Loetje aan het IJ

6,9
Kan beter
Erick29 E.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
wij zijn fans van loetje, mooi locatie aan het ij, in de zomer mijn favorite, en dat weet men, want ze doen er niets aan om een beetje service te geven, alles ging mist, en ze denken dat ze ons tevreden stellen met een lach en van ja, sory het komt goed, ons drinken werd eerst naar een andere tafel gebracht, ok, kan gebeuren maar ons eten ook, en de friet werd door de andere mensen opgegeten en we waren blij dat ze geen salade lusten wand anders haden ze het ook opgegeten . ze hebben gelukt dat ze een goede biefstuk hebben anders zouden mensen echt niet terug komen. jammer, jammer en nog eens jammer
Pauline P.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Gemengde gevoelens. Biefstuk was perfect. Helaas geen kindermenu. Niets was mogelijk, zelfs geen tomaat met wat patat. We konden alleen volwassen porties bestellen, wel kwamen ze spontaan met een kleurplaat aan. Omdat het erg druk is, kregen we wel het gevoel van eten en wegwezen.
Tanja O.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Na een zeiltocht van Edam naar Amsterdam aangemeerd bij de haven in Amsterdam noord met als extra bonus Loetje. Al heel lang niet geweest maar kon me die overheerlijke biefstuk nog wel herinneren. Bij aankomst (zaterdagavond) zat de zaak en het terras afgeladen vol. De ene kant van het terras was aangenaam maar aan de andere kant stond een onaangename wind. Toch gaan zitten want ja die biefstuk.
Daar ging het al mis en het is nooit meer goed gekomen. Er wordt gewerkt met computers, maar dat gaat hopeloos verkeerd. Bediening loopt verdwaasd rond met borden eten en heeft geen idee wie wat besteld heeft. Voor kinderen zijn er geen speciale menuutjes, maar je kunt wel een halve hamburger bestellen, aldus de serveerster. Heel goed. Later kwam ze terug, nee kon toch niet, sorry. Toen maar bitterballen besteld als hoofd. Bitterballen kwamen toch als voorgerecht, dus te vroeg. De serveerster zuchtte. Wij ook. Maar goed, maakt niet uit. Kwam de rest dan ook zo? De rest kwam niet zo. Brrr koud, en hoofdgerechten die nog een uur op zich lieten wachten. Wij waren inmiddels verkleumd en sjaggie. Toen ze eindelijk arriveerden waren de biefstukken lauw, en de jus dus ook. De maaltijdsalade was wel erg lekker. Voor ons dochtertje die een uur daarvoor de bitterballen al had verorberd, wilden we een extra bordje. Aan 2 verschillende mensen gevraagd. Er kwam niks. Toen maar van een andere tafel zelf een bordje gepakt. Extra brood besteld, maar ook dat kwam niet. We hebben de moed maar opgegeven. Er werd ons nog wel heel aardig een kopje koffie aangeboden maar liever hadden we dat enkele consumpties van de rekening gehaald werden. Het dessert hebben we vervolgens maar bij de IJ-Kantine genuttigd.
Pauline P.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Gemengde gevoelens. De biefstuk was echt heel goed. De jus was ook lekker, alleen onhandig dat je hele bord onder het jus zit, en daar moet je ook nog je groenten en patat vanaf eten, Echter hadden ze geen kindermenu. En ze konden ook geen kleinere porties maken van de gerechten. Zelfs patat op een bordje doen was teveel gevraagd. Ze kwamen wel spontaan met een kleurplaat aanzetten.
cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Loetje aan het IJ, prachtig gelegen, heerlijk terras.
Verder viel het tegen....moesten lang wachten op onze lunch, toen bleek bij het serveren van het vlees/de vis, dat het bestelde brood er niet was, en de bestelde sla ook niet. Wij zijn alvast gaan eten, hebben twee keer om de sla en het brood gevraagd, uiteindelijk, toen we alles bijna op hadden, kwam het, letterlijk als mosterd na de maaltijd. Terwijl we nog niet klaar waren, wilde men beginnen met afruimen..... We hopen, dat dit een incident was! Niet best.....
Marcella N.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Weer heerlijk gegeten.alleen jammer van die nep(spuit))bus )slagroom op de irish coffee!!zo'n groot bedrijf moet toch echt een kidde hebben.of dun geslagen room.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Voor het eerst Loetje aan het IJ mogen bezoeken terwijl ik diverse andere vestigingen weleens bezocht had.

Wat een mooi en wat prachtig gelegen zo aan het IJ, dit moet in de zomer helemaal een feest zijn. We kozen o.a. de bekende garnalen kroketjes en de biefstuk als hoofd. Blijkt telkens weer dik op orde.

Leuke zaak.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wij zijn een grote fan van Loetje. Maar deze laat wat steekjes vallen. Afgelopen week gegeten en afgezien vh feit dat het eten binnen 10 minuten geserveerd werd, was de saus vd biefstuk Bali koud, de biefstuk zelf lauw en gehalveerd in portie. Vervolgens zat er zand in de sla en was de dame blanche al uren eerder met een drupje chocoladeaus en een mini toefje slagroom in de koelkast gezet. Jammer.
Naar deze Loetje ga ik niet meer in ieder geval.
Appie W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
De verwachtingen waren hoog, helaas werd het een teleurstelling. 32 Euro voor een biefstuk met brood (geen eigen gebakken brood maar een halfje casino wit) en jus is echt overdreven. Borden worden niet opgemaakt en als je patat (andere keuzes heb je niet, bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes ofzo) dan betaal je ruim 5 Euro extra. Dit geldt ook voor de sla, gebakken uien etc....
Dessert was Sticky Toffee, was een naar ei smakende plak cake met een klein beetje karamelsaus.
Maargoed wil je niet verfijnd eten en je brood soppen in een plas jus dan is dit uiteraard een goed restaurant. Helaas niet voor mij, ik verwacht een feestje op mijn bord. Dit kan ik thuis ook eten daar hoef je niet voor naar een restaurant.
henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Zonder reservering gekomen. We hebben een uurtje met een drankje op het terras. Toen prima biefstuk gegeten. Vrij snel geserveerd, lekker mals. Niks op aan te merken. Prijzen lijken mee te vallen tot je de bijgerechten er bij optelt. Dan wordt het wel een stukje duurder.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Wat een goede locatie. Ook een aanrader voor niet Amsterdammers! Heerlijke tournedos, jammer dat hij iets te zout was naar ons (3) oordeel. Prima voor en nagerechten voor een acceptabele prijs. Het is even reizen, maar je hebt er ook wel iets speciaals voor
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Toplocatie, uitzonderlijke malse biefstuk Bali. Lang geleden dat ik met witbrood de saus mocht opdeppen, heerlijk. klein culinair advies aan de Chefkok; het zoutgehalte van de jus was aan de stevige kant waardoor de smaak van vlees niet optimaal was te proeven.
Zonnetje4 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Het is er leuk zitten met uitzicht op het IJ, maar waar wij zaten - binnen, niet aan het raam - stonden de tafels te dicht op elkaar. We hadden 2 steaks besteld, Bali (medium rare besteld) en naturel (medium). Of de bediening of de keuken had de bestelling net omgedraaid, waardoor de Bali medium welldone was en de naturel medium rare. Ruilen was geen optie, degene die naturel had besteld kan geen pikante smaak hebben, de saus waarin de Bali dreef. De naturel dreef in een hele vette saus, daar moet je van houden. Helaas viel ook het toetje een beetje tegen, de sticky toffee. De onze smaakten een beetje aangebrand. Vergeleken met Loetje Ouderker a/d Amstel viel de kwaliteit hiervan dus tegen. Daarentegen smaakten de maaltijdsalade geitenkaas en het vegetarische gerecht (pasta met wilde paddestoelen) heerlijk. Beiden waren zeer rijkelijk voorzien van ingrediënten. Bediening was jong, snel en goed. De gratis overtocht per pont vanaf CS was ook een leuke belevenis.
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteren opnieuw gegeten bij Loetje aan 't IJ omdat de kwaliteit van zowel bediening als eten gewoon goed is en de locatie geweldig. De wachttijd was lang, dat is vaak het geval, dus zijn we buiten gaan zitten en hebben we vast besteld. Als je dat buiten doet, vervalt je reservering binnen. Heel begrijpelijk dus toen het te koud werd buiten en wij met een groep van 6 alsnog naar binnen wilde was er duidelijk een probleem. Niet voor het Loetje-personeel. Alles werd op alles gezet om ons alsnog een plek binnen te bezorgen, top, en het is nog gelukt ook. De Bali-biefstuk is twee keer verhuisd van plek en smaakte desondanks weer vanouds goed, evenals de bijgerechten, de rosé en de cabernet sauvignon. En zo werd het opnieuw een feestje bij Loetje. Natuurlijk, het is erg druk, wat lawaaiig en gezellig rommelig, maar daar komen we ook een beetje voor eerlijk gezegd. Leuk om te zien hoe lean en mean het personeel de regie voert met zoveel zitplaatsen , gedoe en wensen, een mooi schouwspel.
Lieke B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Twee weken geleden op een mooie zaterdagavond hier met z'n zessen gegeten. Prachtige plek! Helaas was het eten minder prachtig. Als je alleen biefstuk serveert moet het wel een biefstuk van de beste kwaliteit zijn, dat was niet zo. Er zaten wat zenen in. Daarnaast dreef het vlees in een plas vette jus zonder smaak. De salade was ok, niets bijzonders, zo ook de frieten die dik en lauw geserveerd werden. Al met al woog voor mij het decor niet op tegen de tegenvallende gerechten en de hoge prijs!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Voor een derde keer in twee jaar bij Loetje geweest om even snel een biefstukje te eten. Waar we de voorgaande keren vooral de bediening erg goed vonden, viel dit nu erg tegen. De dames en heren zijn vriendelijk, maar er is weinig controle over de tafels. Gerechten worden vergeten, espresso's verwisselt voor koffies en het duurt erg lang.
Wil je een goede biefstuk, dan kun je zeker bij Loetje terecht. Wil je echt genieten van een mooie avond dineren waar alles klopt, dan zou ik het zeker niet bij Loetje doen.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteren aten wij bij Loetje met 5 personen. Het was stampend vol. Behalve dat het erg gezellig was, was de bediening goed, vriendelijk en snel. De cola light kwam alleen tot twee keer toe helaas niet goed door.
Het restaurant is ruim en heeft een fantastisch uitzicht op het IJ. Parkeren was betaald, maar niet duur.
Het eten dan. Ik had de biefstuk met sambal, salade en friet. Als na heerlijke appeltaart. Allemaal erg lekker en goed. De tafelgenoten waren ook zeer tevreden met hun biefstuk, Tonijn biefstuk, kipspies en kroketje. Prijs van de biefstuk was met circa 18 euro prima.
benenwen .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk afmeren voor de deur. Hoe druk het ook is, hoe zeer de horeca ook verrast wordt met plotselinge topdrukte, bij Loetje aan het IJ loopt het altijd gesmeerd. Biefstuk en Sticky Tofoecake. Niemand kan er tegenop. Maar ook de sate en de lever waren prima. We hadden een mooie lange tafel en werden snel en vriendelijk bediend. Kan hoe ze dit niveau vast weten te houden.
Dirk K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met vrouw en dochterlief bij Loetje vestiging aan het IJ gegeten. Zeker een aangename ervaring op meerdere punten. Je gaat voor de biefstuk naar Loetje. Dat is hun X-factor. Ouderwets in de jus en met witbrood geserveerd. De ossenhaas - want daar praat je over - was ongekend mals en tot in de perfectie bereidt. De 'gewone' biefstuk (XL is ook mogelijk) is al fors. De sla was vers, de dressing apart. De patatten (beide supplement) 100% goed. Vlotte bediening, snel zowel qua repliek dienen op een grap als serveren. Nou zaten wij door het toeval echt vroeg aan tafel, half zes. Dus volop ruimte en een rustig restaurant. Na het dineren stroomde de zaak goed vol en dat was ook het enige minpuntje: dat is het rumoerig. Bovendien staat er een leuk biertje op de tap. Het dessert - veel met chocola voor de dames, was overvloedig en ging tot het laatste kruimeltje op. Voor de liefhebber van een gouden biefstuk, zonder daarvoor goud te moeten betalen, een grote aanrader.
Gail W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Druk en gezellig restaurant. Een aanrader als je met een boot aankomt en als je gezien wilt worden. Heerlijk om de aanmeer-tafarellen te bewonderen.
Je moet zelf de tafels op het terras in de gaten houden ivm de beschikbaarheid. Je kunt wel wachten op een tafel binnen, maar daar was het voor ons te heet. Wij maakten een deal met de vorige eters dat wij getipt zouden worden als zij wilden vertrekken. Goede tip. Prima tafel met geweldig uitzicht op het Ij.
Bediening was vriendelijk maar de bestelling ging verkeerd. Is dit echt zooo moeilijk als je alleen de bestelling hoeft in te toetsen op een apparaat???
Tja, hun bekende biefstuk is heerlijk lekker (veel boterjus) en de extra te bestellen patat echt lekker. Een aanrader is de salade kip en bacon. Top.
Leuke plek op een top locatie.