerecht (pasta met wilde paddestoelen) heerlijk. Beiden waren zeer rijkelijk voorzien van ingrediënten. Bediening was jong, snel en goed. De gratis overtocht per pont vanaf CS was ook een leuke belevenis.
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteren opnieuw gegeten bij Loetje aan 't IJ omdat de kwaliteit van zowel bediening als eten gewoon goed is en de locatie geweldig. De wachttijd was lang, dat is vaak het geval, dus zijn we buiten gaan zitten en hebben we vast besteld. Als je dat buiten doet, vervalt je reservering binnen. Heel begrijpelijk dus toen het te koud werd buiten en wij met een groep van 6 alsnog naar binnen wilde was er duidelijk een probleem. Niet voor het Loetje-personeel. Alles werd op alles gezet om ons alsnog een plek binnen te bezorgen, top, en het is nog gelukt ook. De Bali-biefstuk is twee keer verhuisd van plek en smaakte desondanks weer vanouds goed, evenals de bijgerechten, de rosé en de cabernet sauvignon. En zo werd het opnieuw een feestje bij Loetje. Natuurlijk, het is erg druk, wat lawaaiig en gezellig rommelig, maar daar komen we ook een beetje voor eerlijk gezegd. Leuk om te zien hoe lean en mean het personeel de regie voert met zoveel zitplaatsen , gedoe en wensen, een mooi schouwspel.
Lieke B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Twee weken geleden op een mooie zaterdagavond hier met z'n zessen gegeten. Prachtige plek! Helaas was het eten minder prachtig. Als je alleen biefstuk serveert moet het wel een biefstuk van de beste kwaliteit zijn, dat was niet zo. Er zaten wat zenen in. Daarnaast dreef het vlees in een plas vette jus zonder smaak. De salade was ok, niets bijzonders, zo ook de frieten die dik en lauw geserveerd werden. Al met al woog voor mij het decor niet op tegen de tegenvallende gerechten en de hoge prijs!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Voor een derde keer in twee jaar bij Loetje geweest om even snel een biefstukje te eten. Waar we de voorgaande keren vooral de bediening erg goed vonden, viel dit nu erg tegen. De dames en heren zijn vriendelijk, maar er is weinig controle over de tafels. Gerechten worden vergeten, espresso's verwisselt voor koffies en het duurt erg lang.
Wil je een goede biefstuk, dan kun je zeker bij Loetje terecht. Wil je echt genieten van een mooie avond dineren waar alles klopt, dan zou ik het zeker niet bij Loetje doen.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteren aten wij bij Loetje met 5 personen. Het was stampend vol. Behalve dat het erg gezellig was, was de bediening goed, vriendelijk en snel. De cola light kwam alleen tot twee keer toe helaas niet goed door.
Het restaurant is ruim en heeft een fantastisch uitzicht op het IJ. Parkeren was betaald, maar niet duur.
Het eten dan. Ik had de biefstuk met sambal, salade en friet. Als na heerlijke appeltaart. Allemaal erg lekker en goed. De tafelgenoten waren ook zeer tevreden met hun biefstuk, Tonijn biefstuk, kipspies en kroketje. Prijs van de biefstuk was met circa 18 euro prima.
Benenwen .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk afmeren voor de deur. Hoe druk het ook is, hoe zeer de horeca ook verrast wordt met plotselinge topdrukte, bij Loetje aan het IJ loopt het altijd gesmeerd. Biefstuk en Sticky Tofoecake. Niemand kan er tegenop. Maar ook de sate en de lever waren prima. We hadden een mooie lange tafel en werden snel en vriendelijk bediend. Kan hoe ze dit niveau vast weten te houden.
Dirk K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met vrouw en dochterlief bij Loetje vestiging aan het IJ gegeten. Zeker een aangename ervaring op meerdere punten. Je gaat voor de biefstuk naar Loetje. Dat is hun X-factor. Ouderwets in de jus en met witbrood geserveerd. De ossenhaas - want daar praat je over - was ongekend mals en tot in de perfectie bereidt. De 'gewone' biefstuk (XL is ook mogelijk) is al fors. De sla was vers, de dressing apart. De patatten (beide supplement) 100% goed. Vlotte bediening, snel zowel qua repliek dienen op een grap als serveren. Nou zaten wij door het toeval echt vroeg aan tafel, half zes. Dus volop ruimte en een rustig restaurant. Na het dineren stroomde de zaak goed vol en dat was ook het enige minpuntje: dat is het rumoerig. Bovendien staat er een leuk biertje op de tap. Het dessert - veel met chocola voor de dames, was overvloedig en ging tot het laatste kruimeltje op. Voor de liefhebber van een gouden biefstuk, zonder daarvoor goud te moeten betalen, een grote aanrader.
Gail W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Druk en gezellig restaurant. Een aanrader als je met een boot aankomt en als je gezien wilt worden. Heerlijk om de aanmeer-tafarellen te bewonderen.
Je moet zelf de tafels op het terras in de gaten houden ivm de beschikbaarheid. Je kunt wel wachten op een tafel binnen, maar daar was het voor ons te heet. Wij maakten een deal met de vorige eters dat wij getipt zouden worden als zij wilden vertrekken. Goede tip. Prima tafel met geweldig uitzicht op het Ij.
Bediening was vriendelijk maar de bestelling ging verkeerd. Is dit echt zooo moeilijk als je alleen de bestelling hoeft in te toetsen op een apparaat???
Tja, hun bekende biefstuk is heerlijk lekker (veel boterjus) en de extra te bestellen patat echt lekker. Een aanrader is de salade kip en bacon. Top.
Leuke plek op een top locatie.
DennisZ .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Een mooie locatie in het hippe Amsterdam Noord.
Reserveren is alleen mogelijk voor een tafeltje binnen. Buiten is het zoeken naar een plek en vol is vol. Binnen is het op mooie zomerse dag erg warm en bij volle bezetting erg luidruchtig.
De vriendelijk bediening en de heerlijke biefstuk maken bovengenoemde meer dan goed.
De Biefstuk Bali was voor ons het hoogtepunt.
Let wel op dat het betaald parkeren is.
Matthijs N.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
wanneer je eerder bij Loetje hebt gegeten valt deze vestiging uiterst tegen. De warme ambiance die je gewend bent van Loetje is totaal niet aanwezig bij deze locatie. Daarnaast is de bediening ronduit slecht. Waar bij de andere locaties het personeel als een geoliede machine op elkaar is ingespeeld, is het bij deze locatie maar een rotzooitje.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Voor mij staat Loetje voor een goede service en dito eten.
Maar Loetje aan het IJ viel tegen. De bediening was ronduit slecht. Van alle kelners in het restaurant, en dat waren er best veel, was er slechts 1 waar een lachje vanaf kon. De rest keek ronduit verveeld en dat maakt dat je je niet welkom voelt.
Door de hoogte van het plafond was de accoestiek slecht en kon je je gezelschap nauwelijks verstaan. Het uitzicht daarin tegen was prachtig.
Het biefstukje was botermals maar de mosterdsoep was gaan schriften en klonten. De smaak was wél goed.
Een volgende keer zullen wij niet meer voor deze vestiging kiezen.
Yakencobv .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Loetje. Biefstuk was perfect. De service was oké. Niet perfect. Het was erg druk en dat zegt veel! Het was erg gezellig met mijn collega's. Het decor ziet er goed uit. Het pas precies bij de omgeving. Mooi uitzicht heeft het restaurant ook.
Richard Leeuwenhart .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Ik had al veel gehoord over de diverse Loetjes maar omdat Amsterdam toch wel erg ver is, had ik er tot nu toe nog niet zelf gegeten.
Allereerst de lokatie: top! Doet veel aan lokaties in Rotterdam denken. Mooi en gratis boottochtje naar de overkant. Stukje lopen. Prachtig gelegen maar nu, jammer genoeg, teveel wind op het terras. Binnen veel glas dus prachtig uitzicht over het water.
We waren er voor de lunch. Degene die ons had uitgenodigd gaf ons tips wat te bestellen.
Dat werd dus Biefstuk met patat, rode wijn en koffie toe. Daar hebben we ons toe over laten halen. Vlees was het beste wat ik in tijden heb gegeten. Mag ik het adres van de slager? Lekkere jus en witbrood om te soppen.
Veel personeel. Allemaal vriendelijk en attent. Op dat moment was het echter nog niet druk. Toen we weggingen was de zaak vol.
Ga ik er terug? Nogmaals, Amsterdam is zo ver, maar als ik er nog eens kom, graag. En ik begrijp nu goed waarom de biefstuk en lokatie zo gewild zijn bij collegae.
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Mooie locatie om buitenlandse gasten een ander beeld van Amsterdam te geven én lekkere biefstuk te eten! Het aloude recept van Loetje doet het ook hier goed, heerlijke biefstuk en een mooie plek om te eten, zeker een aanrader om nog een keer om terug te komen
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Natuurlijk een topbiefstuk in lekker jus, goede patat, lekkere salade en een vriendelijke bediening maar in mijn ogen vragen ze gewoon teveel geld. €17,95 alleen voor de biefstuk, €3,95 voor de patat en dan nog €4,95 voor de salade
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Ivm afscheid van een gepensioneerde medewerkster gegeten bij Loetje. Voorafje van een trio van vis, was goed. De biefstuk was groot en lekker, maar helaas een beetje lauw waardoor de hij zeker niet super was. De bijgerechten waren standaard en niet echt veelzeggend. He toetje, een dame blanche ook lekker maar niet bijzonder. Al met lekker gegeten, maar niet echt bijzonder. Kreeg bestek van tafelgenoten, want anders had ik nu nog niet kunnen eten.