Loetje aan het IJ

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Loetje aan het IJ

Evelinda .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
2 weken van te voren gereserveerd. Helaas krijgen we boven een plaats toegewezen op een achteraf plekje. Totaal niet leuk. Rumoerig en veel te warm. Daarbij liet het eten ook veel te lang op zich wachten. Bijna 1,5 uur op voorgerecht gewacht en een uur op het hoofdgerecht....
Evelinda .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Net een recensie geschreven, maar inderdaad wat ik hier onder lees herken ik ook. De biefstuk en jus waren wel heel erg zout.
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Goede start, zoals gewend. Helaas zodra we aan tafel gingen zitten compleet de andere kant op. ‘Komt er brood bij?’ Met als antwoord: ‘wil je dat sompige witte brood anders moeten we her weggooien.’
Of we konden betalen; we zijn drie keer (niet overdreven) weggestuurd naar een ander (want er lopen genoeg andere mensen rond) en daarna zelfs weggestuurd omdat we in de weg stonden.
Wij zijn er een beetje klaar mee. Jammer, dan maar naar Laren.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
We werden erg slecht behandelt door een kale homoseksuele man met een geitensikje. Hij vond dat wij niet in de schaduw mochten zitten omdat wij aan een picknick tafel met zijn 2 zaten. Toen verplichten hij ons om aan een 2 persoonstafel in de zon te gaan zitten terwijl wij in de schaduw wouden zitten. Klant is hier dus GEEN KONING. Moesten lang op het eten wachten en de omelet moest je met een vergroot glas zoeken zo triest. Wat een balletent
Klaas P.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
een van onze familieleden bestelde een biefstuk Bali rare, deze werd koud geserveerd bleek na een hap.
De bediening hierop aangesproken en binnen no time was de biefstuk weer terug opgewarmd in een magnetron (kan niet anders zo snel). De persoon die later langs kwam om te vragen hoe het smaakte hebben wij duidelijk gemaakt dat het dezelfde biefstuk was maar dan weliswaar iets warmer. Hij beweerde dat het een nieuwe biefstuk was , dat was onmogelijk gezien het feit dat er reeds een stuk van was afgesneden en opgegeten de eerste keer, anders kun je niet concluderen dat het koud is en dat het dezelfde was.
Hij liep daarna weg zonder hier verder op te reageren.
Chocolate I.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Tot twee keer in dit restaurant geweest, de tweede keer te meer om te zien of de kwaliteit iets beter was geworden. Allereerst: mooie locatie! Helaas is het s'avonds wel echt veel te rumoerig/druk. Aan een grote tafel word je totaal overstemd door de slechte akoestiek. Biefstuk is weinig aan op te merken, zag er gewoon goed uit. Maar het was niet zo bijzonder om er nog een keer voor terug te komen.
Wat het meeste tegenviel was de sticky toffee als toetje, die tot twee keer aan toe verpest was. Compleet droog gekookt in de magnetron, doodzonde.
Prijs/kwalitatief verhouding niks bijzonders en misschien zelfs wel overpriced.
Sjoukje H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Biefstuk veel te zout, friet te droog en lag in een 'bed' van mayonaise. De ijstaart/cake kwam rechtstreeks bij de Sligro vandaag. Tijdens het kerstdiner werd de bar opgeruimd, de wijnvoorraad aangevuld en de prullenbakken alvast geleegd. De aangrenzende zaal werd alvast klaargemaakt voor de volgende dag, gesleep met stoelen en tafels. Chagrijnig personeel, niet geïnteresseerd in de gasten. Van opscheplepels hadden ze nog nooit gehoord. En borden neerzetten en ophalen doen ze vooral voor je langs. Kortom geen aanrader zeker niet voor dat geld (67,50 euro per persoon)
Donna D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Meerdere keren bij Loetje aan het IJ gegeten. Zeer sfeervol inricht, prachtige locatie. Bediening is kundig en stelt je op je gemak. Als je naar Loetje gaat, kom je voor de biefstuk. Ze serveren hem standaard medium rare, maar hij wordt vaak behoorlijk rare geserveerd. Ik hou hier normaliter wel van, maar helaas heb ik hem hier af en toe toch wel koud van binnen gekregen (eerst altijd de binnenkant checken dus!). Als ik hem terugstuurde kreeg ik hem vaak well doen terug, niet wat ik wilde... Als ik dat vervolgens aangeef krijg ik wel een gratis drankje, attent. De smaak is echt heerlijk, goed stuk vlees met smaakvolle jus. Wij komen hier vaker terug, omdat de kwaliteit goed is, maar soms kan de uitvoering beter!
Eelco B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Op zondagavond aangeschoven voor een avondje Loetje. Wat mij onmiddellijk opviel was de Manta, in het plafond is een onderaanzicht van deze bijzondere vis gemaakt in bisonyl. Dit dominante beeld is ongetwijfeld leuk bedoeld maar breekt de sfeer in het restaurant totaal af, als lichtman jeuken mijn handen.., lichtkleur veranderen en minstens 70% terugdimmen. Nu zit men in een instructiebad op zaterdag morgen, heel jammer want voor de rest is de lokatie geweldig! Het eten is wat je van een concept als dit verwacht; eerlijk,maar niet bijzonder, men neemt aan dat de biefstuk door iedereen hetzelfde wordt gegeten, medium-well done dus. De service is bijzonder attent, snel en vriendelijk, wij werden met 10 personen geweldig geholpen. Prijs in verhouding.
burcu F.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heerlijk gegeten, mooie locatie en uitzicht. De bediening kwam alleen niet zo vaak langs. Verder wel een leuke avond gehad.
Erick29 E.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
wij zijn fans van loetje, mooi locatie aan het ij, in de zomer mijn favorite, en dat weet men, want ze doen er niets aan om een beetje service te geven, alles ging mist, en ze denken dat ze ons tevreden stellen met een lach en van ja, sory het komt goed, ons drinken werd eerst naar een andere tafel gebracht, ok, kan gebeuren maar ons eten ook, en de friet werd door de andere mensen opgegeten en we waren blij dat ze geen salade lusten wand anders haden ze het ook opgegeten . ze hebben gelukt dat ze een goede biefstuk hebben anders zouden mensen echt niet terug komen. jammer, jammer en nog eens jammer
Pauline P.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Gemengde gevoelens. Biefstuk was perfect. Helaas geen kindermenu. Niets was mogelijk, zelfs geen tomaat met wat patat. We konden alleen volwassen porties bestellen, wel kwamen ze spontaan met een kleurplaat aan. Omdat het erg druk is, kregen we wel het gevoel van eten en wegwezen.
Tanja O.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Na een zeiltocht van Edam naar Amsterdam aangemeerd bij de haven in Amsterdam noord met als extra bonus Loetje. Al heel lang niet geweest maar kon me die overheerlijke biefstuk nog wel herinneren. Bij aankomst (zaterdagavond) zat de zaak en het terras afgeladen vol. De ene kant van het terras was aangenaam maar aan de andere kant stond een onaangename wind. Toch gaan zitten want ja die biefstuk.
Daar ging het al mis en het is nooit meer goed gekomen. Er wordt gewerkt met computers, maar dat gaat hopeloos verkeerd. Bediening loopt verdwaasd rond met borden eten en heeft geen idee wie wat besteld heeft. Voor kinderen zijn er geen speciale menuutjes, maar je kunt wel een halve hamburger bestellen, aldus de serveerster. Heel goed. Later kwam ze terug, nee kon toch niet, sorry. Toen maar bitterballen besteld als hoofd. Bitterballen kwamen toch als voorgerecht, dus te vroeg. De serveerster zuchtte. Wij ook. Maar goed, maakt niet uit. Kwam de rest dan ook zo? De rest kwam niet zo. Brrr koud, en hoofdgerechten die nog een uur op zich lieten wachten. Wij waren inmiddels verkleumd en sjaggie. Toen ze eindelijk arriveerden waren de biefstukken lauw, en de jus dus ook. De maaltijdsalade was wel erg lekker. Voor ons dochtertje die een uur daarvoor de bitterballen al had verorberd, wilden we een extra bordje. Aan 2 verschillende mensen gevraagd. Er kwam niks. Toen maar van een andere tafel zelf een bordje gepakt. Extra brood besteld, maar ook dat kwam niet. We hebben de moed maar opgegeven. Er werd ons nog wel heel aardig een kopje koffie aangeboden maar liever hadden we dat enkele consumpties van de rekening gehaald werden. Het dessert hebben we vervolgens maar bij de IJ-Kantine genuttigd.
Pauline P.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Gemengde gevoelens. De biefstuk was echt heel goed. De jus was ook lekker, alleen onhandig dat je hele bord onder het jus zit, en daar moet je ook nog je groenten en patat vanaf eten, Echter hadden ze geen kindermenu. En ze konden ook geen kleinere porties maken van de gerechten. Zelfs patat op een bordje doen was teveel gevraagd. Ze kwamen wel spontaan met een kleurplaat aanzetten.
cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Loetje aan het IJ, prachtig gelegen, heerlijk terras.
Verder viel het tegen....moesten lang wachten op onze lunch, toen bleek bij het serveren van het vlees/de vis, dat het bestelde brood er niet was, en de bestelde sla ook niet. Wij zijn alvast gaan eten, hebben twee keer om de sla en het brood gevraagd, uiteindelijk, toen we alles bijna op hadden, kwam het, letterlijk als mosterd na de maaltijd. Terwijl we nog niet klaar waren, wilde men beginnen met afruimen..... We hopen, dat dit een incident was! Niet best.....
Marcella N.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Weer heerlijk gegeten.alleen jammer van die nep(spuit))bus )slagroom op de irish coffee!!zo'n groot bedrijf moet toch echt een kidde hebben.of dun geslagen room.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Voor het eerst Loetje aan het IJ mogen bezoeken terwijl ik diverse andere vestigingen weleens bezocht had.

Wat een mooi en wat prachtig gelegen zo aan het IJ, dit moet in de zomer helemaal een feest zijn. We kozen o.a. de bekende garnalen kroketjes en de biefstuk als hoofd. Blijkt telkens weer dik op orde.

Leuke zaak.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wij zijn een grote fan van Loetje. Maar deze laat wat steekjes vallen. Afgelopen week gegeten en afgezien vh feit dat het eten binnen 10 minuten geserveerd werd, was de saus vd biefstuk Bali koud, de biefstuk zelf lauw en gehalveerd in portie. Vervolgens zat er zand in de sla en was de dame blanche al uren eerder met een drupje chocoladeaus en een mini toefje slagroom in de koelkast gezet. Jammer.
Naar deze Loetje ga ik niet meer in ieder geval.
Appie W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
De verwachtingen waren hoog, helaas werd het een teleurstelling. 32 Euro voor een biefstuk met brood (geen eigen gebakken brood maar een halfje casino wit) en jus is echt overdreven. Borden worden niet opgemaakt en als je patat (andere keuzes heb je niet, bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes ofzo) dan betaal je ruim 5 Euro extra. Dit geldt ook voor de sla, gebakken uien etc....
Dessert was Sticky Toffee, was een naar ei smakende plak cake met een klein beetje karamelsaus.
Maargoed wil je niet verfijnd eten en je brood soppen in een plas jus dan is dit uiteraard een goed restaurant. Helaas niet voor mij, ik verwacht een feestje op mijn bord. Dit kan ik thuis ook eten daar hoef je niet voor naar een restaurant.
henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Zonder reservering gekomen. We hebben een uurtje met een drankje op het terras. Toen prima biefstuk gegeten. Vrij snel geserveerd, lekker mals. Niks op aan te merken. Prijzen lijken mee te vallen tot je de bijgerechten er bij optelt. Dan wordt het wel een stukje duurder.